Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hello Ladies,

Hoe is het hier?

Beanie, ik hoop dat je je verdriet een beetje een plekje hebt kunnen geven. Het blijft moeilijk en ik hoop dat je samen de kracht zal vinden om verder te strijden om een kindje. Dikke knuffel.

Juul, gefeliciteerd met je positieve test :-)

Kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk is, maar probeer toch een beetje te genieten!

Lott, wat leuk dat je al een echo hebt gehad! Het lijkt me zo bijzonder om dat hartje te zien en horen kloppen! Dat je kleine boontje maar lekker door mag groeien de komende 7 maanden! ;-)

Monica, wat vervelend dat je van die bijwerkingen hebt van de deca. Hoop dat het gauw minder wordt voor je. Wat je zegt, het is het straks allemaal waard!

Hier alles goed. Ben sinds vorige week donderdag begonnen met de pil. Vrijdag heb ik mijn eerste acupunctuur gehad, dus ja we zijn "van start". Heb wel een beetje moeite met de naderende moederdag. Vorig jaar moederdag heb ik mijn familie verteld dat ik zwanger was onder het mom van "Volgend jaar mag ik ook moederdag vieren!" maar dat is dus anders gelopen...en dat is op dit moment best confronterend.

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Beanie, ik hoop dat het al iets beter met je gaat. Hoe is het op je werk gegaan? Heb je inmiddels met je partner gesproken over een volgende poging? Hoop dat jullie op dezelfde golflengte zitten en elkaar bij een volgende keer weer kracht kunnen geven. Zo belangrijk dat er tenminste een van de twee positief is om ook de ander op te peppen (positief zijn mag tussen de een en ander afgewisseld worden..)

@ Lott, wat heb je alweer snel een tweede echo!? (ps; over dat smeren van je buik, ik heb gelezen dat het niet te beïnvloeden is door crème…hmm?!)

@ thx RoOdje. Ongelooflijk toch. Ik dacht echt dat het haast onmogelijk was in een keer zwanger te raken. Tien eitjes, een normale bevruchting, niks in de koelkast en dan zwanger. Alles is mogelijk hier, dat zeggen artsen en ervringsdeskundigen niet voor niets. tis echt waar. Valt weinig pijl op te trekken.

Maar het is nog vroeg en ik ben voorzichtig blij, net als mn ma, vriend en een paar vriendinnen die ik het verteld heb. Ik voel wel elke dag wat, gister weer buikpijn. Echt relaxed is het nog niet. Je weet dat het gewoon mis kan gaan in het begin. Toen de verpleegkundige in het z’huis laatst nav mijn positieve test tegen me zei “fingers crossed nu he” besefte ik me dat die eerste weken echt spannend zijn.

Om het toch een beetje tot me door te laten dringen heb ik wel een vrolijke banner gemaakt. Moet niet vergeten er toch een beetje in te geloven…..

@ ladies met de romantic pic’s; what een romaaance zeg………… word helemaal jaloers……

gezellige bevrijdingsdag allemaal:icon_rr:

Geplaatst

Hahaha romatic pics! Ja zag dat Monica ook een nieuwe had, ziet er goed uit! Haha...

Fijn te horen dat het allemaal goed gaat met jullie...

@ RooDje, hoe vond je de acupunctuur? En probeer die data's van vorig jaar los te laten....ik weet dat het speciale dagen zijn geweest maar nieuwe speciale dagen are about to happen...en elke minuut die je besteed aan je verleden gaat af van je toekomst... Klinkt lekker makkelijk maar toen ik die zin ergens las dacht ik; Ja, get over it en kijk vooruit.

Hier gaat het goed...ben erg benieuwd woensdag!

We keep in touch!

Geplaatst

O en Juul, ik smeer niet met creme maar met bio-oil, misschien werkt dat wel :-)

Geen idee, maar vind het wel lekker ook...

Ben jij al wat ''specialere' dingen aan het doen/eten?

xx

Geplaatst

Hi Lott, eigenlijk viel het me op dat ik al een hele tijd juist niet meer heb nagedacht over die "speciale" data, maar toen ik een reclame op tv zag over moederdag bedacht ik weer wat we vorig jaar met moederdag hadden gedaan... Over het algemeen ben ik juist iemand die vooruit kijkt en enorm positief is, maar hier heb ik het onverwacht toch moeilijk mee.Ik vond de acupunctuur lekker ontspannend. Of het echt iets teweeg heeft gebracht weet ik nog niet natuurlijk, maar voor de ontspanning was het erg prettig! Heb wel van 1 naaldje een blauw plekje op mn buik al een week! Raar want ik heb dat naaldje tijdens de behandeling niet gevoeld!Hi Juul, ja kan me voorstellen dat je voorzichtig blij bent en ook bij buikpijn angstig bent. Denk dat je dat de komende tijd nog wel een beetje zal houden, maar goed dat je ook een banner hebt gemaakt! Wie weet dat het zo sneller doordringt!

Geplaatst

Hey meiden :)

@ RooDje: fijn dat je eindelijk van start bent, ik heb ook eerst de pil moeten slikken, gaat allemaal snel hoor, voor je weet mag jij ook spuiten en kom je weer een stapje dichterbij je droom! En helaas kennen veel meiden hier het gevoel van: het had al zo kunnen zijn.. ik zeg ook al 3 kerstfeesten lang; volgend jaar zal er toch eindelijk wel een kindje bij zijn, of ik in ieder geval met een dikke buik rondlopen :mad: maar helaas... we gaan er nu gewoon allemaal vanuit dat we met Kerst dikke buiken hebben, en we volgend jaar met moederdag een klein wondertje hebben!

@ Juul en Lott: hahaha ja mijn man zag me laatst hierop de site en zag de foto van mij en Savannah en zei toen; "hey waar ben ik?? Ik hoor er ook bij!" Dus heb ik de schermafbeelding maar aangepast naar een foto van ons saampjes.. heel romantische foto inderdaad :) we zijn ook nog heel erg verliefd, komende 27 augustus zijn we 2 jaar getrouwd.. er mist alleen nog een wondertje van ons samen!

Hopelijk voelen jullie je goed, ik gebruikte ook Bio Oil toen ik zwanger was van mijn dochter en ik heb echt geen zwangerschaps striemen eraan overgehouden terwijl ik een behoorlijke mega buik had op het laatst, dus voor mij heeft het zeker meegeholpen en heb ook alweer een flaconnetje klaarstaan mocht het gaan lukken!

Lott 9 mei je 2e echo, spannend! Ik hoop dat alles top is en voor jou natuurlijk ook Juul 14 mei met de eerste echo.. ik volg het hele verhaal nog en duim dat alles goed gaat!!

Ik heb waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei de punctie, dus dan horen jullie ook nog van me hoe dat gegaan is!

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Hier nog steeds een beetje wisselend. Heb inmiddels een afspraak gemaakt met de fertiliteitsarts, ik denk wel dat we nog een tweede poging gaan doen. Maar ik wil wel graag een paar dingen bespreken. Ben nu heel erg op zoek, niet zozeer naar het 'waarom', meer naar een antwoord of dit misschien een volgende keer te voorkomen is.... Maar dat is weer een heel andere discussie. Ik merk in ieder geval dat mijn tranen af en toe nog erg hoog zitten, en donderdag werken was niet heel makkelijk. Aan de andere kant ben ik die drempel nu over en ik merk wel dat er af en toe ook weer een lachje van af kan. We komen er wel!

Helaas gaat het sinds vorige week zondag lichamelijk wat minder, heb steeds verhoging en voel me gewoon niet okay (vooral geen eetlust, heel veel dingen staan me enorm tegen, het lijkt wel of mijn smaak totaal veranderd is??). Woensdag ben ik bij de HA geweest en die vond het nodig dat ik toch weer door de gyn gezien zou worden. Dus ik ben woensdagmiddag nog voor een echo geweest. Het is mogelijk dat er toch nog een rest zit, maar dat was niet heel duidelijk. In ieder geval geen reden om met spoed nog een curretage te doen. Morgen weer terug. Helaas nog steeds aan het vloeien en voor de rest nog niet veel opgeknapt. Ik weet het niet.

Roodje en Monica: veel succes in de aanloop naar de punctie! Zorg vooral goed voor jezelf! En als je je *** voelt: het gaat weer over... Na de punctie ben je dat allemaal zo weer vergeten!

Lott en Juul: op naar de goeie echo's! Positief denken!

Liefs, Beanie

Ps: lief dat jullie nog aan me denken.... doet me goed....

Geplaatst

Hey Beanie, goed van jullie dat jullie toch doorgaan!! En meid, ik weet wat je voelt, bij ons was het 3 x kort achter elkaar misgegaan, en je word er zo onzeker van en elke keer zakt de grond onder je voeten weg.. ik vraag me ook steeds af; wat is er mis met mij?? Waarom wil het niet goed innestelen? Maar er is dan iets niet goed met het vruchtje, en er word je een leven van ellende bespaard als de natuur het zelf afbreekt.. Bij ons kunnen ze niets vinden en zeggen; gewoon pech :mad: Dat is moeilijk te accepteren, maar we moeten wel, en zijn ervan overtuigd dat het een keer goed moet gaan. De volgende keer komt het vast goed, hou die moed!! Die blijven wij ook houden, ook al zullen we bij een volgende zwangerschap ook heel erg bang zijn dat het weer misgaat..en dat zal waarschijnlijk de hele zwangerschap zo blijven, maar we blijven hopen dat we uiteindelijk een gezond kindje in onze armen hebben.. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen, al zou het nog een keer misgaan..het maakt je uiteindelijk ook sterker ook al is dat nu nog moeilijk te geloven.. Ik wens jullie heel veel kracht en moed om door te zetten!

O ja en je moet goed onthouden dat je je na een miskraam lichamelijk hetzelfde voelt als na een bevalling... je lichaam heeft ongeveer 6-8 weken nodig om weer de oude te worden..doe rustig aan!!!

Geplaatst

Hi RooDje, ja met dat soort dagen wordt je erop tv behoorlijk aan herinnert...en al had ik begin december hier mijn verhaal verteld dan was dat een en al nagatief, futloos, optimistich-loos en verdrietig hoor dus ik ben zelf ook lang niet altijd zo positief als dat ik nu klink...maar achteraf vind ik het zooo jammer dat ik het zoveel heb laten beinvloeden dus die wijze les geef ik graag door ;-) En niet dat ik denk dat jij negatief bent hoor maar herken je gevoel heel erg, nooit gedacht dat dit zoveel impact kon maken he? Had ik ook...

Goed van je dat je acupunctuur doet! Baat het niet schaadt het niet! En toch doe je wat extra's....voelde bij mij goed...Ik ben bij een homeopaat geweest en kreeg allemaal granules voor geschreven en ik loop nog steeds bij een paranormaal genezeres die de negatieve energie uit me strijkt en de positieve erin doet...Pppfff

Al had iemand vorig jaar gezegd dat ik bij zo'n iemand zo komen had ik ze echt voor gek verklaard! Ik ben helemaal niet (bij)gelovig of spiritueel maar dit is zo''n lieve vrouw en heb er echt een goed gevoel bij dus ook al werkt het als een placebo...dan werkt het toch ook!? ;-) EN misschien heeft het wel mee gewerkt dat ik nu wel zwanger ben! We'll never know haha...

Hi Lott, eigenlijk viel het me op dat ik al een hele tijd juist niet meer heb nagedacht over die "speciale" data, maar toen ik een reclame op tv zag over moederdag bedacht ik weer wat we vorig jaar met moederdag hadden gedaan... Over het algemeen ben ik juist iemand die vooruit kijkt en enorm positief is, maar hier heb ik het onverwacht toch moeilijk mee.Ik vond de acupunctuur lekker ontspannend. Of het echt iets teweeg heeft gebracht weet ik nog niet natuurlijk, maar voor de ontspanning was het erg prettig! Heb wel van 1 naaldje een blauw plekje op mn buik al een week! Raar want ik heb dat naaldje tijdens de behandeling niet gevoeld!Hi Juul, ja kan me voorstellen dat je voorzichtig blij bent en ook bij buikpijn angstig bent. Denk dat je dat de komende tijd nog wel een beetje zal houden, maar goed dat je ook een banner hebt gemaakt! Wie weet dat het zo sneller doordringt!
Geplaatst

Tja, die dagen die gaan komen.... Voelde ook wel even wat pijn, moederdag is niet voor ons weggelegd of zo. Wie weet volgend jaar! In november zullen ook nog wel moeilijke dagen komen. Maar ja, wie weet hoe het leven er dan uit ziet!

Voor nu dacht ik mijn portie ellende wel gehad te hebben. Maar helaas. Vanmorgen weer voor een echo geweest, aangezien ik me sinds de curretage niet echt goed heb gevoeld. Nog steeds temp en aan het vloeien, daarnaast ook nog buikpijn. Vorige week is er al een controle echo gemaakt en de gyn twijfelde of er toch nog een restje zit. Dus ik moest vandaag terugkomen. Helaas, inderdaad nog een restje. Moest direct starten met een antibioticum kuur en helaas helaas helaas morgen weer voor OK, in principe doen ze een hysteroscopie (onder zicht) en eventueel nog een curretage om de rest te verwijderen. Het is niet anders. Gelukkig merk ik dat de emoties nu toch minder beginnen te worden en in dat opzicht lucht het me toch ook wel weer op dat er een oorzaak is voor hoe ik me nu voel. En dat die te verhelpen is. Ben bang dat dit wel extra tijd gaat kosten maar ja, zolang die rest er nog zit kan ik zeker niet opnieuw zwanger worden. Dus het moet er toch echt uit.... (nog afgezien van het infectie risico voor zover er niet al een infectie is, maar daarvoor is die antibioticum). In ieder geval zal 2x narcose in 2 weken tijd niet echt helpen om heel snel weer op te knappen ben ik bang. Wie weet valt het mee. Heb me in ieder geval voor 2 dagen ziek gemeld, maar dat kan ook zo maar de rest van de week worden. Help! Ik ben nooit ziek! En nu wel heel vaak!

Gelukkig gaan we in juni lekker 10 dagen op vakantie, dus daar ga ik me na morgen maar op verheugen!

Liefs, Beanie

Geplaatst

He Beanie wat rot meid... het is al moeilijk genoeg en dan ook nog deze pech.. het is allemaal niet eerlijk..heel veel sterkte nogmaals.. Rust uit op je vakantie, en hopelijk komen jullie vol goede en positieve energie weer terug! Hopelijk ziet november er voor jullie heel veel beter uit, met een mooi rond buikje en een geweldig uitzicht!

Geplaatst
Tja, die dagen die gaan komen.... Voelde ook wel even wat pijn, moederdag is niet voor ons weggelegd of zo. Wie weet volgend jaar! In november zullen ook nog wel moeilijke dagen komen. Maar ja, wie weet hoe het leven er dan uit ziet!

Voor nu dacht ik mijn portie ellende wel gehad te hebben. Maar helaas. Vanmorgen weer voor een echo geweest, aangezien ik me sinds de curretage niet echt goed heb gevoeld. Nog steeds temp en aan het vloeien, daarnaast ook nog buikpijn. Vorige week is er al een controle echo gemaakt en de gyn twijfelde of er toch nog een restje zit. Dus ik moest vandaag terugkomen. Helaas, inderdaad nog een restje. Moest direct starten met een antibioticum kuur en helaas helaas helaas morgen weer voor OK, in principe doen ze een hysteroscopie (onder zicht) en eventueel nog een curretage om de rest te verwijderen. Het is niet anders. Gelukkig merk ik dat de emoties nu toch minder beginnen te worden en in dat opzicht lucht het me toch ook wel weer op dat er een oorzaak is voor hoe ik me nu voel. En dat die te verhelpen is. Ben bang dat dit wel extra tijd gaat kosten maar ja, zolang die rest er nog zit kan ik zeker niet opnieuw zwanger worden. Dus het moet er toch echt uit.... (nog afgezien van het infectie risico voor zover er niet al een infectie is, maar daarvoor is die antibioticum). In ieder geval zal 2x narcose in 2 weken tijd niet echt helpen om heel snel weer op te knappen ben ik bang. Wie weet valt het mee. Heb me in ieder geval voor 2 dagen ziek gemeld, maar dat kan ook zo maar de rest van de week worden. Help! Ik ben nooit ziek! En nu wel heel vaak!

Gelukkig gaan we in juni lekker 10 dagen op vakantie, dus daar ga ik me na morgen maar op verheugen!

Liefs, Beanie

Ik wil je ook graag veel sterkte wensen met het verwerken van je verdriet en de teleurstelling.

Ik hoop dat je een hele mooie vakantie hebt en je gedachten even helemaal opzij kunt zetten en met frisse moed terug komt. En veel zon hopelijk, in tegenstelling tot ons pokkeweer.....

hou je taai

Geplaatst

Thanks @ Monica :-)@Lott ja op een gegeven moment ben je tot alles in staat he?! Ik heb morgen weer acupunctuur en daarna yoga, dus als ik dan niet relaxed en in balans ben dan weet ik het ook niet meer! ;-)Beanie, wat vervelend. Je hebt gelijk, zo lang dat restje er nog zit kan je ook niet verder. Ik hoop dat het meevalt voor je.

Geplaatst
Thanks @ Monica :-)@Lott ja op een gegeven moment ben je tot alles in staat he?! Ik heb morgen weer acupunctuur en daarna yoga, dus als ik dan niet relaxed en in balans ben dan weet ik het ook niet meer! ;-)Beanie, wat vervelend. Je hebt gelijk, zo lang dat restje er nog zit kan je ook niet verder. Ik hoop dat het meevalt voor je.

RooDje, nou dat klinkt helemaal uitgebalanceerd, heerlijk.

Ah yoga, zo lekker. Ik heb afgelopen maanden shiatsu gedaan, ook zooo fijn. Was gestopt toen ik met de hormonen begon in maart, even geen ruimte in mn kop voor nog meer afspraken. Maar ik ga het zeker weer doen (wordt vergoed door je aanv verzek). Met yoga wil ik deze week weer beginnen na een lange pauze, maar de yoga die ik doe is best heftig soms en vraag me af of dat wel "kan" als je zwanger bent. Zal wel. Ga het de lerares gewoon meedelen.

Monica; nog een paar dagen en dan komt de eerste fm eraan he? Spannend. Kijk je ernaar uit?

Beanie heel veel sterkte deze dagen.

Geplaatst

Hallo lieve dames,

Wilde even laten weten dat het weer achter de rug is. Ze hebben vanmorgen de rest hysteroscopisch kunnen verwijderen, dus een 2e (eigenlijk 3e al) curretage was niet nodig. Ben wel opgelucht. Nu nog 3 dagen antibiotica, lichamelijk herstellen en dan... Lekker op vakantie. We zijn nogal van de actieve vakanties, dus wat dat betreft is het meer ontspannen door inspannen... Maar slapen dat we doen! En nu kan ik in ieder geval mijn grote hobby uitoefenen (als je zwanger bent wordt het toch afgeraden om te gaan paardrijden, skiën, bungy-jumpen, skydiven, base-jumpen? Mijn grote hobby valt denk ik wel in een van deze categorieën dus in april heb ik over geslagen, maar nu kan ik los!!! De wereld ziet er toch zo mooi uit vanuit de lucht.....). Okay. Noem me gek.....

@Monica: voel je je al beter nu je ook gonal spuit? Is je hoofdpijn eindelijk een beetje over? Succes met je metingen!

@Roodje, volgens mij moet je inderdaad wel meer dan volledig in balans zijn...

@Juul & Lott: genieten jullie wel een beetje? Als ik het goed heb hebben jullie beiden binnenkort echo.... Ik hou dit draadje in de gaten hoor! Volgens mij wordt het gewoon heel positief allemaal en mag ik gewoon als laatste weer aansluiten in dit rijtje! Wil eigenlijk het liefste gisteren weer starten... Hoe snel kan het gaan met die 8-baan??? (o daar hou ik nou net helemaal niet van....)

Liefs! van Beanie

Geplaatst

Hoi Beanie, gelukkig ben je weer wat positiever, haal alle energie uit je vakantie, doe lekker alles wat je wil je doen en dan kom je terug en begin je met een nieuwe start!! Wat leuk dat jullie zo actief zijn! Ik heb hoogtevrees dus zie mezelf nooit van zijn leven bungee jumpen of parachute springen ofzo..maar als je het durft lijkt het me een geweldige kick! Met mij gaat het heel veel beter sinds ik de Gonal-F erbij spuit, heb nog wel af en toe hoofdpijn, maar is niet meer te vergelijken met een week geleden, toen liep ik echt als een zombie rond, kon echt niks meer van de hoofdpijn. Dus ik voel me eigenlijk heel erg goed nu, vrijdag eerste meting en dan waarschijnlijk volgende week ergens de punctie. Ik hoop echt dat je vakantie jullie veel goed doet! Voel zo met je mee!

Geplaatst

@ Juul: ja overmorgen heb ik de eerste FM :) erg spannend, is toch afwachten zo een eerste keer hoe de medicijnen aanslaan en of er genoeg of teveel groeien, ben heel erg benieuwd. Heb wel wat steken af en toe bij mijn eierstokken, dus er is zeker iets aan het groeien!

Hoe is het met jou? Maandag je eerste echo, ook spannend voor jullie dus!! Hopelijk word het een hele mooie ervaring voor jullie :)

Geplaatst
@ Juul: ja overmorgen heb ik de eerste FM :) erg spannend, is toch afwachten zo een eerste keer hoe de medicijnen aanslaan en of er genoeg of teveel groeien, ben heel erg benieuwd. Heb wel wat steken af en toe bij mijn eierstokken, dus er is zeker iets aan het groeien!

Hoe is het met jou? Maandag je eerste echo, ook spannend voor jullie dus!! Hopelijk word het een hele mooie ervaring voor jullie :)

He Moon,

Spannend hoor. Ik was ook blij met mn eerste steekjes, gebeurde er tenminste iets. In mijn laatste dagen, dus na mn laatste echo, heb ik er trouwens nog een paar follikels bijgekregen, dat was een leuke verrassing met de punctie. Maargoed, de uitslag was niet denderend (10 eitjes, 1 bevruchting) dus het blijft allemaal afwachten tot het einde van de rit, maar ik hoop dat je er genoeg hebt om door te gaan en dat ze op schema zijn. Laat van je horen!

Maandag mn eerste echo ja (ik wou bijna zeggen follikelmeting haha, besef het nog echt niet). Maar het is vroeg, misschien te vroeg om iets te zien zeiden ze in het zhuis. Maar omdat ik een week op werkreis ga naar het buitenland wilden ze me voor de trip wel alvast zien. Als er niks te zien is mag ik de week erop meteen voor de tweede echo komen. Ik durf niet te hopen dat alles goed is, ik zou zo dankbaar zijn.. niet normaal.

groetjes

Geplaatst

@ Juul: maar jij bent het bewijs dat er maar 1 nodig is om positief resultaat te krijgen :) Dus ik ben met alles blij!! Ben alleen bang dat we misschien geen mooie embryo's krijgen, omdat dat misschien een reden is van de miskramen... mocht dat het geval zijn, dan is deze IVF poging klaar en stromen we door naar ICSI.. dus erg spannend allemaal!!

Geplaatst
@ Juul: maar jij bent het bewijs dat er maar 1 nodig is om positief resultaat te krijgen :) Dus ik ben met alles blij!! Ben alleen bang dat we misschien geen mooie embryo's krijgen, omdat dat misschien een reden is van de miskramen... mocht dat het geval zijn, dan is deze IVF poging klaar en stromen we door naar ICSI.. dus erg spannend allemaal!!

Onze arts had gezegd dat icsi voor ons beter was ivm slecht en weinig beweeglijk zaad van mn vriend. Ik hield vol dat ik liever ivf deed, de arts ging daar de eerste poging in mee en gelukkig nog zwanger van geworden ook, unbelievable. Mijn embryootje wat een 7 cellige met een "mwah goed" classificatie en tijdens de tp hadden we het al over de volgende, icsi, poging (erg he).. nu maar duimen zei de gyn na de tp, het klonk zo cynisch, zo van, meid je hebt er maar een, good luck.

Ik heb ook over vrouwen gelezen dat ze zwanger werken van 2 en 4-cellige embryos.. en van matige embryos.

Lijkt me wel heel frustrerend als je niet weet waarom een embryo na bevruchting toch niet doorgroeit. Kunnen ze dat onderzoeken? Is icsi dan het antwoord? Bevruchten lukt dus wel. Das al mooi! Gaan ze dan voor 'hoe meer embryos hoe beter, des te meer terugplaatsingen?

Is je man ook onderzocht?

Ik heb mn vriend veel groenten laten eten de maanden voor de iuis en ivf: vooral bloemkool, broccoli, aardappelen, schijnen goed te zijn voor aantal en kwaliteit (?!).. Weet niet of het echt helpt maar had wel eens gelezen dat het Nederlandse dieet goed is voor de man zijn zwemmers. Normaal had mn vriend iets van een half tot 1 miljoen zaadcellen. Nu meestal tussen 2 en 6 miljoen. (Voor ivf is 2 miljoen nodig, meneer had er op de dag van de punctie 2,1 miljoen.. dus deden ze ivf.)

Who knows he, maar goed hij voelt zich ook beter nu hij borden groente eet en regelmatig fruit.

Heel spannend allemaal! Ik hoop enorm met je mee.

Geplaatst

Hoi Juul:

ja ben het met je eens hoor, en mijn man heeft er alles aan gedaan ( en nog steeds) om het zaad optimaal te laten zijn..ik vind het lastig om te zeggen waar het aan zou kunnen liggen.. wij zijn meteen toen ik ben gestopt met de pil naar het ziekenhuis gegaan om mijn man zijn zaad te laten onderzoeken. Het was namelijk 6 jaar daarvoor met zijn ex zo slecht dat ICSI de enige oplossing zou kunnen zijn voor hem om toen kinderen te kunnen krijgen, hij had toen een beweeglijk aantal van 8 (en nee geen 8 miljoen, maar gewoon 8) dus dat was echt zo slecht... Maar die relatie is toen misgelopen, en hij is er verder niet meer mee bezig geweest totdat wij elkaar leerden kennen.. Nu was het goed genoeg om het eerst een tijd zelf te proberen, dat resulteerde in 3 zwangerschappen het eerste jaar die vroeg eindigden in miskramen...dat hebben ze onderzocht met de standaard onderzoeken naar genen en mijn imuunsysteem.. is niets uitgekomen.. ze hebben ons toen nog een jaar zelf laten aanrommelen, zonder resultaten, toen met IUI begonnen (7x 2 eitjes maar geen zwangerschappen) en nu dus IVF.. We weten niet of het pech is of dat er iets niet goed zit..het zaad zou goed genoeg moeten zijn om ook gewoon zo zonder mmm zwanger te raken, maar dat gebeurd dus niet..nu al 2 jaar niet.. de mogelijkheid is dat we samen geen mooie embryo's krijgen, maar dat zou dan bij een IVF behandeling duidelijk moeten worden.. En of het dan mis gaat bij de bevruchting (wat misschien met ICSI te verhelpen is) of dat er iets met innestelen niet goed gaat, dat is afwachten.. Mochten de bevruchtingen wel mooi zijn en er word een emmy teruggeplaatst, dan moet ik afwachten of dat het weer afgestoten word.. als dat zo is gaan ze een kijkoperatie doen of er misschien iets niet goed is bij mij van binnen.. ONZEKERHEID aan 1 stuk dus :mad: maar mijn man en ik gaan deze poging gewoon net als ieder ander tegemoet met goede hoop dat het nu wel gaat lukken!!

Geniet lekker van je zwangerschap, ik vind jou echt een mooi voorbeeld van dat het dus wel allemaal kan ook al hebben zelfs de dokters er weinig vertrouwen in dat het met IVF ging lukken, dat zijn dan toch maar weer die mooie wonderbaarlijke dingen...en dat is het ook natuurlijk, nieuw leven, is iets wonderbaarlijks :)

Geplaatst

Lieve Monica

Wat een verhaal. Je man heeft dus ook "wisselend" zaad... Ik zou toch proberen om met het eten hem zijn best te laten doen - niet overdreven natuurlijk, maar gewoon inbakken in het systeem dat je heel gevarieerd eet en veeel groente. U never know.

Baat het niet dan schaadt het niet.. Maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.

Maargoed hij heeft nu dus een goed aantal. Met ivf, op de dag van de punctie zal weer blijken hoeveel en hoe goed.

Omdat je al een kindje hebt, heb ik het gevoel (sorry dat ik zo vrij ben) dat het misschien toch domme pech is geweest, de 3 miskramen? Hij lijkt ok, jij ook. IVF is dus heeeel spannend, wij hadden ook zo een ivf/ icsi situatie, en met de kanttekening moeilijk geval ivm chemo van mijn vriend, ze vonden het raar dat hij uberhaupt nog zaadcellen aanmaakte.. Maar hij nam ook nog hormonen om dit te stimuleren. Heeft ook weer een beetje geholpen.

Omdat ik "gezond" ben hadden wij hoop en de arts ook. Ben wel al bijna 37 dus dat was een klein puntje van bezorgdheid maargoed, onterecht dus.

Houd geduld en houd deze positieve instelling vast! Gelukkig hebben jullie elkaar en je dochter en veel liefde - zo lijkt het op de foto...:happy11: - en je bent nog jong, dus er is nog vanalles mogelijk!!!

Geplaatst

Dank je wel Juul voor je lieve woorden :) het heeft bij jullie zeker baat gehad, goed hoor! En we blijven zeker positief maar hebben toch wel vragen...we eten altijd gezond, ik kook graag en maak meestal pasta met veel groenten of aardappels, vlees en groente.. Verder ben ik 3 jaar geleden gestopt met roken, mijn man heeft nooit gerookt en we drinken zelden alcohol...dus dat gaat zeker allemaal goed!! En of we verder gezond zijn, ik weet het niet, ik heb 4 jaar terug een slechte uitslag gehad van een baarmoederonderzoek, ze hebben toen een stukje van de baarmoederhals verwijderd.. Heb heel vaak last van mijn bekken en steken in mijn liezen, had met mijn zwangerschap van mijn dochter ook bekkeninstabiliteit. Dus misschien moeten ze toch eens een keer van binnen kijken of alles wel okay is.. Ten tweede is mijn dochter niet van mijn huidige man, dus of het tussen ons twee "matched" om kindjes te krijgen weten we niet.. je hoort heel af en toe dat 2 mensen wat dat betreft vijandig op elkaar reageren en er miskramen blijven komen of gewoon geen zwangerschap ontstaat.. Maar we zullen het gauw genoeg weten...ik hoop dat je gelijk hebt en het allemaal gewoon domme pech is... maar waarom het dan het eerste jaar 3 x tot een bevruchting komt en nu al 2 jaar niets weet ik ook niet..

En 37 jaar is ook nog jong, voor een zwangerschap scheelt 32 en 37 jaar heel veel in de ogen van dokters, maar ik vind dat onzin..ligt naar mijn mening heel erg aan de persoon zelf.. ik ken een vrouw die kreeg na haar 38 jaar nog 5 kinderen en raakte pas met 49 jaar in de overgang, en ik ken iemand die was met haar 29e al in de overgang en had nog geen kinderen helaas... dus ik vind dat ze naar persoon en lichaam moeten kijken en niet naar leeftijd..

Gelukkig zijn er nu veel technieken en ik ga er gewoon vanuit dat ook wij uiteindelijk een kindje mogen verwachten :) en dat gun ik hier iedereen natuurlijk :toppie:

Geplaatst

Heey meiden,

Ik vind dat we echt een leuk groepje hebben zo! Niet zo druk en we vullen elkaar goed aan :-)

Beanie, wat een gedoe maar gelukkig voel je je emotioneel al een stuk beter! Straks lekker op vakantie en allemaal actieve dingen doen die je anders niet mocht! Ja tuurlijk ben je 1000x liever zwanger dan dat je nu actieve dingen kan doen maar voor nu is dat wel even leuk toch? Ik heb 21x gebungee jumped maar dat kwam omdat ik 3 zomers lang bungee jumps verkocht aan lekkere gekke toeristen in de costa brava. Top tijd!! Living on the edge! Geniet ervan beanie!!!

Monica, straks je fm! Spannend! En idd spannend om te horen of ze in het lab kunnen zien of er een probleem is met de samen smelting...Dat vond ik ook spannend omdat ik niets anders kon bedenken waarom het bij ons niet lukte... En v.w.b. de groenten enzo...ik dronk de laatste weken granaat appelsap, dit blijkt goed te zijn voor de innesteling...Geen idee of het echt zo is maar...daar gaan we weer...baat het niet schaadt het niet ;-)

Juul, haha 1e fm...wennen he? Hoe voel je je?

Roodje, ja idd als je nu niet in balans raakt! Ik wil ook op yoga! Ben nu een beetje aan het zwemmen om toch aan me beweging te komen en heb vrijdag een tennisuitje met het werk, maar zwangerschapsyoga lijkt me wel wat! Hoe gaat het nu met jou?

Wij hebben vanmiddag de 2e echo gehad en vergeleken met 2 weken terug was het nu een reus! 2,1 cm!! Haha en je zag echt al die 4 uitstulpinkjes, zelfs het armpje bewoog! Mark vond de hartslag een mooie beat haha! We liepen echt met een big smile het zh uit. Eindelijk even een moment van besef!

Lieve schatten, ik wens jullie dit allemaal heel erg!!

Dikke kus Lot

Geplaatst

Hi Lott,

aaahhh wat geweldig he, gefeliciteerd met de goede echo!! Met mijn dochtertje kreeg ik de eerste echo pas met 11 weken (dat was toen standaard) en toen was het een echt minimensje die lag te zwaaien met de armpjes en beentjes, gaat zo snel he!! Echt heel leuk voor jullie, op naar de volgende mooie echo :)

En granaatappelsap, kan je dat gewoon in de supermarkt kopen? heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar kan het altijd proberen natuurlijk! Vrijdagmiddag heb ik echo en dan weet ik waarschijnlijk ook meer over wanneer de punctie plaats gaat vinden, erg spannend allemaal!!

@ andere dames: fijne avond en rustig aan!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden