Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff, nu zijn wij allebei ziek! S is weer beter, nog wel wat hangerig maar weer normaal eten. Nu kan ik niets binnenhouden, heb alleen nog maar een ontbijt gehad vandaag, de rest is er weer uitgekomen. Manlief is ook niet fit.... Erg handig allebei ziek en 2 kleintjes....

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beterschap lianne! Vervelend vooral als je beide niet lekker bent!

Chris, heftig hoor! Hopelijk kunnen ze binnen 2 weken de medicatie afstemmen en kan jullie manneke snel weer naar huis!!! Succes!! Xx

Jarno slaapt veel.... behalve de nacht haha maar na 1,5 uur is hij echt rijp voor zn bedje terwijl ik verwacht had dat hij met 9 mnd langer wakker zou blijven! Vandaag bij de gastouder deze slaaptijden:9-11,12-14 en 15-16.15!! Dat is toch best veel of niet?

Geplaatst

Ja dat is best veel! Steeds maar een uurtje wakker dus. Hier slapen ze steeds minder. Eerst gingen ze na de eerste fles meteen weer terug, dat is nu zeker een uur spelen. En 's middags is het soms ook maar een uur of anderhalf slapen en 's avonds is het erg rommelig... Maar ja hier slapen ze de nacht wel door. Misschien dat het een toch met het ander te maken heeft?

Geplaatst

Je geeft nog borstvoeding toch? Vind ie het niet gewoon te gezellig dat ie 's nachts nog komt? Lekker even bij mama zijn?

Hier geslapen tot kwart voor 9! Maar ja de avonden zijn de laatste paar dagen wel lastig en laat...

Ben even de stad in geweest en heb een muts en handschoentjes gekocht, het is ineens zo koud! En van die moccassins, bij H&M, leken me wel handig, volgens mij hebben ze die niet zo snel uit.

Geplaatst

Hey ben in weer, ben zo moe dat ik nergens fut voor heb. Afgelopen week weer een echo gehad. Zag er allemaal goed uit mag nu over naar de vk. Volgende week een afspraak voor de termijnecho. Ben de hele dag misselijk en veel hoofdpijn, hoort er allemaal bij :-(

M gaat als een razende, kruipt echt snel gaat zelf zitten en staat ook al....gaat hard zo.

Caro ik heb deze week ook wantjes muts en sjaal gekocht want wij gaan ook nog op wintersport met kerst.

Lianne hoe gaat het met de ziekenboeg?

Geplaatst

Moontje, fijn dat alles goed is! Kan me wel voorstellen dat het misselijk zijn en de vermoeidheid nu niet alles is! Hoever ben je nu dan ongeveer? En wat gaat M. inderdaad als een speer zeg, leuk hoor!

Bikkel, lijkt mij nog wel vermoeiend om elke nacht nog te voeden. Het kan ook een gewenning voor hem worden, heeft hij ook echt honger dan? L. is bij ons ook wel eens wakker (vaak) maar ik geef haar niets. Even haar knuffeltje terug leggen en weer lekker verder slapen.

Leuk die schoenen Caro! Zou het knap vinden wanneer ze die uit kunnen krijgen :-) Ik heb ook mutsjes en sjaaltjes gekocht, zo koud ineens!

Ziekenboeg gaat redelijk. Alleen ik ben nog ziek. Heb enorme hoofdpijn en geen zin in eten. Ook lijkt het net of ik ongi moet worden, terwijl dat niet zo is. Vanmiddag even op bed gelegen, maar lang slapen wordt mij niet gegund. L was al na een goed uur wakker. Ik had niet de puf om te gaan kijken en manlief laat haar ook maar gewoon kletsen en tetteren! Nu zijn ze naar een verjaardag en ben ik even heerlijk alleen. Ga lekker op de bank hangen met een plaid over.

Geplaatst

Sjaaltjes ben ik eigenlijk vergeten, ik vond geen leuke setjes maar volgens mij heb ik die nog wel, in ieder geval voor Kaat... Anders moet ik toch terug naar de stad want moet iets ruilen...

Moontje je had zelf misschien plannen om te skien? Gaat nu niet door natuurlijk :-)

Geplaatst

Hij drinkt dan heel erg goed zelfs dus voor mijn productie is het wel goed! Als het gaat zoals afgelopen nacht dan vind ik het niet zo erg want dan kunnen we toch 2 X een flink blok slapen! Ben benieuwd, zijn nu in Enschede, schoonvader is jarig!

Geplaatst

Hier een jongetje dat bijna de hele dag al niet wil slapen, alleen vanmorgen anderhalf uur! Hij moet toch kapot zijn! Net de laatste papfles gegeven en nog ligt hij, alweer een kwartier, te huilen, zijn zus is al in dromenland. Jullie zeggen hier dan altijd : tandjes! Maar waarom heeft hij er dan geen last van als hij wakker is, alleen in bed? Ik snap dit nooit. Ga toch lekker slapen lieverdje!

Geplaatst

Caro, geen tandjes, maar sprongetje! Lekker bij mama zijn want rond 37 weken nemen ze weer een nieuwe sprong.

Wat een heerlijk stel is het, ik zag ze op facebook echt super lief!!

Chris, heftig wat jullie moeten doormaken, hij is al zoveel van huis geweest en nu weer voor zo'n drie weken. Wel fijn dat hij voor jullie vlakbij is maar dan is het ook weer moeilijk om je aadn de bezoektijden te houden!! Kun je tussen alle ziekenhuis bezoeken nog wel goed genieten van jullie duo, ze zijn maar kort zo klein.

Bikkel, je naam doe je eer aan. Nog steeds gebroken nachten en nog steeds borstvoeding. Toevallig had ik vandeweek een dag steeds heel erg last van de toeschietreflex, auwie!! Er kwam niks meer uit maar dat gevoel herkende ik goed, en dat na 3 maanden geen voeding te hebben gegeven. Ik mis het kneuterige en knusse van de borstvoeding nog vaak. Maar weet ook dat het voor mijn meisje en mij veel beter is zo, eindelijk begin ik weer wat op gewicht te komen.

lekkker genieten van deze mooie momenten.

Moontje, op en top zwanger, wat een wondertjes, maar idd wel zwaar denk ik zo met zo'n klein kindje.

Lianne ben je al wat opgeknapt.

Geplaatst

Moontje, fijn dat de de echo goed was, ben ook benieuwd hoever je nu bent.

Leuke schoentjes, en errrrrrg handig dat kliteband achter om in te stappen

Wij althans Ilona heeft voor het eerst een loge, dr neefje is vanmiddag gekomen en blijft tot woensdagavond, god wat hebben die kinderen lopen keten vandaag.

Erg leuk maar ook erg druk :-)

Gister een voor ons nieuwe auto gekocht, zijn er super blij mee.

Geplaatst

Moontje, niet zo raar dat je zo moe bent. Toch proberen je rust te nemen, maar dat zal niet gemakkelijk zijn met twee kleintjes.

Medusa, gefeliciteerd met de aankoop van de auto.

Hebben jullie nog tips om het brood eten te bevorderen? Ik bied regelmatig broodkorst aan (zoals het CB adviseert), maar geweldig gaat het nog niet. Nog steeds veel sabbelen en weinig kauwen.

Geplaatst

ik doe met de vorkje gaat ook prima, weet geen tips.

Heb net bij action zo,n soort laarsje kocht als Caro heeft, ook met klitteband achte om zo in de laars te schuiven

Geplaatst

Nou, geen probleem hoor, moccassins uit krijgen en dan vervolgens die van je zus/broer in je mond stoppen en er lekker op gaan knagen! Grrr!! Het beste blijft toch lange sokken en dan helemaal over de broek heen. Ga Kaat binnenkort maar eens een maillootje aantrekken...

Geplaatst

Jammer Caro dat ze die dingen ook al uit krijgen! Ik heb vorige week kniekousen bij de Hema voor ze gekocht, die krijgen ze nog niet uit!

Ik zit enorm te balen. Op het werk zijn ze aan het reorganiseren en per 1 januari ben ik boventallig.... Geen baan meer dus vanaf dan....

Maar even rustig laten bezinken en uitkijken naar wat anders. Maar ja, dan komen er weer allemaal dingen bij kijken. Wat doen we met de opvang, houden we die aan en gokken dat ik weer snel werk heb, afzeggen en hopen dat ze weer zo kunnen instromen als ik een baan heb... lastig lastig lastig.

Ga nu maar poetsen in huis, even het verdriet eruit

Geplaatst

Oh Lianne balen! Ik weet niet wat voor werk je doet en of je een goeie kans hebt om weer snel een baan te vinden? Misschien kun je vast rustig gaan rondkijken, het is nog geen januari!

Ja, zat ook al te denken dat kniekousen de enige optie zijn maar vooral Bram heeft aardig stevige kuiten, vallen ze een beetje ruim van de Hema?

Hier een raar begin van de dag: de kat zat weer zo klagelijk te miauwen, zoals elke ochtend (we zijn gister met 'm naar de dierenarts geweest, waarschijnlijk te snel werkende schildklier waardoor hij veel honger heeft) en soms schrikt Bram daar wakker van, zo ook nu. Meestal gaat ie dan weer slapen maar het was 6 uur en in zijn systeem van de zomertijd nog 7 uur en hij bleef huilen dus Kaat ook wakker. Zaten we toch om kwart over 6 flessen te geven! Dat was (gelukkig) lang geleden! Tegenwoordig slapen ze tot een uur of 8, half 9...

En het rare is dat ze om half 9 dus weer wakker waren en nu liggen te kletsen en spelen in bed. Ik ga eerst maar even gauw douchen, scheurende honger kunnen ze niet hebben.

Geplaatst

Echt kans op het snel vinden van een baan zit er denk ik niet in. Heb nu secretariële/administratieve functie. Daar ben ik niet de enigste in, helaas....

Ga wel rondkijken en misschien is dit een mooie kans om weer een studie te gaan doen. Maar even rustig gaan kijken hoe of wat..

De kniekousen vallen niet heel groot. Ik heb vanaf 12 maanden gekocht en die kunnen ze prima aan. Zou niet van 6-12 maand kopen. Wanneer het echt kouder wordt doe ik ze beide een maillot aan, vooral als ik naar buiten ga.

Lastig he wanneer ze zo vroeg wakker zijn. Heb je ze ook nog even lekker laten spelen na de fles?

L is ook al 3 ochtenden om 6.10 uur wakker. Laat haar dan eerst nog maar huilen, omdat we willen dat ze toch weer later komen. Toch maar om half 7 gepakt en om half 9 weer naar bed, helemaal afgemat! Nu slapen ze nog, dus hopelijk kom ik op deze manier weer een beetje in het oude ritme!

Geplaatst

He lianne balen zeg van je baan! Vooral in deze tijd!! Succes met het vinden van een nieuwe uitdaging!!

Hier alles rustig, moest gisteren bijkomen van een migraine-aanval, pfff niet fijn!! Gelukkig kon papa thuisblijven om de zorg over te nemen!

Geplaatst

Goeie tip van de kniekousen om meteen vanaf 12 maanden te kopen! Zou inderdaad gaan twijfelen in de winkel...

Na die hele vroege fles (die trouwens niet helemaal op ging) zijn ze weer terug naar bed gegaan en meteen weer gaan slapen. Maar normaalgesproken spelen ze altijd natuurlijk, de tijd van fles, knuffelen en weer terug is nu wel voorbij... Ze waren om half 9 weer wakker, heb het gerekt tot half 11 en toen een fles en om 12 uur een fruithap en om half 1 weer naar bed.

En nu beginnen ze wakker te worden. Krijgen zo een boterham en een halve fles er achteraan. Ach, het loopt een beetje rommelig maar goed, aangezien ik niet naar mijn werk hoef maakt het bij mij nooit zoveel uit.

Ben bezig niet zozeer het aantal flessen als wel de hoeveelheid af te bouwen, ook na de avondhap krijgen ze nog een halve fles... Denk dat dat voor hun beter werkt dan in 1x een fles weglaten...

Geplaatst

Waarom probeer je niet een keer om om half 11 een fruithap te doen, half 12 een broodje en fles en daarna naar bed. Dan kunnen ze om bijvoorbeeld 15.00 uur thee/sap met een koekje. En rond 17.00/17.30 een warme hap. Dan heb je ze in het ritme waar ze straks/binnenkort ook in komen wanneer ze met de pot mee eten. Dat is ongeveer hetzelfde ritme als je nu hebt, alleen de voeding op andere tijden. Voor het slapen gaan kunnen ze dan nog een fles krijgen.

Of lijkt / vindt je dit niet prettig?

Geplaatst

Het enige dat niet kan in jouw schema is van half 12 tot 5 uur op alleen sap en een koekje, zeker Bram houdt dat niet vol, is veel te lang. Vandaag was ook een rare dag omdat ze zo vroeg waren door de kat, normaal gaat het ongeveer zo:

8 uur fles, spelen, 10 uur naar bed

12 uur boterham en halve fles, spelen, boodschappen doen of wandelen, fruithap en naar bed

16 uur fles, spelen

18 uur warme hap en halve fles en soms, zoals vandaag, om 19 uur naar bed

Late papfles

Vandaag dus een hele andere dag dan gister: ze zijn na het avondeten gaan slapen en slapen nog, benieuwd wanneer ze voor de papfles komen...

Er zit dus wel iets van een ritme in, maar weet je wat het is Lianne, wij gaan zelf ook niet altijd op dezelfde tijd eten. De ene keer komt P om 5 uur thuis, de andere keer om 6 uur en we zijn niet zo erg van ritmes. Is er een beetje in geslopen nu de oudste 8 is... toen zij klein was deden we het wel. Ik heb al wel aangekondigd dat als ze echt met de pot mee gaan eten we wel weer ongeveer op dezelfde tijd gaan eten en ook altijd aan tafel, wat we nu niet altijd doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden