Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben geen bijnaam, bij ons is het "de baby" :-)

Hier ook nog altijd erg misselijk en heel erg moe, maar dat geeft me een goed gevoel. Alleen zo anders. Normaal altijd super veel doen in het weekend en veel naar dancefeesten. En nu gewoon 's avonds vroeg t mandje in.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Morgen gaat voor ons de spannende week in....!! Ik ben als laatste ergens,ma ja het zijn nog mar 4/5 dgn.

Vannacht 4x wakker, en misselijk, ma ja ik vind het niet erg!!!

Met de puppy's gaat het ook goed!! Ze eten zelf bij hun moeder gaat superr!! Heb ze gister gewogen,ze wegen 136 en 126 gram,zoo klein hihi

En met moeder hond ook super!!

Liefs saba

Geplaatst

De week van de waarheid komt er inderdaad aan!

Ik vind het echt heel spannend allemaal. Morgen zit ik op 6 weken en nog steeds geen nieuwe kwaaltjes erbij. HCG is nooit gemeten dus ja die echo is echt onze eerste indicatie.

Maar eerst lekker koninginnedag vieren! Hopelijk regenen de rommelmarktjes niet weg, dat zou ik echt sneu vinden :-(

Geplaatst

Toevallig ondet behandeling in het VU? Weet uit ervaring dat ze daar de 1e echo met +/- 7 weken doen. Enne.. Wees blij dat je geen kwaaltjes hebt! Ik wilde de eerste 12 weken ook kwaaltjes ter bevestiging, maar ik was vanaf week 7/8 doodop van vermoeidheid, kon overal in slaap vallen!

Geplaatst

Nee ik loop in Voorburg. Krijg de echo met 6w2d. Ik heb wel klachtjes, en vermoeidheid is er helaas een van! Maar het worden er niet meer/ze veranderen niet. Mja het is gewoon de onzekerheid, niet dat ik zo graag een innige relatie met de wc opbouw ofzo ;-)

Geplaatst

Dinsdag 7 weken,en heb nu sinds 2 dgn dat ik ook soms overdag en vooral snachts misselijk ben.

Ja ook veel succes, hopelijk allememaal mooie echo's met minimaal 1 kloppend hartje!!!

Begin inderdaad ook moe te worden melis,vanm. ook nog 2 uur geslapen,heeeerlijk!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ja, jullie week is aangebroken! Eerst Clau 1-5, dan Sorpresa 2-5 en dan Saba 4-5 (even opgezocht). Hoe is het met jou, Clau?

En wanneer mag jij weer Terry?

Wat lief Saba, dat zijn wel hele kleintjes :-). Kun je zeker van genieten!

Ik krijg met regelmaat te horen of ik niet super gelukkig ben. En tsja, dat ben ik eigenlijk niet. Ik ben nog heel rustig en beetje behouden. Misschien ook wat angstig. Ik kan nog niet gelukkig zijn en genieten. Hoe zit dit bij jullie? Ik vind het namelijk best moeilijk dat mensen dit aan mij merken en dat ik die gevoelens gewoon nog niet heb. Ik ben vooral rustig en ben oplettend wat mijn lichaam zegt....

Geplaatst

En ik mag 9/5 weerv, ben ik pas 6,3 weken... Ben t jonkie van het stel hier, qua zwangerschap dan... :-) ja ik heb vlagen, ben heel blij dat het zover is maar ook nog heeeeeeel voorzichtig, is het goed, gaat het goed, is het gezond? Blijf maar zitten, blijf maar zitten, blijf maar zitten kleintje... Niki

Geplaatst

Bella ik heb dat precies zo. Ik ben helemaal niet zo over the moon als ik verwacht had, ik loop niet gelukzalig rond en als ik babyspullen zie heb ik er nog niks mee. Ik denk dat dat vanzelf wel groeit als de zekerheid over je zwangerschap groeit. Een vriendin van me zei dat ik moet geloven in de kracht van mijn kindje(s) en dat ik dan wat relaxter zou zijn. Wie weet, tot nog toe werkt het niet ;-)

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Ik heb dat ook,het ene moment echt heeeel gelukkig,en het andere moment ojee wat als dit, en wat als dat, ma ja afwachten,nog 3 dgn

Geplaatst

Hallo allemaal,

Saba,,ik tel met je mee af, het gevoel van onzekerheid heb ik ook. Zelfs na twee echo's

Sorpresa, het is ook allemaal onwerkelijk en spannend. Komt vanzelf eerst een mooi echo!

Belladonna, die blijdschap komt vanzelf !!! Voor nu is het gewoon nog moeilijk te bevatten. Komt vanzelf als we dikker worden!

Nikki,

Geplaatst

Poging twee

Nikki, succes met wachten tot je echo

Clau, morgen is het zo ver spannend hoor.

Hier gaat alles goed, op de kwaaltjes na. Moet tot week 12 medicatie blijven gebruiken en dan eindelijk van die bollen af. Maar goed het is voor een goed doel. Morgen beld gynacoloog dan hoor k of ik daar naar toe moet of nog even bij verloskundige mag blijven

Succes allemaal deze week!

Geplaatst

Poging twee

Nikki, succes met wachten tot je echo

Clau, morgen is het zo ver spannend hoor.

Hier gaat alles goed, op de kwaaltjes na. Moet tot week 12 medicatie blijven gebruiken en dan eindelijk van die bollen af. Maar goed het is voor een goed doel. Morgen beld gynacoloog dan hoor k of ik daar naar toe moet of nog even bij verloskundige mag blijven

Succes allemaal deze week!

Geplaatst

Hey meiden,

Oh natuurlijk Nikki, jij ook bijna de echo. Van de week maar het lijstje aanpassen met de nieuwe echo data, kan jij er ook op (als je dat wilt natuurlijk)! Want we gaan natuurlijk wel er vanuit dat jullie allemaal een goede echo krijgen!

Clau, mocht je meelezen, veel succes morgen! Super spannend, zeker nog wel een aantal weken, maar een goede 1e echo is weer een hele grote stap in de goede richting!

"Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben die moeite heeft met het "gelukkig zijn". Ik/wij zijn een jaar en zeker afgelopen drie maanden sterk bezig geweest de ongewenste kinderloosheid te verwerken en hiermee ook het lezen zonder kind als "beter" te zien dan met kind. Dus het is en blijft moeilijk om dan in een paar weken de knop weer om te zetten. Maar het voelt wel heel bijzonder om toch nog dit wonder mee te mogen maken en we gaan gewoon een goede en lieve papa en mama worden voor ons kleine baby'tje! :-). Ik probeer juist dit soort dingen te benoemen en over na te denken, denk dat dan vanzelf het gevoel en het geloof dat het nu echt gaat gebeuren gaat komen en hiermee het genieten. En idd Terry, ook wanneer onze buiken dikker worden :-).

Geplaatst

Hallo allemaal,

Saba,,ik tel met je mee af, het gevoel van onzekerheid heb ik ook. Zelfs na twee echo's

Sorpresa, het is ook allemaal onwerkelijk en spannend. Komt vanzelf eerst een mooi echo!

Belladonna, die blijdschap komt vanzelf !!! Voor nu is het gewoon nog moeilijk te bevatten. Komt vanzelf als we dikker worden!

Nikki,

Geplaatst

zo dames hebben jullie lekker genoten van het mooie weer? morgen is het zover ik ben zo kei zenuwachtig had ik de vorige keer helemaal niet. onze dochter van bijna 12 gaat ook weer mee als de echo goed is mag ze even binnen komen kijken.ze was ook bij de tp dit was voor ons alle drie erg bijzonder. Als ik morgen thuis kom zal ik het jullie laten weten.

Geplaatst

Succes met de echo's deze week! Oh zo spannend!! Ik wil graag op het lijstje!

Over dat geluksgevoel. Denk inderdaad dat meespeelt dat we allemaal niet zo'n 'carefree' verleden hebben qua kindjes krijgen. Daarbij zijn we zo goed op de hoogte, mede door deze site over wat er allemaal wel niet mis kan gaan... Dat maakt het realistischer... Denk ik. Het is ook nog niet dat we nu 'home free' zijn. We hebben een hele grote en belangrijke stap gemaakt, maar de kleintjes moeten nu zelf hard aan de slag en daar hebben we behalve indirect geen invloed op. En dan duurt een week zooooo alng... Of twee.... Hihi.

Ik had het bij beide zwangerschappen dat ik pas na de 24 weken wat geruster kon ademhalen. Sorry misschien dat ik dit zeg. Niet dat ik niet gelukkig was, maar ook heel bewust van de kwetsbaarheid maar ook van de kracht van die nieuwe levens. Je weet allen (gelukkig) niet wat er allemaal boven je hoofd hangt en je bent ook nog zwanger dus vaak ookal gevoeliger. ( Ik heb weer vlagen dat ik iedereen toch zoooooooo lief vind, heel schattig. Hihi.)

Uiteindelijk ben ik pas ècht gerust merk ik, als die baby nagekeken en goed gekeurd in mijn armen ligt en we ook samen die laatste horde hebben genomen. En dan ben je toch gelukkig, daar zijn geen woorden voor. Ik hoop dat we dat allemaal mogen meemaken!

Maar natuurlijk als je al veel eerder de overtuiging en het vertrouwen hebt dat het allemaal goed is/komt, hou vol en ga ervoor. Hihi. (ik was ook niet angstig ofzo hoor... Maar eerder 'zalig' gelaten... ( hoe klinkt dat??? hihi))

Geplaatst

Maar ja dat is ook eigenlijk het moederschap, je maakt je bij tijd en wijlen (te) druk over je kidnjes, wij nu dus ook al over deze hele kleintjes, lieve (weer) moeders.

Het enige wat je kan doen is doen wat je kan en het daarna over te laten aan de levenskracht van je kind. Ook als ze later 25 zijn (Oeps...).

Geplaatst

ik heb de eerste echo gehad en er was een mooi hartslagje te zien.ook was het al wat groter dan zou hoeven.11 mei gaan we voor de laatste echo in het umc en daarna mogen we naar het wkz door. ik hoop dat jullie net zulke mooie echos krijgen heel veel s6

Geplaatst

Clau, jeeeeeeee goed meid! Weer een hele grote, mooie stap genomen! Van harte!

Ja, Sorpresa, morgen jouw buurt. Ik duim met je mee, veel succes en we gaan voor veel moois tijdens jullie echo!

Nikki, mooi verwoord!!!! Kun je jouw gegevens nog even geven?

Leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste behandeling, datum echo en uitgerekende datum?

Dan probeer ik en anders wil waarschijnlijk Saba (?) je wel op het lijstje zetten en de nieuwe echo datum van Clau.

Geplaatst

Yessss clau, wauw een hartslag!!!! Hoop ook dat iedereen blijft!! We hebben niet zo een groot groepje in december helaas :(

Mooi om te zien zeker!!! Gefeliciteerd.

Sorpresa, veel plezier en succes morgen!! Komt goed!!!

Hier ben ik vanmorgen ziek naar huis gegaan. Zo beroerd,duizelig misselijk bah bah bah.

Dus hcg zal flnk hoog zijn al. Bljf lekker thuis tot vrijdag, dan ook de echo. Spannend!!!

Heb de hele middag geslapen, van 11 tot 15:00 en gister ook van 20:00 tot vanm. 05:00

Ik wil het wel weer aanpassen hoor het lijstje ;)

Liefs saba

Geplaatst

clau, jes Wat super!! Ben blij voor je!! 11 mei weer een echo Wat fijn

Sorpresa, mijn duimen draaien

Saba, Wat vervelend dat je je broerd voelt! Goed dat je,je er aan toe geeft!

Ik mag gewoon naar de verloskundige maar krijg wel een afspraak bij gyn op den duur. Heb nu 22 mei een afspraak hoop dat ik dat vol hou want vind het wel lang duren. Maar moet er gewoon vertrouwen in hebben. Wil iemand voor mij ook het lijstje bijwerken. Ik ben 33 eerste zwangerschap door middel van ecd poging 5

Groetjes terry

Geplaatst
Clau, jeeeeeeee goed meid! Weer een hele grote, mooie stap genomen! Van harte!

Ja, Sorpresa, morgen jouw buurt. Ik duim met je mee, veel succes en we gaan voor veel moois tijdens jullie echo!

Nikki, mooi verwoord!!!! Kun je jouw gegevens nog even geven?

Leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste behandeling, datum echo en uitgerekende datum?

Dan probeer ik en anders wil waarschijnlijk Saba (?) je wel op het lijstje zetten en de nieuwe echo datum van Clau.

Gefeliciteerd met de goede echo!!

Hmm gegevens... Leeftijd, oeps doe mr niet in t lijstje hihi, 3e kindje ( hoop ik), dit keer zomaar spontaan (mag dat ook), 9 mei volgende echo, 30 december 2012 uitgerekend...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden