Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oooh, mijnbaby, ik leef zo met je mee! Ik kan me zoooo goed voorstellen hoe je je voelt.... Elke keer die angst als je daar beneden iets voelt. Of inderdaad na het toiletbezoek. Pfffff, dat zijn de ergste dagen, hoor.... Ik hoop stiekum dat ik me de komende week flink beroerd ga voelen, zodat ik me iets zekerder voel, maar dan nog zal ik die dagen wel vreselijk in spanning zitten....

Hebben jullie het nu ook dat je af en toe zo boos op je ventje kan worden als hij wat wil plannen in die dagen? Ik heb al 10 keer gezegd dat ik die dagen niets wil plannen omdat ik niet weet hoe het loopt. En nog vraagt hij dan of het goed is als hij afspreekt met die en die of dat we naar die verjaardag kunnen of naar de bioscoop, aaarrggg! Ik weet wel dat hij ook heel nerveus is, maar ik vind het zoooooo irritant! Of zijn dit ook hormonen? :-))

Geplaatst

Mijnbaby, wat een spanning meid!! Ik hoop met je mee dat je de dagen goed doorkomt en ons straks verrast met een positieve test!

vera, mijn ZH zegt dat de emmies het beste zitten in je buik en ze ze daarom het liefst op dag 3 terug plaatsen. In umcg plaatsen ze al op dag 2 terug heb ik begrepen...das nog eerder!!

Mijn man plant maar raak op de testdagen...ik moet die dagen werken dus hij doet maar waar ie zin in heeft. Maar kan me voorstellen dat je met negatieve uitkomst geen zin hebt in sociaal gedoe. Al kan het ms ook wel even lekker zijn om er dan even uit te zijn?

sanne, welkom! Spannende tijden!!

Geplaatst
Dag 10 vandaag ik knijp hem vandaag echt.. ben al 100x naar de plee geweest om te kijken.

ik hoop zo dat ik vandaag en morgen doorkom...

Wanneer mag jij testen dan?

Ik moet woensdag mijn bloed laten prikken.

Ik heb de hele tijd wel een raar gevoel in mijn buik, maar verder niets.

Voel mij alleen opgeblazen op dit moment. Mijn buik enzo voelen heel strak aan....................

Hopen dat we weer mooi saampjes zwanger mogen zijn!!

Geplaatst

Nyna, mooi te horen dat een snelle terugplaatsing helemaal niet verkeerd is! Maar als ik hier dan lees over al veel verder ontwikkelde embryootjes (ik had 2 achtcellige), dan ben ik altijd bang dat het te vroeg is teruggeplaatst. Maar goed, ik moet er maar van uit gaan dat ze in mijn buik net zo goed (eigenlijk beter) zitten dan in een schaaltje :-)

Je hebt ook wel gelijk, hoor, met het plannen. Het is ook niet zozeer dat ik dan geen afleiding wil (want dat kan inderdaad best fijn zijn), maar meer omdat mijn hele gedachtengang rondom het a.s. weekend heel ergens anders zit dan bij verjaardagen of visite of biosjes. En bij hem blijkbaar niet en daar erger ik me dan aan. Eigenlijk erg, nu ik het zo opschrijf :-)

Geplaatst

Vera, het gaat erom dat ze goed ontwikkelen he! 8 cellige zijn op dag 5 ook al blasto's hoor, alleen dan in je buik. Het deelt in je buik wel door, en dat is de meest natuurlijke omgeving dus beter kunnen ze niet zitten.

w.b je man, misschien is ie er wel heel veel mee bezig en word ie er nerveus van? Probeerd ie op deze manier zijn gedachten te verzetten? Heb je het hem wel eens gevraagd? Ik dacht ook dat mijn man er totaal niet mee bezig was, maar merkte op dat ie de dagen van follikelmeting, punctie en TP toch niet zo lekker sliep de nacht ervoor. Toen ik het hem vroeg zei hij toch nerveus te zijn voor die dagen.

Geplaatst

*breekt in*

Vera, ik heb de tp twee dagen na de punctie gehad. Natuurlijk kunnen ze er bij latere terugplaatsing langer naar kijken, maar de kwaliteit wordt er niet beter van. Als ze niet goed zijn worden ze niet beter van wachten toch? En als ze wel goed zijn wil je ze zsm bij je hebben! Je weet ook met topkwaliteit teouwens niet of het blijft plakken. Ik heb er twee teruggeplaatst gekregen omdat de kwaliteit niet top was. Nou het is te merken ;-)

*breekt weer uit*

Geplaatst
Nyna, mooi te horen dat een snelle terugplaatsing helemaal niet verkeerd is! Maar als ik hier dan lees over al veel verder ontwikkelde embryootjes (ik had 2 achtcellige), dan ben ik altijd bang dat het te vroeg is teruggeplaatst. Maar goed, ik moet er maar van uit gaan dat ze in mijn buik net zo goed (eigenlijk beter) zitten dan in een schaaltje :-)

Je hebt ook wel gelijk, hoor, met het plannen. Het is ook niet zozeer dat ik dan geen afleiding wil (want dat kan inderdaad best fijn zijn), maar meer omdat mijn hele gedachtengang rondom het a.s. weekend heel ergens anders zit dan bij verjaardagen of visite of biosjes. En bij hem blijkbaar niet en daar erger ik me dan aan. Eigenlijk erg, nu ik het zo opschrijf :-)

Mijn twee cryo's zijn teruggeplaatst en deze waren op dag 2 teruggeplaatst en beide 4 cellig..

Geplaatst

Nyna, Sorpresa en Roxanne&Marcel,bedankt voor jullie reacties en de laatste twee uiteraard van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat ik me over een weekje bij jullie aan mag sluiten met een positieve test :-)

Inmiddels alweer bijna een dag voorbij en morgen wachtdag 8!

Mijnbaby, hoe gaat het met je? Ik duim me rot voor je, hoor :-)

Geplaatst

Bedankt meiden, zover nog niks. de vorige keer kwam het snachts.. Grrr wat een onzekerheid :(

Meiden als ik het morgen nog niet ben geworden zit ik op dag 11. ik heb dan volgens de berekening nog 7 eh ( of hoe ik het ook mag noemen)

in mijn bloed.. kan ik al testen??? of moet ik echt op woe vragen.. ik ben te voorbarig hoor miss word ik straks nog wel ongesteld of morgen ochtend..

Geplaatst
Bedankt meiden, zover nog niks. de vorige keer kwam het snachts.. Grrr wat een onzekerheid :(

Meiden als ik het morgen nog niet ben geworden zit ik op dag 11. ik heb dan volgens de berekening nog 7 eh ( of hoe ik het ook mag noemen)

in mijn bloed.. kan ik al testen??? of moet ik echt op woe vragen.. ik ben te voorbarig hoor miss word ik straks nog wel ongesteld of morgen ochtend..

Ik bedoel pregnyl 7 eh morgen.

Geplaatst

Mijn baby als jij het wilt gewoon testen, je weet dat als het streepje licht is het evt pregnyl kan zijn maar je zit nu toch ook twee weken na de punctie dus in theorie zou er dan van een evt zwangerschap voldoende hcg moeten zijn voor een duidelijke streep. Klink ik nog logisch? Sterkte!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik zit momenteel ook in het wachtbankje! Ik heb op 7 juni een terugplaatsing gekregen van 2 bevruchte eitjes van 5 dagen na punctie. Ik had in totaal 18 en er waren uiteindelijk 14 bevrucht. Nu heb ik onlangs vernomen dat buiten de 2 teruggeplaatste er maar 1 embryo meer overblijft. Ben eigenlijk opnieuw ontgoocheld want uiteindelijk was het voor mijn leeftijd wel een heel goed resultaat.

Ik zou in principe woensdag 20 juni al mogen testen of er een zwangerschap is. Deze keer weet ik het echt niet. Langs de ene kant heb ik wat tekens maar langs de andere kant is het niet echt duidelijk. Uiteindelijk was het ook zo bij mijn dochtertje na een eerste ivf-poging en die was uiteindelijk wel degelijk positief. Ik ben ook niet echt ziek geweest in die hele zwangerschap wat volledig anders was bij mijn zonen. Toch blijft de hoop nog bestaan en hopen we deze keer toch geluk te mogen kennen. Na 2 volledige ivf-behandelingen en punctie begint het wel wat te gaan wegen. Maar voor het projekt moet je er toch iets voor over hebben he!

Geplaatst
Mijn baby als jij het wilt gewoon testen, je weet dat als het streepje licht is het evt pregnyl kan zijn maar je zit nu toch ook twee weken na de punctie dus in theorie zou er dan van een evt zwangerschap voldoende hcg moeten zijn voor een duidelijke streep. Klink ik nog logisch? Sterkte!

Dus als ik het goed begrijp, ik had 5 juni punctie.

Morgen dag 11 maar heb dan als nog 7 pregnyl in bloed.

Maar proberen kan dus. Als ik niet als

Nog vandaag ongesteld word hoor..

Geplaatst

Als je 5 juni de punctie had, zit je morgen 14 dagen erna, dat is een hele veilige marge om te testen. Mits je maar in je achterhoofd houdt dat een licht streepje vals positief kan zijn omdat je na de tp pregnyl hebt gespoten. Maar 7 eh is erg weinig en een zwangerschap zou nu echt meer hcg moeten tonen. Spannend hoor!

Geplaatst

Dag lieve "wachtende" dames.. Hopelijk gaat alles goed en breekt de spanning niet al te veel uit.. Ik heb,zoals ik wellicht eerder heb vermeld,een tp van cryo gehad op 11juni en mag op 24/6 gaan naar dokter Decleer voor een bloedtest,spannend.. Ik heb sinds een uurtje ofzo last van een soort van ongi-krampjes :(( Zo'n drukkend gevoel in m'n onderbuik.. De onzekerheid slaat nu toch wel een beetje toe.. Ik kijk wel om de 5 minuten in m'n slipje,srry voor de verwoording,of er niets te zien is.. Aan de ene kant ben ik echt wel wat onzeker maar aan de andere kant dan weer niet,echt héél raar.. Wou dat toch even kwijt.

Groetjes

Geplaatst
Als je 5 juni de punctie had, zit je morgen 14 dagen erna, dat is een hele veilige marge om te testen. Mits je maar in je achterhoofd houdt dat een licht streepje vals positief kan zijn omdat je na de tp pregnyl hebt gespoten. Maar 7 eh is erg weinig en een zwangerschap zou nu echt meer hcg moeten tonen. Spannend hoor!

Bedankt dat je de moeite heb genomen om het uit te

Leggen.. Thnx!!

Geplaatst

Annelies wat spannend! Die krampjes had ik ook de 3 dagen na TP...

Swa, ook al zo spannend. Woensdag testen!

Mijnbaby, ik zou gewoon een test wagen. Op 7 hcg reageert een test bijna niet lijkt me, zeker als je de clear bleu neemt zonder indicator. Die heeft 50 hcg nodig om positief te worden. Spannend meid, ik duim!!!!

Geplaatst
Bloempje, inderdaad een heel heftig verhaal...... Maar alle respect voor hoe jullie dit opgepakt hebben en er weer voor gaan! Ik hoop met je mee op een positieve test!
Bloempje, ik heb je verhaal gelezen..wat heftig meid!! Maar zo sterk en verantwoordelijk jullie je erdoorheen gesleept hebben!! Dat laat wel zien dat er nog veel meer liefde is voor een volgend kindje.

Ik zie dat je morgen mag testen, kan je je nog inhouden??

Dank jullie wel! En NEE; ik kan me niet meer inhouden!!! Aaahrgh; ik wil het weten!!! Maar manlief vindt het verstandiger om netjes te wachten tot morgenochtend. Ben vanmiddag nog wel even gauw langs de Kruidvat gegaan.

Maar ik denk stiekem dat het gelukt is... Anders zou ik nu toch wel iets van een ongi gaan bespeuren, ook al heb ik doorgaans een lange cyclus? En die twee bobbels vooraan zijn, als ik niet zwanger of zogend was, nog nooit zo lang zo gevoelig geweest...

Geplaatst

Oooh, mijnbaby, morgen testen als je nog niet ongi bent!! Ik ben jaloeoeoeoers!! :-) Inderdaad zou je goed moeten kunnen testen als je nog maar 7 eenheden pregnyl in je lichaam hebt. Ik ben zo benieuwd, spannend!

En Bloempje, voor jou ook een superspannende dag morgen! Geweldig zeg, ook voor jou natuurlijk de hoop op een positieve test! Die juni maand gaat goed, hoor!

Annelies, een tp op 11 juni en dan nu ongikrampjes, zou dat geen innesteling kunnen zijn? Ik wil je niet blijmaken met een dooie mus, maar wie weet. Hou de moed erin!

Slwa, ook veel succes woensdag! Erg he, die onzekerheid..... Ik ben ook maar aan het hopen dat ik aankomende week wat meer ga voelen. Mijn boobs doen eigenlijk al 3 weken pijn, sinds ik met de behandeling ben begonnen, maar het wordt niet erger of anders. Lastig lastig lastig.... wat een engelengeduld moeten we toch opbrengen!

Zo lekker naar bed en morgenochtend hou ik met argusogen deze site in de gaten voor alle uitslagen! Heeeeeel veel succes en geluk met testen!!

Geplaatst

Mijnbaby en Bloempje morgen hebben jullie BEIDE een positieve test in handen.. dit is GEWOON de maand.. wij gaan met zijn allen over 7 maanden

enorm klagen over onze ongemakken.. lees vocht overal, pijn in benen.. ik wil haar of hem zien!!

Jaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaa dat word het de maand.. SUCCES iedereen.. en voor de wachtende sterkte.. die wachtweken zijn echt niet het

ergst wacht maar totdat je een datum krijg voor je eerste echo die weken duren pas lang hihihi..

Groetjes !

Geplaatst

hey meiden,

ik heb geen test in huis, heb wel ochtend urine in een beker gezet,

denk dat ik straks een test haal.. ben wel bang.. dus misschien test ik vandaag ook wel niet?!

Clau: ik heb nog een paar x pregnyl gespoten anders kon ik ook al eerder testen.

de vorige keer met die bollen werd ik het na me laatste bollen dag 10.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden