Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier weer een zware nacht...om de 2 uur!! Van 4 tot 5 hebben we hem laten huilen en mopperen maar uiteindelijk maar gepakt want hij gaf niet op! Daarna was jarno er weer om 7.00 en wilde niet meer slapen in zijn eigen bed wat normaal geen probleem is dus voor mijn eigen rust hem maar bij mij gelegd en zo nog geslapen tot 9.45!

Hij voelt warm, temp is 38 dus niet raar ofzo, wel een snotneus en kwijlen....

Heb het idee dat hij niet helemaal lekker is....

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

fiene wilde gisteravond niet slapen. We waren bij mn moeder, daar is ze naar bed gegaan maar bleef wakker. Daarna thuis in bed, maar dat wilde ze niet. Hebben haar ruim een half uur laten huilen, maar uiteindelijk uit bed gehaald en in de box gelegd. Ik ben om half 11 naar bed gegaan, dus weet niet hoe laat ze is gaan slapen. Vanmorgen sliep ze nog toen ik wegging.

Dat stoeltje is leuk zeg!

Maxicosi mag totdat ze met haar hoofd boven de rand uitkomt. En het is de veiligste manier van vervoer, dus ik sleep nog wel ff verder.

Geplaatst

pff lastig die gebroken nachten en kids die niet willen slapen. hopenlijk vanacht wel een goede nacht fren en bikkel.

Geen probleem hoor wat betreft de gaatjes in de oren. Iedereen heeft zijn eigen mening erover en doet wat ze zelf het beste vinden voor hun kindje. Bij Maud heb ik wel gaatjes laten prikken. Helaas schoten ze niet gelijk en draaide ze in de fractie dat de ander later was haar hoofd, resultaat de gaatjes zaten scheef. Ik heb gelijk eentje eruit gehaald en daar zie je nu niks meer van. De volgende keer dat ik naar mijn ouders ga laat ik het gaatjes opnieuw prikken.

Ik was zelf 6 maanden toen ik ze kreeg en ik vind het super schattig staan, maar meningen verschillen. Ze heeft totaal geen last gehad van de oorbellen en schrok alleen een beetje van het geluid van dat ding waarmee de gaatjes worden geschoten.

Geplaatst

hier de kleine frummel ook nog in de maxicosi, ik wacht tot ze 9 kilo is voor ik haar in de autostoel zet. vind het voor haar wel leuker als ze daarin kan omdat ze dan beter naar buiten kan kijken

Geplaatst

Ach nu spelen ze nog leuk met de Nijntjes en de andere speeltjes die voor hun snufferd hangen toch? Buiten gaat het toch nog erg snel voor ze als je rijdt denk ik :-)

Balen zeg die gebroken nachten! Hier gelukkig weer twee doorslapers. Gisteren even het schriftje van de oudste erbij gehaald, dat heb ik het eerste jaar behoorlijk goed bij gehouden (ahum, nu dus al niet meer...). Daar staat in dat ze op deze leeftijd regelmatig nog naar beneden kwam 's avonds laat omdat ze huilend wakker werd... Ik herinner het me nog vaag... Dus wat dat betreft doen de twins het supergoed!

Ook stond er trouwens dat ze met 6 maanden papa en mama zei, bewust en met 7 maanden al in haar handjes klapte en zwaaide! Nou, daar hoef ik hier nu nog niet mee aan te komen. Wat een snelle was dat! (Maar ja: Pas met 11 maanden los zitten en 19 maanden lopen, dat dan weer wel hihi).

Geplaatst

haha, ik hou die schriftjes ook niet meer bij moet ik bekennen...

We zijn Fiene aan het leren zwaaien( ze kijkt nog een beetje vaag, maar haar handje gaat wel omhoog) en we zingen klap eens in je handjes. Dat doet ze nu bijna na! Los zitten is nu geen probleem meer, en haar beentjes zijn supersterk, dus zal niet langf duren voordat ze een stap gaat zetten vermoed ik.

Geplaatst

Gaatjes in de oren. Tja, dat moet iedereen inderdaad helemaal zelf weten. Ik heb daar weinig mee bij van die kleintjes. Dat komt op latere leeftijd vast wel, zodra ze het zelf wil ofzo. Geen idee hoe oud dat dan is.

Hier vandaag het ziekenhuis gebeld. We hebben 26 november een intakegesprek om te kijken of we voor een tweede kindje kunnen gaan.

Vind het wel raar hoor...... Al bijna de hoop opgegeven dat er uberhaupt een kindje zou komen en straks misschien wel twee kindjes!

Nu hebben we geen cryo's meer over, dus we zullen wel weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Nu zal er vast wel een wachtlijst zijn enzo dus ik verwacht echt niet direct te kunnen starten. Had eigenlijk bedacht als Yente 1 jaar is weer het traject in te willen. Maar ach, je kunt alvast een intakegesprek hebben natuurlijk. Dan weten we tenminste een beetje waar we aan toe zijn.

Bij ons was er sprake van onbegrepen onvruchtbaarheid, dus ben benieuwd vanaf waar we opnieuw moeten beginnen. Weer starten met IUI?

Ben ook benieuwd hoe ik het ga ervaren nu er al een kleine meid is. Het lijkt me minder beladen, maar hoor en lees ook vaak genoeg dat het bij een tweede/derde net zo heftig is als bij een eerste. Daar kunnen sommigen van jullie natuurlijk over mee praten.

Ben ik de enige die al aan het nadenken is over een tweede kindje? Zijn er nog meer mama's die al zover zijn (degene die nog een kinderwens hebben dan tenminste, er zijn ook mama's hier waarbij het gezin al compleet is)

Geplaatst

Yep, compleet!

Ik weet niet of het minder beladen is bij een tweede keer omdat ik de eerste natuurlijk niet door 'het traject' heb gekregen. Denk ook dat het (zoals alles) voor iedereen anders is. Maar spannend dat je weer een gesprek hebt in ieder geval!

Geplaatst

ik ben echt nog niet aan een tweede toe... merkte in de vakantie, toen ik op mijn menstruatie zat te wachten (kwam na 7.5 week!!) dat ik vooral opluchting voelde toen ik ongesteld werd. Kan me ook echt nog geen voorstelling van een tweede maken. Om mn vriend te citeren op mijn vraag of hij al aan een 2e dacht: "echt niet, deze is net nieuw"...

Geplaatst

Bikkel, vervelend zo´n gebroken nacht. Ik hoop dat je mannetje zich snel beter gaat voelen.

Ik heb sinds zaterdag autostoeltjes voor de 2e fase. Voor L.isanne was het echt nodig.

Eef, leuk toch, dat je nu aan een tweede kindje denkt. Ik denk ook dat een wens om een tweede kindje net zo sterk kan zijn als de wens om 1 kind. Je hebt immers al gezien hoe leuk het is met 1 kind.

Zelf heb ik na mijn bevalling gezegd dat ik nooit meer wil bevallen. Nu ben ik wel gezegend met in een keer twee kinderen en dan ook nog een meisje en een jongen. Meer smaken zijn er niet. Maar nu mijn zwangerschapshormonen weg zijn en de bevalling verder weg in mijn geheugen.... Ik weet het nog niet. Ik heb nog 6 cryo´s en om ze nou zomaar te laten vernietigen.. Ik moet er nog goed over nadenken. Verder heb ik via de neuroloog van SEIN een gesprek aangevraagd met een klinisch geneticus. Ik zou graag willen weten of er een kans is dat de epilepsie van J.asper erfelijk is. Als dat zo zou zijn, dan denk ik niet dat ik nog een kind zou willen. Ik gun geen enkel kind (of volwassene) epilepsie. Het valt in principe niet te genezen en een patient moet zijn of haar hele leven medicijnen slikken. Tenzij chirurgie een optie is. Eigenlijk ben ik al heel tevreden met de 2 kinderen die ik heb.

Geplaatst

Wij zijn compleet, mannetje heeft zich half jaar geleden al gesteriliseerd. Ik wilde het doen tegelijk met de keizersnede want dat hadden ze zelf geopperd na een vraag van mijn kant in het UMCG maar toen later wilden ze het niet meer doen omdat als er iest fout zou gaan ik misschien toch weer opnieuw een kinderwens zou hebben gehad..hmmm..nou ja. En ook zou het tijdens een keizersnede minder betrouwbaar zijn..hoe dan ook bij ons zit de knoop er nu in ..haha.

Maar Eef wel superleuk dat jullie voor een tweede gaan zeg!!

Caro ik zou die zitzak doen die is echt heel gaaf! maar zet je ze er dan in vanaf het moment dat ze kunnen lopen ofzo?

Sofia had vandaag allemaal rode vlekjes op haar lijfje, dokter gebeld en kan een kinderziekte zijn maar ook van de koorts komen..nou ja maar hopen dat ze snel beter is want dat gejengel de hele dag is echt niet leuk en vooral omdat ze zich zo slecht voelt die arme meid, dan zit je toch maar ff met je handen in het haar als je twee hebt want de ander komt dan weer aandacht te kort..pfff ..hoe zou octomom dat doen..hihi

Geplaatst

Haha stiertje, met heel veel hulp van anderen, poeh en dan heeft die nog meer kids rondlopen.

Hier zijn we heel gelukkig met onze kleine koningin, we hebben een druk leventje en kunnen haar nu alle aandacht geven en alles makkelijk doen. Maar.... Ik zeg nog niet elijk nee. Misschien dat we er over een paar jaar anders over denken, de babyspullen gaan dus ook achter het luik en over een paar jaar komen ze er weer uit, om te verkopen/weg te gooien/een ander kindje. We hebben nog 1 cryo en ik zou het heel moeilijk vinden om die weg te gooien.

Hihi fren leuke uitspraak!!

Chris, ik kan je goed begrijpen, het lijkt me heel ingrijpend, zeker omdat hij zo wegtrekt.

Geplaatst

Nou, het gesteggel om de kleuren van de stoeltjes is begonnen! Vooral tussen de oudste en mij... We zijn er in ieder geval uit dat het de zitzakjes worden, das al heel wat. Ook met het oog op schoonmaken: kan me herinneren dat dat ribfauteuiltje lastig schoon te maken was en dit is vuilafstotend en kan zelfs buiten gebruikt worden! (Zit hier een beetje reclame te maken...)

We zijn er soort van uit dat het 1 rode wordt en geen roze of lime. Ik vind lime wel leuk maar mijn dochter niet. Dus rood en paars, aqua of navyblauw... mmm... moeilijk. En dan roept papa af en toe wat als we net denken dat we er uit zijn...

Nou, heb nu twee keer achter elkaar vers eten gegeven en was niet echt een succes. Gisteren hutspot, was misschien een beetje te zwaar, hebben ze allebei een stuk of 6 happen van op en vanavond vis met erwtjes en aardappel uit de vriezer. Eerst vonden ze het niks, toen wat opvolgmelk erdoor gedaan (tip van het Opperdepopboek) en toen ging het wel maar niet van harte... Ga het nog niet opgeven maar blijf ook zeker potjes kopen...

Om half 7 voor de derde keer naar bed gegaan en nu hoor ik ze weer wakker worden. Normaal slapen ze eigenlijk ook nog maar 2x per dag, dit was een uitzondering.

Hoe is dat bij jullie?

Geplaatst

Hier nog twee keer en dan van 19.00/30 tot 8.00

Ik zou wel even kijken of er in de zitzakken losse piepschuim ballerjes zitten of met een binnenzak. Vuilafstottend is niet helemaal vuilafstotend en misschien dat je ze toch een keer wil wassen.

die balletjes zijn een drama als ze er los inzitten en meewassen gaat niet. Als ze zo wat groter zijn en lekker infentief de ritsjes open gaan maken zijn die statische balletjes ook helemaal niet leuk, weken later vind je ze nog overal!!

Een klein tipje, omdat ik van mijn werk weet wat voor drama het is, o ja, haha de kids op het werk stopte ze ook in hun mond toen de zak open was gegaan, de volgende dag zaten ze weer heel in de luier!!

Geplaatst

Goeie tips! Wilde ze eigenlijk via internet bestellen maar ik zal eens kijken op de site van de fabrikant en ze eventueel mailen.

Bij dat ribfauteuiltje kon de stof er af,heb het een paar keer gewassen maar was een drama om het er weer goed op te krijgen, dat weet ik nog wel...

Geplaatst

Jarno toch koorts vandaag, 38,9! Heb een zetpilletje gegeven en zojuist met naar bed gaan was het gloeien minder! Benieuwd hoe de nacht gaat, slechter dan gisteren kan haast niet haha

Ik lig al lekker fris gedoucht in mn bed en manlief is tennissen!!

Wij hebben ook nog een 6cellige cryo en wij staan deze waarschijnlijk af voor wetenschappelijk onderzoek, ik zeg waarschijnlijk omdat wij in principe geen 2e willen. Voordat we aan onze kinderwens gingen beginnen wilden wij maar 1 kindje.

Ik denk wel dat we even de tijd nemen om serieus na te denken wat we uiteindelijk met de cryo doen!

Moet eerlijk bekennen dat het gevoel om het bij een te laten wel extra versterkt wordt nu we Jarno hebben! Met name de 1e week vond ik erg zwaar en de gebroken nachten tot nu toe ook, tevens krijg ik weer een keizersnede dus buikoperatie 4! Nee ik denk dat wij compleet zijn!!!!

Geplaatst

Heb de fabrikant van de zitzakjes gemaild... to be continued.

Brave kindjes zijn na avondfles meteen weer gaan slapen om half 9! Ga zo ook er in, welterusten!

Geplaatst

hier wordt er overdag ook nog maar erg weinig geslapen, misschien 2 x een half uur a drie kwartier en that's it! Maar goed daarentegen slapen ze wel van 6 tot 6 aan 1 stuk door.

Geplaatst

Wij hebben wel voor beide kinderen in het traject gezeten, heb wel verschil gemerkt in het ervaren, maar het ging voor beide ook heel verschillend.

Alleen voor een 2e was de spanning voor het spuiten enzo eraf want dat wist ik al.

Ilona was bij de 1e iui poging raak, en voor Rolf bijna 2 jaar met pogingen bezig geweest waar ook van alles anders liep met miskraam en alles dus voor Rolf vond ik het veeeeel heftiger.

Ik ben tijdens de keizersnee gesterriliseerd.

Rolf gaat smiddags na zn broodje en fles naar bed, dat is rond 12.30 tot een uurtje of 16.00 verder slaapt hij overdag niet, hij gaat om 19.30 naar bed en haal hem er om 9.00 volgende ochtend eruit.

Ben benieuw Caro, hij is wel mooi die zak

Geplaatst

Willen jullie het weten... 20.00-21.00-22.30-1.00-3.00-4.30 en toen heb ik hem bij ons in bed gelegd om iets van slaap te krijgen!

Dit is nu de 3e nacht en hopelijk de laatste anders wordt mama er niet vrolijker op!!! :-(

Geplaatst

Balen zeg Bikkel! Jullie blijven maar 'nachtouders'. Wat zeggen ze er van op het cb?

Stiertje van 6 tot 6? Vinden jullie dat handig anders zou ik zeggen maak er van 7 tot 7 van? Of 8 tot 8? Dat lijkt mij ideaal, lukt redelijk 's ochtends meestal rond die tijd maar 's avonds is het meestal wel later...

Geplaatst

Op het buro geven ze aan dat ik water kan aanbieden ipv borstvoeding of steeds korter aanleggen....maar ja als hij 1 keer komt heb ik er geen moeite mee want dat is dan een nacht bv 20.00-2.45-7.00 en dan heb ik zelf toch genoeg slaap...

Ik ben natuurlijk ook een beetje huiverig om te stoppen met de bv want als hij dan 's nachts komt heb ik geen alternatief want een flesje maken kost meer tijd dan nu, ik ben in totaal 10 minuten bezig!

Hij is niet helemaal lekker dus daar zal het nu wel aan liggen en hopelijk snel weer naar de 1x nachten of misschien komen nu de geen 1 keer meer nachten haha

Aangezien jarno zelfs op een papfles niet doorslaapt zal hij dat met flessenvoeding ook niet gaan doen....wel ga ik nu proberen dat hij overdag wat meer eet, dus ik heb nu voor het eerst pap gegeven, straks een boterham en vanavond warm en tussendoor fruit!

Geplaatst

Bedankt voor uw interesse in onze producten. Er zit geen binnenzak in de children chair maar hij is voorzien van twee ritsluitingen en een klittenband.

Zie hier het (snelle) antwoord van de fabrikant. Ik denk dat ik ze maar ga bestellen en tegen de tijd dat ze ze open kunnen maken (als ze al op dat idee komen) dan verzin ik wel wat. Neem aan dat er klittenband over de rits heen zit dus dan zien ze het lipje van de rits niet?

Geplaatst

Caro ik moet wel lachen om jouw bericht..anders maak je er van 7 tot 7 van..?? haha nou die van mij laten zich niet voorschrijven wanneer te slapen hoor.

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het ritme niet verschoven, ze slapen overdag weinig en dan om 6 uur zijn ze acht heel moe en dan slapen ze de hele nacht door. Ik vind het wel goed want wij zijn zelf ook vroege vogels en zo hebben we ook nog wat aan onze avond samen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden