Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!


Lott

Aanbevolen Berichten

Hoi Lott,

 

Morgen weet je het? Ben je zenuwachtig?

Ik hoop natuurlijk dat je zwanger blijkt. Misschien heb je al een voorgevoel welke kant het opgaat?

 

6 KILO AANGEKOMEN VAN DE HORMONEN, WOW!

 

Heel veel sterkte morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Hoe jij het geregeld hebt met je baas en de arbo lijkt me een prima deal. Ga ik als idee meenemen mocht ik een volgende poging moeten doen met hormonen enzo. lets hope not..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi Juul,

Ja 6 kilo!!!!!!! En nou kom ik niet zo snel aan maar dit was wel f een shock haha....

En ja, ben heel nerveus...ik schommel heen en weer van ik weet het zeker, of toch niet?? Maar ik heb nog steeds niet zelf getest en morgen is al DE dag dus ik wacht....nog eventjes...

 

Heb jij al een kogel door de kerk of vrijdag echt je punctie is??? Als ik je niet spreek voor je punctie...alvast heeeeel veeeel succes en think happy thoughts :-) En ik hoop echt voor je dat een volgende keer idd niet nodig is...

 

Liefs Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juul!!! IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb een hcg van 383 en moet maandag weer hcg prikken en hoop zooo dat ie gestegen is...Maar voor nu ben ik super blij!! Wat een gevoel! Maar ben ook nog een beetje terug houdend uiteraard want wil uiteraard net als ieder ander meer duidelijkheid!!

 

Maar nu: happy happy happy hihihihihihi....

 

Morgen jouw punctie! Echt he...happy thoughts en probeer zoveel mogelijk je te ontspannen....denk daar maar steeds aan van je tenen tot je oren, alles ontspannen...Ben zo benieuwd voor je!! Ga heel hard duimen! Laat je het me zsm weten?????!! Succes!!!

 

Dikke knuffel Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juul!!! IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb een hcg van 383 en moet maandag weer hcg prikken en hoop zooo dat ie gestegen is...Maar voor nu ben ik super blij!! Wat een gevoel! Maar ben ook nog een beetje terug houdend uiteraard want wil uiteraard net als ieder ander meer duidelijkheid!!

 

Maar nu: happy happy happy hihihihihihi....

 

Morgen jouw punctie! Echt he...happy thoughts en probeer zoveel mogelijk je te ontspannen....denk daar maar steeds aan van je tenen tot je oren, alles ontspannen...Ben zo benieuwd voor je!! Ga heel hard duimen! Laat je het me zsm weten?????!! Succes!!!

 

Dikke knuffel Lot

 

 

Ooohhh Lot, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! WAT GAAAAAF!

 

LAAT HET MAAR GOED TOT JE DOORDRINGEN, ONGELOOFLIJK!!

 

Bedankt voor je lieve aanmoedigingen, ik ga er positief heen morgen! Je hebt me overgehaald met al je positieve verhalen.

 

tot later weer!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden, ik heb even meegelezen :icon_smile: Lott GEFELICITEERD!! Wat een mooi nieuws!!

Verder begin ik 11 mei met de Gonal-F, dus de punctie zal zo'n 12-14 dagen later zijn denk ik. Ik ben daar best bang voor, en ontzettend gevoelig voor alles (heb ook nooit zwangerschapstesten nodig, weet het al een week voor mijn verwachte menstruatie) maar daardoor ook beetje bang voor de pijn van de punctie. Ze hebben me daarom in het ziekenhuis (Catharina Eindhoven) meteen voor de volledige medicatie genoteerd, maar dat is helemaal niet zoveel. Ik krijg iets om rustig te worden, ik geloof een valium tabletje en een cocktail van pijnstillers (paracetamol 1000 mg + ibuprofen of naproxen geloof ik) en dan hooguit nog een infuusje met dormicum, wat dat precies is weet ik niet. Maar zoveel als Lott gekregen heeft, doen ze daar helemaal niet. Ik heb ook niets gehoord over verdovingsprikken in de wand. Ik ga het wel nog eens goed navragen 11 mei.

 

Juul heel veel succes met jouw poging!! Ben erg benieuwd hoe het jou vandaag is vergaan.

 

Groetjes Monica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monica,

 

Ja dank je wel!

Jeetje wat heb jij een handtekening zeg. Hebben ze een verklaring waarom je steeds bij ongeveer 5 weken een miskraam kreeg? En apart ook dat het met iui niet raak was....Weten ze hoe dat kan?

 

Je punctie medicatie is in ieder geval meer dan die van Juul ja, evengoed wel veel hoor! En fijn dat je speciaal naar ander zh daarvoor mag. Die prikken in de wand is volgens mij standaard, misschien dat ze het daarom wel niet vertellen, omdat je er zelf ook niets voor hoeft te doen...

 

Het blijft spannend ja....Gelukkig heb je al een dochter maar hoe heb je de mmm tot nu toe ervaren dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lott

 

Ik leef nog, het viel me erg mee.

Er zijn 10 eicellen weggehaald (dinsdag had ik er nog 7..meevaller dus).

Mn hubbs had alleen niet veel zaadcellen geproduceerd (soms heeft ie bijna niks, soms redelijk veel) dus de arme man moest twee keer, nu hebben we waarsch genoeg voor ivf (geen icsi) en daar ben ik heel blij om.

 

De punctie pijn was heftig maar kort. De drugs heeeeerlijk. Ik had genoeg gekregen hoor! Heb wel traantje gelaten van de pijn, maar na 10 min was alles over. De voorbereidingen in de kamer duren langer.

Ik kreeg een kalmeringspil om de avond ervoor te slapen, en als een blok geslapen! En dus lekker uitgerust vanochtend. Toen nog een zelfde voor vanmorgen. Daar kreeg ik eerst een infuus met rapifen en toen die insloeg, na 5 seconden voelde ik me relaxed en slap, toen de prik in de eierstok, en het leeghalen, toen voor de andere eierstok weer een ladinkje rapifen en een prik toen de rapifen (ofzoiets) weer na een paar seconden zijn werk deed. Je wordt er even heel "dronken"van en het kan je allemaal niet meer schelen...

Ik vond het heel fijn om niet onder narcose te zijn en alles te volgen.

Ze laten je bij ons niet meekijken op een tv, maar met die rapifen had ik er toch niks van gesnapt, je bent echt ff aan het trippen.

Daarna even 2 uurtjes bijkomen in een rustkamer, en naar huis.

Ik heb het gevoel alsof iemand met een knuppel in mn buik geslagen heeft, maar het is te doen hoor, beetje kromlopen....

 

Poe ben opgelucht, zelfs blij, omdat het allemaal achter de rug is en ik geen hormonen meer hoef te spuiten! Ook ben ik heel erg blij met het kleine team in mijn ziekenhuis, wat een schatten allemaal. Ik heb me wat gegrapt (zenuwen) en we lagen dubbel voor en na de punctie (met de verpleegkundigen op een brancard over de gang geraced oa).. leuke dames allemaal. Ik kende ze al van alle afspraken, ik zou echt zo weer voor een klein ziekenhuis met een klein team gaan.

 

Ik vond het trouwens erg fijn dat ik mn partner buiten heb laten wachten. Was ik meer op mezelf gefocussed en relaxed dan met hem naast me.

Hij wist niet of ie het zou trekken om erbij te zijn (hij moest erna nog zaad produceren en was al zenuwachtig genoeg).

 

Zondag moet ik bellen om te zien hoeveel embryos er zijn en wanneer de tp is op maandag. Ik neem tm dinsdag lekker vrij.

 

Lott, jij begon dit forumpje met een positieve ervaring, ik sluit me aan. Het was niet leuk maar toe doen omdat het redelijk snel voorbij is. En lang leve de drugs..

 

Hoe voel jij je, ZWANGER?

 

Monica, welkom!!!

 

liefs, Juul

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lott: dank je wel! En ja we hebben heel wat achter de rug helaas. Ik kreeg gelukkig uit een andere relatie een dochter toen ik 22 was, die is nu al 10 jaar. Met mijn man waar ik nu alweer een tijdje bij ben, zijn we 3 jaar bezig om een kindje te krijgen, hij heeft nog geen kinderen van zichzelf (al ziet hij mijn dochter ook wel als zijn kind) Het eerste jaar zijn we inderdaad 3 x zwanger geweest, steeds vroege miskraam, maar ze kunnen niets vinden. Erg pijnlijk, want na de 2e keer durf je al niet eens meer te hopen dat het goed gaat. Mensen om je heen worden zo makkelijk zwanger lijkt het en je wil voor iedereen gelukkig zijn, maar het voelt altijd dubbel. Na de 3e keer zijn er verschillende onderzoeken gedaan, naar de genen en mijn imuunsysteem, maar daar kwam niets uit. Na een jaar nog zelf proberen zijn we met IUI begonnen, 7x ook niets, allemaal onverklaarbaar, dus nu door naar IVF. Maar ik denk dat het voor iedereen met een kinderwens even pijnlijk is als het niet loopt zoals je verwacht had; gewoon een kindje kunnen krijgen, binnen een redelijke normale tijd. Wij hebben alleen de pech dat we door de miskramen bang zijn dat het geluk nooit van lange duur is. Maar we gaan de IVF positief in, ik lees hier zoveel mooie wonderbaarlijke verhalen, dat er hopelijk bij ons over een paar maanden ook zo'n mooi verhaal te vertellen is :happy:

Bedankt voor je reactie en geniet van je zwangerschap!!!

 

@ Juul: wat een opluchting dat ook jouw verhaal positief is!! Nu hopen op een goede afloop, ik zal duimen voor jullie en hopelijk doen de zwemmertjes van je man hun werk, er zijn maar een paar goede nodig voor een mooie afloop! Ik zie nu iets minder op tegen de punctie.. Fijn om zo verhalen te kunnen delen!

 

Liefs Monica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Juul!

 

Wat goed dat de punctie zo goed is verlopen en nog lekker gespaced ook ;-) en nog 10 ook! En ook nog eens IVF ipv ICSI....Tot nu toe dus allemaal goed verlopen...Hoe voel je je nu? Kan je alweer rechtop lopen?

 

Haha, over de gang geraced??!! Was dus nog gezellig ook hihi...Maar dat heb je idd gehad nu en lekker geen hormonen meer spuiten...Gebruik je wel Utrogestan?? Witte balletjes die je vaginaal moet inbrengen??

 

Ben heel benieuwd hoeveel er bevrucht zijn...! Dan beginnen vanaf morgen je wachtweken...die zijn het meest vervelend., maar ik heb de ervaring dat je dat behoorlijk zelf onder controle heb....Leuke dingen doen en jezelf niet gek maken qua gedachten, dat scheelt een hoop!

 

Voor mij morgen ook wel weer een spannend dagje. Moet weer bloed laten prikken om te kijken of het HCG gestegen is....Eigenlijk kan dat niet anders denk ik want heb echt MEGA gevoelige borsten, voel ze zelfs met lopen, en heb een apart gevoel in me buik, merk echt wel dat er wat gaande is en ik eet VEEL! echt veel! Heb ook echt trek in veel haha... Heb van het weekend al wat leuke kaarten en kado's gehad maar nog is het nog niet helemaal te bevatten en ben nog steeds een beetje bang of het allemaal wel goed blijft gaan....maar dat heeft iedereen natuurlijk...

 

RUSTIG door blijven genieten...

 

Liefs Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monica,

 

Ja dank je.

Snap onwijs dat je dat gevoel heb ja. Ik heb 1 keer een mk gehad en heb het al, dus kan je nagaan wat jij wel niet moet voelen...En pijnlijk idd dat ze niets kunnen vinden. Aan de andere kant juist goed natuurlijk maar 3x is wel veel.

 

Wel super leuk dat je dochter straks een broertje of zusje krijgt, omdat ze 10 is is het besef 100% dat is wel erg leuk!

 

Ja dat gevoel dat je blij wilt zijn voor een ander als die zwanger is is ook zo herkenbaar..Je bent ook oprecht blij voor diegene maar tergelijkertijd voel je een soort golf van angst jaloezie haat en verdriet...Je gunt het iedereen maar jezelf nog het meest! En zeker omdat je er zo verdomd veel moeite voor doet...

Nog even en dan begin je met de Deca....

 

 

P.s. Mooi motto :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Lott :)

 

haha ja het dubbele gevoel ken ik ook heel goed ja... ik ben ook altijd echt wel blij voor iedereen en daarnaast een beetje jaoers natuurlijk, maar ik ben niet blij en dat uit ik dan ook als ik weet dat mensen een kind "nemen" en erover praten alsof ze een huisdier aanschaffen...

 

En mijn dochter word in november alweer 11 jaar, dus tegen die tijd dat ze een broertje of zusje krijgt (als het dit jaar lukt zwanger te raken en te blijven) dan loopt ze alweer tegen de 12 jaar als dat kindje geboren word... Zij heeft de hoop ondertussen opgegeven, vraagt al 3 jaar met kerst en haar verjaardag een baby broertje ( een zusje mag ook, maar het liefste heeft ze een broertje haha) Voor ons maakt het natuurlijk geen bal uit, als er eindelijk maar een kindje of kindjes komen. Onze wens is 2 nog erbij, dus dan mag het onderhand wel een keertje gebeuren als we ook nog voor een tweede willen gaan.. Anders heel graag 2 tegelijk, ook al goed :clap2: maar mocht er uiteindelijk dan maar 1 bjikomen, als die wens maar in vervulling gaat dan mogen we al heel tevreden zijn natuurlijk.

 

Maar heerlijk dat je je zo fijn zwanger voelt, helemaal goed, dat zijn goede tekens. ik hoop dat je uitslag morgen super hoog is en je fijn gerust de eerste maandjes van je zwangerschap in kunt gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lott en Juul,

 

Grappig, ik heb ruim een maand geleden (begin maart) punctie gehad in het SLAZ en wel een beetje dezelfde (prettige) ervaring als jij, Juul! Heel prettig team, altijd dezelfde mensen... Punctie was niet direct een feestje maar goed te doen met alle medicatie. Ik had 's morgens tegelijk met de oxazepam ook 2 tabletten paracetamol genomen en dat deed het ook prima! Overigens vond ik (achteraf) de 2 dagen wachten voor het bellen met de VU of er een terugplaatsing zou zijn, zo'n beetje het zwaarste. Na de terugplaatsing (die er dus gelukkig was!) 2 weken wachten ook niet echt lachen, maar overkomelijk. Nu inmiddels ruim 8 weken zwanger (en 2 weken geleden weer voor de eerste echo in het SLAZ geweest, kloppend hartje gezien!). Dus kan eigenlijk niet beter!

 

Juul, ik hoop ontzettend voor je dat je vanmorgen goed nieuws hebt gekregen uit de VU en dat je morgen mag komen voor een terugplaatsing!

 

Groetjes, Beanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lott en Juul,

 

Grappig, ik heb ruim een maand geleden (begin maart) punctie gehad in het SLAZ en wel een beetje dezelfde (prettige) ervaring als jij, Juul! Heel prettig team, altijd dezelfde mensen... Punctie was niet direct een feestje maar goed te doen met alle medicatie. Ik had 's morgens tegelijk met de oxazepam ook 2 tabletten paracetamol genomen en dat deed het ook prima! Overigens vond ik (achteraf) de 2 dagen wachten voor het bellen met de VU of er een terugplaatsing zou zijn, zo'n beetje het zwaarste. Na de terugplaatsing (die er dus gelukkig was!) 2 weken wachten ook niet echt lachen, maar overkomelijk. Nu inmiddels ruim 8 weken zwanger (en 2 weken geleden weer voor de eerste echo in het SLAZ geweest, kloppend hartje gezien!). Dus kan eigenlijk niet beter!

 

Juul, ik hoop ontzettend voor je dat je vanmorgen goed nieuws hebt gekregen uit de VU en dat je morgen mag komen voor een terugplaatsing!

 

Groetjes, Beanie

 

 

Beste Beanie

 

Wat leuk om eindelijk eens iemand van het SLAZ tegen te komen op dit forum. Iedereen vroeg me huh welk zhuis is DAT dan?

Fijn team he, ze zijn allemaal zo lief en zachtaardig. Volgens mij hebben ze het met elkaar ook leuk ofzo, zoiets proef je een beetje uit hun samenwerking.

 

Van HARTE GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!!!! Eerste poging al meteen raak? Heb jij problemen met je vruchtbaarheid of je partner? Lang bezig al?

 

Ik moest van vrijdag tot zondag idd wachten tot ik de vu kon bellen. Oh ik was woest op mn vriend, die snapte niet dat ik verschrikkelijk zenusachtig was voor het bellen. ik zat te shaken als een rietje (voor de punctie was ik relaxter, imagine). Hij zei och het komt allemaal wel goed joh.

Ad telefoon zei men alleen dat ik een tp had en hoe laat. info over hoeveel embryos geven ze niet he, ook niet of het ivf of icsi is geweest..

 

Nu maak ik me een beetje zorgen, alles ging perfect, de bolletjes zijn erg vervelend en smerig en mn borsten.. uh, maar nu wordt ik ziek. Keel dik, oorpijn, verkouden. Kan dat kwaad? Ik zal het vanmiddag ook vragen en meteen vragen welke medicijnen (paracetamol) ik evt mag gebruiken als het erger wordt.

 

Geniet van je zwangerschap! Dat alles goed mag blijven gaan!

 

@ Monica, zie je Beanie heeft OOK een positief verhaal (relatief positief he, ga je maar niet verheugen ofzo...). Zo ontspannen mogelijk zijn is echt de sleutel. Ik merkte ook hoe meer ik verkrampte hoe meer pijn het deed. Dus neem de medicatie die je mag hebben, misschien net als Beanie paracetamolletjes erbij, en op die stoel gewoon aan et resultaat denken.. Ik deed dat ook, maar op momenten dat de pijn erg werd had ik ineens een hekel aan babies ..haha.

 

@ Lott, veel succes vandaag!

 

Veel groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een (stom) vraagje die niks met het punctie onderwerp te maken heeft.., ik ben sinds vandaag ivm de tp gestopt met koffie drinken.

Heb nu een paar kamillethee op en wordt er niet wakker van kan ik je zeggen..........

 

@ zwangere dames; hebben jullie koffie gedronken voor en na de tp?

 

Mijn arts heeft geen tips qua dieet en oa koffie gegeven, dus ik neem aan dat het niet heel erg belangrijk is, anders zeggen ze het toch? Wat jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juul, gefeliciteerd met je terugplaatsing vandaag!

Er worden inderdaad geen leefregels gegeven, volgens mij alleen doorgaan met foliumzuur. Ik heb eigenlijk niet echt speciale maatregelen genomen. Wel alleen 's morgens een klein kopje koffie, daarna over op kruidenthee (die me inmiddels werkelijk mijn strot uitkomt!) Je mag overigens gewoon paracetamol slikken! Alleen de 'gewone' neusdruppels mogen niet, je mag wel zoutoplossing (voor baby's en kinderen) gebruiken.

Het enige wat me werd gezegd bij de terugplaatsing is dat het belangrijk is dat je de eerste dagen goed (blijft) drinken!

Zorg in ieder geval wel voor die gevulde blaas, bij mij zeiden ze in de VU dat de terugplaatsing anders echt wel veel lastiger zou zijn geweest...

 

Ik heb inderdaad het geluk (zo zie ik het maar) dat direct de eerste poging, de eerste terugplaatsing een zwanger resultaat heeft opgeleverd. Ik had 'maar' 4 eicellen, waarvan 3 bevrucht. Er is een 8-cellig embryo teruggeplaatst en de rest was uiteindelijk niet goed genoeg om in te vriezen.

Mijn man en ik zijn inmiddels 3 jaar bezig, een keer spontaan zwanger geweest maar eindigend in een MA. Daarna niks meer. Vorige jaar augustus de MM in en daarna is het eigenlijk best snel gegaan! (Misschien is dat ook nog een voordeel van een kleiner centrum? Dat alles wat sneller gaat?). Overigens is er geen oorzaak, bij geen van beiden, gevonden.

 

Toen ik 2 dagen na de punctie de VU ging bellen was ik ook echt op van de zenuwen... Heb na dat telefoontje wel wat traantjes gelaten!

Overigens voelde de weken tussen de positieve test en de eerste echo wel als verlengde wachtweken. Spanning liep op naarmate de echo dichterbij kwam. Gelukkig was het eerste wat we hoorden bij de echo dat het hartje klopte (met 6 weken 3 dagen). Zo ver waren we nog niet eerder gekomen! Inmiddels loopt de spanning weer op. Vandaag 8 weken 3 dagen. Straks komt MvM, mag ik weer testen (en op de een of andere manier ben ik daar toch wel weer gespannen voor, al voel ik me zwanger met enorme vermoeidheid, gespannen boops en misselijkheid de hele dag door). Volgende week dan weer een echo, termijnecho inmiddels en dan weten we weer wat meer!

 

Jij in ieder geval heel veel succes vandaag! Doe vooral rustig aan de komende dagen en laat je maar lekker verwennen!

@Lott: veel succes vandaag met bloedprikken!

 

Groetjes, Beanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Beanie: GEFELICITEERD!! Doet goed om zoveel succesjes te lezen :)

 

@ Juul: haha ja ik zal me er niet op verheugen, maar kijk er nu wel iets minder tegenop, en al ga ik door de grond van de pijn, als het me uiteindelijk zo'n klein wondertje opleverd is het dat allemaal meer dan waard natuurlijk! Succes met de TP vandaag, hopelijk verloopt alles heel goed en heb je ons over 2 weken goed nieuws te melden! Ik heb nog geen TP gehad natuurlijk, maar weet wel bij de zwangerschap van mijn dochter dat ik koffie dronk (2 kleine kopjes in de ochtend, net als nu nog) dat ik het niet meer luste, dat was 1 van de eerste tekenen van mijn zwangerschap, ging er van over mijn nek als het ware haha! Maar ik dronk het wel gewoon toen ik zwanger raakte, 2 kleine kopjes kan ook geen kwaad is mij gezegd. Het is een groter probleem als je er 6 of meer drinkt op een dag. Je moet gewoon een beetje opletten met cafeine (dus ook teveel cola is dan niet goed).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste meiden

 

Bedankt voor jullie berichtjes en tips.

 

@ Monica, hoe gaat het met de deca? Eerste keer deca? Je hoeft echt niet bang te zijn voor de punctie, het is snel over dus. Ik ben de pijn nu alweer vergeten. Ik vond de HSG (zo heet ie toch) veel pijnlijker trouwens.

 

@ Rachel, jij hebt al een tijdje ervaring met ivf zie ik.

Wat goed dat het weer is gelukt, en wat een mooie naam Max! (Stond jaren ook op mijn lijstje..)

 

@ Beanie en Rachel,

Van de koffie had ik ook al begrepen. Maar zonder ga ik niet trekken dus heb alvast drie pakken decafe gehaald.. Dat koude eten zal ik ook laten staan. Geen ijs dus, en even blazen op de sla???!

 

Ik ben dus voor de tp al ziekjes, zal wel van alle stress zijn en ben zowiezo beetje chronisch verkouden. Ik hoop maar dat ik niet volledig in ga storten binnenkort. Na weken moe zijn bijwerkingen van hormonen en stress ben ik het ZAT om niet fit te zijn..

 

Beanie wat fijn dat je in een keer zwanger was, dat moet zo een opluchting zijn, je ziet het toch al voor je dat je meerdere malen aan de hormonen moet enzo.. en je vraagt je steeds af, wanneer zou het lukken!!? Ik moest ook huilen na het telefoontje, was zo een climax ofzo. Helemaal zenuwachtig terwijl ik dat tijdens de andere ivf stappen niet echt had. Stiekum houden we ons heel sterk de hele tijd, andere mensen zeggen, goh wat knap, wat goed etc en je denkt, helemaal niet sterk van me, ik moet dit zo doen.. je hebt geen keus. Maar stiekum hakt her er op een of andere meer onzichtbare manier wel in denk ik bij iedereen. Ik heb constant mot met mn vriend bijv terwijl we elkaar moeten steunen… Veel sterkte met de aankomende echo. En goed dat je meedoet met mvm. Ik heb de laatste keer dus geen Pregnyl kunnen krijgen, maar ik help de andere dames die volgen graag een handje.

 

@ ook namens mij, sterkte vandaag Lott!

 

Groetjes en tot spreeks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap Juul, hopelijk voel je je snel weer wat beter.. En je bent niet de enige die thuis regelmatig mot heeft hoor, bij ons is het ook zo, het gaat helemaal nergens over maar er is wel steeds gezeik.. Is echt de stress, is ook allemaal niet niets en mensen hier maken het vast allemaal mee.. Er komt een tijd dat je 8 maanden uitkijkt naar iets moois (daar gaan we gewoon allemaal vanuit) en dat geeft vast een hoop rust in je relatie. En ik begin zaterdag pas met de Deca, ben wel al Fostimon spuiten gewend van de IUI, dus zal wel ongeveer hetzelfde zijn, behalve de werking en bijwerkingen waarschijnlijk.

 

En HCg bedoel je? De pregnyl? Ik vind dat niet pijnlijker als de andere hormonen spuiten.

 

Fijne dag vandaag allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, @ Monica, ik bedoelde de rontgen vd eileiders incl het doorspoelen. Das deed pijn.... Mijn nieuws is; tp gehad. Er was maar 1 embryo ontstaan. Of, 1,5 eigenlijk. Vd 10 eicellen 1 goede embryo. Ben btj treurig. Een 2de embryo "waarvan ze vandaag nog niet wisten wat het was". Een alien? Haha.. Deze 5-cellige wordt misschien morgen nog ingevroren. De rest is niet gaan delen. Wat een pech, had ik niet verwacht. De volgende x, als die komt, wordt het icsi, geen ivf meer zei de doc. Misschien dat ze me daarom ad telefoon niks vertelden. De tp was naar, mn bm lag verstopt. Ze moesten het op gevoel doen. Zonder dat het op de tv te zien was. Wat een tegenvaller vandaag. Maargoed de embryo, 7-cellig, die er nu is.., zag er goed uit. Ik ga gewoon heel hard hopen dat die een goeie vd 10 juist heel bojzonder is! Fijne avond aan iedereen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Juul, wat jammer dat er maar 1 goede embryo was!! maar niet getreurd, er is er maar 1 nodig voor een heel mooi kindje te krijgen!! Gewoon positief blijven denken, al had je er meer van verwacht, beter 1 dan géén!! Hopelijk is het andere twijfelaartje morgen een mooi cellenhoopje geworden en ook een goede optie om nog in te vriezen. En okay, ik heb dat nooit gehad het doorspoelen van mijn eileiders, bij mij lijkt alles in orde te zijn. Dus ik kan daar niet over meepraten.. Doe lekker rustig aan, en niet treurig zijn. Misschien hoeft er nooit geen ICSI te komen, ik duim voor je! Fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Juul,

 

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Maar aan de andere kant: je hebt een mooie teruggeplaatst gekregen en wie weet nog 1 voor in de vriezer... En anders: er hoeft er inderdaad maar 1 te blijven plakken! Geloof dat ik daar min of meer een voorbeeld van ben....

Succes en hou ze goed warm die voeten!

 

Groetjes, Beanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden