Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Monica: Wat fijn dat je eerder naar het zieken huis mag komen en dat je eerder met de Gonal-F mag starten, ik hoop voor je dat je hoofdpijn en misselijkheid dan snel weg gaat of minder word.

Ik ben een beetje zenuwachtig voor de eerste spuit straks,, terwijl het niet veel voorsteld heb geoefend in het zieken huis en het viel mee, maar nu gaat het echt beginnen misschien ben ik daarom een beetje zenuwachtig.

Ga nu naar zwemles met me dochter en zijn daar om 6 uur klaar dan even wat eten en dan wil ik rond 7 uur de spuit gaan zetten, ik laat wel weten hoe het gegaan is.........

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Monica, fijn dat je eerst mag beginnen met de stimulatie!! Hoop dat het dan ook echt beter gaat worden.

Marielle, voor je het weet ben je een ervaren spuiter! Na de eerste keer stelt het de volgende keren niets meer voor!

Zojuist bericht gehad: Nog 1 dag puregon en dan zaterdag de punctie. Ben wel even zenuwachtig, ach zat zo wel af.

Op bevrijdingsdag zal ik bevrijd worden van mijn follikels hihi

Geplaatst

Hoi Dames!

@mijnbaby wat balen meid :( heel raar dat je nu ineens niet ongesteld word! ik werd na een paar dagen al stront chagrijnig dus snap best dat jij dat nu ook bent! hoe is het gegaan in zhuis??

@marielle fijn dat ook jou menstruatie eindelijk is doorgekomen! vandaag al 1e deca spuit gezet?

@Jannet dat is snel! maar goed ook, liever wat minder follikels inderdaad als overstimulatie! succes!

@Eve eindelijk! mooi aantal follikels :) spannend vrijdag of zaterdag!

@monica en wat zei het zhuis van de hormoonkwaaltjess??

@deborau en gelukt met de menopur spuiten??

@hier op dag 4 met prikken :) gaat goed en heb gelukkig nog nergens last van...! vanaf morgen de cetrotide erbij

prikken en dan zaterdag 1e FM :)

Geplaatst

@ Marielle: valt echt allemaal mee hoor, ik zet hem ook steeds tussen 19.00 en 20.00 uur.. en ik spuit al 8 maanden (eerst 7 maanden voor de IUI) en het blijft af en toe nog lastig en raar, maar je went eraan en denkt er dan niet meer zo bij na, komt goed, sterkte en succes ermee!!

@ Eve: spannend, nog een paar daagjes, echt fijn, laat ons weten hoe het allemaal verloopt!!

@ sOentje: het schiet al op voor jou, spannend ook! Ik mag vrijdag of zaterdag ook beginnen met de Gonal-F, ze laten me eerder komen omdat ik zoveel last heb van de bijwerkingen.. het was ook alleen een week later geplant zodat ik niet met een bruiloft in de knoop kwam, maar volgens mij kan ik daar alsnog naar toe, alleen heb ik dan de punctie al gehad.. Maar voor mij gaat het nu ook beginnen dus, hoop dat ik snel van die rothoofdpijn af ben!!

Geplaatst

Vandaag 1e Deca spuit gezet en is goed gegaan vanaf morgen ook de puregon erbij, was zenuwachtig vanmiddag maar was achteraf nergens voor nodig, nu lekker op de bank tv kijken....................

Geplaatst

@ Marielle: goedzo! Is snel gebeurd he, stelt weinig voor! Heb je voor de Puregon ook een pen? Net als de Gonal-F bij mij? Laat me even weten hoe dat gaat morgen, die moet ik dan dus vrijdag of zaterdag zetten :) leuk allemaal echt begonnen nu!! Fijne avond :laugh: ik ga ook lekker plat op de bank met 2 paracetamolletjes, heb nu gelukkig een vooruitzicht dat het snel beter gaat worden!

Geplaatst

@Monica: ja ik heb voor de puregon ook een pen ja, werkt heel makkelijk, ik laat je morgen wel weten hoe het gegaan is, nu ga ik echt op de bank liggen, kan het af en toe niet laten om dan toch nog even op de site te kijken of er nieuwe berichten zijn haha..........

Geplaatst

Hey Marielle :) ja heb ik ook dat ik nog even snel wil kijken haha, ik kruip nu lekker mijn bedje in met mijn bonkend hoofd, ik heb trouwens vandaag bij de apotheek mijn vervangende middel van de Pregnyl opgehaald en het is geen Ovitrelle... het is een Duitse variant van Pregnyl en heet Brevactid. Ik neem het vrijdag even mee naar het ziekenhuis of dat wel goed is.. ze zeggen dat het hetzelfde is als Pregnyl maar dan uit Duitsland. Het hoeft alleen niet in de koelkast, en ik heb er nog nooit van gehoord. Voor de zekerheid vraag ik het toch maar even na, maar ik geloof wel dat het het echte HCG bevat, want dat staat erop dat het uit urine van zwangere vrouwen is gehaald.. lijkt me dan wel okay..

Slaap lekker!

Geplaatst

@ all

Gister was ik in het ziekenhuis voor een echo. alles zag er tip top uit.. ik vroeg haar waarom mijn cyclus zo vaag doet?!

en of het erg is?! ze zei dat elke vrouw een paar x per jaar last van kan hebben en het niet erg is.

mijn schema is na overleg van de artsen gewijzigd, ik mag vanaf vandaag provia slikken( schrijf het vast verkeerd) moet het straks halen

en 2 weken deca en dan de puregon erbij.. ben dus wel wat langer bezig dan de voorgaande planning.. maar de punctie is onder sedatie ( zie internet)

dus dat is relax! voel NIKS! en merk NIKS! omdat 1 eierstok te hoog ligt en bang zijn dat ze anders niet alles weg kunnen prikken..

Btw monica ik heb het zelfde vervangend medicijn gehad en het ziekenhuis zei dat het goed was.

maar op de verpakking staat wel in de koelkast bewaren dat heb ik dus ook gedaan. deed ik met pregnyl ook

altijd. dus maak je niet druk is gewoon goed!

Geplaatst

@Monica: Heb je een beetje kunnen slapen met je hoofdpijn?

En dat vervangend middel voor de pregnyl zal wel goed zijn ja, als dat van vrouwen uit duitsland is maakt ook niet uit, maar snap dat je het voor de zekerheid even mee naar het ziekehuis neemt om het te vragen.

Na hoeveel dagen kwamen bij jou bijwerkingen van de Deca?

Maar heb gelezen als je met met puregon of Gonal-F begint dat dan de bijwerkingen van de Deca weg gaan of bijna weg gaan.

Zal ik misschien niet zo erge last ervan krijgen omdat ik vanavond al met Puregon begin, Maar dat weet ik niet zeker dat is even afwachten.

Geplaatst

@mijnbaby": Fijn dat je eerder mag beginnen, dat je vandaag al mag beginnen met provia slikken. Ben je nu nog niet ongesteld geworden?

Ik bloeide dinsdag morgen een beetje en verder de hele dag niet meer, maar het ziekehuis zij dat ik die dag als eerste menstruatie dag moest beschouwen want kan goed zijn dat ik verder niet maar ga bloeden, ik heb 17 dagen pil geslikt maar mijn lichaam reageert ander op me menstruatie als normaal.

Geplaatst

@ Mijnbaby: fijn dat je in ieder geval mag beginnen! Ik heb eerst de pil gehad, nu 2 weken Decapeptyl (eigenlijk 3 maar door de bijwerkingen mag ik eerder met de Gonal-F beginnen, dat is hetzelfde als Puregon) en ik begin vrijdag of zaterdag dus met de Gonal-F. Dus ongeveer hetzelfde schema als jij hebt. Alleen Provia ken ik niet, waar is dat voor dan? En ik heb in de apotheek gevraagd of het in de koelkast moest omdat er bij mij niets op het doosje staat erover, en die zeiden van niet.. Zal het nog eens nakijken in de bijsluiter (al is mijn duits niet geweldig) en anders vraag ik het morgen na in het ziekenhuis.. Het duurt toch nog een dag of 10-13 voor ik het nodig heb.. Jij heel veel succes met jullie 2e IVF voor een broertje of zusje voor jullie mannetje!! Je mag in ieder geval eindelijk beginnen!

@ Marielle: nee helaas niet zo geweldig geslapen, vannacht nog paracetamol bij gepakt pff gelukkig is het einde in zicht, de verpleegkundige zei wel dat het ook met de Gonal-F erbij nog wel een kleine 2 dagen kon duren voordat dat ook echt tegen de bijwerkingen van de Deca ingaat..maar dat betekend nog een dag of 3-4 doorzetten, is beter dan een week langer he!! Bij mij kwamen de bijwerkingen van de Deca pas na 4-5 dagen..tot die tijd dacht ik; ach het valt me allemaal wel mee, had heel af en toe wat hoofdpijn, maar niet net als nu.. Ik denk dat het bij jou wel mee zal vallen omdat je meteen de Puregon erbij gaat spuiten de dag erna..ik hoop het voor je!! Succes vandaag met de dubbele spuit :toppie:

Geplaatst

Marielle dat klopt hoor, bij mijn 2 voorgaande pogingen moest ik ook aan de pil. en dan moet je bloeden voor je

aan gonal/puregon begint.. maar bij mij was het ook heeeel weinig en anders als normaal.. maar je mag dan wel gewoon

beginnen....

Geplaatst

He Dames!

volgens mij is nu bijna iedereen begonnen met prikken?! :) of gaat beginnen :)

@marielle fijn dat de 1e deca is meegevallen! succes vanavond emt de perugon!

@monica fijn dat je eerder mag beginnen! wel vervelend dat je zo slecht slaap ook :( hoop dat die bijwerkingen snel minder worden meid! en komt mooi uit als je gewoon naar de bruiloft kan :)

@eve zaterdag dus de punctie! hahaha wel een mooie dag ervoor ja!

@mijnbaby eindelijk beginnen! :) wel super relaxed dat je de punctie onder sedatie krijgt! spannend!

provia is waarschijnlijk proveria? :P

@hier echt nog niks van bijwerkingen te bekenen (gelukkig!) als ik jullie zo hoor :S vanavond voor het eerst de cetrotide erbij, ben benieuwd :) weet eigenlijk niet of het iets uitmaakt als ik deze allebei achter elkaar prik? weten jullie dat misschien?

Geplaatst

@ sOentje: ja volgens mij is iedereen begonnen nu, alleen Mijnbaby moet dan nog gaan prikken, maar heeft gelukkig wel ook het schema gekregen nu.

Fijn dat je nog geen bijwerkingen hebt, ik geloof dat de Gonal-F zowiezo meestal niet zoveel problemen teweeg brengt, dus ben erg blij als ik morgen of overmorgen daarmee mag starten en het de bijwerkingen van de Deca de kop indrukt.. begin wel "gewent" te raken aan de hoofdpijn steeds, en neem nu 3x per dag 2 paracetamol en dat verminderd de hoofdpijn dan wel een klein beetje, maar is steeds van korte duur, dus ik sta echt te springen om de Gonal erbij te gaan zetten. Tegen mij hebben ze gezegd dat ik ze gewoon samen moet spuiten rond dezelfde tijd in de avond, dus achter elkaar, lijkt mij geen kwaad kunnen ook..als je beide medicijnen maar binnen krijgt.. Ze hebben mij wel gezegd om op verschillende plaatsen rondom je navel te spuiten, maar ik spuit altijd alleen aan de linkse kant, vind ik minder pijnlijk en makkelijker, maar dan wel steeds op een ander plaatsje, ik krijg namelijk behoorlijke blauwe plekken van de Decapeptyl. Misschien dat dat met de Gonal-pen makkelijker gaat.

Geplaatst

@ mijnbaby: bij mij staat op de Brevactid dat het niet boven de 25 graden bewaard mag worden, dus het hoeft inderdaad niet in de koelkast, misschien toch een andere soort geweest dan ofzo.. maar het lijkt me dan ook niet precies hetzelfde als Pregnyl, lijkt me dat het dan ook hetzelfde bewaard moet worden.. ik neem het morgen even mee, heb om 13.10 uur mijn afspraak in het ziekenhuis en dan hoor ik het wel :)

Geplaatst

Hoi dames,

Nou de punctie is achter de rug! Viel me reuze mee maar ik werd dan ook inwendig verdoofd en kreeg morfine toegediend! In totaal hebben ze 14 eitjes gevonden en ruim voldoende zaad bij mijn man om mee te gaan bevruchten. Zaterdag horen we aantal bevruchtingen en dan zondag de terugplaatsing. Hier zijn we dus in vreugde stemming.

Hoe is met jullie. Iedereen aan spuiten! Gaat allemaal sneller dan ik dacht! Nou ik ga even slapen. Fijne dag nog.

Geplaatst

@ Jannet: super meid dat het zo goed gegaan is, het ergste is nu achter de rug voor jou! Al die hormonen en de punctie..Nu alleen maar lekker rusten als ze jou kleine emmy over een paar daagjes weer bij je terugplaatsen! Heel veel succes, hou ons op de hoogte, ook over eventuele cryo's. Maar 14 is een mooi aantal, dus hopelijk komen er ook een hoop mooie embryo's uit. Jij ook een fijne dag!

Geplaatst

Soentje vanaf morgen zit ik dan officeel in de race :))) ze hadden geen deca liggen bij de

apotheek dus kan het morgen ophalen en dan met mijn medicatie beginnen.. ik zit tussen kort en heel lang schema..

ik hoef gelukkig niet aan de pil.. ik verwacht eind mei de punctie of net begin juni.. ( 2 weken deca en vaak ook 10 tot 12 dagen aan de puregon)

Geplaatst

Monica toevallig net aan de telefoon gezeten met een IVF arts ivb met mijn nieuwe schema.

ik heb haar de vraag voorgelegd of je BREVACTID wel of niet in de koelkast moest bewaren.

toen zei ze dat ze op het UMC UTRECHT dit medicijn wel in de koelkast bewaren het is namelijk

het zelfde als pregnyl en dat bewaarde ze ook in de koelkast. op mijn recept staat ook duidelijk in de koelkast bewaren.

Geplaatst

@Monica laten we hopen dat het zo blijft :) hoop indd als je de gonal-f erbij ga spuiten je minder last hebt,

dat is mooi :) ik spuit elke dag andere kant ene dag links andere dag rechts van me navel :P wel ander plekje indd maar heb ook geen rode plekjes of blauwe plekjes, denk omdat het zo'n kleine pen is. die Cetrotide moet ik in m'n been gaan spuiten en daarvan zeiden ze ook beste ene dag linkerbeen andere dag rechterbeen dus dat doen we dan maar :) ben benieuwd vanavond hoe die cetrotide spuit! die naald is stukke groter en dat poeder moet gemengd worden (fingers crossed! )

@Jannet fijn dat het zo is meegevallen! altijd fijn om te horen voor degene die nog moeten ;) 14 eitjes is echt netjes!! hoop dat er goede bevruchtingen plaatsvinden spannend!

@mijnbaby al die verschillende schema's! pff in ieder geval niet aan de pil dat is mooi :) wanneer is je 1e FM dan? wel fijn dat je ook eindelijk mag beginnen nu! dan gaan die weken snel hoor :) leukkk! begin juni is mijn birthday :) hihi

Geplaatst

Soentje ik had eerst jou schema kort. maar gezien mijn wappie cyclus deze maand.

hebben ze toch gekozen om eest mijn cylus plat te gooien met deca, en dan de puregon om te stimuleren :)

ik moet dus morgen beginnen met Deca en provia. ze gaf aan rond 12, 13, 14 beginnen met Puregon en eind mei

de punctie staat nu op 29 mei onder sedatie.. dus een maandje bezig..

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb ook behoefte om wat ervaringen te delen rond het IVF verhaal!

Het is mijn 1e ivf poging.

Ik ben sinds zondag 29 april bezig met spuiten van decapeptyl. Gelukkig geen last van bijwerkingen, alleen staat het spuiten me wel een beetje tegen.

7 mei heb ik mn uitgangsecho en 18 mei mn eerste follikelmeting. Ik vind het allemaal erg spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden