Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

*** breek in ***

lieve Mariek gefeliciteerd met je zoon. Las het van de week al maar toen deed mijn phone raar.

Geniet van je mannetje , liefs eer

Ook alle andere moeders die al bevallen zijn gefeliciteerd en voor de dames die nog mogen bevallen zet hem op en natuurlijk alle goeds voor 2013 voor jullie allemaal

*** breek uit ****

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een berichtje. Controle gehad aan de monitor. Ik heb 10/10 gekregen voor mijn CTG-scan. Allez bon, ik zo niet mijn kindje wel. De hartslag was prima. Ik heb toch een intern onderzoek gekregen en alles is OK. Ik zit nog steeds met mijn 5 cm opening. Blijkbaar heb ik een sterrenkijkertje en dat zou de boel vertragen. Ik ben nu wel een beetje stript. Misschien zal dit alles op gang brengen. In ieder geval heb ik 5 dagen om spontaan te bevallen anders moet ik terug naar mijn gynaecoloog op 7 januari als ze uit vakantie is. Dan zou ik 40 weken en 5 dagen zijn. Dus je kan perfect met 5 cm lopen voor een paar weken. Ik ben wel opgelucht dat alles OK is en nu ik toch niet meer zeker ben van de datum ben ik weer wat geruster. Het kan voor morgen zijn of later we zien wel. :waiting: Ga alvast mijn kerstboom aftuigen dat ik niet meer met kerstversiering zit als ik terugkom uit het ziekenhuis.

Geplaatst

Ting, fijn dat de CTG er zo goed uitzag. Hebben ze op de echo gezien dat je kindje een sterrekijker is?

Zo zie je maar dat 5 cm ontsluiting ook niet alles zegt! Maar nu heb je tenminste wel een duidelijke datum van 7 januari in de kalender en kan je daar naar toe leven. (en kan je inderdaad de kerstspullen opruimen zodat er straks ipv kerstkaartjes allemaal leuke geboortekaartjes komen te staan in je huis!)

Mariek, kun je ons al meer vertellen over de onderzoeken?

Ik was even wat meer afwezig de laatste dagen.... In de nacht van 30 op 31 december toch weer naar het ziekenhuis ivm minder leven voelen. Zoon lag zo dubbel, dat zijn voeten tegen zijn hoofd aanlagen en dan ook nog geheel tegen mijn dikke (aan de voorkant liggende) moederkoek. Vonden het dus logisch dat ik niks voelde, maar wel heel verstandig dat we waren gekomen.

op 31e hadden we al een reguliere afspraak staan met onze Gyn, hebben een uur lang alle scenario's doorgenomen die er volgende week zijn. Dat gaat van cerclage weghalen en meteen bevallen, tot aan dagenlang opwekken dmv een ballonnetje en een hormoonveter. Ik zal jullie de details besparen. Maar ik was gewoon zo emotioneel de afgelopen dagen... Ik merk dat de spanning voor ons soms echt teveel aan het worden is. We kunnen bijna niet geloven dat wij ook een levend kindje krijgen en dat we niet na de bevalling een begravenis moeten gaan regelen.

Optie van het ziekenhuis was om nu al opgenomen te worden tot na de bevalling, maar om nu 2 weken daar te liggen... zag ik ook niet echt zitten! Nu gaat het iets beter, het is al woensdag en aankomende maandag dan gaan ze het bandje weghalen en zijn we weer een stapje verder.

Deze week de kerstspullen weghalen en mijn ouders komen vrijdag langs om het hele huis schoon te maken zodat we hopenlijk volgende week thuis komen met onze zoon in een lekker schoon huis!

Nou genoeg geklaagd en ego bericht gestuurd, maar ik moest het echt even kwijt!!!!

Liefs Zomer

Geplaatst

Absoluut geen egobericht zomer. Ik leef helemaal met jullie mee en wens je heel veel sterkte met deze laatste zwangere maar ook spannende dagen. Het gaat echt gebeuren, jullie zoontje is er bijna! Ting ook aftellen, toch weer fijn een goede CTG. Mariek, idd hopelijk voor jullie ook goed bericht van onderzoeken bij mooie Romijn. Nou hier klaar voor morgen, kan het bijna niet voorstellen dat we dan ons tweede wondertje in onze armen hebben. Ik ben best bang voor de bevalling en dat alles goed gaat, maar ook zo benieuwd!

Geplaatst

Ccthuis, succes morgen! Ik hoop dat de spanning voor de bevalling morgen weg zal vallen, dat alles goed verloopt en je snel je kindje vast zal houden!

Ik duim morgen voor je!

Gr zomer

Geplaatst

Zomer71, jij ook veel succes hé, Je bent er ook bijna.

CCthuis, veel succes morgen, ik ben ook bang voor de bevalling hoor. Nu ik zit met dat sterrenkijkersverhaal blijken dit zware bevallingen te zijn. Ik hou mijn hart vast. Het leuke bij jou is dat je het al weet hé. Deze nacht veel gerommel maar toch niks dat doorzet. Wie weet komt het morgen ook bij mij. 4 januari is een mooie datum. Een vlotte bevalling gewenst en wolk van een baby straks. :goodluck:

Geplaatst

Bedankt dames, maar ben weer thuis. Lang verhaal, wel rug weeën, maar geen enkele mm ontsluiting verder en soort van allergische reactie. vanochtend 4 inleidingen en stuk voor stuk zie ik ze uit de verlos komen met een baby, maar goed......nu nog weeën en harde buiken, dus wie weet zet het nog door. Mijn baarmoedermond zit nu nog te ver naar achter gekanteld om de vliezen te breken. He maar Ting, mijn dochtertje was ook een sterrenkijkertje en idd ook een zware bevalling, maar dat kwam door meer factoren. Ze kunnen dit goed in de gaten houden bij de bevalling, dus hopelijk valt het mee! Ik ben wel een stuk van de angst van de bevalling kwijt, want kon goed meepuffen bij de weeën en voelde al iets van een stofje opkomen (soort van oerdrift) wat de pijn verzacht. Wij vrouwen kunnen dat!!! Jullie sterkte nog, met de laatste loodjes.

Geplaatst

Ccthuis, jeetje, dat is toch wel onverwacht? En nu? Morgen weer terug of kijken wat je lijf gaat doen?

Goed om te lezen dat je angst minder is!

Liefs Zomer

Geplaatst

Och CCthuis, ook niet leuk om te horen. Wel leuk dat je je angst kwijt bent. Misschien heb je ze via internet aan mij gegeven want nu zit ik ermee :-). Ik maakte mijn nooit veel zorgen voor die bevalling maar nu met dat sterrenkijkerverhaal voel ik me ineens niet meer zo zeker. Ik verlies momenteel veel van die slijmprop en heb meestal zo een drukkend gevoel. Ik ben woensdagmorgen gestript dus normaal moet die binnen de 48 uur resultaat geven. (Nog 12 uur te gaan :-). ik voel mij ineens ontnuchterd niet alleen de bevalling maar ook mijn totaal onervarenheid met baby's begint mij ook parten te spelen. Ik word echt onrustig, bang en zenuwachtig. :sweat::nerves:

Geplaatst

Ohh Ting, wat vervelend! Ik was bij de 1e meer onbevangen voor de bevalling dan nu, maar juist weer meer zenuwachtig hoe ik als mama zou zijn en daar groei je in, echt waar! Je hebt al 5 cm, dus bent een heel eind op weg. Waarschijnlijk heb je je kindje dadelijk vrij snel in handen, misschien moeten ze een knip zetten ivm de ligging van jouw kindje, maar daar voel je niets van. En je krijgt er zoveel moois voor terug! En nogmaals, daar groei je in. Je leeft er zo lang naartoe en dan opeens is zij/hij er. Hopelijk kan je wel redelijk "goed" slapen en uitgerust de bevalling in. Echt je kunt het meid en anders ook even jouw angst uitspreken bij de verloskundige en eventueel wat scenario's opstellen, wat betreft pijnbestrijding en stappen die genomen worden. Heel veel sterkte en ik wens je een heel vlotte bevalling! Echt je kunt het!!

Geplaatst

Hoi allemaal

CC wat een lief laatste berichtje van jou - je spreekt uit ervaring dus positeve aanmoediging is voor ons niet ervarenen goed om te horen. Volgens mij gaat het bij jou vandaag of morgen gebeuren?!

Ting het lijkt me dat je gewoon te lang aan het wachten bent voor je gevoel en je je daarom al drukker begint te maken om vanalles. Dat is normaal lijkt me, je zit maar te piekeren en in jouw situatie is het volgens mij heel moeilijk om afleiding te vinden, geestelijk en lichamelijk. Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk te rusten en daarmee rustig te blijven, is goed voor jou en de baby he! zet hem op meid, je bent er bijna..

Zomer voor jou ook een spannende tijd/ weekend, maandag gaat het 'bandje' er dus af? Wel geweldig dat alles goed is gegaan in deze zwangerschap, bhv zo een klein 'hulpstukje'(had er nooit van gehoord). Maak jij je zenuwachtig of zie je uit naar de bevalling?

Bij mij zelf gebeurt nog niet veel (uitgerekend vandaag..), beetje meer menstruatie achtige krampen dan eerder, door het indalen of voorweeen geen idee. Stelt niet veel voor. Kindje beweegt nog flink, ik schijn nog ruimte in mn buik te hebben dus ben bang dat dit een latertje wordt.. heb het wel een beetje gehad het slecht mobiel zijn en thuis hangen, die enorme buik en enorme olifantenpoten, dus ik kijk uit naar mn eerste weeen!

:gekruiste vingers 2 voor iedereen die nog moet bevallen....

Geplaatst

Juul_75, bedankt voor je steun. Ik ben eigenlijk nu ook nog maar 40 weken en 2 dagen. Zo "overtijd" is dat niet. Maar ik ben het beu om te wachten. Ik was gelukkig deze morgen om alleen al boodschappen te kunnen doen met mijn vriend samen om eens buiten te zijn. Als je hier zo binnen zit ben je veel te veel gefocust op die bevalling en zo. Ik vermoed dat mijn gyn me zal inleiden volgende week als ik het weekend zonder bevallen door kom. Ben vooral bezig met het gewicht van dat kindje. Het woog op 39 weken 26 december al 3400gr. Ik woog 2300gr als ik geboren ben, klein verschil hé. :) Ik zit ook met zeurende pijntjes en slijmpropperij en dat is het dan, vooral 's nachts. Dat strippen heeft niks gewerkt. Ik heb ook nog wel beweging en voldoende vruchtwater. Ze zal er wel eens willen uitkomen zeker één van dezer. Mijn tante is 1 maand overtijd gegaan. Toen ging dat nog. Ze was voorzien op 5 mei en ze is 31 mei bevallen. Dat zou nu niet meer kunnen maar wel straf dat ze vroeger daar niet zo wakker van lagen.

Veel succes met de laatste dagen wachten hé. Wie eerst :-) ?

Geplaatst
Juul_75, bedankt voor je steun. Ik ben eigenlijk nu ook nog maar 40 weken en 2 dagen. Zo "overtijd" is dat niet. Maar ik ben het beu om te wachten. Ik was gelukkig deze morgen om alleen al boodschappen te kunnen doen met mijn vriend samen om eens buiten te zijn. Als je hier zo binnen zit ben je veel te veel gefocust op die bevalling en zo. Ik vermoed dat mijn gyn me zal inleiden volgende week als ik het weekend zonder bevallen door kom. Ben vooral bezig met het gewicht van dat kindje. Het woog op 39 weken 26 december al 3400gr. Ik woog 2300gr als ik geboren ben, klein verschil hé. :) Ik zit ook met zeurende pijntjes en slijmpropperij en dat is het dan, vooral 's nachts. Dat strippen heeft niks gewerkt. Ik heb ook nog wel beweging en voldoende vruchtwater. Ze zal er wel eens willen uitkomen zeker één van dezer. Mijn tante is 1 maand overtijd gegaan. Toen ging dat nog. Ze was voorzien op 5 mei en ze is 31 mei bevallen. Dat zou nu niet meer kunnen maar wel straf dat ze vroeger daar niet zo wakker van lagen.

Veel succes met de laatste dagen wachten hé. Wie eerst :-) ?

Ikke eerste ikke eerst! Haha.. nou om eerlijk te zijn denk ik wel regelmatig, uh nog even genieten van de stilte in huis.. van de tijd voor mezelf enzo.. ben geestelijk toch wel in de weer, om afscheid te nemen van mn oude leventje zeg maar. Dat heb ik tijdens mn zwangerschap niet heel erg gedaan, ben gewoon doorgegaan met alles.. ik doe nog steeds geen tukkies (nooit gedaan ook tijdens de zwangerschap..) dus, dat 'wachten' aan het eind kun je ook proberen te gebruiken zeg maar voor jezelf, om je voor te bereiden ofzo.

Serieus, geniet nog maar ff van de rust. Want straks zijn we op oproepbasis 24 uur beschikbaar voor onze kindjes en zijn deze rustige tijden verleden tiiijjjjddd! Misschien kun je een mooi boek lezen nog even, of een paar lievelings filmpjes kijken?

Ik ben het hele huis aan het schrobben, op internet van alles aan het lezen, werkt wel de dagen vliegen om..

Je was idd wel een ieniemiene babietje! Ik vind de dikkere baby's eigenlijk wel leuker, minder 'eng 'om vast te houden denk ik. Hier: ik was 3400 gr, mn vriend 5 KG!!!!!!!!!!!!!!! bijz ijn geboorte en hij was op tijd, niet te laat.. imagine. Imagine mijn angsten.. maar de baby schijnt niet heel groot te zijn, maargoed dat zien ze pas als ie eruit komt...

Grote babies zijn trouwens niet perse moeilijker om eruit te kijgen he, hoop dat je dat weet? Dus niet teveel zorgen maken meid. Geniet de laatste dagen van de relatieve rust.

Geplaatst

Nou Ting... Ikke eerst!

Gisteravond is onze Koen geboren!!! Alles gaat naar omstandigheden goed, hij is natuurlijk pas 36+3 en heeft nog een beetje moeite met zijn temperatuur en voeding. Maar dat is te verwachten. Hij ligt in de couveuse en mag er hopelijk binnen nu en een paar dagen uit.

Ik voelde hem weer minder, ctg bleek niet goed en het werd een spoedkeizersnee. Later bleek dat hij 3 maal de navelstreng om zijn nek had.

Maar meiden... Hij is prachtig! En wat is het overweldigend om hem vast te kunnen houden. We zitten in een bubbel van geluk!

Nog even en dan hebben we allemaal ons wonder in onze armen.

(ga nu snel weer plat liggen ivm mijn hechtingen)

Liefs Zomer

Geplaatst

Zomer 71,

Van harte proficiat met je zoontje Koen. Wat goed dat ze alles op tijd hebben gezien. Ik geloof dat het kindje 2500gr moet wegen voor je ze mag meenemen naar huis?

Geplaatst

Ik breek even in.....

uiteraard mijn felicitaties voor alle nieuwe mama's! En succes voor de dames die nog even moeten volhouden!

zomer wat lees ik nu! Mijn hemel zeg wat een "geluk" die spoedkeizersnede! Ik moet er niet aan denken wat als... Pffff.gelukkig is hij veilig bij je komen liggen en in goede gezondheid, van harte lieverd!! Ik hoop dat je een goed herstel zal hebben en dat jullie snel naar huis mogen...en ik weet zeker dat zijn twee broertjes ontzettend trots zijn en ook blij! X geniet van jullie mooie wonder!

Geplaatst

ZOMER!!!!! YIHAAAAA!!!! Wat een fantastisch nieuws en wat zullen jullie blij zijn dat hij veilig bij jullie is nu!! Ik ben in ieder geval ook héél blij! En schoot vol toen ik las dat de navelstreng 3 x om zijn nekje zat, dat was bij ons ook en daardoor ook spoed ks, maar hulde aan de medische tak voor het juiste ingrijpen!! Geniet lief Zomertje, het is jullie zo gegund!

Liefs

Toverstafje.

Geplaatst

Gefeliciteerd Zomer! Wow, dat je dat goed aangevoeld hebt en een CTG hebt laten maken. Ik wens je een heerlijke kraamtijd, dat jullie fijn kunnen genieten samen! Dat Koen spoedig bij jullie thuis zal mogen zijn!

Geplaatst

Lieve zomer!!

Gefeliciteerd met jullie zoon!! Wat een mooi gevoel he... Eindelijk na zoveel ellende! Heel bijzonder.

En nog een spoed ks, heftig! Laat je lekker verwennen!

Andere meiden ook gefeli en succes voor de laatste loodjes dames;-)

Mariek ooit samen geschreven wat een prachtige naam voor jullie manneke!

Lfs

Geplaatst

Zomer, Gefeliciteerd met jullie zoon!

Hier zeer slecht nieuws..... onze zoon ligt nu in Groningen, hij heeft meerdere hartafwijkingen.... ligt aan de beademing en word w.s. maandag of dinsdag geopereerd.

Vandaar dat ik weinig/niet aanwezig ben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden