Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heerlijk dat Koen weer thuis is Zomer, nu dus echt een gezinnetje! Liesjuh, geweldig bericht! Ik blijf duimen voor kleine Wout. Ting, ik herken dat wel van mijn 1e dochter, ook lange en zware bevalling en sterrenkijkertje. Op een gegeven moment ook 4 nachten niet geslapen ivm bevalling, onrustig kindje en ziekenhuis en dat sloopt je stiekum wel. Uiteindelijk hebben wij wat aan een osteopaat gegaan ivm kiss syndroom (werveltje verschoven bij de bevalling) en ingebakerd tot 8 maanden, dat heeft wel wat geholpen. Hier gaat alles goed. Ons meisje is nu ook weer op het geboortegewicht, borstvoeding gaat heel goed. Ze hebben in het ziekenhuis op ons verzoek niet bijgevoed en we hadden een kraamsuite als gezin echt een verademing. En tja de bevalling, ik werd wakker om 2 uur om te plassen en voelde wat krampjes, om 3 uur in het ziekenhuis, toen waren de ween wel heftig maar geen storm of zo (wel op te vangen) en iets na 4 uur is ze geboren. We waren als enige op de verlos, dus alle aandacht en een topteam. Ik mocht 3 uur na de bevalling naar huis, maar kindje weer macrosoom, dus 1 nachtje gebleven om haar glucose te prikken. Het is zón lief dik knuffelbeertje, met een bos pikzwart haar.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wout blijkt een echte doorzetter te zijn, hij doet het erg goed. We zijn nu alweer op de 4e afdeling beland, eerst de Neonatologie IC, vervolgens naar de Kinder IC, hierna naar de Kinder High Care en inmiddels ligt hij op de kinderafdeling. Bijna alle toeters en bellen zijn verwijderd, hij heeft nu alleen nog een infuus in met glucose en zouten, een sonde en een paracetamol voor zonodig. We weten nog niet wanneer we overgeplaatst worden naar Enschede, maar dat zal niet heel lang meer duren denk ik. Hopelijk is dit binnenkort, want ik mis ons dochtertje erg, vorige week vrijdag hebben we haar voor het laatst gezien, ze heeft nu een luchtweginfectie en heeft een kuurtje, vandaar dat ze hier niet kan komen. De mensen hier in het Ronald Mac Donald huis zijn fantastisch, wat een geweldige vrijwilligers, er werken hier 80 mensen op vrijwillige basis, echt super! Wout heeft helaas nog wel veel problemen aan zijn hart waardoor we nog vaak hier in het ziekenhuis zullen moeten komen en w.s. nog meer operaties zullen volgen, maar ik ben op dit moment blij dat hij dit alles overleeft heeft en het zo'n vechter is!

Hoe is het met jullie allemaal?

Geplaatst

Lieve Liesjuh, dank voor je bericht, ik was zo benieuwd! Ik hoop en duim dat jullie snel in Enschede zijn en dat jullie snel als gezin bij elkaar kunnen zijn!

En goed om je laatste zin te lezen, houd dat vast. Hij leeft en is een vechter!

Met mij gaat het goed. Ik besef steeds meer hoeveel geluk we hebben gehad. Niet alleen door het slagen van deze laatste ivf poging, maar vooral dat we op tijd in het ziekenhuis waren voor de spoedkeizersnee.

We hebben al 2 kindjes begraven en we zijn ons bewust van het feit dat dit ons nu ook weer had kunnen overkomen omdat het zo slecht met hem ging in mijn buik.

Onze Koen doet het naar omstandigheden goed, drinkt goed, kan steeds beter zijn temperatuur behouden en is (zoals de kraamzorg schreef) een tevreden en lieve baby.

Hoe is het met de anderen?

Liefs Zomer

Geplaatst

Lieve Zomer, wat fijn dat Koen het naar omstandigheden goed doet! Je gaat nu inderdaad aan het terug denken hè, wat als??? Dat spookt ook de hele tijd door mijn hoofd, wij waren ook bijna te laat in het zh... maar goed, we kunnen nu beter vooruit denken, maar dat is wel erg moeilijk soms! Heerlijk voor je dat je een tevreden baby hebt, ga er lekker van genieten!!! Denk dat je nu overladen wordt met bezoek en cadeau'tjes, laat je lekker verwennen door al je familie/vrienden, dat heb je zeker verdiend!!!

Wij gaan nu weer richting zh, Wout krijgt zo de zorg en z'n flesje van 9.00 uur, dat willen we natuurlijk niet missen!!!

Geplaatst

Hoi Liesjuh, ja inderdaad ga je er soms aan denken... wat als. Maar gelukkig waren we op tijd voor Koen en jullie voor Wout.

Enne... nee we worden niet overladen door kado's en kraamvisite, want we mogen niet veel mensen op bezoek hebben vanwege de kwetsbaarheid van Koen. De ouders en broer / zus zijn langsgeweeste n verder komen er geen mensen. Dit kan teveel gevaar voor hem opleveren met visite. Nou ja... die komen wel over een paar weken als hij sterker is en wel bewonderd mag worden!

Fijn dat je op tijd bent voor zijn flesje, geniet ervan!

Liefs Zomer

Geplaatst

Lieve Doorzettertje,

Wat fantastisch om te lezen. Een lief klein meisje met een prachtige naam geboren. Gefeliciteerd.

Ik kwam bij jouw naam terecht via via op het forum, omdat ik op zoek ben naar ervaringen mbt Dogus. Ik kon er niets over vinden. Ik lees nu in ieder geval een succesverhaal.

Durf het bijna niet te vragen, want je zit nu in hele andere sferen met je kindje, maar als je gelegenheid en zin hebt wil je dan wat vragen van me beantwoorden? Ik hoor dan wel van je of dat ok is.

Fijne kraamtijd!

Lieve groet,

Angeline

Geplaatst

Hai Angeline,

Natuurlijk wil ik je graag helpen. Zoals je ziet heb ik een tijd niet gereageerd: best druk met zo'n kleintje en heb best lang herstel gehad, die nog steeds voortduurt. Maar zal proberen je vragen te beantwoorden. Maar dat kan een paar dagen duren ;-) Ik zou zo een volgende keer wederom naar Dogus in Cyprus gaan. Je weet natuurlijk nooit of het gelijk weer lukt, maar het gevoel en vertrouwen daar is goed. Succes en zie je vragen wel verschijnen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een heel snel berichtje om te laten weten dat ik er nog ben en jullie niet vergeten ben. 1 januari uit het ziekenhuis gekomen en daarna een pittig herstel gehad waarbij ik niet eens aan een laptop wilde denken, laat staan dat ik normaal overeind kon uit bed om een berichtje te tikken. Sorry daar voor :-) t Gaat steeds beetje beterder met me. Zit nog wel onder de morfine pillen dus ben erg moe. Met Indy gaat t goed, alleen wel erg veel krampjes zo zielig! Ik ga proberen vanavond op jullie berichten te reageren als manlief thuis is. Die is vandaag weer voor t eerst gaan werken. Dan kan ik even rustig kijken wie ik allemaal moet feliciteren en wie ik sterkte moet wensen. Ga weer verschonen en aan de fles. Tot later!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------

[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---

[/TD]

[TD]

Bijzonderheden---------

[/TD]

[TD]Geboren---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]2 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]08-01-2013; Anais[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]3 januari

[/TD]

[TD]dochter met 34.6 wkn geboren, veel last van harde buiken

[/TD]

[TD]26-12-2012: Wout

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD]Inleiding week 39 ivm ventriculomegalie

[/TD]

[TD]28-12-2012: Romijn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]5 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]5 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]6 januari

[/TD]

[TD]uterus bicornis (afwijkende baarmoedermond), preventief een ruggenprik bij bevalling

[/TD]

[TD]06-01-2013; Lauren

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]7 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]10 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]14 januari

[/TD]

[TD]Inleiding week 38 ivm eiceldonatie, pijn en ligging placenta

[/TD]

[TD]29-12-2012; Indy

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]19 januari

[/TD]

[TD]volledige bedrust ivm bekken/heupen/rug

[/TD]

[TD]05-01-2013: Romee Marlyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa (37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]21 januari

[/TD]

[TD]Zoontje geboren met hydronefrose. Goede zwangerschap, fit en energiek.

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]24 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet

[/TD]

[TD]24 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]27 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zomer (41 jaar, 3e kindje)

[/TD]

[TD]28 januari

[/TD]

[TD]verhoogde kans op vroeggeboorte, cerclage gezet, onder verscherpt controle bij gyn, bekkenpijn

[/TD]

[TD]03-01-2013: Koen

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Zo meiden, ik heb het lijstje maar weer eens naar voren gehaald en hoop dat iedereen er ook op staat :)

Ik ben vandaag 39 weken zwanger en heb een vreselijk drukke tijd achter de rug..................

Mijn moeder lag al sinds 18 december in het ziekenhuis vanwege een tumor in haar nier, zij is 19 december geopereerd en haar nier is verwijderd. oudjaarsnacht om 23.45 uur kreeg mijn pa een heel groot ongeluk met onze auto, hij ook naar het ziekenhuis, daar een nacht ter observatie gelegen maar gelukkig niks ernstigs, los van alle kneuzingen. Helaas wel onze 6 weken oude ( lees nieuwe dus) auto total loss :(

Dus pa in het ene ziekenhuis, ma in het andere ziekenhuis, echtgenoot oudjaarsnacht de hele nacht met mijn pa in het ziekenhuis geweest, ik hoogzwanger in mijn uppie alleen met zoonlief thuis. PFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu beide ouders weer thuis, beiden enorm hulpbehoevend, dus heb weinig tijd voor een rustig en ontspannen verlof.

Maar goed, eigenlijk met mij alles oke, kindje doet het prima. Ik ben er klaar voor. Afgelopen vrijdag controle gehad en had al 1 cm ontsluiting. Ik gaf aan dat ik graag ingeleid zou worden, lekker praktisch en alles van te voren kunnen regelen. De gyn vond het ook een goed idee, gezien de situatie. Dus de 18e, dat is komende vrijdag word ik ingeleid. Ik kijk er zooooo naar uit........................ :)

Ik hoop ook jullie zsm te kunnen laten weten of alles goed is gegaan en natuurlijk de naam!!!!

Tot gauw,

Liefs Linda

Geplaatst

Oh Linda, wat een stress in deze laatste fase van je zwangerschap! En hoe lastig om de zorg voor iedereen te combineren met het genieten van deze laatste dagenJeetjeje, nog maar een paar dagen, ben benieuwd naar jouw mail over de bevalling en de naam!

Liefs Zomer

Geplaatst

Veel moed Linda, het moet niet simpel zijn om te moeten bevallen en nog met zo een andere zware zaken rekening te houden. Veel sterkte en een vlotte zwangerschap gewenst. Ik hoop dat je ouders je kindje zo vlug mogelijk kunnen zien. Mijn ouders hebben toevallig een zware verkoudheid. Daarmee hebben ze mijn kindje ook nog niet gezien. Ondertussen is Anaïs al 1 week oud morgen. Mijn mama was in tranen ocharme omdat ze nog altijd niks gezien heeft.

Geplaatst

Goed om te lezen dat de kindjes het naar omstandigheden goed maken! Ook fijn om te lezen dat de operatie goed is gegaan Liesjuh. Britt, wat heeft Romee een lekker bol toetje. Linda, heel veel sterkte en beterschap voor jouw ouders, jeetje wat is dat verschieten zeg. Ook hier helaas een moederloos kraambed, ze heeft een flinke griep en is normaal nooit ziek, maar is onbenullig bij wat er bij jullie allemaal is gebeurd. Ik hoop op een voorspoedige bevalling voor je a.s. vrijdag. Even nog voor de krampjes, wij gebruiken nu Infacol en wonderbaarlijk lijkt het te werken.

Geplaatst

Eindelijk even tijd om wat te schrijven!

Ting, gefeliciteerd met Anaïs, wat een mooie naam zeg.

Linda: wat een heftige tijd beleef je nu zeg. Hoop dat beide ouders spoedig mogen herstellen zodat ze straks van je kleintje kunnen mee genieten. Knap hoor dat je dit zo allemaal volhoud. Heel veel sterkte!

Zomer: Gefeliciteerd met jullie zoontje Koen. Wat fijn dat hij thuis is, ook al kan er weinig kraamvisite komen. Ik heb het de 1e 2 weken ook zoveel mogelijk afgehouden omdat ik zelf nog volledig moest herstellen. En nu volop genieten, jullie hebben het zo verdiend!

Britt: Gefeliciteerd met Romee. Wat een schatje op de foto!

CC: Gefeliciteerd met Lauren. Fijn dat alles zo goed gaat.

Liesjuh: Wat een heftige tijd heb je achter de rug zeg, en als er nog meer operaties plaats moeten vinden zit je voorlopig nog wel even in deze verschrikkelijke achtbaan. Bedenk je dat Wout in het ziekenhuis in goede handen is en dat je op tijd was. Ik besef me ook steeds maar al te goed dat als wij de dag voor Indy haar geboorte niet opgenomen waren in het ziekenhuis we het nooit gered hadden. Want zowel Indy als ik zijn door het oog van de naald gekropen. Dat idee is lastig los te laten. In het ziekenhuis was de rit van mijn kamer naar de OK al bijna teveel laat staan dat je van thuis richting ziekenhuis had gemoeten. Ik vind het super knap zoals jullie dit doen.

Hier gaat t inmiddels wat beter. Ik merk dat door er veel over te praten deze heftige bevalling steeds meer een plekje begint te krijgen. Besef me steeds meer wat er allemaal is gebeurd. Maar gelukkig begint mijn herstel de goede kant op te gaan en met Indy gaat het harstikke goed. Wel erg veel last van krampjes: zo zielig! Gebruik ook Influcon maar daarmee is het nog niet over. Iemand nog goede tips?

Afgelopen zaterdag was Indy 2 weken en hebben we een Newborn fotoreportage gehad bij ons thuis van dezelfde fotografe die mijn zwangerschapsreportage heeft gemaakt. Indy was een voorbeeldig model en de foto’s zijn echt super mooi geworden. Ik zal proberen er zo eentje te plaatsen.

Meiden die nog moeten bevallen: heel veel succes met de laatste loodjes. Verder aan allemaal: genet van de mooie momenten en degene die het zo verschrikkleijk hard nodig hebben: heel veel sterkte. Ondanks dat ik wat minder tijd heb om te schrijven: weet dat ik aan jullie denk en zal proberen weer wat meer mee te lezen want er zijn er nog aardig wat die nog moeten bevallen.

Tot snel!

Geplaatst

Sas, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Linda, sjemig meid, het zit je niet mee. Hoop dat het goed gaat met je ouders. Heel, heel veel succes en sterkte morgen!!! Ga voor je duimen dat de bevalling meevalt en je snel je kindje in je armen kunt houden. Waar ga je bevallen?

Doorzettertje, wat een prachtige foto's!! Zo zoet. Kan me voorstellen dat je de schrik nog een beetje te pakken hebt over de bevalling. Wat als... maar gelukkig is alles net goed gegaan en is jullie prachtige meisje gezond en wel. Genieten he, zo'n klein mensje tegen je aan.

Ting, hoe gaat het met jullie meisje? Hebben je ouders haar inmiddels al kunnen vasthouden en knuffelen?

CC, met jou en Lauren ook alles goed? Wat sneu ook voor jou moeder dat ze haar kleindochter nog niet heeft kunnen bewonderen. Hoop dat het snel kan. Er is toch een speciale band tussen de vrouwenlijn ;-)

En zielig he, die krampjes. Infacol werkt inderdaad heel goed. Wij gebruiken ook Cinababy van VSM, dat werkt ook prima. Romijn is inmiddels redelijk over zijn krampjes heen.

Zomer, wat ontzettend fijn om te horen dat het goed gaat met Koen. Hoop dat hij goed aansterkt de komende tijd en dat de rest van de mensen om je heen hem binnenkort ook kunnen komen bewonderen. Het is en blijft een wondertje.

Liesjuh, hoe gaat het met Wout? Is hij weer helemaal hersteld van de operatie?

Wij kregen dinsdag de uitslag van de MRI: Romijn mist dus zijn hersenbalk, maar verder is alles goed aangelegd en zijn er geen andere afwijkingen gevonden. Een enorme opluchting. De kinderarts was erg positief over zijn verwachtingen voor het kereltje. Omdat het een geisoleerde afwijking (Corpus Callosum Agenesis) is verwacht de arts geen bijzonderheden. Romijn zal zich waarschijnlijk gewoon normaal ontwikkelen en een normaal IQ hebben. Hooguit zal later blijken dat hij wat meer moeite heeft met het oplossen van complexe problemen waarbij afstemming tussen de hersenhelften nodig is. Overigens komt deze afwijking best veel voor... bij 1 op de 150 tot 300 kinderen. Nooit geweten.

Voor mij was het een bevestiging dat mijn gevoel goed was. Romijn is zo'n lieve, tevreden baby en doet het zo goed, ik was eigenlijk helemaal niet nerveus voor het gesprek. Mijn vriend daarentegen wel, dus hij was echt heel erg opgelucht toen hij het nieuws te horen kreeg dat er verder niks mis is met ons kereltje.

Geplaatst

Hoi Mariek,

Wat een goed nieuws! Ik had ook al info opgezocht via internet en dan lees je dat het best veel voorkomt. Wist ik ook niet! Wat zal krijgstucht zijn, hoop dat je nu nog meer kunt gaan genieten!

Liefs Zomer

Geplaatst
Sas, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Linda, sjemig meid, het zit je niet mee. Hoop dat het goed gaat met je ouders. Heel, heel veel succes en sterkte morgen!!! Ga voor je duimen dat de bevalling meevalt en je snel je kindje in je armen kunt houden. Waar ga je bevallen?

Doorzettertje, wat een prachtige foto's!! Zo zoet. Kan me voorstellen dat je de schrik nog een beetje te pakken hebt over de bevalling. Wat als... maar gelukkig is alles net goed gegaan en is jullie prachtige meisje gezond en wel. Genieten he, zo'n klein mensje tegen je aan.

Ting, hoe gaat het met jullie meisje? Hebben je ouders haar inmiddels al kunnen vasthouden en knuffelen?

CC, met jou en Lauren ook alles goed? Wat sneu ook voor jou moeder dat ze haar kleindochter nog niet heeft kunnen bewonderen. Hoop dat het snel kan. Er is toch een speciale band tussen de vrouwenlijn ;-)

En zielig he, die krampjes. Infacol werkt inderdaad heel goed. Wij gebruiken ook Cinababy van VSM, dat werkt ook prima. Romijn is inmiddels redelijk over zijn krampjes heen.

Zomer, wat ontzettend fijn om te horen dat het goed gaat met Koen. Hoop dat hij goed aansterkt de komende tijd en dat de rest van de mensen om je heen hem binnenkort ook kunnen komen bewonderen. Het is en blijft een wondertje.

Liesjuh, hoe gaat het met Wout? Is hij weer helemaal hersteld van de operatie?

Wij kregen dinsdag de uitslag van de MRI: Romijn mist dus zijn hersenbalk, maar verder is alles goed aangelegd en zijn er geen andere afwijkingen gevonden. Een enorme opluchting. De kinderarts was erg positief over zijn verwachtingen voor het kereltje. Omdat het een geisoleerde afwijking (Corpus Callosum Agenesis) is verwacht de arts geen bijzonderheden. Romijn zal zich waarschijnlijk gewoon normaal ontwikkelen en een normaal IQ hebben. Hooguit zal later blijken dat hij wat meer moeite heeft met het oplossen van complexe problemen waarbij afstemming tussen de hersenhelften nodig is. Overigens komt deze afwijking best veel voor... bij 1 op de 150 tot 300 kinderen. Nooit geweten.

Voor mij was het een bevestiging dat mijn gevoel goed was. Romijn is zo'n lieve, tevreden baby en doet het zo goed, ik was eigenlijk helemaal niet nerveus voor het gesprek. Mijn vriend daarentegen wel, dus hij was echt heel erg opgelucht toen hij het nieuws te horen kreeg dat er verder niks mis is met ons kereltje.

Mariek WAT GEWELDIG DAT ALLES TOCH GOED IS MET ROMIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZAT JE TOCH GOED, SUPER!!!!!!! Nu lekker opgelucht genieten!

Ik ben 9 januari na een heftige weeenstorm bevallen van een gezonde zoon van 3930 gram, Danilo. Hele slechte ervaring in het zhuis, ging vanalles mis qua zorg, waardoor ik een late start had met oa bv. Maar vandaag de laatste kraamzorg dag gehad en ik ben eerlijk gezegd blij dat ik alleen ben met manlief nu, zie er naar uit om lekker zelfstandig met de kleine bezig te gaan. Ik ga even bijlezen....... loop enorm achter!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden