Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben er nog totaal van in de war. Heel veel praktische gedachten, hoe gaan we dat doen. Kosten voor kdv enz maar begin er wel aan te wennen. Ben er zelf niet helemaal gerust op totdat ik een kloppend hartje zie.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Moontje, wat een wonder!! Kan me heel goed voorstellen dat je er van in de war bent.

Spannend, hou je ons op de hoogte?

Vanavond gaat de kogel door de kerk, we gaan waarschijnlijk de overstap maken van de gastouder naar een kdv. Wij vinden de gastouder niet goed genoeg aansluiten bij onze wensen/verwachtingen. Vince is vandaag op kdv en heeft het daar prima naar zijn zin! Niet tot weinig huilen, vrolijk en lekker spelen! Denk dat hij bij de gastouder de uitdaging mist en het spelen met andere kindjes, ben benieuwd!

Geplaatst

Moontje kan me voorstellen dat je helemaal in de war bent! En als je van 1 naar 2 zou gaan zou het misschien nog wel anders zijn dan van 2 naar 3, niet? Maar wel gaaf!

Melis goeie beslissing denk ik.

Zo, ben bezig de kleren van de oudste door te nemen, zitten in een stuk of 10 boxen... Doe ik eens in de zoveel tijd maar merk dat ik toch te laat ben voor sommige dingen, zo jammer! Hele schattige dingetjes maat 62, kunnen ze echt niet meer aan! Mezelf streng toegesproken vaker te gaan kijken...

Geplaatst

Geniet van dit en hou moet.

Het praktische komt ook wel weer goed, ik heb een FB vriendin, die recent gescheiden is van haar man.

Ze ging op zichzelf en dacht geen box nodig te hebben, want haar meisje was 1 jaar.

Dus een oproepje op FB, de box is gevonden, daarna een kinderstoel en toen ook nog maar een bedje, want een groot bed was toch nog een stap te ver.

Dat komt allemaal goed.

Zorg goed voor jezelf.

Geplaatst

Meiden, ben weer terug van vakantie, heb beetje terug gelezen.

Chrish, wat naar van Jasper, wat een onzekerheid zo, kan me voorstellen dat je er door heen zit, wat heftig om mee te maken.

Moontje, zwanger jeetje meid wat een verrassing, kan me goed voorstellen dat je er van in de war bent, had ik bij Rolf ook heeft erg lang geduurd voor ik het geloofde, alleen gingen wij van 1 naar 2 kindjes. komt vast goed hoor 3 kids.

Melsi, het is allemaal niet niets geweest, het traject van je man en daarna kankervrij maar het icsi traject, logisch dat het eruit komt.

Ik zal proberen weer in de haken.

Rolf eet ook erg goed, eigen alles wat we hem voorhouden, zodra hij de lepel ziet gaat zn mondje ongeduldig open en als hij andere ziet eten en hij niets wordt hij kwaad.

Alleen hij spuugt echt zo veel meer weer, ook echt gal, vanavond in bad egdaan en half uurtje ruikt hij lekker daarna weer naar gal.

Morgen weer naar CB met hem ook met Ilona voor laatste x

Geplaatst

Wow Moontje, voorzichtige felicitatie...

Hier lastig momenteel: van zaterdag op zondag 2 x wakker, vanmorgen was t 5 uur. Net om half 11 fles 5 (!) van vandaag gegeven, terwijl ze ook er. Banaan dn een nectarine op heeft. We zijn momenteel erg zoekende... Hoop dat ze vannacht doorslaapt!

Geplaatst

Helaas voor jullie las ik net op FB dat ze niet bepaald rustig was vannacht...

Balen is dat als je niet weet wat er is. We gooien het altijd maar op tandjes die moeten doorkomen maar weten wij veel wat zo'n kind dwars zit? Gisteravond Bram lang gehuild, fles gegeven, daarna is ie meestal snel stil, maar weer doorhuilen. Waarom? Geen idee! Wisten we het maar. Gelukkig vannacht doorgeslapen want dat is natuurlijk veel vervelender... Sterkte met werken vandaag!

Wat heb je nou in NY allemaal gekocht?

Geplaatst

Melsi heeft uitgelegd waarom ze wat meer afwezig is, ik zal ook wat uitleg geven, ze heeft wel een punt, delen al een poos van alles met elkaar.

Het gaat niet zo lekker met mij, dat had ik al gezegd, ik heb borderline en momenteel ben ik druk om mijzelf op de rit te houden wat best lastig is, kost me veel energie. Ik hoopte dat vakantie wat zou helpen maar dat is niet zo.

Geplaatst

Jeetje Medusa, wat goed van je dat je dat hier schrijft... Ik heb even gegoogled omdat ik niet precies wist wat het was en ik las dat er verschillende gradaties en symptomen zijn.

Ik hoop dat je het onder controle kunt houden en dat het 'leefbaar' voor je is. Moet heel moeilijk zijn: twee kleine kinderen en een man die veel weg is. Ben je onder behandeling? Heel veel sterkte en kom en ga hier wanneer je wilt!

Geplaatst

pfff, ben KAPUT!

Vannacht om 2.15 werd Fiene wakker. Wilde geen fles, schone luier gegeven (was niet echt nodig, maar goed, je probeert alles), weer teruggelegd. Was het 10 minyuten stil, weer huilen. Bij ons in bed hielp niet, in haar eigen bed alleen maar krijssen, bed omhoog gezet, hielp niet, tandenspul, hielp niet. En dat zo door tot we om 5.15 uur ten einde raad maar een zetpil gegeven hebben. Toen viel ze in slaap. Wij allebei helemaal kapot. Heb mn wekker een uurtje later gezet, en du moment dat ik de deur uit wilde lopen om 8.15 werd mevrouw al weer wakker, badend in de poep. Verschoond, fles gegeven en naar mn werk. Vin is vandaag thuis, hoop voor hem dat het te doen is...

Enige reden voor dit gedonder 's nachts die we kunnen bedenken, is het feit dat Vin vorige week nutrilon heeft gekocht ipv de kruitvat-voeding die ze normaal krijgt (kruitvat was al dicht). Nu de rest van de nutrilon aan de kant gegooid en weer naar de gewone voeding, hopen dat dat helpt. Maar zulke nachten moet je niet te vaak hebben hoor...

Melsi, sterkte!

Oja, heb voor F 2 jurkjes, een romper en een broekje gekocht, voor Vin 3 shirts en voor mezelf 2 jurkjes, een spijkerbroek, schoenen, een shirt en 2 truien :-)

Geplaatst

Het meeste voor jezelf dus, goed gedaan! P zei laatst toen ik thuis kwam met iets voor alle kids: 'waarom koop je nou nooit iets leuks voor jezelf?' Eigenlijk heeft ie gelijk maar zodra ik in winkels ben ga ik automatisch naar de kinderafdeling... Zou dus eigenlijk even naar NY moeten :-)

Geplaatst

Medusa, goed dat je heb schrijft! Denk vooral eerst aan jezelf, en wanneer je je verhaal wilt doen hier, kan dat altijd!

Fren, wij hebben zondag op maandag met een ziek en vol kind in de weer geweest. In bed, uit bed, bij ons in bed, hoofdeinde stukje omhoog enz enz. Niets hielp. Uiteindelijk hebben we S.ven in de maxi cosi gelegd bij ons op het voeteneind. En toen heeft hij heerlijk geslapen! Daar zitten ze dan wat hoger in en kunnen vrij goed door de neus ademen. We wilden dat we dat eerder hadden bedacht! Misschien iets voor komende nacht wanneer F. weer in de weer is?

Hier 2 zieke kindjes. L.ara heeft last van de tandjes, al vanaf het weekend. Ze heeft elke keer verhoging en enorm rode / kapotte billetjes! En een klein beetje verkouden.

S.ven is echt heel zielig.... Hij is enorm verkouden, hoge koorts. Gisteravond 38.8, vanmorgen 38.2. Maar even in de gaten houden.. Vrijdag hebben we bruiloft en dan gaan ze mee. Hoop wel dat ze dan weer helemaal beter zijn... En wel lastig hoor wanneer ze beide niet helemaal fit zijn! Moet je echt je aandacht verdelen en ze kunnen niets hebben.....

Geplaatst

Chris, sterkte met Jasper, Hopelijk werkt de nieuwe medicatie snel! Dikke knuffel!

Medusa en melis ook voor jullie een hele dikke knuffel en hopelijk komt er gauw wat meer rust in jullie hoofdjes! Xx

Moontje, ook vanuit hier een voorzichtige proficiat, het is jullie gegunt dus vooral blijven kletsen over je kleine wondertje in je buik!

Hier gaat alles zijn gangetje, Jarno doet het prima!

Slaapt nog steeds niet door, heel af en toe wel maar van de 7 dgn 6 niet haha!

Verder eet hij nu 's ochtends fruit, 's middags brood en 's avonds warm en daarbij nog 5 en soms 6 borstvoedingen!

Hij poept dagelijks dikke stinkende drollen haha en er zijn nog geen tandjes!

Bed en boks omlaag gedaan want meneertje begint behoorlijk van de plaats te komen, rollend en op handen en knieën! Staan is favoriet, wel met hulp! Zitten lukt kort maar ook met bescherming van onze armen maar soms zit hij echt even alleen!

We hebben vakantie naar Turkije geboekt met kerst dus iets om naar toe te leven...héérlijk!!

Verder heb ik geen nieuws maar merk dat het steeds drukker word, ik lees wel altijd mee maar soms is het me gewoon even teveel om te reageren tussen alle huishoudelijke taken door!

Er wordt iemand wakker!!

Tot gauw en een dikke knuffel xxx

Geplaatst

Tip voor kindjes die geen stukjes lusten, hier werkte het net tenminste perfect: fruitkuipje voor 8 maanden van Olvarit.

Zat bij het XL pakket dat ik besteld had en ik dacht misschien eten ze stukjes in fruit makkelijker dan in groente en ja hoor. Keken wel wat raar maar vrij snel werd het geaccepteerd.

Alleen voor de mama's die het niet erg vinden (soms) potjes/kuipjes te geven natuurlijk...

Geplaatst

Goeie tip Caro. Hier een mannetje die de stukjes in de groente nog maar niets vindt..... Ga het nog een keer proberen, en anders nog een keer extra door de blender :-)

Geplaatst

Grappig dat je dat schrijft caro, dat je je weg cijfert.

Ik kocht vroeger best vaak nieuwe kleding, al met al na mijn zwangerschap, een nieuw setje kleding gekocht.

Ik moet denk ik ook maar naar NY.

Bikkel, ik kan begrijpen dat je het reuze druk heb met je BV, dat zijn nog best veel voedingen.

Gelukkig nog geen tanden, Jarno is bijna 8 maanden, hoelang wil je het nog blijven doen.

Ik vind het wel klasse hoor, dat je het zo goed volhoudt.

Fren, heb je vanmiddag nog even kunnen slapen of ben je aan de arbeid.

Alle zieke kindjes beterschap, want het zijn er best veel.

Geplaatst

Moontje, ook hier alvast gefeliciteerd! Ook al is het nog erg pril.... Kan me goed voorstellen dat het een beetje onwerkelijk is.

Medusa, dat lijkt me wel lastig zeg.... Hopelijk voel je je snel weer een beetje beter. En goed dat je dat hier schrijft hoor, ook al heb je daar misschien even over getwijfeld.

Jeetje, wat zijn sommigen van jullie flink in de weer met de kleintjes zeg! Zijn lekker aan het spoken 's nachts. Even afkloppen, maar Yente is over het algemeen vrij rustig. Wel flink verkouden en dan kan ze niet goed ademhalen en dat houdt haar dan soms wel wakker, maar het is nog nooit echt drama geweest. Hooguit een paar keer extra eruit om een speen te geven (maar als haar neus zo dicht zit, wil ze die ook niet want dan kan ze helemaal geen adem meer halen haha)

Melis, Vince dus waarschijnlijk naar kdv? Misschien voor hem wel leuker ja, dan heeft hij lekker veel andere kindjes waar hij mee kan spelen.

Geplaatst

Knoop doorgehakt, Vince gaat per 1 november naar kdv, alles is al geregeld. Morgen doen we de opzegging bij de gastouder. We hebben een maand opzegtermijn, vandaar.

Hier ook nog geen tanden, ben benieuwd wanneer ze komen.

Eef, hoe gaat het met Yente haar helm? Vince heeft er ook een, vrijdag weer naar Zwolle voor controle.

Weltrusten meiden, ik ga tukken..

Geplaatst

Nee, heb de hele dag gewerkt. Morgen gelukkig vrij. Slapen was weer drama, uiteindelijk is ze naast mij in bed in slaap gevallen op t aabkleedkussen en heb haar net in haar eigen bed gelegd. Hoop dat ze blijft slapen vannacht, kunnen alledrie wel een rustig nachtje gebruiken...

Geplaatst

Hoop het ook Fren! Vind het ook zo lastig om zelf rustig te gaan slapen als je weet dat er elk moment een baby wakker kan worden, maar probeer het toch te doen!

Geplaatst

Melis: fijn dat het geregeld is!

Nou ik heb ook een spookkind... M was om 3.15 uur wakker, 5 keer terug geweest voor een speen. Toen om 4.30 uur naast mij in bed gelegd. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar manlief was er vannacht niet en ik was er echt klaar mee. 6.15 uur was hij weer wakker. Fles erin maar daarna wilde hij niet meer slapen grrrrr. Nu zit ik aangekleed beneden met hem en de oudste ligt nog lekker in bed.

Nou de eerste zwangerschapskwaaltjes beginnen alweer, misselijk. Kokhalzen poeh dat was ik alweer vergeten...

Geplaatst

Melis, je hebt snel je overstap gemaakt! Hoop dat het op het kdv beter zal gaan! En dan heb jij ook meer rust...!

Moontje, de eerste kwaaltjes! Die vergeet je inderdaad snel! Zou het dan echt een goede zwangerschap zijn? Hoop het echt voor je, het is je gegund!

Fren, hoe is jullie nacht geweest? F. lekker liggen slapen?

Wij hebben ook weer redelijk kunnen slapen. L.ara heeft een paar keer gehuild, maar dit doet ze in haar slaap. Als ik haar recht leg heeft ze daar geen benul van. Gelukkig sliep S.ven heerlijk door. Hij kan wel snurken zeg, hij heeft de neus zo vol zitten, tis net een varken! Vanmorgen eerst maar een washand over hun gezicht gehaald, overal zat snotter, bah....

Ik ben wel aan het twijfelen wat te doen. Ze hebben al sinds het weekend koorts. Gisteravond echt een uitschieter van beide naar 39.5! Gisteravond was ik ook helemaal gesloopt. Best vermoeiend 2 zieke kindjes, aandacht verdelen, tegelijk willen knuffelen en bij het minst of geringst is het alweer brullen! Hoop voor hun (en ook voor mij) dat ze weer snel opknappen!

Ga nu maar even aan de poets boven, ze zitten lekker in de wipper te spelen.

Geplaatst

We hebben een goede nacht gehad, thanks god! Fiene was net pas voor t eerst wakker, dus ik heb bijna 9 uur zonder onderbreking kunnen slapen. Jemig, wat was ik daar aan toe!

Lianne, als je je zorgen maakt om de koorts zou ik de huisarts even bellen. Met kleintjes nemen ze vaak geen risico.

Moontje, al weer misselijk, niet leuk! Is t nieuws al een beetje geland? Wanneer zou je uitgerekend zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden