Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat herken ik wel medusa, maar ik vind dit leuker als het echte baby. Daar heb ik enorm van genoten, maar je hebt nu zoveel meer contact met ze.

Die rolf is groter en zwaarder als maud, zei was twee weken terug 68 cm en nog geen 8 kilo. Ik vind haar wel een kleinfrummeltje en dat vind ik wel weer fijn, dan is ze niet gelijk helemaal baby af.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat zeker, ik vind dit leuker.

Dat echte baby is ook wel leuk maar liever dit, ook dat ze niet meer zo fragiel zijn.

Maud is inderdaad een fijn poppetje, Rolf zit nu met lengte en gewicht op de midden lijn

Geplaatst

misschien is het wel leuk om een schema te maken met lengte en gewicht...kunnen we de mupkes makkelijker volgen!

j.arno: 71 cm - 7625 gr

m.aud 68 cm - 8000 gr

r.olf 70 cm - 8600 gr

Geplaatst

Meezie, tot nu toe heeft Jasper al 8 dagen geen aanval meer gehad. De komende dagen worden weer spannend, maar het kan ook zijn dat het nieuwe medicijn, de tegretol gaat werken. Hij krijgt dat nu al een week naast de fenobarbital en keppra. Op dit moment zit hij dus op 3 verschillende anti epileptica, maar het is wel de bedoeling om de fenobarbital en/of keppra af te bouwen, maar daarover verneem ik a.s. vrijdag hopelijk meer.

j.arno: 71 cm - 7625 gr

m.aud 68 cm - 8000 gr

r.olf 70 cm - 8600 gr

l.isanne 72 cm - 9245 gr

j.asper 72 cm - 8255 gr

Geplaatst

Moeten jullie voor de mijne even geduld hebben want we 'mogen' pas de 30ste!

Wel handig om het lijstje met een datum aan te vullen misschien? Want als de mijne aan de beurt zijn zijn die er nu op staan alweer gegroeid!

Geplaatst

Chrish, dat is goed nieuws.

Moet houden, iedere dag aanvalsvrij is er weer een.

Medusa, ik vind deze tijd nu leuker, meer interactie.

I. herkent het geluid van de trekker en weet dan dat papa koffie komt drinken of komt eten.

Ze trekt zich dan op, aan de spijlen van de box en kijkt naar buiten door het raam, in afwachting van zijn komst.

Meezie, lekker zo'n dagje voor jezelf.

M.aud is echt een schatje, iedere keer als ik haar zie dan kan ze weer iets nieuws.

Wat ik ook makkelijk vind is dat ik ongeveer de volgende stap kan verwachten.

Inge staat nu op haar handen en tenen, maar in de box staan vind ze ook super leuk.

Gewicht en lengte aangevuld, tevens de eerst volgende afspraak CB.

Ik vind het wel lastig als je wilt vergelijken, daar ik de laaste keer op het CB ben geweest met 6 maanden en nu pas weer met 8.5 mnd hoef.

j.arno : 71 cm - 7625 gr

m.aud : 68 cm - 8000 gr

r.olf : 70 cm - 8600 gr

l.isanne : 72 cm - 9245 gr

j.asper : 72 cm - 8255 gr

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd, volgende afspraak 7 december 8.5 mnd)

Geplaatst

Als je datum erbij zet wordt het zo onoverzichtelijk, ach we hoeven toch niet echt te vergelijken, alleen lijstje met gewicht en lengte is toch genoeg.

Ik hoef pas weer als hij 12 maanden is.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4723[/ATTACH] met papa op skype :-)

[ATTACH=CONFIG]4724[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4725[/ATTACH] papa 1handje helpen van de tafel naar de bank oversteken

[ATTACH=CONFIG]4726[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een leuke foto's Medusa!

Misschien dan erbij zetten hoe oud ze zijn met dat gewicht en lengte? Omdat het inderdaad erg verschillend is. Bij ons is het alweer zo lang geleden omdat we die afspraak van 7,5 maand niet hadden die een aantal van jullie wel hadden. Het gaat ook niet om vergelijken, ja wel vergelijken maar geen conclusies daar aan verbinden, als je snapt wat ik bedoel ... :-)

Geplaatst

Of we houden gewoon de laatste meting aan van bureau en zodra je geweest bent verander je de gegevens weer, we zitten toch ongeveer gelijk met afspraken! Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe alle kids groeien!Jarno is sowieso fijntjes als ik de rest bekijk en hij is ook nog op de 2 ling na het oudste haha Wat heeft R.olf prachtige ogen zeg!! Leuke foto's!!Ben vandaag gaan kijken voor een buggy en mijn voorkeur gaat uit naar de koelstra simba t3! Iemand ervaring?

Geplaatst

Ik zal het lijstje ook even aanvullen:

j.arno : 71 cm - 7625 gr

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd, volgende afspraak 7 december 8.5 mnd)

Y.ente : 72 cm - 8300 gr (bij 8,5 mnd)

Geplaatst

Alleen leeftijd erbij, zonder de afspraak voor de volgende keer, is dat niet beter? Anders wordt het zo lang en de anderen hebben er niets aan (in het lijstje) wanneer je weer moet toch?

Dus inderdaad zoals bij Yente, dat lijkt mij het handigst!

Geplaatst

j.arno : 71 cm - 7625 gr (9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Y.ente : 72 cm - 8300 gr (8,5 mnd)

Geplaatst

l.isanne : 72 cm - 9245 gr (7,5 mnd)

j.asper : 72 cm - 8255 gr ( 7,5 mnd)

Medusa, de langste periode zonder aanvallen was ongeveer 13, 14 dagen.

Vanochtend bij de autodealer geweest voor de winterbanden en wintercheck. Ik had L.isanne mee. Nu ligt ze na haar middageten eindelijk op bed. En straks, hopelijk om 15.00 uur, vertrekken naar SEIN om J.asper te zien. Dus een drukke dag. Morgen komen mijn schoonouders op L.isanne passen. Morgenmiddag heb ik nog een afspraak met de kinderarts (van het ziekenhuis) van J.asper en vrijdag de kinderneuroloog van SEIN. Dus druk, druk, druk.

Geplaatst

r.olf : 70 cm - 8600 gr (7,5 mnd )

Chrish, oke spannend dus nog of hij nu langer aanval vrij blijft

Geplaatst

m.aud : 68 cm - 8000 gr (8,5 mnd)

r.olf : 70 cm - 8600 gr (7,5 mnd )

Geen conclusie, hihi, maar wel nieuwschierig of M.aud over 18 jaar nog steeds de kleinste is.

Wat is rolf een schatje en inderdaad die ogen!! Wij hadden de 7,5 mnd afspraak met 8,5 mnd en de 9 mnd afspraak met 10 maanden. In januari hebben we de 11 mnd afspraak voor de prikken en dan geloof ik pas weer met 14 mnd. Ik vond de laatste afspraak voor ons niet echt zinnig. Het was bij de wijkverpleegkundige, maar als alles gewoon lekker loopt is dat echt een beetje een onzin afspraak. De afspraken bij de arts vind ik altijd wel fijn.

Geplaatst

Misschien dat ze daarom de 7 en een halve maand er uit hebben gehaald bij ons? Geen prikken en als er niks bijzonders is ga je inderdaad alleen voor wegen en meten... Maar ik begin wel benieuwd te worden, vooral naar het verschil in gewicht want we hebben het idee dat Bram nu wel een kilo zwaarder is dan Kaat.

Vannacht trouwens raar: om 1 uur wordt Bram huilend wakker en daarna zo wakker als wat, terugleggen ging niet zonder de rest van de familie wakker te maken, Dus maar naar beneden een fles gemaakt, ging razendsnel op, honger dus? Hoop dat het een uitzondering was!

En vandaag een rare dag want ze moeten mee naar tennis met de oudste dus pas om 4 uur vanmiddag naar bed tot half 7 geslapen, avondeten en fles om half 9. P zei Bram gaat nooit slapen nu, hij is zo wakker maar jawel hoor, geen kikje... Er is echt geen peil op te trekken bij dat mannetje.

Heb trouwens vanmiddag voor het eerst stukjes banaan en stukjes peer gegeven, ging prima! Appel durf ik nog niet maar misschien ga ik dat raspen morgen. Ik deed fruit eigenlijk nog steeds in de blender terwijl ze allang groente met stukjes eten dus ik dacht twee zachte vruchten moet kunnen en ze vonden het heerlijk. Wel vond Kaat de plastic vork een beetje eng hihi, af en toe hield ze haar mondje dicht en als ik het met de hand gaf ging het mondje wel open.

Nou, ga zo maar eens naar bed, hoorde net een speen vallen dus hoop niet dat Kaatje wakker is/wordt...

Welterusten!

Geplaatst

Druk vandaag hier :-)

Cao, Rolf had het eergister ook echt janken snachts maar niet stil te krijgen hij bleef erg onrustig ook al hij bij me lag, heeft 1 dag geduurt en nu weer over, raar he dat ze zo ineens iets anders doen of willen.

Heb jijzelf een digitale weegschaal?? dan kan je thuis ff wegen er zelf opstaan met baby in je armen.

Maud is echt een klein meisje :-)

Denk niet dat Rolf erg groot wordt hoor, wij zijn beide niet erg groot

Wij zijn nu met 7,5 maand geweest en nu pas weer 11 maanden, maar wij heel laat want we waren met 4 maanden voor het laatst geweest.

Ik geef Rolf ook nog gepureerd fruit, wel een diee misschien ook maar stukjes proberen.

Vanmorgen was Rolf andere geluidjes aan het proberen, je zag ook dat hij zn mond anders hield beetje van wawawawa hoorde nu voor het eerst een klank erin.

Ik mama voor zeggen en je zag hem echt naar mn mond kijken en zn eigen mond bewegen.

Geplaatst

Banaan en peer glijden zo naar binnen dus kan makkelijk.

Nou helaas vannacht weer om half 1 Brammetje wakker. En gezellig kletsen no way dat die weer ging slapen dus maar weer een fles en die ging er gretig in. Ik ben nu dus sinds een week ofzo over op 3 flessen ipv 4 per dag dus P zei misschien is het voor hem wel te weinig? Hoop niet dat het een trend wordt!

Vanmorgen wel tot half 10 geslapen! Dus de ochtendslaap maar overgeslagen...

Geplaatst

Caro, wat vervelend dat Bram 's-nachts weer komt.

Hopelijk is dit maar tijdelijk.

Grappig dat er ook zoveel verschil zit in het eetpatroon van de kinderen. Jij geeft aan dat je net van 4 naar 3 flessen bent en Lauren krijgt alleen bij de lunch nog maar een kleine fles.

zij eet 's-ochtends een bord pap van 210 en later in de ochtend fruit. Als lunch 1 à 1,5 boterham met korstjes en een flesje van 120.

'S-middags 1/2 Cracotte en een tuitbeker met drinken. Rond 18 uur eet ze met ons mee en daarna nog een bakje yoghurt. Avondeten is vaak hetzelfde als wij alleen dan zonder kruiden.

Dan is het weer genoeg voor de dag en gaat ze rond 20 uur naar bed.

Tandjes komen hier in een razend snel tempo, ze heeft er inmiddels 7.

Geplaatst

Jeetje dat Lauren nu nog maar 1 fles heeft! Maar het bord pap van de ochtend bij Lauren krijgen ze hier ook maar dan in een fles... Alleen wij geven na het avondeten nog een pyjamapapje dus eigenlijk is dat het enige verschil, toch?

Geplaatst

Goeiemorgen!

Nog niemand geweest hier zo te zien, altijd een beetje gek om op jezelf te reageren...

Nou gelukkig heeft Bram vannacht doorgeslapen, pfff was al bang dat het nu elke nacht raak zou zijn. Wat het nou was? Nu liggen ze er weer lekker in na ontbijtfles en een stukje Babytv... Laten jullie de kindjes al tv kijken? Ik zet ze er soms een kwartiertje voor in hun wipstoeltjes.

Wil binnenkort weer van die leuke ribfauteuiltjes kopen, die had ik voor de oudste en daar zat ze heerlijk in. Ze zijn over niet al te lange tijd wel te groot voor de wipstoelen, er staat zelfs op eentje tot 5 maanden, dat is wel heel raar natuurlijk... (al weet ik dat sommigen van jullie hem al lang niet meer gebruiken of niet of nauwelijks gebruikt hebben, ik wel hoor, hoe moet ik anders twee flessen tegelijk geven?)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden