Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misschien heb je geluk en is de stoel naast je vrij zodat ze niet de hele reis op schoot hoeft. Het is geen hoogseizoen meer. Wij hadden dat met de oudste de eerste keer toen ze anderhalf was, zowel heen als terug kon ze op haar eigen stoel, wel zo relaxed.

Moontje jeetje! Wat een spannend nieuws! Dat verwacht je ook niet! Maar het lijkt me hier toch geen probleem in dit topic? We zijn allemaal mama's! Of we er nou veel of weinig moeite voor hoeven doen. Sta je straks net al ik ineens met 3 kinderen terwijl je al heel blij bent met 2! Maar niet op de zaken vooruit lopen, eerst naar de dokter...

Dat is wel een goed idee Meezie, een stuk van de woonkamer afschermen, niet aan gedacht eigenlijk. Maar zou je die hekjes ook los kunnen kopen? Nou ja, daar moet wel iets op te vinden zijn.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

http://www.kinderveiligheidswinkel.nl/contents/nl/d5.html even snel gezocht caro, maar het ziet er wel handig uit!!

Heen is het vliegtuig niet vol, want je kan die vlucht nog boeken, maar terug zat hij helemaal vol, we hadden de laatste twee plekjes. Eigenlijk hadden we voor maud een stoel willen boeken, maar we wilde ook graag die datum terug en je kon alleen een retour boeken, dus dat was pech. Ach ja we zien wel, in het ergste geval zitten we met een huilen kind, pffff :((((

maar het zijn allebei late vluchten, we nemen haar pyama mee en slaapzak, dus na de fles van half 8 gaat dat aan en dan hopen dat ze gaat tukken.

Omdat ze nu zelf geen stoel heeft hebben we een buggie gekocht, dat is toch makkelijker als de bugaboo met maxicosi.

Geplaatst

Moontje, spannend zeg! Ondanks dat jullie hebben besloten het bij 2 kindjes te houden, hoe staan jullie tegenover een spontaan 3e kindje? Voel je absoluut niet bezwaard meis, juist de meiden hier gunnen elkaar een kindje als geen ander, op welke manier dat ook mag gebeuren! Euh ja, ondanks de onstandigheden, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Meezie, met Vince gaat het goed, dank je. De gastouder heeft een bouncer en een bugs around gekocht om in/mee te spelen en dat vindt Vince helemaal geweldig!! Hij is enorm

nieuwsgierig en is dus snel verveeld, hij wil veel wat hij nog niet (zelfstandig) kan.

Meiden, wil jullie toch een uitleggen waarom ik wat minder of oppervlakkiger aanwezig ben. Toen m'n man kaknkervrij is verklaard, kreeg ik een angststoornis en dan met name gericht op lichamelijke klachten. Alles wat ik voelde had in mijn beleving een ernstige oorzaak. Ik was dag en nacht aan het malen over wat ik wel niet allemaal zou kunnen hebben. Gelukkig ben ik daar anaf. Maar ik merkte de laatste tijd aan mezelf dat ik weer meer ging malen, over de meest uiteenlopende zaken. Ik kan me echt overal druk om maken terwijl dat nergens voor nodig is. Op dit forum lees je veel positieve, maar ook negatieve verhalen en die blijven vaak hangen. De gedachte over een brusje, die we tzt willen, maakt me soms al bang. Nu pas besef ik dat alleen maar stress heb gehad vanaf de 1e dag van de ICSI poging. Wordt ik wel zwanger? Klopt het hartje wel? Blijft het hartje wel kloppen? Is ons kindje gezond? Wordt ons kndje geboren op een levensvatbare termijn? Al die stress lijkt er nu een beetje uit te komen. Elke dag besef ik weer hoe onwijs veel geluk we gehad hebben met Vince. Kortom, ik probeer alle gebeurtenissen een beetje te verwerken/een plekje te geven. Ondertussen geniet ik op volle kracht van onze prins, hij is geweldig!

Sorry voor deze lange, waarschijnlijk negatief overkomende stemming (zo voel ik me overigens niet!), maar na bijna 1,5 jaar veel met elkaar te hebben gedeeld wilde ik jullie toch tekst en uitleg geven.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Melis, op mij kwam het niet negatief over, je relatieveerd juist heel goed en weet goed wat er aan de hand is. Kan me helemaal coorstellen dat je je toch zorgen maakt na zoiets heftigs en dat nu alle spanning eruit komt.

geniet lekker van jullie mooie wonder dat is nu juist belangrijk.

Geplaatst

Moontje wat spannend zeg! Hoe voel je je? Geen buikpijn of iets in de trand dat het eventueel niet goed zou zijn?

En je hoeft je zeker niet rot te voelen hoor door het hier te plaatsen! Het is je zo gegund!

Meezie, fijne vakantie! Geniet lekker van de zon en het mooie leven, en wie weet nog lekker even duiken :-)

Melis, wat naar dat je je niet helemaal goed voelt nu! Altijd je hart blijven luchten tegen je man en ook hier!

Caro, wij hebben een tweelingbox, hoewel deze ook wel wat aan de kleine kant wordt. Veder spelen ze veel op de vloer wanneer wij in de kamer zijn. Ik leg ze dan vaak in de buurt van de keuken neer en daar blijven ze redelijk spelen. Daar hebben wij niet veel dingen staan waar ze niet bij mogen. Wij wonen ook niet groot, en heb zelfs geen ruimte meer voor een mooie grote box zoals jij bedoeld.... Nu hebben we ook de kinderstoelen in de kamer en de wipstoel ook nog. Dus dat is echt enorm veel ruimte minder nu!

L.ara heeft koorts, eind van de middag had ze 38.8. Ze heeft denk ik last van de tandjes. Vannacht heeft ze elk uur wel gezien, en wij ook. Vandaag had ze rode wangetjes en vooral aan 1 kant erg rood en gloeien. Nu ligt ze lekker met een zetpil in bed. Hopelijk tot morgenvroeg!

Ze beginnen nu ook meer met kruipen, ze gaan al echt op hun knietjes zitten, zo leuk om te zien! Ook gaan ze steeds meer contact maken, ze kunnen al tegenover elkaar liggen en dan allebei lachen en kletsen! Wat een genot is dat dan!

Ga nu lekker bankhangen met manlief en vroeg naar bed, in afwachting wat de nacht ons weer zal brengen!

Geplaatst

Hier is het weer mis. Nadat Jasper zijn derde aanval kreeg, hebben we het ziekenhuis gebeld voor een opname. Jasper ligt sinds vrijdagavond in het ziekenhuis. Daar kreeg hij nog een vierde aanval. Gisteren had hij twee lichte aanvallen, dan staart hij en krijg je geen contact met hem, en zijn zuurstofgehalte daalt licht. Ik begreep zojuist van mijn man die nu het ziekenhuis is, dat hij vannacht ook een aanval heeft gehad. Sinds vrijdagavond is er een ander medicijn toegevoegd, de keppra.

Ik hou het verder maar even kort.

Geplaatst

Jeetje Chris weer zoveel aanvallen gehad! Wat lijkt me dat eng en naar zoals je beschrijft dat hij gaat staren en je geen contact kan krijgen. Zou hij de aanvallen ook kunnen hebben van het nieuwe medicijn?

Ik vindt jullie wel enorm strek! Voor nu maar weer heel veel sterkte....

Geplaatst

Oh nee Chris, wat een drama weer! Heel veel sterkte...

Hier ook een meisje dag ineens weer snachts wakker wordt, das wennen zeg! Verder gaat het eten inmiddels wel goed gelukkig. Groente wisselt, maar fruit gaat super.

Wat (en wanneer) geven jullie extra te drinken? Fiene heeft zo weinig honger dat een fles met iets anders dan melk wel direct gevolg heeft voor wat ze verder eet.

Geplaatst

Cris, wat vreselijk! heel veel sterkte.

Vannacht hadden wij twee kindjes wakker om 3:15, hatsikidee! Ik ben uiteindelijk om 6 uur maar opgestaan, want er werd niet meer geslapen door de verstopte neusjes..ppppfff.

Fren, ik geef alleen na het avondeten (groentehap) een flesje diksap. Dat gaat de ene keer wel op en de andere keer helemaal niet. Ongeveer anderhalf uur na de groenten krijgen ze ook hun avondfles alweer.

Meezie, fijne vakantie!!!! Heerlijk nu het weer hier zo slecht gaat worden!!

Moontje, wat een spannend nieuws!! zo raar als je in een keer spontaan positief test, dat was voor mij ook toen ik spontaan zwanger bleek, van de tweeling notabene!

Melis, ik snap wat je bedoelt met de stress, het is ook allemaal niet niks, zo'n ernstige ziekte en dan de mm voor een kindje! Waarom wil je Vince al in een kinderstoel? De veiligste manier van transport in de auto is toch achterstevoren, en de maxicosy gaat zeker totdat ze een jaar zijn wel goed hoor!

Vlinder, heb je een leuk feestje gehad? Wij hebben hier ook de 6 maanden van de tweeling gevierd....hihi met een fles champagne voor ons 2.

Zooooooo, nu m'n bedje in en hopenlijk een doorslaapnacht!

Geplaatst

Hier gelukkig weer doorslapers vannacht... Maar ik kan me herinneren van de oudste dat er steeds weer periodes zijn met nachtelijke onrust. Het rare is inderdaad dat je even in de war bent omdat het zo 'lang' geleden is...

Fren ik geef alleen diksap na de groentehap en soms na de fruithap, verder niet, soort toetje dus.

Ik was er vanmiddag niet (leuke high tea gehad met 40+ meiden) en P had een potje voor 8 maanden opengemaakt, die had ik al besteld in een pakket bij Wehkamp. Ze hebben heel slecht gegeten, vinden stukjes eigenlijk nog niks. Fruit gaat een stuk beter, vooral Kaat heeft een duidelijke voorkeur voor fruit. Ik zei vanavond nog: ik zie nog niet voor me dat we binnenkort een fles laten vervallen...

Geplaatst

Caro, hier gaan stukjes ook niet hoor! had van e week een lepel gehakt door het eten gedaan en dat vonden ze raar! Vannacht weer feest, Eef om 4 uur en Juul om 5.....joepie..

Geplaatst

Chrish, jeetje dat is schrikken, hoe gaat het nu met hem.

Sterkte en een dikke knuffel.

Melis, ik had nog niets gemerkt aan je hoor.

Je hebt altijd een nuchtere kijk op de zaak, geen blad voor je mond.

Moontje, ik ben benieuwd, spannend, hoe laat moet je je melden.

Ik gun het je van harte, maar voor je gevoel geloof ik graag dat je het raar vind, als het medisch niet kan en dat het toch misschien zo is.

Meezie, ik weet niet of je meeleest, maar hoe is je vlucht verlopen.

Qua eten, gaan er hier wel stukjes brood in maar geen stukjes fruit.

Ze eet een hele boterham, met appelstroop of smeerkaas, maar als ik een banaan prak, komt dit met dezelfde vaart weer naar buiten.

Groente gaat hier beter naar binnen.

Gisteren mijn man zijn verjaardag gevierd, de hele dag aanloop.

Vandaag vieren we Inge haar 6 maanden, we gaan vanavond lekker uit eten.

Geplaatst

Cris, wat eng weer al die aanvallen van Jasper. Hoe gaat het nu?

Meezie, veel plezier in Egypte!

Moontje, wat spannend! Ben benieuwd wat de echo vandaag oplevert....

Melis, je bent niet negatief hoor! Opgekropte angsten en spanningen moeten er toch ooit een keer uit. En ondertussen geniet je gewoon lekker van Vince. Als je maar wel een beetje op jezelf let.

Wij zijn afgelopen weekend lekker een weekendje weggeweest. Het was gisteren namelijk onze trouwdag en dat hebben we dus gevierd met een weekendje weg met z'n tweetjes. Yente heeft 2 nachtjes bij opa en oma gelogeerd. Zijn jullie kindjes ook steeds zo verkouden? Yente zit helemaal verstopt en heeft een rochelhoest als een oude kerel... En poepbroeken, niet normaal! Zat vrijdagochtend helemaal tot in haar nek onder, heel het bed vies.... Hebben we hier nog niet eerder meegemaakt. Ze heeft al 2 ondertanden, maar misschien dat er boven ook iets aan zit te komen. Dat zou het vele poepen misschien verklaren, maar voel nog geen puntjes aan de bovenkant.

Geplaatst

Gefeliciteerd met Inges 6 maanden! Leuk om te vieren, hebben wij niet gedaan. Jeetje, eet ze al een hele boterham? Heb Bram laatst een paar ministukjes van een broodje gegeven, ging er wel in maar vond ie wel raar. Zal toch binnenkort met brood moeten beginnen, volgens mij is het de bedoeling dat met 8 maanden een fles vervangen wordt door een boterham... Nu wel een paar keer in de kinderstoel gegeven, met een dikke knuffelolifant ernaast om te blijven zitten... Lijkt me handig voor de boterham dat ze echt kunnen zitten, maar zal niet lang meer duren.

Balen Mira, die nachtbrakers! Hier vannacht Kaat even wakker om half 4 door miauwende kat (zucht...) maar gelukkig was het Kaat want speen er weer in en doorslapen, dat is de reden dat ik het zo jammer vind dat Bram geen speen wil. Daarna om kwart over 7 weer wakker en Bram sliep uit tot half 9!

Geplaatst

Caro ja ze vind het heerlij, de boterham is wel zonder korsten, want ze heeft nog geen tanden.

Deze bewaar ik voor smiddags, als ze uit bed komt, met een beetje diksap.

Hoeveel flessen krijgen bram en Kaat nog.

Inge krijgt er 3, een om 8 uur s'morgens, 13.00 uur en om 19.30 uur met rijstebloem.

Geplaatst

Zit nu te wachten op hcg uitslag. Echo liet een verdikt baarmoederslijm zien maar niet heel duidelijk een vruchtzakje over een half uur naar de gyn voor uitslag en nieuwe echo

Geplaatst

Vlinder, gefeliciteerd met de 6 maanden van Inge.

Sorry dat ik niet op iedereen hier nu reageer. Ik lees wel alles.

Het gaat nu wat beter met Jasper. Hij had zondag geen aanvallen. Vandaag maar eens met de artsen bespreken hoe Jasper morgen in Amsterdam komt voor zijn mri. Of dat de mri toch in Zwolle gedaan kan worden.

Mocht Jasper vandaag ontslagen worden uit het ziekenhuis, dan willen we een fles zuurstof thuis. Als Jasper zuurstof krijgt toegediend tijdens een aanval, dan wordt hij minder grijs en lijkt hij gestimuleerd te worden sneller uit de aanval te komen.

Ik ben nu thuis om op Lisanne te passen. Vanmiddag ga ik naar het ziekenhuis en past mijn man op Lisanne. Morgen komen mijn schoonouders en is er weer wat hulp in huis.

Geplaatst

Moontje, lijkt me raar om daar te zitten tewrijl je dacht dat je nooit zo zwanger zou worden, spannend.

Chris, hopen dat je zuurstof mee kan krijgen.

Vlinder gefeliciteerd!!

vlucht ging oke, madam heeft bijna niet geslapen en daardoor een paar huilbuien, omdat ze zo moe was maar niet wilde toegeven. Uiteindelijk een half uurtje en 5 minuten. Met de daling wel erg gehuild, ze was zo moe maar viel bijna in slaap door het sabbelen aan haar speen of flesje, maarja dat wilde mevrouw natuurlijk niet, dus die ging niet meer sabbelen of drinken. Gevolg oren die niet geklaard konden worden, dus hoofdpijn en oorpijn. Ik had er zelf ook last van omdat ik steeds zat te zingen en daardoor ook niet goed de druk van mijn oren haalde. Jeetje wat voel je je dan wanhopig. Uiteindelijk ging ze om 23 uur slapen. Tot half 4 is ze heel onrustig geweest met slapen, steeds even huilen en wakker. Maar daarna heeft ze heerlijk geslapen. Nu ligt ze alweer een uurtje te tukken. Helaas een koffer zoek met de babyphone erin en een extra matras voor in het campingbedje. Waar ze nu op ligt is heel dun, maar ze slaapt. Ook zitten onze duiklognoeken erin, met alle pasjes van de duikbreffeten, laat je die nou net nodig hebben om te kunnen duiken. Hopenlijk is hij voor volgende week terecht want dan komt mijn moeder en kunnen we duiken.

Geplaatst

Chrish, hopelijk krijg je nieuws waar je verder mee kunt.

Ik zou sowieso zuurstof vragen, misschien mag hij nu nog niet naar huis, maar over een paar dagen hopelijk wel.

Het lijkt me heel eng, je kindje grijs te zien worden.

Jij bent wel de laatste die zich moet gaan verontschuldigen voor het achterlaten van berichten, je hebt wel iets anders aan je hoofd.

Meezie, wat zielig voor Maud, je bent ook zo machteloos want je kunt het haar niet uitleggen.

Niet gek dat ze vanacht nog een beetje onrustig is geweest. Hopelijk is je koffer snel terecht dan kan het echte genieten beginnen.

Leuk dat je moeder ook overkomt.

Moontje, Spannend, we wachten je bericht vol spanning af.

Waarschijnlijk moet je het eerst zelf even verwerken, het maakt denkt ik niet uit welke kant de uitslag op gaat.

Inge heeft gisteren met de verjaardag van Wim een beetje teveel aandacht gehad.

Vandaag moet ze er een beetje van bijkomen, huilen, brullen erg zielig.

Ligt nu in bed te slapen.

Geplaatst

Vlinder wij zitten nog op 4 flessen. We waren wel heel snel over van 5 naar 4 een paar maanden geleden maar naar 3 kan gewoon nog niet, ze eten nog niet genoeg groente en fruit. Denk dat ik dat pas ga doen als ze inderdaad echt een hele boterham eten.

Geplaatst

Even snel vanaf mijn werk. Hcg was 210. Gyn vond het er uit zien als een prille normale zwangerschap. Volgende week donderdag weer terug en hopen we een kloppend hartje te zien. Bij klachten enz moet ik gelijk bellen

Geplaatst

Moontje, dat blijft dan nog even spannend.

Ik weet niet of ik je nu al moet feliciteren, want we hebben nog geen kloppend hartje.

Maar het ziet er wel goed uit, dus wat maakt het uit, VAN HARTE GEFELICTEERD, dit hebben jullie toch maar even zelf gedaan.

Hoe voel je je geestelijk.

Ik zou het allemaal even heel verwarrend vinden, maar wel super leuk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden