Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oooo wat erg!! Dat is inderdaad je grootste nachtmerrie. Het lijkt me heel moeilijk om te zien dat een kindje thuis opgebaard is maar ik kan me ook voorstellen dat ze op die manier afschrid wil nemen.

Hier had maud een goede nacht, af en toe een kreet, maar verder stil.

helaas heeft het buikgriep virus bij mij toegeslagen, dus had ik nog een gebroken nacht. Op dit soort dagen waardeer ik het even extra dat we altijd samen thuis zijn. Vanmorgen kon ik vriendlief even vragen of hij voor maud wilde zorgen. Zo kon ik heerlijk tot 11 uur slapen.

Maud geeft hier veel kusjes, mondje open en tong half naar buiten, kroelen doet ze ook steeds vaker.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat erg zeg!! Daar moet je als moeder toch echt niet aan denken.....

Meezie, beterschap! Wel fijn dat je man dan kan bijspringen en je zelf lekker even je rust kunt pakken! En lekker dat M een goede nacht heeft gehad, daar knappen de kleintjes ook altijd van op!

Bikkel, zal hij dan eindelijk snappen dat de nacht bedoeld is om te slapen en niet om te eten/drinken! Ik hoop het voor je!!

Vandaag zijn mijn kanjers alweer 11 maanden! Over 1 maand zijn ze 1. Oh, ik kan me dat nog niet voorstellen hoor. Een jaar geleden liep ik nog rond met een enorme buik! Ben al wel aan het nadenken over hoe we het gaan vieren. Denk maar in 2x, op de dag zelf de familie en dag erna de vrienden met kinderen. Vind het ook lastig om een kado voor ze te bedenken. We hebben niet een heel groot huis, dus qua speelgoed vind ik het dan altijd lastig..... HEbben jullie al wat bedacht?

Geplaatst

Oh wat erg, tranen schieten meteen in mijn ogen... en denk gelijk aan die kindjes op de basisschool in Amerika. Bah, wat een narigheid. Je moet daar niet te veel over nadenken want dan heb je geen leven meer maar helaas is het soms de keiharde realiteit.

Moeder van school had toen haar tweeling klein was ze altijd in een tuigje aan de lijn. Ik heb dat vroeger altijd heel raar gevonden maar nu begrijp ik het heel goed, zeker met een tweeling. Ze kunnen allebei de andere kant oplopen en je kan er maar eentje achterna. En als je dan weer zoiets hoort...

Geplaatst

Caro, mijn zus had geen tuigje, maar van de armbandjes met zo'n trekspiraal eraan.Vorige week zak ik iemand in de supermarkt met haar peuter in een tuigje. Ze liep met de kinderwagen (leeg), het mandje en haar zoontje aan en tuigje. Ik kna me voorstellen dahet met twee kids heel prettig kan zijn in een drukke situatie of inderdaad op straat. Maar ik vond het in de rustige supermarkt heel raar overkomen.

Hier een meisje wat moeilijk poet, we hebben de tussendemiddag fles laten vervallen mdat ze ander eten liet staan. We geven haar wel veel mogenlijkheid om te drinken maar blijkbaar toch nog te weinig. Zoept nu om de dag en het kost echt moeite. Vandaag en eergister hebben we haar op het potje gezet toen we haar zo zagen persen, geen gezicht zo'n baby op een potje, maar blijkbaar voeltze zich er goed bij want ze heeft nu al twee keer gepoept op het potje.

Ik vind het niet erg hoor als ze poept in haar luier en ze hieft nog niet super snel zindelijk te worden, maar ik zie wel dat ze zo sneller en makkelijker kan poepen.

Geplaatst

Vervelend niet goed poeten hihi poepen bedoel je neem ik aan... Bijzonder dat ze al op het potje gaat maar ja, snelle henk he :-)

Ik heb even gegoogled naar tuigjes en je hebt inderdaad polsbandjes maar ook tuigjes met een rugzakje met een aap ofzo er aan, dat ziet er niet zo uit als een tuigje. Las commentaar van iemand die ze met een tweeling gebruikte bv in de supermarkt en dan mochten de kindjes allebei iets in hun rugzak mee naar huis nemen en dat vonden ze heel leuk!

Ik denk overigens dat ik in de praktijk met name de kids in de buggy zal hebben maar ik ga me er tzt zeker in verdiepen.

Hier hebben we weer een bruller en een zusje dat ook nog niet slaapt... Ze lagen er wel vroeg in, om half 8 al dus wel hielden er rekening mee dat het niet zou lukken meteen maar ik heb de kriebelsessie gedaan en hij was te onrustig om ervan te genieten zeg maar... Nou ja, even afwachten nog. Oh, papa roept net van beneden dat we hem gaan "aftanken''...

Geplaatst

Haha caro.. Aftanken is zeker nog een fles geven. hihi geweldig.

Ik bedoelde inderdaad poepen, ik zag dat er een hoop typfouten staan, rot ipad dat typt echt niet fijn.

Dat knulletje had ook een rugzakje met badman vleugeltjes, dat zag er inderdaad wel grappig uit.

Geplaatst

Er stond ook commentaar op een van de sites dat ik heel irritant vond, namelijk zoiets van: als je kinderen hebt, moet je maar op ze letten, wat is het volgende dat we gaan doen; je kind achterlaten aan een boom in het bos als je op vakantie gaat? Wat een eikel die dat schrijft! Of zelf geen kinderen of hele makkelijke die niet wegliepen...

Overigens heeft het aftanken niet geholpen (is inderdaad nog een halve fles geven) want hij ligt weer te brullen, zucht. Meestal is hij na die fles wel meteen stil... Probleem is nu dat de oudste het zielig vindt en niet gaat slapen...

Geplaatst

Wat een avond en nacht.............. L. vond het heel gezellig om elk half uur lawaai te maken gisteravond. Wanneer ik haar laat liggen gaat ze echt krijsen totdat ik haar pak.

Als ze weer rustig was weer in bed om vervolgens na een half uur het ritueel weer te herhalen. Later kwam S ook nog even gezellig. Hem maar wat te drinken gegeven, keuvelen en wat een lol had hij! Toen weer lekker gaan slapen. Liggen wij net in bed, begint L weer. Uiteindelijk maar sap gegeven, wat niet werkte. Ben uiteindelijk om half 12 met haar op de bank beland waar ze eindelijk in diepe slaap viel. Om 02.00 uur in haar bedje gelegd zodat ik ook kon slapen. Was ze om 6.00 uur alweer wakker met een volle neus. Maar bij mij in bed genomen en toen om 8.00 uur maar wakker gemaakt. Wat hebben onze kindjes toch, zo leuk is het toch niet midden in de nacht!!

Me zo maar klaar maken om met S naar de helmcontrole te gaan. Hopelijk is het hoofdje nu goed en mag hij af, of alleen nog voor de nacht...

Geplaatst

Balen zeg zo'n avond/nacht! Hier uiteindelijk Bram bij de oudste in bed 5 minuten en daarna gaan slapen, kwart over 9 ofzo. Toen Kaat huilen toen P naar bed kwam om 12 uur maar die kreeg haar speen weer en ging gelukkig slapen... tot vanmorgen 8 uur. Dus ik heb over de kids niks te klagen maar zat wel om half 4 beneden met de kat, zucht...

Vraagje: poetsen jullie al braaf de doorgekomen tandjes? Ik vergeet het meestal maar af en toe doe ik wat tandpasta op mijn vinger en beetje wrijven. Ze vinden de tandpasta wel lekker trouwens...

Geplaatst

er hangt kennelijk iets in de lucht... Toen ik gister thuiskwam om 16.45 was fiene bekaf, dus na het eten om 17.00 in bed gegooid en werd ze om 1900 wakker. Toene even laten spelen en een fles en direct gaan slapen. Om half 5 wakker, ontroostbaar, dus een halve fles gegeven. Uiteindelijk is ze rond 5 uur weer gaan slapen en moest ik hgaar om half 8 wakker maken om naar de creche te gaan. Toen heeft ze geen druppel gedronken...

Tel daarbij een vriend op die steeds erger verkouden wordt en ik heb dus echt heel slecht geslapen...

Nog 2 dagen werken en dan 2 weken vakantie!

Geplaatst

Toevallig heb ik dat gisteren aan de tandarts gevraagd, je hoeft nog niet met tandpasta te poetsen maar het mag wel, speciale baby/peutertandpasta!

Wij hebben toen Jarno geboren werd van de tandarts een borsteltje gekregen met een ronde steel en gat erin zodat hij hem zelf kan vasthouden! Als ik tandenpoets dan geef ik Jarno ook het borsteltje!

Jarno is ook verkouden, neus vol snot! Wel goed geslapen, 20.30-1.00-7.00-9.30!

Geplaatst

Dat is grappig dat Vin dat alleen mag doen?

Ik ben ook benieuwd of ze een voorkeur gaan ontwikkelen. De oudste is duidelijk een moederskindje maar ja komt ook omdat ik de hele dag thuis was haar eerste jaar. Dat is nu natuurlijk weer zo. Ze zeggen vaak meisjes trekken naar papa en jongetjes naar mama, ben benieuwd... Tot nu toe nog niet dus.

Geplaatst

ben net gebeld door de creche... Fiene moet gehaald worden. Vin is ziek thuis, dus heb hem maar opdracht gegeven dat te doen, ik kan vandaag écht niet van mn werk weg.

Getver, wat irritant!

Geplaatst

vin heeft zn moeder inderdaad al gebeld. Hij moet zelf om 2 uur naar de dokter met - waarschijnlijk- een voorhoofdholte-ontsteking.

Arme Fien, dat is de derde dag oma op rij deze week...

Geplaatst

Getsie, wat erg van dat kindje van die kennissen. Dat is inderdaad je ergste nachtmerrie!

En ik wist dat ook niet van Giada. Jeetje, heftig hoor.

Hier ook een zieke Yente. Wij waren dit weekend in Praag, dus Yente heeft bij opa en oma gelogeerd. Daar bijna niet gegeten en gedronken en flink aan de diarree.

Toen ik haar maandag ophaalde, zaten haar buik en rug onder de rode vlekjes.

Ben met haar naar de huisarts geweest en die concludeerde een buikvirus.

Maar nu is ze nog steeds niet lekker. Eten wil ze bijna niet en drinken maar een beetje. Rode vlekken zijn wel bijna weg.

Vannacht heeft ze het beetje macaroni dat ze gisteren gegeten had weer uitgespuugd. Heel haar bed onder natuurlijk.

Verder is ze erg huilerig en zielig. Maar heeft geen koorts.

Ik vind het maar lang duren allemaal. 's Nachts ligt ze ook zo te hoesten, dat je haast denkt dat ze stikt ofzo.

Hopelijk gaat het snel weer een beetje beter, want herken mijn eigen meisje zo bijna niet. Vind haar zo zielig.

Maar blijkbaar heerst er iets, want veel kindjes zijn ziek.

Geplaatst

ach gossie wat sneu toch allemaal die zieke kindjes, hopelijk kanppen ze allemaal snel weer op!! Maar wij kunnen echter ook weer aansluitne..zucht..het snot stroomt Sofia zo'n beetje der neus uit en haar ogen tranen als een gek en maar hoesten. Verder geen koorts ofzo maar wel weer 4x bij haar geweest vannacht..pff dus hier ook weer brak.

Jeetje Bikkel wat een vreselijk verhaal zeg van de kindje at doodgereden is, man daar breekt je hart toch mee!!

Tandjes poetsen doe ik al vanad de 1e tand met een setje babytandeborstel + pasta..maarr...moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog wel es vergeet haha. Dan liggen ze al te snurken en dan denk ik.oja de tandjes..

Ik wil daar echt wel streng in zijn want ik heb het voorbeeld van mijn broer zijn kids die al veel gaatjes hebben en zelf al met drie jaar geboord zijn en dat komt echt door het slechte of niet poetsen en heel veel snoepen en dat wil ik dus niet. Wel AF EN TOE een snoepje maar ook 2x per dag poetsen.

Geplaatst

Getsie, vervelend al die zieke kindjes hier. Veel beterschap voor iedereen.

Hier wordt ook al flink gepoetst maar dat mag ook wel met 7 tanden.., L heeft boven 4 en beneden 3 tanden.

Bikkel, wat een verhaal. Vreselijk als je zoiets overkomt.

Lianne, hoe was de controle? Mag 'S zijn helm af?

Geplaatst

Beterschap voor de zieke kindjes hier!

Caro, ik poets al een aantal maanden de tanden hier. Best lastig, want J.asper en L.isanne pakken graag de borstel uit mijn handen. Beiden hebben al 4 boventandjes en 4 onderstandjes.

Vandaag heb J.asper naar het medisch kdv gebracht en L.isanne heeft haar eerste wendag op het regulier kdv. Heel apart, om ze allebei even niet in huis te hebben. Om nu te zeggen dat ik tijd voor leuke dingen heb.... niet echt. Boodschappen gedaan en nog even gepraat met mijn manager. Ze moet toch weten dat ik het werken nog even uitstel. Gelukkig vandaag geen problemen. Ze rekent pas weer op mij per 1 februari 2013. Ik moet alleen even bedenken welk soort verlof ik inzet voor de dagen na 10 januari, want op die dag loopt het full time ouderschapsverlof af.

Geplaatst

Heb ook wel eens de tandjes gepoetst, maar ik vergeet het eigenlijk om te doen. Wanneer ze in bed liggen denk ik eraan.

Chris, ook wel eens lekker om alleen een boodschap te doen en lekker je gang te gaan zonder dat je weer op een bepaalde tijd thuis verwacht wordt! Fijn dat je manager nu niet moeilijk deed. Bestaat er niet iets van ziekteverlof voor je kind? Anders zou het zeker onbetaald verlof worden?

En ja hoor! De helm mag definitief af!! HIj was nog weer verbeterd ten op zichte van de vorige keer, en dat terwijl hij hem bijna niet heeft gedragen omdat hij zo ziek geweest is! Heb niet gezegd dat hij ziek was geweest, vindt het zelf wel prima zo en de helm werd nu ook wel erg klein...

L.ara is ook niet helemaal fit ben ik bang. Vandaag misschien in totaal nog maar 1 uur geslapen en zelfs op schoot kan ze enorm krijsen, terwijl ze fan is van knuffelen! Ook maar weer even aan zien hoe dat verder gaat.

Geplaatst

Hier ook een rare dag hoor, vanmorgen niet geslapen, vanmiddag na de boterham huilerig allebei, boodschappen gedaan maar ik kwam veel bekenden tegen dus lang over gedaan en Bram viel de laatste 5 minuten in de kar in slaap, gebeurt bijna nooit. Wakker gemaakt voor de middagfles en ik denk: die is hartstikke moe, ligt ie nu verdorie weer te brullen in bed! Pfff word er een beetje moe van nu ga toch slapen ventje! Kan nooit dat die 5 minuten genoeg is geweest.

Oh ja, had vanmiddag mijn moeder aan de telefoon, Bram lag in de box, zit ie ineens op zijn knieen met zijn handjes aan de rand! Goed zo Bram! Maar nu gaat de box dus ook naar beneden vanavond...

Geplaatst

Lianne, ik denk niet dat er een ziekteverlof is vanwege mijn kind. Ik kan onbetaald verlof nemen of vakantieverlof. Ik kan wel vrije daqen erbij kopen. Ik zie nog wel.

Caro, dat gaat echt snel nu. Bram loopt vast op zijn 1e verjaardag.

Geplaatst

Hier een mannetje met verhoging, 38.8! Hij is snipverkouden en ik ook! Heb hem nu met alleen een romper aan in de slaapzak gedaan! Hij drinkt wel goed bij mij. Verder neusspray en een ui in stukken op zijn kamertje gezet! Hopelijk zijn we er snel vanaf, zou jammer zijn van onze vakantie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden