Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Niki, wat een vervelend nieuws, nu weet je nog niks! Mijn duimen draaien ook volop, zolang de gyn zegt dat het nog goed kan zitten is er een kans toch?

Ik voel ook niks in mijn buik, ik voelde alleen wat tussen 3-5 weken. We blijven positief!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Trouwens vandaag echt weer een twijfeldag. Soms lijkt het net of ik het allemaal heb gedroomd en ik niet zwanger ben in het echt.

Ik heb zo weinig typische klachtjes. Ik weet dat ik er gelukkig mee moet zijn maar vandaag ben ik alleen maar onzeker. *doosdag*

Eigenlijk wil ik gewoon elke dag een echo, of minstens elke week haha.

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Oh nee, Niki, dat is niet fijn (= umderstatement). Ppppffff nog meer en nog langer in de zenuwen.....

Hoeveel weken zou je nu zijn volgens je berekening? En heb je normaal een regelmatige cyclus?

Oh sterkte deze week..... Maar extra genieten van je mooie meiden!

Geplaatst

Clau, eens om november bij ons toe te voegen. De kans dat ik een november kindje krijg is best aanwezig, daarom schreef ik al mee met november. Andere dames bezwaar?

Hoe voel je je verder Clau, begrijp wel dat het super spannend is nu. Op naar je nieuwe echo.

Esther, wil je je gegevens geven zodat Saba (toch? ;-) ) het lijstje kan bijwerken. Saba graag echo datum van Niki op 16-5 zetten en de mijne op 22-5.

Saba, mijn buikje groeit ook. Ik kan mijn maatje 25 spijkerbroek al een paar weken niet meer aan. Ben ook al 1,5 kilo aangekomen, weeg nu bijna 47, dat is voor mij best wennen. Ik woog al voor de behandeling is meer, normaal weeg ik slechts 44 kilo. Maar door de burnout lukte sporten niet echt. Goh, mogen we dadelijk positie kleding kopen ;-)

Sorpresa, het is en blijft nog zo eng, en zo onzeker....

Geplaatst

Ik zal het aanpassen als ik op de laptop op het forum kom. oké?

Niki meid dat zijn geen berichten die jr wilt horen zeg! Hoe ben je er onder? Wat een spannende week gaan jullie tegemoet. sterkte!

Belladonna dan ben jij zeker een slanke den zeg!

Geplaatst

Leuk dat jullie al een buikje krijgen. hier mog niks hoor!

Vanavond komt mvm langs...whiehoe...hoe bizar! Nooit gedacht dit ooit te kunnen gaan doen!!

Geplaatst

Verder ben ik de hele dag weeig. geen zin in eten maar als ik niet eet dan word ik alleen maar nog weeiger...hmmm lastig!

Geplaatst

Ik lijk soms wel 5 maanden zwanger, mijn vriend maakte er gisteren een foto van omdat het er zo raar uit ziet. Gelukkig zakt het ook wel weer, moet goed opletten dat ik mijn darmen bezig hou! Ik draag zelf altijd graag rokken en dat scheelt nu wel. Volgens mij heb ik mega love handles in mn jeans haha, ik probeer t maar niet!

Dat van geen trek in eten hebben herken ik trouwens wel. Je weet dat je íets moet eten maar je hebt nergens trek in. Dat is het bij mij vooral. Moet mezelf echt dwingen. Als ik eenmaal eet valt het wel mee. Ik heb dat trouwens altijd wel een beetje gehad dus het is niet nieuw voor me. Wel te lui geweest om te koken vandaag dus we zijn lekker uit eten geweest. Onder het motto ' nu kan het nog..?'

Samenvoegen vind ik prima hoor, hoe meer zielen.... Als het er twee blijven zullen ze vast geen 40 weekjes blijven zitten dus mss is november ook voor mij van toepassing. Als er eentje blijft zal t vast januari worden. 3 topics in een dan maar? ;-)

Geplaatst

Hallo,

Niki Wat balen zeg! Ik had de eerste keer ook geen hartje maar ik snap dat als je dit al twee keer hebt meegemaakt je aardig in de rats Zit, ik duim voor je!

Hier lekker aan het genieten, als je naar mijn buik kijk is de s avond's ook dikker maar goed zullen mijn darmen wel zijn!

Samen voegen is prima hoor

Groetjes!

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo -

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 22 Mei echo -

niki - 9 Mei echo - 16 Mei -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake (echo?)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

Zo als het goed is klopt hij weer, maar Belladonna wanneer had jij de combinatietest dan?? Ja leuk he, groei maar lekker door hoor buikje hihi, al ik de eerste foto zo even plaatsen??? T is wel s'avonds (net genomen) maar een buik zo groot heb ik hem nog nooit gehad!!

Ow nee Niki dat meen je niet, echt onwijs k#t dat er niet gewoon een mooi hartje te zien was!!!! Kan toch ook zijn dat je iets minder ver bent, omdat er de vorige keer helemaal niks te zien was en nu wel, dus dan groeit beeb toch wel lijkt mij??????

Zipa, kan niet wachten tot ik met een dikke buik kan lopen :))))))

Sorpresa, nee ik heb ook geen klachten meer :-s eerst dacht ik kom maar op met alle klachten,toen had ik ze dacht ik pfffff liever niet haha, en nu heb ik ze niet meer (zelfs (nog) niet echt heeeel moe en wil ik ze weer terug, raaaaar Na nog 2 weken dan weer een super mooie echo!!!!!

EDR en MvM al geweest??? Ben het alweer zat haha bakkie plassen. Ma ja doe het met liefde!!! En dat eten, ja heb ik ook wel, en ook koffie, altijd 2/3 bakkies per dag, en nu bijna niet, vind het niet echt lekker meer.

Ik heb 22 juni een afspraak staan bij dokter papa in Amsterdam hihi lekker optijd, voor de geslachtsbepaling, ben dan 14 weken. Ben benieuwd, kan gewoon niet wachten!!

En ik vind het ook goed het samen voegen met november!!

Wie kan dat regelen dan??

Liefs saba

Geplaatst

Sorpresa, zó herkenbaar die lovehandles!! Ik heb dus gewoon nu al een positiebroek aan. Mijn darmen zitten al een stuk hoger en dat voel ik. Mijn gewone broeken kan ik op 1 na niet meer aan. Ja ik pas ze, maar lekker zit het bepaald niet. Ik ben, nadat ik eerst flink was afgevallen vóór ik zwanger werd, best al wat aangekomen, maar dat komt omdat ik gewoon een enorme snaaikont ben en van lekker uitgebreid eten hou.

Samenvoegen vind ik ook prima, ik ben 2 dec uitgerekend, maar ik gok zelf dat het nov gaat worden, aangezien mijn dochter zich ook eerder aankondigde.

Ben nu 10 wkn en 4dgn, wat gaat het alweer snel. Morgen bezoek aan de vk in het ziekenhuis. Duim voor me mee dat we een echo krijgen!!! Ik heb er zin in!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4043[/ATTACH]

Wat vinden jullie van mijn buik, nog maar 8 weken, het is wel sävonds en denk dat het mijn darmen ook zijin.

Geplaatst

Ja Saba dat buikje is er wel :-) je baarmoeder is nu zo groot als een sinaasappel dus die kan het niet zijn maar je darmen zetten op en komen meer vooraan te liggen en dat zie je wel!

Zipa ik duim mee!

Nog 7 dagen tot onze volgende echo. Druk aan het aftellen hier... Zo spannend! Heb op youtube gezien hoe het eruit zou moeten zien met 8 weken. Wat een verschil met 6 weken zeg! Bijzonder hoe snel het gaat.

Nou dames fijne avond!

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo -

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 22 Mei echo -

niki - 9 Mei echo - 16 Mei -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake (echo?)

EDR - 2 mei (eerste echo) (1 kloppend hartje) - 23 mei intake + echo

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

EDR - ????

Geplaatst

Sorry EDR, ik had volgens mij ook jou gegevens niet. Nu klopt hij weer!! ;)

Ja inderdaad sorpresa,het zijn mijn samen vooral,maar zie ook wel dat het onderin wat dikker wordt :) zo leuk hoe je ziet dat je lichaam veranderd. Gelukkig nog iets..... Dat je het merkt hihi

Geplaatst

Ja dat zeker! De grootste verandering (letterlijk) is mijn inmiddels G-cup. Dat valt iedereen op zeg maar. Gelukkig weten de meesten van onze icsi avonturen en gaan ze ervanuit dat het door de medicijnen komt.

Een buikje heb ik altijd al een beetje, ben niet zo slank als sommigen hier geloof ik ;-)

Geplaatst

Dank voor jullie reacties. Moet eerljk zeggen dat de moed aardig is gezakt.... Vanmiddag na werk en Kdv met kindjes en hub naar een kapelletje geweest om n kaarsje op te steken voor kleintje bij Maria. Ik weet niet of en wat ik precies geloof, maar kleintje kan alle hulp gebruiken en ik vind Maria toch wel het mooie symbool van alle moeders. Ja vergeleken met vorige echo was er nu heel veel te zien, dus alles kan nog. Maar qua data klopt er dan niets meer van en dan snap ik het niet meer. Ben in ieder geval erg verdrietig door vandaag en zit behoorlijk in de rats. Ook een weeïg gevoel daar beneden... Pffff... Ik kan niets doen, behalve afwachten. Mijn excuses dat ik de roze wolken niet versterk helaas. XG

Geplaatst

Vgeen excuses nodig Niki, je hebt gewoon helemaal niet het nieuws gehad waar je op hoopte en dat is ontzettend rot. Mooi symbolisch dat kaarsje, ik hoop dat het je rust geeft. Wij hebben op dezelfde dag onze volgende echo zag ik. De duimen draaien koppig door hier hoor!

Geplaatst

Niki, kan me voorstellen dat je de moed in de schoenen is gezakt, maar hopelijk helpt het kaarsje en het gegeven dat er nu meer te zien was op de echo toch een beetje om er nog positief in te kunnen staan.

Nou Sorpresa, ik ben ook echt niet de slankste hoor, heb ook altijd wel een buikje :-)

Saba, vanaf ik geloof een week of 12 komt je baarmoeder achter je schaambot vandaan, vanaf daar zie je dan ook een bolling ontstaan, dus een stuk lager dan op je foto. Maar ik ken je gevoel, ik kijk mezelf ook het liefst meteen dik :-)

Bah manlief gaat de nachtdienst in voor 3 nachten. Dochter is er ook niet, dus helemaal in mijn uppie straks. Ja ons waakhondje is er, maar die moet beneden blijven

Geplaatst

oohhhhhhhhhhh niki wat verschrikkelijk kl******.

hier ook al een aardig buikje maar dat komt waarschijnlijk omdat het ook al mijn derde zwangerschap is. mijn kleding kan ik ook niet meer aan.zo gaaf. nog twee dagen en dan mogen we weer voor een echo zie er wel tegenop zo spannend. de vorige keer kregen we toen te horen dat het hartje gestopt was. toch zien we het tot nu toe wel positief in.

Geplaatst

niki wat verdrietig allemaal. Wat zul je onzeker zijn en bang dat het niet goed is. Wat een slopende dagen voor jou! Ik hoop met heel mijn hart dat jullie kleintje een vechtertje is en dat de volgende echo een heel mooi kloppend hartje laat zien. Dikke knuffel meis!

Ik ben ook niet de slankste hoor dames! Een maatje 40/42 van onder, niet echt een buikje maar ook geen platte buik zeg maar :)

Mvm is net de deur uit...ik ga plassen voor de goede zaak! Test was knalpositief dus dat was weer leuk! Ik kan t/m onze zomervakantie meedoen.

Ga mijn bed in, morgen een vroege dienst en dan drie late dienste dussss....rust hard nodig!

Geplaatst

Hou niki,

Ik was 5,5 weken zwanger. De verloskundige zei dat het een mooi vruchtzakje was maar nog te vroeg. Met 6 weken wel een hartje! Ik kan me voorstellen dat nu een week wachten lang is! Goed dat je een kaarsje hebt aangestoken.

Ik denk aan je en probeer positief te blijven denken! Toch schrijf je dat er veel te zien was, dat is toch positief!

Sterkte met wachten

Knuffel van mij

Geplaatst

Hey meiden, wordt fli k geschreven hier! Leuk:-)

Al heerst spanning en onzekerheid, maar ja het is bij ons dan ook niet zo dat we zo weer even zwanger worden.... Dus hopen en goed voor onszelf zorgen, meer kunnen we helaas niet doen. De k dat we allemaal blij zijn als we op de 27 weken zitten.....

Zipa, gaat het wat beter met je blaasontsteking? En de nacht alleen doorgekomen?

Niki, kun je een beetje door de tijd heen komen? Hoeveel weken zou je volgens je eigen berekening zwanger zijn? Denk aan je, dikke knuffel...

Terry, bij jou zit er best lange tijd tussen de twee echo's. Hoe voel je je?

Esther, leuk jij ook op het lijstje. Onwerkelijk nog he? Benieuwd wanneer je uitgerekend bent! Leuk extraatje voor de volgende echo :-)

Saba, de echo van 22-5 is de nekplooimeting. Ik heb afgelopen maandag al bloed laten prikken. Ik ben ook even op de sites gaan kijken denk dat ik ook rond de 15 weken een echo voor geslachtsbepaling gaan plannen. Mijn man en ik willen het weten, maar gaan het tegen niemand anders zeggen :-). Voel je je verder nog goed Saba?

De twee wachtbankjes samenvoegen kan door slechts onze naam te wijzigen in uitgerekend november/ december 2012. De mail moet dan naar de netwerkbeheerder gestuurd worden, Jeroen? Wil jij dit doen Saba? Ik werk eigenlijk alleen via Ipad.

Ik vraag de dames november dan om bij ons te komen schrijven.

Sorpresa, cup G nou dat is zeker niet te missen hihi. Hoe voel je je verder?

Clau, morgen is het zover! Duim voor je dat het goed is en dat morgen heerlijk kunt genieten en met een glimlach de dag door mag gaan.

Met mij gaat het verder wel goed. Nog wel vreselijk misselijk en kan nog heel erg moe zijn. Ga zo even shoppen om nieuwe BH's te kopen. Ik ben van een B naar C gegaan. Ben inderdaad vrij slank, maar ook klein (1.53 m). verder gaan we er elke dag wel meer in geloven, maar kijk toch alweer uit naar de volgende echo over anderhalve week :-). Gisteren ook bij de VK aangemeld, dus eens kijken wanneer die een plekje heeft.

Xx

Geplaatst

Haai Bella,

Nieuwe BH's kopen, dat ken ik. Zal me niks verbazen als je met D thuis komt! Ik ging voor F en kwam thuis met G... Ach t hoort erbij! Ik ben verder eigenlijk vooral moe en heb nog steeds buikkrampen. Op het kip-bak-incident na niet meer misselijk geweest dus dat is prettig. En ja ik tel de dagen tot woensdag, de 8 weken echo. Ik blijf onzeker, denk inderdaad dat ik maar aan dat gevoel moet wennen! Gelukkig krijg ik vrij veel echo's al zou ik er elke dag wel even eentje willen. Ik ben blij als ik thuis de hartjes kan horen, zou me toch wel geruststellen denk ik.

Al aangemeld bij de VK? Met hoeveel weken doe je dat doorgaans dan? Met een tweeling moet ik geloof ik bij de gyn blijven hangen. Wel jammer want het ziekenhuis is niet echt gezellig maar ja goede controle vind ik wel belangrijk.

Anyway ik heb vandaag een zak gummibeertjes tot mijn beschikking, daar had ik heel veel zin in! Jullie nog rare/plotseling voorkeuren?

Zipa heb je de intake al gehad? Hoe was het?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden