Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]27 juni (combitest)[/TD]

[TD]30 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]16 aug (20 weken)[/TD]

[TD]6 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]20 aug (20 weken)[/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juli (pretecho)

13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]23 juli (VWP)[/TD]

[TD]18 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[TD]8 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]17 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]24 juli (pretecho)[/TD]

[TD]2 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]2 aug (pretecho)[/TD]

[TD]14 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( 37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]8 aug (VWP)[/TD]

[TD]13 augustus (gyn)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]11 juli (combitest)[/TD]

[TD]25 juli (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tascha, een meisje wat leuk. De meesten zullen het binnen nu en de 20 weken wel weten denk ik?

Gisteravond zijn we weer bij de VK geweest en hebben weer heerlijk naar het hartje geluisterd. Wat blijft dat toch een heerlijk geluid. We raken er steeds weer een beetje ontroerd door. Kreeg gister ook door dat ik de Kraamzorg moet gaan regelen en of ik al had nagedacht over zwangerschapsgym/yoga. Dus vandaag gelijk aan de slag op mijn vrije dag. Kraamzorg geregeld en zelfs al een kraampakket besteld, t kan maar geregeld zijn. Zwangerschapsgym schijnt in mijn woonplaats nogal dramatisch en ouderwets te zijn (hoor ik van veel vriendinnen) en zelfs de VK zei dat! Dus ben me nu aan het orienteren op yoga. Schijnt goed voor de ademhaling, etc. te zijn tijdens de bevalling. Dus denk dat ik dat maar ga doen. ook hier begint t buikje te groeien. Zeker nu ik niet meer misselijk ben en overgeef ga je nu eindelijk wat zien. Denk dat ik nu totaal 2,5 kilo ben aangekomen. Dus nog geen 5 zoals de meesten van julie. erg veel zin in volgende week donderdag: 16 wkn pretecho!

Voel me heerlijk en ben ook echt aan het genieten! Alleen beetje last van de banden denk ik. Vooral als ik 's nachts wakker word met een volle blaas. Voor de 'ervaren moeders' onder ons: blijft dat of gaat dat ook weer over?

Mariek, voor t lijstje: 14 augustus weer controle bij de VK.

Geniet van t mooie weer meiden!

Geplaatst

@Tascha, wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad. En wat leuk, een meisje! Is de 21 augustus echo meteen ook de 20-weken echo?

Geplaatst

Hoi allemaal.

Ik zie dat iedereen al veel kilo's is bij gekomen. Ik ben eerst 2 kg kwijt geraakt en zelfs niet door te kotsen want ik ben nooit misselijk geweest en nu is toch al 200 gr bij gekomen :-). Ben nu 17 weken. Straks moet ik mijn nog zorgen maken...

Tof om te lezen al die echo's dus iedereen weet hier het geslacht al. Ik moet nog 5 keer slapen en dan hoop ik ook nat ik het kan zien. Als alles maar goed is, ik voel het ook niet bewegen, de meeste voelen weer wel beweging.

Geplaatst

Wat leuk ....een jongen....en een meisje bij Tascha...

Hier gaat het z'n gangetje... wel enorm last van mijn bekken (had ik vorige keer ook) maar verder gaat het goed.

Ik voel nog geen leven...maar hopelijk duurt dat niet lang meer...

vorige keer had ik de placenta aan de voorzijde ...toen duurde het tot 21 weken voordat ik wat voelde...

Verder heb ik al een behoorlijke buik... maar sta in kilo's nogsteeds -2 gelukkig!

Vorige keer was ik tot 20 weken niets aangekomen maar daarna 22 kilo totaal bij 38 weken! pffff dat is een ENORME buik kan ik je melden hahahahaa... je kunt het vaak zelf niet regelen (als je je niet vol eet de hele dag!?)

Verder hebben wij 4 september de 20 weken echo en dan weten wij ...wie gelijk krijgt... ikke denk een jongen ... maar papa denkt weer een meid ! Het zal voor mij wel effe schakelen worden als het wel een meisje is...hahaha...ik denk bijna alleen in termen van een jongen .... gek he? Ik had bij mijn dochter géén idee... nu vanaf dag 1 denk ik het ! gebaseerd op niks!! hahaha

Dames...smelt niet weg de komende dagen...

bye bye

Geplaatst

Haha, Britt, dat was bij ons precies hetzelfde. Ik dacht ook vanaf dag 1, het wordt een jochie dit keer. Had zelfs al rompertjes van Petit Bateau in blauw gekocht, hihi. En mijn vriend maar volhouden, nee hoor, het wordt weer een meisje, ik weet het zeker! Tja... ;-)

Wauw, dus 20 kilo in 18 weken tijd, dat is niet niks! Was je het ook zo weer kwijt na de bevalling?

Ik was vorige keer in totaal 23 kilo aangekomen. Vreselijk vond ik dat. Was een jaar na de geboorte weer redelijk op mijn oude gewicht, +3 kilo. Probeer er deze keer echt op te letten, wat en hoeveel ik eet, maar ook nu vliegen de kilo's er weer aan. Alsof mijn lichaam een vast patroon volgt ofzo. Ik eet echt niet veel meer dan normaal. Zal wel weer rond de +20 uitkomen...zucht. Maar goed, gelukkig weet ik nu dat ik dat ook weer kwijt kan raken.

Vervelend dat je zo'n last van je bekken hebt.

@Ting, jij ook al zo mooi op gewicht nog. Maar nu mag er wel wat meer aan gaan komen hoor ;-)

Geplaatst

Ooooo leuk Tascha een meisje! Ja eigenlijk is allebei leuk, maar het fijnste is toch wel weer een mooie echo en dat je kindje het goed doet!

Ook ik denk een jongetje en mijn man een meisje. Dus tja.....

Namen zijn we ook nog niet in uit. Ik weet het wel, maar mijn man twijfelt nog over de jongensnaam en bij de meisjesnaam heb ik twee opties, waarbij mijn man gaat voor de ene en ik neig naar de andere :)

Met andere woorden, we willen toch het geslacht weten bij de 20 weken echo!

Ik ben 2 kg aangekomen en voel dat mijn baarmoeder nu net onder/tot mijn navel komt. Ook het hartje gaat nu minder snel volgens mij, ik luister elke dag even via de angelsound. Bij mijn dochtertje was ik tot 20 weken 5 kg aangekomen en uiteindelijk 26 kg bij 38 weken, maar ook veel vocht. Ik had een buik, pfffffffff Ons meisje was ook macrosoom (te zwaar/groot voor zwangerschapsduur). 2 weken na de bevalling weer op 4 kg na op mijn oorspronkelijke gewicht, dus dat viel mee.

Geplaatst

Heey meiden,

Wat is hier ineens veel geschreven zeg, leuk!

@Juul, fijn dat je de VWP achter de rug hebt, wanneer krijg je de uitslag? Spannend, spannend.... duim voor je dat je een mooie uitslag krijgt!

Wat balen dat je nu spit hebt, schijnt erg pijnlijk te zijn. Heb je al gebeld of je eerder mag komen voor een echo? Snap dat het je onzeker maakt als je ineens geen leven meer voelt....

@Keesie, ik voel net als Mariek een soort geborrel in de buik. Tijdens mijn vorige zwangerschap kon ik nooit goed plaatsen wat ik nu voelde, maar nu weet ik wanneer ik het kindje voel.

Je bent actief bezig als je elke dag 3 kwartier loopt, petje af!

@Doorzettertje, ik voel m'n banden ook erg, vooral 's nachts als ik me ineens omdraai ofzo. De volle blaas zal je wel blijven houden 's nachts vrees ik...

Fijn dat je je zo goed voelt en lekker kunt genieten, je hebt het zekers verdiend!!!

@Britt, dus je kunt ook in de laatste fase enorm veel aankomen... mmmm.... afwachten dus... hahaha.....

@CC, moeilijk hè om namen te verzinnen, wij zijn er ook nog lang niet uit, vindt het moeilijk....

@Tascha, zie dat jullie een meisje krijgen, leuk (vindt beide leuk hoor, hahaha...) fijn dat de echo goed was!

@Mariek, Mom in Balance klinkt goed! Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel puf heb om er zulke actieve dingen bij te doen....

Ik heb mezelf samen met mijn zus opgegeven voor zwangerschapsgym, ze kwam me een nieuwtje vertellen, we zijn weer samen zwanger! De vorige keer was ik samen met m'n beide zussen zwanger en nu dus weer samen met één zus. Verder de nazorg bij de verloskundige geregeld en de kraamzorg! Moet alleen nog bij de verzekering het kraampakket aanvragen. Ik voel me redelijk goed, heb wel last van bekken en banden, maar dat heb ik inmiddels geaccepteerd. Merk wel dat ik me zorgen maak om de 20 weken echo, vindt het een enge gedachte dat het misse boel kan zijn..... nog 3 weekjes wachten.....

Geloof dat wij de enige zijn die niet willen weten wat het wordt, ik vind de verrassing zo bijzonder tijdens de bevalling zelf!

Allemaal een fijne zonnige dag, lekker van genieten!!!

Geplaatst

Hallo, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Alles is goed ondanks de 1:140 uitslag!! Het zhuis belde vanmiddag / na drie dagen dus al (het vu zhuis) / geen down of andere chromosoom afwijkingen. De rest vd uitslagen komt over 2 wkn. Nou, ik hoop dat dit berichtje andere meiden die de combitest hebben gedaan n btj gerust stelt?!! We hebben ook gehoord dat t n jongetje wordt. Enorm blij !!!! Ik ga ff afkicken vd stress en reageer later nav de andere berichtjes. Groetjes

Geplaatst

Oh, Juul, wat fijn dat de uitslag goed is!!!! Wat een opluchting moet dat zijn. En ook een jochie, leuk! Nu lekker wat meer gaan genieten.

Geplaatst

Juul, wat een geweldig nieuws! Ben superblij voor je dat alles goed is.... en jullie krijgen een jongetje, leuk joh! Had je al een voorgevoel?

Geplaatst

De kogel is door de kerk. Het ticket is geboekt, we vliegen volgende week vrijdag naar new york. Helaas kun je geen bloed opsturen en in europa kan het nog niet. Als het goed is dan op maandag bloed prikken en echo daar 😃. 1 op de 100 geeft geen uitslag in het bloed, laten we hopen dat we bij de 99 hoor :). Na 10 werkdagen dan de uitslag :). We wachten nog op bevestiging van ziekenhuis NY maar toch alvast geboekt voordat de prijzen verder omhoog schieten.

Vwp gecanceld.😃in vu.

Xx

Geplaatst

meiden...effe wat anders...

ik schrok vanmiddag! Ik typte de naam van mijn dochter in bij google en.... er kwamen allemaal berichten van dit forum tevoorschijn! Dus alle berichten zijn te lezen...ook geboortedatum en nickname! dus omgeving kan zien dat ik ..ik ben!?!? Ik heb al een bericht naar het forum gedaan. Ik baal hier wel van!

Ik dacht dat het beschermt zou zijn...volgens mij was het een paar maanden geleden nog niet zo ?!?

Nou ik wacht het antwoord wel af!

liefs, Britt

Geplaatst

Britt Afgelopen weken veel twijfels gehad over vwp. Wij durfden het niet aan om een mk te riskeren na ons verleden. Nu gaan we naar Amerika en kunnen ze op basis van DNA zien of alles " goed " is ivm

Mijn hoge beta hcg waarde. Dit kan eind dit jaar pas in Nederland. Maken we er meteen een vakantie van :)

Geplaatst

Hebben jullie ook zo n last van rugpijn en in je zij alsof je op een houten plank hebt gelegen. Kan soms niet meer normaal Opstaan. Fijn weekend dames

Geplaatst
Hebben jullie ook zo n last van rugpijn en in je zij alsof je op een houten plank hebt gelegen. Kan soms niet meer normaal Opstaan. Fijn weekend dames
Jaa. Ik heb een kleine week geleden spit gehad in mn onderrug en vanochtend in mn nek. Heb wel geklust vd week maar vermoed toch dat het ook met de zwsngerschap te maken kan hebben, daarom ga ik yogaen en zwemmen per direct. Spit doet pijijn..... Doe jij aan sport? Wat heftig dat je naar ny gaat voor de test. De schrik zit er erg in?! Of wilde je zowiezo testen ivm je verleden?? Sommigen van ons denken misschien? Joh waarom maak je je zo heel erg zenuwachtig?! Hoe voel je je nu? Opgelucht dat jullie de beslissing hebben genomen? Leuk dat je er n vakantie van maakt, waarsch kun je de goede uitslag er lekker vieren. Het komt vadt goed. Weet niet wat die hoge hormoonwaarde betekent maar jouw kansbetekening is zo klein.. Komt vast goed. Britt: wat een verhaal dat privacy gedoe. Heb je iets van de webmaster gehoord??
Geplaatst
Juul, wat een geweldig nieuws! Ben superblij voor je dat alles goed is.... en jullie krijgen een jongetje, leuk joh! Had je al een voorgevoel?
Dank jullie wel. Joh na de iuis ivf en combitest ben ik ff klaar met de mmm en daarom dubbel blij met de nu " normale zwangerschap". Nog 1 x een 20 wk echo en geen andere checks en zhuis dingen meer. Heerlijk en bijna ongelooflijk. Echt afkicken nu van alles en n btj meer op mezelf gericht zijn en de toekomst ipv van afspraak tot afspraak leven.Jullie snappen t vast wel.Hoe gaat de zwangerschap Liesjuh? Nog zo moe? Of gaat t iets beter? Hier wel. Heb altijd verwacht trouwens dat ik jongens zou krijgen.. Mariek, Leuk he om te weten wat t wordt, het wordt werkelijker zo. Voel jij je kindje al??Ik heel soms. Het was regelmatiger en voelbaarder voor de vwp maar volgens de verlosk is t kindje dan waarsch gedraaid met de beentjes richting de rug ipv de buik. Ze kwam langs thuis om naar het hartje te luisteren omdat ik me na de vwp druk maakte omdat ik niks meer voelde..Omdat ik zo een rugpijn had kwam ze op huisbezoek. Zo lief. Super aanrader deze verlos praktijk in adam oud-west.Oemand vertelde me op dit forum trouwens dat jongens minder beweeglijk zijn dan meisjes in de buik. Kan dat? Ervaring?? Begint het multitasken bij vrouwen dan al zoo vroeg...?!
Geplaatst

@ Mariek, ik ga ook naar Carita! 2 vriendinnen hebben haar cursus gedaan en waren superenthousiast en ik kreeg hem via mijn verzekering vergoed, dus heb me meteen ingeschreven :-) leuk dat jij ook zo enthousiast bent!!! En een ander vriendinnetje had het ook over mom in balance maar ben nog niet toegekomen aan het bekijken ervan. Is het 'zwaar', echt conditietraining? En en vind het heerlijk dat jij al zoveel weet ;-) ga nu gewoon heerlijk fantaseren dat die plopjes de kleine is die aan het trappelen is :-)))

@ Tascha, wat leuk een meisje, fijn dat alles er nu goed uitzag, lekker gevoel vast :-)

@ Doorzettertje, leuk jullie ook een pretecho, willen jullie weten wat jullie krijgen?? Heb af en toe ook een trekkend gevoel in m'n lies, vaak als ik me om wil draaien in bed, raar gevoel he? Ik vind yoga echt heerlijk, dus ik zeg 'doen'!

@ Ting, je niet druk maken hoor!!! Iedereen z'n lichaam is weer zo anders en iedereen komt anders aan. Kan best dat het bij jou pas later gebeurt of gewoon niet zoveel. Zolang de baby 'op schema' ligt is er niets om je zorgen over te maken!

@ britt, haha wat gaat het worden, bizar dat je nu zo'n voorgevoel hebt en de vorige keer niet…wel spannend! Kun je wat doen tegen de last die je van je bekken hebt, oefeningen ouzo? Of moet je het rustiger aandoen?

En bizar van de privacy, dat zou niet mogen toch???

@ Ccthuis, oh die namen…nou dat wordt bij ons nog wat…hebben nog geen 1 naam (jongen of meisje) die we allebei leuk vinden, haha wij krijgen de baby zonder naam ;-)

@ Liesjuh, het is dat we een hond hebben hoor, anders weet ik niet of ik dat elke dag ook echt zou doen nu hahahaha ;-) Wat super dat je met je zus samen zwanger bent, dat is wel heel bijzonder!! Hoop ook zo dat jullie over 3 weken goed nieuws krijgen!!

@ Juul, YEAH!!!!!!! Ooooooh wat heerlijk voor jullie!!!! Gefeliciteerd wat een een mooi gevoel en nu VERPLICHT GENIETEN!!!!!!! En een jongetje, leuk!!!

@ Ymkeh, wow naar NY, heb ik iets gemist maar waarom gaan jullie daarheen? Kunnen ze daar een betere test doen? Oh lees nu je latere berichtje… nou hopen op een mooie uitslag voor jullie!! Ik vlieg trouwens ook vrijdag naar NY voor vakantie, zal op een buikje letten in het vliegtuig ;-) En ja….heb ook erg last van m'n onderrug…we hebben een heerlijk nieuw goed bed met matras en toch kan ik wakker worden en niet eens bukken of buigen…denk erover om naar de fysio te gaan, ook omdat ik staand werk doe en daar ook af en toe last heb.

@ all, hier nu ruim 2 kg aangekomen en een klein bol buikje, wel gek hoor om het nu aldoor te zien. Volgende week 2 weken op vakantie dan zeggen ze dat je veel gaat groeien…ik ben benieuwd. Voel me heel goed nu, bijna 'gewoon' hahahaha!!

Lekker weekend verder!

Geplaatst
Jaa. Ik heb een kleine week geleden spit gehad in mn onderrug en vanochtend in mn nek. Heb wel geklust vd week maar vermoed toch dat het ook met de zwsngerschap te maken kan hebben, daarom ga ik yogaen en zwemmen per direct. Spit doet pijijn..... Doe jij aan sport? Wat heftig dat je naar ny gaat voor de test. De schrik zit er erg in?! Of wilde je zowiezo testen ivm je verleden?? Sommigen van ons denken misschien? Joh waarom maak je je zo heel erg zenuwachtig?! Hoe voel je je nu? Opgelucht dat jullie de beslissing hebben genomen? Leuk dat je er n vakantie van maakt, waarsch kun je de goede uitslag er lekker vieren. Het komt vadt goed. Weet niet wat die hoge hormoonwaarde betekent maar jouw kansbetekening is zo klein.. Komt vast goed. Britt: wat een verhaal dat privacy gedoe. Heb je iets van de webmaster gehoord??

Ik heb een paard, maar die is kreupel, daar rijd ik nu niet op, straks wel weer als ze weer beter is, hoop snel, want het is al twee weken zoeken naar een oorzaak, lastig vinden.

De schrik zit er nu wat minder in, maar ik ben blij wanneer ik de uitslag heb, hopelijk natuurlijk op eeen goede, blijf nu wel een beetje voorzichtig met blij zijn. Wilden testen om rust te hebben, verleden, 3 x te hoge beta...Weet dat mensen zo inderdaad kunnen denken, maar ik heb het nodig, heeft zo lang geduurd en er is al zoveel mis gegaan, wil zo graag dat het goed is en dat we kunnen gaan genieten. Voel me nu dan ook wel goed, al heb ik deze week een mega drukke week, elke dag werken en dan vrijdag al weg. En het is een hele opluchting om niet meer op die wip wap te zitten, wel of geen vwp. Hopen dat we bij die 99 procent horen waar een uitslag uit de test komt, en dan hopelijk rust. Die hoge hcg is gecorreleerd aan of een placenta die niet goed is, maar die ziet er tot nu toe goed uit, of kindje met Down of niets.....

Geplaatst
Dank jullie wel. Joh na de iuis ivf en combitest ben ik ff klaar met de mmm en daarom dubbel blij met de nu " normale zwangerschap". Nog 1 x een 20 wk echo en geen andere checks en zhuis dingen meer. Heerlijk en bijna ongelooflijk. Echt afkicken nu van alles en n btj meer op mezelf gericht zijn en de toekomst ipv van afspraak tot afspraak leven.Jullie snappen t vast wel.Hoe gaat de zwangerschap Liesjuh? Nog zo moe? Of gaat t iets beter? Hier wel. Heb altijd verwacht trouwens dat ik jongens zou krijgen.. Mariek, Leuk he om te weten wat t wordt, het wordt werkelijker zo. Voel jij je kindje al??Ik heel soms. Het was regelmatiger en voelbaarder voor de vwp maar volgens de verlosk is t kindje dan waarsch gedraaid met de beentjes richting de rug ipv de buik. Ze kwam langs thuis om naar het hartje te luisteren omdat ik me na de vwp druk maakte omdat ik niks meer voelde..Omdat ik zo een rugpijn had kwam ze op huisbezoek. Zo lief. Super aanrader deze verlos praktijk in adam oud-west.Oemand vertelde me op dit forum trouwens dat jongens minder beweeglijk zijn dan meisjes in de buik. Kan dat? Ervaring?? Begint het multitasken bij vrouwen dan al zoo vroeg...?!

Mijn schoonzusje zag bont en blauw van haar zoontje, dus ik denk dat dat niet helemaal waar is, en ze had ook nog de placenta aan de voorkant :)

Geplaatst

hoi Keessie,

wij vliegen vanaf Brussel,omdat Adam geen rechtstreekse vlucht meer had, of erg prijzig, en omdat we vrijdag pas hebben geboekt, was het al prijzig genoeg ;). 20 augustus de uitslag, en dat ga ik hopelijk met jullie allemaal vieren.

Deze week zal ik er niet veel zijn, ontzettend druk, en vrijdag alweer weekje weg, mail jullie dan als ik terug ben.

Geniet van de zwangerschap allemaal en tot volgende week vrijdag, liefs

Geplaatst
Iemand vertelde me op dit forum trouwens dat jongens minder beweeglijk zijn dan meisjes in de buik. Kan dat? Ervaring?? Begint het multitasken bij vrouwen dan al zoo vroeg...?!

Haha, dat het multitasken al zo vroeg begint, dat geloof ik zo. Maar of jongetjes minder beweeglijk zijn dan meisjes... ik kan er tot nu toe nog geen waarheid in ontdekken. Ik heb ook deze keer de placenta aan de achterkant dus kon zowel mijn dochter toen als mijn jochie nu heel goed voelen. Merk nog geen verschil. Jochie laat ook regelmatig flink van zich horen/voelen.

@Keesie, leuk dat je ook naar Carita gaat! Ik heb me ook weer aangemeld, maar dan voor de opfriscursus. Mom in Balance is vooral oefeningen op de plaats. Heb je geen super conditie voor nodig. Wat fijn is is dat je oefeningen per week krijgt, om ook thuis te doen. Moet je natuurlijk wel de discipline hebben om het doen...ontbreekt er bij mij nog een beetje aan ;-)

@Ymkeh, heel veel succes in NY. Kan me wel voorstellen dat je gaat. Als ze die bloedtest in NL al hadden gehad had ik 'm direct laten doen. Maak er een mooi tripje van, de stad is geweldig!

Geplaatst

Oke meiden, na vele weken meelezen, ga ik nu toch echt meedoen met jullie onderdeel op dit forum! Wat heb ik genoten van jullie berichten en met jullie mee geleefd. Nu denk ik dat ik genoeg vertrouwen begin te krijgen in mijn zwangerschap en dat ik het "aandurf" om mee te schrijven!

Eerst nog een paar reacties op jullie, voordat ik mij netjes zal voorstellen :happy7:

@Ymkeh> Wat is het spannend bij jullie. Ik ben het wel geheel met je eens. Kan iets je geruststellen en heb je dat nodig? DOEN! Ik duim voor je en hoop dat de dagen voorbij vliegen totdat je de uitslag hebt over een paar weken.

@Tasha> Wat weet jij het al snel zeg. En wat superleuk een meisje. Gefeliciteerd!

@Liesjuh> Ben je samen met je zus zwanger? Dat lijkt me echt heel bijzonder. Wonen jullie dicht bij elkaar zodat je bv ook samen kunt shoppen?

@Juul> wat spannend met de VWP, duimen maar op een goede en geruststellende uitslag!

@Doorzettertje> wat een bijzonder verhaal hebben jullie toch. Ik merk dat het mij raakt... de aanhouder wint????

@Mariek> wat leuk dat je die video hebt geplaatst. Leuk om te zien.

En dan even voorstellen. Ik ben al langere tijd lid van IVFmoeders.nl. Ik ben begonnen met meeschrijven in de tijd dat wij IUI deden, bleef schrijven tijdens 3 IVF pogingen en ging vrolijk naar het uitgerekend in oktober 2011 toppic. Helaas bleek ik bij een zwangerschap van 20 weken en 4 dagen volledige ontsluiting te hebben en na een lange strijd van moeder, vader en hun tweelingzonen (Tim* en Floris*) ben ik na een zwangerschap van 22 weken en 2 dagen bevallen van 2 prachtige maar overleden kindjes. Mijn vriend en ik waren ontroostbaar (ik weet nu pas wat dat woord betekend) en hebben afscheid van hen kunnen nemen op een mooie en bij ons passende manier.

De kinderwens was echter nog groter geworden na het zien van onze 2 mannetjes..... en dus hebben we weer IVF gedaan.

Poging 1: geen eicellen opbrengst. Werd dus een gesprek erna dat we wellicht moesten denken aan stoppen, ook gezien mijn leeftijd (inmiddels 41 jaar jong)

Poging 2, met het maximale aan hormonen en een punctie op de OK omdat er door mijn baarmoeder heen geprikt moest worden, wel embryo's, geen zwangerschap.

Poging 3; zelfde ritueel als poging 2

Poging 4: zelfde ritueel, en nu......:zwanger:

Ik ben nu precies 14 weken zwanger. Vanwege ons verleden is het niet een ontspannen zwangerschap en ben ik veel in het ziekenhuis te vinden.

- Vrijdag gaan ze operatief een cerclage zetten (bandje om mijn baarmoedermond) om vroegtijdige ontsluiting proberen te voorkomen

- Vandaag hebben ze voor de eerste keer een weeenremmende injectie gezet, dit gaat elke maandag tot aan week 34 (als we dat halen)

- Elke week zal er een echo plaatsvinden om te kijken naar de baby (vooral om mij en de artsen gerust te stellen)

- Om de week een afspraak bij de perinatoloog om naar de cerclage te kijken en een echo van de baby te maken

Jullie snappen denk ik een beetje hoe spannend het is, maar vandaag is de dag dat ik hier mee ga schrijven. We hebben vandaag de eerste injectie gehad, een goede echo (ligt 4 dagen voor op de groei) en een goede uitslag van de combinatietest gezien mijn leeftijd.

Ik hoop dat jullie niet schrikken van mijn verhaal, maar ik dacht als jullie eerdere berichten gaan lezen, zien jullie alles van mijn eerdere zwangerschap. Het is ook geen geheim, maar ik wil ook niet mensen ongerust maken. Nou ja, hopenlijk snappen jullie mij een beetje.

Groetjes Zomer (Esther)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden