Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeeeeeee! Alles perfect! 10 Weken en 3 dagen. Mooie hartslag gezien en gehoord. De baby ging ook nog bewegen, was echt zo schattig! Beentjes, armpjes, echt al een kindje! Nu wel heel echt.

Niki, nu jij nog een mooie echo. En natuurlijk iedereen een goede 2e echo.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Belladonna wat fijn dat alles weer goed was met jullie wonder.

Geniet er lekker van het word steeds echter haha

De rest ook allemaal gefeliciteerd met de mooie echo's en de degene die nog moeten heel erg veel succes

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve welkom! Het voelt nog een beetje onwerkelijk om in een uitgerekend in topic te schrijven. Net alsof ik illegaal ben ofzo :)!

Belladonna gefeliciteerd met je echo! Fijn hoor!

Fijn om te lezen dat jullie ook zo je onzekerheden hebben! Ik ben ook echt onzeker. Dit weekend was een roes, drie vroege diensten gehad (werk als verpleegkundige in het ziekenhuis) en elke avond mensen over de vloer die ons kwamen feliciteren. Ik kan het allemaal niet bevatten. Het is zo groots, zo immens! Gaan wij dit dan echt beleven? Gaan wij papa en mama worden van een eigen kindje? En dat terwijl we dit juist probeerden af te sluiten? Ik ben ook bang, ik heb dit weekend veel gelezen over de consequenties van mijn te trage schildklier en dat is best veel. Groeiachterstand, miskramen, laag iq etc. Het kindje is t/m de elfde week geloof ik afhankelijk van mijn schildklierhormoon en daarna gaat het zelf oppakken maar juist deze periode is cruciaal voor de ontwikkeling.

En verder voel ik me prima wat me ook onzeker maakt, het enige is dat ik af en toe wat wee ben en gevoelige borsten heb. Maakt me ook onzeker hoor!

Geplaatst

Sorpresa, ha ja en bij jou zal het dan tegen die tijd helemaal een feestje zijn met 2!!

Belladonna wat super!!!! Heerlijk om te zien hè. Officieel nu embryootje af en is het een foetus!!

Esther, ik kan me jouw onzekerheid wel enigzins voorstellen. Krijg je extra controles ivm je schildklier?

Heb net even de huisarts gesproken en ik krijg iets laxerends. Met de apotheek even overleggen of ik iets homeopathisch kan krijgen om door te slapen.

Geplaatst

Zipa ik heb een verwijzing voor de endocrinoloog en zal daar onder behandeling zijn. Maar die schildklierwaarden krijg je niet 1,2,3 goed, daar gaan maanden overheen en dan ben je juist die cruciale fase voorbij zeg maar.

Geplaatst

Esther ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar aan de andere kant, als dit kindje geen enorme bikkel was die geen boodschap heeft aan jouw schildklier zat hij/zij er nu niet!

Bella wat een mooi nieuws!! Dat wij allemaal maar mogen volgen :-)

Zipa inderdaad dat wordt volle bak haha. Hoop dat de middeltjes gaan helpen!

Geplaatst

Goed zo belladonna, superrrrr!!! 10 wkn en 3 dgn alweer. Nog 2 dgn zit ik op de 8 wkn. De tijd gaat super snel 'gelukkig,!!!

Ik voel me kiplekker, wat een verschil met vorige week, hopelijk is dat normaal!!

Ga morgen ook weer aan werk.

Liefs saba

Geplaatst

Gefeliciteerd Belladonna! Super. Grappig hè, jij bent al 10 weken, en ik net 6....

Morgen mag ik... Heel spannend, zit alles wel goed, doet het hartje het. Is het de goede grootte? Ik heb 2x een miskraam gehad bij 11 weken.... Eén keer van een tweeling, één keer van één kindje... Beide keren goede hartslag, maar groeiden ze niet goed genoeg. Je doet er dan niets aan. De natuur beslist. Gelukkig hebben we wel twee prachtige meisjes gekregen. Maar dit kindje is ook wel weer erg! welkom. We gaan het zien. Ik kan er toch geen invloed op uitoefenen, behalve indirect..... duim duim duim duim duim duim duim.

O ja, ff vergeten... We gaan allemaal een kindje krijgen in december! Dat is waar ook. Hihi.

Geplaatst

wat spannend met alle echo's zeg! Volgens mij zijn de meesten hier begin december uitgerekend of niet?

Niki ik loop dus w.s. gelijk op met jou. Wat heftig zeg dat jij al 2 x een miskraam hebt gehad! Hoe verwerk je dat in de lieve vrede? Ik maak nu mee hoe het is om zwanger te zijn, de hoop, de angst, de blijdschap. En als het dan, zelfs nadat je een hartje hebt zien kloppen, alsnog mis gaat dat lijkt me onvoorstelbaar zwaar. Niet te doen!

Heb jij al klachten? En de rest...wat voelden jullie allemaal rond deze tijd? Ik heb weinig trek in eten en gisteravond een vervelend trekkerig gevoel in mijn buik en liezen. Het maakt me bang dat gevoel.

Ik merk dat ik enorm geniet van de blijdschap van mensen om ons heen, de kaartjes en de kleine cadeautjes maar ik durf echt nog niet na te denken over deze zwangerschap, over het feit dat er een kindje in mijn buik groeit. Hebben jullie dat ook?

Sorpresa dat houd ik mezelf ook voor hoor, dat dit kindje een enorme bikkel is en dat het vast geod gaat komen maar als ik dan lees van niki dat die ook 2x een hartje heeft zien kloppen en dat het toen alsnog mis ging dan krijg ik wel de zenuwen!

Vandaag vrij na vier lange dagen gewerkt te hebben, heerlijk! Even lekker klungelen in huis...niks moet alles mag!

Geplaatst

Ik heb precies hetzelfde, de angst dat het mis kan gaan en dat dit zonder voortekenen kan gebeuren. Ik had nooit verwacht dat ik me zo zou voelen als het eindelijk gelukt zou zijn. Ik had echt voor ogen dat ik op een roze wolk zou zitten... maar ik zit met angst en onzekerheid. Ik ben niet misselijk, alleen moe, heb al vanaf het begin ongikrampen en pijnlijke borsten en that's it. De klachten worden niet erger, het worden er niet meer, ze gaan ook niet weg... ik kan er gewoon niks aan af lezen. En google helpt ook niet mee, daar lees je het ene horrorverhaal na het andere. Ik neem het maar dag voor dag en kijk enorm uit naar de volgende echo. Dan geloof ik misschien weer even dat het goed gaat.

We zijn zo gewend om teleurstellingen te verwerken dat we ze inmiddels haast verwachten. Terwijl het echt meestal gewoon goed gaat met zwangerschappen. Toch lees je de rotverhalen en blijven die je meer bij dan degenen bij wie het allemaal wél goed gaat. En dat zijn er zoveel meer! Met elke dag dat je zwanger bent neemt de kans dat het mis gaat af. Daar hou ik me maar aan vast tot ik weer met eigen ogen kan zien wat zich afspeelt in mij. Tot die tijd is dit weer een stuk van het proces en durf ik nog niet uit te kijken naar baby's. En ik wil zo graag meer vertrouwen hebben! Lukt gewoon (nog) niet.

Geplaatst

zo herkenbaar sorpresa! Wel mooi wat je zegt dat met elke dag dat je zwanger bent de kans dat het mis gaat af neemt. Maar dat neemt niet weg dat ik hele bang ben dat we bv met de volgende echo geen hartje meer zien kloppen of dat het embryo heel erg achter loopt in groei.

Intussen probeer ik toch maar gewoon te genieten, dit pakt niemand ons meer af. Het is wel heel erg bijzonder om dit mee te mogen maken!

Geplaatst

Oh praat me niet van die denkbeelden... Ik heb dat ook hoor, dat bij de volgende echo een van de twee ineens gekrompen is en dat de andere daardoor ook weggaat ofzo. Gewoon stomme gedachten want waarom denken we zo!? Zelfbescherming? Aan de andere kant, al zou het volgende week over zijn... dit is onze kans (en misschien de enige) om zwanger te zijn en dat zijn we!

Dus inderdaad proberen te genieten.

Weet je wat zo stom is, de kans op een geslaagde ICSI poging is iets van 25% en daar hoop je gewoon op en dat vind je best een goeie kans, en nu is de kans dat alles goed gaat 90% en denk ik ineens dat het fout zit. Snap mezelf niet... zouden het de hormonen zijn?

:helluup:

Geplaatst

Ik weet het niet. Misschien het besef dat er nu een leventje aan het groeien is in je waar je je aan gaat hechten, waar je verantwoordelijk voor wilt en gaat zijn, wat je toekomst totaal compleet gaat veranderen? Als je bezig bent met een behandeling is dat leven er nog niet, is het nog niet zo tastbaar als nu. Je hebt nu meer te verliezen denk ik?

Geplaatst

Ja misschien... Ik wou alleen dat ik het uit kon zetten die angst. Het overheerst soms enorm en dan weet ik gewoon zeker dat t niet meer goed zit. Zonder reden! Grrmbl...

Geplaatst

Lieve girlies, wat een rare tweestrijd hè.... Ik denk dat het heel goed is je reserves te hebben, maar aan de andere kant je ook het geluk mag voelen dat je nu hebt. Je hebt n baby in je buik! Of twee! Hihi. Ze zijn alleen nog heel klein. En het moederen is nu al begonnen... Hihi. Gaat het wel goed...

Probeer ook te vertrouwen op de levenskracht van de kindjes. Stuur alle positieve energie die je kan vinden in hun richting, bid ( als je dat wilt)' mediteer, of sta gewoon stil bij dat leven in je buikie. Kom op kleintje, je kan het!!!

Mijn miskramen waren heftig. Heel veel verdriet van gehad. Bij de laatste zelfs een jaar lang een kaarsje in de tuin gebrand waar het is begraven. Ik zie ze maar als engeltjes die misschien er wel voor hebben gezorgd dat charlotte en florence nu bij ons wonen. Ik weet (gelukkig) niet hoe het allemaal zit.

Die onrust onderin kan heel normaal zij hè... Het is ook niet niks wat je aan het doen bent en jij zelfs 2x sorpresa. Je moet maar rekenen dat jouw baarmoeder ook niet weet wat ze allemaal meemaakt, en aan het oprekken is... Dat kan bij gevoelige mensen best raar voelen hoor. Kan dus best n goed tekenen zijn, dat je/het groeit...

Maar nu dit cadeautje. Morgen maar kijken. En hopen. En misschien/hopelijk mailen we elkaar allemaal in januari hoe zwaar die onderbroken nachten toch zijn... Hihi. Daar gaan we voor!!! Liefs, niki

Geplaatst

Ooooh even zeuren hoor! Ik ben al de hele dag doodmoe. Sleep ik mezelf naar de winkel voor boodschappen, kom thuis, ga koken, kan ik ineens niet meer tegen de geur van gebakken kip :-( *zucht*

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is het moeilijk he? Dat wachten, die onzekerheid, nog meer wachten en nog meer onzekerheid....

Na gisteren voelt het bij mij/ons wel wat echter. Zo'n minimensje met armpjes en beentjes, zo echt. mij. Man zei bij het slapen gaan, weltrusten schatjes. Zo lief, zucht.....

Sorpresa, heel herkenbaar en klagen mogen we hier hoor, ook al hebben we het er zeker heel erg voor over, soms zijn de zwangerschapsverschijnselen best pittig en ook even wennen.

Zelf krijg ik warm eten nauwelijks weg en lust ik nog maar echt heel weinig terwijl ik normaal heel veel lust. Zo vind ik qua vlees alleen varken nog lekker, normaal eet ik dat nauwelijks. Helaas vind ik vis en groenten ook stinken, terwijl dit wel erg belangrijk is.

En ja de hormonen maakt ons ook alleen maar onzekerder en emotioneler, maar ik denk dat het heel normaal is dat we allemaal nog zo onzeker zijn. De teleurstellingen, verdriet en angst zitten het geluk en het vertrouwen nog in de weg.

Niki, heftig hoor, 2 miskramen. Maar morgen gewoon een mooie kleine beeb bekijken met de goede grootte, want dat is blijkbaar ook erg belangijk? Hoe laat mag je?

Esther, helaas is de kans op een miskraam nog altijd bij iedereen hier aanwezig. Maar gelukkig is de kans dat het gebeurt vele malen lager dan dat het niet gebeurt. Trekkerig gevoel in je liezen kan juist een heel goed teken zijn, nl dat je baarmoeder aan het groeien is. Daar krijg je bandenpijn van. Heb ik ook al een paar weken een paar keer per week.

Saba, fijn dat je je zo goed voelt. Hoeveel weken ben jij nu?

En Zipa, vannacht beter geslapen?

Saba, wil jij het lijstje weer bijwerken? Ik mag 21-5 weer voor een cho, de nekplooimeting voor de combinatietest. Morgen echt even de verloskundige bellen voor een afspraak. Echt zo raar, dit soort dingen te mogen regelen! Nog maar 30 weekjes te gaan :-)

Geplaatst

Mee eens, eerst de wachtweken zenuweslopend en hoop je dat het gelukt is, en dan is het gelukt en zijn we nog niet gerustgesteld, drama drama, ik ben gerustgeteld bij de 27 wkn,dan is het geloof ik levensvatbaar??!! Maar laten we gewoon lkkr 40 wkn zwanger zijn!!! Pronken met een mooie buik!!!!

Belladonna, ben donderdag alweer 8 weken :))) me buikje begint ook al te groeien, als ik op de comp/laptop zit zal ik het lijstje aanpassen.

Alleen voor jou...??

Liefs saba

Geplaatst

Lieve allemaal,

Zo herkenbaar wat jullie schrijven. Fijn om te lezen dat jullie het ook zo voelen. Maar komt wel goed met ons! Over een paar weken begint onze buik te groeien en als we Nog verder Ijn kunnen we het voelen! Niki heel veel succes morgen! De rest van ons nog even wachten en dan krijgen wij ook weer een mooie echo.

Belledona wat fijn dat alles goed was . Lijkt me heerlijk om al armpjes en beentjes te zien!

Hier lekker aan het genieten van de vakantie!

Dikke knuffel van mij voor jullie

Geplaatst

Ik kan echt jaloers zijn op dames die de 12 weken gehad hebben haha. Gelukkig ben ik niet de enige die overloopt van onzekerheden!

Mannetje was lief, hij heeft het eten afgemaakt, opggeten en meteen de pannen schoongemaakt, een paar geurkaarsjes aangestoken en de ramen open gezet. Liefde :-) meteen niet meer gefrustreerd!

Geplaatst

Dag meiden,

Ja die onzekerheid, erg hè. Ik probeer mezelf er dan maar steeds van te overtuigen dat we de afgelopen 3 jaar nog niet zover waren gekomen als nu en we verdienen het gewoon vind ik, dus het gaat helemaal goed komen!!

Stiekem kijk ik natuurlijk enorm uit naar donderdag, dan hebben we de intake bij de klinisch verloskundige. Ik hoop zoooo dat we een echo krijgen ons ijsbeertje zien bewegen en het hartje horen kloppen, maar weet niet zeker of dat de normale gang van zaken is bij de intake. Het zal toch weer wat zorgen bij me wegnemen.

Vandaag had ik wel een superdag, voelde me goed, met energie, niet misselijk, heerlijk dus. Wel af en toe flinke banden getrek wat me er dan aan herinnerde dat ik maar beter wijdbeens kon gaan zitten ipv met de benen over elkaar ;-)

Ik blijk overigens een blaasontsteking te hebben, dit heeft de misselijkheid en de zeer slechte nachtrust ws veroorzaakt. Ik moest natuurlijk al heel erg vaak plassen, dus had de link niet zo snel gelegd, maar gisteravond had ik ineens heel erg pijn bij het plassen en aangezien ik hier heel vaak last van heb, wist ik meteen wat er loos was, dus vanochtend meteen even langs de huisarts gegaan en een kuurtje gekregen. Gelukkig vannacht goed kunnen slapen. Wel zonde, nu kan ik tijdelijk niet meedoen met MvM

Belladonna, stom is dat he dat je gewoon bepaalde niet meer lust of juist wel. Ik zou willen dat mij bepaalde dingen nu helemaal tegen zouden staan zoals snoep, chips en chocola..... maar helaas hihi. Mooi he die beelden van je beeb, onvoorstelbaar eigenlijk dat er zo'n minimensje in je buik groeit, blijft toch iets onwerkelijks.

Niki, spannend morgen!!!! Hoelaat mag je?

Sorpresa, dat futloze is frustrerend he, dat je jezelf de dag door moet slepen, maar het is wel een hele logische kwaal. Je lichaam is keihard aan het werk en bij jou dubbelop natuurlijk. Lekker aan toegeven zover dat kan. En heel irritant dat je dan ál die moeite hebt gedaan en dan uiteindelijk niet tegen de lucht kan als je staat te koken.

Saba, over een paar weken ben je ook al gerustgesteld denk ik als je een mooi buikje hebt en de eerste bewegingen voelt.

Esther hoever ben jij nou precies en wanneer krijg jij een echo? Volgens mij moet jij ook nog op het lijstje of niet?

Terry, lekker dat je aan het genieten bent van je vakantie!! Heerlijk hoor, voel je je goed?

Vandaag met manlief even gekeken naar kraamverlof etc. Klopt het dat de vader nu zo'n 28 uur krijgt na de bevalling en dat de bevalling en de aangifte als een soort calamiteiten verlof geldt?

Hij gaat morgen maar een week van de zomervakantie inleveren, anders is hij al door zijn dagen heen en zou hij dus na een dag of 4 weer aan het werk moeten na de bevalling en dat is nou niet bepaald gezellig.

Geplaatst

Mooi om te lezen dat we allemaal blij zijn en lopen te bibberen. Hihi.

Morgen om 12.10 uur... Ik heb n beetje weeïg gevoel in mijn onderbuik... Dus allerlei scenario's passeren mijn geest. Maar we doen er toch niets aan, dus ik ga gewoon uit vh goede. Kom op kleintje!!

Zal t morgen laten weten ok? Fijne avond bijna-mama's!

Geplaatst

hoi dames wat een geruststelling dat iedereen het zo spannend vindt vandaag 8w2d. de vorige keer een bloeding met 8 weken en daarna schijnt het mis gegaan te zijn dus wordt ook nu steeds meer gerust gestelder. vrijdag gelukkig weer een echo en maandag voor het eerst naar een gewone gyn.hahaha

nikki heel veel s6 morgen zal voor je duimen.

de nov.2012 topic schijnt erg rustig te zijn misschien kan die met ons samen gevoegd worden?

Geplaatst

Helaas (nog?) geen hartslag bij de echo van zojuist en het was wel erg klein. Of ik ben later dan gedacht of het gaat niet goed. Volgende week wo nieuwe echo, dan moet er hartslag zijn. Helaas heb ik dit soort berichten al 2x eerder gehoord en toen ging het niet goed... Ben een beetje verdwaasd... Ook beetje weeïg gevoel in mijn onderbuik... We gaan het zien. Zou het wel heeeeeeeel jammer vinden, maar heb gelukkig wel al twee prachtige meisjes. X niki

Geplaatst

Oh balen Niki, nu nog steeds in onzekerheid dus! Hopen dat de spanning een beetje in toom te houden is en je volgende week een mooie echo gaat krijgen!! Ik ga hard voor je duimen in ieder geval

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden