Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro kan me voorstellen dat je het moeilijk vind. Ik zou het bij bram ook niet weten, denk niet dat het van de tanden iszeker omdat hij zo snel hij uit bed is we vrolijk is. Het is zo een moeilijk leeftijd nu omdat ze doorkrijgen dat iets wat zij doen een reactie uitlokt. Het is bij jullie natuurlijk lastig als hij huilt omdat er twee andere kids van wakker liggen.

Hoe laat is hij s morgens wakker en hoeveel slaapt hij overdag o ja en hoe laat gaat hij slapen. Hihi is misschien gek, maar zou het niet kunnen zijn dat hij te moe is??? Hoe reageerd hij als hij iets eerderde naar bed moet??

tja en wat voor huiltje is het?? En misschien anders gewoon er even aan toe geven en met hem rustig gaan zitten voor het slapen. Even een rust momentje met mama, kroelen boekje lezen even rust.

hihi ik weet het ook niet, typ gewoon even mijn ideeen en gedacht voor je neer.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris wat fijn dat de plek operabel is!! en tegelijkertijd natuurlijk ook enorm spannend want het is niet niks een operatie. Maar nagtuurlijk zou het fantastisch zijn als hij (en jullie) een leven zonder epilepsie zouden kunne hebben.

Caro ik denk, als ik je verhaal zo lees, dat het de aandacht is die hij wil..ik maak namelijk hetzelfde met Sofia mee maar dan overdag. Moe zijn maar zodra ze het bed ruikt gieren en brullen. Ik leg haar neer en dek haar onder speen erin enben weg...Maarrrr 5 seconden later staat mevrouw alweer rechtop in bed te brullen. Ik wacht dan een paar minuten en ga weer heen en doe hetzelfde, zonder iets te zeggen..heb het laatst 5 keer gedaan tot ze stil was haha..wel goed voor de beenspieren al dat traplopen. Als ze echt niet stil te krijgen is en ik het idee heb dat ze gewoon niet moe genoeg is neem ik haar weer mee en anders laat ik haar brullen tot ze vanzelf in slaap valt en dan ga ik heen om haar recht te leggen want soms is ze dan zittend in slaap gevallen.

Ik ben ook zo blij dat ze aparte kamers hebben want het zijn zulke verschillende types, bij jou liggen ze nog bijelkaar toch?

Fren wat vervelend dat Fiene koorts heeft, is ze verkouden? Schattige foto's op FB hoor met haar pretkoppie!!

Ook top dat ze het eten heeft ontdekt, ach ieder kind heeft zijn eigen ritme

Hier kruipt Sofia de hele kamer door en trekt zich op aan van alles en loopt aan de hand, Giada daarentegen zit net een beetje los en heeft totaal geen zin om meer te doen..luilak. Ze heeft ook nog fysio dus zal wel goed komen. Zaterdag bij de tuinland geweest en ze in een karretje gezet, was zooo leuk. De kerstafdeling net als de dierenafdeling vonden ze geweldig!!

Geplaatst

Fijn dat jullie meedenken...

Ze slapen 's morgens en 's middags nog anderhalf a 2 uur dus te weinig slapen doet ie niet. En nu ook weer: ze liggen er net weer in en dan gaat ie niet meteen slapen maar kletsen en spelen, soms een beetje murksen maar niet echt huilen. Dat doet ie dus alleen 's avonds...

Ik laat hem in eerste instantie gewoon huilen maar na 10 minuten of een kwartier vind ik het ook sneu dus ga ik in eerste instantie alleen hem even op zijn rug leggen en als ie daarna nog een tijdje huilt haal ik hem er uit. Meestal krijgt ie dan nog een slok melk en soms is dat voldoende maar de laatste dagen niet...

Ja ze liggen op 1 kamer maar Kaat heeft er niet zoveel last van, die gaat gewoon slapen. Het is de oudste die er last van heeft, voornamelijk omdat ze het zielig vindt voor haar broertje...

Geplaatst

Chris, wat een goed nieuws, tevens ook ontzettend spannend maar wat zou het mooi zijn als jullie als gezin zonder epilepsie de toekomst in kunnen gaan!

Caro, hier wordt het moment inderdaad vaak bepaalt door de timing, ben ik te laat (Jarno te moe) of te vroeg (Jarno te wakker) dan hebben we hier ook een huilend manneke, papa gaat dan naast zijn bedje zitten totdat hij zich overgeeft aan de slaap, gelukkig komt dit niet zo vaak voor!

Soms helpt het ook om hem 20 minuten mee naar beneden te nemen en dan geeft hij zich wel over, dit kan alleen als we te vroeg zijn!

Ik zou gewoon ook je gevoel erin volgen, desnoods lekker wiegen en dragen totdat hij slaperig wordt, ik ben niet zo van ohhh daar wennen ze aan, ik doe wat op dat moment goed voelt!!!

Succes vanavond!

Hier gaat het eigenlijk wel prima...

Jarno eet sinds deze week supergoed zijn boterhammen op, ik leg ze nu in stukjes op een snijplank en meneer smikkelt ze achter elkaar op haha

Ik doe op brood verschillende dingen; gekleurde muisjes, jam, stroop, en smeerkaas!

Hij eet nu 2 x een snee brood, fruit, warm eten met toetje (danoontje)en verder drinkt hij graag thee, roosvicee en borstvoeding.

Nog even en dan gaan we op vakantie...mmm heb er zin in!

Daar roept een mannetje....doei!

Geplaatst

Hier ook een nachtbraker, namelijk J.asper. Bij hem ben ik alleen al extra alert. Ik laat hem nooit te lang huilen. Het kan zijn dat hij een aanval voelt aankomen of dat hij een lichte aanval heeft gehad, waarbij hij door blijft ademen en de angelcare dus niet afgaat. Gisteravond rond 22.30 uur werd hij wakker en vannacht rond 05.30 uur. Ik haal J.asper even uit bed om te knuffelen, soms wat water om te drinken. En dan hoop ik dat hij daarna weer wil gaan slapen. Soms heb ik ook het idee dat hij droomt. Want hij huilt dan terwijl hij nog slaapt.

Geplaatst

Ja kan me voorstellen dat je Jasper niet laat huilen, dat is logisch!

Ik moest naar de tandarts, papa ging na de boterham met ze wandelen, ik kom uur later terug en ze liggen er alweer in! Zonder een kik! Dus wat ik al zei: overdag geen enkel probleem met in slaap vallen...

Geplaatst

Mmm mijn mannetje heeft net een weekendje sauna en hotelovernachting geboekt!! In maart maar verheug mij er nu al op! Jarno blijft dan bij opa en oma, ben benieuwd!!

Geplaatst

Bikkel dat is lekker een weekendje sauna!!!! Mmmm ga ik binnenkort ook weer eens doen

chris: wat fijn dat de artsen unaniem zijn maar het lijkt me ook heel spannend, een leven zonder epilepsie zou geweldig zijn!

caro: M was de laatste tijd midden in de nacht bezig, we hebben een paar nachten consequent vol gehouden: speen aai Over zijn bol recht leggen en weer weg. In geen geval van zijn kamer en nue gaat het weer goed.... Misschien is zijn bedtijd wel eerder dan Kaat of juist later. Ze kunnen een verschillend ritme hebben. Klinkt niet als tandenpijn, vooral niet als hij vrolijk is als je hem eruit haalt.... M doet dat ook, daar trapt deze mama dus niet in!

wij gaan over twee weken op wintersport met de hele familie incl kleinkinderen. We zijn uitgenodigd door mijn vader, zou het zelf niet gedaan hebben met twee van die kleintjes....nu kan ik natuurlijk niet skiën dat js wel balen. Heb nu al stress voor het inpakken omdat ik de hele week nog flink moet werken.

Geplaatst

Helaas heeft Bram geen speen, was het maar waar maar die weigert hij, hij lacht, gaat ermee spelen en er op kauwen... Dat is een van de redenen dat Kaat makkelijker in slaap valt, speen er in en stil... meestal.

Vandaag is Kaat om kwart over 7 naar bed gegaan, ze was erg moe en huilerig, heeft weinig van haar laatste fles gedronken. Bram ligt er nu 10 minuten in, waardoor Kaat wakker werd, ze zijn allebei nog wakker met af en toe een uithaal van Bram... Ben benieuwd hoe zich dat ontwikkelt het is niet keihard brullen meer klagen...

Geplaatst

Kan het niet zijn dat Bram overdag al minder moet slapen om s avonds moe genoeg te zijn.

S ochtends niet meer naar bed of smiddags er eerder uithalen.

Geplaatst

Haha we typten precies tegelijk Medusa! Ik zat net te denken: wat hebben we vandaag anders gedaan? :-)

Ze waren om kwart over 8 wakker, half 9 fles en kwart voor 10 er weer in. Om kwart over 11 wakker, boterham en spelen en toen ben ik naar de tandarts gegaan en papa is gaan wandelen. Toen ik om 2 uur thuis kwam hadden ze net een fles op en lagen ze er weer in.

En toen om kwart voor 4 weer wakker toen de oudste thuis kwam. Dus eigenlijk niet veel anders dan anders, al vind ik het begin van de avond lastig. Heb ze een fruithap met Liga gegeven en een uur later, tegen 6 uur avondeten met kwark toe. En om kwart over 7 was Kaat het zat en nog een slokje en naar bed. Bram wel een hele papfles en dus tegen achten naar bed...

Eigenlijk dus niet anders dan anders.

Niet te geloven, als we speak gaan ze allebei huilen !! Verdorie!!

Geplaatst

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... Kaat begon en was eigenlijk meteen weer stil maar nu Bram weer, het is toch niet te geloven!! Had het nooit hier moeten opschrijven, zucht...

Geplaatst

Hihi, caro gaat lekker!! Zijn ze nu nog stil.

Hier ook een mopperkontje hoor, is ook de leeftijd denk ik. Nu al twee avonden eerst zeuren als we de kamer uit lopen, maar ook echt met zo'n blik van ik ben niet verdrietig maar vind het echt niet leuk dat je nu gaat. Ook de afgelopen week steeds s avinds rond 23 uur wakker en brullen, niet stil te krijgen maar wel met een klein flesje.

s nachts af en toe wakker maar dan is ze na even kroelen weer oke en gaat ze slapen. Nou moet ik zeggen dat we echt kunnen zien dat ze super veel gegroeid is in de lengte. Dus we hopen dat hetvtijdelijk is.

wel heb ik tegen manlief gezegd dat hij vanavond mag gaan als ze huilt, hijnis iets kordaternals dat ik ben.

oontje hoe voel jij je verder?? Alweer 15 weken, jeetje spannend allemaal weer.

Geplaatst

Bikkel, ik verlaat jouw wereld graag weer snel!

Zal inderdaad de leeftijd wel zijn, in combinatie met een heftige verkoudheid. Ze zit ook weer helemaal onder de droge plekken, zelfs haar oogjes zitten onder nu. Heb de ouderwetse vaseline maar eens uit de kast gevist...

Geplaatst

Fren, klinkt bekend, leuk deze leeftijd, zucht.

Pure vaseline kan je beter niet doen dat verstikt de huid, hier precies hetzelfde met Maud, haar gezicht lijkt wel grof schuur papier en allemaal droge plekken, ook rond haar ogen. balneum baby werkt totaal niet meer, lang leven de vrieskou en de verwarming.

Vandaag bij de apotheek geweest voor een alternatief. Ze hebben catomacrogol creme met 20% vaseline gegeven. Het zou goed moeten werken. Het smeert heel fijn en voelt veel vetter als de balneum, wat ook zo is zei de dame van de apotheek. Bijkomend voordeel is dat de tube twee x zo groot is en maar 3,30 is.

Hopenlijk gaat het werken want het arme koppie ziet er echt niet uit en het voelt zo naar. Voor haar lijfje smeren we met rijke olie van zwitzal en dat is wel iets droger als normaal, meer fijn schuurpapier. Hihi als iemand nog moet schiren dan heb ik hier een mooi schuurblokje.

sterkte vanacht, ik durf vanavond bijna niet bij haar te gaan kijken omdat ik bang bent dat ze weer wakker wordt.

trouwens ze is overdag ook moeilijker met slaapjes. Ze huilt niet maar het duurt lang voor ze echt in slaap valt. Ze ligt vaak 30/45 minuten te kletsen, spelen en zingen in bed.

O ja ze zei vandaag Koei, haha ze was helemaal omder de indruk van het pak yoghurt met op drie kanten een koe. Ze bleef maar kijken en koei of keei zeggen en mmmmoe zeggen.

Geplaatst

Dat heb ik dus ook, dat ik niet durf te kijken omdat ik bang ben dat ze wakker worden! En daar baal ik van want ik wil elke avond voordat ik ga slapen kijken of mijn schatjes er lekker bij liggen... Maar het is al een paar x voorgekomen dat een van de twee me ineens aankeek. Daar schrik ik dan echt van haha! En als het Kaat is geeft het niet die slaapt wel weer in maar bij Bram is dat maar de vraag...

Bram heeft al een paar weken droge rode wangetjes, Kaat niet. Ik ben helemaal niet 'van de smeer' zoals mijn kraamhulp het noemde, smeer zelden. Weet nog dat zij de tweede dag Bram helemaal insmeerde na het badje en dat ie overal rode vlekken kreeg! Ik voel wel dat hun huidjes niet droog zijn dus lijkt me niet nodig. Af en toe vind ik het lekker maar niet vaak.

Geplaatst

Hihi ja he vonden wij ook, als een stel kleine kinderen zaten we te jubelen.

Ze zal vast wel goed slapen als ik niet kijk hoor, ze ligt in een slaapzak dus koud zal ze het niet krijgen, maar als ze wakker is dan is ze ook helemaal wakker. Dat was eerst helemaal niet, dan keek ze ging ze zitten en sliep daarna weer door. Maar nu dus niet. Maar vind het voor mezelf toch gerustellend en wil altijd zo graag nog een kusje geven, zucht maar heb ook liever dat ze doorslaapt.

ga jij nu niet meer kijken dan voor je gaat slapen??

Maud heeft net zo een droge huid als dat ik heb, als ik niet smeer dan zien mijn benen eruit als een droge woestijn en mijn knieen handen en elebogen voelen als schubben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden