Ga naar inhoud

wie start er in maart 2012 met icsi


clau75

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Beste Eva,

 

Leuk iemand uit de buurt. Wij komen uit Hengelo, en hebben dit keer de follikel metingen in Hengelo en de punctie etc in Dusseldorf. Tja wat is er allemaal fout gegaan in enschede.... De 1e poging is goed verlopen hoor, alleen zonder resultaat. De 2e poging was een puinhoop. De punctie had veel eerder plaats moeten vinden. Ze hebben in enschede maar 2 dagen voor alle puncties. De dag waarop ik eigenlijk zou moeten zatBeste Eva,

 

Leuk iemand uit de buurt. Wij komen uit Hengelo, en hebben dit keer de follikel metingen in Hengelo en de punctie etc in Dusseldorf. Tja wat is er allemaal fout gegaan in enschede.... De 1e poging is goed verlopen hoor, alleen zonder resultaat. De 2e poging was een puinhoop. De punctie had veel eerder plaats moeten vinden. Ze hebben in enschede maar 2 dagen voor alle puncties. De dag waarop ik eigenlijk zou moeten zat vol ik werd naar de volgende punctie dag geschoven(2 dagen later) Achteraf hadden ze gewoon de behandeling moeten afbreken.... Maar ja!!! De punctie leek vol ik werd naar de volgende punctie dag geschoven(2 dagen later) Achteraf hadden ze gewoon de behandeling moeten afbreken.... Maar ja!!! De punctie leek wel een nachtmerrie, na de punctie kreeg ik overstimulatie. Ik heb heel veel pijn gehad. Ik had veel eicellen, maar van hele slechte kwaliteit. Achteraf is dit allemaal te wijten aan de veels te late punctie. de embryo's waren ook van erg slechte kwaliteit en hadden achteraf beter niet terug geplaatst kunnen worden. Ik heb zelfs nog 2 keer in het ziekenhuis aan de monitor gezeten omdat ze dachten dat ik een long emboly had. Gelukkig was dit allemaal niet zo en was ik na een week of 4 helemaal weer mezelf..... Een jaartje maar even nergens aan gedacht en vol frisse moed beginnen aan de 3e poging.... De nieuwe kliniek in Hengelo lijkt mij echt veel beter, en is waarschijnlijk ook ontstaan doordat de druk in Enschede veels te hoog was en er daardoor bovenstaande toestanden onstonden. Misschien komen we elkaar wel een keer tegen in Hengelo!!!!! Heel veel succes in ieder geval!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Groeten Sanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey clau wat goed dat ze ingevroren kunnen worden. ik heb daar nog geen bericht van gehad of die van mij ingevroren kunnen worden.

ik voel me goed heb af en toe wel beetje krampjes in me buik.

ik zit nu op de helft heb vandaag ook een telefoontje ghad van het ziekenhuis hoe ik me voel enzo. en of ik er niet te veel mee bezig ben. ben er wel mee bezig maar ik denk wel gewoon op een gezonde manier. op welke dag mag jij testen moet jij ook echt 14 dagen wachten voor je mag/kan testen of al eerder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

Na al een paar dagen mee gelezen te hebben zou ik nu ook graag meeschrijven.

 

Ik ben Suzie, 30 jaren jong :-) en sinds 2 jaar in de mm. Manlief had geen zaadleiders meer na niet ingedaalde ballen en operaties als kind.

Afgelopen januari heeft hij een succesvolle TESE operatie gehad en vanavond gaat mijn eerste spuit deca van onze eerste ISCI erin...

Vind het dood eng maar het zal vast wel goed komen!

 

Voor nu succes allemaal met jullie poging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

Voor mij is het nu ook begonnen. Donderdagavond heb ik de eerste Deca geprikt. Poging 2 is nu dus echt begonnen. Dus suzie, we gaan dan aardig gelijk op, gezellig!

 

Clau en Saneda ik duim voor jullie hoor! Spannend, zou wel leuk zijn om goed nieuws op dit forum te hebben.

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames

Ik heb vandaag een hele lichte bloeding het is wat bruin. Begin van mn menstuatie? ik hoop zo dat dat het niet is. Maar om het zeker te weten ga ik morgen ochtend testen. Misschien ook wel te mooi om waar te zijn dat het in 1 keer lukt. Het is nu even spannend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Saneda wat spannend... Ik hoop zo dat het niet zo is...

 

Suzie, inderdaad ook nog in hetzelfde ziekenhuis. Wij lopen ook in het AMC. We gaan er gewoon voor toch?

 

Tese moest inderdaad in 2x. De eerste operatie hebben ze 1 bal ook in laten dalen, en daarvan dan wat weefsel genomen, daar zat helaas geen zaad in. Een paar maanden later mochten we dan de andere bal proberen en toen hebben ze gelukkig wel wat gevonden. We doen dus alles in 2x, dus we hopen ook dat deze 2e ICSI gaat slagen... Spannend allemaal hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

helaas ik ben niet zwanger ik heb gister ochtend nog getest en het was negatief. vandaag is mijn menstuatie echt doorgezet.

gister een behoorlijke baaldag gehad maar ik heb er nog 4 in de vriezer dus volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen.

succes dames en hoop voor jullie een positieve test

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Saneda wat balen... sterkte.

 

Ik zelf heb nu net ronde 1 gehad. Deca gespoten en de pil geslikt. Woensdag ben ik ongesteld geworden, ik had zelf donderdag in mijn hoofd, maar hoe eerder hoe beter.

Vrijdag ga ik met gonal-F spuiten... Hebben jullie dat ook dat op je spuitplek een blauwe plek ontstaat?? ik wissel de plekken zelf ook nog. Dus de ene dag spuit ik links en de andere keer rechts.. Heel vreemd...

Mijn vermoedelijke punctie dag is rond 20 april.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saneda, wat balen zeg! Sterkte!

 

Anna, ja, ik heb ook wel ´s een blauwe plek. De ene keer gaat de spuit er moeiteloos in en soms is ie wat vervelender. Maar afwisselen is goed hoor, dat doe ik ook.

 

Ik nu ook nog aan de Decapeptyl, dinsdag voor de uitgangsecho en dan hoor ik wanneer ik met de Puregon moet beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saneda, wat balen zeg! Sterkte!

 

Anna, ja, ik heb ook wel ´s een blauwe plek. De ene keer gaat de spuit er moeiteloos in en soms is ie wat vervelender. Maar afwisselen is goed hoor, dat doe ik ook.

 

Ik nu ook nog aan de Decapeptyl, dinsdag voor de uitgangsecho en dan hoor ik wanneer ik met de Puregon moet beginnen.

 

Hoe laat moet je heen dinsdag?? Ik ben er ook :-)

 

Heb trouwens helemaal geen problemen met het prikken van de Deca, zou het dan toch een voordeel zijn dat ik aardig wat vet op mijn buik heb zitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suzie,

 

Ik moet om 11.00 uur, en jij? Ik heb ook wel vet op mijn buik hoor, maar soms hou ik er een blauw plekje aan over. Het is ook niet dat ik er veel last van heb, als het eindresultaat er uiteindelijk komt heb ik dat er zeker voor over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ suzie ik heb ook aardig wat vel... maar ik denk dat het komt dat ik mijn vel iets te stevig vast heb en dan de prik erin breng. (hoorde ik van een ander forum) Tja er zit wel een kern van waarheid in...

 

Weten jullie al wanneer jullie punctie dag is of ongeveer. Ik zal ongeveer 20 april mijn punctie hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goedenavond,

 

Wat is het rustig hier... Suzie en Anna houden jullie het nog uit met de hormonen?

 

En Clau, hoe is het bij jou afgelopen?

 

Hier gaat het goed, ben aan het spuiten met Puregon, de eitjes groeien goed, ben alleen erg moe, verder geen klachten. Gaat dus nog volgens schema...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden