Ga naar inhoud

April, mei en juni mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ mamainlove: helemaal super wat een goed nieuws! HOpen dat het doorzet. Ben benieuwd naar je HCG, nog even geduld. Ik duim voor je!

Ja dat boek is echt ideaal. Je kunt veel recepten weer gebruiken door een combinatie met een ander soort groente of fruit.

• Reacties 320
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kim hier heb ik ook het boek opperdepop, maar ook te weinig gebruikt. Nu wel courgette uit gemaakt. Vond ze erg lekker en wortel met appel, vond ze ook heerlijk. Mango vond ze niet zo lekker, maar ga ik morgen nog een keer proberen. En nog een paar gerechtjes.. Peer met banaan vind ze trouwens ook heerlijk. Bessen en frambozen heeft ze nog niet gehad. Zal ik ook eens proberen. Gister voor het eerst naar kdv geweest en vandaag naar souders. Vond het wel spannend, maar ze heeft zich prima vermaakt :) Wel weer wennen het werken. Ben 's avonds echt moe. Lag om 21.00 uur gestrekt hahah.

Oh cryotp is uiteindelijk toch misgegaan. Denk dat we in maart weer proberen.

Hoe gaat het met jullie

Geplaatst

En hier dus helaas ook misgegaan...

Jammer maar het is niet anders. Ik ben nog niet aan het bloeden maar de bloedtest gaf wel aan dat ik dit binnenkort kan gaan verwachten.

Ik moet nu over 1 week weer bloedprikken (ook als ik bloed) en daarna weer kijken wanneer we ingepland kunnen worden. De behandeling moet weer helemaal opnieuw nu.

Jes, hebben jullie nog cryo's?

Geplaatst

Ons zoontje ligt nu voor het eerst in het campingbedje (met gewoon matras uit zijn ledikant).

Hij lag tot vandaag in de wandelwagenbak op onze slaapkamer maar begint klem te liggen ;)

Hij houdt van bewegen en rollen tegenwoordig en dat gaat niet in de wagen bak ;)

Omdat we hem nog wel op onze kamer willen hebben moet ie in het campingbedje want het ledikant moet uit elkaar als hij door de deur heen moet.

Daarnaast wil ik ook dat ie went aan het campingbedje want die zullen we vaak mee nemen.

Geplaatst

Ja ik las het net in het november topic... Ook gereageerd. Echt k, Mama in love. Willen jullie wel gelijk weer verder? Wij hebben nog 3 cyo's. Hier in het nieuwe jaar weer proberen. Maart denk ik..

Maar jullie mannetje ligt nog gezellig bij jullie op de kamer. Leuk. Hier lag ze op een gegeven moment ook klem in haar wiegje. Ze ging overdwars liggen en toen hebben we haar op haar eigen kamertje gelegd. Toen was ze 2/3 maandjes.

Hier beweegt ze wel op haar rug. Gaat alle kanten op, maar rollen doet ze nog niet. Wel naar haar zij, maar verder niet.

Geplaatst

Ja, ik vind het erg gezellig bij ons op de kamer. Wij hebben geen last van hem en hij niet van ons. We kunnen gewoon onze gang gaan, hij slaapt toch door. Ook met licht, lezen, knuffelen ;) enzo. Nu kan het allemaal nog wel. Als hij gewent is aan dit bed gaan we hem overplaatsen naar zijn eigen kamertje dus dat zal niet al te lang meer zijn.

Wat fijn dat jullie cryo's hebben zeg! Wij moeten weer overnieuw beginnen en dan maar hopen dat er ook een paar goede bevruchtingen uitkomen.

Ook altijd maar de vraag..

Ik hoop dat we over een week te horen krijgen dat we meteen weer mogen beginnen maar daar zal wel een maand pil bij horen denk ik dus je bent maar zo weer een paar maand verder eer je op een wachtbankje zit..

Geplaatst

Hallo dames

Jes en mama in love gatver darrie allebei een mk verdorie

Ik had al in topic gereageerd

Jes wel fijn dat je nog ren cryo hebt

Mama in love helmaal overnieuw

Ben je zo blij word het afgepakt

Hier gaat alles zijn gangetje

Fijn dat jullie kleine nog op de kamer ligt mama in love

Ilana lag naar de vakantie bij 3 maand in haar eigen bed ze werd zo onrustig bij ons op de kamer en de wieg werd te klein

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Nou nog niets te voelen of te zien van de miskraam... Laat nou maar komen ook :(

Ons zoontje heeft HEERLIJK geslapen in zijn campingbedje!! Véél beter als in de bak. :)

Erg blij dat we het geprobeerd hebben dus :) Van gisteravond 20 uur tot 6.30. Toen de fles en daarna weer geslapen tot 9 uur.

Geplaatst

Dank je Minoes! Hoe gaat het met de kleine meid?

Ja dat gevoel had ik ook Mama in love.. Hier kwam het zaterdag.. Wat fijn dat jullie mannetje zo lekker heeft geslapen. Hij was er dus echt aan toe om naar een groter bed te gaan. Hier slaapt ze ook rond die tijden. Echt lekker.. En nu ligt ze weer heerlijk te slapen.

Geplaatst

@ jes en mamainlove: balen zeg dat het bij jullie beide niet gelukt is met de cryo terugplaatsing. Jes groot gelijk dat je even rust neemt en in het nieuwe jaar weer gaat voor een cryo tp en mamainlove weer opnieuw starten. Ik duim voor jullie dat het gaat lukken.

Lijkt me toch wel fijn als de kleine bij je op de kamer ligt. Maar ja aangezien ze de eerste 3 weken in het ziekenhuis heeft gelegen, was ze gewend aan het apart slapen. Ze sliep meteen de eerste nacht thuis in haar bedje en vanaf nacht 1 de nacht doorgeslapen.

Vorige week op CB geweest ze woog met precies 6mnd bijna 7500gram en 68.3cm. Dus heel netjes. Alleen haar hoofdomtrek was iets aan de kleine kant, maar dat komt wel goed. We zijn nu met haar aan het oefenen om te zitten, lukt al best aardig. Alleen als ze te enthousiast een speeltje wil pakken valt ze om. Dus leg er wel het voedingskussen omheen.

Zelf ben ik sinds zondag door de griep geveld en de kleine het ook erg benauwd. Drinkt vooral haar papfles heel slecht. Maar het zal wel voldoende zijn, ze slaapt er wel de hele nacht op. Wel zielig als ze zo benauwd zijn, morgen misschien toch ff langs de huisarts. Ben namelijk al druk in de weer geweest met luuf smeren en neusspray, maar het wordt niet echt beter.

Geplaatst

Er is een eerste tandje door! :) Merkte ineens dat het lepeltje schuurde over iets ;) Een ondertandje.

Vanmorgen gesprek gehad in het ziekenhuis en ik mag snel weer door. Maandag moet ml een "potje" inleveren en de recepten voor de behandeling staan weer in bestelling bij de apotheek.

31-12 mag de eerste spuit er weer in. 14-1 eerste echo, daarna starten met stimuleren en de verwachte punctie zal ongeveer 28-1 zijn. Als alles oke gaat 3 dagen later terugplaatsing en daarna 2 weken in de wachtstand ;) Dus ongeveer 14 februari mag ik testen :)

Geplaatst

Kim hoe gaat het nu met je en de kleine. Weer fit? En al zitten. Vlotte dame :) Hier met ze nog eerst leren rollen.

Een laatbloeier.. Morgen moeten wij weer naar cb. Ik ben benieuwd.

Mamainlove kijk eerste tandje. Leuk hoor. Hier gister ook ontdekt. Onder komt er eentje. Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van (afkloppen)..

Fijn hoor dat jullie snel weer verder mogen. Hier wachten we tot februari/ maart. Maar bekijken het tegen die tijd..

Geplaatst

Hoi Hoi,

met de kleine gaat het gelukkig weer een stuk beter. Zelf een week goed geveld geweest door de griep Met de kleine vorige week vrijdag bij huisarts geweest, die zei een virus dat heerst en het is het beste als ze hier zelf bovenop komen. Is goed voor de weerstand. Zaterdag ging het dan toch eindelijk wat beter. Zondag had ik dienst, in de ochtend had ze haar flesje niet helemaal op. Ze was nog moe, dat kan dacht ik nog. Ben ik aan het werk, wordt ik ineens gebeld door mijn vriend. Hij krijgt haar moeilijk wakker, ze keek glazig uit haar ogen en de temperatuur was 39.9. Ik meteen huisartsenpost gebeld, we mochten meteen komen. Gelukkig een lieve collega bereid geweest om even te komen voor mij.

Nu bleek het virus over te zijn gegaan in een bacteriele luchtweginfectie. Dus toch aan de AB. Vandaag de laatste dag en ik moet zeggen sinds gisteren gaat het weer super. Ook het moeilijke ademenen en rochelen is een stuk minder. Ze had het zo benauwd, zo zielig.

Ik geloof dat er nu ook tandjes echt aankomen. Ze heeft nu zoveel poepluiers en ontzettend stinken en dunner dan normaal. Ook slaapt ze nu de nachten wat slechter. Veel jengelen en echt op haar speen knauwen. Voel aan de onderkant ook echt scherpe randjes, maar het zet nog niet door.

Gisteren ook begonnen met eten geven als ze in de kinderstoel zit, leuk! Gaat best goed met de stoelverkleiner erin. Al valt ze soms nog wel eens naar links of rechts. Gebruikte eerst de wipstoel hiervoor, maar dat is maar tot 6maanden en ze is zo lomp als ze erin zit. Haar voetjes op de rand zetten en proberen af te zetten, ben veel te bang dat ze eruit valt.

Nu lekker rustig aan met werken, kon nog wat vrije dagen opnemen. Dan kom ik eindelijk ook een beetje door mijn overuren heen. Dus aankomende week alleen vrijdag werken, de week erop ook alleen vrijdag. En de week van oud en nieuw alleen oudjaarsdag werken. Heb dienst, dat is dan wel minder. Maar ja eens ben je toch aan de beurt. Dus dan om 13uur beginnen en als er niets meer is om 21uur klaar en dan bereikbaar tot 8uur in de ochtend. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik de hele nacht aan de slag ben. We zullen zien.

Hoe gaat het met alle andere dames? Het is hier zo rustig, allemaal druk met de kleintjes. Kunnen jullie het allemaal goed combineren, werk, huishouden en de kleine??

Geplaatst

Hey dames

Lekker druk dus met tandjes enz

Kim wat erg meid gelukkig knapt ze op

Hier een trotse mama Ilana kan los zitten zo bijzonder

En zie dikke witte vlekken in haar mond waar dus tanden zitten

Hoest met de andere moeders

Liefs

Geplaatst

Hoi dames. Ik breek ff bij jullie in.

Ik heb super leuke meisjeskleren mt 68 te koop. Mijn dochter kan ze niet meer aan. Sommige kleren zijn niet/nauwelijks gedragen en andere wat meer. Iemand van jullie interesse? Ik doe ze voor een klein prijsje weg.

Zie voor foto's het topic 'te koop aangeboden'.

Bij interesse stuur een Pb.

Breek weer uit......

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey allemaal ;)

Minoes wat goed!! Hier kan hij ook zitten maar af en toe valt ie echt nog wel om dus moeten dichtbij blijven ;)

Kim gaat het nog steeds goed met de kleine? En zijn er al tandjes?

Hier ook een kinderstoel. Daar kan hij best goed in zitten. Zo gezellig dat ie bij ons aan tafel kan!! :)+

Sweetformesweet: Hey! Leuk dat er ook weer even bent ;) Ik denk inderdaad dat iedereen druk is :)

Toch is het leuk om af en toe weer eens iets van iedereen te horen! Zo ben ik nog altijd erg benieuwd naar MommySoonIHope

Wat grappig zeg, zo'n klein tandje :) Ziet er schattig uit haha!

Volgens mij komt de volgende ook want hij begint weer enorm te kwijlen en op zijn vingers te bijten/sabbelen.

Ben benieuwd!

Hier verder alles rustig.

De tijd gaat snel met al die feestdagen ;) De 31ste gaat de eerste spuit er alweer in. Spannend.

• 3 weken later...
Geplaatst

hoi hoi,

wat is het hier rustig.... haha zeker als ik kijk naar jan/febr/mrt topic

Hoe gaat het met alle dames en de kleintjes. Hier sinds 2 weken 1 fles minder en dat gaat tot nog toe prima.

Ze krijgt nu:

8uur fles 180cc en in weekend en als ik vrij ben 130cc papontbijt uit een bordje

10uur fruit

12uur 1 hele boterham en daarna fles 180cc

15uur koekje en wat drinken

17.30uur warm eten

19.30uur fles 180cc + 3 scheppen pap, als ze echt moe is fles 210cc

Drinken geef ik als ik erbij zit uit een bekertje van Difrax, met die opening voor de neus. Gaat al best goed. En heb een tuitbeker van Nuby waar ze zelf af en toe al best goed uit kan drinken.

Verder doet ze het prima, nu wel weer wat verkouden, maar ja wat wil je met dit weer. Gelukkig niet zo erg als de laatste keer.

Het slapen is de laatste weken wel wat minder, denk dat het met de tandjes te maken heeft. Overdag geen probleem, maar in de avond gillen en huilen. Meestal ga ik even bij haar op de kamer zitten en als het echt te erg wordt pak ik haar even op, dan komt ze meteen tegen me aan liggen en valt in slaap. Dus kan haar wel snel weer terug leggen. Ach we mogen niet klagen.

Geplaatst

Kim fijn dat het goed gaat.

Hier ook alles rustig.

Het eet/drink patroon komt een beetje overeen.

6.30 uur 180/6 fles

10 uur fruit

12 uur 180/6

15 uur 180/6

17.30 uur groente

19.30 180/6

Als wij brood eten eet hij een paar hapjes van ons mee.

Verder een erg tevreden jochie. Huilt nooit. Als hij aandacht wil begint hij wat te mekkeren en ik pak em ook altijd direct.

Hij slaapt als een roosje 's nachts. Ook als we ergens anders zijn als thuis.

Hij heeft 2 ondertandjes en dat is wel schattig om te zien Haha!

Vind wel dat ie de laatste weken ineens enorm veel bijdehanter wordt!

Alles wordt opgemerkt en overal wil hij naar kijken en roepen.

Geweldige periode!

Verder zit ik weer vol in de deca. Maandag de uitgangsecho en dan de menopur d'r bij.

Spannend weer ;)

• 2 weken later...
Geplaatst

Meiden, meld plicht ;-)

Hier alles rustig. J doet het super. Heb niets te klagen. Slaapt de laatste week weer lekker uit tot ongeveer 9.00 uur. Eten en drinken gaat goed en huilt niet. Heerlijk ventje.

Ik ben ook onderweg terug van 1e fm. De ene kant 5 follikels andere kant 7. Ze waren erg tevreden over de groei en het lijkt erop dat een 2e meting niet eens meer nodig is! vanmiddag krijg ik hierover meer duidelijkheid als de bloed uitslag bekend is om 14 uur. Spannend! De vorige keer had ik 3 fm's nodig en een verhoging van 150 naar 300 eh!

Update: Punctie is zaterdag. Geen FM meer nodig.

Geplaatst

Ja het is echt rustig hier..... dames waar zijn jullie? Of zo druk met de kleintjes ;)?

Hier gaat het redelijk, de kleine meid heeft weer last met de ontlasting. Al anderhalve week alleen maar mini keutels, heel hard. Zo zielig. Ze doet heel veel moeite en huilt af en toe van de pijn. Dus morgen weer naar de kinderarts, ben benieuwd. Ik had gebeld en ze denken dat het misschien toch van de voeding komt. Dus misschien toch iets van koemelkallergie.

Verder doet ze het fantastisch. Erg tevreden, bezig met kruipen en nu dus overal aan zitten. Wel weer een erg leuke tijd. Ook weer makkelijker met slapen in de avond, even 5min huilen en dan slapen.

@ mamainlove: helemaal goed nieuws dus na de fm. En dat je nu waarschijnlijk maar 1 meting nodig hebt en zaterdag al de punctie, super. Ben benieuwd hoeveel ze er zaterdag vinden bij de punctie. Alvast succes.

Geplaatst

Hallo :)

Hier alles goed. Kleine meid doet het goed. Heel lief en vrolijk meisje. Ze is niet zo vlot, doet alles op haar gemakje. Dus met kruipen nog niet bezig. Zit hier nog op 4 flessen, jullie? En hoe gaat het met slapen. Hier nog na elke fles. Dus 3 overdag. Verder gaat alles er goed in. Fruit, groente, fles, brood, cracotte. Heeft wel last van eczeem op haar armpjes. Heeft daar wel wat last van.. Maar verder alles prima.

Vandaag paste mijn moeder op, was geschrokken. Ze pakte de kleine op en voelde een knobbeltje op haar borst. Ze had de huisarts gebeld en die was visite aan het rijden. Hij had gekeken en is een klierschijf. Schijnt vaker voor de komen bij deze leeftijd. Ze had mij niet gebeld, wou mij niet ongerust maken. Maar pff, gelukkig niks ergs..

Mamainlove!! Spannend weer meid!! Ik ga zo hard voor jullie duimen. Zet hem op zaterdag. Laat je weten hoe het afloopt..

Fijn dat jullie mannetje het zo goed doet. Fijn he, dat ze zo lekker tevreden zijn.

Kim, vervelend voor de kleine meid. Hopelijk hebben ze morgen een oplossing. Wel fijn dat ze verder wel lekker tevreden is.

En al kruipen. Wat leuk!! Succes morgen bij de kinderarts.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden