Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Goed om te lezen dat de kindjes het naar omstandigheden goed maken! Ook fijn om te lezen dat de operatie goed is gegaan Liesjuh. Britt, wat heeft Romee een lekker bol toetje. Linda, heel veel sterkte en beterschap voor jouw ouders, jeetje wat is dat verschieten zeg. Ook hier helaas een moederloos kraambed, ze heeft een flinke griep en is normaal nooit ziek, maar is onbenullig bij wat er bij jullie allemaal is gebeurd. Ik hoop op een voorspoedige bevalling voor je a.s. vrijdag. Even nog voor de krampjes, wij gebruiken nu Infacol en wonderbaarlijk lijkt het te werken.

Ik gebruik cicibaby van vsm tegen de krampjes. lijkt te werken.. maar ben net een paar dagen bezig met deze druppels. Daarnaast drink ik venkelthee, schijnt de kleine ook te verlichten.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Juul, gefeliciteerd!!!! Wat fijn dat jou mannetje er nu ook is, gezond en wel. Jammer dat de ervaring in het ziekenhuis zo tegenviel. Heb je wel een fijne kraamhulp gehad? Geniet van je gezinnetje!

Geplaatst

Juul, van harte proficiat met je nieuwe spruit!!!! Ik ken ook alles van weeënstormen. Gelukkig gaan die vlug liggen met een héél mooi resultaat hé.

Mariek, JOEPIE JOEPIE JEE!!!!!! WAT GOED, dat alles OK is met Romijn. Het zal wel een opluchting zijn hé. God jong, das is goe nieuws zulle ( Dit is Vlaams voor dit is goed nieuws :-)

Met Anaïs is alles goed. Ik heb wel te weinig bv, dus ik vul aan met flessenvoeding. Bij de laatste weging door de vroedvrouw was ze 60gr vermagerd. Dus alles uit de kast gehaald en met succes. Ze weegt bijna terug haar gewicht van 12 dagen geleden. Ze komt er wel. Ik heb een foto erbij gevoegd. :-) [ATTACH=CONFIG]5007[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5008[/ATTACH]

Geniet allemaal van jullie baby, we hebben zoveel moeten doen om ze te krijgen hé. Een digitale toost al onze baby's. Ting

Geplaatst

Oh Ting, wat een schatje!! Prachtige foto's.

Ik stoei hier ook met de bv. Al 1x borstontsteking gehad en 1x een halve ontsteking (zette niet door gelukkig) en beide keren liep de productie hard terug. Dus extra stimuleren met de kolf en vaak aanleggen, maar ik heb het idee dat Romijn moeite heeft met de hele borst leegdrinken. Hij moet er heel hard aan zuigen en doet er lang over (soms wel een half uur) en valt tussendoor regelmatig in slaap. Ik ben dus nu af en toe de borsten aan het leefkolven (heb elke keer wel ongeveer 100cc per borst, dus dat valt me mee) en dan geef ik hem de fles. Zo'n speciale borstvoeding fles, dat wel. Die fles gaat er veel makkelijker in, en dan is hij wel tevreden en valt hij wel in een diepe slaap daarna... Pff, een gedoe hoor, die borstvoeding af en toe. Maar ja, het is zo goed voor de kleine he... dus ik wil het wel proberen vol te houden nog een poosje. Maar ik moet wel zeggen dat is - zeker na die borstontstekingen - soms het helemaal zat ben en overweeg over te gaan op de fles. Of zoals jij het doet Ting, beide. Ze slapen ook beter en sneller door op flesvoeding.

Geen zorgen hier of de kleine man genoeg binnen krijgt. Hij was op dag 4 al weer op zijn geboortegewicht. En hij groeit als kool sindsdien. Krijgt al een lekkere bolle toet en van die mollige bovenbeentjes en kleertjes maat 50 passen niet meer.

Zijn jullie ook zo moe? ;-)

Geplaatst

Ja, ben ook wel beetje moe. Denk dat het ook komt van alle spanningen van deze zwangerschap. Ik merk dat ik steeds minder gespannen ben, dit maakt ook moe.

Ik kolf aldoor omdat Koen steeds 60 ml moet hebben. Ben dus veelal eerst bezig met de fles en dan kolven, duurt al met al wel even. En dat iedere 3 uur, 8 keer per dag. Maar als ik hem zie... Smelt ik al, dus heb het er graag vooe over!

Kolven gaat de ene dag beter dan de andere, dus soms vullen we aan met kunstvoeding.

Hier zitten we lekker bij de kachel naar de vallende sneeuw te kijken... Brrrrrr

Ligt jullie kindje overdag in het bedje of bijvoorbeeld bij jullie in de box / wippertje / wagen? Bij ons ligt hij aldoor in zijn wiegje boven in zijn kamer, is dit te streng?

Groetjes Zomer

Geplaatst

Juul, Gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Fijn te lezen dat het met jullie goed gaat en met de baby's natuurlijk. Ik heb altijd geroepen dat ik nooit weer ging kolven, nadat ik dit 4 maand heb gedaan bij onze dochter. Maar nu je weer in zo'n situatie verkeerd en je hoort dat het echt beter is voor Wout ga je het uiteraard wel weer doen. Ik doe het nu nog 5 keer per dag, 's nachts sla ik over, heb m'n rust ook wel nodig met de drukke dagen die we nu hebben. Wout drinkt nu 20 cc uit de fles en de rest krijgt hij via de sonde. We hebben nu zelf ook geleerd hoe dit moet en kunnen hem nu dus ook de sondevoeding zelf toedienen. Afgelopen vrijdag heeft hij weer een hart echo gehad en hieruit bleek dat de linkerkamer niet zo krachtig pompt als net na de operatie. Morgen maken ze weer een echo en we hopen dat deze betere resultaten heeft, we hebben nadien weer een gesprek met de cardioloog. Wout zit nog steeds onder zijn geboortegewicht, maar komt nu iedere dag 5 of 10 gram aan. We hopen dat Wout deze week overgeplaatst kan worden naar het ziekenhuis in Enschede, maar als zijn toestand dit niet toelaat moeten we helaas maar wat langer in Groningen blijven. Mis ons dochtertje erg, ze is steeds verkouden en kan dus moeilijk hier komen. Maar gelukkig skypen we iedere dag met haar, ze denkt nu echt dat we in de computer zitten!

Sorry dat ik niet op jullie reageer, maar heb nu te weinig tijd om overal op te reageren, maar lees wel mee hoor, want ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat en of er al meer baby's geboren zijn!

Geplaatst

Hoi Liesjuh, geeft niets. Je hebt wel andere dingen aan je hoofd dan op iedereen reageren!

Ik duim voor je dat hij snel naar Enschede mag verhuizen en dat jullie als gezin weer dichterbij elkaar zijn.

Succes met de echo en het gesprek.

Liefs Zomer

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij zijn vrijdagavond de trotse ouders geworden van een prachtige, gezonde dochter. Ze woog 3495 gram, is 51 cm en heet F.ien!

Later meer details!

Liefs Linda

Geplaatst

Juul en Sas gefeliciteerd met jullie kindjes! Ting en doorzettertje, wat een prachtige kindjes.... heerlijke bolle gezichtjes! Liesjuh, toch weer spannend nu, hopelijk worden jullie snel als gezin herenigd! Mariek, wat een goed nieuws en jouw moedergevoel klopte dus. Dat moet vertrouwen geven! het grote verschil van 1/150.300 is denk ik doordat er zelfs heel wat mensen zijn die het ook hebben en gewoonweg niet weten?! He, maar vervelend die borstontstekingen, heb ik de vorige keer ook gehad en daar ben je best beroerd van. Hier gaat het goed, maar ook wel vermoeid. De dingen die jullie beschrijven zijn zo herkenbaar. Ik heb deze keer bewust niet bij laten voeden/aanvullende voeding gegeven, omdat we de vorige keer telkens achter de feiten aanliepen (macrosoom, niet binnen 1 uur aanleggen, zelfs pas na 8 uur pas kindje gezien en toen al bijvoeding gehad, baby op andere afdeling, infusen, nabloeding en vele bloedverlies etc.). We hebben toen 2 maanden gerommeld met bv en fv en toen liep het helemaal terug en had ik in de avond en nacht (bijna) geen voeding meer en vervolgens doorgaan met fv. Lichamelijk knapte ik toen pas echt op. Nu loopt het wel goed, maar weer in de avond en nacht iets minder, zodat ze om de 2 a 3 uur komt en na de ochtendvoeding moet ik haar 4 uur later wakker maken. En net in de ochtend moet onze oudste naar school, dus dan lukt het ook niet om bij te rusten. Ik heb al wel gedacht om dan bij de late voeding een klein flesje fv bij te geven, maar nu ik dit gelezen heb denk ik erover om in de ochtend na de voeding wat te kolven en te geven na de bv bij de late voeding, eens te proberen. Jeetje heel verhaal geworden, maar de bv vreet wel wat energie en eerlijk is eerlijk ik ben afgelopen week nog even 4 kg afgevallen, mede door de bv denk ik. even iets anders..... ik vind de sneeuw prachtig, maar wil met de kinderwagen naar buiten! Gaan jullie nu naar buiten en hoe kleed je jouw kindje dan?

Geplaatst

Linda, hoera! Wat fijn om dit te lezen!

Ccthuis, wij zijn nog niet naar buiten geweest. Koen had best veel moeite met het behouden van zijn temperatuur, lag onder 2 willen dekentjes en had 2 kruiken nodig. Nu niet meer en ik wil ook graag naar buiten, maar het is wel heel koud nu...

Dinsdag hebben we een afspraak met de arts van de couveuseafdeling en dan ga ik dit zeker navragen. Komen er algemene tips, zal ik ze hier delen.

Ik ben ook in 1 week 4 kilo afgevallen. Nog 2 kilo en dan zit ik weer op mijn oude gewicht. Best snel vind ikzelf, maar heb me er niet in verdiept, dus weet niet wat normaal is...

Gr Zomer

Geplaatst

Na ruim 8 maanden "alleen" gelezen te hebben wil ik toch even melden dat wij vandaag de trotse opa en oma geworden zijn van onze kleinzoon T.i.j.n.

Ook mijn dochter heeft een ICSI traject achter de rug en dat gaat niet in je koude kleren zitten.

De allerlaatste mogelijkheid: de derde ICSI, puncties via de buikkwand (echt de laatste keer zei de gyneacoloog) leverde 1 embryo op, is gelukkig blijven zitten met als gevolg dit prachtig kindje.

Dit forum is bedoeld voor moeders met een medisch traject, maar ik kan jullie zeggen: het heeft mij, als toekomstige oma, ook door sombere weken getrokken. Gaat alles goed, is alles normaal???

Na een moeizaam traject van in totaal 2,5 jaar was mijn dochter zwanger. Je leeft van echo naar afspraak en iedere week is een stapje verder.

Dan is het eindelijk 40 weken en laat hij behoorlijk op zich wachten. Vandaag met 41+3 is hij met een keizersnede gezond en wel geboren en heeft hij de start gemaakt van het gezinnetje van mijn dochter wat zij zo graag wilde!

De januari baby's zijn er nu bijna allemaal, dus wilde ik dit ook melden.

Allemaal van harte proficiat en de komende mama's voor februari: veel sterkte en het wachten is het waard.

Geplaatst

Linda en Juul gefeliciteerd! We beginnen op te schieten allemaal.

Indy was zaterdag alweer 3 weken, gaat echt hard he?! Gister zijn we voor t eerst naar buiten geweest. Wilde dit graag met zijn drietjes doen dus moest tot t weekend wachten. Maar t was koud hoor. Kreeg van de verloskundige de tip om haar te temperaturen voor we naar buiten gingen en gelijk weer als we weer binnen waren. Wij dachten dat dat niet zo'n vaart zou lopen maar we zijn maar 10 minuten buiten geweest en haar temperatuur was toch echt ruim een halve graad gedaald. Heb ook als tip gekregen om onder het matrasje van de wagen een badlaken te leggen voor de koude wind die onder de wagen door waait. En kruiken in de wagen leggen voor je weggaat. Moeten er wel weer uit als je gaat wandelen ivm lekgevaar. En lekker warm aankleden!

De moeheid begint hier ook toe te slaan. Ik probeer de nachtvoedingen te doen zodat mijn man kan doorslapen omdat die weer moet werken de volgende dag en ik kan natuurlijk nog even slapen de volgende dag. Dat gaat op zich prima. Ze zeggen dat je baby's onder de 6 maanden niet kan verwennen, nou die van ons wel hoor! Ze wilde op een gegeven moment alleen nog maar bij ons op de borst slapen in plaats van in haar wiegje in onze slaapkamer. Afgelopen nacht hebben we doorgezet en Indy in haar ledikantje op haar eigen kamer neergelegd. Het was een paar uur brullen maar uiteindelijk viel ze toch in slaap. Hartverscheurend natuurlijk, maar we liepen iedere nacht uren met haar rond om uiteindelijk haar toch maar weer op de borst te nemen. Benieuwd of we vannacht een doorbraak hebben. Verder is ze echt zoooo lief!

Geplaatst

Gefeliciteerd Linda en trotse oma, ook weer flinke kindjes! Nu zijn we bijna compleet met de januarikindjes. Doorzettertje zeker een trotse papa en mama achter de kinderwagen:twitchsmile:. Ik ben ook een paar keer lichtelijk in slaap gevallen met een voeding in de nacht en dan lag ons meisje zo lief tegen me aan te slapen, dan is het best moeilijk om haar weer in haar eigen bedje te leggen. Bedankt voor de tips voor buiten, ik heb ze al nodig gehad. Vanochtend startte mijn auto niet (heb ik een maand niet gebruikt) en dus met de kinderwagen onze oudste naar school gebracht. Daarna meteen door gelopen naar het weeg en meetuurtje, onze dame is deze week maar 20 gram bijgekomen, maar weegt nog 4580 gram bij 56 cm. O.ja had een skipakje (maat 68, haar grote zus was een oktoberkindje) aangedaan, handdoek onder het matrasje en zón kruikje op stroom in de kinderwagen en ze viel heerlijk in slaap. Zomer, ook ik zit nog 2 kg van mijn begingewicht, was 20 kg aangekomen, na de bevalling er 12 kg af (placenta woog bv al 1200 gr), 1e week 2 kg en 2e week 4 kg, hopelijk zet deze lijn zich door :), zo ik ga weer eens voeden.

Geplaatst

Allemaal gefeliciteerd...goed te lezen dat het bij de meeste wel goed...gaat.... de andere succes!!! Hier gaat het lekker...borstvoeding gaat prima...wel morgen even extra wegen...ivm met een niet zo handige kraamhulp...waardoor we geen goed beeld hebben van de groei. Ze is nu in totaal (2 weken...300 gr. bijgekomen) waarvan de laatste week maar 20 gram. ... dus... maar ze drinkt sinds 2 dagen weer tegen de klippen op...dus ik verwacht veel morgen!

Ik zit weer op mijn oude gewicht ?!? ik was nu 14 kilo aangekomen ...vorig keer 22 !! Maar ik heb wel een enorme buik nog... door keizersnede kan ik nog niets...en is alles slap!! hahaha...dus hopelijk straks een extra kilootje weg!!

Gister effe met haar naar buiten geweest in de auto wel hoor.... verder nog niet... Ik moet eerst fitter zijn...ik kan/mag haar niet tillen in de maxicosie...en lopen nu met die sneeuw...zie ik niet zo zitten...ik hou het ook nog maar kort vol.

Maar dat komt allemaal wel.

Verder hou ik haar dicht in de buurt! overdag ligt ze in de kinderwagenbak in de box ! Mijn huisarts zei bij de geboorte van onze eerste....(en die woorden heb ik goed onthouden!) Let op dat je er bovenop zit!!! Hou haar bij je...zorg dat je haar ziet...en hoort. Snacht ligt ze naast me in de wieg. Ik vind het heerlijk ...en pak haar ook regelmatig even bij me ...ook al slaapt ze...dan slaapt ze gewoon door! Wij doen ook niet stil...mijn andere dochter zingt en schreeuwd en doet.... ze geeft geen kik en slaapt lekker door!

Ccthuis...ik wist niet wat ik las toen jij de naam van je dochter vertelde!!! Ik kende die naam daarvoor niet...en nu hadden we deze uitgekozen...en dan duikelt hij bij jou op! hahaha...en later nog een keer! Maar veel leuke reakties gekregen...heel veel mensen kennen die naam niet!

Verder vind ik veel leuke namen hoor hier in jan. Romijn...kende ik ook niet...anais.... enz...leuk hoor!!!

Verder gaat het met R.omee dus heerlijk! Ze is super tevree en huilt bijna niet !

Meiden tot snel!

Geplaatst

Jalianmo: gefeliciteerd! Bijzonder om te lezen hoe het ook voor jou is geweest! Spannend voor iedereen, dat blijkt maar weer! Mijn ouders hebben ook zo meegeleefd, dat ze aan de arts een kaart hebben gestuurt om te bedanken voor de goede zorgen.

CCthuis, ook al zo lekker afgevallen / op oude gewicht. Gaat snel he? Lekker dat je naar buiten bent geweest, ik wist niet eens dat een kruik op stroom bestaat... Wij mogen nog even niet naar buiten, moeten wachten van arts tot de erge kou weg is. Maar dan zijn we ook niet meer te houden :)

Britt, ik heb ook een rare buik door de keizersnee denk ik. Ik kan wel steeds meer doen, lekker rommelen in het huishouden, beetje soppen enzo. HEERLIJK, na al die maanden dat ik plat op de bank heb gelegen. Ben nu al trots als ik de afwasmachine heb uitgeruimd, wc schoon heb gemaakt en heb afgestoft, hahahahaha lekker huiselijk!

Hier gaat het goed bij ons, gisteren controle bij de kinderarts. Mogen gaan kijken of Koen in de nacht in plaats van na 3 uur voeding naar 4 uur kan. Dat scheelt voor hem en ons een heel uur slapen. Nou, dat ging afgelopen nacht heel goed en we hebben dus wel 4 uur achter elkaar kunnen slapen! Dat is fijn. Het is een tevreden baby, nog wel te mager, maar daar doen we van alles aan om dit beter te laten worden.

Gr Zomer

Geplaatst

Zo meiden, ff snel een berichje van mij. Ik was een vergeten hoe hectisch zo'n eerste week kan zijn na geboorte :)

Is iedereen inmiddels bevallen? Hier is morgen de kraamzorg helaas voor het laatst. Ik zal volgende week eens even mijn verhaal schrijven, bijzondere en heftige bevalling vond ik het, pfff!

Maar Fien doet het fantastisch en wij genieten enorm!!!!

Later dus meer :-)

Geplaatst

Linda, Gefeliciteerd met jullie dochter! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal....

Wij zijn gisteren weergekomen uit Groningen en direct naar huis gegaan i.p.v. overplaatsing Enschede. Dit i.v.m. de vele virussen die overal rondhangen, ze adviseerden ons om naar huis te gaan. We hebben gelukkig kunnen regelen dat we met de ambulance gingen, mocht er iets aan de hand zijn hebben we in ieder geval direct hulp. Maar de rit is prima verlopen, Wout heeft de hele weg rustig geslapen. We verzorgen hem nu thuis, maar dit is nog wel een heel karwei, ben eerst aan het kolven, dan het flesje aanbieden en vervolgens gaat de rest door de sonde. Verder krijgt hij nog medicijnen en moeten we bepaalde controles uitvoeren. We hebben thuiszorg achter de hand voor vragen, opnieuw inbrengen van de sonde, etc....

Vandaag was hij weer erg moe, sloom, heeft bijna niets zelf uit de fles gedronken, dus we zijn vanmiddag alweer richting ziekenhuis gegaan. Volgens de arts was het niet zorgwekkend, maakte zich alleen zorgen om het feit dat hij veel moest niezen en één oog wat ontstoken heeft. Hopelijk wordt hij niet verkouden, maar ja... dat weet je natuurlijk nooit!

Dit even in het kort hoe het hier nu gaat.....

Lees wel met jullie mee hoor, maar echt geen tijd over om steeds te reageren..... voor degene die nog bevallen moet heel veel succes!!!

Voor de dames met hun wondertje in de armen, lekker genieten!!!!

Geplaatst

Hoi liesjuh

Wat goed dat jullie nu thuis zijn, heerlijk voor allemaal!

Toen Koen zijn sonde nog had, moest hij ook veel niezen. Toen deze was verwijderd en hij niet meer in het ziekenhuis was, ging het met een paar dagen bijna over. Wie weet is dat ook zo met Wout?

En hij had ook veel troep in zijn oogjes, moesten iedere voeding ze open maken met watjes en water omdat hij zijn ogen zelf niet open kreeg. Kraamzorg vertelde dat kleinere kindjes dit vaak hebben door verstopte traanbuisjes. Pas als ze wat groter worden is er meer ruimte voor die buisjes en zou het over gaan. Koen is nu 3 weken oud en het is sinds een paar dagen over.

Wie weet is hij gewoon verkouden, maar wie weet is het zoals bij Koen.... Daarom maar even dit opgeschreven...

Lieve groet, Zomer

Geplaatst
Oh Ting, wat een schatje!! Prachtige foto's.

Ik stoei hier ook met de bv. Al 1x borstontsteking gehad en 1x een halve ontsteking (zette niet door gelukkig) en beide keren liep de productie hard terug. Dus extra stimuleren met de kolf en vaak aanleggen, maar ik heb het idee dat Romijn moeite heeft met de hele borst leegdrinken. Hij moet er heel hard aan zuigen en doet er lang over (soms wel een half uur) en valt tussendoor regelmatig in slaap. Ik ben dus nu af en toe de borsten aan het leefkolven (heb elke keer wel ongeveer 100cc per borst, dus dat valt me mee) en dan geef ik hem de fles. Zo'n speciale borstvoeding fles, dat wel. Die fles gaat er veel makkelijker in, en dan is hij wel tevreden en valt hij wel in een diepe slaap daarna... Pff, een gedoe hoor, die borstvoeding af en toe. Maar ja, het is zo goed voor de kleine he... dus ik wil het wel proberen vol te houden nog een poosje. Maar ik moet wel zeggen dat is - zeker na die borstontstekingen - soms het helemaal zat ben en overweeg over te gaan op de fles. Of zoals jij het doet Ting, beide. Ze slapen ook beter en sneller door op flesvoeding.

Geen zorgen hier of de kleine man genoeg binnen krijgt. Hij was op dag 4 al weer op zijn geboortegewicht. En hij groeit als kool sindsdien. Krijgt al een lekkere bolle toet en van die mollige bovenbeentjes en kleertjes maat 50 passen niet meer.

Zijn jullie ook zo moe? ;-)

Hier ook een bv drama - in het zhuis kwamen ze al snel met een tepelhoedje aan. nu kan de kleine nog steeds niet goed aanhappen.... heeft ie nooit geleerd. En ik ook niet. Ik ben de eerste week stug door gegaan ondanks de pijn en onder het toeziend oog van de kraamzorg - die dus ook niet zag dat ie zat te sabbelen ipv echt goed aangehapt had - en zit ik nu dus ook met een (beginnende) borstontsteking en pijn ad tepels. Ik moest vd lactatiekundige (a 100 e per uur...iekkkk) tijdelijk stoppen met bv, heb lichte koorts pff... en kolf me suf.

Mijn ervaring met het zhuis waar ik bevallen ben - S'vaart A'dam - was slecht, ik ga dan ook naar ze terug voor een evaluatie. De kleine is niet aangelegd na de bevalling, ik werd pas na 3 uur gehecht, er zijn 4-5 verschillende verpleegsters met ons bezig geweest qua bv oefenen maar allemaal op een andere manier! Wat dus niet lukte want de dames gaven allemaal na 5 min op. En ik moest na een dag zelf om een kolfapparaat vragen. Bij het uitchecken kreeg ik een rapport mee met allemaal onzin antwoorden op de vragen in het rapport/ we zouden de bv goed onder de knie hebben, oa. Niet dus.

Wat een domper dit he Mariek. ik genoot de eerste week enorm van alles, ook nog vd bevallingsrush denk ik... maar nu zit ik echt in zak en as en ben ik enorm moe..ik baal er ook van; wil ook het beste voor de kleine en dat is bv. maar zo trek ik het niet.. ik ga nog een keer naar de lactatiemw om te oefenen... hoop dat het ons toch gaat lukken.

ik hoop dat we dit snel te boven zijn. sterkte ermee meid.

Geplaatst

Ach...hier ook al wat bv probleempjes...ik heb nu pijn bij het voeden...iets in de tepel maar ook in de borst zelf.... ook koude rillingen en kippevel vliegt over me heen tijdens het voeden ...(lichte koorts gevoel) ....net nu het weekend is.

Ik heb ook een lactatiekundige gebeld...misschien beginnende borst ontsteking?? slik maar drie x per dag ibuprofen...en dan maandag kijken of het beter is. Wat voel je pricies met een borstonsteking?

Ik heb het gevoel..alsof er draden in mijn borst getrokkenworden..en soms om steken erdoor....ik kan ook geen tekenen van spruw ondekken. Moeilijk hoor....kiezen op elkaar en door voeden maar...met ibuprofen is het wel beter te doen.

Geplaatst

Lieve Juul,

Ik weet het... Tepelhoedje is mooi hoor, maar ik vond het een gedoe en Koen ook. Ik kreeg van iedereen adviezen, maar uiteindelijk lukte het niet.

Onze zeer lieve en vooral ervaren kraamzorg, liet me zien hoe ik echt goed kon kolven, hoe ik mijn borsten moest masseren om een ontsteking te voorkomen en liet me inzien dat kolven ook oké was toen het aan de borst zelf niet ging.

Ik merkte dat de voeding mij steeds meer stress ging geven:

- koen moest 8 keer per dag precies een bepaalde hoeveelheid over prematuur zijn

- ik moest vanuit het ziekenhuis eerst hem wegen, dan bv geven, dan weer wegen en dan aanvullen met kv

- koen dronk slecht omdat hij steeds in slaap viel, terwijl hij echt moest drinken (nu geven we eerst de fles en dan pas verschonen)

- de adviezen van de kinderarts en consultatiebureau waren compleet anders:-(

Uiteindelijk besloten om alleen te kolven en te proberen om zo iets meer rust te creëren, dat is gelukt.

Het is nog lang niet perfect, maar het is veel beter dan hoe het was...

Ik hoop dat jij ook snel iets meer rust gaat krijgen.

Geplaatst

Liesjuh, weer fijn dichter bij huis, weer een stapje verder! Zomer, weer een uurtje extra in de nacht, doet wonderen denk ik. Mariek, alles goed bij jullie? Nu combi gaan voeden? Juul, wat een vervelende ervaring in het zhs en nu ook met de bv zeg. de vermoeidheid maakt het allemaal ook niet beter he.. De vorige keer had ik mijn dochter ook pas uren later aan de borst en nu na 10 minuten, schilt zoveel. Maar ook ik worstel wel of ik genoeg voeding heb nu. Ze drinkt kort (2 tot 5 minuten) en wil na 2 uur weer drinken, ik leg haar telkens aan, maar het is wel vermoeiend hoor en bij het kolven daarna komt er met heel veel moeite 20 ml uit. Verder is mijn man ook flink ziek en moet ik er nog even inkomen wat betreft de aandachtverdeling tussen twee kinderen, voeden, badderen, school, zwem- dansles, kortom soms is het best druk :) Brit, nog even over de borstonsteking, ik had dit bij mijn eerste dochter ook en toen had ik een rode pijnlijke plek op mijn borst, ook voelde mijn borsten wat korrelig aan. Ik masseerde deze voor het voeden onder een warme douche en kolfde na het voeden en daarna wat koude watten (in water deppen en in een plastic zakje in de vriezer bij het opleggen babywashandje omheen doen) erop. Uiteindelijk geen antibiotica hoeven nemen, maar wel erg beroerd pfff. sterkte ermee! Oh en wat betreft de naam, wij hebben deze opgedaan tijdens onze huwelijksreis en toen ik hoogzwanger was werd er gebouwd bij ons tegenover en daar kwam dus ook een R.omee wonen, dus nu wonen er twee tegenover elkaar, erg toevallig! Maar wij vinden 'm nog steeds mooi!

Geplaatst

Hoi allemaal. Ik heb nog eens tijd gehad om alles bij te lezen. Die borstvoeding is me wat, ik ben blij dat ik niet de enige ben met borstproblemen. 6 Dagen na de geboorte begon mijn dochter altijd te wenen. Geen idee wat het was. Ze kreeg soms bijna een volledig uur borstvoeding. De vroedvrouw had ze gewogen en ze was 60gr vermagerd terwijl ze nu moest verdikken. Ik had toen al last bij het voeden. Ik had veel tepelkloven ook als legde ik ze goed aan. Ik heb ook tepelhoedjes gebruikt maar het was nog met krullende tenen van de pijn dat ik borstvoeding gaf. Uiteindelijk maakte ik veel te weinig aan. Ik ben beginnen afkolven en zat op een schamele 255ml per dag terwijl Anaïs 525ml per dag moest hebben. Ik heb flesvoeding moeten bijgeven. Mijn eigen melkproductie gaat steeds meer achteruit. ;-( Ondertussen heb ik met moeite 100ml bij het afkolven op een volledige dag. Ik heb besloten om er mee te stoppen. In het begin was het 8 keer dag en nacht kolven en dan nog eens flesvoeding geven. Ik deed niks anders dan bezig zijn met voeding. Nu ben ik aan het afbouwen. Met 100ml per dag is het echt de moeite niet meer. Ze heeft dan toch de eerste 3 weken borstvoeding gekregen. Ik vind het wel spijtig, het is net of ik weer een stuk moet loslaten zoals bij de bevalling. Ik kan niks meer van mij persoonlijk meegeven. Maar als ik nu nog een half om half kon doen was het de moeite geweest maar van de 7 voedingen is er met moeite eentje bij met borstvoeding, daarvoor moet ik dan 6 tot 7 keer afkolven, steeds met een totaal van 20ml of 30ml. Stom hé. Mijn leeftijd zou er mee te maken hebben dat het zo moeilijk gaat. Je m'en fou! :sad: Hopelijk hebben de andere dames meer succes.

Geplaatst

Wat een bv drama's. Zooo blij dat ik er na 4 dgn mee ben gestopt. Op dag 3 spoot t bloed er al uit en had er nachtmerries van. Raakte er super gestrest door en had alle energie nodig voor m'n eigen herstel. Stond er ook niet volledig achter dus dan ga je eerder overstag denk ik. In m'n 2e nacht thuis heb ik besloten er mee te stoppen en sindsdien is Indy begonnen met groeien. T gaat harstikke Gied met ons nu. Wond van de heftige keizersnede geneest goed, nog wel wat pijn vooral aan de huid er omheen. Ben eigenlijk drukker met de darmkrampjes. Jullie geen last van? Heb nu speciale flessen gekocht, ABC Dophilus tegen krampjes en nu maar hopen dat t minder wordt. Hartverscheurend om haar zo te horen en zien krijsen. Zat jankend naast haar bedje. Lang leve de kraamtranen....Is nu eigenlijk iedereen al bevallen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden