Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik heb mijn gynaecoloog kunnen bereiken en ik wordt morgen ingeleid. Ik kon kiezen of ik niet eerst nog een CTG scan wou en afwachten. Maar ik ben het echt beu. Ze hadden mij nooit mogen wijsmaken dat ik vanaf 27 december kon bevallen. Ik zou nog voor mijn uitgerekende datum van 2 januari bevallen met die 5cm ontsluiting. De laatste dagen ben ik zo zenuwachtig en maak ik mij veel te veel zorgen dat het net nu nog zou fout lopen.

Morgen mag ik ook mee mama spelen.

Dag dikke buik, maagzuur, moeilijk draaien 's nachts maar ook dag beweging in mijn buik, dag schopjes, dag echo's.

Welkom dochter, gezin, gewone kleding, maar ook slapeloze nachten en volle pampers.

Sorry voor mijn egoberichtje. Maar ik ben echt blij dat het nu eens aan mij is.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Ting, ik ben al opgelucht als ik het lees, hoe moet het wel niet voor jou zijn? Ik wens je morgen een prachtige dag!

Welkom mooie dochter op deze wereld!

Lieve groet, Zomer

Geplaatst

*** breek even in ***

Lieve Ting, wat fijn voor je dat er nu eindelijk duidelijkheid is. Vanaf morgen is er een nieuwe wereldburger: een mooi klein meisje. Ben zo blij voor je dat je morgen mama gaat worden. Het zijn nu echt de allerlaatste loodjes, nog even volhouden. Zet hem op morgen.

Liefs van Nikkie (van het 40+ topic)

*** breek weer uit ***

Geplaatst

*** breek nog even in ***

Voor alle nieuwe mama's: gefeliciteerd met jullie kindjes. Geniet ervan!

Mariek en Liesjuh, ik wens jullie & jullie kindjes veel kracht en sterkte toe in deze spannende & moeilijke tijden.

*** breek weer uit ***

Geplaatst

Dames ik wil jullie vertellen dat R.omee M.arlyn geboren is! ze is een prachtig meisje van 3900 gr (37+4) en 52 cm. Ze is met een keizersnede gekomen ivm stuitligging.. Die was net afgesproken voor a.s. Woensdag...toen snachts om 4uur mijn vliezen spontaan braken! Dus toen werd ze zaterdag 5jan gehaald om 11.12 uur.

Het gaat prima met ons beide ..morgen naar huis en da lekker kramen!

voor de andere succes... En sterkte met de kindjes die iets minder goede start hebben!

Geplaatst

Britt, gefeliciteerd met jullie dochter!! Een mooi geboortegewicht voor ruim 37 weken ;-) En een prachtige naam! Geniet van je kraamtijd.

Ting, heel veel succes en sterkte morgen! Fijn om nu eindelijk te weten dat het echt gaat gebeuren en je kindje geboren gaat worden. Kan me heel goed voorstellen dat je het wachten helemaal beu bent. Hoop op een voorspoedige bevalling voor je!

Geplaatst

Iedereen bedankt voor jullie steun. Ik ga er zeker aan denken als ik morgen in arbeid ben. :thmbup:

Veel succes voor de mensen die nog moeten bevallen, hopelijk duurt het niet zo lang als bij mij.

De mama's en kindjes die het eventjes moeilijk hebben. Veel moed en blijf er in geloven. Het komt allemaal wel goed.

Ting

Geplaatst

Britt, Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, erg mooie naam!!! Ik ga maar weer eens het lijstje naar voren halen. Leuke bezigheid, ben gewoon jaloers op al die baby's die al geboren zijn :) Ik wil ook......................

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------

[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---

[/TD]

[TD]

Bijzonderheden---------

[/TD]

[TD]Geboren---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]2 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]3 januari

[/TD]

[TD]dochter met 34.6 wkn geboren, veel last van harde buiken

[/TD]

[TD]26-12-2012: Wout

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD]Inleiding week 39 ivm ventriculomegalie

[/TD]

[TD]28-12-2012: Romijn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]5 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]5 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]6 januari

[/TD]

[TD]uterus bicornis (afwijkende baarmoedermond), preventief een ruggenprik bij bevalling

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]7 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]10 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]14 januari

[/TD]

[TD]Inleiding week 38 ivm eiceldonatie, pijn en ligging placenta

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]19 januari

[/TD]

[TD]volledige bedrust ivm bekken/heupen/rug

[/TD]

[TD]05-01-2013: Romee Marlyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa (37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]21 januari

[/TD]

[TD]Zoontje geboren met hydronefrose. Goede zwangerschap, fit en energiek.

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]24 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet

[/TD]

[TD]24 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]27 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zomer (41 jaar, 3e kindje)

[/TD]

[TD]28 januari

[/TD]

[TD]verhoogde kans op vroeggeboorte, cerclage gezet, onder verscherpt controle bij gyn, bekkenpijn

[/TD]

[TD]03-01-2013: Koen [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Breek ff in....

TING!! Bijna!! Hehe, wat n gewacht voor je. Morgen is DE DAG!!

Heel veel sterkte, kracht, succes en op naar n schattig mini Tingetje.

Kus, mees

Andere meiden, gefeliciteerd met jullie beebjes en die nog moeten bevallen, veel succes!

Breek uit....

Geplaatst

Hoi Linda, nog even en dan is het bij jou ook zover!

Zou je achter mijn naam nog Koen willen vermelden? Dank je! (3-1-2012]

Britt, gefeliciteerd! Mooi om te lezen dat het goed is gegaan. Genieten dus!

Ting, zet em op!

Liefs Zomer

Geplaatst

Even geen tijd om alles te lezen, maar zie dat jullie dochter is geboren Britt, prachtige naam :) !! Ook wij kunnen op het lijstje, zondagnacht is via een natuurlijk bevalling en geen kunstingrepen via een droombevalling van 1ste wee tot geboorte in ruim 1 uur onze flinke dochter Lauren geboren, 4480 gram. Dus Ting ook bevallingen van grote kindjes kunnen meevallen! Ik heb haar zelf mogen opvangen bij de geboorte en het was zo ontspannen en anders dan mijn 1e bevalling, echt genieten. Onze Romée is ook echt een trotse grote zus!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------

[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---

[/TD]

[TD]

Bijzonderheden---------

[/TD]

[TD]Geboren---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]2 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]3 januari

[/TD]

[TD]dochter met 34.6 wkn geboren, veel last van harde buiken

[/TD]

[TD]26-12-2012: Wout

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD]Inleiding week 39 ivm ventriculomegalie

[/TD]

[TD]28-12-2012: Romijn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]5 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]5 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]6 januari

[/TD]

[TD]uterus bicornis (afwijkende baarmoedermond), preventief een ruggenprik bij bevalling

[/TD]

[TD]06-01-2013; Lauren[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]7 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]10 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]14 januari

[/TD]

[TD]Inleiding week 38 ivm eiceldonatie, pijn en ligging placenta

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]19 januari

[/TD]

[TD]volledige bedrust ivm bekken/heupen/rug

[/TD]

[TD]05-01-2013: Romee Marlyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa (37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]21 januari

[/TD]

[TD]Zoontje geboren met hydronefrose. Goede zwangerschap, fit en energiek.

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]24 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet

[/TD]

[TD]24 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]27 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zomer (41 jaar, 3e kindje)

[/TD]

[TD]28 januari

[/TD]

[TD]verhoogde kans op vroeggeboorte, cerclage gezet, onder verscherpt controle bij gyn, bekkenpijn

[/TD]

[TD]03-01-2013: Koen

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Laure, ook weer zo'n prachtige naam!!!! Wat een snelle droombevalling zeg. heerlijk en nu gaan genieten he?

Geplaatst

CC, gefeliciteerd!!! Wauw, 1 uur en 'ontspannen', dat klinkt echt als een droombevalling! Hoop dat je weinig last hebt van naweeën. Geniet van je dochter!

Geplaatst

Ccthuis. Ik ben ook bevallen van in mijn ogen een ferme brok. 3750gr en 51 cm.

Haar naam is Anaïs.

Proficiat ccthuis.voor je gemakkelijke bevalling. De mijne was vrij zwaar ondanks mijn 5cm opening. En in plaats van natuurlijk zoals ik wou. 100% kunstmatig bevallen. Typisch.

Geniet van je kindje. Lauren. Mooi naam hoor.

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties, het gaat heel goed hier.......meloenen ehh borsten met wat stuwing, maar Lauren is een heel tevreden meisje. Ting, wat vervelend dat het toch een zware bevalling is geworden, hopelijk wel een voorspoedig herstel! Mooie naam, die is hier ook voorbij gekomen. En idd een babietje van 3700 gram is zeker een flinke! Ik wens je een fijne kraamtijd, fijn samen genieten. Ik heb nog niet alles terug gelezen, maar ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat en ik heb gisteren nog even aan Liesjuh gedacht (hoop zo dat de operatie goed is gegaan). Linda en andere mama's to be, succes met de laatste loodjes, binnenkort is het ook bij jullie zover.

Geplaatst

Britt, Ting en CC, Gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes!!!

Hopelijk gaat alles goed met jullie en kunnen jullie gaan genieten van de kraamtijd.

Wout lijkt alles goed te doorstaan, de operatie is goed verlopen. Hij wordt straks van de beademing afgehaald, dus dat wordt weer een spannende tijd.... hopelijk gaat dit goed. Mocht hij niet goed zelf kunnen ademen dan kan het zijn dat hij voor de tweede keer geopereerd moet worden, we moeten afwachten hoe hij hierop reageert.

Geplaatst
Ccthuis. Ik ben ook bevallen van in mijn ogen een ferme brok. 3750gr en 51 cm.

Haar naam is Anaïs.

Proficiat ccthuis.voor je gemakkelijke bevalling. De mijne was vrij zwaar ondanks mijn 5cm opening. En in plaats van natuurlijk zoals ik wou. 100% kunstmatig bevallen. Typisch.

Geniet van je kindje. Lauren. Mooi naam hoor.

Ting, ook op dit topic nogmaals::confettistars::clap2::bcbbgirl2: GEFELICITEERD!!!!

xxx, mees

Geplaatst

Oh.. wat gebeurd er hier veel! Ik kan het bijna niet bijhouden! GEFELICITEERD in ieder geval. Wat gaat het nu snel en wat zijn er een mooie kindjes geboren van dit toppic.

Wij hebben spannende dagen achter de rug! Koen mocht naar huis (met heel veel regels van hoe we met hem om moeten gaan vanuit de couveuse afdeling). Natuurlijk waren we heel blij, want hij is nu eenmaal veel te vroeg geboren (36+3). Alleen bleek de eerste nacht dat hij niet goed dronk, overleg met de mensen uit het ziekenhuis en uiteindelijk is mijn man naar het ziekenhuis gereden midden in de nacht om andere flessen te halen. Boodschap was dat als hij ook daarmee niet goed ging drinken we meteen weer terug moesten en dan zou hij weer een neussonde krijgen... gelukkig pakte hij die fles wel en hebben we inmiddels flessen die hij goed kan drinken. Borstvoeding geven doe ik wel, alleen eerst kolven omdat we zeker moeten weten dat hij genoeg drinkt....

Maar vandaag was alles weer oke en zit hij zelfs weer op zijn geboortegewicht, best snel na 1 week. We krijgen steeds meer ruimte om te genieten en zelfs om wat dingen voor onszelf te doen. Wat zijn we blij met hoe het nu gaat en vooral met HEM!!!!!

Tot zover, ga nu lekker even koken, ook al is staan soms nog wat lastig met wond van de keizersnee.

Meiden, later reageer ik weer uitgebreider. En ik lees in ieder geval alles omdat ik heel benieuwd ben hoe het met jullie gaat!

CCthuis en Ting, wat een mooie berichten!

Liesjuh, hoe is het gegaan met de beademing?

Liefs Zomer

Geplaatst

Mijnkindje neemt de dag voor de nacht en de nacht voor de dag. Ik heb dus snachts bijna geen slaap. Wel pittig zwaar. Ik hoop dat ze zich aanpast en een correct dagritme omdat ik dan toch eens 5uur ga kunnen slapen. Dat is al 5 dagen geleden. Voor mijn inleiding heb ook ook al heel de nacht niet geslapen. Ik hoop dat jullie,kindjes dit niet hebben.

Ting

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden