Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi iedereen.

Ik ben aan het bibberen en zie een slapeloze nacht tegemoet omdat ik morgen die gevreesde 12 weken echo heb en ook die combitesten. :nerves::helluup::fear:

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames, vandaag weer een echo gehad, ben nu 12 weken en 1 dag.

De kleine was flink aan het heen en weer springen haha, zag er super schattig uit!

Mag nu naar een verloskundige toe, moest mij nog wel laten prikken op anticardiolipine antistoffen aangezien mijn zusje dit ook heeft en

daardoor het help syndroom had gekregen (hier heb je dan een hogere kans op) Als uit de uitslag blijkt dat dit ik dit ook heb moet ik weer terug naar de gyneacoloog. Krijg met 2 weken de uitslag hiervan.

Helaas nog steeds misselijk en overgeven alhoewel ik wel het gevoel heb dat het langzaamaan steeds beter gaat :)

Volgende week dinsdag de afspraak bij de verloskundige!!!

@Ting, mijn borsten doen nu ook minder pijn, ze jeuken wel heel veel, maar dat zal wel door de groei komen.

Ik probeer ze nog steeds in mijn oude BH's te proppen aangezien ik nog niet echt in staat was om naar de stad te gaan.

En wil mijn man het niet aandoen dit voor mij te laten kopen haha!! Ik ben nu 7 kg kwijt maar mijn buikje begint al wel te komen hoor :))

@Ymkeh, fijn dat alles goed was met de echo, ik kon het ook nog steeds niet geloven maar nu ik al 4 goede echo's heb gehad komt het bij mij nu wel binnendringen. Ik vond het ook super spannend tot de 12 weken. Je zult zien dat je dan toch echt het besef krijgt :)

Geplaatst

Vanuit deze kant helaas iets minder nieuws met de 12 weken echo. We hadden besloten om geen combi test te laten doen, maar tijdens de echo zag dacht ik te zien dat de nekplooi dikker was dan de vorige keer, vandaar dat ik vroeg aan de echoscopiste of dit echt de nekplooi was. Het bleek inderdaad dat deze 3,5 mm was en dit betekend dat we kans hebben op een vergroot risico op een kindje met een hartafwijking en/of misschien een kindje met het syndroom van Down. Dit was wel even slikken, want wat nu? Er werd voorgesteld om direct met een gynaecoloog in gesprek te gaan, zodat we een goede beslissing konden nemen hoe we nu verder wilden. Erg fijn was dat de gyn met 5 minuten al bij ons was en ons rustig alles uitlegde. We hebben nu besloten om alsnog geen combi-test te laten doen (dit zou alsnog kunnen), omdat we het kindje zeker weten willen houden en dan zou het er dus niet anders op worden. Het is een kansberekening waarna je een punctie zou moeten laten doen wat weer kans op een miskraam met zich meebrengt, dus dit willen we ook niet. Er is nu besloten om een speciale 20-weken echo uit te voeren, waarbij de gyn zelf de echo doet en het hartje grondig onderzoekt. Het is allemaal wel even anders gelopen dan we ons hadden voorgesteld, maar we zijn allang blij dat we onze kleine uk hebben zien spartelen en zwaaien, zo bijzonder!!!

Geplaatst

@Wendy en Tascha, wat super voor je dat jullie zo'n mooie echo gehad hebben, heerlijk!

@Ting, heel veel succes morgen!

@Mariek, zou je in het lijstje willen zetten dat we op 16 augustus de 20 weken echo hebben? Thanx!

Geplaatst

He bah, Liesjuh, dat is even slikken. 3,5mm is inderdaad aan de dikke kant. Fijn dat de gyn er zo snel bij kon zijn en jullie op dat moment jullie zorgen en wensen hebben kunnen uiten en bespreken. Hoop en duim voor jullie dat je bij de uitzonderingen zit, en het kindje gezond is. Dat spartelen en zwaaien doet in ieder geval heel veel goed, lijkt me.

Wij wachten hier nog op de uitslag. Ondanks dunne nekplooi kunnen de bloedwaardes de berekening nog flink naar beneden trekken, dus toch wel spannend. Want begrijp je beredenering wat de vruchtwaterpunctie betreft. 1 op 360 kans dat je een miskraam krijgt daarvan. Het blijft heel klein, maar je vergeeft het jezelf nooit als het je overkomt en het kindje blijkt gewoon gezond te zijn... Aan de andere kant, ken inmiddels 2 gevallen waarbij de kansberekening heel gunstig was (1:5000 en 1:2000) en beide toch een kindje met Down kregen. Alleen de vruchtwaterpunctie geeft zekerheid. Je begrijpt het, we zijn er nog niet helemaal over uit wat we straks met de uitslag gaan doen. Wat de uitslag ook moge zijn.

@Wendy, fijn dat je een goede echo hebt gehad. Blijf bijzonder he, om je kleintje zo te zien. Wel vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Hoop dat het snel overgaat.

Hier voornamelijk einde middag en avond/nacht misselijk. Na 5 uur gaat er niet veel meer in. Een kleine salade hooguit, of een stukje vis ofzo. Maar dat was het dan. Las in het grote geboorteboek dat gemberthee goed schijnt te werken tegen de misselijkheid. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik ga het zo eens proberen, misschien dat het scheelt.

@Ting, succes morgen! Hopelijk krijg je een spartelend kleintje te zien met een mooi dunne nekplooi! Duim voor je.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij hebben even goed de schrik gehad. Afgelopen zaterdag een flinke bloeding gehad ( en Dan bedoel ik ook echt veel bloed). We schrokken ons helemaal dood. Gelukkig 2 uur later stopte het vloeien. Omdat ik geen kramp had dacht ik toch maar te wachten tot zondag. Helaas heel vroeg wakker met menstruatie krampen. Echt ik hoop dat jullie het niet mee gaan maken. Gelijk ziekenhuis gebeld en mochten direct komen wat een opluchting. Er werd direct met de echo gekeken en gelukkig bleek de kleine nergens last van te hebben. Zo lief het kan al op het duimpje zuigen.

Er bleek een ader in de baarmoedermond te zijn gesprongen. Gelukkig dus niets aan de hand. Maar wat schiet je toch in de stres zeg. Gelukkig mogen we morgen weer via de 3D kijken ben zo benieuwd.

@Liesjuh jeetje wat ongelofelijk schrikken dat je zag dat de nekplooi zo dik was. Wel heel knap dat je dat zelf al opmerkte. Ik ben echt heel benieuwd war er bij jullie uit de test komt. Ga voor jullie duimen dat het allemaal mee gaat vallen.

Slaap lekker allemaal ik kruip mijn bedje in.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]16 aug (20 weken)[/TD]

[TD]9 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]27 juni (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]6 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]28 juni (combitest)[/TD]

[TD]12 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]28 juni (3D)

9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( 37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD]3 juli[/TD]

[TD]3 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]22 juni

2 juli[/TD]

[TD]2 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Sjemig, Renate, dat lijkt me doodeng!! Wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig maar een gesprongen adertje. Krijg het hier spontaan een beetje benauwd van. Erg blij te horen dat er verder gelukkig niks aan de hand is. Enjoy de 3D echo morgen!

Geplaatst

Renate. Jeetje dat is schrikken maar wat fijn dat het goed is en dat je hebt kunnen zien dat de kleine op haar, weet niet waarom ik haar schrijf haha zuigt.

Liesjuh ook ik ga duimen voor jullie dat het goed komt

Wendy en tascha gefeliciteerd. Wat fijn!!! Ik hoop er inderdaad ook in te groeien :).

Ting heel veel succes morgen denk aan je

Liefs slaap lekker

Geplaatst

Jeetje renate, dat is schrikken zeg! Pfff fijn dat het met het kindje goed gaat. Dat er zo ineens een adertje kan knappen... @liesjuh, wat een spanning ineens. Hopelijk blijkt dat er niets aan de hand! Wel fijn dat jullie meteen zo goed werden opgevangen.

Geplaatst

Liesjuh, ik lees dat in 60-70% van de gevallen van een verdikte nekplooi de baby's geen afwijkingen hebben. Zie http://baby-op-komst.nl/439/nekplooimeting.html Dat valt mij in ieder geval alles mee!

Nou, die gemberthee was geen succes. SMERIG!! :sick: Ging haast over m'n nek van de thee zelf, haha. Maar misschien had ik 'm ook te sterk gemaakt... vanavond toch nog een keer proberen, en dan een veel slapper aftreksel maken.

Geplaatst

Hoi Dames,

er zijn hier al behoorlijk wat dames die wat verder zijn of ongeveer even ver zijn, maar ik heb toch een vraagje, mijn borsten lijken minder vol en in ieder geval niet meer gevoelig, eerst waren ze zwaar maar dat is niet meer. Is dat normaal in week 10? Voel wel wat kleine dingetjes, minimaal in mijn lies en buik, dus dat stelt wel weer gerust, maar wilde toch even checken, ook veel minder moe, niet meer misselijk enz. Had iemand dat ook vanaf week 9?

Geplaatst

Ik heb de uitslag van de combinatietest binnen: 1 op 810 voor Down en 1 op 7100 voor Edwards/Patau. Verre van een verhoogd risico dus, zeker gezien mijn leeftijd, dus ik denk dat we hier blij mee mogen zijn!

Ymkeh, mijn borsten werden ook minder gevoelig rond die tijd. Wel bleef ik moe en misselijk (ben ik nog steeds...)

Geplaatst

@Mariek, bedankt voor het delen van de site, zelf heb ik bewust niet op internet gezocht, omdat ik dan vaak de meest vreselijke dingen lees en daar had ik effe geen zin in. Maar deze site omschrijft heel duidelijk de situatie, nu maar hopen dat we bij die 60/70% zitten!

Wat heb je een mooie uitslag gekregen! Ik neem aan dat je nu geen vruchtwaterpunctie meer gaat doen?

Waarvoor wou je de gemberthee drinken? Hahaha.... moet er wel om lachen hoor.. misschien tegen de misselijkheid, terwijl je er juist misselijk van wordt???

@Renate, jeeh wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, bah! Gelukkig bleek later alles in orde. Hoe was de 3D echo?

@Ymkeh, ik heb ook geen gevoelige borsten hoor en ben totaal niet misselijk. Ik was wel erg moe, kon de hele dag wel slapen, terwijl het vanaf vorige week een stuk beter is! Ik denk eerlijk gezegd dat je weinig aan onze verhalen hebt, omdat iedere zwangerschap anders is. Mijn vorige zwangerschappen was ik ook kotsmisselijk, terwijl ik nu totaal geen last heb!

@Ting, hoe was je echo? Hopelijk wel een mooie nekplooimeting gehad?

Geplaatst

Hoi Ymkeh: Ik ben net zo ver als jou. Ook 10 weken. Ook super onzeker. Zelfs na zien van 3 prachtige echo's.

Je moet nu niet meer op je kwaaltjes gaan letten. 12 weken kwaaltjes is gemiddeld. Bij de 1 eindigt het al na 10 weken, bij de ander na 14.

Ik zelf had ook tijdje geen kwaaltjes en bij mij is nu juist weer opgezet. Maar wel of geen kwaaltjes zegt niks over de zwangerschap zelf.

De kans dat nu nog mis gaat is minder dan 2% en ik probeer daarom nu te gaan genieten en erop te vertrouwen dat goed komt. Maar ik snap je helemaal: makkelijker gezegd dan gedaan. Maar anders blijven we zo doorgaan en draai je uiteindelijk helemaal door. Laten we erop vertrouwen dat goed komt. Dat hebben we wel verdient ;)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Gelukkig is alles in orde, ik ben uiteindelijk 13 weken en 1 dag. Mijn kindje is nu 6,9cm en heeft een nekplooi van 1 mm. Nu nog de bloedwaarde afwachten. Hopelijk is dat in orde. Maar ik heb het zien bewegen en heeft zelfs eens zijn handje opgestoken om "hallo" te zeggen. pppfff amai, wat een pakjes stress minder.

Bedankt allemaal om voor mij te duimen.

groetjes

Ting

Geplaatst

Helaas hier geen goed nieuws... vanmiddag de tweede echo gehad, maar helaas geen kloppend hartje meer...ons minimensje heeft het niet gered... en dat terwijl ik me super zwanger voel. We hadden dit niet zien aankomen en zijn er stuk van.. ik ga dus het bankje verlaten (ook al had ik hier weinig geschreven). Ik wens jullie veel succes!

Geplaatst

Oh nee, Mare, wat vreselijk. De grootste angst van iedereen hier... Heel, heel veel sterkte met het verwerken van deze grote klap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden