Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja toch? Vind ik ook. Draag graag een steentje bij. Hopelijk mag jij in juli piesen voor MvM!Echo is woensdag! Ja natuurlijk laat ik het weten!Heb jij je medicatielijstje al gehad?? Bereid je maar voor op een zak vol ;-) Allemaal voor het goede doel!
Ja medicatie is binnen! De prgnyl staat nog in bestelling, maar de apothekersassistente zei dat dat zeker goed moest komen voor eind juni.Gisteren een beetje bruinverlies, dus ga er van uit dat ik vandaag ongesteld word en dus ff met de feRtiliteitspoli moet bellen. Dan zal ik vandaag of morgen wel met de pil moeten beginnen. Ben benieuwd hoe ik daar op reageer. Was zo blij dat ik mocht stoppen in 2010! HahaLott hoe was het gisteren? Heb je je kindje zien zwemmen?! :-)
  • Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas, onze droom is duigen gevallen.... Waar ik steeds in mijn achterhoofd bang voor was werd afgelopen maandag werkelijkheid. De echo bracht niet het goede nieuws waar we op gehoopt hadden. Onze beep was gestopt met groeien, ongeveer een week, anderhalve week na de eerste echo. We zijn verslagen, een ander woord ervoor heb ik niet.

Ik heb meteen aangegeven dat ik graag zo snel mogelijk gecurreteerd wilde worden, aangezien ik bij mijn eerste miskraam 3 dagen vreselijke krampen en veel bloedverlies heb gehad, en dit pas over was na curretage op de vierde dag. Dit wilde ik niet nog een keer meemaken. Het beleid in het SLAZ is echter heel afwachtend, ze wilden me pas morgen terug zien voor een volgende echo en dan bespreken wat we verder zouden gaan doen. De arts was sowieso voor een natuurlijk verloop, dus afwachten, omdat elke operatie een risico inhoudt....

Nou werk ik zelf in de zorg (ander ziekenhuis) en daar kon ik dinsdag nog terecht voor een echo en dinsdag aan het eind van de middag voor curretage. Dat is dus inmiddels achter de rug. Lichamelijk heb ik er niet heel veel last van, emotioneel zal het nog wel tijd kosten om dit allemaal een plaatsje te geven....

@Lott: ik hoop ontzettend dat jij beter nieuws hebt!

@Roodje: wat heerlijk dat je start in zicht is!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Beste Beanie

wat rot om te horen dat de embryo niet door is gaan groeien. heel veel sterkte en kracht gewenst.

Mensen zeggen wel eens, elk kind is een wonder. Ik begin me door jouw verhaal en dat van andere meiden langzaamaan heeel goed te beseffen dat dat waar is.

Goed dat je hebt gedaan wat jij wilde. Lijkt me best moeilijk om tegen de arts in te gaan. Maar als je in die situatie bent en je handelt naar gevoel! is het denk ik heel goed wat je deed.

nogmaals veel sterkte.

Juul

Geplaatst

He verdorie, ik denk even hier kijken hoe het met de dames gaat die me een positiever gevoel over de komende punctie hebben gegeven...

Maar dan lees ik het rotnieuws van Beanie... heel veel sterkte meid, wat oneerlijk dat je dat geluk maar zo kort gegund word..ik voel met je mee.. weet ook wat het is.. ik ggun je alle moed om straks weer op te staan en door te gaan..want dat kost ontzettend veel moeite...

@ Lott: hoop dat het met jou wel goed gaat allemaal?

@ Juul: hoe is het bij jou? Wanneer was jouw testdatum?

Sterkte allemaal meiden!

Geplaatst

Lieve lieve Beanie wat een ontzettend verdrietig nieuws. Ik ben er helemaal stil van. Zoals Juul al zei, je beseft nu des te meer hoe bijzonder het allemaal is. Ik wil je heel veel liefde en knuffels geven om dit te verwerken.Houdt moed!Xx

Geplaatst

Beanie! Neee, wat een nachtmerrie!! Wat erg! Kan niets motiverends zeggen nu het is gewoon zwaar klote....

Snap dat het emotioneel veel zwaarder is dan lichamelijk....Jij had ook 4 weken na de tp je 1e echo en toen was alles dus perfect. grootte enzo ook? Wat raar dan dat het daarna stopt he? Inderdaad een wonder, dat zie je maar weer..

Ik ben ook bang hoor dat het mis gaat, dat angst gevoel heb je gewoon, zeker als ik dit soort berichten lees, maar ik moet wel positief blijven nu en ik hoop dat jij dat straks ook wer bent.

Heel veel sterkte en vergeet jezelf niet he!!

Dikke knuffel Lot xx

Geplaatst

Juul hoe is het met jou?? Heb je je in kunnen houden? nog 2 dagen! 1 eigenlijk want vandaag is alweer bijna om!

En de andere meiden, hoe is het?

Geplaatst
Juul hoe is het met jou?? Heb je je in kunnen houden? nog 2 dagen! 1 eigenlijk want vandaag is alweer bijna om!

En de andere meiden, hoe is het?

He lieve Lott

Ik leef nog hoor. Het gaat heel rustig hier. Hoe meer naar de testdatum, hoe minder nerveus en ongeduldig ik ben. Gek he? Ik ben gewoon bang om te testen en ik denk dat ik niet zwanger ben. Voel weinig. Dus ik zie eigenlijk op tegen de testdatum (zondag thuis testen, misschien doe ik het zaterdag). 13 april was mn punctie. 16 april de tp. Ik zou al kunnen testen denk ik.. maar doe ik niet.

Ik ben blij voor je dat alles goed gaat met jou en de mini-mini kleine.:icon_flower: Maak je je erg nerveus? Niet doen joh. Als het mis zou gaan, gaat het mis. Maar je voorbereiden om het misgaan mag je gewoon niet doen................., niet dat ik geloof dat "positief denken"helpt, maar gewoon voor jezelf, probeer er met volle teugen van te genieten. Grooote kans dat het gewoon goed gaat toch?!

Groetjes

Geplaatst

Dat noem ik nou een goeie pep talk! Bedankt Juul!! Precies de goede woorden :-)

Dus jij hebt een soort stilte voor de storm nu? En die storm is hopelijk een vruchtje natuurlijk! Ik durfde ook niet te testen dus snap je wel...Wanneer zou je menstruatie ongeveer niet moeten komen denk je?

Ik hoop zooooo dat het raak is bij je! Dat dat niets voelen en redelijk relaxed zijn gewoon moedertje natuur is...

Hoe is het verder? Heb je plannen voor dit weekend? Of hangt dat af van de uitslag?

Laat je het wel z.s.m. even weten??

Ik duim voor je he maar dat weet je!

Liefs Lot

Geplaatst
Dat noem ik nou een goeie pep talk! Bedankt Juul!! Precies de goede woorden :-)

Dus jij hebt een soort stilte voor de storm nu? En die storm is hopelijk een vruchtje natuurlijk! Ik durfde ook niet te testen dus snap je wel...Wanneer zou je menstruatie ongeveer niet moeten komen denk je?

Ik hoop zooooo dat het raak is bij je! Dat dat niets voelen en redelijk relaxed zijn gewoon moedertje natuur is...

Hoe is het verder? Heb je plannen voor dit weekend? Of hangt dat af van de uitslag?

Laat je het wel z.s.m. even weten??

Ik duim voor je he maar dat weet je!

Liefs Lot

Dank je wel lieve Lotty, das lief.

Ik was wat minder online omdat ik al meer informatie ging opzoeken op het internet over vanalles. Ik had een paar vrije dagen genomen om te relaxen na de punctie en tp, zat ik te internetten bijna de hele dag.... stom van me. Dus ik had even een internetpauze genomen.. dat werkte goed, de dagen vlogen voorbij.

Sinds vandaag begint het te kriebelen, want ik had zo nu wel mn M verwacht. Het is twee weken na de punctie. Ik heb geen idee wanneer ik het zou moeten worden. Mijn normale cyclus is 28 dagen maar ik geloof niet die het nog doet na alle hormonen. Of wel soms? Ik voel nog steeds niets. Mn vriend denkt dat ik zwanger ben. Ik dus niet.

Ik zou zo graag in je schoenen staan, ik hoop dat je echt kunt genieten. Wanneer is je volgende echo????

Doe je al "speciale dingen", qua voeding ofzo. Heb je al een naam???

:clap2:

Ik wil zondagavond naar een concert hier in Amsterdam. Als ik niet zwanger ben zou ik dat wel willen weten want dan heb ik een goed excuus om eindelijk een paar drankjes te doen, al is het maar als traktatie na al die ellendige weken.... Misschien is het concert daarmee wel een goede stok achter de deur om in elk geval zondagochtend te testen. ben er nog niet uit, erg he.

goed weekend meid!

x

Geplaatst

Heey Juul, ja teveel op internet waardoor je misschien teveel weet is ook niet goed, beter dat je even een break hebt genomen., maar blij dat je er weer bent ;-)

Ik heb normaal ook een cylclus van 28, maar je kan er met die hormonen idd slecht een pijl op trekken...maar zoalng je je M nog niet heb......spannend! Leuk dat je vriend WEL denkt dat je zwanger bent! Waarom denkt hij dat?

Ik geloof maar al te goed dat je in mijn schoenen wilt staan maar eerlijk vind ik deze weken moeilijker dan de wachtweken, totaal niet neerbuigend ofzo bedoelt natuurlijk, maar dit is echt een heel apart raar gevoel...

Omdat het zo lang heeft geduurt had ik nu niet verwacht dat het zo lang zou duren tot ik het zou beseffen...je weet dat het zo is en je denkt er de hele dag aan, gezond eten etc...(ook veel snaaien trouwens haha) maar de angst dat het toch fout zou gaan is af en toe wel een beetje oveheersend, maar door je eerdere berichtje heb ik wel zoiets van: Ja! get over it! En geniet nou vanaf nu! ;-)

Feestje zondag klinkt wel erg gezellig hoor! (ook zonder drank!) Hoop dat je niet mag drinken!! En zowel, dan hoop ik dat het een heeeel leuk feestje is :-) zodat je je zinnen even kan verzetten...Zondagochted testen Juul!

Ik doe wel wat speciale dingen ja...even niet intensief sporten, vitaminen slikken en gezond eten (deed ik al) maar nu let je er extra op...me buik alvast insmeren met bio oil haha kan je maar niet vroeg genoeg mee beginnen! En namen ja! Heb al zat ideeen! Al jaren! Zelfs voor de babykamer en hoop dat we nu alles mogen gaan uitvoeren!

Jongensnaam vinden we lastiger dan voor een meisje...Ik heb al jaren dezelfde naam voor een meisje: Nova....Dus denk dat die nu ook blijft! Als het een meisje is tenminste...voor een jongen vind ik Milo leuk...

En jij???? Heb jij al veel ideeen??

Geplaatst

Hey Lotje,

Wat een mooie aparte namen!! Milo.., ik had Mila als meisjesnaam, totdat de naam erg popie werd.. Nova, wat mooi. Hey ik snap wel dat je het nog niet beseft en dat je bang bent. Misschien dat je het gaat beseffen als je allemaal kwaaltjes krijgt!? Nu voel je je gewoon jij... Zoals eerst, alleen met een reeks behandelingen en spuiten achter de rug.. En met RESULTAAT! Ik zou die omschakeling ook moeilijk maken, toch een hele grote gebeurtenis waar je nergens vanuit durft te gaan.. Ga jij met kon' dag iets doen?? Of rustig aan!? Ik zal proberen te testen zondag. Dan volg ik precies het zhuis advies ook op. Zondag thuis testen en/of dinsdag zhuis bloedprik.

Mn vriend denkt gewoon positief, nergens op gebaseerd verder .Ik voel echt niks. Af en toe een steekje ik mm liezen, maar geen krampjes zoals in ww1. Zelfs mn boobs zijn weer aan het normaliseren, dus ik zi ehet niet hoor. Als ik zwanger zou zijn zou iemand me echt moeten knijpen, heel hard.

Wanneer is je volgende echo? Is je vriend erg blij???? Ik hoop dat jullie samen erg genieten en de zorgen kunnen laten varen. Ik ga mn concertkaartje boeken voor zondag avond, lekker uit mn dakje en alle spanning eruitgooien bij een lekker r&r concert, hopelijk op cola.................

Fijne avond!

ps: smeer je je buik nu echt al in!?????? :eekk:

neeeeeee???!!! hahaha

ps ps: Dimitri en Dana..

Geplaatst

Jaaa ook mooi!! In dat rijtje vind ik Pasalle en Dominique ook mooi! Mila is idd erg leuk voor een meisje maar idd erg popi nu...Milo vind ik daarom nu erg leuk en (nog) niet popi...Ik heb verder op ons lijstje nog: Ruby voor een meisje...Voor een jongen vind ik echt moeilijk....Jij nog ideeen? Haha

Ik heb al wel wat ''kwaaltjes'' hoor, alleen niet onder de noemer vervelend nog....Vanmorgen wel echt heel misselijk met kokhalzen erbij...hiiihaaa...hoort erbij..begin het wel steeds meer te beseffen hoor...heel langzaam...

Knap dat je zondag pas gaat testen...ben je redelijk cool nu of is het meer schijn? Want als je wilt mag je al je zorgen en frustraties naar me toe schrijven hoor...Rare gewaarwording blijft het ook...Je schommelt niet maar je raast van negatief naar positief, van boos naar blij, van verdrietig naar optimistisch en van angst naar hoop....pppffff best zwaar deze wens via de mmm he? Wat bij mij echt hielp was me hoofd cool te houden (voor zover mogelijk) en mezelf niet te vergeten dus ik vind het echt vet goed dat je zondag naar dat concert gaat (r&r concert??) Je blijft evengoed Juul, en Juul is een levensgenieter met daarbij het verlangen naar een kleintje...Toch??

Ik heb van oktober t/m december echt me kop laten hangen en dat was echt een kut gevoel! Zover laat ik het nooit meer komen...Ik hoop dat ik je zondag heeeel hard mag knijpen!! :-) :-) En je vriend ook!! Is ie naast positief zijn ook ''meeverend'' als je het nodig hebt??

Mark (mijn vriend) is echt een schat. Hij is een stoere lieve man maar bij de uitslag vh zh brak hij ook in tranen uit. Zoo lief! Hij is ook heel zorgzaam gelukkig...door de mmm zijn wij gelukkig hechter geworden...je hoort weleens anders jammer genoeg...

9 mei is de volgende echo en ja ik smeer mijn buik en borsten al in ja hahah...Kreeg de tip van een vriend waarvan zijn vriendin weer helemaal een strakke onbeschadigde buik heeft en die smeerde ook heel vroeg dus ik smeer er al lekker op los haha

Juul! Ik wens je een onwijs leuk vrolijk gezellig weekend en hoop dat je morgen een positieve test in handen hebt!!!!!!!!!!! Als het zo is dan gaan we het op een volgend feestje in Amsterdam vieren :-)!!!!!!!!!!!! Samen aan de appelsap!! Haha

Geplaatst
Jaaa ook mooi!! In dat rijtje vind ik Pasalle en Dominique ook mooi! Mila is idd erg leuk voor een meisje maar idd erg popi nu...Milo vind ik daarom nu erg leuk en (nog) niet popi...Ik heb verder op ons lijstje nog: Ruby voor een meisje...Voor een jongen vind ik echt moeilijk....Jij nog ideeen? Haha

Ik heb al wel wat ''kwaaltjes'' hoor, alleen niet onder de noemer vervelend nog....Vanmorgen wel echt heel misselijk met kokhalzen erbij...hiiihaaa...hoort erbij..begin het wel steeds meer te beseffen hoor...heel langzaam...

Knap dat je zondag pas gaat testen...ben je redelijk cool nu of is het meer schijn? Want als je wilt mag je al je zorgen en frustraties naar me toe schrijven hoor...Rare gewaarwording blijft het ook...Je schommelt niet maar je raast van negatief naar positief, van boos naar blij, van verdrietig naar optimistisch en van angst naar hoop....pppffff best zwaar deze wens via de mmm he? Wat bij mij echt hielp was me hoofd cool te houden (voor zover mogelijk) en mezelf niet te vergeten dus ik vind het echt vet goed dat je zondag naar dat concert gaat (r&r concert??) Je blijft evengoed Juul, en Juul is een levensgenieter met daarbij het verlangen naar een kleintje...Toch??

Ik heb van oktober t/m december echt me kop laten hangen en dat was echt een kut gevoel! Zover laat ik het nooit meer komen...Ik hoop dat ik je zondag heeeel hard mag knijpen!! :-) :-) En je vriend ook!! Is ie naast positief zijn ook ''meeverend'' als je het nodig hebt??

Mark (mijn vriend) is echt een schat. Hij is een stoere lieve man maar bij de uitslag vh zh brak hij ook in tranen uit. Zoo lief! Hij is ook heel zorgzaam gelukkig...door de mmm zijn wij gelukkig hechter geworden...je hoort weleens anders jammer genoeg...

9 mei is de volgende echo en ja ik smeer mijn buik en borsten al in ja hahah...Kreeg de tip van een vriend waarvan zijn vriendin weer helemaal een strakke onbeschadigde buik heeft en die smeerde ook heel vroeg dus ik smeer er al lekker op los haha

Juul! Ik wens je een onwijs leuk vrolijk gezellig weekend en hoop dat je morgen een positieve test in handen hebt!!!!!!!!!!! Als het zo is dan gaan we het op een volgend feestje in Amsterdam vieren :-)!!!!!!!!!!!! Samen aan de appelsap!! Haha

Hello Chica,

Mooie namen, houwen zo, je krijgt toch geen 5ling dus voorlopig kun je verder haha.

Wat 'fijn' dat je al misselijk bent. Dan gaat het allemaal nog meer doordringen he! Lieve vriend heb je. Die van mij is ook zo iets. :naka:(ff lachen) Stoer en flink en stiekum een enorme family man en heel serieus, maar ook een beetje gek en impulsief. hij is geen Nederlander zoals je weet is nog maar net, bijna 2 jaar, in NL en hierdoor hebben we best wat stress ivm inburgeren, werk zoeken, financieen etc. Dus met de mmm, mijn eigen werk en mn vriend en de extra projectjes die een buitenlandse partner meebrengt heb ik genoeg aan mn hoofd .. het levensgenieten kan wel wat meer, haha!

Ach ja, het wordt hopelijk allemaal alleen maar beter.

Mooi om te horen dat jij en je vriend een nog betere band hebben gekregen. Dat is zo fijn.

Ja ik ga naar een r&r concert, in de Melkweg, net als vroeger .... De afgelopen weken heb ik echt te veel bank gehangen door de vermoeidheid, pijntjes, stress etc.

Ik denk toch dat ik morgen ga testen. Sinds vandaag voel ik me buik af en toe en dan ga je toch denken, WAT is DAT? En als dit aanhoudt heb ik het de hele dag druk met piekeren. Als je werkt gaat de tijd toch een stuk sneller.

Lijkt me gezellig samen appelsap doen!

bedankt voor je aardige mail en je aanbod om lekker van me af te schrijven, heel lief.

Als je nog geen plannen hebt voor het weekend, maak er dan maar een romantisch weekendje van met je vriend................ ga je nog iets leuks doen met k'dag??!

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Vandaag is voor mij een hele mooie dag; ik heb positief getest vanmorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :36_1_13: ik ben in shock.

Ik had het echt niet verwacht, voelde niks. Behalve wat krampjes de afgelopen dagen waarvan ik dacht dat het ongie pijntjes waren.. nu weet ik dat dat iets anders was. Ooh ben zo blij ...

Fijne zondag ladies

Geplaatst

Juul: wat een geweldig nieuws!!! Zie je nou wel, er hoeft maar 1 goede te zijn!! :clap2: het zegt niets! Geniet ervan en gefeliciteerd!!! :preggers:

Geplaatst

WHAAAAAAAAAAAAAAAAA JUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Doe normaal ;-)!!! Echt vet goed!!!! WOW ben echt zoooooo blij voor je! Zwanger!!!!!

Wat een last valt er van je schouders he!!!

Vanavond een concert met appelsap!! HIIIiii haaaa!!

En wanneer moet je nu bloed prikken???? dinsdag toch???

Bij een volgend feestje in amsterdam gaan we het zeker vieren hoor!! Dan moeten we even contacten! Zo leueueuek!!!!

Morgen gaan wij bij ons in het dorp even kijken en bij een vriendin op haar dakterras zitten denk ik....

Heel veel plezier vanavond en hou me op de hoogte!!

Geplaatst

@Beanie, hoe is het met jou? Ben je de grootste klap alweer een beetje te boven??

En Monica, gaat het goed met de Deca? Al zin in de punctie?

En RooDje, hoe is het met jou????

Geplaatst

Hoi Lott,

wat leuk dat jullie een goede echo gehad hebben!! Geniet ervan, en top voor Juul dat ze ook positief resultaat heeft, nadat ze een beetje in de zorgen zat over die ene goede emmy, maar die heeft het toch maar gedaan :) Hopelijk heeft Beanie ook heel snel weer goed nieuws... vind het erg vervelend om zulk nieuws te lezen..

Met de Deca ging het de eerste 5 dagen goed, de afgelopen 3 wat minder, ik heb echt last van buien en hoofdpijn, slaap ook slecht (droom de hele nacht, me hoofd loopt over) dus is balen dat ik nog zo'n lang traject heb ook, waar ik eerst 3 weken deca moet spuiten voor ik met de Gonal-F begin (11 mei pas) maar ik moet er maar even doorheen, de punctie is voor mij dus ook nog een week of 3,5 verder.. maar heb er meer rust in na alle verhalen hier :toppie:

Geplaatst

@Juul: super!!! Echt super... Gefeliciteerd en geniet er maar van!

@Lott: gefeliciteerd met je eerste goede echo!

Hier nog ups en downs. Ben nog niet aan het werk maar heb vanmorgen afgesproken dat ik het donderdag weer een halve dag ga proberen. Zal wel confronterend zijn want het is de plek waar dinsdag de curretage was... Maar gelukkig heb ik super lieve collega's, dus dat komt vast wel goed.

De afgelopen dagen heb ik even wat afstand genomen van het forum en niet meegelezen, vond het wat confronterend. Maar erg lief dat jullie nog aan me denken!

En nu? Ik ga vandaag maar even bellen met de poli. Wil me wel weer op de lijst laten zetten voor een volgende poging. Mijn man en ik hebben het er nog niet echt over gehad, of we nog verder gaan, omdat we de emoties nog te hoog hadden zitten voor zo'n beslissing. Het punt is niet de procedure, meer of we dit nog een keer aan zouden kunnen. Aan de andere kant... misschien is 3x in ons geval wel scheepsrecht. We hebben in ieder geval besloten dat 2013 dan maar ons jaar moet worden. Ik word er weer strijdvaardiger van, merk ik.

Voor nu: iedereen succes en vooral veel geluk gewenst.... Dat dit maar lang een positief draadje mag blijven waar ik hoop ik later op terug kan komen met positiever nieuws!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi Beanie,

niet opgeven hoor!! Wij hebben ook meerdere tegenslagen achter elkaar gehad, en ik weet hoe zwaar het is om jezelf weer op te rapen en de energie te vinden om weer verder te gaan.. Maar uiteindelijk moet het een keertje goed gaan en is het het waard als je je kindje in je armen hebt..Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte en de kracht om verder te gaan!

liefs Monica

Geplaatst

@ lieve meiden, dankjulliewel voor de enthousiaste lieve reacties! Ik was de eerste dag dat ik het wist, zaterdag, zooo blij! Janken natuurlijk.. Had van de ongiekrampkjes een aantal dagen dus verwachtte M, en echt niet deze uitslag. Inmiddels heb ik weinig tot geen pijntjes en heb ik vandaag in het zhuis te horen gekregen (toen ik extra bolletjes ging halen) dat ik helemaal geen bloed hoef te prikken en nu word ik een beetje onzekerder.

Ik denk dat ik nog een testje ga doen de komende week. Over 2 weken (met 6,5 week ongeveer) de eerste echo maar ik werd gewaarschuwd dat dat best vroeg is en er misschien nog niks te zien is. Ik ga binnenkort voor werk op reis dus vandaar dat ik het eerder doe dan 7 weken. (7 weken wild ede assistente eigenlijk aanhouden omdat met 7 wkn het hartje zou zijn ontwikkeld)

@ Lott, hoe voel je je???????

Mijn concert met appelsap en spa was minder swingend dan voorheen, maar ik was er ook totaal niet bij met mn hoofd… Kon’dag the same.. liep wat rond te denken en piekeren door A’dam als een kip zonder kop.. Wat had je een vroege echo. Dus bij jullie was al een hartje te zien en te horen? Hoe ver en je nu precies, weet je dat? Hoe reken jij dat uit?

Mn vriend en ik zijn zoo lucky. Van de 10 eitjes, was er bij mij idd maar een goed bevrucht (een slecht en niet bewaard) en dan ben je gewoon van de eerste keer zwanger (op mn 36ste, bijna 37..).

Ik had me al voorbereid op nog een cyclus hormonen… Hopelijk geeft dit andere meiden hoop! Ik ben er nog niet natuurlijk, het is nog erg pril, maar het zwanger worden op zich is in elk geval gelukt, zo zie ik dat, weer een stapje.

@ Moon, fijn he die deca? Brr, die vond ik devervelendste drug van alles. Ik hoop dat je hoofdpijn snel over is (bij mij duurde het ruim 2…). Maar als je met Gonal begint, ebt de hoofdpijn wel weer weg. Meid nog 10 daagjes volhouden!

@ Beannie; snap wel dat je even weg bent af en toe. Ik had soms ook geen zin om vanalles te lezen en tot me te nemen. Je moet in je hoofd rust krijgen en de dingen een plek geven, op je eigen manier en eigen tempo, met je eigen verhaal. Het is heel hard wat je overkomen is. Ik zou instorten, dat weet ik nu al. Maar ik proef uit je bericht toch weer nieuwe kracht. Als je heel graag wilt he dan ben je toch weer sterker dan je dacht. Doe het rustig aan. Hoop dat jullie elkaar goed kunnen steunen thuis en vergeet jezelf niet goed te vertroetelen!!!!!!!!!!! Ik hoop dat je dat lukt.

Veel groetjes aan allemaal

Geplaatst

Hi Juul, Je moet de dag van de punctie + die gratis 2 weken tellen als duur van je zwangerschap. Dus a.s. vrijdag ben je 5 weken zwanger. Een normaal mens ;-) moet rekenen vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie, maar omdat wij onze cyclus beinvloeden met hormonen, moeten wij dus vanaf de dag van de punctie gaan tellen en dan wel met die 2 extra weken die iedereen erbij krijgt.

Ik ben aanstaande zondag 8 weken. Ze waarschuwde mij ook hoor dat het wel vroeg was voor een echo, ik was 6 weken en 3 dagen met de echo en we konden een boontje zien en een flikkerend lichtje, en hoorde die goed hard kloppen, dus het is mogelijk hoor! Wel jammer dat je niet bloed hoeft te prikken want dan weet je je hcg maar het is niet verplicht dus in principe moet je ervan uit gaan dat je volgende week gewoon een mooie echo heb!

Leuk dat je voor je werk op reis moet! (of niet? haha) Waar moet je heen dan??

Ik voel me goed maar heb nog steeds het besef niet echt...raar he? Geen idee hoe dat kan, misschien toch de angst nog die overheerst...maar ik doe me best om niet te doom-denken en rustig te blijven genieten...Ben s morgens al wat weeig en misselijk en eet veel maar ben voornamelijk chagrijnig! Erg he?? Kan er niets aan doen :-)

Ja apart he, dat jij zoooo niet dacht dat het raak was en dan toch! Het kan dus alle kanten opgaan...Maar dit is idd het begin wat helemaal goed is! Echt leuk!!

Monica, ja bah die deca...ik heb echt krom gelopen van de koppijn maar het was het achteraf dubbel en dwars waard en hoop dat jij dat straks ook kan zeggen...Hoe is het eigenlijk met je schoonzus (?toch?) die zwanger raakte op een waarschijnlijk niet eerlijke manier...Heb je je er al een beetje bij neer kunnen leggen?

Hi Beanie, net wat Juul en Monica zeggen: Je bent straks weer veel sterker dan jezelf denkt! Ik denk veel aan je, mede omdat wat jou overkomen is nu ook mijn grootste angst is.... We hebben natuurlijk al een aardige volle rugzak mee te dragen dus het is niet niets...Hou je ons op de hoogte van wat je gaat doen?

Veel liefs Lot

Geplaatst

Thnx meiden!! Ja gedver joh, ik dacht echt de eerste 5 dagen dat ik aan de bijwerkingen zou ontkomen, maar ineens waren ze er allemaal :mad: onweersbuien en zware knallende hoofdpijn en ik ben er heel erg misselijk bij.. maar als ik dan naar jullie kijk hoop ik dat mij over een ruime maand hetzelfde geluk te wachten staat.. en dan is het het zeker dubbel en dwars waard!!

@Lott, we hebben geen contact meer gehad met mijn schoonzus (ook niet met mijn zwager of schoonmoeder trouwens), op hyves had ze expres om ons te kwetsen een berichtje geplaatst over hoe leuk ze wel niet was wezen babyshoppen en hoe zeer ze in haar nopjes was over de zwangerschap en ze zo aan het genieten was ervan en ook al was het niet geplant, het was meer dan welkom blablabla... Ze wist dat we er niet echt op zaten te wachten om dat te lezen daar zijn we zo boos over, nog kwader dan over de "per ongelukke" zwangerschap waar ze over liegt.. Je gaat toch niet mensen die al 3 miskramen gehad hebben en al 3 jaar bezig zijn expres een hak zetten door zo'n berichtje neer te zetten, terwijl ze weet dat wij weten dat ze liegt over hoe ze zwanger is geraakt.. denk niet dat we ooit nog om 1 tafel kunnen zitten met haar, ze is mijn schoonmoeder ook aan het opjutten tegen ons...lang verhaal allemaal, niet leuk.. ze zoeken het maar uit.. wij gaan voor ons eigen gezinnetje knokken :toppie: de rest kan me gestolen worden!

Ik hoop voor jou en Juul alle goeds, dat jullie maar gezonde mooie kindjes krijgen, en voor alle andere meiden natuurlijk ook goed nieuws in de nabije toekomst!! En chagrijnig zijn mag best, laat de hormoontjes maar vliegen, dat is alleen maar een goed teken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden