Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Monica

Je hebt het overleefd he! Beetje erge pijn maar het duurt kort. Je bent het straks vast vergeten. Ik begrijp dat je het rustig aan moet doen? Wat een aantal, ik had er 10 en was al gesloopt. Echt heel rustig aan doen he, goed eten en drinken, beetje wandelen en veel rusten, je lichaam moet herstellen nu. Oja, granaatappelsap ingeslagen? Ik heb na de tp ff geen sinaasappelsap gedronken, had ergens gelezen dat teveel sinaasappels niet goed voor de innesteling zou zijn. Geen idee hoor.. misschien is het grote onzin.

Ik hoop dat het maandag doorgaat. veel sterkte dit weekend.

Hi Beanie,

Bedankt voor je berichtje. Ik ben nog steeds in Belgrado waar het dit weekend 30 graden wordt - dus ik vind het prima hier. Heb twee dagen aan mn werkreis geplakt tot maandag om te genieten van de stad, maandag terug. Werken ging soso, heb me door 'uitputting' en misselijkheid (uh het is begonnen) op de vlakte gehouden met alles. Kan me ook niet echt focussen.

Ik heb veel gelopen hier in de stad en heb ontdekt; mn conditie is echt 0. Voel me een net een houten plank door maanden niet sporten en de stress etc. Na de volgende echo - op 4 juni- ga ik weer beginnen. Kan echt niet zo. Volgende week start ik alvast weer met yoga.

Hoe is het met jou Beanie?

En, waar zijn de anderen..?

hele zonnige groeten,

Juul

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Juul,

owww je bent echt kapot haha dat komt waarschijnlijk echt niet alleen van het niet sporten, ik denk dat je je niet veel anders zou voelen al was je nog wel aan het sporten hoor.. Je lichaam veranderd en heeft gewoon echt heel wat te doorstaan!

En ja ik moet veel drinken en mezelf 2x per dag wegen en temperaturen.. Tot nu toe gaat het wel goed hoor, gisterenmiddag wel wat meer last gekregen, maar nu heb ik vooral spierpijn in mijn kont hahaha waarschijnlijk van het aanspannen bij de punctie door de pijn, ik weet het ook niet.. verder voel ik wel dat er iets gebeurd is en heb af en toe steken, maar het gaat best prima.. Ik ga straks naar de bruiloft van onze vrienden.. voel me goed genoeg en kan daar rustig aan doen.. is op een boot, dus ik hoef niet veel te lopen.. En als het niet gaat gaan we naar huis :)

De granaatappelsap ligt in grote hoeveelheid in de koelkast haha dus komt allemaal goed.. nu op naar maandag, 20 is een mooi groot aantal, maar het wil verder niets zeggen over het aantal bevruchtingen en de kwaliteit natuurlijk, dus we wachten gespannen af!!

Geniet nog van je tripje!

@ Beanie, Lott en de andere dames: jullie ook een fijn weekend dames!!

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

@Monica: Wat een super score! Spannend weer tot maandag, maar je hebt vast wel die 14 voorspelde emmy's. En als je je nu goed voelt en verder rustig aan doet, dan komt het vast allemaal wel goed! Maandag een toppertje er in en dan wachten tot je een ons weegt....

@Juul: Heerlijk, 30 graden... Kun je niet wat deze kant op sturen? Geniet er maar lekker van, nu kun je rustig aan doen. Lastig he, die misselijkheid en vermoeidheid. Maar ja hoort er bij en vergeet je later ook wel weer denk ik. Net als de punctie e.d. Goed eten, gezond doen en op naar de volgende goede echo!

@Roodje en Lott: hoe is het met jullie?

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Afgelopen maandag weer aan het werk gegaan en alleen donderdag vrij geweest. Straks naar een team-building van mijn werkgever. Is wel idioot: allemaal collega's maar ik ken de meesten niet! Ondanks dat ik al bijna 3 jaar voor ze werk. Hoop dat het in ieder geval droog blijft vandaag.

Aanstaande maandag heb ik een gesprek met de fertiliteitsarts. Ben benieuwd of daar nog wat uit komt en of ze verder onderzoek wil doen. Ik heb zelf ook wel wat puntjes die ik met haar wil bespreken. We gaan in ieder geval voor die tweede poging, maar wanneer??? Daarna ben ik de rest van de dag vrij maar ik moet een nieuw paspoort regelen voor we op vakantie gaan. Dinsdag mogelijk ook vrij, heb ik gevraagd want dan heb ik een bel-afspraak met de gyn over de hysteroscopie. Dus dat is wat handiger dan gebeld worden als ik ergens op een OK sta. Hoop dat het kan!

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Meiden, ik lag onder een steen maar daar ben ik dan ;-)

Monica: Morgen TP!!! Spannend! En ik was zooo blij te lezen dat het a: doorging en b: 20 waren! Ik duim duim duim!!

En vwb die visolie...Ik heb de voordeel pot van de Kruidvat. 120 capsules voor 10 euro ongeveer geloof ik....neem tijdens het avondeten 2 capsules...Eet verder alleen sliptong en vissticks haha dus heb het sowieso wel nodig..

Beanie: Voor jou ook spannend morgen! Ben beniewd wat er uit het gesprek komt!

Lekker hoor vakantie! Oostenrijk is zeker mooi! Waar precies zitten jullie?

En over die leuke zwangerschapskleding.....het hangt uiteraard van je smaak af...maar ik heb wel een beetje een kleding tik en heb me al goed verdiept haha...Heb afgelopen weekend bij H en M en Wehkamp besteld!! Ook even om uit te testen wat lekker zit enzo dus stuur sowieso een en ander terug...Pas mijn eigen spijkerbroeken al niet meer! Was natuurlijk al wel een paar kilo aangekomen van de Gonal maar kan het dat je je baarmoeder naar voren draagt ofzo?? Haha...Of heb ik echt zoveel gegeten?? :-s

Juul: Hoe ligt jouw steen?? ;-) En geloof me...je ZERO energie heeft idd niet te maken omdat je nu niet sport...Ik deed veld voetbal 3 x anderhalf uur per week (echt voor de fun want vrouwen en amateur voetbal kan echt niet haha, maar wel vet goed voor je conditie en lachwekkend) maar omdat het wel een heftige sport qua aanraking is ben ik vanaf begin IVF ermee gestopt en nu ben ik een beetje aan het zwemmen maar na 1 trap ben ik al buiten adem...en echt constant benauwd ook...Hijg zelfs als ik slaap! Energieloos zijn is zwangerschapskenmerk nummer 1! En dats niet gelogen dus...

Hoop dat Belgrado evengoed leuk was! En ben je al zo misselijk dat je ook heb gespuugd? Hoe voel je je verder?Wanneer heb je weer echo?

Enne hahaha...Wel leuk dat we hier dan met allemaal dertigers op het forum zitten!! Toevallig hoor! Haha...

Ik moet naar me bed.... heb vanmiddag veel geslapen en wordt snachts veel wakker van de misselijkheid en een 40 urige werkweek staat weer voor de deur dus bah bah bah....

Trusten!! Nogmaals succes morgen Monica en Beanie!!

Liefs Lot

Geplaatst

@Monica: Succes vandaag! Nu onderweg naar het ziekenhuis? Duim voor je dat je bloedwaarden goed zijn en dat je vandaag met emmy naar huis mag!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Thnxxx lieve meiden, heb mijn berichtje uit een ander topic effe gecopied ;) was zoveel en moet echt even plat omdat het helaas niet helemaal goed met me gaat.. maar ik lees jullie snel weer, en dan ga ik even op jullie apart in!! Liefssss

Nou hier een heftige ochtend achter de rug..moest om ongeveer 9.30 uur bloedprikken, maar was vroeg en kreeg voorrang dus heb iets voor 9 al geprikt.. Sinds gisteren ontzettende buikkrampen en steken, echt continu :mad:dus maar meteen doorgelopen naar de IVF afdeling en daar werd ik meteen geholpen, kreeg een echo want de uitslag van het bloedonderzoek was nog niet binnen.. En omdat ik sinds 2 dagen een buik heb alsof ik 4 maanden zwanger ben en zoveel pijn heb vreesde ik natuurlijk het ergste.. Bij de echo bleek er wel wat vocht in mijn buik te zitten, maar ze wilden de bloeduitslag hebben voordat ze gingen bepalen of ik een TP kreeg.. na een half uur kregen we te horen dat het doorging!! GELUKKIG..wel heel blij maar ook beetje bang, is toch niet goed voor onze emmy als ik zoveel pijn heb en misschien de klachten erger worden..

We hadden van de 20 eitjes maar liefst 17 bevruchtingen, maar de kwaliteit is niet top, wel redelijk maar ik was al bang voor de kwaliteit, aantal zegt niets.. We hebben een 7-cellig emmy'tje terug gekregen.. en van de andere 16 is het afwachten hoeveel er goed genoeg zijn om in te vriezen, dat horen we over 2 weken via een brief..

Ik moet morgen terug voor bloed te prikken en dan donderdag weer bloedprikken en een echo en zo tot aan de zwangerschapstest (mag pas over 16 dagen testen :S), en ik word deze week 2 keer gebelt om te vragen hoe het met me gaat.. ze sluiten complicaties nog niet uit, maar mijn bloed was nu redelijk genoeg voor TP.. mocht ik zwanger worden heb ik nog een keer zoveel kans op overstimulatie complicaties, dus helaas zit de angst er nog steeds in ook al hebben we onze emmy weer "veilig" in mijn BUIKje, of het echt zo veilig is voor mij is nog de vraag..

Maar we gaan heeeeeeel rustig aandoen en hopen op het beste :myfignerscrossed:

Geplaatst

@Monica: super! En nu rustig aan, laat mannetje en dochter maar goed voor je zorgen! Is voor het goede doel! Hoop heel erg voor je dat je je snel beter gaat voelen... Maar niet gaan stressen hoor, das niet goed voor je emmy! En lekker aan de granaatappelsap!

@Lott: We zitten tussen Salzburg en Villach, zo'n 40 km voor Villach, bij de Milstatter See. Is daar enorm mooi! Alleen wel een uur of 12 rijden... Als mijn paspoort maar op tijd klaar is! (door die fuxxxxx kinderpaspoorten is de wachttijd opgelopen tot 2-3 weken ipv 5 werkdagen, dus ze gaven me het advies om het maar gewoon volgende week te proberen als ik mijn nieuwe rijbewijs ophaal, of mijn paspoort dan ook klaar is). Enne, als je leuke zwangerschapskleding hebt gevonden mag je het zeggen!

@Juul: al weer terug uit Belgrado?

Vandaag was vond ik toch wel weer een beetje spannend. Maar ook goed. Ben gelukkig niet afgedaan als gevalletje hopeloos, de fert. arts wil het zeker nog een keer proberen. Het was wel een prettig gesprek, waarbij de co-assistent direct op de gang werd geparkeerd (ik heb het niet zo op co's). Helaas moet ik nu eerst 2 menstruaties afwachten, voor ik weer met de deca mag beginnen. Na de uitgangsecho ga ik dan weer gonal-f gebruiken maar dan de dubbele dosis (zou 450 zijn dan, volgens mij is de maximale dosis 300???) en daarnaast ga ik dan nog een ander hormoon gebruiken, niet menopur maar een synthetische variant met LH. Dus dat worden dan 3 prikken per dag. Ach, dr. vd L. zal het wel weten. Ze is net weer op congres geweest vertelde ze.... We hopen dan meer en betere emmy's te krijgen. Al was degene waarvan ik zwanger was wel een toppertje. Verder hebben we het gehad over 1 of 2 terugplaatsten de volgende keer, maar dat mogen we zelf zeggen. Zijn we nog niet over uit trouwens. Ik mag bij een zwangerschap dan t/m week 12 de Utrogestan gebruiken, maar dat is meer voor mezelf. En ik krijg dan ook meer echo's, namelijk elke 2 weken.

We hebben besloten verder geen onderzoek naar de miskramen te gaan doen. Het heeft waarschijnlijk weinig meerwaarde, is mogelijk 15 jaar geleden al onderzocht (al weet ik daar de uitslag niet van) en kost ook nog eens veel te veel tijd (die we gewoon niet meer hebben). Schildklier is eind vorig jaar al onderzocht en die was prima. Het enige wat we nu wel hebben gedaan is bloed prikken voor vitamine B12. Morgen waarschijnlijk de uitslag, dan moet ik toch bellen met de verpleegkundige voor het inplannen van de volgende ronde (voor zover mogelijk).

Verder ga ik het de volgende ronde maar voornamelijk zoeken in gezond leven en eten, en extra vitamientjes en omega-3. En manlief mag een maand voor de punctie (dus eigenlijk als ik met de deca start) een hoge vitamine C dosering gaan gebruiken, zodat hij wat meer weerstand heeft bij de volgende ronde!

Liefs, Beanie

Geplaatst

@ Beanie: jeetje wat een verhaal weer zeg!! Thnx ten eerste, ik ga zeker rustig aandoen!! En in de bijsluiter staat dat 400 de max dosering is van Gonal, maar je arts zal het vast wel weten!! Ik hoop echt dat jullie 2 maandjes een beetje bij kunnen komen en dan weer energie hebben voor een volgende ronde! Ik snap alleen niet waarom je man een maand van tevoren aan de vitaminen moet, het zaad ververst om de 3 maanden, dus wat je man 3 maanden eerder gedronken, gegeten of gedaan heeft, heeft dan pas invloed op zijn zwemmertjes..Of is het ergens anders voor? Meid, ik wens jullie superveel rust toe voor de komende tijd en het moet vast goedkomen de volgende keer!!!

Liefs

Geplaatst

@Monica: dank je wel! Voel jij je al wat beter? Wel goed je rust pakken hoor! Hou de voeten, je buik en je rug maar lekker warm!

Je hebt helemaal gelijk, voor de zaadkwaliteit maakt die maand vitamientjes niks uit. Maar de zaadkwaliteit is prima en we eten over het algemeen wel redelijk gezond, dus daaraan zal het niet zo snel liggen. Dacht meer dat we er de volgende ronde maar voor moeten zorgen dat manlief niet weer ziek is zo vlak voor en tijdens de punctie. Vandaar die hoge dosis vitamine C. Overigens ga ik hem toch niet zover krijgen, hij vindt het al niks om een paracetamol te moeten slikken... Liever hoofdpijn! Dus dan maar dubbele porties groente of zo...

Geplaatst

Owww zoooo... ja ach, toen ik zwanger raakte van mijn dochter had mijn ex 1 of ander raar griepvirus waar hij 3 weken doodziek van is geweest, dus als het goed zit dan zit het toch wel goed hoor meid!! Het is een portie geluk en timing, maar vooral geluk hebben en daar hebben we helaas geen invloed op..voor de rest proberen we alle weetjes en adviesjes gewoon fijn uit hahaha! Ik zit aan mijn granaatappelsap...voel me wel heel schuldig omdat ik me niet goed voel, dat ik onze emmy tekort doe ofzo..stom he.. Is natuurlijk onzin en het ziekenhuis heeft ook gezegd dat hoe ik me voel door de overstimulatie niets te maken heeft met of de emmy een plekje vind ja of nee.. Maar je haalt je toch dingen in je hoofd..Verder lig ik rustig op de bank, mijn mannetje heeft nachtdiensten deze week, dus die komt morgenochtend om 6 uur thuis en smiddags kan hij me dan wel helpen met wat dingetjes, dat is wel fijn... Verder voel ik echt ook dat ik me rust moet pakken in ieder geval een paar dagen..

Hoe is het met jou sinds jullie verlies? Want bij mij heb ik me nog elke keer best lang beroerd gevoeld.. is jouw lichaam weer een beetje de oude?

@ Juul: hoe is het meid, trek je het nog een beetje daar in de warmte? Hier was het ook behoorlijk warm vandaag, bij ons 26 graden in Limburg..

@ Lott: met jou ook alles goed? Ik ga morgen achter die tabletjes aan, kruidvat is om de hoek, dus waggel ik daar wel even naartoe :) Wanneer heb je je 3e echo?

Fijne avond meiden!!

Geplaatst

@Monica: beetje lekker kunnen slapen vannacht? Of is dat sowieso minder als je man er niet is? Hoe voel je je vandaag? Wel rustig aan doen hoor! Gelukkig is het Kruidvat lekker dicht bij zodat je in ieder geval die visolietabletjes kunt halen!

Wanneer hoor je of je cryo's hebt?

Bij mijn eerste IVF was manlief echt behoorlijk ziek de dagen voor en tijdens de punctie. Hoge koorts (boven de 39 graden de dag voor de punctie). Ze waren toen wel even bang voor de zaadkwaliteit, aangezien zaad kennelijk dood kan slaan door hoge koorts. Maar gelukkig zagen ze in de VU direct dat het genoeg was, en hebben ze IVF kunnen doen en is het geen ICSI geworden (hoewel me dat niks had uit gemaakt). Vandaar de extra vitamientjes! Verder doet hij er niet zo veel voor, want tijdens het onderzoek eind vorig jaar was het optimaal van kwaliteit. Dus daaraan zal het normaal gesproken zeker niet liggen!

Ik geloof dat idd de fertiliteitsarts gisteren heeft opgeschreven dat ik 400 Gonal moet gaan spuiten. Zou dus heel goed kunnen kloppen met wat er in de bijsluiter staat!

Op zich hier nog wel z'n ups en z'n downs. Maar ik merk wel dat het steeds meer up's worden. Sinds een week of 2 kan ik weer lachen... Vooral in de eerste weken was het verdriet echt enorm groot. Heb blijft je bij, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed. Wat mij wel geholpen heeft is ten eerste dit kindje toch een naam geven (zodat het voor mijn gevoel toch echt heeft bestaan en niet oplost in het niets). Verder heb ik een doos gemaakt met alle spulletjes die me herinneren aan deze zwangerschap. Is gewoon een grote schoenendoos (voor laarzen), die ik heb beplakt met vlinders. Was prettig om daarmee bezig te zijn. En ik heb een cadeautje gekocht, wat ingepakt en wel in de doos is gegaan. Zou ik anders na de tweede echo ook hebben gedaan, een cadeautje kopen voor ons kindje. Het idee is nu, dat als het wel lukt in de toekomst, deze doos weer te openen en dan de spulletjes die er in zitten (mutsje, rompertje, knuffel, cadeautje) voor dat kindje te gebruiken. Heeft die ook iets van het broertje of zusje dat nooit heeft mogen zijn... Er zitten trouwens 2 mutsjes in, ook een voor het eerste kindje. Tegen die tijd kunnen we daar dan misschien een soort afsluitend ritueel van maken, de doos openen en het cadeautje uitpakken. Wie weet???

Heb net de poli fertiliteit gebeld en ik word voor eind augustus weer op de lijst gezet!! Geeft de burger ook weer moed!

Geplaatst

@ Beanie, ik reageer later even meer op je meid, ik heb koorts :mad: ze wachten het bloedonderzoek af en dan hoor ik straks of ik naar het ziekenhuis moet voor verder onderzoek..dus ik ga gauw weer even plat...

Geplaatst

Hoi Meiden

@ Monica; ik was er al een beetje bang voor, toch wat overstimulatie. Ik hoop dat je pijn minder is geworden, heb er geen ervaring mee, maar je hebt nu dus koorts? Klinkt niet best. Maar ga je vooral niet schuldig voelen, je doet er alles aan om zwanger te worden en dan jezelf dit nog kwalijk nemen ook? Misschien zou ik me ook zo voelen maar als buitenstaander zeg ik, niet schuldig voelen, denk aan je eigen gezondheid nu. Ik hoop dat je bij kunt slapen, mag je paracetamolletjes nemen?

FF ‘n hart onder de riem, mijn embryo was ook 7-cellig en ‘wel goed’. Geen klasse meegekregen maar deze niet al te enthousiaste opmerking van de arts. De andere 8 waren niet bevrucht en een bevruchting was zeer onzeker en is niet bewaard. Maar dat wist je allemaal al. Maargoed, ik ben momenteel enorm zwanger (zo voelt het) van die mwah 7 cellige.. Ik heb natuurlijk jouw voorgeschiedenis niet, maar meid je bent nog zo jong en dit is weer toch weer een serieuze kans.

Heel veel sterkte deze dagen, ik wens je een heel spoedig herstel, maar je bent een bikkel dus dat zal wel.:CYBER_HUGS:

@ Beannie, ik ben zo blij voor je dat je er zo snel bovenop bent. Je hebt groot gelijk om lekker weg te gaan en heeel fijn dat je in augustus alweer aan de beurt bent.

@ Lott, ik lig ook onder een steen en hou het kort dit bericht, voel me niet goed. Heel leuk (klein) kluppie dit ja, ik schrijf hier het vaakst..

Zat jij op voetbal. Ha gaaf! Ik word net als jij snacht el eens wakker door de misselijkheid. En anders sochtends standaard. Alleen als ik overdag tuk dan word ik soms niet wakker met misselijkheid maar dan komt het later wel weer op. Ik heb vandaag voor het eerst warm gegeten, drie happen macaroni met alleen ketchup. En dat hield ik amper binnen. Ben zeker afgevallen.. maargoed zo lang de beschuitjes en theetjes erin gaan en blijven schijnt het niet veel kwaad te kunnen. Ik hang steeds boven de pot, maar het lukt niet...

Ik voel me sinds 4 dagen dus afschuwelijk. Als overmaat van ramp moet ik net als jij (morgen) weer aan het werk (ik woon in a’dam en werk in den haag, dagelijks met de auto .. lange dagen achter de computer.. bleh) en ik weet niet of ik het ga trekken.. oooh, na al het ge-ivf en al die zhuis afspraken nu weer ziek melden?! Hoe ga ik mn zwangerschap geheim houden voor mijn collegas als ik in de pauze niet kan eten en drinken en er als een dweil uitzie, met idd, een nu al opgezette buik!? Ik ga het mn baas morgen vertellen. Maar de rest nog niet, pas na mn volgende echo op 5 juni, dan ben ik bijna 10 weken, is vroeg zat.

Lieve meiden ik spreek jullie later weer. Het kost me echt moeite om achter de computer te zitten. Sorry als ik iemand vergeten ben, ik ben echt gaar!

Veel groetjes aan allen

Geplaatst

Lieve meiden,

@all: wat een kommer en kwel hier opeens! Dat was niet de bedoeling...

@Juul: wat vervelend dat je je zo verrot voelt. Als het morgen niet gaat, dan gaat het niet hoor! Dan maar ziek! (volgens mij was ik hier een tijdje geleden ook al over aan het klagen, al dat ziek melden). Het is gewoon niet anders. Als je koorts had, of buikgriep of zo, dan had je je toch zeker ook ziek gemeld?? Denk maar lekker aan jezelf, en aan je kleine beepje, dat is nu het belangrijkste! Kan me voorstellen dat nu die warmte het ook niet echt beter maakt. BTW: als je zo misselijk blijft, ga je dan wel even naar je huisarts? Je kunt er medicijnen voor krijgen die geen kwaad kunnen in de zwangerschap!

Enne... volgens mij was je niemand vergeten hoor! Kluppie is maar klein, daardoor wel lekker overzichtelijk!

@Monica: neem alsjeblieft je rust en denk vooral aan jezelf! We horen wel weer van je als het weer wat beter gaat... Hoop in ieder geval dat je vanmiddag thuis mocht blijven en niet nu in het ziekenhuis bent! Nogmaals: heel veel beterschap, denk aan jezelf en voor de rest kun je er nu toch NIKS meer aan doen....

Ik geloof dat ik me op dit moment het beste voel van allemaal.... Zou zo graag meeklagen over misselijkheid e.d. Maar dat ga ik hopelijk vanaf oktober wel doen. Jeetje, dan zijn jullie alweer bijna klaar! Ongelofelijk! Op zich ben ik er wel erg blij mee dat ik in ieder geval weer bezig ben als de uitgerekende datum van mijn MA er aan komt (was 23 november). Misschien maakt dat die dag wat minder droevig. Zal dan vast nog wel een traantje moeten laten (niet dat ik dat nu niet meer doe, af en toe komen ze gewoon weer opzetten en dan kan ik ze echt niet tegenhouden).

Slaap lekker allemaal!

Liefs Beanie

Geplaatst

Hey lieve meiden,

wat lief van jullie bedankt!! Mijn uitslag was niet helemaal goed, maar ik mag morgen komen om nog een keer bloed te prikken en voor een echo om te kijken of er meer vocht in mijn buikholte is dan eergisteren.. De koorts is iets afgezakt, zolang ik echt NIETS doe en rustig blijf liggen zakt hij, zodra ik ook maar iets ga doen dan gaat hij weer omhoog.. er zit dus niets anders op dan zo rustig mogelijk doen.. Maar komt vast wel goed, ik hoorde alleen dat bij zwangerschap de klachten van overstimulatie erger worden, dus dat is wel vervelend...maar goed, als ik dan maar zwanger ben wil ik daar wel wat voor lijden hoor!!

@ Beanie: heel lief, ik zal zeker om mezelf denken..zal wel moeten nu.. en ik snap je probleem, bij mij zijn het meer de data van toen ik de miskramen kreeg die ik vervelend vind en waar ik moeite mee heb, en als ons neefje jarig is wel een beetje, omdat we zwangerwaren toen zei vertelde dat ze zwanger was, en wij vlak daarna een miskraam kregen.. maar het is zo'n lekker menneke, dus hij maakt ons ook weer heel blij!! En bij mij is er nog niets zeker, misschien klaag ik tegen die tijd in oktober pas mee over misselijkheid, wie weet wat de toekomst voor ons in petto heeft!!

@ Juul: dank je wel meis!! Wat vervelend dat je je zo rot voelt, maar het is wel vaak een teken dat de zwangerschap echt goed zit als je zo misselijk en moe bent.. dus ik hoop dat dat je ook wel weer blij maakt.. En net wat Beanie zegt; als het niet gaat, dan gaat het niet.. je moet aan jezelf en de kleine denken, jullie gezondheid is het belangrijkste.. Ik werk vanuit huis dat scheelt dan weer, mijn man heeft een eenmanszaak en ik doe de administratie en reclame enz.. dus kan gelukkig mijn eigen tijd indelen, in deze situatie is dat ideaal.. Maar luister goed naar je lichaam en doe rustig aan!! En ja 7-cellig hoeft niet slecht te zijn, zeker niet! Jij bent inderdaad weer het bewijs daarvan, maar als het van 17 bevruchtingen de beste was, heb ik wel mijn vragen erbij.. Maar daar ga ik vd week met de dokter nog eens over praten, we hopen dat deze kleine zich snel deelt en net als bij jou een plekje vind!! Thnxxx

Ik laat hopelijk morgen weten hoe het er hier voor staat, ik vind het wel heel lief dat jullie zo meeleven, doet me echt goed!! Mensen om me heen snappen niets van overstimulatie of wat het nou precies inhoudt..dus ben blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan..

Fijne avond!! :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Juul, nog steeds kut? Leek wel alsof ik mijn eigen verhaal zat te lezen...Maarrrrr....ik voelde me gister en vandaag echt super goed! Dus....hmmnn...s,morgens wel wat misselijk en nog steeds snel buiten adem en veel zuchten maar ben vrolijk en niet zo heel moe! Misschien omdat ik hiervoor 4 dagen lang zat, lag, sliep of hing maar toch!

En ze zeggen dat het heel belangrijk is om nu je rust goed te pakken maar dat gaat soms zowat vanzelf nu he? Haha, tijdelijk cronisch moe(deloos)...Maar er groeit ook een baby in onze buik!!!! Als ik me zo kut voel denk ik af en toe aan hoe ik me voelde als er weer een behandeling was mislukt....dan voel ik me meteen wat beter...

Weten je collegas ook niet van je ivf traject af?? Lastig om dat geheim te houden dan ja...Of heb je je ziek gemeld vandaag?

Monica, wat een verhaal weer! Heel veel sterkte en ook rustig waggelen inderdaad!!! Net wat Beanie zegt: Je kan er nu NIETS meer aan veranderen en alleen maar rusten...EN wat Juul zegt: Je bent een bikkel dus bikkel!!!

Maar je mag hier ook klagen en uithuilen hoor :-)

Beanie; Je verhaal klinkt positief!!! En goed dat je voor jezelf iets gevonden heb om het verdriet een plekje te geven.

Eind augustus weer met volle moed beginnen!

Ja kon je nu ook maar mee klagen inderdaad over alle kwaaltje enzo, lijkt me moeilijk voor je om de verhalen van Juul en mij te lezen maar weet dat dat straks bij jou ook weer zo is! Het voelt ook raar hoor....zo graag zwanger willen zijn en het dan zijn en je dan zo klote te voelen, maar dat is puur lichamelijk, geestelijk is natuurlijk een heel ander verhaal...maar dat hoef ik jou niet te vertellen...Maar dat je wel weet dat ik het snap...Dat wij vorig jaar nog zwaar in de mm zaten werd een kennis die ook in de mm zat vanwege herhaalde miskramen, zwanger....en hoe zeer ik het haar ook echt gunde had ik bij ieder berichtje dat ze op fb plaatsten steeds een hatelijk gevoel...Dan stond er; ooo, de kinderwagen is besteld hoor voor ons kleine meisje en 2 weken later::: Oe de wagen is binnen voor ons meisje....en vandaag weer leuke kleertjes gehaald (met fotos van de babaykamer).... BLEH dacht ik! Hun wagen is binnen hoor zei ik dan hardop op een gemene manier....Ik was totaal mezelf niet maar had wel die gevoelens...Maar ik wist dat dat een fase was...ik kon moeilijk tegen de hele wereld zeggen: HO, wacht! Allemaal even niet zwanger worden want ik heb daar moeite mee! Eerst ik nu!!! Het leven gaat gewoon kneiterhard door en toen ik daar eenmaal mee om leerden gaan kon ik het een stuk beter handelen...Zelfs toen een 17 jarig thuiswonend onvolwassen kind bij ons in het dorp, per ongeluk, zwanger raakten! Het is zoooo oneerlijk maar wij bikkels worden beloond! Geloof me!!!

Poeh zeg, waar kwam deze frustratie ineens vandaan!! Flashback denk ik...Kan je maar weer kwijt zijn...

Om even leuk af te sluiten....Ik heb net mijn bestelling van 216 euro aan zwangerschapskleding van Wehkamp binnen hoor!!! Zitten echt leuke dingen bij!! Volgende week komt er ook voor 200,- van HM binnen maar heb even overdreven besteld hoor (ben sinterklaas niet) Maar heb zo'n 6 jeans besteld om te kijken welke het beste is de rest stuur ik gewoon terug! Ik heb kleding van Mamalicious, Noppies, C&A en zelfs Miss Etam!!! Leuk tuniek, Tanktop, jeans dus...Helemaal leuk hoor!!! Weet niet wat jouw smaak is maar ik kan wel goed shoppen in positiekleding! Gelukkig!!!

Nou ik ga het allemaal even snel passen en dan slapen!

Weltrusten allemaal!

Oja, heb woensdag 30 mei volgende echo!

xxxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

We waren tegelijkertijd aan het typen Moon....maar ga ook maar niet waggelen dan! NIETS doen aub! Dat is het beste!

Hopelijk kan je lekke slapen!

Dikke kus

Geplaatst

Lieve allemaal

Ik ben zo blij, vandaag voor het eerst niet boven de pot gehangen. (hoop maar dat het evengoed goed gaat daarbinnen..) Ik stond op zonder kotsneigingen. Jee dat is fijn!

@ Lott, ik heb de afgelopen twee dagen veel gerust en gelegen (omdat ik niet anders KON) en idd misschien heeft het geholpen.

Het is niet weg maar het is te doen. Ben zo blij dat ik gewoon kan werken.. naja blij, ik neem wel een dagje vrij. Want het is te mooi weer!

Zo jij hebt een shopaanval! Ik ga daar nog niet mee beginnen hoor. Jurkjes met dit weer zijn heerlijk (geen strakke broeken) en ik vind het nog te vroeg om spullen te kopen. Maargoed jij bent al iets verder.

Ik heb zo een functioneringsgesprek (boeien!) en ga het mn baas vertellen. Een collega weet dat ik zwanger ben de rest nog niet en daar wach tik nog ff mee tot na mn tweede echo op 5 juni (9,5 week)

@ Beannie dank je voor je lieve bericht, je bent echt zo super positief, ik gun je VAN HARTE DEZE MISSELIJKHEID TOE EIND DIT JAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ Monica, wat erg voor je, ik hoop dat je veel kunt slapen, de ellende wegslapen en je lichaam helemaal laten bijkomen. Niet stressen, je zit weer volop in de kansen deze dagen!

aan alle lezertjes, fijne zonnige dagen, geniet ervan!

Geplaatst

Lieve meiden, ben opgenomen en moet voorlopig blijven, bij een eventuele zwangerschap nog langer, ik reageer later even rustig op iedereen. Krijg zo infuus. Lieve knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Oh nee Moontje! Dat klinkt niet goed! Aan de andere kant: je weet nu wel 200% zeker dat ze je heel goed in de gaten houden, dat moet toch wel een prettig idee zijn. Maar het liefste zit je uiteraard thuis, bij je mannetje en dochter... Heel veel beterschap, en ik hoop dat deze dagen snel voorbij gaan. Weet je al hoe lang je moet blijven? Tot je mag testen of gaan ze eerder HCG in je bloed testen? En dan? Laat het maar eens weten, als je er aan toe bent, de energie voor hebt en in de gelegenheid bent! Denk in ieder geval aan je!

Heel herkenbaar wat je zegt over het forum. Ik heb hier ook zo veel steun aan en kan vragen stellen als ik het allemaal even niet weet... Het is zo prettig om met andere dames te schrijven die in hetzelfde schuitje zitten! En die precies begrijpen wat er in je omgaat, hoe hoog de spanning en stress kan oplopen....

@Lott: heel herkenbaar. Het is niet dat ik het anderen niet gun om zwanger te zijn (geldt uiteraard niet voor jullie, of wie dan ook op dit forum, ik weet hoeveel moeite het heeft gekost!) maar het is vooral dat ik het mezelf net wat meer gun! Gelukkig weet lang niet iedereen dat we in de MM zitten, dus als ze dan zo'n bericht hebben: prima. Ze hoeven ook niet alles te weten.

En, paste de kleding? Zit het lekker? Wat ik zo gezien heb zou ik ook wel kunnen kopen, van H&M in ieder geval. Maar goed, is voorlopig nog niet aan de orde. Toen ik nog zwanger was paste ik nog gewoon in mijn spijkerbroek (de grootste dan). Daarna ben ik alleen maar afgevallen, nu graaf ik steeds dieper in de kast voor mijn oude broeken... Dus als het in de toekomst lukt dan denk ik dat ik dan ook wel een tijd in mijn 'gewone' kleding pas!

@Juul: gelukkig dat je je vandaag weer wat beter voelde! Hoe is je beoordeling gegaan? En hoe reageerde je leidinggevende op je goede nieuws? Moet je deze week nog veel werken? Hoop echt voor je dat je je nu alleen maar beter gaat voelen. En anders: de 12 weken grens is in zicht, dan wordt het vast wel beter! Kun je eindelijk echt gaan genieten!

Hier alles best. Wacht nu mijn menstruatie maar af, dan kan ik dat doorbellen naar de fertiliteitspoli en kunnen we de planning definitief maken. Hoef alleen nog een keer terug voor de recepten en uitleg, aangezien de medicatie de komende keer iets anders zal zijn dan afgelopen keer. En dan pas weer met de uitgangsecho. Hoop in ieder geval dat de menstruatie niet te lang op zich gaat laten wachten, in ieder geval voor de vakantie komt! Heb al weer wat krampjes, en steken in mijn zij en liezen, dus ben hoopvol dat het er aan zit te komen.... Raar eigenlijk, dat je nu blij kunt worden als het er is terwijl dat in het verleden wel anders was!

Fijne avond allemaal, en Monica in het ziekenhuis vooral een rustige avond,

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve meiden, kost me veel moeite een bericht te sturen, mijn hand is al moe van t andere topic. Gaat vandaag minder, heb veel pijn en moet voorlopig echt blijven. Kleine meid en man waren op bezoek, veel verdriet van mijn kindje, die wilde bij mama blijven of dat ik naar huis kwam. Dat kan helaas natuurlijk niet. Wanneer wel weet niemand, hopelijk doen we t ergens voor, lief dat iedereen zo meeleeft, ik lees af en toe wel maar typen kost me zo lang en ik zie t niet goed. Ik ga jullie morgen apart even antwoorden en vragen hoe t met jullie gaat! Dikke knuff

Geplaatst

Oh monica wat enorm rot voor je. Ik vind het heel erg voor je. Ik hoop dat het snel beter gaat. Kunnen de artsen er iets aan doen, wat doen ze voor je in het zhuis?

Ik hoop dat je kunt slapen. Je zult je wel enorm rot voelen. Heeel veel sterkte. Ga maar niet schrijven als je zo moe bent. BETERSCHAP.

Juul

Geplaatst

Hoihoi, voel me gelukkig ietsjes beter dan gister.. Ik wist ook niet wat het nou precies inhoudt allemaal dat overstimulatie. Maar de eierstokken zijn zeer vergroot en daardoor lekken de bloedvaten die in de eierstokken kapot gegaan zijn, vocht in de buikholte. Dat vocht halen ze uit je bloed waardoor je bloed dikker word en je kans op trombose krijgt. Dus ze dienen me continu vocht toe via infuus en ik moet veel drinken, plus ze houden bij wat erin gaat en wat eruit komt qua vloeistof. Zo kunnen ze zien wat je lichaam vasthoudt, hoe minder je plast des te.slechter voor je nieren. Maar ze kunnen er verder echt niets aan doen. Alleen in de gaten hoiden dat je bloed ok blijft en trombose spuiten geven, en opletten of er niet teveel vocht in je buik of longen komt, anders halen ze dat wel weg. Ik ben beetje benauwd en heb buik en rugpijn. Maar voel me iets bter dan gistrr en plas ook meer. Maar hoe is t met jou juul? Ben je nog in het buitenland? Ik krijg het niet zo goed mee, hopelijk voel je je iets beter en minder moe!Beanie hoe is het met je? Wanneer ging je nou op vakantie? Lief dat jullie zo meeleven.Lott hoe is het met je meid? Ik zag iets over zwangerschapskledinh, leuk he zodra je je buikje gaat zien, lekker trots op zijn!Liefs

Geplaatst

Lieve Monica, gaat het al weer wat beter? Nog steeds zo moe? Hoe is het met de buikpijn en de benauwdheid? Wat vervelend, is het eindelijk mooi weer en dan lig je in het ziekenhuis! Hoop zo voor je dat je snel naar huis mag.... Heb inmiddels wel begrepen dat als na de TP de overstimulatieklachten toenemen, de kans dat je zwanger bent groter is? Dat zou toch geweldig zijn! Maar nu eerst opknappen hoor. En wat Juul ook zegt: vooral niet reageren als je daartoe niet in staat bent! Klets je ons later maar bij!

Digitale knuffel en liefs, Beanie

ps ik kreeg van de week van een collega een flesje Lourdes-water. Wilde dat ik je wat kon opsturen, je zou het misschien kunnen gebruiken...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden