Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat is waar, hij kan afkijken bij Ilona, je hoort wel vaker dat een 2e of 3e enz sneller zijn met dingen.

Vanavond zat hij op zn knieen aan de salontafel en je zag hem zoeken naar houvast om op te trekken, maar best gek om hem ook verticaal te zien en niet alleen horizontaal.

Bikkel, het blijft pittig die gebroken nachten ook al leg je je erbij neer.

Fijn dat de verjaardag gezellig was vlinder.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier gaat Bram op zijn tenen staan als je hem op je schoot of op de grond laat staan en ook als je hem in de kinderstoel wil zetten. Kaat zakt onmiddellijk door haar beentjes, die is daar dus nog helemaal niet mee bezig.

Ik hoor wel van kinderen van 3 die 's avonds nog een papfles krijgen, waarom moet je die nu al laten vervallen, is toch heerlijk?

Heb vanmiddag antilekbekers van Difrax gekocht, in een opwelling, ventiel kan in 2 standen voor dunne en dikke vloeistof. Morgen eens proberen op het gemakje.

Ze eten sinds een paar dagen samen twee boterhammen, zonder korst weliswaar maar toch. Vind het ongelofelijk hoe snel ze aan dingen wennen, zoals brood en eten met stukjes. Ook heb ik ze vanmiddag voor het eerst een rijstwafeltje van Bambix gegeven, groot succes! Kaat kan wel beter met zoiets om gaan dan Bram, die heeft de neiging alles in een keer naar binnen te proppen en Kaat lijkt door te hebben dat je er op kun sabbelen en hapjes nemen.

Na de boterham geef ik voortaan een kleinere fles: vanmiddag 150 cc maar dat was nog te veel want ze dronken maar ongeveer 100 cc dus vanaf morgen maak ik 120 cc en dan zien we wel, misschien al gauw naar 90 cc...

Geplaatst

Zooo, wat gaan jullie kindjes snel met dingen!! Brood gaat hier ook nog niet echt, er word dan voornamelijk veel gekokhalst......Ze beginnen nu een beetje of knietjes en ellebogen te steunen en dan heen en weer te wiegen. Mijn 2 koters doen wel goed mee met de gebroken nachten, ze komen iedere nacht.....maar of dat nou iets is om blij mee te zijn....? Ga nu maar snel m'n mandje in, het is stil......

Geplaatst

Ilona heb ik ook tot 3 jaar een papfles gegeven, ze vond het heerlijk en op CB zeiden ze er niets van.

Ik blijf Rolf ook net zolang geven als hij wilt, is toch lekker nog ff op de bank tuttelen.

Ieder kind doet lekker op zn eigen manier, Rolf krijgt nog geen brood alleen fles sochtends en smiddags en dan eind van de dag avond eten en een papfles voor het naar bed gaan.

Door zn spugen/maagzuur probleem moeten we veel langzamer opbouwen met eten, dus over poosje ook wat brood gaan geven.

Truste

Geplaatst

Ehm Jarno slaapt nog steeds.... 30 ml pap en een borst en meneer slaapt door!?! Toeval?? Geen idee maar wel heerlijk!!!!!

Ik duik er weer in!

Geplaatst

Haha Bikkel, dan moet jij ook gaan doorslapen! Vanavond maar weer proberen en kijken wat hij dan doet

Hier eten ze ook al lekker brood. Ga vandaag ook proberen of ze iets meer willen. De avond fles laat ik ook nog gewoon hoor, is toch heerlijk voorhet slapen gaan. Morgen naar cb, ben benieuwd wat ze zeggen.

S.ven zit ook al op zijn knieen en kan lang blijven spelen. L.ara nog niet echt, zij kan beter kruipen. Ze gaan hier ook de hele kamer door, en ook snel!! Heerlijk om te zien, en dan lachen ze ondertussen ook nog naar elkaar!! Wat een genot...

Straks met S. naar de helmtherapie, ben benieuwd wat ze zeggen. Wij vinden het eignelijk al wel goed zoals het nu is....

Geplaatst

Ja Bikkel moet je niet om half 6 op het forum gaan zitten! :-)

Dat lachen naar elkaar is schattig he, smelt ook als ik dat zie. En ze brabbelen ook tegen elkaar, benieuwd hoe zich dat ontwikkelt. Heb je het nu zwaarder nu ze zo mobiel zijn? Iedereen zegt dat tegen mij: wacht maar tot ze allebei kruipen, dan wordt het pas zwaar!

De oudste heeft nu een methode om ze te leren zitten, zo leuk, tussen haar benen geklemd en dat gaat vooral bij Kaat heel goed. Sowieso is het een geboren moedertje, ben wel eens blij dat het een meisje is, niet dat ze allemaal hetzelfde zijn maar sprak laatst een moeder met een baby en haar zoontje is 7 en heel jaloers, vindt er niet veel aan...

Medusa spuugt Rolf nog steeds zo veel? Hij groeit daar wel over heen hoop ik? Heb je misschien al verteld maar dan heb ik dat gemist, sorry. Hoe is het met jou zelf?

Geplaatst

Haha ik moest naar de wc dus vandaar effe snel een berichtje!

Om 5.45 toch maar eens gaan kijken en meneertje was wakker maar gaf geen kick! Ik heb hem gevoed en weer teruggelegd en is nu langzaam aan het wakker worden!!!! Daar teken ik voor haha....

Als hij vaker doorslaapt dan zal ik wel het vertrouwen hebben dat hij het nog doet haha maar nu hadden we beide toch even de drang om te gaan kijken!

Geplaatst

Beide zelfs... ja ik had dat ook in het begin, geloofde niet dat ze doorsliepen en nog een enkele keer slapen ze lang uit en dan bedwing ik die neiging te gaan kijken want dan worden ze steevast wakker!

Ook 's avonds als ik zelf naar bed ga, ga ik uiteraard altijd even naar binnen en als er eentje de ogen opendoet sneak ik snel weer weg! En hoop dat ze denken dat ze gedroomd hebben dat ze mama zagen... :-)

Geplaatst

Haha, die bikkel. Je kleine man zal vanzelf door gaan slapen, maar de BV is veel licht verteerbarder dus misschien dat hij daarom eerder trek heeft.

Die neiging om te gaan kijken hebben we allemaal wel denk ik. Ik ga ook standaard voor het slapen nog even kijken hoe ze erbij ligt. soms wordt ze wakker en zegt ze haiiiii. dan gaat ze op haar knieen zitten en even gek doen. Maar dan kan ik een kus geven en weg lopen en dan slaapt ze weer.

Gister met ons moppie uit eten geweest, ze heeft zich keurig gedragen. lekker in de kinderstoel gezeten en af en toe wat meesnoepen van een broodje en haar eigen hapje opeten. je bent er wel heel de tijd mee bezig, anders gaat ze denk ik zitten gillen en vervelen.

Op de weg naar huis merkte we wel dat ze het zat was. huilen en de hele tijd mammam, mammam. Helaas voor haar zat ik te rijden en moest ze het met papa doen, maar dat wilde ze niet echt.

Thuis eerst even zitten sluimeren bij mij op schoot en toen de fles en naar bed.

Caro, heerlijk zo met een grotere meid die het leuk vind om met de kleintjes te spelen. Maar het is ook leuk dat ze elkaar hebben. Voor maud vind ik het soms wel alleen zo, zeker omdat wij in de buurt geen kleine kinderen hebben. Gelukkig ziet ze tijdens het zwemmen altijd andere kindjes. Maar zal ze twee is gaat ze ook zeker naar de PSZ. want ik vind het contact met andere kids toch wel heel belangrijk.

Melis, hoe gaat het eigenlijk met Vin op het KDV. Ik weet niet of je nog meeleest, maar hoop dat alles goed met je gaat en dat kleine vin het reuzen naar zijn zin heeft.

Geplaatst

Ik vind het meevallen met de drukte nu ze mobiel zijn. Ze kunnen en mogen overal aanzitten, zoveel hebben we niet staan. Straks wanneer ze gaan staan en lopen zal het wel anders wroden denk ik. Nu is het gewoon heerlijk! En dat lachen en brabbelen is super

Geplaatst

Ach Meezie de oudste is 8 jaar alleen geweest en ik heb niet het idee dat ze daar onder te lijden heeft gehad. Inderdaad eerst peuterspeelzaal en toen school: vriendinnetjes zat! Maar ook niet echt vlakbij dus soms wat lastig, maar nu ze alleen naar school en haar beste vriendin mag gaat het makkelijker.

Oh jee, ik hoor geklaag beneden, gauw boodschappen doen, effe er uit!

Geplaatst

sprak vin net; Fiene is nu 73 cm en 8.5 kilo. Ze volgt keurig haar eigen lijn. Motorisch doet ze het super, lekker alert en nieuwsgierig, overpakken van een speeltje geen probleem en wbt eten doen we het goed en moeten we vooral niet gefrustreerd worden. Ze heeft kennelijk niet veel nodig.

Geplaatst

Hier is het ook enorm genieten van ons manneke.

Matthias slaapt elke nacht goed door, dit al vanaf dat ie 2,5 maand was.

nu slaapt ie ongeveer 13 uur achter elkaar door.

gaat rond half 8 op bed, soms iets eerder en word rond 8 uur, half 9 in de ochtend weer wakker.

Als ie een keer wakker word doen we zijn klokje van de mobiele weer aan dekken hem weer toe, pakt zijn duimpje en slaapt verder.

Elke avond als wij naar bed gaan kijk ik altijd nog even bij de kinderen, en Matthias wil wel eens overdwars in zijn bedje liggen dan, dan schuif ik hem weer recht, trek hem weer onderin zijn bedje even toedekken en hij slaapt gewoon door, ideaal, bij de oudste deden we dit ook gewoon en heeft nooit moeilijk gedaan.

Kan zelfs als ik zou willen zijn wasgoed als hij slaapt in zijn kasten leggen, doe ik niet maar bij wijze van spreken, slaapt gewoon door.

hij is ook zo vrolijk, huilt haast nooit, altijd lachen, vooral stapelgek op papa en zijn broer:)

Hij krijgt 3-4 flessen van 180+6.

Hangt een beetje van de dag af, wat ie verder gegeten heeft, de ene keer heeft ie wel zin in een broodje en soms niet, als ie heel vroeg wakker is word het vaak een fles meer op die dag maar meestal 3 flessen, een broodje, een fruithap, warm eten en een danoontje toetje van eigen merk:) die vind ie heerlijk, hij krijgt in de ochtend een papfles en s avonds, met rijstebloem.

Gewone pap wil niet door de speen, ja moet ik een aparte papspeen aaschaffen maar de rijstebloem is nog niet op dus kan nog wel.

gedoe met een bordje s' morgens heb ik geen zin aan, gaat goed zo nu het gaat. bij de oudste ook gewoon zo gedaan.

lekker makkelijk en warm eten is al een geknoei en dan ook nog een bordje met pap zeker:)

broodje eten , we doen het een beetje om en om, ik geef hem een stukje op het blad van de kinderstoel en die pakt ie dan zelf en daarna stop ik hem een stukje in zijn mond.

korstjes geven doe ik niet, die propt ie helemaal in zijn mondje dus geen succes, diksap of roosvicee of thee of water wil ie niet, ja heel soms roosvicee mits ie warm is haha.

Hij kruipt nog niet, de oudste kroop pas nadat ie ging lopen, hij tijgerde altijd.

maar spelen op de grond vind ie wel heel leuk, hij heeft ook wat nieuws ontdekt, grote teen zuigen:) zo'n koddig gezicht..hij pakt zijn voet, trekt hem naar zijn mond en hoppa..:)

Morgen weer naar het CB met hem, ben benieuwd.

Geplaatst

Klinkt alsof het prima met hem gaat! Ja grappig, Kaat ontdekte van de week ook haar tenen en ging op haar grote teen sabbelen... Eetschema ook ongeveer zoals bij ons: ligt aan hoe lang ze op een dag slapen nu of het 3 of 4 flessen worden maar maak dus de fles na de boterham nu wat kleiner.

Dacht trouwens leuk de antilekbekers te gaan proberen, deed iets fout waarschijnlijk met de ventielen want de melk stroomde er uit, gelukkig uitgeprobeerd boven de wasbak. Na een hoop gepiel denk ik dat ik ze nu goed heb zitten dus nog maar eens proberen. Alleen stom dat er geen hoeveelheden op aangegeven staan zodat je het toch eerst in een fles moet maken of afmeten...

Geplaatst

bRAM OP SCHOOT, NA 20 MINUTEN BRULLEN, ZUSJE SLAAPT ALLANG... ZUCHT.

Oh dat was Caps lock... typt ook lastig met 1 vinger hihi... Oh nou gaat ie even uitgebreid kletsen. Hebben pot en toetje op, kennelijk niet genoeg?

Geplaatst

Een lekkere fles erachter aan Caro, dan heerlijk slapen!

Hier een dwars dametje dat niet groente wilde eten. Net een papfles gemaakt en ligt nu heerlijk te slapen. Nu manlief nog maar ff helpen met de afwas :-(

Geplaatst

O wat goed met M Marianne, lekker kereltje en tevrede.

Weet dat nog van Ilona ja, grote teen in dr mond.

Die antilekbekers zin toch bedoeld voor gewoon drinken en niet de melk of zijn dit weer een andere soort beker?

Geplaatst

Volgens mij voor alles? Er zit een ventiel op voor dunne en dikke vloeistoffen dus in ieder geval voor pap. Waar geef je anders de melk uit na de fles?

Overigens was het niet echt een succes: Bram begon goed, die drinkt uit alles wat je hem voor zijn mond houdt denk ik maar hij ging toch een beetje moeilijk doen. Kaat snapte er niks van en ging huilen! Haha, dus maar weer overgegoten in haar gewone fles...

Ze is trouwens niet meer wakker geworden vanavond en we hebben besloten het zo te laten in de hoop dat ze doorslaapt zonder papfles...We zullen zien, anders zit ik vannacht met een nachtvoeding...

Welterusten!

Geplaatst

Caro ik heb ook de antilek bekers van difrax en ze weten nog niet heel goed wat ze ermee moeten doen. Sofia kauwt op de tuit en Giada krijgt de slappe lach als ik hem in haar mond doe...

Melk geef ik nog gewoon uit de fles hoor want anders komt het helemaal niet op, ze zijn al zo snel afgeleid. Ik geef wel eens wat water of roosvicee uit een gewone beker om te oefenen, soms gaat het goed maar vaak niet haha.

Pap krijgen ze hier alleen uit een fles als laatste voeding tegen eenuurtje of half tien.

Sofia is gisteren met opa wezen fietsen voor het eerst, haha geweldig!! Giada zit nog niet erg stevig dus die moet nog even wachten, al wel een kinderstoel voor haar aangeschaft en daar oefenen we elke dag een beetje mee.

Geplaatst

Helaas, papfles 40 ml en de borst maar meneer kwam om 1.30-5.30-8.15 en nu slaapt hij nog.

Vanavond nieuwe ronde, nieuwe kansen ;-)

Geplaatst

Ik heb Ilona ook altijd de melk uit de fles gegeven nooit antilekbekers, nooit bij stil gestaan omdat uit een andere beker te doen.

Jammer Bikkel dat hij vannacht niet doorsliep, hopelijk vannacht wel weer.

Stiertje, wat leuk Sofia op de fiets mee, leuk gezicht is dat he, ik ga binnenkort ook mn fiets gereed maken daarvoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden