Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve beanie, wat lief van je, en ik wou dat ik kon zeggen dat t beter ging maar heb koorts en mijn bloed was skechter vandaag (dikker) terwijl ik toch veel drink en redelijk goed plas. Mijn buik en maag worden ook iets dikker en rommelen behoorlijk door t vocht.. Dat doet pijn en ik ben erg kortademig.. Voorlopig nog niet naar huis dus. En de overstimulatie word erger als je zwanger bent meestal. Maar t wil niet zeggen dat als je overstimulatie krijgt je een grotere kans hebt zwanger te raken. Het rrageerd op hcg, en dat krijg je bij de pregnylspuit en als je zwanger raakt.. Ga nou snel slapen. Dikke knuf voor jullie lieve meiden! Xx

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo lieve beanie, wat lief van je, en ik wou dat ik kon zeggen dat t beter ging maar heb koorts en mijn bloed was skechter vandaag (dikker) terwijl ik toch veel drink en redelijk goed plas. Mijn buik en maag worden ook iets dikker en rommelen behoorlijk door t vocht.. Dat doet pijn en ik ben erg kortademig.. Voorlopig nog niet naar huis dus. En de overstimulatie word erger als je zwanger bent meestal. Maar t wil niet zeggen dat als je overstimulatie krijgt je een grotere kans hebt zwanger te raken. Het rrageerd op hcg, en dat krijg je bij de pregnylspuit en als je zwanger raakt.. Ga nou snel slapen. Dikke knuf voor jullie lieve meiden! Xx

Liieeve Monica. Ik hoopte zo dat je al weer bijna beter zou zijn. Ben sinds een kleine week alweer terug. Ik was gister een dagje weg naar Texel, ff uitwaaien met mn vriend (na al die weken bonje..haha), de hele dag gefietst (met de tong uit de mond, maar ik heb doorgezet..) ik voel me best goed, niet zo moe en weinig misselijk, vergeleken met de afgelopen 2 weken is dit prima te doen. Dank je wel. Nu maak ik me een beetje zorgen of alles wel goed gaat daar binnen.

Wat erg voor je dat je zo lang moet blijven. Je voelde je iets beter maar het bleek niet beter te zijn? Ik hoop dat daar dit weekend verandering in komt, het zal wel, dit gaat heus niet door. Je komt er weer bovenop.

Heb je met een gyn/ arts gesproken over de ivf? Maak je nog kans op zwanger worden/ zijn, ondanks de overstimulatie? Oh meid ik hoop zo hard dat je snel beter bent. Ik denk regelmatig aan je en zal het blijven volgen. Veel kracht gewenst om er weer bovenop te komen, dat lukt zeker, maar ik hoop heel snel.

liefs:CYBER_HUGS:

Geplaatst

Lieve juul, wat fijn dat je je beter voelt! Heerlijk even uitwaaien, en ertussenuit. Ik mis de buitenlucht en t mooie weer, mag totaal niet naar beneden of naar buiten. Ik voelde me beter, maar mijn bloed was dus slechter, lichaam kan je goed voor de gek houden blijkbaar. Mijn vocht was vandaag iets beter, dus wat erin gaat en eruit komt, dus mijn infuus kon iets omlaag. Mijn bloeduitslag is nog even afwachten van vandaag. En ik heb gewoon evenveel kans als ieder ander om zwanger te zijn/raken nu, kan geen kwaad voor t embryo. Alleen kan t zijn dat de klachten dan terugkomen of verergeren. Tegenover me ligt een jongedame die vorige week naar huis is gegaan en nu weer terug is, 4 wk zwanger en de klachten zijn terug. Ik kan pas over een ruime week testen. Ik hoop dat mijn bloed ook beter is geworden en blijft verbeteren, dat ik in de loop vd week naar huis mag. Liefs

Geplaatst

@lieve Monica, hoe gaat het vandaag met je? Waren je bloeduitslagen vandaag wat beter? Is het vandaag niet dag 9 na de punctie, dus dag 11 na de Pregnyl? Ik weet niet hoeveel je gespoten hebt, maar dat zou toch zo langzamerhand uit je lichaam moeten zijn? Dus wat dat betreft zou het dus zomaar kunnen dat je de komende dagen gaat opknappen? Hoop het zo voor je! Wanneer mag je precies testen? 14 dagen na TP? En als je zwanger bent, zou het dus kunnen dat de klachten in alle hevigheid terug komen? Wel een vervelende situatie... Je wil zo graag zwanger zijn maar ondertussen is het voor je lichaam niet zo lekker.... Laten we hopen op een goede afloop! Blijf voor je duimen!

@lieve Juul: wat fijn dat je je wat beter voelt! En heerlijk even weggeweest, altijd goed. Het is natuurlijk ook wel heel erg lekker weer! Heb je geen last van die warmte? Nou ja, zal wel niet, in Belgrado was het natuurlijk nog warmer... Wanneer heb je precies je volgende echo, was dat niet 5 juni? Blijft toch spannend, tot die 12 (of reken je 14?) weken....

Voor mij dit weekend geen lang weekend, heb namelijk vanaf vanmorgen 7.30 uur bereikbaarheidsdienst en dat duurt tot morgenochtend 7.30 uur. Wist gisteren al dat ik vandaag om 10.30 uur sowieso weg moest, maar had daarvoor ook al opgeroepen kunnen worden. Gelukkig is dat niet gebeurd. Was vanmiddag om iets na vieren thuis en mocht na vijf minuten al weer terug naar het ziekenhuis... En had alleen ontbeten! Toen ik om 6 uur weer in de auto stapte had ik echt trek. Het is nu ff afwachten, het was wat 'onrustig' op de verloskamers. Hoop eigenlijk dat het allemaal 'vanzelf' gaat daar, heb na mijn MA nog geen sectio's (keizersnedes) gedaan, en zie daar ook nogal tegen op. Als ze komen, dan komen ze, en dan zal het heus wel goed gaan. Maar voor nu hoeft het van mij nog even niet....

Duimen jullie voor me dat ik vannacht lekker mag slapen?

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve beanie, het bloed was vandaag ook iets beter gelukkig! En ik voel me ook wat beter, koorts is gezakt ook. Ik zit nu op dag 6 na tp, dus idd dag 11 na de pregnyl, en t word iets beter nu. Hoop dat t volgende week weer minder word, klinkt stom maar dat zou wel betekenen dat ik zwanger ben dan. Ik mag pas 16 dgn na tp testen, 6 juni. Maar dat vind ik veel te laat, normaal krijg ik mijn ongi 12 dagen na de eisprong, dus neem aan ook 12-14 dagen na de punctie, dus ik hou 2 juni aan voor te testen als ik dan mijn menstruatie nog niet heb.Kleine tel is lastig typen, ik hoop voor jou dat je rustig door kunt slapen, en snap je standpunt over de keizersnedes, wist ook niet dat je dat werk deed. Ik typ morgen even wat meer en hoop dat je een goede nacht gehad hebt dan!Liefs monica xx

Geplaatst

Hi Monica, wat vervelend en fijn tegelijk dat je opgenomen werd....Hoop uiteraard dat je vet zwanger ben en straks ''gewoon'' alleen nog maar misselijk bent en al deze sores achter je kan laten.

Logisch dat je kleine meid mama bij d'r wil hebben! Maar ze komt vast elke dag op bezoek.

Juul, fijn dat je je beter voelt en dat jullie even quality-time hebben gehad op Texel.

Beanie, ja zo is het precies, dat je het jezelf net wat meer gunt...als een soort beloning voor al het harde werk..

En gek ja dat je nu blij bent als je gaat menstrueeren, maar ja dat is het begin van een nieuwe poging!

En jij zit er echt elke dag op je werk met je neus bovenop dan zeg! Lijkt me moeilijk ja maar het maakt je misschien ook wel weer eerder sterk om door te gaan....Wat doe je precies als ik vragen mag?

Ik voelde me deze week stukken beter....Geniet nu onwijs van alles om me heen....Gister hele dag Vondelpark en woon zelf aan het strand dus ben daar de hele dag te vinden!

M'n grotere kleding pas ik nog wel hoor maar me skinny jeans haha niet meer en die positie broeken zitten gewoon echt lekker! Geen druk op je buik...Door de Gonal was ik al wat kilos aangekomen en mijn darmen zijn echt van slag...eet 3 x zoveel en ga 2 x minder vaak naar het toilet zeg maar.... :-) Heb al een klein bolletje en ben er uiteraard trots op!!! Heb het wel even opgezocht op internet hoor of het zo snel kan en net als zwanger raken heeft de 1 eerder een buikje dan de ander...Energie-level is nog wel wat laag dus ga lekker slapen nu!

Welterusten en tot snel! Moon, sterkte nogmaals en fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt!

Xxx

Geplaatst

Lieve dames, op de vroege morgen.... Werd vanmorgen om 5.10 uur gebeld, ben al ff wakker! Kon uiteindelijk om 7.30 uur naar huis. Dus mijn uurtjes wel gemaakt in deze dienst, die er nu weer op zit. Ach, 200%, want een feestdag, dus wel lekker verdienen!

@Monica, wat fijn dat je je wat beter voelt! Hoop zo dat je deze week weer naar huis mag... Wat moet dat dubbel zijn, zeg. Als je je nu weer minder gaat voelen ben je ws zwanger, maar ja, je voelt je wel rot.... Laten we hopen dat dat meevalt maar dat je gewoon wel zwanger bent! Ga je inderdaad aan het eind van de week al testen? Hoop in ieder geval dat je je vandaag weer beter voelt!

@Lott: Wat fijn dat je je steeds beter voelt. Kun je echt gaan genieten! Je hebt toch weer bijna echo? Blijft nog even spannend maar die magische grens komt steeds dichter bij! Wees maar trots op je buikje!

Ik ben trouwens anesthesie medewerker (en verpleegkundige), daardoor heb ik ook veel met de verloskunde/gynaecologie te maken. Vanmorgen was het ook voor de verlos. Je maakt zo nogal wat mee! Het is wel heel leuk werk hoor, alleen nu soms niet zo makkelijk. Aan de andere kant merk ik ook wel weer dat ik mijn eigen gevoel makkelijk kan uitschakelen, en dat ik oprecht blij kan zijn voor vrouwen als ze een gezond babytje gekregen hebben. Dus 'misgunnen' is een groot woord...

@all: Fijne dag vandaag, geniet van het mooie weer (sorry Moon)! Hebben jullie leuke plannen? Wij gaan denk ik vandaag pielen met onze schermen, dus eigenlijk vliegeren/powerkiten. Alvast een beetje gevoel kweken voor over anderhalve week!

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

@Lott: helaas is die menstruatie nog niet verschenen... Heb het gisteren nog even nagevraagd aan een gynaecoloog. Zij zegt dat ik vanaf de laatste operatie moet rekenen, en dan 4-6 weken later. Dus dan zou het nog minstens anderhalve week duren, en komt het precies tijdens mijn vakantie. Jammer. Maar gelukkig is dat wel op tijd om eind augustus te kunnen starten met ronde 2!

Geplaatst

Goede morgen meiden, @lott, fijn dat t zo goed met jou gaat, geniet er maar lekker van en van je grooeiende buikje! En nee mijn kleine meid heeft t er zo oeilijk mee dat ze me niet wil zien of spreken, ze is 1x geweest en heeft toen de hele tijd bij me in bed liggen huilen, daarna is ze niet meer geweest. Misschien dat ze vandaag mee komt omdat t beter met me gaat en ik binnekort naar huis mag. We zullen zien, ik mis haar vreselijk.@beanie: wat lastig om dan dat werk te doen, maar t maakt je wel heel sterk! Jammer dat je menstruatie precies onder je vakantie valt, maar t zal jullie zeker goed doen om eerst lekker weg te gaan en daarna met een frisse start te beginnen. Fijne zonnige dag voor jullie dames! En voor juul natuurlijk ook!Knuff

Geplaatst

@lieve Monica, hoe is het vandaag met je? Ik hoop zo dat je je beter voelt! Heb je je dochter gisteren nog gezien? Moeilijk hoor, om te zien dat ze er zo'n moeite mee heeft. Maar dat komt vast snel weer goed als je je beter voelt en weer lekker thuis bent. Hoop zo snel goed bericht van je te horen!

@all: hebben jullie een goed weekend gehad? Genoten van het mooie weer? Hoe voelt iedereen zich?

Wij hebben ons gistermiddag goed geamuseerd met het kleinste scherm, (deze is 22 vierkante meter) het woei aan de harde kant. Af en toe werd ik flink voortgetrokken door dat lapje! Maar het was leuk. Alleen stortte ik lichtelijk in toen we weer thuis waren, maar dat kwam natuurlijk door het vroege opstaan gisteren. En nu weer aan het werk, maar druk aan het aftellen naar de vakantie toe!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Goede morgen lieve Beanie, Juul en Lott en natuurlijk iedereen die meeleest,

ik ben GELUKKIG weer thuis, op heel erg aandringen, want ze wilden me niet laten gaan omdat ik nog koorts had.. maar ik was gistermorgen 2 kilo afgevallen met de dag ervoor, dus ik heb een hoop vocht wat in mijn buikholte was gelopen uitgeplast, en mijn bloed was okay.. Ben nog niet beter, want moet een week plat en als ik weer klachten krijg moet ik meteen bellen..

Ik weet ook al een aantal dagen dat ik niet zwanger ben, heb totaal geen symptomen, en heb die echt overduidelijk als ik zwamger ben vanaf dat het innesteld.. Zit nu op WD 9.. Ik verwacht mijn menstruatie binnen een paar dagen.. Misschien maar beter ook, anders zou ik hoogst waarschijnlijk weer in het ziekenhuis terrecht komen, nu kan ik eerst een maand herstellen..

Mijn man wil ook geen 2e IVF behandeling meer...mijn dochtertje is de hele week overstuur geweest en heeft me brieven geschreven dat ze zo geen broertje of zusje wil die haar mama zoveel ellende laat doorstaan... ik wil ook niet dat ze een wrok krijgt tegenover een baby die er nog niet eens is... We moeten afwachten hoeveel cryos er zijn, zodra ik ga menstrueren moet ik het ziekenhuis bellen.. Omdat een 7-cellige de beste was is waarschijnlijk de kwaliteit van de andere 16 embryos niet echt top..ik hoop dat er in ieder geval 2 overblijven, dan willen we met het ziekenhuis overleggen om er 2 terug te plaatsen..

Beanie geniet lekker van alles wat op je pad komt!!! En van wat je om je heen hebt, doe ik ook, en ooit word dat verrijkt met een extra geluk in je/ons leven :)

Geplaatst

Lieve Monica

Wat lekker DAT JE WEER THUIS BENT in je eigen vertrouwde omgeving met je gezinnetje.

Je berichtje grijpt me best aan.

Hoe lang kan het herstellen nog duren? Kun je nog lang pijn hebben?

Ik vind het enorm lief van je man dat hij nu zegt dat er voor hem geen tweede poging hoeft te komen.

Maar ik denk dat jijzelf straks/ later opnieuw zult gaan nadenken. Nu is het nog te ellendig allemaal om ook maar te denken aan pogingen en zelfs zwanger worden lijkt me in jouw situatie geen pretje.

Maar goed, je weet het nog steeds niet zeker he. Ik voelde er ook niks van..

Heel veel beterschap gewenst.

Ikzelf ben sinds een paar dagen weer een beetje misselijk maar deze dagen is te doen. Heb een waterijsjesverslaving ontwikkeld en eet heel beperkt omdat het meeste eten me totaal niet aanstaat. Ik kan alleen fruit en droge dingen eten of dingen waar iets van fruit in zit, limonade, ijs, fruityoghurt, als het maar "fris"is en niet vet. Behalve patat, daar ben ik ineens dol op (!). Verder ben ik aan de neutral producten omdat alles stinkt en zelfs mn vriend kan ik af en toe niet handelen.. erg he. Als hij zich gewassen heeft of parfum op doet, nah, dan moet ie echt wegblijven van me. Het is echt raar dat je lichaam zo heftig reageert.

Volgende week mn tweede echo. Vlak voor een andere werkreis (Istanboel dit keer). Ben benieuwd! Kan het allemaal nog steeds niet bevatten. Maargoed de misselijkheid is een goede reminder.

@ Lott, jij hebt vandaag toch de 2de echo????????? Ik kijk vanavond of je weer hebt geschreven. Hoop dat alles goed is!

@ Beannie, ik wou dat ik jouw energie had! Lekker buiten bezig wow!!!!!!!!!!! Hoop dat ik dat ooit weer in actie kom... ik zie mn leven al aan me voorbij trekken... (geintje) misselijk zijnde, straks dik, dan druk met een baby. Uh, koudwatervrees??

Ik geniet ook enorm van het weer, het is zoveel mooier allemaal als de zon schijnt. En dan bedoel ik niet eens het zwanger zijn, ik ben daar nog steeds redelijk nuchter over ofzo - ik zie vooral allerlei to-do dingen voor me (ik woon heel krap, mn vriend heeft geen werk, mijn baan is onzeker..), en zolang in misselijk ben is het elke dag een beetje doorkomen). Zo genoeg gezeurd.. ik ga de zon in vandaag, op zoek naar waterrijsjes!!

Meiden, tot gauw, tot spreeks. Moon, ik hoop dat het snel veel beter gaat!

Juul

Geplaatst

Lieve meiden,

ik heb een testje gedaan omdat ik zo'n last van misselijkheid en maagzuur had.. had die nog een liggen, zo'n goedkoop kruidvat dingetje.. Had niet verwacht om er ook maar iets op te zien, ten eerste voel ik me verder totaal niet zwanger, alleen beetje ziek van de overstimulatie.. ten 2e zit ik pas op WD 9.. maar hij is licht positief.. Heb het ziekenhuis gebelt of het nog van de pregnyl kan zijn, maar dat kon niet meer..

Ze waren wel een beetje boos, mag pas op dag 16 testen.. eerder spreken hun niet van een zwangerschap omdat het in meer dan de helft van de gevallen daarvoor nog misgaat en er nooit een zwangerschap is geweest omdat het gewoon te vroeg was.. Dus ik mag nog niet blij zijn, ben ik ook niet want het is al 3x eerder bij ons erg vroeg misgegaan.. Maar ik doe vrijdagochtend voor ik naar het ziekenhuis moet voor controle voor mijn bloed en echo voor het vocht te checken, toch nog even een testje om te kijken of het streepje donkerder is geworden, nu was hij heeeeel licht..

Zo zie je maar weer, dacht ik het weer heel goed te weten... hopelijk is het deze keer gewoon anders en eindigt het niet weer verkeerd, de symptomen zijn nu anders in ieder geval!

En Juul als ik zwanger ben komen de klachten waarschijnlijk erger terug, ik hoop het niet natuurlijk, en bij iedereen is het anders hoe lang het duurt.. Maar in totaal meestal zo'n 5 weken.. Ik heb er nu pas 1 week opzitten.. Ik hoop gewoon echt dat het wegblijft en ik natuurlijk wel hartstikke zwanger ben!!

En waterijsjes is niet zo erg haha ik was verslaafd aan salmiak dropballen tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje, dat betekende: vocht vasthouden en 23 kilo aankomen in totaal hihi.. niet echt goed, dan liever waterijsjes!!

Geplaatst

Monica!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2x super! Lekker thuis.... en een licht streepje! Las nog wat verschijnselen van je in een ander topic en ik geloof echt wel dat je zwanger bent.... Vergeet niet dat het elke zwangerschap anders kan zijn! Maar voor nu: lekker genieten van het thuis zijn, maar wel rustig aan doen hoor. Bedrust is bedrust. Wat aandoenlijk trouwens van je dochter, dat ze je huidige toestand zo aantrekt dat het van haar niet meer hoeft! Trekt straks heus wel weer bij hoor! En je man ook wel denk ik. Mocht het zover komen. Het is natuurlijk zo dat je arts bij een eventueel volgende poging beter weet hoeveel medicatie hij/zij aan je kan voorschrijven, ik neem aan dat ze dan echt geen risico's meer willen lopen op overstimulatie. Voor jou is het het vervelendste maar je ziet hoe erg je liefjes het zich aantrekken!

@Juul: wat een toestanden zeg... te klein behuisd, baan onzeker, vriend geen werk. Kan me voorstellen dat je dan niet helemaal stressvrij bent! Jeetje wat krijg je dan veel tegelijk op je bord. Wanneer weet je meer over je baan? Ben wel blij te horen dat je alleen nog maar vaag misselijk bent. Spannend weer, volgende week echo! En geniet maar lekker van de dingen die je nu wel lekker vindt. Ik herken het trouwens helemaal, had ook heel veel wat me tegenstond. At op het eind alleen nog maar salades, de rest ging er niet in. Gelukkig dus wel een gezonde voorkeur! Maar nog steeds is er een heleboel wat me enorm tegenstaat. Eet nog altijd geen ontbijtkoek, en vooral geen chocola meer! En het ruiken van je man, dat herken ik ook.... Vond dat echt vreselijk!

Qua energie-level valt het hier allemaal nog vies tegen hoor! Volgens manlief komt dat doordat ik te veel op de bank zit en te weinig beweeg... Maar ik moet er niet aan denken om te gaan sporten! Ben nog steeds gesloopt als ik uit mijn werk kom!

@Lott: heb jij vandaag weer een echo gehad? Laat je het nog weten?

Ik heb afgelopen week eens zitten googelen om te kijken hoe snel na een MA de hcg weer uit je bloed zou moeten zijn. De berichten zijn nogal tegenstrijdig, van 2 weken tot wel 9 weken! Vlak na de curretage namen bij mij de zwangerschapsverschijnselen snel af, en het restje placenta wat met de hysteroscopie is weggehaald was zo klein dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat daarvandaan nog veel hcg kwam (trouwens: is het niet de embryo zelf die hcg produceert? Of wordt dat later weer overgenomen door de placenta?). In ieder geval dacht ik vandaag, iets meer dan drie weken na de hysteroscopie, laat ik er maar eens een testje tegen aan gooien om te bevestigen dat de hcg uit mijn lichaam is. Wel met middag urine overigens. Tot mijn grote verbazing toch een heeeeeeel licht streepje.... Dit maakt me dus alleen maar onzeker! Waarschijnlijk gewoon ontzettend dom van me geweest om die test te doen. Zal voor de zekerheid komend weekend nog maar eens testen, dan met ochtendurine. Maar wat moet ik hier nou weer mee? Zal er dan toch nog steeds een heel klein beetje hcg in mijn bloed zitten? Dan kan het dus nog wel ff duren voor mijn menstruatie doorbreekt... Al heb ik al sinds vorige week het idee dat het er aan zit te komen...

Liefs, Beanie

Geplaatst

@ Beanie: ik hoop het meid, durf voor nu echt nog niet voorzichtig blij te zijn...pas als ik morgen een duidelijkere streep zie dan weet ik dat er iets groeiende is...en als hij dan 4 juni dik positief is dan ben ik heel voorzichtig blij, 3x eindigde het rond de 5 weken.. dus als ik de 6 weken gepasseerd ben, ben ik al iets meer blij.. Maar het blijft een onzeker iets, dat hoef ik jou niet te vertellen..

Ik had met mijn miskramen na 5 weken nog een licht positieve test, ik had ook een foutieve uitslag na 6 weken van een genetisch onderzoek die werd gedaan na de miskramen, dus moesten we die nogmaals doen om te kijken of de uitslag klopte...niet dus.. Het kan heel lang in je bloed blijven zitten, hoe langer je zwanger geweest bent, des te langer het erin blijft.. Ik weet niet precies wat HCG produceert, ik dacht je eigen lichaam, er word doorgegeven aan je hersenen dat het vruchtje ingenesteld is en dan maken jouw hersenen het HCG hormoon aan (dacht ik hoor, weet het ook niet zeker).. En je kan gewoon gaan menstrueren al heb je het HCG nog in je lijf, ik werd gewoon meteen weer regelmatig ongesteld, al had ik nog HCG in mijn bloed.. Het is toch bij iedereen altijd anders, neem rustig de tijd om jezelf weer te herstellen!!

Geplaatst

@Monica: Natuurlijk ben je nu nog heel erg onzeker... Ik duim in ieder geval voor je dat je morgen een duidelijkere streep hebt! Hoe voel je je nu? Nog steeds geen verschijnselen voor je gevoel? En nemen de overstimulatieklachten niet toe? Het blijft gewoon heel erg spannend.... Het is echt slopend, die wachtweken. En daarna ook nog. Als je zwanger bent duren die toch zeker tot na je eerste echo lijkt me... En dan weer spannend tot de volgende echo en ga zo maar door!

Heb vandaag nog even op internet zitten kijken. Het is in eerste instantie de embryo die hcg produceert, later neemt de placenta het over. De berichten over hoe lang het duurt voor de hcg uit je lichaam is zijn heel wisselend. Overigens zou het zo zijn dat na een curretage dit veel sneller gaat dan na een spontane miskraam. Maar 2-7 weken is normaal geloof ik. Ook over wel of niet menstrueren of een ovulatie hebben zijn de berichten tegenstrijdig. De een zegt dat je geen ovulatie kunt hebben als je nog hcg in je lichaam hebt, de ander zegt dat het op 0 staat als je gaat menstrueren. Daar heb ik dus ook niks aan. Dus ik blijf gewoon nog maar even afwachten, en er vanuit gaan dat het komt 4-6 weken na de tweede operatie. Dus op z'n vroegst dinsdag aanstaande, op z'n laatst 2 weken later dan maar. Zou nog precies uitkomen met de planning voor eind augustus/begin september!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Aloha allemaal!!!

Moon, fijn dat je weer thuis ben! En wat aandoenlijk van je man en dochter! Hopelijk ben je gewoon hartstikke zwanger en hoeft die sores niet meer!!

Beanie.....ik wil je geen ''raar'' idee geven of hoop geven ofzo maar zou het kunnen zijn dat je misschien ook wel zwanger zou kunnen zijn? Je moet teslotte eerst een eisprong krijgen voordat je gaat menstrueren...En ik heb wel meer wonder verhalen gehoord dus....Het schoot mij even te binnen en hoop niet dat jet het erg vind dat ik het benoem...

Juul, hoe is het nou? Hopen dat alles straks gewoon op z'n pootjes terecht komt met werk enzo....Is er wel genoeg ruimte voor de babykamer waar je nu woont of moet je ook nog verhuizen....?

Wat dat eten betreft....salades! jammie! fruit! Heerlijk! maar groenten!!! Gatverdamme! Krijg het echt heel slecht weg, ik dwing mezelf het te eten maar slik het weg met een slok water! ik eet vanaf het begin nu meer rijst, nasi, bami,....mmmm...Kip Siam enzo...Mark is een 1/4 moluks en zijn 100% molukse opa is op 1 maart gecremeerd, de dag dat ik begon met de decapeptyl, dus ik zei al tegen Mark volgens mij wordt je opa gereincarneerd (schrijf je dat zo?) en ben ik echt zwanger van een pindatje :-)

Maar goed....ik kom natuurlijk graag even vertellen van de echo!! Mark is offshore dus me schoonzus en moeder waren mee en woooowww! Een neusje gezien! Het was lekker aan het bouncen en zwaaien met armpjes en beentjes!! Dus alles perfect! Net zo groot als een duim, kan je nagaan...

Omdat ik net zo oud als jullie allen ben, (29):-) laten we geen nekplooimeting doen en ik mocht kiezen of ik bij de gyn wilde blijven lopen in het zieknhuis of dat ik naar vk praktijk ga...Ik heb een afspraak gemaakt bij de vk. 12 juni mogen we daar al komen voor een echo omdat Mark er nu niet bij kon zijn...Zo leuk!

Ik heb het besef ook nog niet heel goed, misschien omdat de bezoekjes bij de gyn me nog teveel doen denken en voelen aan folikkelmetingen en iui's ofzo (zelfde wachtkamer, artsen en behandelkamers) Ik hoop dat een echo in het reguliere circuit bij de vk me wat meer doet beseffen dat het echt zo is!

A.s. zondag alweer 12 weken en dinsdag komt Mark weer thuis en dan gaan we samen wat kopen, voor het eerst!

Welterusten allemaal! Dikke kus Lot

Geplaatst

Hey meiden!!

@ Lott: oww wat ontzettend leuk he die echo van 11+ weken, ik kan me mijn dochtertje nog herinneren met 11,5 wk echo, die lag ook te spartellen met die kleine armpjes en beentjes, al zo compleet, gaaf he!! Geniet er lekker van, en straks samen met je mannetje babyspulletjes kopen, geweldig!! Ik hoop ook zulke leuke echo's te hebben, ben nu alleen maar heel erg bang en durf helemaal niet blij te zijn...erg jammer is dat...ik hoop dat we op een punt komen waarbij we wel blij kunnen zijn en minder onzeker..

@ Juul: rot dat je zoveel onzekerheid hebt op het moment in jullie leven, probeer toch de kleine op de eerste plaats te zetten, ik weet dat geld en je baan belangrijk is, maar hier in nederland komen er geen mensen om van de honger en jullie kleintje heeft vooral liefde nodig, er komt vast een oplossing voor.. Ik hoop echt dat je snel wat meer zekerheid over alles hebt, en er zijn gezinnen die met 7 man in een klein huisje wonen, dus jullie redden het vast wel, is maar net wat je gewend bent! Doe rustig aan en geniet van jullie groeiend wondertje!!

@ Beanie: Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor controles, alles ziet er goed uit, eierstokken zijn aan het slinken, zijn nog wel groot, maar al bijna de helft van wat ze waren toen ik opgenomen werd.. en ze zwemmen ook niet meer in het vocht :) dus dat is mooi..bloed was ook prima..ik hoop dat het zo blijft!! Zit er niet op te wachten dat het allemaal weer terug komt.. En over dat HCG, ik had ruim 2 maanden na mijn miskraam nog steeds een foutieve uitslag van een genetisch onderzoek, dus dat snap ik niet, had daartussen gewoon alweer 2x regelmatig gemenstrueerd.. Wij moesten het toen over doen.. Maar vraag het anders je arts eens na, die weten vast wel hoe het precies zit..

Hier verder beetje misselijk, maagzuur (baaahhhhh) en best moe, maar dat is een goed teken denk ik... verder helemaal geen klachten en symptomen zoals de afgelopen 3x, maar we hopen dat het dan juist een goed teken is dat het nu wel goed moet gaan omdat het zo anders is.. we proberen ons zelf van alles wijs te maken, maar het lukt echt niet om al blij te zijn nu.. ik vind het heel eng.. We moeten woensdag een positieve test hebben om voor het ziekenhuis officieel zwanger te zijn.. De test was gisteren al veel duidelijker en heb 2 verschillende gedaan, allebei heel positief.. maar eerst maar woensdag voorbij... en dan de voor ons kritieke 5-6 weken, als we de 6 wkn halen dan ga ik mezelf als echt zwanger zien :) Als we dan de eerste echo halen en die is in orde wil ik gewoon blij kunnen zijn, anders blijf je de hele zwangerschap onzeker, dat is ook zonde...

Nou lieve dames, een heeeeel fijn weekend voor jullie! Liefs Mo'tje

Geplaatst

@Monica wooooooooooooooooooooooooooooooooow, twee strepen, had je het toch mis he! fijn he! maar ik snap wel dat je nog niets durft te voelen van geluk of hoop. Doe maar rustig aan dat is het beste, als je zwanger blijft blijf je zwanger, als niet dan kun daar kun je verder toch niks aan doen.

Blijf gewoon goed rusten en probeer positief te zijn. Eet gezond, nog meer granaatappelsapjes en ander gezond eten. u never know!!!!!! het kan ook goed gaan he, niet vergeten!

@ Beanie fijn om te zien dat jij je beter voelt. Je verdriet is wat naar de achtergrond en je kijkt weer vooruit! heel goed meid, heb je best snel gedaan vind ik.

@ Lott van harte meid, jij zit er ook zo lekker positief in, met je kleding kopen en spullen inslaan, schattig hoor!

Vind je het vervelend dat je vent vaak van huis is? Of juist wel lekker (kan ook he..)?

Ik heb besloten dat mijn vriend (haha klinkt goed he) een derde kamer moet maken in de L-woonkamer die we hebben. Eerst dacht ik we doen de baby gewoon bij ons, tot mn ma zei, dan kan je zelf helemaal niet slapen; bij elk zuchtje van je kind zul je wakker worden. Mezelf kennende (ik word al wakker als de poezen miauwen (ja die heb ik ook nog!).

In de woonkamer slapen vind ik niks, dus dan maak een kleinere woonkamer met derde kamertje. Hoop dat het mag van de woningbouw. Ik woon in adam west in de stad en heb zo een piepkleine sociale huurwoning van 48 m2.... ben weggegaan bij mn ex en toen het eerste wat ik kon krijgen genomen..

Beanie, ik moest zo lachen toen je schreef dat jij je man ook vond stinken. Die van mij is echt niet vies ofzo, in tegendeel, maar alles stinkt nog steeds en ik ben op het moment weer brak en misselijk, dus ik houd het kort. Ik heb mn hele huis gewassen, bankbekleding, kussens, tapijt... zo droevig. Zeep stinkt zelfs! Ik kook niet want dan ga ik van mn stokkie dus ik eet broodjes en fruit en yoghurt. Maak me wel wat zorgen om wat ik binnen krijg, zal met de cho van as dinsdag dr vdl even vragen of het erg is.

Ik zal ook moeten beslissen of ik vwpunctie wil enzo. Denk dat ik het wel doe.

Ik weet ook nog niet of ik bij de gyn wil lopen of de vk. Als ik de optie krijg tenminste.

Wat vinden jullie hiervan?

Gister had ik een enorme brief geschreven, was ie weg omdat ik uitgelogd was. Voor niks getiept. Ben nu vergeten wat ik allemaal wilde zeggen, omdat ik me ff niet tof voel.

Ik duik weer mn bed in.

@ Moon, heel veel sterkte met je herstel, fijn dat je er bovenop aan het komen bent en ik hoop hard me je mee dat alles goed mag gaan en we met zn drieeen zwanger Beanie kunnen steunen over een aantal maanden.

groetjes aan allemaal

Geplaatst

@ Juul: thnx...ik wil het nog niet goed geloven, ben zo bang dat als ik blij word het dan misgaat... ik weet dat het ook goed kan gaan eindelijk een keer, en daar wil ik ook wel vanuit gaan, maar het is makkelijker om te wachten tot na die voor ons kritieke weken, dan spring ik een gat in de lucht!! En hahaha ja ik vond mijn man ook stinken de vorige keren, ik begin nu ook van luchtjes te walgen hoor (nog niet van mijn man gelukkig ;)) maar wel van kookluchtjes haha! Gisteren ging ik bijna over mijn nek van een spekpannekoek (normaal vind ik die heerlijk!!) maar nu vond ik het bakken al erg, en hij smaakte zo vies zout.. Verder heb ik ook nog niets ongezonds gegeten, alleen maar fruit, melkproducten, groenten, aardappels, eitjes, bruin brood enz.. Ik heb noten voor te snacken, en natuurlijk drink ik veel granaatappelsap en melk, ben geminderd naar 1 kopje koffie alleen in de ochtend.. Dus dat gaat prima, heb nu net zelfgemaakte lasagna met veel groentes in de oven staan, alleen vond ik dat ook al niet echt lekker ruiken...maar daar geef ik niets om, al ga ik 8 maanden van van alles over mijn nek haha!

Wat goed dat je vriend een extra kamer gaat maken, en al slaapt de hummel apart, dan sta je daar steeds boven het bedje hoor ;) ik ging om de 10 minuten kijken of ze wel ademde...dus dat veranderd echt niet, ik hoorde dan alsnog van alles.. en wij hebben ook 2 poezen, dus ik ken het gevoel, ik word ook wakker van elk geluidje haha!

En ja, ik hoop dat Beanie ook heel snel weer zwanger mag worden en blijven natuurlijk, het blijft onzeker, ik snap hoe moeilijk het is.. Als je dat meemaakt is het moeilijk om weer te geloven in het feit dat het ook goed kan gaan en uiteindelijk ook vast wel goedkomt.. daarom juich ik echt nog even niet... er is volgens mij toch echt een reden waarom het bij ons steeds rond dezelfde tijd misging... maar ik duim natuurlijk heel hard dat het nu anders loopt..

Lieve meiden, een hele fijn zaterdagavond voor jullie!! Knuff

Geplaatst

He lieve dames,

Lekker veel geschreven! En gelukkig goede berichten!

@Lott: gefeliciteerd met weer een mooie echo! En binnenkort alweer, lekker bij de verloskundige... Kan me je keuze goed voorstellen, als het ziekenhuis alleen maar nare herinneringen oproept. Je moet gewoon lekker doen waar jij je het beste bij voelt, en dat kun je alleen maar zelf bepalen. En dan nu lekker shoppen! Eindelijk mag het!

@Juul: Wat vervelend dat je je zo rot blijft voelen. Maar ik denk dat ik je kan geruststellen, het maakt voor je ukje echt niet uit of jij wel of niet goed eet. Hij of zij neemt wat hij of zij (wordt vermoeiend) nodig heeft. En straks, over een paar weken, als jij je weer beter voelt dan ga je gewoon lekker eten waar je trek in hebt, je lichaam geeft zelf wel aan waar het behoefte aan heeft (want daar heb je dan trek in). Zo simpel is het!

Wat goed trouwens dat jullie hebben besloten een baby-kamer te creëren. Het is natuurlijk in Amsterdam lastig om een grotere woning te vinden, nu helemaal. Kan me ook voorstellen dat je daar nu helemaal niet mee bezig wilt zijn. Maar je woont idd wel heel klein...

Voor wat betreft gyn of verloskundige: ik weet dat er in het SLAZ 2 gynaecologen (beide man) zijn die zich bezig houden met de verloskundige zorg (je snapt neem ik aan wel wat ik bedoel). De ene ken ik wel, de andere weet ik inmiddels van dat het een schatje is... Dus als je er voor kiest om voor de gyn te gaan, kies dan voor dr. S en niet dr. M als dat kan! Is het enige advies dat ik je kan geven. Ik zou zelf naar een andere gyn in het SLAZ gaan, maar zij doet geen zwangerschapsbegeleiding meer maar ging voor mij een uitzondering maken. Komt omdat ik vier jaar in het SLAZ heb gewerkt, dan krijg je soms toch nog een soort van voorkeursbehandeling omdat je mensen kent!

@Moontje: sorry, maar ik heb gewoon een goed gevoel over jouw zwangerschap! Je gaat het redden! Dat kleintje in je buik is gewoon een enorm vechtertje! En ik weet het, net als jij en Juul, het blijft spannend en ik denk dat je na een miskraam (of meerdere) toch anders in een volgende zwangerschap staat. Die roze wolk komt later, als die al komt... Ik blijf voor je duimen en weet gewoon zeker dat je woensdag vet positief test, en dan ook officieel zwanger bent!

Gelukkig is vandaag mijn menstruatie dan echt doorgebroken! Ben er dus deze keer gewoon blij mee (niet met de buikpijn en rugpijn en koppijn, dat was ik al weer een beetje vergeten, het is inmiddels al weer een maand of 4 geleden dat ik het voor het laatst was). Denk dus dat je gelijk hebt, Monica, dat de HCG nog niet volledig uit je lijf hoeft te zijn om weer een ei te hebben en dus ook te gaan menstrueren. Maar goed, ik ga dit doorbellen aan de poli en dan kan de planning definitief gemaakt worden. Betekend dus dat we eind augustus weer van start kunnen gaan. Ondertussen braaf verder met vitamientjes slikken en ik heb me voorgenomen na de vakantie super gezond te gaan eten en leven (voor zover ik dat nog niet deed). Wie weet helpt het wel mee.

Ben uiteraard ons lieve kleine vlindertje niet vergeten, denk er echt wel regelmatig aan... Maar het verdriet wordt wel minder. Kan het beter plaatsen.

Lott, ik weet dat gezegd wordt dat je verhoogd vruchtbaar zou zijn na een miskraam. Maar ja na de eerste miskraam werkte het ook niet. En ook niet na de HSG (waar ze het ook van zeggen). En niet na de laparoscopie met tubatest.... Wat dat betreft geloof ik er niet meer in. Zou werkelijk een wereldwonder zijn. En het voelde evengoed niet zo, maar dat wil natuurlijk niks zeggen.

Maar voor nu: lekker in bad, even aan mijn man snuffelen want hij stinkt niet meer (ik vond dat toch zo erg toen ik zwanger was, hij stinkt zeker niet, ruikt juist heel lekker maar toen even niet!) en dan heerlijk slapen. Morgen beginnen met inpakken voor de vakantie. Nog 2 dagen werken en dan lekker op vakantie!

@all: ben zo blij met jullie steun nog steeds! En ik vind het geweldig dat er nu 3 zwanger zijn! Hoop gewoon dat ik weer aan kan sluiten en dat we dan strakjes alleen maar verder hoeven te kletsen over de leuke dingen van de zwangerschap, en over de kindjes als ze er eenmaal zijn... Zou echt super zijn!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hallo lieve meiden, bij ons is de modem kapot, dus moet weer fijn internetten op mijn tel (niet dus) ik typ even een langer bericht zodra internet het weer doet bij ons. Hier mog steeds misselijk en moe. Nooit zo blij geweest om me ziek te voelen. Morgen officieel zwanger, al houden we t verder nog even stil tot na de eerste echo.Beanie ik reageer later even meer op jouw berichtje! Fijn dat je menstruatie eindelijk door heeft gezet! Kun je weer vooruit kijken meid. Alles komt uiteindelijk goed!Liefs xx

Geplaatst

Heb trouwens de uitslag over de cryo's, er zijn er van de 16 die over waren maar 2 ingevroren :( dat is echt triest weinig... Maar hopelijk hebben we die ene topper in mijn buikje zitten, en hebben we ze voorlopig niet nodig.. Maar ben wel beetje geschrokken van dat getal. Verklaard onze miskramen en waarom we niet spontaan zwanger raken. Embryos zijn meestal van slechte kwaliteit.. Hoop zo dat deze kleine wel sterk genoeg is..

Geplaatst

Hallo

@ Beanie, dank je voor je bericht. Ik maak me idd nog niet zo een zorgen over de voedingsstoffen. Het is nog zoo klein. 2,6 cm om exact te zijn, vandaag hebben we het kleine frummeltje op de echo gezien en 6 foto’s meegekregen. Nah schattig, en wat een druktemaker, heen en weer wiebelen, zwaaien en met de benen spartelen. Ik krijg bijna medelijden met zo een foetusje (is dat het al?) zo opgesloten en zo lang alleen daarbinnen.

Mn vriend moest huilen.. zo lief. Ik was alleen maar heel erg verbaasd. Zit dit in mijn buik? Maar als ik ergens een baby sie moet ik janken. naja. Ik vat het nog steeds niet dat ik zelf zwanger ben, zo niet verwacht in een keer. Ik gun dit iedereen zo.

Nu een vk zoeken en over 3 weken ga ik de nekpl meting doen. Moeilijke keuze hoor. Pff.

@Beanie, bedankt voor de tip. Ik wil idd geen mannelijke gyn en dr vdl zei tegen me, zo nu mag je een verlosk gaan zoeken in de buurt, de optie gyn werd niet geboden. Das weer makkelijk dus.

Gaat het verder goed met je? Is de ergste Men pijn voorbij? Wat fijn dat je weer aan je man kan frummelen en snuffelen!

Ik wou dat ik dat kon. Hij slaapt nu zelfs soms op de bank omdat ik klaag dat alles stinkt (hij voelt zich nu steeds aangesproken ook al is dat niet zo) maar om eerlijk te zijn slaapt het heerlijk alleen als je misselijk bent. Kun je een beetje klagend draaien en zuchten en crackers eten enzo in bed. Morgen gaat ie 11 dagen naar familie in het buitenland en ben ik alleen en ik moe zeggen, dat is best ok, ik hoef me niet schuldig te voelen als ik me k.t voel of niet kan komen en kan lekker doen waar ik zin in heb en vooral laten wat ik niet wil deze moeizame dagen.

@Moontje: ik heb het gevoel dat Beanie heeft ook, IK HOOP HEEL HARD MEE dat het inderdaad goed zal gaan dit keer. Kan ook zomaar gebeuren he! Duimen voor morgen en dan voorzichtig blij zijn he. Ben je misselijk? Niet erg hoop ik? Ik snap helemaal dat je teleurgesteld bent in het aantal cryos. Waarom doen ze ook niet gewoon alles in de vriezer? Ik hoorde vandaag dat ik 3 embryos had, geen 1 of 1,5. Naja wist ik niet. Die andere twee zijn weggedaan maar ik lees wel eens dat mensen zwanger worden van 2 en 4 cellige. Poeh. Maar dat is misschien weer iets anders dan "kwaliteit", weet ik niet precies.

Naja hier heb je niks aan. Maargoed, je hebt nog een kans hierna maar je bent NU zwanger he mop. Dus niet te ver weg denken. Blijf je koppie koel houden en gewoon proberen geduldig te zijn en misschien wat afleiding te zoeken. Wat doe je tegenwoordig? Zorg je alleen voor je dochter? Helpt je man, hij werkt thuis toch? Trek je het het actief zijn of ben je nog erg moe en heb je pijn?

Vandaag is mijn eerste normale dag, naja normaal, ik moet erg oppassen met bewegen en eten en drinken, maar het gaat wel beter. Gisteravond ben ik om 10 uur savonds een broodje kroket gaan halen terwijl ik dagen niet kon eten. Is dat debiel of wat? Ik eet nooit broodjes kroket! Enneh, heel eerlijk, de kaassoufle had ik onderweg naar huis al opgegeten, mhmhh. Erg he! Vandaag heb ik een bakje van die vieze goedkope huzarensalade gegeten (wel heel misselijk daarna)….. Oh god. Doe ik ook nooit. Ik overwoog gister in de snackbar om een friteuse te kopen. Ik heb trouwens echt gelezen dat andere vrouwen die zwanger zijn dat ook hebben; Maanden bakken in de friteuse en dan dat apparaat wegdoen omdat je geen snack meer kan zien. (wat ik nomaal heb) Huzarensalade kwam ook al voorbij bij de ervaringen. Wat is dat toch dat iedereen fruit wil yoghurt etc en dan daarnaast, zoals sommigen van ons, ook die vieze junkfood? Ik heb al daaagen niet gekookt, van dat idee ga ik echt over mn nek! En mijn favoriet, chocolade, ik moet er niet aan denken! Ik zal jullie met mn andere rare nieuwe gewoontes niet vermoeien. Jullie hoofden zijn bij andere dingen.

Alhoewel. Lott, doe jij ook al rare dingen? Ben je emo, moe? Of gaat het wel en shop je alles gewoon lekker van je af???! Haha. Je man is terug he? Oh ja dat betekent shoppen, dat schreef je. Hebben jullie wel een lekker huisje en een kinderkamer enzo? Tuintje misschien?

Liefs, Juul

Geplaatst

Lieve juul, wat heerlijk dat jullie een mooie echo gehad hebben! Hoeveel wkn ben je nu precies? Ik kan niet op onze pc, de modem werkt niet. Dus kan op mijn tel ook geen extra info zien. Ik reageer ook even kort, vind t vreselijk om op zo.n klein telefoontje te typen. Vind t erg leuk om te lezen dat je rare eetgewoontes ontwikkeld haha. Had ik ook met mijn dochter, en snak nu vooral naar gezond voer, maar heb net ook kroketten met friet speciaal op, had ik zo'n zin in, had ook helemaal geen zin om te koken. Ben met vlagen ontzettend misselijk en moe. Moet morgen een afspraak maken met t ziekenhuis voor een echo over 2 wkn en een herhalingscontrole vanwege de overstimulatie. Mijn man werkt niet thuis, ik wel, doe de administratie van zijn bedrijfje. Hij helpt me goed mee met de.boodschappen en t huishouden, heel lief! Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Ik stuur morgen als de nieuwe modem er is even uiygebreider op jullie berichten wat terug!

Fijne avond, beanie en lott ook!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden