Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro: zijn dat die kant en klare pyjamapapjes?

Ga vanavond eens de granenpap van stiertje proberen en anders toch eens aan de andere smaakjes. Ik wil hem liefst niet te veel laten wennen aan doe zoete smaakjes dat kan wel als hij wat groter is maar nu nog liever niet. Misschien een beetje Zeikerig ..... Eerst dit maar eens proberen.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb ik ook uitgeprobeerd die pyamapapjes, ik dacht lekker handig maar Giada vond het echt vies en wilde de fles niet. Ik heb het toen zelf ff geproeft en vond het erg zoet en haar melk Nutrilon pepti smaakt helemaal niet zoet dus echt een gewenningskwestie.

Ben benieuwd Moontje hoe het gaat met de granenfles, zal wel ff wennen zijn.

Geplaatst

Ja het is zoet en er zit ook suiker in maar 1 x per dag vind ik niet erg. Het enige andere dat ze zoet krijgen is soms wat jam op de boterham. Het is toch niet tegen te houden dat ze snoep en zoet lekker gaan vinden.

Speen nr 4 van Avent is toch die papspeen met dat driehoekige gaatje? Of is er nog een andere? Die heb ik namelijk ook maar dat gaat voor Kaat veel te snel. Daarom heb ik nu zelf de nummer 3 wat groter gemaakt en dat gaat wel goed.

Arme Brammetje, hij is gefrustreerd dat hij niet vooruit komt dus ligt steeds maar te jammeren op het speelkleed dusdanig dat wij er gek van werden (tijdens het eten) en nu ligt hij in bed te huilen, zielig...

Geplaatst

Caro, je hebt nog een speciale Y speen, deze gebruikte ik voor de rijstebloem.

Nr. 4 heeft vier gaatjes, zoals het nummer doet voorspellen.

Dan zal Bram binnenkort wel ineens vooruit komen.

Het is lastig, maar het zijn allemaal fases.

Geplaatst

In alle winkels hangt een ander assortiment aan spenen.

Dat is heel jammer, ik heb met mijn vriendin ook een hele discussie gehad.

Zij gebruikt nu de 1.2.3 speen, als je deze draait, dan kun je een groot gat krijgen maar ook de normale standen.

Had ik dat maar eerder geweten, dan zou ik deze iedereen aanbevelen, ik zal het bij Henne haar lijstje zetten.

Geplaatst

Ik kan me herinneren dat ik die had bij de oudste en 'm juist onhandig vond omdat je steeds goed moet opletten in welke stand hij staat...

Maar ja, nu is het ook niet handig want Kaat heeft 's morgens en 's avonds de 3 speen die ik groter heb gemaakt en de twee tussenflessen nummer 2. In de water- en sapfles doe ik altijd nummer 1 en Bram heeft een Difraxfles en meestal dezelfde speen, die zuigt toch wel hard genoeg, maar soms toch de Large speen. Haha volgen jullie het nog, wat een gedoe!

Is er al iemand over naar een antilekbeker? Die hebben toch altijd 3 gaatjes, gebruik je die dan zowel voor melk als voor pap en ook sap? Ben ik allemaal vergeten...

Geplaatst

L.isanne en J.asper zijn gisteren weer naar het CB geweest en helemaal goedgekeurd, L.isanne is 9,2 kg en J.asper is 8,2 kg. L.isanne doet haar ontwikkeling gemiddeld en J.asper ligt voor op zijn ontwikkeling. Dat was erg fijn om te horen.

Ik heb even alles gelezen over de pap en papspenen. Ik vind de 1 2 3 speen van Difrax niet werken. L.isanne en J.asper konden er niets mee. Ook pap vanaf een bordje werkte niet goed. Dus eigenlijk krijgen ze hier geen pap.

Geplaatst

Chrish, fijn dat ze het zo goed doen!! Ze zijn wel zwaar vergeleken bij die van mij en ze zijn zelfs een maandje jonger! Sofia was 1 week geleden 8,5kg en 75cm en Giada 8,1kg en 69 cm. Maar dat maakt ook allemaal niet uit want elk kind is weer anders.

Ook mooi dat het met de ontwikkeling goed gaat.

Moontje hoe is het gegaan met de papfles? vond hij het lekker of niet en heeft ie er langer op geslapen? ben benieuwd

Geplaatst

Chris misschien een tip om 1 schepje pap door de ochtend- en/of avondfles te doen? Dat doen wij ook, in de eerste fles. Dan wordt het niet noemenswaardig dikker en kun je de gewone speen gebruiken, maar krijgen ze toch wat extra granen binnen om te wennen aan de granen van brood.

Ik hoef trouwens pas 30 november weer naar het cb als ze ruim 9 maanden zijn? Was dit een reguliere afspraak? Wij zijn met ongeveer 6 maanden geweest en dan pas weer met 9.

Heb dus ook geen idee wat ze wegen. Heel jammer maar juist afgelopen mei is de dependence (hoe schrijf je dat?) dat het cb hier in de wijk had gesloten want daar kon je naartoe om tussentijds te meten en wegen. Kan natuurlijk ook in het hoofdgebouw maar daar moet ik dan met de auto heen en heb ik niet zo'n zin in.

Moet papa maar even met ze op de weegschaal laten staan...

Stiertje wat schelen jouw meiden veel in lengte, 6 cm! Hier gaat Bram ook steeds langer en zwaarder worden dan Kaat trouwens, maar de laatste keer scheelden ze pas 1 cm...

Geplaatst

caro, ja veel verschil he?! Giada is een klein propje en Sofia een gespierde spijker haha!!

Vond die foto van jou op fb zo leuk in de wagne met de voetenzakken, ze lijken veel op elkaar ?!

Geplaatst

Om 19 uur naar bed en toen nog wakker gemaakt om 22 uur voor een fles en de hele nacht door tot 6.45 uur. Maar zonder pap. Hij wilde echt niet drinken met de L speen en granenpap. Het was ook heel dik, dus nog verdund, maar no way dat hij dat opdronk. Dus toen maar een gewone fles.

Vandaag bij kruidvat een granen pyjamapapje gehaald. Ik heb nog 3 standen spenen en 4 spenen van Avent. Hij drinkt normaal uit een 3 speen, al van het begin. Hij is een echte moeilijke drinker. (zijn zus was veel makkelijker).

Gisteren wel voor het eerst water uit een tuitbeker (zonder anti-lek van de H.EMA); ging prima......

Vanavond weer een poging en anders houden we het bij nutrilon goede nacht (voeding met een verzadigd gevoel). Ik denk toch dat het wakker worden met zijn tanden te maken heeft, hij had ook een beetje verhoging gisteren.....

Geplaatst

Wat ik zei Moontje: probeer eens 1 schepje pap erdoor...

Hier net hun eerste Nijntje koekje op, was een groot succes! Kaat deed het beter dan Bram, die zat er vooral aan te sabbelen en mee te spelen en het laatste stuk heb ik afgepakt en verkruimeld gegeven, dat vond ik te eng zo'n groot stuk in die mondjes. Erna fruithapje en drinken en nu weer in bed. Ik ben blij dat ze 8 maanden zijn en dat je af en toe eens wat anders kan geven...

Speaking of which... ik heb ze nu een paar keer een half toetje van Olvarit gegeven na de groente en uiteraard vonden ze dat lekker. Er zaten er 4 in het Wehkamppakket dat ik had besteld.

Dacht vandaag ga even nieuwe halen: 2 euro 59! Voor 4 van die kuipjes yoghurt! BELACHELIJK! En van Nestlé de kwarkolino ernaast: 3 cent goedkoper. Dat noem ik nou misbruik maken van alles wat met babies te maken heeft, wat een onzin. Ik ben bij de Danoontjes gaan kijken, kan me herinneren dat de oudste vroeger haar eerste baby Danoontjes had, maar die bestaan kennelijk niet meer? Of in ieder geval niet bij mijn supermarkt.

Geven jullie al toetjes en zo ja wat? Vanaf wanneer mogen ze Danoontjes? Zal ook eens op de website van Danone kijken...

Stom zeg, Kaat had op het laatst voordat ik boodschappen ging doen nog een poepluier, laat ik mijn portemonnee op tafel liggen, kom ik bij de kassa achter. Kon ik nog een keer heen en weer en de oudste komt zo thuis... Had zo gehoopt op een half uurtje tukken...

Geplaatst

Inderdaad onzin! Yoghurt met diksap deed ik bij de oudste ook wel. Maar ik had een XL pakket besteld met 15 potjes Olvarit, daar zat die yoghurt bij, een pak pap en fruithapjes, vandaar.

Heb net even op de website van Danone gekeken: vanaf 1 jaar. Die Danoontjes vind ik wel handig en lekker altijd, zijn ook niet zo gek duur, yoghurt heb ik niet altijd in huis. Zeker nu er minder suiker en vet in zit dan voorheen.

Geplaatst

Volgens mij mogen ze pas na een jaar koemelk, dat is mij altijd gezegd althans. Fiene krijgt nog geen toetje, ik geef nog wel eens fruit als toetje als ik wat over heb. Ze krijgt nu ook rijstewafels, vindt ze heerlijk.

Moontje, ik geef fiene de laatste fles met 180 water, 5 schepjes rijstebloem en 7 schepjes melk. Dat drinkt ze door stand 2 of 3 van de Avent 123speen en daarop slaapt ze 12 uur! Truc is wel eerst pap in het water, schudden, en dan de melk. Dan lossen de papvezels beter op.

Geplaatst

Haha toch grappig Fren: zit je in FF te kletsen over papspenen en babytoetjes! Wie had dat gedacht?!

Ja van die koemelk was ik vergeten, ik weet ook niet meer precies hoe oud de oudste was met gewone yoghurt...

Rijstwafeltjes wil ik ook binnenkort proberen. Het valt me bij deze twee mee hoe snel ze alles zacht sabbelen... in mijn beleving zat de oudste steeds met grote stukken met van alles in haar mond of was ik toen nog schijteriger en haalde ik alles te snel weg? Hihi kan best weet ik niet meer natuurlijk.

Geplaatst

Je kunt ze al best yoghurt geven hoor. Ik doe er ook een beetje vla door en ze smullen erin! Wel een verschil wat er allemaal gezegd wordt, ze mochten het al vanaf 6 maand. Danoontje de kleinste kuipjes mogen ze ook al hebben. Ik heb die potjes van Olvarit ook wel zien staan, maar koop ze niet, vindt het veel te duur en heb altijd wel yoghurt.

Tuitbeker ga ik zo even uitkoken, en morgen proberen. De Avent heb ik al geprobeerd en vond ik geen succes...

Wat voor rijstewafels hebben jullie? Ben zo bang dat ze in de kleine stukjes stikken....

Geplaatst

Inge krijgt na het eten weleens een hapje vanilie vla, 0% vet van Optimel.

Of een kleine danootje 50 ml, de yogolino's van Nestle vind ze ook erg lekker, deze krijg je nu bij inlevering van 15 Etos zegels. (je krijgt daarbij ook nog een pakje toetenpoeters en een ontbijtpapje van Nestle)

Chrish, ze doen het goed.

Stiertje, jouw kindjes doen het ook goed.

Caro, hihi, leuk dat we het nu over pap hebben.

Inge krijgt na het eten weleens een hapje vanilie vla, 0% vet van Optimel.

Of een kleine danootje 50 ml, de yogolino's van Nestle vind ze ook erg lekker, deze krijg je nu bij inlevering van 15 Etos zegels. (je krijgt daarbij ook nog een pakje toetenpoeters en een ontbijtpapje van Nestle)

Als ze op zijn, krijgt ze weer gewone vla, die ik al in huis heb.

Volgens mij moet je opletten met darmkrampjes.

Mootje, dat niet willen drinken van dikke pap, herken ik, Inge wil dat ook niet.

Wel met een lepel, maar niet uit de fles, ben benieuwd hoe de pyjama pap naar binnen gaat, ik heb biscuit, aardbei en peer gehaald.

Caro, opletten moet je sowieso, wat je geeft, lange vinger, maria kaakje, soepstengel, nijntje koek, broodkorst of een rijstewafel.

Inge vond de nijntje koekjes niet zo lekker, ze vind alleen de lange vingers en de maria kaakjes lekker.

Qua drinken, vind ik het smiddags ook nog erg lastig, want van diksap, rosevice houdt ze niet, waarschijnlijk te zoet.

Thee en water gaat goed, nu krijgt ze nog een halve fles, want dat gaat goed en haar avondeten gaat dan ook volledig naar binnen.

Ik zit nu op het volgende schema

08.00 1e fles

10.30 fruithap 100 gr

12.00 boterham

13.00 2e fles

16.00 1/2 fles

18.00 warm eten 200 gr

19.45 Pyjama pap 3.5 fles.

Geplaatst

Oeps, hier al zo'n anderhalve maand standaard yoghurt of danoontje na de groente. Ik geef altijd danoontje maar bij mijn schoonouders krijgt ze kleine kuipjes yoghurt van de lidl of eet ze mee met yoghurt met fruit wat hun eten. Ze reageerd er verder goed op dus zal het wel goed zijn.

We geven nu de liga vanaf 6 maanden (die rode dozen) die vind ze erg lekker of een biscuitje, die heeft ze in egypte veel gegeten.

Maar ik moet zeggen dat wij heel makkelijk zijn met eten geven. Ze mag bij ons (binnen het normale, geen chips, chocolade, zoute of extreem zoete dingen, frisdrank en alcohol, hihi) alles proeven. Tot nu toe kunnen we alles er ook in schuiven en geeft ze zelf heel goed aan wanneer ze niet meer wil. Zo heeft ze in de vakantie Gamba's gegeten en lemon jus gedronken.

Vandaag bij de babydump twee rietjes bekers met handgrepen besteld, uit een flesje en tuitbeker drinkt ze niet goed, ze snapt nog steeds niet dat ze dat ding zelf moet vasthouden en omhoog moet brengen, maar als ze uit een bekertje met rietje drinkt gaat het veel beter en drinkt ze goed. Haar melkflesje blijven we wel zelf geven want dat zijn nog steeds de kleine geniet/rust momenten.

Ze had vanmiddag trouwens vrezelijk de slappe lach om de hond die zich even uitleefde op een kussen. Hij had even ze gekke vijf minuten en liep met het kussen heen en weer te zwaaien. Iedere keer als hij dat deed schaterde ze het uit.

Ook begint madam echt een lekker karaktertje te krijgen en te kijken waar de grenzen liggen. Ze kan soms zo lekker driftig worden als het even anders gaat als dat zij zou willen.

Geplaatst

Meezie, waarom niet, ik heb vanuit het CB geen beperkingen qua eten gehad.

Zoals je schrijft, niet te zout, zoet of alcohol, dan kan er eigenlijk weinig fout gaan.

Als er binnen de familie geen allergieen voordoen.

Inge heeft vandaag cake op, ze vond het super lekker.

Zelf pakken doet ze nog niet, maar ze laat zich lekker voeren, mondje open en malen maar.

Ik zal ook die drinkbekers met rietje halen.

Mijn vriendin haar dochtertje drink ook goed uit een rietjes, hopelijk gaat het bij Inge ook goed.

Dat lachen om de hond is heel herkenbaar.

Gisteren was ik met Inge bij Wim bij het aardappelenrooien, de mensen die wonen aan het perceel hebben een grote benner sedder, hoop dat ik het goed schrijf.

Deze dame van 55 kg, sprong tegen haar baasje of wat ze zelf goed vind, zodat ze allebei even groot waren, Inge zat echt te giebelen.

Geplaatst

Berner sennen bedoel je hihi... Toch? Straks schrijf ik het zelf ook verkeerd :-) Hier lachen ze tegenwoordig naar de kat als ie langsloopt...

Tja Meezie, nou snap ik waarom Maud zo'n turbobaby is die met van alles voor loopt! Eet gewoon al Danoontje powerrrr en Egyptische gamba's haha!

Ik weet het ook niet hoor, heb ook geen restricties gekregen van het cb maar ook niet echt veel over voeding gehad, wel folder meegekregen maar ze denken waarschijnlijk dat we het wel weten omdat we al een kind hebben. Maar ja, haar babytijd is alweer lang geleden...

Maar geen koemelk voor het eerste jaar lukt toch niet want behalve als ze speciale voeding hebben zit er toch ook koemelk in de opvolgmelk, alleen dan heeft het een speciale behandeling ondergaan. Wat weer een van de redenen is dat die babytoetjes zo duur zijn. Maar volgens P maken ze er prijsafspraken over...

Ik heb een email gestuurd naar Danone, dat er vroeger toch speciale baby Danoontjes waren, benieuwd hoe ze reageren.

Ik merk wel dat ik nu ze bijna 8 maanden zijn steeds makkelijker wordt met eten. Laatst zat ik een stuk kaas te eten en ze keken allebei zo gretig dat ik ze een paar mini stukjes heb gegeven om op te sabbelen nou ze vonden het heerlijk!

Geplaatst

goed dat er even over toetjes gepraat wordt.. ik betaal me blauw aan die speciale babytoetjes. 4 in een verpakking voor 2,49 ofzo en dat is dan in 2 dagen op want ze krijgen er ieders 1 per dag en ook 1 fruitkuipje per dag die zijn dan nog wat goedkoper. Dus enkele van jullie geven al gewone vla en joghurt en danoontjes..ik ga dat ook proberen en dan zien hoe ze reageren..thanks voor de tip haha!!

Meezie moet zo lachen om jouw berichtje..gamba's haha geweldig..jong geleerd is oud gedaan toch?

Bij mij krijgen ze ook die nijntje koekjes en maria biscuitjes en drinken ze alleen roosvicee dat vinden ze lekker.

Giada krijgt nu ook 8+ potjes met stukjes erin en wat brood maar ze heeft er duidelijk veel meer meoite mee dan haar zus. We blijven gewoon proberen en dan zal het wel loslopen.

Moontje jammer dat de fijne granen in de fles niet gelukt is maar misschien werkt een pyamapapje wel.

Vlinder gwewldig he die fascinatie met dieren, wij hebben een jack russel en daar starten ze naar en giegelen ze om..heerlijk.

Tuitbeker is hier geen succes, Sofia kauwt aleen maar op de tuit en Giada krijgt de slappe lach als ze de tuit op haar tong voelt..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden