Ga naar inhoud

pregnyl niet meer/slecht verkrijgbaar?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allen,

Ik heb gisteren weer recepten bij apotheek ingeleverd: ik zou dan deze maand nog starten met nieuwe poging. Maar wat blijkt: de pregnyl is op!!!! De gynaecoloog in ziekenhuis had me al gewaarschuwd dat er een schaarste is: de fabriek die de pregnyl produceert kan het niet meer bijbenen, dus het geldt niet alleen voor mijn apotheek. De apotheker vertelde dat hij verwacht pregnyl weer op 18 maart te ontvangen maar hij weet niet hoeveel stuks....en er zijn nog een paar wachtenden voor me...arrrrgggggghhhhhh, wat betekent dit voor iedereen die nog een kindje wil en medicijnen nodig heeft? Ik ga morgen maar even bellen met ziekenhuis wat nu wijsheid is. Ik wil ook niet het risico lopen te starten met de deca en gonal en op 'moment supreme' geen pregnyl te kunnen spuiten....

ik ben nu ook zeer benieuwd of jullie dit verhaal ook al hebben gehoord?

Geplaatst

Hoi Diane, ik had het zelfde probleem, de arts had het al aangegeven. Maar ik had geluk, mijn apotheek had nog 1 ampul van 5000 en de andere apotheek bij mij in het dorp ook. Dus ik heb ze gelukkig in huis.

Mijn arts gaf aan dat als ik geen Pregnyl kon krijgen ik een recept van Ovitrelle kon krijgen, alleen zit hier een hoge eigen bijdrage aan.

Ik zou toch proberen wat andere apotheken te bellen of ze nog wat hebben.

Succes.

Geplaatst

Ik heb vorige maand hetzelfde probleem gehad en een recept voor Ovitrelle gekregen. Hier zit inderdaad een eigen bijdrage op van € 38,00, vervelend maar voor ons nog te overzien.

Check anders even het topic: 'ophalen en wegbrengen van het ziekenhuis', die dames kunnen je misschien helpen!

Geplaatst

dank voor reacties!

ik begrijp van verpleegkundige in ziekenhuis dat pregnyl wordt gemaakt uit de urine van zwangere vrouwen (moeders voor moeders) en dat ovitrelle een 100% chemisch product is, maar dat zwangerschapskansen hetzelfde zijn. Ik ga nog even snuffelen of internet en ik ga morgen na bij apotheek of ovitrelle wel op voorraad is (want als iedereen nu op zoek moet naar alternatief voor pregnyl kan ik me voorstellen dat dit dan misschien ook wel minder verkrijgbaar is.....)

en verder nog even rondbellen naar andere apotheken.... en ik ga jou ook even mailen Sen!!

Geplaatst

Wat vervelend zeg! Ik heb het nog niet meegemaakt dat het niet verkrijgbaar was. Inmiddels is het niet meer nodig en ben ik braaf in een potje aan het plassen voor moeders voor moeders.

Ik heb toen ze hier langskwamen ook nog gevraagd waarom er nog geen synthetisch hormoon is. Toen vertelde ze mij dat dit er al wel is maar inderdaad vrij duur en toch minder goed dan pregnyl. Maar als pregnyl niet te verkrijgen is is dit waarschijnlijk de beste oplossing.

Verder is het natuurlijk heel belangrijk dat alle zwangere vrouwen meedoen met moeders voor moeders. Niet alle vrouwen kennen m voor m! Dus vertel het door!!!

Geplaatst

hoi,

ik heb vrijdag een belrondje apotheken gedaan met de gouden gids voor mijn neus. Ik heb er heel wat weg kunnen strepen en bij poging 10 was het raak en heb ik gisteren pregnyl opgehaald bij een apotheek in de regio....Het blijkt inderdaad een probleem te zijn.

maar ik had ook een aanbod via het topic 'ophalen en wegbrengen van het ziekenhuis', dus super!!! (ook al heb ik dit nu niet meer nodig)

compleet recept is weer binnen dus ik kan er weer voor gaan!

Geplaatst

Hier ook tm deze week geplast voor Moeder's v Moeders. Ik vond dat ik gewoon niet kon maken om het niet te doen. Dus meiden, zodra jullie zwanger zijn wel meedoen hè!

Geplaatst

Het probleem is al een tijdje aan de gang. Toen ik voor onze Bram bezig was en moest de pregnyl in het zkh laten zetten. Eerst ff ophalen bij de apotheek (in het zkh) en als ze moeilijk gingen doen, dan moest ik zeggen dat het spoed had ivm de schaarste.

Toen ik eenmaal zwanger was, heb ik met voor MvM helemaal scheel geplast! hahaha.

Gelukkig dat alles is gelukt! Succes met deze poging :D

Liefs Elke

Geplaatst

Door de reacties op dit onderwerp ben ik toch door gegaan met het zoeken bij de Apotheken in de buurt en er was er uiteindelijk een bij die me toch weer blij kon maken na de vele nee we hebben het niet op voorraad was er dus een die zei ja we hebben het wel ben er meteen naar toe gereden.

Thanks to the lady's op dit Form anders was ik niet verder gaan bellen.

Geplaatst

Door een tekort aan grondstof (urine van zwangere vrouwen) heeft de fabrikant leveringsproblemen == goede stimulans om zoveel mogelijk zwangere vrouwen te stimuleren om urine te doneren om meer Pregnyl etc te kunnen maken: http://www.moedersvoormoeders.nl

In overleg met de arts en apotheek kan gekeken worden of import uit een ander Europees land een optie is. Dit kan de eigen apotheek regelen voor je:

import

Brevactid 1500 IE en 5000IE - Brevactid (choriongonadotrofine) Trockensubstanz mit Loesungs van Ferring Arzneimittel GmbP kan geïmporteerd worden. De apotheek kan het bestellen bij bijvoorbeeld IP-International Pharmacy. De levertijd bedraagt ca. 4 werkdagen. Voor de koel-expresszending worden extra kosten in rekening gebracht.

Het enige andere alternatief in Nederland is in overleg met de arts een alternatief middel te gebruiken: Ovitrelle® 250 injvlst 500 microg/ml wwsp 0,5 ml is recombinant hCG. Een voorgevulde spuit met 0,5 ml komt overeen met 6500 IU hCG. In principe kan Ovitrelle® voor alle indicaties toegepast worden, alleen is er slechts één sterkte van Ovitrelle® in de handel. Vanwege onverwachts toegenomen vraag is Ovitrelle® 250 beperkt leverbaar. De leverancier verwacht dat het product in de tweede helft van week 12 weer voldoende beschikbaar zal zijn.

Bron: http://farmanco.knmp.nl/tekortgeneesmiddelen/endocrien/choriongonadotrofine

Geplaatst

Zelf zoeken (navraag doen bij apotheken in de regio) is een goede actie! Sommige apotheken hebben ze gewoon standaard in het assortiment, maar dan geldt nu natuurlijk ook op = op!

Geplaatst

[TABLE=width: 675]

[TR]

[TD]Pregnyl 1500IE (14934655) en Pregnyl 5000IE (15533417)

[/TD]

[TD]Merck Sharp & Dome

[/TD]

[TD]Ivm leveringsproblemen niet beschikbaar. Verwachte leverdatum 5000IE is uitgesteld naar week 13 (week van 26 maart). Pregnyl 1500IE heeft een onbekende levertijd.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

pfff....lees net dat een vriendin van mijn schoonzus een dieet volgt met die hcg-druppels...moet me inhouden om te zeggen dat ze daar mee moet stoppen, omdat het al moeilijk genoeg is om hcg op te vangen uit de urine en de pregnyl nu dus heel moeilijk nog verkrijgbaar is.

waarom zijn ze ook ooit met dit dieet op de proppen gekomen??

Geplaatst

Ik ben vorig jaar in een schoonheidskliniek geweest en daar zag ik ook die hcg afvalkuren. Heb het gemeld bij de inspectie voor de gezondheidszorg. Die hebben er werk van gemaakt en die kliniek heeft een flinke boete gekregen. Ik hou niet van verraden maar dit vind ik gewoon echt niet kunnen

Geplaatst
Ik ben vorig jaar in een schoonheidskliniek geweest en daar zag ik ook die hcg afvalkuren. Heb het gemeld bij de inspectie voor de gezondheidszorg. Die hebben er werk van gemaakt en die kliniek heeft een flinke boete gekregen. Ik hou niet van verraden maar dit vind ik gewoon echt niet kunnen
Jeee en wat doen die meiden er dan mee? Op hun billen smeren!!???
Geplaatst

Dit werd mij ook verteld toen de vrouw van mvm bij ons was ze zei er inderdaad ook bij dat er hoge boetes op staan voor de bedrijven die dit doen maar het is toch te belachelijk voor woorden dat mensen met zoiets moeten afvallen.

Ik ben zelf ook afgevallen maar wel op een natuurlijke manier en niet met iets waar anderen de dupe van worden

Maar goed dames ik ben druk aan het vullen haha daar zullen jullie nu niks aan hebben maar goed hopelijk helpt het een ander over een tijdje

Geplaatst

Ja echt hè!

Juul, ze injecteren zich met grote hoeveelheden hcg om af te vallen. Caroline Tensen heeft het ook gedaan. En dan babyboom presenteren :-/

Geplaatst

[h=1]Biohcg ORIGINAL afslankkuur[/h] [h=2]Kan gratis ingezet worden bij een behandelplan[/h] De Biohcg ORIGINAL overgewichttherapie is een behandeling op biologische basis (geen hormoon) , waarbij wij samen met u gaan werken aan een nieuw leef en eetpatroon.

[h=2]Werking HCG en Biohcg ORIGINAL[/h] HCG is de afkorting van Humane Chorion Gonadotropine, een stof die bij mannen en vrouwen in het bloed kan worden gevonden. Bij de man heeft het onder andere een functie bij het indalen van de zaadbal op jeugdige leeftijd. Bij de vrouw wordt dit hormoon o.a. tijdens de zwangerschap aangemaakt. Dit hormoon zorgt er dan mede voor dat zowel de moeder als haar ongeboren kind in een optimale conditie blijven.

Van het bovenstaande HCG principe wordt gebruik gemaakt tijdens de Biohcg ORIGINAL kuur.

Biohcg ORIGINAL is uniek, het is een combinatie van HCG (op biologische basis, geen hormoon) en formules ondersteund met middelen vanuit de Ayurveda, fyto-homeopathie en de Chinese kruidengeneeskunde.

[h=2]Wat zijn de voordelen van Biohcg ORIGINAL van de Orthokliniek[/h]

• Persoonlijke begeleiding tijdens en na de behandeling.
  • Klachten vermindering op fysiek, mentaal of emotioneel gebied.
  • Snel en gemakkelijk, circa 10% gewichtsverlies in 24 dagen.
  • Biohcg ORIGINAL is de biologische, natuurlijke vorm van het HCG.
  • Bevat géén hormonen.
  • Absoluut veilig.
  • Remt het hongergevoel.
  • Voor iedereen (mannen, vrouwen, veel of weinig overgewicht).
  • Orale toediening (via de mond).
  • Verlengen of inkorten van de kuur is mogelijk.
  • Zie vergoedingen

Dit is de tekst die ze bij een kliniek hier uit de buurt hebben staan over het afvallen en daar plas ik het meeste voor in die stinkbussen niet normaal toch

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden