Ga naar inhoud

April, mei en juni mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Jes

Ja niks aan het juni bankje en juli word meer geschreven

Dus borstontsteking dat klinkt niet best

Dus jullie kleine krijgt ook prikjes zo zielig

Ja Ilana slaapt ook net door komt weer op 3 uur was 4 haha

Gaat goed met haar dikke boef haha ze begint ook veel geluid te maken haha

Och jee ook geopereerd worden dat is niet best

Liefs Jessica

• Reacties 320
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja leuk he die geluidjes die ze nu beginnen te maken..

Ze heeft haar prikjes gehad. Was eerst heel vrolijk daar op het cb, maar toen die prikjes erin gingen was het gebeurd..

Maar ligt nu lekker te slapen. Hoeveel geef jij haar nu? Ook 150 + 5. Het cb zei dat ze deze 6 keer moet hebben en anders 5 x 180 proberen. Net wat ze wil. Lijkt zoveel voor zo'n kleine meid. Was nu 4300 gram en 56 cm. Dus is goed gegroeid.

Geplaatst

Ja heel leuk die geluidjes

Ilana was ook heel vrolijk bij cb tot de prikjes haha

Wat s 150+5? Ja Ilana drinkt ook 150 om de drie uur

Lijkt heel veel voor zo'n kleine haha

Ik moet 6 september weer naar cb zielig

Liefs

Geplaatst

Oh grappig. Ja zielig he. Af en toe huilt ze iets in haar slaap.

Wij moeten ook 6 september weer terug naar het cb. Ben alleen vergeten te vragen of ze dan weer een prikje krijgt of is dat om de 2 maanden..

Ik bedoel 150 water en 5 schepjes voeding. Dus Ilana krijgt dat ook nog. Dan houd ik dat nog gewoon aan, tenzij ze nog meer wil. Moet toch elke week naar het inloopspreekuur.. Ze heeft wild vlees bij haar naveltje, moet steeds aangestipt worden tot het weg is. Hopelijk is ze er snel van af.

Geplaatst

Ilana krijgt dan weer prikjes staat in haar boekje

Ja Ilana heeft twee dagen met wakker voor fles geslapen van de prikjes

Maar ik heb er gebeld of we eerder kunnen met hoog op vakantie

Oké wild vlees word aan getipt zielig

Geplaatst
Hey dames

Word weer wat geschreven

Ja gaat goed Ilana heeft al zo'n honger ben overgestapt op hongerige baby voeding soms komt ze ineens weet om de 3 uur moord en brand gilt ze dan herkennen jullie dit?

Hoest met jullie kleintjes

Wij gaan in september heerlijk week Centerparcs

Prikjes gehad zo zielig

Ben benieuwd naar jullie verhalen

Liefs Jessica

Dat herken ik wel een beetje! Hier is het sinds 1 week ook vooral in de avond dat ze al na 2 uur weer eten wil. Terwijl ze normaal makkelijk 4uur er tussen laat. Ik moet wel zeggen ze drinkt nog steeds niet al haar flessen leeg, dus heb in overleg met kinderarts afgesproken dat als ze echt overstuur is van de honger gewoon wat extra krijgt.

Dit omdat ze ook nog een beetje onder gemiddeld zit met gewicht. Vandaag 4945gram en 58cm. En dat met precies 10 weken.

Prikjes,................ o praat me er niet over. Zo zielig ik kon zelf wel mee janken ze was zo overstuur. Maar toen ze eenmaal weer haar kleertjes aanhad en we thuis waren was het wel over, gelukkig. Ja en over 1 maand weer prikjes. Wij mogen 4 september weer.

Geplaatst

Jasmijn heeft dat nog niet met eten, maar misschien komt dat nog.

Kim jij ook een klein meisje. Hier drinkt ze vaak 3/4 van de 6 flesjes helemaal leeg, maar bij de andere 2/3 laat ze ook wat staan. Dus als ze dan een andere keer extra wil, dan geef ik het ook, maar meestal heeft ze wel genoeg aan wat ze nu krijgt.

Vandaag drinkt ze bijna helemaal niks na die prikjes.. Ze was wel weer vrolijk vanavond, had weer aardige babbels, maar wou de fles niet drinken, maar had het cb ook gezegd dat dat kon. Wel even zielig ja..

Van haar naveltje heeft ze gelukkig geen last. Ze maken er een mooi naveltje van hebben ze gezegd :) Maar had niet gedacht dat het zolang zou duren.

Minoes dus je gaat nog op vakantie. Lekker hoor. Hier zijn we 2 weken geleden nog weg geweest naar een vakantiepark in Drenthe. Wou niet ver weg. Was ook net geholpen aan die borst. Maar wel leuk gehad en lekker weer. Toch even er tussen uit..

Geplaatst

Hey dames

Hier gaan ook niet alle flessen leeg vooral de twee s'morgens niet geef ook als ze krijst haha heb zelf maar honger

Ineens komt ze weer om de 4 uur vanaf vanmiddag snap er niks van ze slaapt ineens meer zal wel weer fase zijn?

De prikjes moest zo lachen ze trok eerst heel gek gezicht en werd toen helemaal rood en begon te gillen haha was heel nerveus zal daar wel door komen

Trouwens hebben jullie ook zo'n kort lontje echt maakt niet uit wat

Jes dus navel word weer mooi fijn gevoel dan

Dus ook op vakantie geweest heerlijk lijkt me dat met ons drie

Geplaatst

nou lekker weer om de 4 uur. mevrouw heeft het ritme weer te pakken ;)

ja wel zielig he, maar had dat ook bij het cb.

hier ook nog last van de hormonen enzo. hoe lang zeggen ze ook alweer dat dat duurt.... 9 maanden ohoh hahha

ook ineens last van bekken/onderrug als ik een beetje hang op de bank, had ik niet toen ik zwanger was..

voel me soms een oud vrouwtje :)

Geplaatst

Jes ik had te hard geroepen vanmorgen was ze er weer naar 3 half uur haha

Ja ik voel me ook oude vrouw last van mijn benen kan haast niet lopen dan o erg haha

Geplaatst

hoi hoi,

inderdaad een klein meisje hier. En dat terwijl ik toch bevallen ben met 41weken.....haha. Ze krijgt 5 flesjes van 150cc + 5 scheppen. Het gebeurt maar zelden dat ze een flesje helemaal leeg drinkt. Meestal laat ze 1/4 of de helft staan. Dus daarom als ze in de avond huilt geef ik haar gewoon extra.

@Jes: fijn dat ze het naveltje weer mooi maken. Hoe lang gaat het duren, of weten ze dat niet?

last van onderrug, echt herkenbaar. hier ook.

Geplaatst

Kim klein maar fijn toch!! volgens mij hadden wij een monster gehad als ik tot 40 week zou hebben gelopen haha bij 38 week ingeleid uiteindelijk ks 3470 gram was ze

Hier ook 150 + 5 mocht ook 180 geven van cb

Door de zware zwangerschap en bevalling hangt ze heel erg aan mij maakte gelukkig niks uit zeiden ze pff schrok al en dat ik meer naar mijn gevoel moet luisteren en niet teveel naar anderen zeiden ze aan de tel

Morgen hebben we feest en blijft ze bij opa en oma slapen spannend ben heel benieuwd hoe het gaat

Geplaatst

Minoes inderdaad jij kent je meisje het beste, maar je krijgt altijd veel adviezen he van iedereen. Gewoon doen waar je het beste bij voelt. Maar is allemaal nieuw voor ons he ;)

Dus Ilana gaat morgen lekker logeren. Voor het eerst? Hopelijk slaapt ze goed door haha. Kan je lekker uitslapen..

Kim, zo toch nog met 41 weken bevallen. Blijven ze lekker lang klein he. Hier ook een kleinje bij geboorte 2690 gr. Ik vind haar nu alweer groot met 4300 gr terwijl anderen zo groot zijn bij hun geboorte :) Kan je je dan niet voorstellen als je ze nu ziet he.. Ik denk nog 1 keer aanstippen, dan heeft ze een naveltje waar ze straks lekker mee kan pronken :)

Gaat dat met die rug ook na 9 maanden weer over of blijft dat...

Geplaatst

@ Minous: spannend hoor morgen je meisje voor het eerst logeren. Ik ben ook ingeleid en ze was 3500 gram. Achteraf heel blij dat ze niet eerder is gekomen, was ze nog lichter geweest. En ze heeft nog 3 weken in het ziekenhuis gelegen.

Ja al die adviezen, allemaal goed bedoeld natuurlijk. Maar doen wat je zelf denkt dat goed is. Je eigen moeder instinct is toch het beste en laat je nooit in de steek, heb ik wel gemerkt toen ons meisje in het ziekenhuis lag.

@ Jes: Echt een kleintje dus met de geboorte! Hopelijk is het inderdaad met nog 1x aanstippen over en krijgt jullie meisje een heel mooi naveltje.

Ons meisje is gewoon lang en erg dun van bouw. Ze zit qua broekjes nog steeds in maatje 50, maar ben van shirtjes wel al overgegaan op 56. Zo zie je wat een verschil. Goede vriendin is een dag na mij bevallen, haar meisje was ruim 8 pond en die heeft nu van sommige kleertjes al 62 aan. Echt een verschil.

Geplaatst

Jes ja Ilana gaat voor het eerst uit logeren wel moeilijk haha

Dus nog 1 x en dan mooi naveltje ;)

Die van ons puilt uit is dat normaal

Kim Ilana was 3470 gram en gaat nu naar 62 ook wel 56 nog hoor ligt er aan hoe valt

Op ze heeft honger later

Geplaatst

Hier puilt het naveltje ook een klein beetje uit, maar dat is normaal zeiden ze op cb.

@ minoes: hoeveel weegt Ilana nu ongeveer?

Ons meisje slaapt vandaag heel veel, maar is gisteren ook best veel wakker geweest. Nu is het echt dat ze tijdens de fles in slaap valt en ze wakker wordt als ze haar volgend flesje weer krijgt. Normaal is ze tussen door nog wel even wakker.... Maar ja gisteren heeft ze overdag bijna niet geslapen, ik denk in totaal 2uur, de rest was ze wakker in de box.

Geplaatst

Minoes Ilana's naveltje zal wel normaal zijn. Anders had het cb het wel gezegd denk ik.. En anders gewoon even vragen als je er weer bent.

Veel plezier vanavond ;)

Jasmijn heeft verschillende maten. Ligt eraan waar het vandaan komt.. Ze is wel uit 50. Maar heeft nu een spijkerleggingje van lief aan en dat is maat 68.... Maar normaal heeft ze maat 56.. Paar leuke dingen voor haar gekocht bij de Zara vandaag.. Heb je nu zulke leuke shirtjes, kon niet kiezen hahah

Geplaatst

Sweetformysweet, wat dat betreft mogen we niet klagen over het weer he :)

Man heeft nog 1 weekje vakantie.. Hoe gaat het met jou en baby?

Geplaatst

Ilana weegt over 4000 gram als ik thuis ben zal ik even in cb boekje kijken

Op dus naveltje is normaal

Niet leuk je kleintje missen pfff zou het echt niet boor de lol weg brengen haha voelde me heel naar

Had haar opgehaald en ze heeft alleen maar geslapen gisteren

Ilana zit ook tussen 56 en 62 licht eraan hoe valt

Jes is zara winkeltje of merk haha klinkt vast dom

Zat vanmorgen bij huisartsen post hele dikke vinger en mijn ring zat vast hele vinger nu stuk pfff maar hij is er af gesneden

Liefs

Ps. Hoest met de rest?

Geplaatst

Ben vanmiddag naar het weeguurtje geweest op cb en S.uze weegt nu 5150gram en dat met 10 weken en 4 dagen. Ze was goed gegroeid, mag wel wat meer. Maar ja ik kan de flesjes er slechts induwen. Ze eet heel wisselend nu, soms een paar dagen maar net 600cc en dan ineens 2 dagen 800cc. Had het ook al bij de kinderarts gevraagd en die zei dat ik goed in de gaten moet houden of ze aankomt, dus ga ik maar netjes iedere 2 weken wegen op het cb.

Ben benieuwd wanneer ik wat hoor van het ziekenhuis. S.uze krijgt een open koemelkintolerantietest, om te kijken of we over kunnen op de normale voeding. Spannend hoor, want we willen natuurlijk niet dat ze weer ziek wordt. Maar het is onder goede begeleiding en ze wordt dan opgenomen op de kinderafdeling, dus komt wel goed.

Zara is een winkel. Hebben ze echt hele leuke kleertjes.

Kan me best voorstellen dat je het niet leuk vond om je kleintje weg te brengen om ergens te logeren. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen dat heel makkelijk kunnen doen.

Vervelend zeg van je vinger, hoe kwam dat? Beterschap ermee, gelukkig is de ring af.

Geplaatst

Kim ze loopt wel goed op de groei lijn?

Klinkt mij goed als ze straks op normale voeding mag als dat kan

Ja ik snap ook echt niet dat mensen ze zo makelijk weg kunnen brengen om te slapen middag wil nog wel maar moet niet langer haha

Ja weet niet van mijn vinger hij doet nog zo zeer haha heb ik weer

Moet zoizo nog afspraak maken bij eigen ha omdat om flash backs heb van ks kreeg lach gas en daar heb ik aanval van gehad niet echt maar wel in mijn hoofd dus heel naar en baal dat alles met tegen slag gaat gelukkig hebben we super kind niet de perfecte gewoon zoals het hoord lekker af en toe huilen en lachen als een grote zo mooi ben zo happy met haar klinkt dit raar zo het verhaal

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens.

Het gaat redelijk hier. De kleine is veel onrustig en huilerig.

Inmiddels 2x bij een osteopaat geweest en 1x bij chiropractor. De laatste heeft niets geholpen maar heb het idee dat de osteopaat wel dingen bereikt met de kleine.

Vrijdag gaan we weer naar hem toe.

Gister ook bij de kinderarts geweest. Die heeft hem helemaal nagekeken en gezond verklaard. Hij denkt dat het frustratie is. De kleine wil meer doen dan dat ie kan op dit moment.

Voor mij is dat herkenbaar want zo voel ik het ook wel een beetje als hij huilt.

De nexium mogen we gewoon door gebruiken. Baad het niet dan schaad het niet zei de arts.

Hij wordt donderdag 8 weken en is nu 5335 gram en 60 cm lang.

Een echte knul alweer. Het baby achtige gaat er snel vanaf zeg!

Hij krijgt nog volledig borstvoeding. Komt overdag meestal om de 3 uur maar op sommige dagen wil hij vaker aan de borst, niet eens zozeer om te drinken...

's nachts laat hij er steeds vaker 5 uur tussen zitten dus dat is wel erg lekker!

Met mij is ook alles weer 100%. Ben weer aan het hardlopen gegaan. Heerlijk! ;)

Heb trouwens ook twee maanden ouderschapsverlof opgenomen dus kan voorlopig nog een tijdje lekker thuis blijven!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden