Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goh, wat zijn de meeste kindjes aan het sukkelen met slapen de laatste tijd... Yente valt 's avonds vaak direct in slaap, maar wordt 's nachts wel een paar keer wakker. Ligt dan heel moeilijk te doen op haar buik (ligt op knietjes met billen in de lucht) en ligt dan een beetje te jammeren of kletsen. Meestal ga ik er dan even uit, leg haar weer goed, speen erin en meestal gaat madam dan weer verder slapen.

Dus vaak wel 2x per nacht er even uit, maar dat is dan maar een minuutje ofzo. Dan kan ik weer terug mijn bedje in. Alleen lukt het mijzelf dan niet zo goed meer om snel in slaap te vallen. Maar ach, heb absoluut geen klagen hoor!

Vraagje: kunnen jullie kindjes al zelf drinken? Wij geven de melk nog gewoon uit de fles en al het andere (water, sap) uit een beker. Maar die beker moeten we nog wel zelf vasthouden. Ook wel een tuitbeker geprobeerd, maar dat snapt ze niet goed. Ze begrijpt niet dat je een fles/beker omhoog moet houden voor er iets uit komt. Ze doet haar mond naar de beker en tja, dan komt er natuurlijk niets uit. Als ik dan wil helpen om de beker/fles een beetje omhoog te tillen, laat ze het gelijk los. Als ze 1 jaar is gaat ze op het kdv in principe door naar de volgende groep (dreumesen), maar dan moet ze dus zelf kunnen drinken. Ik zie dat de komende weken nou niet zo gebeuren eigenlijk. Hoe doen jullie dit?

Geplaatst

Wij gaan met oud en nieuw naar m'n vader. Zijn dan met z'n vijven en fiene gaat gewoon naar bed. S avonds rijden we weer terug.

Wbt drinken: fiene wil nog steeds niks anders drinken dan melk. Water, thee, appelsap, diksap, limo, niks wil ze. Dus we zijn ook nog niet met andere bekers bezig. Ga maar eens tips vragen bij het cb volgende maand...

overigens ligt ze nu alweer een uur te pitten. Moet duidelijk inhalen tov gisteren, toen heeft ze niet geslapen van half 9 smorgens tot half 10 s avonds... Hoezo eigenwijs!

caro, kun je voor N niet een heel klein boompje kopen voor op haar kamertje? Kan ze m toch versieren, en dan voelt ze zich helemaal groot!

Geplaatst

N heeft een boompje van lichtjes voor op haar kamer, die zal ik eens van zolder halen zo... Want ze wilde een paar jaar geleden al iets voor haarzelf... Ze heeft er nog niet echt over geklaagd trouwens hoor, ze snapt natuurlijk wel dat het vooral onhandig is met Bram want een kwartier geleden heeft ze hem nog uit de boekenkast getrokken...

Zo, meneer en mevrouw de Bok zijn eindelijk gaan slapen...

Ze hadden besloten de ochtendslaap over te slaan en heb ze er maar uitgehaald en boterham en spelen. Kwartier geleden waren ze het zat, vooral Kaat dus fles gegeven en naar bed. Wel vroeg voor de middagslaap maar ze zijn meteen stil nu dus hartstikke moe. Ik zie wel weer hoe het loopt verder, P moet vergaderen dus is pas om 10 uur thuis vanavond dus in ieder geval geen chagrijnige papa als slapen weer niet lukt...

Wat betreft die beker, herkenbaar vooral Kaat heeft niet zo door nog dat ze 'm dan moet kantelen dus bekers met rietjes van de Hema gekocht maar ook dat nog geen succes dus alles staat weer even in de kast en gewoon aparte sapflesjes en melkflessen...

Blijft vreemd dat Fientje niks anders lust he? Gelukkig is het geen zomer anders zou je haar wel veel melk moeten geven... Maar wat doet ze dan als er iets anders in haar fles zit? Uitspugen? Hoop dat ze tips voor je hebben.

Moet zeggen dat ze hier niet echt warm lopen voor water, ze drinken het wel maar kijken me echt zo aan van: wat geef je ons nou voor saaie slok? Maar diksap vinden ze heerlijk. Thee heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, hebben jullie speciale kinderthee? Die heb ik wel eens zien staan. Of gewone thee en dan lauwwarm ofzo? Wil het wel eens proberen bij de boterham.

Geplaatst

Bikkel, dan heb je nog even om erover na te denken wat jullie willen, of is dat al bekend.

Moontje, fijne vakantie.

Fijn dat je niet meer misselijk bent.

Fren, gezellig oud en nieuw vieren, ik kijk er nu al naar uit.

Vorig jaar heb je het toch ook met je vader geviert.

Komt vast allemaal goed met Fienne, ze is waarschijnlijk nog niet toe aan een andere smaak, eten gaat toch wel beter nu.

Niet te druk om maken, over een paar jaar wil je dat ze melk gaat drinken, zegt ze dat lust ik niet.

Leuk dat de oudere kindjes een boomje op hun kamer mogen hebben.

Vond ik zelf als kind ook super, ik was wel 7 jaar toen ik er voor het eerst een kreeg.

Er zijn wel veel kindjes die het schema weer omgooien.

Inge doet dat ook hoor, dan weer wel s'morgens dan weer niet, we kijken wel, maar s'middag moet ze van mij slapen.

Nog 2 weken thuis en dan is het 2013, vreselijk wat is de tijd snel gegaan.

Wat ik ook erg leuk vond is om jullie bevallingsverhaal te lezen.

Ik heb de mijne er ook bijgezet. We hebben het er na de bevalling wel over gehad, maar nu is het wat meer geaard en komt het toch anders over.

Ik ga Inge zo uit bed halen, we gaan op visite bij de overburen, 2 km verderop.

Geplaatst

Zoals we er nu over denken gaan we geen gebruik maken van de cryo!

Jarno drinkt hier graag thee, ik gebruik de zonnaturathee rooibos omdat hier geen theeine in zit (vergelijkbaar met cafeïne)

Verder drinkt hij nu ook roosvicee en gewone melk en natuurlijk nog bv!

De melk drinkt hij uit de oefenbeker van difrax, thee en roosvicee uit de fles omdat hij de tuitbeker niks vindt, ik wilde inderdaad de rietjesbeker gaan uitproberen. Nog tips welke?

Geplaatst

Heb die van de Hema gekocht, zijn maar 3 euro want ik dacht als het niks wordt zit ik niet met dure bekers en ik moet er meteen 2 natuurlijk. Volgens mij maakt het niet veel uit, de rietjes zijn hetzelfde en ze kunnen allemaal dicht. Die van de Hema hebben geen oren maar dat is ook niet echt nodig denk ik, tenminste als ik zie hoe ze hier een gewone fles vasthouden...

Geplaatst

Ons mannetje ligt al van 19.00 in bed! Totalie kapoetie haha!

Helaas wel zonder bv dus hij komt hopelijk voor 24.00 en dan gaan we weer voor een rustige nacht!! We zullen zien! Deze mama ligt er dadelijk ook in!

Geplaatst

Haha hier liggen ze er ook al in! En stil! Ik weet niet wat ik meemaak en net nou papa niet thuis is (of juist daarom? :-))

Ze waren de hele dag strontvervelend, dat moet ik wel zeggen, pfff zware dag. Vanmorgen niet geslapen (daarom misschien nu al) en vanavond om kwart over 7 begonnen ze weer te jengelen. Ik dacht ik geef ze gewoon vast de avondfles en zie wel waar het schip strandt... Om iets over half 8 er in en om kwart voor 8 Bram stil! Jahoo! Maar ik vertrouw het niks... kan me bijna niet voorstellen dat dit het is tot morgenochtend... we zullen zien.

Geplaatst

Moontje, veel plezier op vakantie.

Hier drinken zowel L.isanne als J.asper uit een beker, de anti-lek van Avent. Ik geef ze dan rosevicee. Verder gaat de melk nog uit de fles.

Vanmiddag met J.asper naar het ziekenhuis geweest voor de controle van zijn niertjes. Ook dat loopt nog en blijft lopen. Rechternier is helemaal goed, linkernier nog iets verwijd. Vanmiddag wilde de dame die de echo afnam bij J.asper ook zijn blaas opmeten. Op dat moment had hij een volle blaas. Net toen ze wilde gaan meten, zag ze op de echo dat de blaas net leeg liep. Weg meting. Ze moest er wel om lachen.

Morgen naar het UMC Utrecht voor de neuroloog. En ook volgende week donderdag moeten we naar het UMC voor de anesthesist. Er zit dus flink wat vaart achter. Ik hoop dat ze morgen een datum kunnen noemen.

Geplaatst

Spannend chris, maar ook fijn uiteindelijk zal het voor iedereen beter zijn als hij zometeen aanval vrij is.

Wel jammer van die meting, haha.

Vlinder dan mag je bijna weer heerlijk gaan werken, nog even twee weken genieten.

Bikkel klinkt als een pitttige nacht. pfff. hopenlijk lig je nu al lekker te slapen en is hij vannacht lief voor jullie. Vind je het niet eng hem bij je in bed?? ik zou niet kunnen slapen denk ik en ik vermoed dat Maud er ook een feestje van zou maken.

Caro heelijk zo'n relaxte avond.

Fren, heerlijk lekker doorslapen. Drinken komt vanzelf zolang haar luiers goed zijn en ze lekker levendig is zal het best goe komen met haar. hihi en ze had al het huis van een vriendin onderzocht dus met het levendig zal het wel goed zijn.

Ik moet eerlijk zijn dat ons huis nog steeds niet kind proef is, maar ik laat haar nooit alleen omdat we ook een hond hebben, dus ik zit er altijd bovenop. Als ik even wat moet pakken of moet plassen dan gaat ze de box in.

Als ze overdag in het restaurant is dan mag ze ook niet overal aanzitten en dat gaat eigenlijk wel goed, soms natuurlijk niet.

Thuis weet ze precies wanneer de kachel aan staat en staat ze op zo'n 30 cm van de haart met haar hand omhoog en zegt ze EET. Van kaarsen heeft ze gister ondekt dat ze ook heet zijn. Ze wilde het flammetje pakken, ik had al een paar keer gezegd dat het heet was, maar toch steeds weer erheen gaan met haar handje. Ik heb haar even laten gaan, het vingertje ging door het vlammetje, ze trekt haar handje weg en wil vervolgens niet meer bij de kaars in de buurt komen. Geen gehuil, geen blaren en gelijk klaar.

Geplaatst

21.00 en 23.45.....zou het de laatste keer zijn?!

Ik leg Jarno hoger dan ons en mijn kussen leg ik weg en dan kan hij nergens heen! Hij is vrij rustig in bed en zodra het ochtend is dan merk je wel dat hij ondernemend begint te worden! Standaard tutten we altijd even ' s morgens in bed, tv aan en Jarno rommelt dan wat in bed met de boekjes, luiers en doekjes!

Zo ik ga weer slapen, morgen weer werken!

Xx

Geplaatst

Mmm om 3.00 werd Jarno wakker, speen gegeven en effe laten huilen, om 4.15 werd hij weer wakker, toen gevoed! Om 5.00 weer huilen, laten miemelen en nu wordt hij wakker!!

Geplaatst

Hier hele brave kindjes, om 5 uur Kaat even wakker maar is weer gaan slapen uit zichzelf en daarna om 8 uur allebei wakker. En dat na zo'n vroege avond! Zo mag het van mij elke dag zijn maar ja...

Zelf helaas slecht geslapen veel kiespijn maar nu lijkt het eindelijk wat beter te gaan, pfff... Nu kijken ze even Babytv en gaan nog even spelen en naar bed, Kaat zit al steeds in haar oogjes te wrijven en Bram gaapt steeds...maar dat zegt niet alles helaas...

Geplaatst

Ik heb hier een ziek meisje, stront verkouden, stil en futloos.

Ze valt op schoot in slaap, is erg hangerig en stil, maar zeer goed geslapen, hierover mag ik niet klagen, tot 08.30

Meezie, dit verklaard ook dat ik er vanochtend niet was met zwemmen.

Was het gezellig.

Geplaatst

hier ook weer ellende gister: fiene ging pas tegen half 11 echt slapen, telkens gemier omdat ze zichzelf wakker hoest. Heb nog niet het idee dat de puf al helpt.

Vervolgens om 4 uur ontroostbaar aan het huilen, dus uiteindelijk maar een halve fles gegeven. Ze was om 7 uur wakker, dus heb haar de fles gegeven en aangekleed. Even in bed laten spelen zodat ik zelf kon aankleden en du moment dat ik haar naar de commode droeg om haar jas aan te doen, kwam de hele fles er weer uit. Vin heeft gedweild, ik fiene weer uitgekleed en gewassen en uiteindelijk op de creche gedropt. Zij heeft er niks van overigens, alleen maar lachen en zwaaien...

Geplaatst

Fienne, beterschap, gelukkig dat je er geen last van hebt.

Maar toch, fijn is anders.

Inge heeft vanochtend geslapen en ligt er nu alweer vanaf 1.00 uur in, ben benieuwd hoe lang ze slaapt.

Geplaatst

Bah niet fijn de R in de maand, allemaal zieke kindjes.

beterschap Inge en Fiene. Ach en spugen vind ik zo zielig bij de ukkies.

Vlinder zwemmen was weer rustig, we waren met zijn drieen, Maud was heel serieus maar de badjuf had ook een rood badpak aan met wollen randjes en een kerstmuts op haar hoofd. De badjuf zei al, die denkt vast wie is die muts met die muts!!

Geplaatst

Bij deze ook beterschap gewenst voor Inge en Fiene.

Vandaag ben ik met mijn man en de kinderen naar het UMC Utrecht geweest. J.asper is heel snel aan de beurt. Op 4 januari a.s. gaat de operatie plaatsvinden. De neuroloog in Utrecht vindt de aanvallen van J.asper net als de neuroloog van SEIN (levens)bedreigend. En nu heb ik ook meer te horen gekregen over de aard van de afwijking. De grootste kans is een goedaardige tumor (ganglioglioom). Ook een weefselfout is mogelijk. Na de operatie weten we zeker wat het is. De neuroloog zei dat de kans dat het een kwaadaardige tumor betreft heel klein is. In ieder geval denken ze dat medicatie uiteindelijk niet zal helpen en dat J.asper mogelijk cognitief het ook minder zal doen, vanwege de bijwerkingen van de medicatie. Heftig, maar ik heb een sterk gevoel dat dit moet en dat we voor J.asper de juiste weg bewandelen. In de tussentijd is hij nu wel bijna 3 weken aanvalsvrij (een record), maar dat is voor het UMC geen reden om de operatie uit te stellen. Ik ben op van vandaag. Ik ga naar bed. Welterusten.

Geplaatst

Jeetje dat is snel 4 januari! Maar beter zo snel mogelijk, als je het gevoel hebt dat dit de juiste weg is. Zeker als het (levens)bedreigend is zoals je schrijft, zal een operatie het beste zijn. Dat medicatie niet afdoende is hebben jullie inmiddels wel gemerkt toch?

Heftig hoor, dat moet zo moeilijk zijn, om je mannetje straks te begeleiden in het hele proces, maar vertrouwen hebben in de artsen! Ze weten wat ze doen he!

Hier Bram weer ouderwets lang gebruld, twee keer er uit gehaald en weer een halve fles toen stil om 9 uur. We beginnen er aan gewend te raken maar leuk is anders. Gisteren was dus echt een uitzondering dat het voor achten rustig was...

Denk trouwens dat het bijna tijd is om Bram zijn bedbodem naar beneden te doen want hij begint zich een beetje op te trekken tegen de rand... Hebben jullie allemaal (van Fiene weet ik het) de bedbodems al naar beneden gedaan?

Geplaatst

Ja natuurlijk bij Maudje wel, snelle henk! :-)

Maar ik dacht we doen het als ze kunnen zitten maar dat optrekken aan de spijlen bevalt me niks, straks besluit ie dat ie in bed voor het eerst gaat zitten en horen we ineens: BOEM! Dus maar vragen of P het van 't weekend wil doen. Hadden het zo lang mogelijk uitgesteld ivm onze ruggen maar ja... veiligheid voor alles natuurlijk...

Geplaatst

hebben de bedjes niet een tussenstand caro? Fiene zit nu op 2/3 zeg maar, nog niet helemaal laag. En de rug valt mee, ze gaat nu zelf zitten, dus in de praktijk til je van net zo hoog.

Fiene kruipt trouwens sinds deze week op haar knietjes! En snel dat ze gaat! En als je haar laat staan en je pakt haar handjes, gaat ze stappen. Pfff, het gaat wel hard nu hoor, het baby-achtige is er echt wel af.

[ATTACH=CONFIG]4886[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden