Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ mijnbaby; inderdaad super raar :helluup: staat bij mij op het doosje en op de bijsluiter gewoon echt op kamertemperatuur bewaren en dan niet boven de 25 graden, heb het mijn man net ook laten lezen die even thuis kwam eten en die leest precies hetzelfde.. Ben er ook expres nog terug naar binnen voor gelopen bij de apotheek omdat er niets over op stond van in de koelkast bewaren, en die zeiden ook dat dat niet hoeft..ik vind het ook raar want als het hetzelfde is als pregnyl lijkt mij ook dat het de koelkast in moet..Ik heb Pregnyl 7x eerder gebruikt dus ik weet dat dat altijd koel bewaard moet worden..Maar ik neem het morgen mee naar het ziekenhuis, en vraag het daar na, anders moeten ze me maar wat anders voorschrijven..ik ga ervan uit dat hun weten of het zijn werk zo nog wel doet ja of nee..

@ Taz; welkom bij ons clubje en heel veel succes met je behandeling.. ik vind de Deca spuitjes ook elke keer nog een beetje lastig hoor en ik spuit ze nu al 12 dagen, ik weet niet precies wat er anders aan is als de Fostimon die ik eerst altijd heb gespoten voor mijn IUI behandelingen, maar van de Deca staat mijn buik vol met blauwe plekken, dus toch misschien iets andere naalden ofzo..

@ sOentje; in je been ja? Dat lijkt me nou niet echt prettig... waarom moet dat in je been gespoten worden dan? Ik mag de Gonal-F straks gewoon ook in mijn buik zetten..

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ mijnbaby; alles wat ik bij gebruiksaanwijzingen op internet kan vinden over Brevactid staat ook gewoon op kamertemperatuur bewaren niet boven de 25 graden

http://www.diagnosia.com/de/medikament/brevactid-5000-i-e

daar staat bij Wie soll es aufbewahrt werden? niet boven de 25 graden..

Heel raar dat er dan verschillende dingen gezegd worden, ik wil niet dat het straks helemaal niet meer goed is..

Op dezelfde site staat bij de Pregnyl wel dat het de koelkast in moet

http://www.diagnosia.com/de/medikament/pregnyl-5000-i-e-trockenampullen-mit-loesungsmittel

Geplaatst

Monica ik weet het ook niet meid hihi ik heb het net na gevraagd aan ivf arts van UMC U en daar bewaren ze het in

de koelkast, en op mijn recept staat dat ook. dus ik ga het gewoon daar laten liggen. misschien kan het beiden geen kwaad?

je moet in het ziekenhuis gewoon even na vragen..

Geplaatst

@ mijnbaby; ja heel verwarrend allemaal..ik denk dat het beide dan geen kwaad kan, het moet zowiezo niet te warm bewaard worden.. ik vraag het gewoon na.. het lijkt mij ook echt het meest logisch dat het in het koelkast bewaard moet worden als het exact hetzelfde is als pregnyl, maar misschien zit er wel een verschilletje in en kan dit ook buiten de koelkast bewaard blijven.. bedankt in ieder geval voor het delen van jouw ervaring ermee, want dat maakt het het navragen de moeite wel waard :)

succes verder dames!!

Geplaatst

@ monica 32: Ik heb steeds een beetje moeite om door mn huid heen te prikken. Moet vaak 2 pogingen doen. Weet eigenlijk niet of dat wel mag met die naald, ivm met hygiene??. En gister prikje ik ook nog in mn vinger toen ik het dopje er weer op deed! Lekker onhandig allemaal dus!

Maarja, het is allemaal voor een goed doel, he?! Door alles wat je moet doen en moet onthouden vergeet ik soms helemaal wat het doel eigenlijk is.

Zo te lezen heeft ieder van jullie een ander schema en andere hormonen. Lijkt me trouwens nog vervelender om in je been te prikken, zeg, Soentje!

Geplaatst

@ taz: ja is begrijpelijk hoor, ik had dat gestuntel in het begin ook, het word wel makkelijker omdat het routine word, maar het blijft toch elke keer ook voor mij een beetje lastig, maar dat zit eigenlijk echt tussen je oren (bij mij dus ook) we denken teveel, we moeten gewoon doen, komt allemaal goed.. Je moet de naald er rustig maar wel meteen helemaal insteken, als je een "rolletje" buik pakt is het makkelijker om hem er meteen helemaal in te prikken.. Probeer gewoon kalm te blijven, en inderdaad het doel voor ogen te blijven zien, je doet het voor een hele goede reden! En er zijn hier inderdaad heel veel verschillende schema's met verschillende soorten medicijnen en ook verschillende trajecten (lang en kort). Ook wij verbazen ons over hoeveel verschil ertussen zit, maar het zal allemaal wel goed zijn, zijn allemaal goede ziekenhuizen met de meeste goede geboortecijfers :)

@ Marielle: succes vanavond met de 2 spuiten!!

Geplaatst

lekker druk hier!! :) gezellie

@TaZ welkom! :) schrijf gezellig mee :) jaa hmm dacht eigenlijk dat iedereen dat in z'n been moest spuiten :S nu begin ik toch wel beetje te twijfelen! zometeen thuis maar even goed op m'n schema kijken maar lijkt me inderdaad niet fijn nee! hoop dat het meevalt maar dat horen jullie vanavond wel ;)

gelukkig heb je nog geen last van bijwerkingen :)

volgens mij heeft bijna iedereen hier inderdaad een ander schema, en wij dachten in het begin nog dat er alleen verschil was tussen een lang en kort schema.. uhh niet dus :P

Geplaatst

jannet, wat een super goede score!!!!! Nou duimen voor goede bevruchtingen. :-)

@hier, ben beroerd, hoofdpijn, moe, diarree bleehhh. Heb me ziek gemeld miv morgen. Even een dagje rust pakken voordat we de punctie hebben.

Geplaatst

Voor de nieuwe dames of dames die er nog niet tussen staan, als jullie willen kunnen jullie hier je afspraken bij zetten

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI Ziekenhuis??

Deborau: ???

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 9 mei 1e echo

Monica32: 4 mei uitgangsecho, 4 of 5 mei start Gonal-F

s0entje: 29 april 1e uitgangsecho en start Gonal-f

3 mei cetrotide erbij spuiten

5 mei 2e uitgangsecho

Mijnbaby: rond 21 april duivels en dan beginnen op C2 a C3

Deborau: 1 mei uitgangsecho

Jannet:

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei (week 20)

s0entje: waarschijnlijk tussen 7 en 11 mei (week 19)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

Jannet: waarschijnlijk 4 of 5 mei

Terugplaatsing:

Testdatum:

Geplaatst

@ sOentje: volgens mij moet je zelf kunnen kiezen waar je spuit, ik zou als dat mag gewoon voor je buik gaan!

@ Eve: gedver meid wat vervelend zo vlak voor de punctie!! Hopelijk doet morgen je goed en ben je met de punctie weer wat opgeknapt, heel veel beterschap!!

Geplaatst

Hallo dames,

wat is er hier veel gebeurt in 2 dagen.

Ik heb niet zo heel veel tijd en heb eigenlijk ook besloten iets minder aanwezig te zijn hier omdat ik alleen nog maar bezig ben met de IVF en er is me verteld dat dat niet echt goed is. (iets over teveel stress)

@Jannet ben blij voor je sterkt bij de terugplaatsing zondag.

Het zetten van mijn 3 spuiten op een dag gaan goed. Al denk ik dat de eerste menopur niet helemaal goed is gegaan want ik heb nu een pijnlijke bult onder de plek waar ik heb gespoten.

Weet iemand wat dat kan zijn?

Het is al laat en moet morgen weer heel vroeg o[p en lang door werken dus ik laat het ff hier bij..

Sorry dames..

veel sterkte allemaal en probeer er van te genieten..

Geplaatst

@ Marielle: fijn dat het goed ging meid, op naar heel veel mooie eitjes!!

@ Deborau: begrijpelijk hoor, mijn man zegt dat ook steeds.. en ik zei dat laatst tegen mijn IVF verpleegkundige dat ik veel stress heb omdat ik er zo mee bezig ben, maar die zei; als je bezig bent met dit traject kun je je er niet zomaar even vanaf zetten, je hebt je ook aan een schema te houden.. en er zijn vrouwen in de oorlog en die krijgen baby's en hebben meer stress dan wij.. Zij zegt dat het weinig uitmaakt omdat iedereen die met IVF of ICSI bezig is stress heeft ervan en er toch hoge zwangerschapscijfers zijn.. Maar ik denk zelf dat het zeker beter is om een beetje rust te hebben.. voor mij geeft dit forum me juist de rust, zo kan ik alles van me afschrijven wat mensen om me heen niet zo goed snappen en hier word het wel begrepen.. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders, we lezen graag iets van je als je er zin in hebt, en tussendoor natuurlijk heel veel succes met alles!!

Hier nog niets beter met de klachten, dus ik ga snel me bed in.. slaap lekker!

Geplaatst
Voor de nieuwe dames of dames die er nog niet tussen staan, als jullie willen kunnen jullie hier je afspraken bij zetten

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

5 mei 2e uitgangsecho

Mijnbaby: 4 mei beginnen met 2e ivf voor een brusje.

Jannet:

Punctie:

Jannet: waarschijnlijk 4 of 5 mei

mijnbaby Punctie rond 28 a 29 mei.

Terugplaatsing:

mijnbaby begin juni

begin

Testdatum:

ff erbij gezet..

Geplaatst

Wie wat waar:

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Afspraken ziekenhuis:

5 mei 2e uitgangsecho

Punctie:

Jannet: 04-05

Eve: 05-05

Terugplaatsing:

mijnbaby begin juni

Eve: 09-05

Testdatum:

Eve: 23-05

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

s0entje: 5 mei 2e uitgangsecho

Punctie:

s0entje: waarschijnlijk tussen 8 en 11 mei (week 19)

Terugplaatsing:

mijnbaby begin juni

Testdatum:

Geplaatst

[h=2][/h]

Wie wat waar:

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Afspraken ziekenhuis:

s0entje:
5 mei 2e uitgangsecho

Punctie:

Jannet: 3 mei

Terugplaatsing:

mijnbaby begin juni

Jannet: 6 mei

Testdatum:

Jannet: 20 mei

Geplaatst

Hoi Dames!

@Monica vandaag uitgangsecho voor jouu :) hopelijk beginnen met de gonal-f! :)

@Deborau toevallig heeft mijn arts hetzelfde gezegt als bij monica, en ook echt het zelfde voorbeeld: in oorlogsgebieden worden genoeg kindjes geboren onder de meest bizarre en stressvolle omstandigheden, maar voor iedereen is het anders hier. ik ben er ook continu mee bezig maar vind het een fijn idee dat er meerdere zijn hier die ook bezig zijn en waar je je hart bij kan luchten of gewoon even je verhaal kwijt kan :) op de 1 of andere manier wil ik ook niet veel anders als hiermee bezig zijn haha

@Eve dat is rot zeg net voor je punctie! gelijk heb je vandaag nog even je rust pakken, lekker rustig aan doen hopen dat je je wat beter gaat voelen vandaag :)

@marielle fijn dat het spuiten goed gaat! :)

ik heb gister de 1e spuit cetrotide erbij geprikt, wat een geklungel zeg met dat poeder! heeel onwennig,geef mij maar zo'n pen is veel makkelijker :P had wel een mega ei naderhand op m'n been en beetje jeuke maar is alweer weg ook :)

Geplaatst

Wie wat waar:

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Afspraken ziekenhuis:

s0entje: 5 mei 2e uitgangsecho

Taz: 7 mei uitgangsecho. 9 mei start Gonal F. 18 mei 1e follikelmeting

Punctie:

Jannet: 3 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

Terugplaatsing:

mijnbaby begin juni

Jannet: 6 mei

Geplaatst

Ik vind dat ook een lastige: hoe kun je er niet veel mee bezig zijn als je elke dag wel iets moet doen wat er mee te maken heeft???!! En er ligt nogal wat druk op, omdat dit je laatste kans is op het krijgen van een eigen kindje. En je hebt maar 3 pogingen!

Maar van de andere kant ben ik nu nog blij dat ik dingen moet doen (spuiten, afspraken). Straks na de terugplaatsing moet je echt alleen maar afwachten en kun je niks meer doen.

Geplaatst

Hey Taz, we lopen in dezelfde kliniek! Er is ook een topic over deze kliniek, wellicht leuk om een keertje te lezen/kijken.

Geplaatst

@Jannet: hoe is het gegaan vandaag met de punktie, viel het mee?

@Monica: hoe is het gegaan vandaag met de echo, ik hoor het wel..... hoop je nu ook mag beginnen met de Gonal-F

@Taz: Ja zo is het je bent er altijd mee bezig omdat we er midden in zitten nu met de behandeling,

@sOentje: hoe is het met jou? gaat het goed met spuiten, en moet jij zelf je spuit in elkaar zetten, met poeders en water of niet?

@Eve:In welke kliniek sta jij onder behandeling?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden