Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Angelique Welkom en gezellig dat je met ons meepraat :) al veel meegemaakt helaas, jammer dat de 1e 2 pogingen geen doorlopende zwangerschap heb gehad! knap dat je zo positief ben! hoop voor je dat er de 3e keer een mooi wondertje zal groeien! :) succes!

@ monica ik hoop ook dat het voor iedereen hier gaat lukken! :) heeeerlijk lijkt me dat lekker thuis werken! ik werk nu helaas nog fulltime al mag ik niet klagen want ben nog jong ;) maar ben blij als ik straks ook lekker 3 dagen kan gaan werken :) zit nu op m'n werk maar geen zin meer! hihi

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ sOentje: jaaa daar ben ik ook wel heel erg blij mee moet ik zeggen hoor! Mijn man wilde al langer voor zichzelf beginnen, maar durfde het steeds niet aan. Toen hij vorig jaar zijn ontslag kreeg, zijn we er gewoon voor gegaan en het begint nu lekker te lopen, echt toppie! Alleen zie ik hem wel weinig, maar goed dat scheelt tegenwoordig weer ruzie hihi...want door de spanningen stijgt het stresslevel af en toe tot hoog in het rood.. Dus het geeft ons nu ook wel wat rust dat hij veel weg is en lekker druk bezig en ik thuis rustig het huishouden kan bijhouden en tussendoor wanneer ik er tijd voor heb de administratie enzo doe. Ook straks als het mocht lukken een beebje te krijgen, is het ideaal natuurlijk om thuis te werken en wanneer het mij uitkomt.. Wil er geen minuut van missen, was toen ik mijn dochter kreeg 22 jaar en was wel thuis voor haar, maar ga er nu toch nog meer van proberen te genieten als het ons gegunt word :)

Geplaatst

@ anna,: welkom hier leuk dat je mee komt praten, wat rot dat je punktie niet door kan gaan vanwege te wienig eitjes, wat jammer.ik wens je veel succes,

@Monica: fijn aan huis werken ideaal is dat.

@sOentje: Nee niet te hopen dat ik ziek ga worden heb heel erge pijn aan mijn nek (stijve nek) doet zo zeer, en me verkoudheid loop ik langer als een week mee begint nu eindelijk een beetje minder te worden, Gelukkig. Mag nu niet ziek worden....

Geplaatst

Hoi meiden. De punctie gaat dan wel niet door, maar ik heb wel goed nieuws.. Ipv de punctie wordt het inseminatie (iui). Op donderdag krijg ik de bewerkte zaadcellen van mijn man. en dan moeten ze het zelf doen. Ik heb 3 grote eitjes, dus het is even wachten hoeveel er vrij komen. Ik vind het wel spannend, want onze 2e (echte) iui poging was een drama. Geen zaad na een zeer heftige griep van mijn man. Hij had toen bijna 40graden koorts. Voordat het bij de man weer hersteld is ben je 3 maanden verder...

Dat was toen echt een domper. Maar ik hou jullie ook in de gaten.. Is wel leuk hoe het bij jullie gaat verlopen en om lekker even bij te kletsen.

Iedereen veel succes..

Geplaatst

Hi Angelique, heel fijn!! Is deze maand/poging toch niet helemaal weggegooid! Heel veel succes, ik heb ook 7x IUI gehad met 2 goede eitjes, maar helaas bij ons geen resultaat. Een vriendin van mij is wel zwanger geworden van de 3e IUI, een tweeling, later bleek helaas 1 vruchtzakje leeg, maar ze heeft nu een hele mooie zoon van bijna 1 jaar :) Veel succes!

Geplaatst

Ik haal nog even het schema een keertje naar boven
:happy:

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 24 april prikinstruktie

Monica32: 11 mei start Gonal-F en uitgangsecho

s0entje: rond week 17 beginnen met prikken

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 21 en 24 mei (week 21)

s0entje: waarschijnlijk rond week 19

Testdatum:

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ga mee schrijven met jullie! wij gaan nu voor ons 3e ivf.

Uit ons eerste IVF is ons zoontje gekomen. nu op naar 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje.

ik verwacht mijn duivels einde van de week en mag dan op C2 a 3 beginnen met Puregon (75eh)

Jeej eindelijk na 8 maanden weer starten dan :)

Geplaatst

Ik haal nog even het schema een keertje naar boven
:happy:

Wie wat waar:

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

s0entje: rond week 17 beginnen met prikken

Mijnbaby: rond 21 april duivels en dan beginnen op C2 a C3

Punctie:

s0entje: waarschijnlijk rond week 19

Testdatum:

ff me zelf erbij gezet

Geplaatst

hoi Dames,

@ Angelique super meid! dan is deze maand toch niet voor niks geweest :) hoop voor je dat deze IUI beter wordt dan de laatste keer :happy:

@mijnbaby schrijf gezellig mee :) succes met de poging voor een brusje! wat is jullie verhaal?

Geplaatst

heb mijn gegevens er even wat duidelijker bijgezet

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

s0entje: 26 april duivels en beginnen met prikken Gonal-F

Punctie:

s0entje: waarschijnlijk tussen 7 en 11 mei (week 19)

Testdatum:

Geplaatst

@ Mijnbaby: welkom!! Je ligt ongeveer hetzelfde op schema met sOentje samen dan volgens mij! Hoef jij ook al geen pil te slikken? net als sOentje een kort traject dus? Veel succes in ieder geval!!

@ sOentje: Helemaal goed, het begint langzaam wat drukker te worden hier, gezellig!

Geplaatst

@mijnbaby: welkom en leuk dat je met ons komt kletsen en ervaringen komt delen, volgens mij heb ik jou gevolgt in de topic van april, daar lees ik elke dag en dr zijn er al een paar zwanger, heel leuk. Nu wij nog allemaal, en wens jou en iedereen veel succes.

Geplaatst

Hoi meiden, rustig hier! Allemaal in afwachting natuurlijk om te beginnen met de behandeling. Ik moet morgenavond beginnen met de Decapeptyl.. de Pregnyl heb ik nog steeds niet binnen, nou heb ik die voorlopig ook niet nodig gelukkig.. Ze zouden me uiterlijk de eerste week van mei iets laten weten, en anders geloof ik dat Ovitrelle een vervangend medicijn is van Pregnyl.. toch gaat mijn voorkeur uit naar pregnyl, omdat het toch iets "niet chemisch gemaakt" is en de Ovitrelle is kunstmatig nagemaakt.. Zodra er hier iemand goed nieuws heeft hoop ik dat diegene zich aanmeld voor Moeders Voor Moeders, en haar bijdrage leverd aan de leverbaarheid van Pregnyl...triest dat het zo slecht verkrijgbaar is op het moment.. ik laat zondag even weten hoe het me vergaan is met de eerste Deca spuit zaterdagavond.. hopelijk krijg ik niet meteen klachten (of liever helemaal niet haha), we hebben een gezellig avondje weg met vrienden die bij ons logeren :) maar goed zo snel zullen de hormonen waarschijnlijk niet beginnen te gieren hoop ik!

Fijn weekend allen!!

Geplaatst

Hoi dames,

Ook zou ik graag met jullie willen gaan meebabbelen.

Mijn situatie is als volgt:

- sept 2011 de pil deur uitgegooid.

- middels toeval (door ander onderzoek) er achter gekomen dat mijn man sterk vermindert vruchtbaar is

- aangemeld in mc leiderdorp

- diagnose: icsi, korte cyclus

- gister gestart met decapeptyl, zondag start puragon en zaterdag 28 april eerste echo

eerste spuit gister gezet, was zenuwachtig maar viel me 100% mee.

Graag zou ik met jullie mee willen babbelen aangezien al mijn vriendinnen zwanger zijn of geweest en dus niet begrijpen wat voor impact dit hele proces heeft!

Geplaatst

Janet: welkom hier! Ik verbaas me steeds weer over die verschillende behandelingen, ik dacht dat je Deca minstens 2 weken moest spuiten voor je met de hormonen moest beginnen om de eigroei te stimuleren. Maar ook dat is dus overal en elke behandeling weer anders. ik moet het namelijk 20 dagen spuiten voor ik met Gonal-F begin.

En er zijn hier ook al veel vrouwen zwanger geweest hoor, ik zelf zelfs 5x, maar heb maar 1 dochter daaraan overgehouden, daarna verloor ik een kindje en nu sinds mijn huidige partner ook 3 x miskraam.. en zo zitten er hier meer vrouwen die wel al kinderen hebben of zwanger zijn geweest maar het nu toch niet lukt, of waarbij het niet lukt zwanger te blijven.. Maar wij weten natuurlijk wel hier allemaal hoe het voelt om je kinderwens steeds niet in vervulling te zien gaan..

Laat me weten hoe de Deca bij jou valt de komende dagen, spannend allemaal he.. veel succes met je eerste echo, ik zal je in het schema erbij zetten!

Geplaatst

Wie wat waar:

Janet: 1e ICSI Ziekenhuis??

Afspraken ziekenhuis:

s0entje: 26 april duivels en beginnen met prikken Gonal-F

Janet: 28 april 1e echo

Punctie:

s0entje: waarschijnlijk tussen 7 en 11 mei (week 19)

Testdatum:

Geplaatst

Hoi,

Ik loop in Leiden bij het medisch centrum kinderwens. Dit centrum gelooft voor mij in korte stimulatie omdat bij mij waarschijnlijk wel alles 'in orde' zit. Dit betekent dat ik op eerste dag van echte ongesteldheid moest beginnen met decapeptyl (gister), op de vierde dag met puragon (zondag) en men verwacht mijn punctie ongeveer op de 14de dag na begin met decapeptyl (ergens om en nabij 3/4/5 mei).

Ik vind zo vreemd dat de behandelmethodes allemaal zo verschillend zijn. Mijn arts zegt bijvoorbeeld dat zij niet eerst maand pil hanteren omdat zij geen wachtrij hebben en daarom kan je meteen van start. Zij zien geen extra nut in een maand de pil gebruiken, maar andere ziekenhuizen dus weer wel. Raar dat zo verschillend is.

Bij nalezen las ik dat pregnyl nog niet geleverd werd. Dit klopt: ik moest namelijk ook pregnyl in huis halen maar dit is zeg maar op. Alleen in bepaalde ziekenhuizen hebben ze het nog. Daarom moest ik van mijn arts ovitrille bestellen. Dit duurde een dikke week voordat ik het in huis had, omdat ook dit moeilijk te krijgen was (woon niet in de randstad en daar moest vandaan komen). Kortom: wacht niet te lang met bestellen van je medicijn. Mijn arts is ook meer voor het gebruik van pregnyl, echter ovitrille werkt ook en zoals zij ook zegt: ik heb niet echt een keuze. Moeten roeien met de medicijnen die er zijn.. zijn andere al begonnen met spuiten?

Geplaatst

@Jannet: welkom hier en leuk dat je mee ervaring komt delen. Jij heb je eerste spuit al gezet lees ik net, ik volgende week zondag ben benieuwd of het me goed af gaat dat prikken ik heb dinsdag prikinstruktie, en volgende week vrijdag mijn laatste pil en volgende week zondag voor het eerst spuiten, spannend allemaal.

@Monica: jij succes morgen met de eerste keer spuiten. en ja het is rustig hier al een paar dagen maar er komen steeds meer dames bij dus dat is heel gezellig.

Ik wens je een fijn weekend met je vrienden en ik hoor zondag wel hoe het is gegaan met de eerst deca spuiten.

Fijn weekend voor iedereen.......

Geplaatst

@Jannet:: wij waren tegelijk een bericht aan het plaatsten, maar raar ja dat iedereen een andere behandel methode heeft, en pregnyl is moeilijk aan te komen ik had het ook pas na 3 apotheek bezoeken heb er van te voren wat gebeld en 1 had het gelukkig, ik begin volgende week zondag met deca, spannend.

Veel succes met je behandeling

Geplaatst

hoi Marielle,

Woon jij ook in een kleiner dorp? Misschien dat daaraan ligt dat we het medicijn zo laat kregen.

Ik ben zelf blij dat nu de eerste spuit is gezet: nu voelt het alsof het eindelijk gaat beginnen. Ik krijg nu eindelijk zeg maar een eerlijke kans en net als de 'vruchtbare bevolking'. Ik ben trouwens 25. Hoe oud zijn jullie allemaal?

Geplaatst

@Jannet: Ik woon ook in een kleiner dorp ja, en geloof best dat je blij bent dat de eerst spuit gezet is, ik zal ook blij zijn volgende week zondag dat ik voor het eerst mag spuiten. En ik ben trouwens 26 jaar, zijn we ongeveer even oud.

Geplaatst

Hoi Dames,

@monica ik had al gehoord van moeders voor moeders en wil daar ook graag aan meedoen, kleine moeite en heel belangrijk voor andere mensen :)

Succes met de spuit vanavond!

@jannet Welkom :) gaat al snel bij jou! viel het spuiten mee?

Hier nog steeds in de wacht :P heb donderdag 2 zenuwbehandelingen gehad :( geen pretje... heb er nog steeds erg last van en zit ook aardig aan de paracetamol en zakjes ibuprofen... nu ben ik alleen bang dat straks me ongi later komt :S waarom weet ik niet maar heb zo'n idee dat dat misschien wel invloed heeft wat denken jullie?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Tot nu toe nog geen enkele ongemakken van het spuiten. Hoop dat het zo blijft. Morgen begin ik met de puragon erbij: laat de eitjes maar rijpen! Alleen gaat maandag mijn man weer weg voor z'n werk dus vanaf dan zelf spuiten. Dit lijkt me wat minder, maar ach ik heb er alles voor over dus ja het moet maar.. Als eerst maar zaterdag is en ik de echo heb! Super spannend. Hopelijk gaat alles goed.

Soentje: ik begrijp je helemaal wat ongesteldheid betreft. Waar je al die maanden hoopt dat ongesteldheid wegblijft, hoop je nu dat maar komt want dan kan de molen van start. Door al de stress op het wel of niet ongesteld worden kwam mijn ongesteldheid een week later dan normaal... Maar je moet maar zo denken: die paar dagen moetne er dan ook nog maar bij. Het is toch al een groot, geduldig traject.

Geplaatst

Hallo meiden!

nou ik heb een leuke avond gehad, voor de laatste keer even voor de behandeling weggeweest met vrienden, niet te gek gedaan, paar wijntjes gedronken en het was wel fijn zo even voor alle gedoe om even je verstand op nul te zetten :) de deca heb ik rond 19.00 uur gezet. Ik was gewend zelf Fostimon spuiten te maken met oplossing, maar dit kant en klare spuitje is zo gedaan, ik vond wel dat de naald er lastiger en dus pijnlijker ingaat als die ik gewend was (misschien iets dikker ofzo) ik weet het niet. Maar de vloeistof is zo weinig dat zit er in een seconde in, heb er verder geen last van gehad. had wel wat steken in me hoofd net maar weet niet of dat van de deca is al zo snel, lijkt me sterk..

Ik ben verder 32 jaar, en bij mij kunnen ze ook niets vinden wat de problemen veroorzaakt, maar moest toch een maand aan de pil, er zijn trouwens helemaal geen wachttijden bij mijn ziekenhuis, dus dat is het niet. Toen ik erom vroeg zeiden ze dat in combi met langer gebruik van de Deca erbij je hormonen zo terug gedrongen worden naar 0, dat het zwangerschapspercentage hoger ligt na gebruik met de pil, omdat dan de stimulatie hormonen nog beter aanslaan, en het puur om het percentage gaat.. Ik weet ook niet of dat echt zo is, ik neem het maar aan en ben nu toch al 3 jaar bezig, een maand extra kan er wel bij, als het uiteindelijk maar resultaat opbrengt!

Janet bij jou word de Deca dan alleen gebruikt om de eisprong tegen te gaan, bij mij ook nadat ik met de Gonal-F begin voor de ei stimulatie, ik moet de Deca dan ook gewoon doorgebruiken. Maar spannend, vandaag dus beginnen met de hormonen om de eitjes te stimuleren, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Over de pregnyl, mijn arts heeft ook gezegd anders Ovitrelle, ik ga volgende week even bellen met de apotheek, als ze dan nog niets weten bel ik even met het ziekenhuis, misschien dat hun ondertussen wel pregnyl hebben. Ik woon trouwens in Roermond, dus ook daar is het niet te krijgen, verder in Eindhoven ook lastig nu, dus ligt niet aan woonplaats, in heel nederland is het moeilijk verkrijgbaar. Er worden dieeten tegenwoordig geintroduceerd met HCG, echt triest, want daardoor is het pregnyl zo moeilijk te krijgen nu, omdat andere mensen het gebruiken om af te vallen terwijl wij het hard nodig hebben voor een kinderwens, waar het ook voor bedoeld is!

Succes allemaal meiden!

Geplaatst

Hoi Dames,

Jannet jaa klopt, zoals je zegt eerst wacht je elke maand tot het uitblijft en nu wil je het zo snel mogelijk, dat is ook echt waar ik een beetje bang voor be ndat het later komt maar achja we zien het wel :)

fijn dat je nog geen kwaaltjes hebt van het spuiten :) houden zo!

@monica over de pregnyl... ik heb ook de ovitrelle gehad en eigenlijk weet ik niet of dat de bedoeling was of omdat ik die heb gehad omdat het ander niet verkrijgbaar was :S

ben het helemaal met je eens qua de pregnyl... het was al niet makkelijk te verkrijgen maar zoals ik nu hoor is het nergens meer te krijgen of heel moeilijk, wij wonen omgeving rotterdam en blijkbaar is het hier ook niet te krijgen.

groetjess

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden