Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!


Lott

Aanbevolen Berichten

Hoi Beanie

 

Nou je weet toch vast nog wel dat ik heel laat begon met spullen verzamelen en de kamer maken en inrichten?

 

Dat laatste was helemaal overboden, meneertje ligt gezellig bij ons op de kamer (zo krap dat ik er amper kan lopen maar ja) en dat blijft voorlopig zo. Dus die kindrkamer kun je lekker als "opstalruimte' voor al zijn troepjes gebruiken. Wat lief dat je vrienden/ kennissen zo met je meeleven en je spullen geven, een anatal mensen hebben mij ook eea gegeven/ geleend en dat scheelt enorm, niet perse financieel maar ook qua tijd, uitkies dilemmas etc.

 

Ik besefte me ook bij het weten van het geslacht voor het eerst echt dat het een echt kindje was in mn buik! Namen verzinnen uh. Doen jullie zeker nog niet?

Ik snap je voorzichtigheid, maar het wordt al echter! Als je zwangerschapsklachten krijgt nog echter haha!

 

Heb je al besloten wat je qua huis gaat doen? Verhuizen of niet? Wij denken sterk aan Ijburg maar iets houdt me tegen (windgat?!). Heb je werk trouwens?

 

Liefs J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Lieve Juul, dat weet ik nog heel goed... Maar jullie gebruiken het kamertje dus niet? Of eigenlijk: nog niet?

 

Wij hebben hier 3 slaapkamers, de grootste is onze slaapkamer en de kleinste hebben we ontruimt om babykamer te worden (dit kamertje is nog altijd ruim 9 m2, dus niet zo heel klein). Op dit moment staan alle spullen er die we tnt hebben verzameld, waaronder de kinderwagen, reiswieg en maxicosi. Badje, tummytub, wiegje, wipstoeltje, kinderstoel.... Zo langzamerhand begint het aardig vol te worden! Eind juni krijgen we de meubeltjes (commode, ledikantje en kast) en dan gaan we dus echt het kamertje in orde maken. Verven hoeft niet, de vloer is ook in orde net als de gordijnen. Onder het ledikantje zitten wieltjes dus als het nodig is dan staat dat zo bij ons op de slaapkamer! Vooralsnog is het wel de bedoeling dat hij op z'n eigen kamertje gaat slapen. Of dat er in de praktijk ook van zal komen kan alleen de tijd uitwijzen. Zijn kamertje is wel direct naast onze slaapkamer.

Je hebt gelijk, het scheelt veel geld maar gedeeltelijk ook in keuzes dat we zo veel kunnen krijgen en lenen. De kinderwagen is van MP, daarin moesten we dus wel een keuze maken maar we wisten al vanaf het begin wat we ongeveer wilden hebben. De meubeltjes zijn echt mazel, maar zelfs daarin konden we kiezen! Van B. zijn familie kunnen we echt heel veel lenen, ook heel erg fijn.

 

Op zich realiseren we ons wel dat we een kindje gaan krijgen maar om het ook echt te geloven is toch anders.... We wisten rond de 17 weken dat we een jongetje krijgen, dit werd bevestigd bij de SEO. Aanstaande maandag hebben we een pretecho bij dr. P.apa, dan hopen we dat we door de 3D/4D beelden een beetje kunnen zien hoe hij er uit ziet! Gelukkig bokst hij aardig rond, dat maakt het ook weer een beetje realistischer.....

Qua namen, dat was wel een uitdaging! Meisje was niet heel moeilijk geweest, jongensnaam hebben we wel echt over moeten nadenken. Maar we zijn er (al) uit!

 

Tja, we willen wel heel graag weg hoor, van het zo pittoreske IJ.burg.... We hebben sinds een paar maanden een nieuwe buurman, laten we het er op houden dat we niet helemaal gelukkig zijn met hem. Buiten dat willen we ook wel heel graag iets met een tuin of meer buitenruimte dan we nu hebben. Alleen is werk nog steeds onzeker.... Mijn werkgever kon nu natuurlijk niet van me af, hoewel er nog geen mensen ontslagen worden (ze worden alleen maar gedwongen zelf ontslag te nemen). Morgen heb ik trouwens een gesprek met de HR manager, maar het lijkt me nogal prematuur om nu al te gaan praten over een situatie die pas over een half jaar in gaat. Ik heb na mijn zwangerschapsverlof nog vrijwel alle vakantie-uren van 2013 over (minus ongeveer een week) dus die wil ik ook nog proberen op te nemen. En daarna wil ik 4 uur ouderschapsverlof gaan nemen per week, dan blijf ik 4 dagen werken (of 3 om 4 als het werkdagen van 9 uur zijn). Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe de markt begin volgend jaar is.... We hebben trouwens ook nog geen opvang geregeld voor uk, dat moet ik binnenkort ook maar gaan doen. Het is de bedoeling dat hij 2 om 3 naar het KDV zal gaan. B. gaat elke week een dag voor zijn rekening nemen, ik dus ook en oma komt om de week een dagje oppassen...

Het lastigste blijft dus overeind: waar willen we dan heen? Eigenlijk zitten we nu te denken tussen 't G.ooi en A.mstelveen, dat is voor ons wel het meest voor de hand liggend. Voorlopig gaan we nog even geen stappen ondernemen (behalve klagen over de buurman), laat eerst maar uk geboren worden!

 

Hoe is het trouwens met jouw werk? Bij jou was het toch onzeker of je contract verlengd zou gaan worden? Heb je inmiddels duidelijkheid? En je vriend, heeft hij inmiddels een baan? Of is hij idd thuisblijfpapa/ huisman geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beani en Monica kennen jullie me nog, ik heb op het wachtbankje gezeten vorig jaar mei en in september vorig jaar. Ik heb hier heel lang niet meer geschreven omdat ik het zo moeilijk vond dat de behandelingen iedere keer niet lukte, heb er veel verdriet van gehad zoals zovele van jullie. Ik ben nu zwanger van een tweeling en ben 13 weken nu dus uit de gevaren zone, ben zwanger geworden bij mijn 3e ivf behandeling, ik ben het ziekenhuis zo dankbaar en god ook heb veel gesmeekt en gebeden en me wens is uitgekomen, beani jij gefeliciteerd en Monica hoop dat jij ook snel goed nieuws heb, succes, voor iedereen succes, ik heb veel moeten doorstaan maar nooit opgegeven en dat raad ik iedereen aan, want de aanhouder wint, succes allemaal x x x marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Marielle,

 

Wat een ontzettend goed nieuws! Gefeliciteerd! Wow, 2 nog wel! Dubbel gefeliciteerd dus! En wat een heerlijk gevoel dat je nu uit de gevaren-zone bent!

Ja, volgens mij hebben we vorig jaar alledrie geschreven op start ivf/icsi in juli/augustus toch? Dat was werkelijk dramatisch... hoewel er wel een aantal nu zwanger is! Annelies, Floor, Soentje (die schrijft niet meer mee), Chrisje, jij dus nu en ik... Dus toch nog een mooie score alleen niet in die ronde. Nu de rest nog!

Hoe voel je je? Is het niet zwaar? Jij hebt toch een dochter meen ik me te herinneren? Of zit ik er volledig naast?

Jij dus ook van de derde IVF zwanger.... ik ook. Wat een dankbaar gevoel geeft dat, het is precies zoals jij het beschrijft!

 

Liefs, Beanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beani ja ben heel dankbaar en ja heb een dochter van 6 jaar en ik ben in het begin van deze zwangerschap met de tweeling heel ziek geweest en ook opgenomen geweest in het ziekenhuis wegens uitdroging, was niet leuk maar het gaat nu gelukkig steeds beter heb af en toe nog me dagen dat ik ziek ben maar gelukkig steeds minder als eerst. Jij ook zwanger van 3e ivf, pppffff ik dacht echt het gaat nooit meer lukken, maar bij de 5e terugplaatsing is het gelukkig gelukt. Het is zwaarder als een een 1 ling zwangerschap maar we krijgen er wat moois voor terug. En hoop voor alle andere dames dat ook jullie snel zwanger mogen zijn. En ik las dat je een jongen krijgt wat leuk zeg ik ben ook zo benieuwd wat ik krijg kan niet wachten tot we het weten ben zo nieuwsgierig. Hoe ervaar jij je zwangerschap ziek moe of gaat alles goed met je? Groetjes marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beani ja ben heel dankbaar en ja heb een dochter van 6 jaar en ik ben in het begin van deze zwangerschap met de tweeling heel ziek geweest en ook opgenomen geweest in het ziekenhuis wegens uitdroging, was niet leuk maar het gaat nu gelukkig steeds beter heb af en toe nog me dagen dat ik ziek ben maar gelukkig steeds minder als eerst. Jij ook zwanger van 3e ivf, pppffff ik dacht echt het gaat nooit meer lukken, maar bij de 5e terugplaatsing is het gelukkig gelukt. Het is zwaarder als een een 1 ling zwangerschap maar we krijgen er wat moois voor terug. En hoop voor alle andere dames dat ook jullie snel zwanger mogen zijn. En ik las dat je een jongen krijgt wat leuk zeg ik ben ook zo benieuwd wat ik krijg kan niet wachten tot we het weten ben zo nieuwsgierig. Hoe ervaar jij je zwangerschap ziek moe of gaat alles goed met je? Groetjes marielle

 

Hi Marielle,

 

Ja, ik geloof onmiddellijk dat een tweeling zwangerschap zwaarder is dan een eenling zwangerschap... Gelukkig is je dochter al wel redelijk zelfstandig lijkt me, dat scheelt wel! Als je ook nog voortdurend achter een peuter aan moet lopen.... Ik ben blij voor je dat je je weer wat beter voelt!

Ik ben tot een week of 16 erg misselijk geweest maar sinds dat achter me ligt gaat het eigenlijk best wel goed! Wel moe, maar omdat ik momenteel niet werk kan ik rustig 's middags even op de bank slapen... We wisten rond week 17 dat we waarschijnlijk een jongen krijgen, bij de SEO werd dit bevestigd. We waren ontzettend nieuwsgierig, hoewel het geslacht er totaal niet toe doet! We zijn voornamelijk dankbaar dat we toch nog een kindje mogen krijgen, idd van de derde IVF. Op een moment dat we in ons hoofd al bezig waren met afscheid te nemen van onze kinderwens. Dat maakt het voor ons dan ook extra speciaal dat onze wens nu toch nog vervuld wordt!

Nu nog ruim een week en dan bereik ik weer een belangrijke mijlpaal: de 26 weken! Gelukkig voel ik het mannetje vaak en hard trappen nu, hij is zeg maar nogal nadrukkelijk aanwezig. Maandag hebben we een pretecho, dan kunnen we weer uitgebreid naar hem kijken! Ik heb er zin in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hiiii lieve meiden!!!!!!!!

 

Moon!!! Echt zwaar respect voor je hoor! Vergeet niet: THE winner takes it all... en de aanhouder wint...

Alle clichés zijn waar alleen missen we nog die bol waarin we kunnen zien WANNEER het allemaal zo ver is!!

Maar wat je zegt:..... Uiteindelijk zal het het allemaal waard zijn!!

 

Beanie... Ja gek hè dat je het zolang niet kan beseffen! Als ik nu terug denk kan ik me geeneens meer goed voorstellen dat ik echt zwanger ben geweest:-l.... Dus ook nu: 3dubbel genieten! Leuk hè al die spulletjes!?

zit je ook op yoga of zwemmen ofzo?

 

Juuuultje! Hoe is het???? Danilo al aan het rollen? En hoe vind je het werken erbij? Gaat Danilo naar Kdv?

en hoe is het nu met je vriend? En wat we toen al zeiden: weinig of veel ruimte..... Als ze maar liefde krijgen, melk en een bed :-) :-) :-) ben zooo benieuwd hoe je mannetje eruit ziet!!!

 

Hier gaat het goed! Joey alweer > 5 maanden! Eerste tand is door!! Lekker rollen, heerlijk spelen, slaapt en eet goed en lacht heeeel veel!! Heeft wel even geduurd voordat ik m los kon laten zeg maar... Hihi... Maar ben nu ook een beetje toe aan een avondje stappen... Jaaa het heeft even geduurd maar we zijn gewoon samen gesmolten zeg maar hihi

Wat een rijkdom is dit! Zal niet ontkennen dat het ook zeker zwaar is, niet alleen de gebroken nachten maar ook je verantwoordelijkheidsgevoel is heel intensief.... Heb dat zelfs wel wat onderschat.... Maar ja... Tijdens de gehele periode van het zwanger willen worden heb je natuurlijk een bepaald beeld kunnen creëren van hoe het zal zijn.... Maar eigenlijk is het nog veel mooier hoor!

 

Alle andere (voor mij nieuwe) meiden....heb jullie verhaal niet mee gekregen maar uit de handtekeningen haal ik wel wat en wens jullie uiteraard ook het aller aller beste!

 

veel liefs Lot xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee meiden....

 

Lott, wat goed te horen dat het allemaal zo lekker gaat! Zo te horen geniet je vanuit je tenen... Is het ook een beetje te doen als je vriend zo veel weg is? Of heb je veel hulp? Gaat het goed met het werken? En gaat J. naar het KDV?

Moontje, hoe is het met jou? Hoe is de operatie verlopen? Is er nog wat gevonden? Ben je al weer bezig?

Juul, jij ook lekker aan het genieten? Heb je al een beslissing genomen over waar je evt. heen wilt verhuizen?

 

Wij zijn nu lekker op vakantie, voor de verandering in Oostenrijk. Zelfde plek, zelfde appartement als vorig jaar. Alleen blijf ik deze keer uiteraard met mijn voetjes aan de grond! Het gaat trouwens nu wel onwijs snel allemaal, inmiddels al over de 28 weken.... Nog maar een goede 11 weken en dan is hij er al! We moeten nog wel alles doen aan het kamertje, maar zodra we terug zijn van de vakantie krijgen we de meubels en gaan we aan de slag. Nog even inventariseren wat we nog moeten kopen maar ik vermoed dat we het meeste wel hebben, hooguit nog wat kleertjes (vooral in maat 62 en 68 denk ik, het lijkt erop dat onze uk nogal lang is namelijk...) en dat is het wel. Maar die zullen we ook wel gaan krijgen! Oma's en tantes die zich niet kunnen inhouden....

Tijdens deze vakantie wordt ook het geboortekaartje ontworpen, dan hoeven we alleen nog maar na te denken over de tekst! En als we thuis komen kijken waar we het kaartje gaan laten drukken. Ben heel benieuwd! O ja, de naam hebben we al (sinds vlak na de SEO eigenlijk al, toen we eenmaal wisten dat we een zoon krijgen konden we knopen gaan doorhakken...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve meisjes, lieve beanie en lott

 

leuk om weer van jullie te horen en bedankt voor jullie interesse

 

ik zal met de deur in huis vallen: ik ben ook compleet over mn oren verliefd op mn mannetje.

Lott ik wil je wel een foto sturen maar waarheen? ik zit niet op fb. geef me anders je @ via een pb?

 

Ik herken ZO ENORM wat je zegt en voelt. Mijn mannetje kan helaas niet rollen (alle andere dingen wel) omdat hij in een pavlik bandage zit, heupdysplasie. Heel vervelend en ik was er kapot van maar het gaat goed. Morgen weer naar het ziekenhuis voor controle, hopelijk mag dat rotding er over een maand of 2 af. Hoe is het met jouw Joey, helemaal gezond!? Wel naar de kdv?

 

Hoe doe jij het alleen? Je vriend/ man werkt toch veel in ploegendiensten buiten? Lijkt me pittig, ik was een week alleen met de kleine en was af. Niet dat mn vriend zoveel doet in huis, maar het zijn toch 2 extra handen.

 

Mijn zoontje gaat nog niet naar het kdv,. ik kan het nog niet. Vind hem veel te klein en in die pavlik kan hij ook niet lekker rollen of spelen (in de box ligt hij op zn rug beetje statisch met zn beentjes gesppreid, hij kan een beetje op zn zij liggen met dat ding om maar is niet erg vrij in bewegen).

 

Beanie, wat een wonder he dat alles goed is gegaan met jou en de laatste ivf. Wat een blijdschap, ik weet zeker dat je ook helemaal waus zult zijn van je kindje net als Lott en ik dat zijn. Rust maar lekker uit nu en wat iedereen zegt, doen, heel veel slapen nu, want dat is wel ff anders als de beep er is! Maargoed ook slaapgebrek went.

 

Moontje, hoop je ook nog te zien hier!?

 

Andere meisjes, veel sterkte met jullie mallemolens. Ik wens iedereen veeel sterkte en succes!

:myfignerscrossed:

 

veel groetjes,

Juul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden