Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lianne, wat rot van je werk, is zo lastig werk te vinden en inderdaad administratie/secretaresse zijn er veel van.

Bikkel wat rot dat je migraine heb gehad, fijn dat je man thuis kon zijn.

Caro,Je zegt dat Bram het niet red van half 12 tot 5 uur maar als je een beetje speelt met de tijd en je die fles van 16.00 laat vallen en geef je ze 12 uur een boterham en half 1 een fles en dan om 16.30 warme hap en dan 19.00 de papfles en dan naar bed

Nu zit er tussen warme hap en de pap fles nog geen uur.

3 flessen op een dag is nu voldoende voor hun, de ochtendfles , de tussen de middag fles en de papfles

Rolf krijgt 9.00 fles / 10.30 fruit / 12 uur boterham half 1 fles / half 5 warme hap met toetje / 19.15 pap fles

Alles heeft een marge met hoe de dag verloopt natuurlijk maar dit is globaal het schema

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Medusa dat begrijp je verkeerd: ze zijn na de warme hap gaan slapen en we hebben ze om kwart over 10 pas wakker gemaakt voor de papfles!

Ik weet dat ze aan 3 flessen genoeg hebben, maar ik vind het lastig 1 fles te laten vervallen omdat ik merk dat ze na een hele boterham nog een halve fles drinken en na de warme maaltijd ook. De halve fles na de boterham wil ik wel laten vervallen maar ze vallen er nog echt op aan... Het komt vast goed. Ik denk dat als ze niet meer willen ik het wel merk.

Geplaatst

Lianne, wat is dat balen van je baan. Pfff ik geloof dat het allemaal nog zwaar gaat worden met het ieuwe kabinet. Hoe is het met kinderopvang bij julie in de buurt. Hier weet is dat er een aantal kdv zijn die het rustig hebben en waar het makkelijk instromen is. Maar dat is bij jou in de omgeving misschien lastig.

Caro, moeilijk is dat die nieuwe schema's. Uiteindelijk vind je wel een weg in hoe het voor jullie het beste past. Als de kaat en bram genoeg hebben geven ze het zelf wel aan, ze vinden vast die fles/pap momentjes met mama nig veel te fijn.

Bikkel, fijn dat je man kon inspringen, migraine lijkt me echt vrezelijk.

M en ik zijn vandaag niet super fit, mijn bijholtes spelen op en ook M is super verkouden. Hoop dat het niet lang duurt, blech. Ik duik er zo lekkker in. Eens kijken of ze morgen lekkker wil uitslapen en Anders schop ik paps eruit.

Hier gelukkig niet veel last van de wintertijd. Wij hebben het schema hetzelfde gelaten, waardoor ze nu een uurtje eerder naar bed gaat en wat eerder wakker wordt. Hierdoor zijn wij ook iets sneller opgestart en hebben we nog wat aan de uurtjes s morgens, dit omdat we vaak om twee uur beginnen met werken en M steeds rond 9 uur wakker werd.

Geplaatst

Lianne, wat vreselijk balen wat betreft je baan. Het zijn geen gemakkelijke tijden nu. Ik hoop dat je snel een andere baan vindt.

Meezie, beterschap voor jullie.

Gisteren J.asper weggebracht naar de kliniek. Vanmiddag ga ik samen met L.isanne naar hem toe. Ik neem de kinderwagen mee. Misschien gaan we daar nog wel even wandelen. Ik merk dat ik opeens even rust heb en tijd tussendoor heb om bijvoorbeeld even de wasmachine uit te ruimen. L.isanne kan ik gerust even alleen in de box laten liggen. Met J.asper erbij kan dat niet. Hem moet ik continu in de gaten houden. Nu SEIN de zorg even heeft overgenomen, merk ik dat hoe gespannen ik was de afgelopen tijd. Gelukkig mag ik hem vrijdag vanaf 13.30 uur ophalen. En zondagavond om 19.00 moet hij weer terug zijn. Want ik mis hem vreselijk. Ik zit dus met een dubbel gevoel.

Gisteren kreeg ik van mijn moeder en schoonmoeder nog de tip om gewoon brood te gaan geven en dan is van smeerkaas of leverpastei op het brood te smeren en het brood in kleine stukjes snijden. En dan gewoon geven. Ik ga dat maar eens proberen.

Geplaatst

Chris, wat lijkt mij dat moeilijk zeg om dat je J.asper hebt weggebracht! Hij is in goede handen en vanmiddag al weer lekker naar hem toe! Nu zie je inderdaad hoe gespannen en druk je ermee geweest bent! Geniet dan nu ook even van het feit dat je even rust hebt en geniet van de leuke dingen die je daarvoor minder deed, hoe moeilijk het ook is....

Ik geef ook brood in kleine stukjes, de kortsjes zoals ze adviseren wilden ze bij mij ook niet, en kleine stukjes sabbelen ze zo weg! Succes

Meezie, al weer iets fitter?

Vrijdag heb ik een gesprek bij de opvang, zal dan ook informeren hoe het met opnieuw instromen zit. Volgens mij hebben ze niet echt een wachtlijst, dus ik verwacht geen problemen hierin. Vandaag maar eens contact opnemen met juridisch loket of wat dan ook om te kijken wat mijn rechten zijn en of alles ook goed geregeld is door werkgever. Ga uiteraard maar niet zomaar akkoord!

Geplaatst

Chris moeilijk hoor, ik zou een van de twee ook vreselijk missen! En je hebt het al vaker moeten doen. Maar positief punt dat je dus wat meer ontspannen bent.

Zoals jij nu beschrijft doe ik het altijd met het brood. Ik maak twee boterhammen zonder korst met een beetje boter en een klein beetje beleg. Gister trouwens vruchtenhagel geprobeerd, had ik gelezen hier dat iemand dat deed (weet niet meer wie?) voor de variatie, maar dat vonden ze niet geweldig, ze spuugden het niet echt uit maar werkten het wel een beetje naar buiten soms. Heb het er maar weer afgehaald of een paar hageltjes op een stukje.

Je zal zien hoe snel ze wennen en hoe snel je de stukjes groter kunt maken. Ik deed eerst minimuizenhapjes en nu gaan er al aardig grote stukken in, bij Bram ietsje groter dan bij Kaat.

Gister trouwens weer een een heerlijk rustige avond gehad: om half 8 sliepen ze en om kwart over 10 wakker gemaakt, papfles en ze gingen weer slapen. Hoe anders dan de avonden ervoor... Je weet het nooit met die twee. Das ook wel lastig met een tweeling: er is er vaak wel eentje die geen zin heeft...

Geplaatst

Caro, sorry dan heb ik je verkeerd begrepen :-)

Chrish, lijkt mij ook zooo moeilijk om hem weg te brengen, maar dat je nu merkt dat het je ook ontspant en wat meer ruimte heb om de was enzo te doen is ook prettig.

Meezie, beterschap voor jullie

Ik ben met de onmogelijk taak bezig, kadootjes verzinnen voor Ilona, over 3 weken is ze jarig en daarna sinterklaas uiteraard

Geplaatst

Ik weet niet of ze graag knutselt? Als je bij de Action binnenloopt heb je zo 5 cadeautjes, van blaadjes tot stickers tot andere frobeldingen. Kan ik de oudste nog steeds blij mee maken...

Maar ze wordt al 4! Dus ze gaat ook naar school binnenkort, spannend, heeft ze er zin in?

Geplaatst

Ze knutselt niet, dan heb je zo kadootjes bedacht, ze speelt voornamelijk fantasie.

Voor sinterklaas heb ik bv een doktersset, nu doet ze dat met wat ze ziet en fantaseerd ze erbij.

Heb wel kado voor dr verjaardag, ze is gek met de poppen, ze wijst net een wandelwagen met reiswieg aan.

Geplaatst

Jeetje chris, heftig zo je kindje wegbrengen. Nu hopen op goed resultaat.

Caro, fijn zo'n relax avond. Die gekleurde muisjes waren hier ook geen succes, bikkel kwam ermee. Hier werden alle boterhammen op de grond gegooit, ze wil nu steeds zelf haar boterham in haar mond doen. Het enige zoet wat ze hier lekker vind is jam. Verder eet ze altijd smeerkaas of worst.

Medusa, vind ze puzzelen niet leuk??

Hier nog niet opgeknapt, maar de werkweek is weer begonnen dus zal er weer tegenaan moeten. M werd vanmorgen tegen 8 uur even wakker, maar ze viel weer in slaap en toen moest ik haar om 9 uur wakker maken, moppie is ook niet helemaal topfit.

Geplaatst

Vanochtend veel meer tijd aan Lisanne kunnen besteden. Ik heb brood voor haar gesmeerd met een beetje boter en in kleine stukjes gesneden. Ze heeft drie stukjes gegeten en dat vond ik best goed.

Ik hoef niet de hele tijd te kijken naar de box of het speelkleed.

Bij SEIN gaan ze met J.asper oefenen om brood te eten. Vanmiddag ga ik samen met L.isanne naar SEIN. Ik hoop dat J.asper zich vermaakt. Ze hebben wel een erg mooie huiskamer met veel speelgoed.

Medusa, wat een verwenperiode voor Ilona. Eerst cadeaus met haar verjaardag en kort daarna Sinterklaas.

Geplaatst

Ik was dat van de vruchtenhagel haha...Jarno vindt dat heerlijk!!!!

Terug van cb, jarno is nu 71 cm en 7625 gram!

Hij doet het prima, curve zakte wel iets dus de arts kwam even meekijken en toen ze hoorde dat jarno nog steeds bv kreeg zei ze; complimenten mama, ga zo door, hier maken wij ons geen zorgen over, moedermelk is gewoon goed!!! Dus wel even fijn om te horen!

Wel zou er nu 2 keer granen aan het menu toegevoegd mogen/moeten worden, dus 's morgens een boterham, s'middags een boterham, tussendoor fruit en 's avonds warm en toetje, boterham mag ook pap zijn! Aangezien moedermelk slecht mengt met pap denk ik dat ik dan toch voor een boterham ga....we zien wel!

Gisteren is mijn goeie vriendin bevallen van een zoon en vanmiddag gaan we hem bewonderen...hij heet S.em! Leuk weer naar z'on kleintje kijken!!

Meezie, beterschap en hopelijk voel je je gauw weer fit!

Chris, veel plezier vanmiddag, geniet van je momentje en een dikke knuffel voor jou omdat je z'on bere sterke mama bent!!!!

Geplaatst

Crish, wat heftig hoor dat je J.asper zo lang moet wegbrengen. Maar ook wel prettig dat je nu iets meer rust hebt en even helemaal er voor L.isanne kunt zijn. En goed hoor, al direct 3 stukjes brood eten! Yente blijft er hier mee sukkelen.

We hadden zondag ander brood geprobeerd, maar ook daarmee nog geen succes geboekt. Blijft vreemd dat ze het wel op kdv en bij opa eet. Maar ja, heb geen idee wat het nu is.

Ach, komt vast ooit goed. Verder eet ze alles. Van het weekend zelfs een paar poffertjes gegeten. Ze smulde ervan!

Geplaatst

Bikkel, wat fijn dat Jarno het goed doet. En knap dat je de bv nog vol kunt houden. En veel plezier met de kraamvisite vanmiddag bij jouw vriendin.

Eef, hier was het ook nog wel prutsen met de boterham, maar L.isanne heeft er wel van gegeten. De stukjes zijn niet op de grond terecht gekomen :)

Geplaatst

Crish, veel plezier vanmiddag en het is voor L.isanne wel ff heerlijk zo de tijd met mama.

Ja het is inderdaad verwen periode voor haar, de te moeilijker is het.

Ja puzzelen vindt ze leuk, maar vorig jaar een hele stapel puzzels gehad, daar heeft ze genoeg van.

Voor dr verjaardag wordt in ieder geval poppenwagen, nu nog sinterklaas, maar dat is iets makelijker, dat zijn echt kleinigheidjes

Geplaatst

Ik slaag ook altijd wel voor cadeautjes bij het Kruidvat, daar hebben ze altijd van alles, nu hier ook weer de beroemde ringen Meezie haha!

Heb voor de baby's wat te spelen gekocht en trouwens aanbieding voor de potjesmama's: 6 Olvarit + 2 gratis en aanbieding 2e halve prijs alles van Zwitsal, voor haartjes en lijf gekocht, weet niet hoe het heet, dat pompje dat mousse wordt, vind ik altijd handig.

Kaat vandaag voor het eerst een maillootje aan! Handig hoor niet steeds sokjes uit, maar blijf het een gedoe vinden om zo'n klein ding aan te frummelen...

Na de rustige avond vandaag weer iets minder rustig: Bram weigerde te slapen, was gewoon niet moe! Net nog een beetje melk gemaakt (we hadden vandaag de derde fles een keer overgeslagen) en nog even spelen en nu is hij eindelijk stil. Nou ja, kan slechter, ga maar eens een bakje koffie drinken.

Geplaatst

Hopelijk blijft Bram nu slapen.

Ja kruidvat heeft vaak ook leuk speelgoed en had in het krantje gezien dat de ringen weer instaan :-)

Ja voor de babys is het makkelijk voor Rolf vind ik het ook geen probleem.

Rolf gaat erg hard in zn ontwikkeling, hij trekt zich nu al best makkelijk op in staand tegen van alles.

Als hij aan de tafel staat en er ligt wat op durft hij er ook al mee te spelen, durft meer te gewegen.

Geplaatst

Ik vind het ongelofelijk knap van Rolf dat ie al staat!! Een maand jonger dan die van mij, net 7 maanden!

Bram gaat wel op je benen staan als je hem omhoog houdt zeg maar of op de grond zet en dan heel blij lachen. Eerst stond ie op zijn tenen en nu wat meer op zijn hele voetjes en hij gaat steeds meer 'omhoog' zeg maar, als ie op zijn buik ligt. Maar kruipen lukt nog niet echt en er is geen sprake van zelf gaan zitten, terwijl hij wel redelijk los kan zitten nu. Benieuwd wanneer hij het door krijgt allemaal.

Kaatje vindt het voorlopig nog best op haar rug, af en toe draait ze min of meer per ongeluk op haar buik en vindt het dan na een paar minuten al niet leuk meer. Die zal wel net zo langzaam zijn als de oudste: los zitten met 11 maanden en lopen met bijna 19 maanden...

Geplaatst

Caro een vriendin van me heeft ook een tweeling. 1 was heel snel en de ander leek heel traag. Wat bleek had last van haar heupen omdat ze dubbel had gezeten in de buik. Is toen naar de osteopaat geweest ( ze was toen 1 jaar) en daarna ging ze razendsnel en haalde haar zus in....

Geplaatst

Zo was het hier dus ook: Bram kon eerst zijn hoofdje niet optillen toen Kaat het al lang kon. 3x naar de ostheopaat en Bram heeft haar razendsnel ingehaald...

Geplaatst

Caro, Rolf gaat inderdaad snel hierin echt elke dag zien we dat hij meer kan, gister na mijn berichtje hier zien we hem aan de tafel langs de rand verplaatsen en hij geeft M 1 handje vast en steekt over naar de bank, hij zwalkt wel hoor.

Maar ik hoor van jullie dat jullie al mmmmmamaaaa of ppppappaaa horen bij jullie beebs dat heeft Rolf echt niet, die maakt alleen geluiden.

Ilona Liep echt rond de tafel en stevig en aan de hand met 10 maanden en met 1 jaar helemaal los maar praten pas met 2,5 jaar.

Daar was ze erg laat mee.

Geplaatst

Tis vaak het een of het ander he? Maakt niet uit, elke baby ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier. Maar bijna lopen met 7 en een halve maand... daar ben ik van onder de indruk!

Geplaatst

Ik zie ook duidelijk verschil bij mijn tweeling wat ontwikkeling betreft. Zelf denk ik bijvoorbeeld ook dat L.isanne eerder zindelijk is. L.isanne vindt het nu al vreselijk als ze poep in haar broek heeft. Daar wordt meteen over geklaagd. J.asper daarentegen die poept in zijn broek en speelt vervolgens heerlijk verder.

Ik was gisteren nog even op mijn werk. Twee collega's namen afscheid. Ik had alleen L.isanne meegenomen. Ze had aardig wat bekijks, maar schrok toch eerst van al die nieuwe gezichten.

En een van mijn vertrekkende collega's vertelde dat ze nu 12 weken zwanger was en ik was zo blij voor haar. Zij gaat voor het alleenstaande ouderschap en had ook gelet op haar leeftijd daar ook nog eens ivf voor nodig. Na 4 pogingen eindelijk gelukt voor haar. Toen ik vorig jaar zwanger werd van mijn derde poging, begon zij net met haar eerste poging. Onze wachtweken liepen vorig jaar zomer ongeveer gelijk. Helaas zien we haar dus niet meer groeien. Ze gaat werken bij een andere vestiging.

Geplaatst

Zo, al staan met 7,5 maand! Wat een stoere sterke bikkel zal hij later worden!! Maar wel leuk om te zien en lezen dat de ontwikkeling gewoon lekker goed gaat. Het kletsen en mama en papa komt vanzelf!

S.ven ging vandaag ook voor het eerst echt zelf staan! Was helemaal verbaasd toen hij het deed. En helemaal geweldig om zijn koppie daarbij te zien. Hij keek echt lachend achterom van zie mij eens stoer staan!! Haha! L.ara ligt daarin achter, zij trekt zich net op en gaat op haar knietjes zitten. Ze doet wel al een voetje eronder zetten, maar dat is nog net een stapje te ver. Slapen wordt hier ook minder, nu nog 2 slaapjes op een dag waarvan de middagslaap nu iets langer wordt en de ochtend een goed uur. Tot nu toe gaat dat nog wel aardig goed, ben benieuwd of dat ook zo blijft!

Oh, en kletsen en kiekeboe spelen met elkaar! Wat een lol hebben ze dan samen, zo heerlijk! Ik ben echt enorm verliefd op mijn kleine schatjes!!

Verder een k*t week gehad vol verdriet, frustratie en onbegrip. Het is zo zuur om te zien dat collega's met een tijdelijk contract weer kunnen solliciteren op nieuwe ontstane functies en daarop ook nog worden aangenomen, er in het management geen klappen vallen ( die voor een groot deel de oorzaak zijn van het slecht gaan met het bedrijf ) en ik en nog andere hardwerkende collega's eruit moeten. Ik ga echt met lood in de schoenen naar het werk, bah! Nu weekend en genieten van alle mooie en leuke dingen

Geplaatst

He bah lianne wat een rot situatie! Kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om te gaan! Triest dat altijd de hardwerkende mensen het hardst getroffen worden! Sterkte!

Jarno heeft ook ontdekt dat hij op zn knietjes kan zitten en dan kan gaan staan.....pfff meneer heeft net het kruipen onder de knie en hup het volgende dient zich al weer aan! Gaat snel met onze mupkes hé!

Ik ga mn mandje in want vannacht zal meneertje wel weer komen!

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden