Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dank je wel Juul voor je lieve woorden :) , ik heb 4 jaar terug een slechte uitslag gehad van een baarmoederonderzoek, ze hebben toen een stukje van de baarmoederhals verwijderd.. Heb heel vaak last van mijn bekken en steken in mijn liezen, had met mijn zwangerschap van mijn dochter ook bekkeninstabiliteit. Dus misschien moeten ze toch eens een keer van binnen kijken of alles wel okay is..

Gelukkig zijn er nu veel technieken en ik ga er gewoon vanuit dat ook wij uiteindelijk een kindje mogen verwachten :) en dat gun ik hier iedereen natuurlijk :toppie:

@ Monica, ik heb ook zo een lisectie (ah zo schrijf je dat niet..) gehad, in 2007. 5 jaar terug dus. Maar mij was "verzekerd" dat dat niets met je vruchtbaarheid kon doen..

Je hebt gelijk wat betreft die verhalen over "leeftijd vs zwanger worden".

Granaatappelsap is een beetje duur (die van Pom helemaal) maar best lekker. Ik heb zelfs een keer granaatappelpitjes gekocht tijdens mijn wachtweken..

@ Lott, gefeliciteerd met je mooie echo. Onwijs gaaf (en schrikken?!) dat je je minimensje nu hebt gezien! Hij/ zij zwaaide dus alvast naar jullie?!!!:laughing9:

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Juul: ja ze hebben dat tegen mij ook gezegd, maar ik ga me onderhand van alles in mijn hoofd halen waar het aan zou kunnen liggen, alleen de eerste 3jaar moest ik regelmatig op controle komen, nu pas weer om de 5 jaar.. dus ga dan toch nadenken, misschien is er wel iets mis.. Zal wel tussen mijn oren zitten waarschijnlijk, maar na 3 x "pech" denk je toch dat er iets mis is met je...

Ik ga eens op zoek naar die granaatappelsap, het valt natuurlijk te proberen, als jij het ook al gedronken hebt.. en tadaaaa ook jij bent zwanger net als Lott haha dus wie weet werkt het wel!!

Geplaatst

Hi!

Ja granaatappelsap kan je gewoon in de supermarkt kopen. Ik koop meestal die van Coolbest of Healty People. Deze zijn volgens mij iets duurder als de gewone appelsap pakken....

Hoe was je echo vandaag Monica?

En Juul hoe voel jij je nou?

xxxx

Geplaatst

Hey Lott,

mijn 1e FM ging prima bedankt voor het vragen :toppie: ik heb 16 follikels op dit moment die meetellen tussen de 9 en 14,5 mm en nog een 5 kleintjes die misschien nog meegroeien, voorlopig moet ik nog even doorspuiten dus en zondag terugkomen om te kijken hoe hard ze dan gegroeid zijn, ik moet er 3 of meer hebben van groter als 18 mm willen ze de punctie plannen, dus nog even afwachten maar ik ben erg blij met het aantal!! Punctie zal denk ik woensdag zijn verwacht ik zelf, spannend!!

Ja mijn mannetje heeft vanmiddag heel lief voor mij granaatappelsap bij de supermarkt gekocht, ik heb ook die van healty people, smaakt gelukkig prima! En is het proberen zeker waard!!

Hoe is het met jou Lott? Hoever ben je nu precies? Bijna 9 weken? Ik voelde mijn dochter met de 12 weken al, dat is schijnbaar heel vroeg, ik was ook erg slank en dacht eerst dat mijn buik borrelde..maar zag toen (ik lag op de bank) mijn onderbuik een heel klein beetje golven, en ze heeft me vanaf die tijd niet meer met rust gelaten haha echt geweldig.. Wie weet gaat het bij jou ook zo snel, is een onbeschrijvelijk gevoel!!

En jij Juul? Met jou ook alles goed, maandag toch de echo? Spannend he... fijn weekend meiden!

Geplaatst

Goedemorgen lieve dames,

@Lott: Gefeliciteerd met weer een goede echo! Wat zullen jullie blij zijn... Hoe voel je je?

@Juul: veel succes morgen! Tegen mij zeiden ze ook dat het misschien nog een beetje vroeg is, dat er misschien nog niets te zien zou zijn. In dat geval zal je vast snel weer terug mogen (moeten?) komen. Overigens: Dr. vd L. is natuurlijk wel een expert op het gebied van echo's, dus dat komt morgen vast wel goed!

@Monica: Spannend! In ieder geval tot nu toe een heel goede opbrengst. Hoop dat je vandaag ook weer blij nieuws krijgt! En woensdag misschien al de punctie! Zie je er erg tegen op?

@Roodje: Hoe gaat het met jou?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben bezig uit te zoeken wat ik zelf kan doen om een volgende poging zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Bij de vorige poging was mijn lieve mannetje hartstikke ziek, de dagen voor de punctie (en op de punctie dag zelf overigens ook) had hij hoge koorts. Dus dat kan in ieder geval alleen maar beter. Voor mezelf ben ik nu gestart met extra vitamines (D) en Omega3. Dat schrijven ze in DD sowieso voor en kun je gewoon bij de apotheek/drogist in de vrije verkoop aanschaffen. Ik denk dat ik bij de volgende poging ook maar braaf aan de granaatappelsap ga!

@Lott, het is inderdaad een rustig en overzichtelijk draadje. Ik hoop dat ik voorlopig met jullie mee mag blijven schrijven! We zitten dan wel allemaal in een ander stadium, maar ja, begrijpen van elkaar waar we mee bezig zijn... En dat voelt wel heel goed!

Vandaag is mijn mannetje jarig. Geen moederdag dus voor ons. Gisteravond zijn we naar Cirque du Soleil geweest, echt heel mooi. Dat was zijn verjaardagscadeau. Voor vandaag hebben we geen speciale plannen, misschien even naar buiten met dit lekkere weer? En vanavond lekker koken, zalmrecept van Jamie Oliver.

Ondertussen verheugen we ons enorm op de vakantie, zijn echt aan het aftellen. Natuurlijk was ik 1000x liever aan de grond gebleven, want zwanger, maar ja het is niet anders en nu kan ik me enorm verheugen op de mooie vluchten die ik uiteraard ga maken... We doen trouwens paragliding, dus heel wat meer 'airtime' dan bij bungy-jumpen of base-jumpen. Ik heb de tijd om de wereld vanuit de lucht te bewonderen!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hallo meiden!

@ Beanie: gefeliciteerd met jouw mannetje!! En goed dat je lekker veel afleiding hebt, ik hoop echt dat je kunt relaxen de komende tijd en dat je dan vol goede moed weer kunt beginnen na jullie vakantie!!

Met mijn 2e FM ging het eigenlijk een beetje onverwacht.. Heb wel best wat pijn, die ook te verklaren is.. Ik heb nu 3 follikels tussen de 15 en 18 mm, 11 tussen de 10 en 15 mm en nog 10 kleinere.. Dat zijn er dus 24 in totaal en ze plannen de punctie pas als de 11 middelste gemiddeld 18 mm of groter zijn.. en als er niet nog veel meer bij gaan groeien.. Mijn medicatie Gonal is dus verlaagd van 150 naar 125. In de hoop dat degene die er nu zijn alleen gaan groeien en er niet nog meer kleintjes bijkomen, want dan gaat straks mijn punctie niet eens door mochten ze over de 30 tellen straks.. pfff maar goed, ik moest me niet te druk maken, waarschijnlijk duurt het nu wat langer voordat de punctie gepland word omdat ze dan iets langzamer groeien, maar liever wat later de punctie dan helemaal geen!! Ze denken nu donderdag of vrijdag.. ik hoop zelf een beetje op donderdag zodat we zaterdag naar een bruiloft van vrienden kunnen, dan heb ik fijn een rustdagje tussendoor.. Maar goed, al met al mogen we niet klagen over het aantal, als het zo blijft is dat top natuurlijk..maar ben toch een beetje bang dat ze op het laatst zeggen dat het niet doorgaat.. Dinsdag moet ik voor mijn 3e FM en dan hoor ik weer meer!

Verder zit ik wel braaf aan de grantaatappelsap en ik slik van VSM de mama tabletjes, daar zit foliumzuur in en nog tig andere vitamientjes :) dus ben er verder klaar voor!

Geplaatst

Lieve meiden

@ Lott, wat mooi dat alles volgens plan gaat bij je. 2 cm al met peddeltjes!? Het blijft toch heeel bijzonder he dat daar straks jouw kindje uit komt! Ben je al een beetje aan het wennen aan het idee van moeder worden en een kind krijgen?

@ Monica ik hoop dat al die eitjes langzaam verder groeien en dat je straks een riante opbrengst hebt, met veel nieuwe kansen. Ik zou ook wel even schrikken met dat aantal, ik hoop niet dat je last krijgt van buikpijn door overstimulatie. Misschien is het al goed om nu veel te drinken? Ik weet dat bij overstimulatie het advies veel water drinken is. Wat zeiden ze?

Denk maar zo, als het goed gaat hebben jullie waarschijnlijk wel meer dan 1 bevruchting. En dus meer kansen.

@ Beannie, hoezo is dr vdl een expert in echos (logisch toch?). De verpleegster doet de echo morgen, vdl is vrij op maandagen. Als ze niks zien mag ik de dinsdag erop 22 mei bij vdl terugkomen. Kijken of de mijne ook peddeltjes heeft. Misschien zit er wel een bootje bij!:boat:

Enneh, ik snap dat jij liever zwanger was geweest, maar eh paragliding woooow ik ben jalooooeers! Waar ga je heen? Ik heb bij Cirque gewerkt trouwens, niet in de ringen aan het tentdak, maar achter de wijnbar.. wat was dat een belevenis, geweldig, heerlijk sfeertje. Goed dat je leuke dingen doet, daar neem je toch wat afstand mee van het recente verleden en laad je jezelf weer mee op. Geniet ervan meid, laat je niet kisten.

@ ikke; heb best wel de kriebels voor de echo morgen, dan ben ik 6,5 week gevorderd. Uh.

Ik ga dinsdag een week op werkreis en kan me maar niet focussen op inpakken enzo, eerst de echo. Ik ben trouwens zo mooee.. pfff. Niet vooruit te branden. Dat vind ik best irritant, dacht dat ik helemaal hyper de pieper zou zijn. Not.

Liefs aan allen,

Juul

Geplaatst

Hoi lieve Juul,

heeeeel veel geluk morgen wens ik je bij de echo, als het goed is moet je vanaf 6 weken het hartje kunnen horen, dat is ook zooo speciaal om mee te maken, ben jaloers hoor haha!! GENIET ervan, ik hoop dat alles er top uitziet, ook al is het dan nog maar heeel erg klein! En moe zijn is gewoon een heel goed symptoom van het zwanger zijn, alleen maar een goed teken, en die werkreis zul je er zowiezo niet met je hoofd bij zijn zodra je je ukkie op beeld gezien en gehoord hebt haha!!

En ze hebben me niets gezegd over overstimulatie, alleen dat er een grens zit van 30 eitjes, dus dat ik er nu echt niet meer moet krijgen... ik heb al best een tijdje last van buikpijn en pijnlijke steken, die dus ook te verklaren waren, mijn buik is ook iets opgezet, maar is ook niet gek, ben redelijk slank en er gebeurd daar van alles.. Ik weet dat je bij overstimulatie veel moet drinken, dus dat probeer ik dan zowiezo nu ook wel te doen.. Zal nog een aantal moeilijke dagen krijgen qua pijn, helemaal omdat ze nu door de medicatie te verlagen de groei ook verlangzamen, en als er 24 nog een stuk groter wordem zal dat ook meer pijn gaan doen dan dat het nu doet neem ik aan pfff.. Als het dan ook maar baat heeft dan neem ik het voor lief, maar als het straks niet doorgaat denk ik wel dat ik even flink in een dipje terrecht kom... Maar daar gaan we niet vanuit, ik probeer te geloven dat het hierbij blijft.. en ze nu alleen groter moeten worden :)

Fijne avond en ik laat jullie dinsdag weten hoe het gegaan is en of de punctie eindelijk in de planning staat!

Geplaatst

@ Moon, ik bedoelde niet te zeggen dat je ook echt overstimulatie hebt hoor, lijkt wel zo als ik mn bericht teruglees, maar dat bedoel ik niet. Ik bedoelde of de arts iets had gezegd over het aantal, of je risico loopt op evt overstimulatie. Ik zal vanuit het buitenland ook meelezen en ik duim voor je!Succes deze week!!!

Geplaatst

Juul, ik snapte je wel hoor, maar ze hebben er niets over gezegd..alleen dat er echt niet meer moesten gaan groeien, dat ze zodra ze er 30 tellen het niet door kan gaan.. Maar heb zelf al heel wat gelezen over overstimulatie, tot nu toe hou ik nog geen vocht vast en ben ik nog niet echt aangekomen volgens mij..ik zit denk ik net op het randje van dat ze zich nog niet druk maken... Het is echt afwachten of de medicatie verlagen zijn nut heeft gehad morgen bij de echo.. Ik hoop het wel.. Ik heb wel pijn nog steeds, vooral de kant waar er iets minder zitten (8 of 9 links) maar die zijn over het algemeen groter dan die aan de rechtse kant, alleen daar zitten er wel heel veel meer.. Hopelijk groeien ze nu goed, en komen er geen meer bij, dan hoef ik me niet druk te maken.. Ik had alleen wel kans dat de grootste 3 dan te groot worden, omdat ze gaan voor de middelste 11 om die op perfecte grootte te krijgen.. Bij uitzondering kan er dus 1-3 springen voordat de punctie plaats vind, maar dat was verder geen probleem zei de arts.. Dan moesten ze tussen de 25 en 30 mm zijn om uit zichzelf te springen.. We horen het morgen wel weer!

Juul, nogmaals succes vandaag met de echo!!

Geplaatst

Hoi Monica, alles goed hier. Vanmorgen m'n "ET-je" gezien, met erin een wit knipperend lichtje; het hartje. 6 weken en 3 dagen.

Heel gek maar ik kan het allemaal amper bevatten en heb een beetje last van moodswings. Ben helemaal niet hysterisch blij, ben me juist nu al zorgen aan het maken over straks. stom he. Ah die hormonen............ Voor alle meiden die dit lezen, begrijp me niet verkeerd, ik ben heeel erg dankbaar dat ik zo een geluk mocht hebben dat ik zwanger ben geworden. Maar ik voel me een beetje klote en ben ook maar steeds zooo moe. Heb gewoon 0 puf.

Monica, veel succes deze week, het komt vast goed!

Geplaatst

@ Juul, gefeliciteerd dat alles er goed uitziet!!! En echt meis, ik raad je aan: GENIET ervan!! Gewoon van de kleine mooie dingetjes, al voel je je verder niet zo goed..Ik heb met mijn dochter echt geen fijne zwangerschap gehad, voelde me hondsberoerd en had bekkeninstabiliteit, dus verging van de pijn en kon helemaal niets anders dan bijna 5 maanden plat liggen :S dus ik weet dat je je behoorlijk beroerd kunt voelen, en dan is het zooo dubbel.. Als de kleine er straks is, dan lach je erom! En mis je die beroerde zwangerschapskwaaltjes!

Doe rustig aan, ik heb mijn hele zwangerschap smiddags 2 uur geslapen, had ik gewoon echt nodig, vooral de eerste 3 en laatste 3 maanden, maar na 3 maanden en dan tot de 6 maanden ongeveer word het wel even wat beter met de kwaaltjes (was bij mij in ieder geval zo) En dan begint het weer, met de laatste loodjes.. Succes ermee!!

En thnx...ik duim heel hard dat alles morgen goed is, heb vandaag al de hele dag buikpijn :( dus maak me wel een beetje druk...

Geplaatst

@ Juul: Jeeeaaaahhhhh de eerste goede tekenen zijn nu echt een feit. En, I KNOW! Als iemand jou 6 maanden geleden had gezegd dat als je pas zwanger was dat je dan niet mega blij zou zijn en je zelfs (een beetje) klote zou voelen...had je gedacht wat voor mafkees ben jij! Spoort niet! Dat is het enige wat ik wil en dan ben ik de meest blije vrouw op de hele wereld!! Maar het is toch echt zo! Bizar ja...Haha...Wel hilarisch ook een beetje toch!?

Tuurlijk ben je blij maar niet hysterisch, want je bent ook bang...ik heb het besef ook nog steeds niet hoor....ben wel wat meer gerust gesteld maar heb mijn ''fall-down-on-my-knees-and-start-crying-cause-of-hapiness-moment'' ook nog niet gehad! Gekke hormonen!

Ben nu 9 weken en 1 dag en ben kapot! echt moe en benauwd! Wordt steeds meer en erger misselijk maar daardoor wordt het besef ook meer! Jeeaahh! hahaha

En oeh oeh ik heb al echt een paar keer bitchie gereageerd op Mark! Arme ziel! :-)

Maar waar ga je heen op zakenreis?? Is het koffer pakken wel al gelukt?? Of heb je nog steeds last van zwangerschapsdementie? ;-)

@Monica, ik snap je angst uiteraard maar ik ga voor de 18 eitjes en 12 bevruchtingen! Geloof mij! Het komt goed! En nu je mannetje al de granaatappelsap heeft gehaald helemaal! Haha zo schattig, iedereen aan de granaatappelsap!

Eet je veel vette vis? 2x per week? Anders is omega 3 (van de kruidvat) ook erg goed om erbij te slikken...Ook al zou je geen kinderwens ofzo hebben is het verstandig om dat te doen als je niet 2x per week vette vis eet.

Ik slik al een paar maanden omega 3, foliumzuur mama vsm idd en nu ook Dagravit Becoforte (vit. B).

Sommige (vind ik) slaan wel een beetje door in het slikken en gebruiken en behandelen van van alles en nog wat maar ik had voor mezelf echt duidelijk een mening van, dit wil ik wel en dat doe ik niet...Blijkbaar de juiste keus! ;-) moeder instinct misschien? Haha

Hoop dat je jezelf een beetje gerust kan stellen en dat je buikpijn maar snel over is...

@ Beanie: Ja, echt leuk dit clubje en dat iedereen elkaar begrijpt ja. Fijn te lezen dat je draad weer oppakt! En heerlijk dat vakantie uitzicht! Wanneer ga je ook alweer??

Liefs Lot. Xxxx

Geplaatst

@Juul: Super!!!!!! Wat een tof gezicht! Was het inderdaad een verpleegkundige die de echo maakte? Mijn eerste (en ook de tweede, dus de laatste) werden door dr. vd L. gemaakt, beide op maandag! Tegen mij zeggen ze altijd dat dr. vd L. er op woensdag nooit is. En aanstaande maandag heb ik een afspraak met haar, dan ga ik denk ik evalueren en vooral: plan de campagne voor de volgende poging! Succes met je reis, zorg goed voor jezelf en de kleine uk en inderdaad, ik sluit me aan bij Monica: geniet! Hoe kort het bij mij ook maar mocht duren, ik heb er intens (ondanks de kwaaltjes) van genoten, van het idee dat er zo iets bijzonders in mijn buik zat...

@Monica: rustig aan hoor! Komt vast goed! En ik wed gewoon met Lott mee! Weet je wat: vrijdag punctie met de aantallen die Lott noemde, en dan maandag een TP van een prachtig toppertje! Ik ga in ieder geval voor je duimen, morgen een goede echo en dan laat maar komen die punctie!

@Lott: dat genieten gaat vast nog wel echt komen, ik bedoel dat je je gaat realiseren dat het nu echt, echt, ECHT waar is en als je je beter gaat voelen, en vooral meer zekerheid hebt, als je je normale kleren niet meer aan kunt etc. Lekker shoppen voor leuke (bestaat dat?) zwangerschapskleding! Daar had ik me ook al min of meer op verheugd, met name op het moment dat je een buikje gaat zien en ook mag laten zien, eindelijk. Ik ben niet dik maar ik ben ZWANGER!!!

Ik denk dat het er soms op lijkt dat sommige dames door slaan in het gebruik van extra vitamines. Maar aan de andere kant: sommige dames zijn al aan hun 5e, 6e, ..... 9e poging bezig!!! En dan grijp je op een gegeven moment alles aan waarvan je maar enigszins denkt dat het DE oplossing zou kunnen zijn. Ik geloof trouwens, Lott, dat jij precies die vitamines ed hebt gepakt, die ook worden geadviseerd om te gebruiken bij zwanger worden. Omega3 had ik zelf nog nooit eerder gebruikt, en dat doe ik dus nu wel in aanloop naar mijn volgend poging. Wie weet helpt het! En anders heb ik besloten dat voor mij geld dat drie keer maar scheepsrecht moet zijn of zo...

Wij zijn op vakantie van 6-16 juni (eigenlijk ook een beetje expres zo gepland, ik ben namelijk jarig in deze periode en ik word 40... Wil het alleen niet weten dus als ik er niet ben dan ben ik er niet en gaat dit dus ook niet gebeuren, of zoiets....). Lekker naar Oostenrijk, wel een eind rijden maar een heel mooi vlieggebied. Zin in! Deze keer hebben we een appartement met wifi, dus we houden gewoon contact!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie begripvolle berichten. Echt lief. Note: ik gebruikte naast (nog steeds) foliumtabletjes, omega 3 en b complex en d. @ Beanie, mooie email. Je voelt je al wat beter, sterker? Ik snap helemaaaal dat je je gaat verstoppen met je vjdag. Niet dat dat moet maar ik ken het. Ik vier mn vjdag sinds mijn 30ste al met tegenzin en ga meestal ook op reis. Ik hoop dat je goed paraglideweer hebt. Oostenrijk is zo mooi. De Bergen.. Zucht... Vdl was er idd vandaag toevallig niet. Of ze zat vol ofzo. De echo bij de "zuster" was prima. Ik heb mn koffers nog steeds niet gepakt. Morgenochtend snel. Ik ben Zooo luuuii wow. @ Lott, je bent inmiddels dus )eindelijk) ook gevloerd?! Jeee wat wennen zeg. Heb al maanden niet gesport. Doen jullie aan sporten? En welke sport Ga je er mee door als je zwanger bent? @Beanie, niet te veel internetten he in de bergen. Ik zal vanuit Belgrado mn mail af en toe proberen te checken via de phone. Monica volgen.. Sterkte meid ik hoop dat de buikpijn te doen is deze laatste dagen. Hoop ook dat je kunt rusten wanneer je wilt en dat je man je verwent. Ik duik er vroeg in, ben weer kapot van niks doen haha. Veeeel groetjes aan allemaal

Geplaatst

Thnxxx meiden, doet me goed jullie positieve instelling te lezen!! Ik heb vandaag geen 125 maar 112,5 gespoten... :busted2: ik durfde gewoon echt niet meer te spuiten, ik heb liever dat het wat langer duurt met de groei dan dat het straks niet doorgaat.. dus ik wilde echt eerst de echo zien morgen voordat ik weer gerust 125 kan zetten (al zal die 12,5 niet heel veel uitmaken, is puur voor mijn gevoel) heb nu niet zoveel pijn, maar dat is meestal het geval na het zetten van de beide spuiten :)

@ Lott; al die zwangerschapskwaaltjes zijn zo'n goed teken he!! Leuk dat je er ook zo om kunt lollen haha, het word vanzelf ECHT!! Ik hoop dat de andere dames hier snel weer net als jij en Juul op die mooie roze wolk zitten, ook al schommelt die wolk wel en maakt hij je misselijk hihi.. En ik heb ook van VSM mama van die visolie tabletjes geslikt, alleen ik vond ze zo duur, dus heb ze nu niet meer.. ik eet verder wel regelamtig vis, maar niet echt vette vis, ze bedoelen dan waarschijnlijk iets van makreel, paling of haring ofzo toch? Ik eet wel vaak zalm of koolvis, maar dat is allemaal gekookt of gebakken..

@ Beanie: ja fijn voelt het he om een wondertje in je buik te hebben, ook al is het maar voor kort geweest, het is iets wonderbaarlijks.. en ik vier sinds mijn 29e mijn verjaardag niet meer, vind het vreselijk dat ouder worden, maar goed we ontkomen er allemaal niet aan...wat zou het dan toch mooi zijn als we nog een leventje groot kunnen brengen en uiteindelijk iets moois achterlaten op deze wereld he!! Nou heb ik al een prachtdochter die al bijna weer 11 jaar word en al 4 jaar om een broertje of zusje zeurt, maar de wens is net zo groot, heb al eens zoiets moois meegemaakt als een wondertje op de wereld zetten, en iets mooiers is er niet!! Dat gun ik iedereen... En leuk lekker naar Oostenrijk, even verstand op nul en je word gewoon 30 joh, je bent zo jong als je je voelt...en als ik zo hoor wat je allemaal gaat doen dan ben je qua sportiviteit een stuk jonger dan mij haha! Ik ben wat dat betreft echt een oud wijf, ben zo stijf als een hark, moet echt wat meer aan mijn conditie doen..

@ Juul: yep mee eens, 30 worden vond ik zwaar K..!! En dank je wel, lief van je! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!!

En over de vitamientjes, je probeerd inderdaad van alles uit als je een aantal keer teleurstelling hebt gehad.. acupunctuur, vitamines, granaatappelsap, helderzienden noem maar op, ik heb het ook allemaal al gehad en gezien hahaha! Is ook niet gek als je zo graag iets wilt he! En baat het niet dan schaad het niet..

Lieve dames ik wens jullie een hele fijne avond!! :positive energie:

Geplaatst

Het was op tv: 40 is de nieuwe 30.......@ Moon, nou, je hebt in elk geval niet te VEEL gespoten.. Een spuit zetten haha, klinkt heftig..

Geplaatst

Hallo meiden, ik heb GOED nieuws gelukkig!!! :clap2::toppie: Ben zooo blij, er zitten er 24 in de race, er waren er gelukkig maar 2 bijgekomen en die waren erg klein gebleven.. ik mag vrijdag voor de punctie komen!! Ben zooooo opgelucht, ben echt vol stress naar het ziekenhuis gegaan en kwam met een dikke smile terug :) dus wie weet krijgen jullie gelijk!!

Ik heb een cocktail gekregen van 1000 mg paracetamol, 500 mg naproxen en een diazepam die ik een uur van tevoren moet innemen, maar volgens mij krijg ik verder niets.. alleen als het echt tijdens de punctie niet uit te houden is een infuusje met iets van pijnstilling... Ik ga toch echt vragen of ze me dat niet meteen kunnen geven.. Maar goed vrijdag is dus de dage, helaas zal ik e volgende dag waarschijnlijk niet naar de bruiloft van vrienden kunnen, maar de punctie gaat door, en dat is het ALLER belangrijkste.. Wilde dat even laten weten!!

Slaap lekker voor straks!!

Geplaatst

Monica!!!!!!! Super! Vrijdag punctie! Ik ga voor je duimen.... dat de voorspelling maar mag uitkomen! Vanavond de pregnyl??? Dus laatste spuit? En dan morgen even helemaal NIETS en vrijdag de punctie. Daarna gewoon zorgen dat er lekker voor je gezorgd wordt! Op de bank, kopje thee erbij, kruikje op je buik... Bijkomen. Hoop echt voor je dat het allemaal gaat meevallen! Maar ook niet te veel zorgen maken hoor, er zijn er al zoveel die dit doorstaan hebben dus dat gaat jou ook gewoon helemaal lukken. Heel veel succes!!!

Als je zo oud bent als je je voelt, dan ben ik pas 19 hoor! Dat zeg ik eigenlijk al jaren.... Nee, 30 worden was niet fijn, maar toen deelde ik de smart met een collega die precies 1 dag ouder was. Nu niet. Nu wil ik het gewoon niet weten, al drukt mijn man mij steeds met mijn neus op de feiten (hij is zelf al helemaal 35, het duurt voor hem dus nog 5 jaar. Maar dan krijgt hij het uiteraard dubbel en dwars terug!). Overigens gaan we eind juni toch maar alles op een hoop gooien om te vieren: manlief 35 geworden, ik dus 30 (zeg maar) en we zijn eind juni ook nog 5 jaar getrouwd. Alle reden dus voor een feestje, al had dat feestje wat mij betreft nog mooier mogen zijn....

Juul, ik zal niet te veel intermeppen als we in Oostenrijk zijn. Heb ik trouwens overdag ook helemaal geen tijd voor! Dan moet ik vliegen! En 's avonds natuurlijk op FB mooie foto's posten, als we die hebben. En maar heel af en toe een beetje spieken op het forum, maar ik wil natuurlijk wel weten hoe het met iedereen gaat!

Liefs, Beanie

Geplaatst

@ Monica, goed zoooo wat fijn dat alles volgens plan gaat. Wat een oogst, daar moet wel een kindje uitkomen! ik help het je hopen. Heel veel sterkte morgen. Ga voor dat infuusje,ik had er een en vond het uiteindelijk best meevallen, achteraf, het duurt kort, ga je prima overleven hoor! Je hebt al een kind gebaard (en de lis gehad) dus denk maar zo, dit is peanuts..

@ Beannie; heeel veel plezier! !

@ Wanda, gefeliciteerd! fijn dat je zo intens geniet

@ hier in Belgrado (op werkreis); tot voor kort niet misselijk, maar nu regelmatig vlagen van misselijkheid, en heel moe want ik slaap heel slecht, 2 uurtjes per nacht al een paar nachten, ben een dweil.. en moet nog werken ook en er fris en fruitig uitzien, buhuuuuuuuu

Geplaatst

Hey meiden!!

@ Beanie: ja helaas haha ik heb gisteravond inderdaad de pregnyl gezet, en moest daarvoor om 18.00 uur ook nog een keer deca spuiten.. Maar moest meteen beginnen na de pregnyl met de utrogestan bolletjes (ook niet prettig moet ik zeggen), dus die moet ik vandaag ook gebruiken, alleen morgenochtend niet.. Schijnt bij de meeste ziekenhuizen pas te starten na de punctie, maar bij mij dus niet.. Verder had ik bij de IUI's al niet zo'n fijne reactie op de Pregnyl, en nu moest ik dus het dubbele spuiten.. Ik reageer daarop met zware snotneus en niezen, dat heb ik dus vanaf vanmorgen 4 uur :mad: en ontzettende buikkramp, maar dat zijn die eitjes natuurlijk die een boost krijgen, hopelijk zijn er niet meer bijgekomen door de pregnuyl, dat lees ik namelijk erg vaak! maar de punctie op zich komt vast goed, ben al erg dankbaar dat het doorgaat!

En nou lekker zeg dat je je 19 (30) voelt! Ik voel me eerder 45 regelmatig, dus kun je ook serieus die leeftijd noemen als je biologische leeftijd hoor! Ik doe wel niets slechts, maar heb gewoon geen conditie en ben vaak ziek, ben een kneusje haha! Mijn man is 37 en voelt zich jonger als mij hihi, die is ook sportiever en minder vaak ziek..Maar geniet er lekker van meid, het is maar een getal!! Het begint pas bij je 40e zeggen ze :) hopelijk jullie geluk ook en zijn jullie snel met zijn 3en!

@ Juul: Ik vind het knap van je hoor, ik had in die tijd ook echt niets hoeven te plannen, juist die weken (6-10) voel je je vreselijk moe en is je lichaam alleen maar bezig om te proberen te wennen aan al die hormonen die het overnemen van je.. Probeer als je niet hoeft te werken lekker te slapen en bij te rusten, want dat heb je gewoon echt nodig!!

En met mijn bevalling had ik een ruggeprik haha, ik had bekkeninstabilteit dus moest zowiezo in het ziekenhuis bevallen en werd ingeleid..na 2 prikken spierverslappers in mijn been en de ontsluiting die maar niet op gang kwam had ik het hele ziekenhuis al bij elkaar gescholden, dus hebben ze me uiteindelijk na 8 uur wachten op een cm ontsluiting meer (bleef maar op 1-2 cm staan), maar de vliezen gebroken (en dan worden de weeen eigenlijk pas echt heftig) toen hebben ze me naar de OK gebracht voor een ruggeprik (toen ik terug kwam was de ontsluiting al 7-8 cm), daarna voelde ik niets meer eerlijk gezegd, zelfs de weeen waarbij ik moest persen en de knip die ze hebben gezet voelde ik niet en ik deed maar gewoon mee met de verpleegster.. Ik wil niet weten hoe het zou zijn zonder pijnbestrijding hoor.. Dus ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het hefstigste van de bevalling vond toen zijn mijn vliezen gebroken hadden en de weeen zo overweldigend werden (en de dag erna voel je je helemaal beurs, alsof je overreden bent door een vrachtwagen haha), vrouwen die het dan zelf zonder pijnstilling uithouden heb ik echt respect voor hoor! Van mij geen horrorverhalen over een bevalling, ik heb het best goed gehad wat dat betreft!

Maar ik ga gewoon van tevoren een infuusje vragen morgen.. Jullie horen hoe het gegaan is zodra ik me goed genoeg voel om achter de pc te gaan zitten :toppie:

Enjoy nog in Belgrado en zorg goed voor jezelf en de kleine "Juul"!!

Andere meiden: fijne dag!!

Geplaatst

@Monica: nogmaals een succeswens van hier! Ga voor je duimen hoor, dat het morgen allemaal meevalt! Hoe laat 'mag' je? Vervelend dat je je zo verrot voelt door de pregnyl... Hoeveel moest je spuiten?

Wat een verhaal zeg, van je bevalling! Volgende keer gewoon van te voren aangeven dat je een ruggeprik wil! Kunnen ze lekker pas daarna gaan nadenken over de vliezen breken... Maar ja, eerst morgen de punctie. Idd, vraag gewoon om dat infuusje, wat Juul ook zegt. Gaat vast wel goed komen! Maar, voel je je inmiddels wel al wat beter?

@Juul: hoe lang ben je nog in Belgrado? Mag je al weer bijna lekker naar huis? Kan me voorstellen dat als je je al een vaatdoekje voelt, 2 uur slaap per nacht wel een beetje weinig is... Herken het wel! Sliep ook heel slecht in die periode! Zal vast wel weer wat hormonaals zijn.... Is ook wel weer lekker van deze periode, je kunt je hormonen overal de schuld van geven!

Hoe is het met de anderen?

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hey Beanie!

Dank je wel!! Ik moet om 9.30 uur, we moeten om 9.00 uur melden bij het lab.. alleen moeten we van Roermond naar Eindhoven rijden en via de snelweg rond die tijd is het een drukte..dus ik denk dat we rond 7.15 uur al vertrekken.. Helaas voel ik me niet beter, heb de hele dag op bank gelegen en half liggen slapen, en die Utrogestan bolletjes word je volgens mij ook niet echt fit van! Maar goed, hoop dat ik morgen ook zo duf ben tijdens de punctie, dan moet het allemaal goedkomen haha! Ik ga nog even tv kijken en dan lekker slapen, heb van mijn mannetje een temazepammetje gekregen , dan slaap ik in ieder geval rustig een aantal uur.. Ik laat morgen weten hoe het gegaan is :)

fijne avond!!

Geplaatst

Goede morgen dames :)

ik ben ervan af gelukkig!! De punctie ging goed, heb hem zonder extra pijnstilling doorstaan.. rechts deed wel pijn, maar bij links ging ik echt door de grond en moest ik mijn traantjes inhouden, maar het was gelukkig snel voorbij, terwijl er links toch echt een stuk minder zaten dan rechts deed die kant toch meer pijn..maar heb al de hele week meer pijn links ( en ik hoorde dat dat meestal het geval is).

Maar goed van de 24 die ze aangeprikt hebben, hebben ze 20 goede eicellen gehaald, dus is een topaantal.. Maandag om 11 uur terugplaatsing als ik geen com;icaties krijg, ik moet zowiezo eerst bloedprikken omdat de kans op overstimulatie groot is.. Mocht ik problemen krijgen dan gaan onze emmy's de vriezer in..maar ik hoop op een goede uitkomst en een verse TP maandag! Al met al voel ik me nu best goed, ga wel even lekker plat want ben best moe..

Fijne dag allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden