Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

j.arno : 72 cm - 7965 gr (11 mnd)

m.aud : 69 cm - 8500 gr (10 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 76 cm - 8950 gr (11 mnd)

Giada: 70cm- 8580 (9 mnd)

Sofia: 76cm- 9195 (9mnd

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Ik hoop dat dit het laatste lijstje is...

heb fiene haar gegevens aangepast.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik kreeg de tip van een collega en geloofde er eerst niet zo in, maar hier werkt het echt!

Dag ziet er ongeveer als volgt uit:

7.00 / 8.00 uur wakker en fles geven (maak geen contact met hem en simuleer dat het nog nacht is)

Vervolgens leg ik hem terug in bed en slaapt hij tot 9.30 / 10.00 uur.

Dan krijgt hij fruit en sap te drinken en gaat hij spelen.

Om 11.30 uur brood en nog een klein flesje melk. Daarna gaat hij naar bed en slaapt ongeveer 2.5 - 3 uur. Zodra hij wakker is een tussendoortje met sap.

Hij eet gezamelijk met ons en krijgt als toetje een danoontje.

Om 19.00 / 19.30 uur een papfles en richting bed tot de volgende ochtend!

We zijn idd afgelopen maandag in het VU geweest voor een intake voor een cryobehandeling. Uitgangsecho was goed, maandag a.s. krijgen we de bloeduitslagen.

Volgende cyclus, rond 13 februari, mag ik me aanmelden. Spannend, maar de 'druk' zoals bij V.ince heb ik nu niet.

Leuk dat jullie een lijstje bijhouden met gewicht/lengte. V.ince was bij 9 maanden 9820 gram en 77 cm. Vandaag om 13.30 uur weer naar cb voor een check en de prikjes.

Schattige foto op FB van de twins Caro, lagen lekker te slapen!

Geplaatst

Klinkt goed behalve dat eerste... geloof nooit dat ze daar in trappen en trouwens voor mij ook onmogelijk want ik kan er geen 2 tegelijk geven, dus wakker is wakker 's morgens...

Ja ze slapen nooit in de wagen, eigenlijk alleen toen ze een paar weken waren en al gauw niet meer dus ik was zeer verbaasd bij thuiskomst dat ze nota bene allebei sliepen! Maar dat was dus gister toen ze inderdaad in de ochtend niet meer hadden geslapen.

Geplaatst

Dat doe ik ook al vanaf t begin. Eerste fles en dan direct weer naar bed. Fiene zit ook bijna op 1 slaapje. Ze was om half 9 wakker en lag er om half 12 weer in en slaapt nu nog...

Geplaatst

ons schema ziet er op dit moment zo uit:

7.30 bv

slapen

10.00 2 boterhammen en sap

spelen

12.30 2 boterhammen en sap

slapen

15.00 bv

spelen

16.00 fruit

spelen

17.00 powernap maar daar wil ik van af dus daarom de ochtend aan het rekken.....

18.00 warm eten en toetje

20.00 bv en naar bed!

Geplaatst

Hier is het wisselend met een ochtendslaap. S.ven heeft hem nog wel nodig, L.ara kan wel zonder. Af en toe even een keer om bij te tanken.

Vanmorgen geen slaap gehad omdat ik met S naar de ha moest. Om 12.15 erin gelegd en nu huilt L alweer 15 minuten en S is ook wakker. Vind het nog iets te vroeg eigenlijk....

S.ven heeft een ontstoken oogje, nu heb ik antibioticazalf gekregen. Moet je het ooglid naar beneden trekken en dan een beetje zalf in doen. Dat is echt een kriem. Hij houdt zijn oog gewoon stijf dicht! Vanavond maar in de houdgreep leggen, een hele uitdaging!!

Fren, is het echt maar 300 melk? Ik zit ook nog wel op 600 cc. Vindt het wel lastig om af te bouwen, ze vallen echt nog aan op de fles!

Geplaatst

Gelukkig heeft J.asper vannacht goed geslapen. Wij kregen vanuit het UMC nog de tip om een nachtlampje aan te laten. In het ziekenhuis is er ook meer licht dan in de babykamer thuis. Dat heeft gelukkig geholpen. Ik hoop dat het vanavond ook weer goed gaat. Verder weinig te melden. Ik ga i.p.v. aankomende maandag, morgen ook al een dag werken. Met name om mijn mails te lezen. Morgen gaan zowel L.isanne als J.asper naar de opvang. Mijn man is deze week nog thuis. Hij gaat morgen tijd besteden aan de administratie van zijn bedrijf. Dat is er een beetje bij ingeschoten.

Geplaatst

Ik deed dat ook toen ze nog heel vroeg wakker waren: als ze voor 8 uur wakker waren dan lukte dat. Maar ze slapen tegenwoordig tot 8 of 9 uur, ja dan zijn ze ook goed wakker. Maar eigenlijk doen V en F dan toch nog een soort ochtendslaapje?

Fren is die 300 cc inclusief pap? Want dan zit ik er ook nog meer dan dubbel overheen! 's Morgens krijgen ze 180cc met pap, 's middags 180 of 150 cc melk en 's avonds Bram 180 of pyjamapapje (= 200 of zelfs 250 cc) en Kaat 150 cc. Benieuwd wat mijn cb zegt...

Geplaatst

Pfff belachelijk! Ga ik niet doen hoor. Is zeker voor kindjes die al 2 broodmaaltijden per dag eten nou hier maar 1x... Ze vallen nog steeds aan op de flessen!

Overigens liggen ze er net in (Bram was weer in slaap gevallen de laatste 5 minuten naar huis lopen van de boodschappen) en zijn meteen stil... goed moe dus. Begin steeds meer te voelen voor ochtendslaapje er uit maar ja dan is de ochtend/middag wel erg lang hoor!

Oh te vroeg gejuicht: Kaat krijgt een hoestbui en is weer wakker, nou ja die slaapt zo wel weer in.

Geplaatst

Ja nog zo iets om over te twijfelen... Mijn moeder mailde me of ik Nutrilon 4 wilde, vanaf 1 jaar dus, was in de aanbieding bij Etos. Heb maar ja gezegd, geloof dat ze nu 2 dozen heeft gekocht. Vind het nog zo'n raar idee. gewone melk, jij niet? Ben ik nog niet aan toe. Kids misschien wel maar mama niet haha!

Oh ja misschien iets voor jou: heb Nuby oefenbekers gekocht, geen gekloot met losse ventieltjes, een zachte tuit maar wel een beker. Krijgen ze nu hun sap uit.

Heb de Difrax bekers weg gegooid, gloednieuw, zonde maar ik zat me zo te ergeren hup weg ermee, niks voor mij...

Geplaatst

Ik ben ook overgegaan op de gewone (koe)melk en hier gaat het prima. Zou het gewoon gaan proberen een paar dagen. Wil het niet dat weet je dat ook weer!

Die drinkbeker Caro, lijkt dat op een tuitbeker? DIe willen ze hier niet hebben en ik wil eigenlijk ook af van de flesjes sap met speen te drinken. Misschien die eens kopen...

Geplaatst

Hier drinkt Jarno uit een rietjesfles eigen merk prenatal!

Ook hier gewone volle koemelk, als ik er niet ben op een voedingsmoment dan krijgt jarno een fles warme volle melk!! Ik kolf dan op het moment dat ik thuiskom!

Geplaatst

Prikjes zitten er weer in, twee keer een kreet en toen was het alweer over!

Hij is 80 cm en weegt 10280 gram.

Elk cb geeft weer een ander advies, want hier maken ze er geen probleem van dat V. nog 3 flessen van 210/7 drinkt. Ook gaven ze aan dat ze vanaf 1 jaar, mits V. af is van z'n koemelkallergie, gewoon (half)volle melk mogen drinken.

V.ince drinkt z'n melk uit een gewone fles op schoot en al het overige uit een normale beker met een los rietje. Ook kan hij zelfstandig uit pakjes drinken, ideaal voor als je op pad gaat!

Geplaatst

Rietjesbeker is de volgende stap, dit is met een zachte tuit die lijkt op een speen, soort tussenfase dus. Even kijken of ik een foto kan vinden.

Vind je het gek dat die Vince zo groeit Melis, je geeft nog steeds 210/7? Wordt een beer zo! Ik kan me ook niet voorstellen dat het erg is hoor.

Ik denk dat ik melk en Nutrilon ga afwisselen...

Overigens weigert Kaat tegenwoordig de fles op schoot, ze wil alleen zelf drinken in de wipstoel... waar ze allebei regelmatig doorzakken want ze zijn natuurlijk veel te zwaar...

Geplaatst

Ziet er goed uit caro. Ik heb voor fiene een beker uit Amerika meegenomen, ook zachte tuit en ventiel volgens mij in de speen. Hij maakt een geluidje als er gedronken wordt, handig controle middel. Maar denk dat de tuit welharder is dan die van jou.

wat voor sap geef je ze eigenlijk?

Geplaatst

Drinkbekers zien er sjiek uit!

Hier een verslaafde aan appelsap-troebel van de L.idl, hij blijft ervan drinken. Diksap en thee moet hij niets van weten, haha.

Fren, hoe was het bij de kapper met Fiene?

Geplaatst

Experiment geen ochtendslaapje mislukt... Oftewel: had gehoopt dat Bram net als gisteren meteen stil zou zijn maar hij ligt alweer bijna een kwartier te huilen/jammeren... Wordt wel steeds minder dus hoop hoop...

Ja Melis, maar ik heb gewoon een blauwe en een roze hoor, al deze kleurtjes zie ik nu ook pas...

Hoe consequent zijn jullie met tandjes poetsen? Ik vergeet het steeds! Maar inmiddels hebben ze best serieuze tanden...

Geplaatst

Balen dat Bram niet meteen stil is, slaapt hij overdag zoveel dan?

Grappig dat je over het tanden poetsen begint, kreeg die vraag ook van het cb. Poets heel consequenties, sinds hij 4 maanden is, dagelijks zijn tanden. Hij heeft een periode dat het gillen/schreeuwen/vechten was en hij zijn mond stijf dicht hield. Maar, mama is de baas en tanden poetsen gebeurd dagelijks. Dus gewoon doorgezet en sinds een paar dagen gaat zijn mond vanzelf weer open en geniet hij zowaar van het tanden poetsen.

Geplaatst

Goed zeg!

Bram heeft eigenlijk altijd dat hij huilt 's avonds als hij moet slapen, sommige kinderen hebben dat. Alleen soms is het echt te lang, nu zit hij weer bij me op schoot. Denk dat het een avondmens is, Kaat slaapt op dezelfde momenten maar huilt niet vaak. Nu overigens wel helaas dus die ligt bij papa...

Hij slaapt 2x anderhalf uur ongeveer, soms 's middags iets meer.

Geplaatst

Altijd fijn, slapen met schone tandjes!

Nu je het zegt ja, heb weleens gehoord dat sommige kindjes zichzelf in slaap huilen en daarmee de prikkels van die dag verwerken. Zolang het niet al te lang duurt maakt het niet zoveel uit toch?

Zag van de week een foto van je oudste dochter samen met Kaat voorbij komen. Wat lijken ze veel op jou zeg, prachtig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden