Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne wat fijn dat je elke maand een echo krijgt... ik heb niet aanstaande maar volgende week maandag een afspraak bij de VK.

moet dan ook bloedprikken om de bloedgroep iets? van baby en kind.. hebben jullie dat ook gehad? ga dan ook vragen over de groei echo.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zal wel rhesus factor zijn mijnbaby, soms herhalen ze dat geloof ik met deze termijn. Ik heb zoveel bloed geprikt vanwege de prednisolon dat ik niet eens meer precies weet wat wanneer gekeken is :-)

Geplaatst

@mijnbaby, groei echo krijg je met 30 weken. En bloedprikken heb ik aan het begin gehad bij de vk, weet niet of ik het nog een keer moet doen. Herinner het me nog wel met Jane. Later in de zwangerschap gaan ze ook iedere keer je urine checken. Ik krijg met 36 weken ook een echo, dan gaan ze de ligging bekijken, dat is ook weer nieuw heb ik met Jane niet gehad toen voelde ze het gewoon.

@Henne, goed dat je naar zo'n info bijeenkomst bent geweest van het ziekenhuis. Ik ben daar toen ook geweest, wat ik ook fijn vond is dat je weet waar je naar toe gaat als je moet gaan bevallen, dat je de omgeving herkent van de afdeling. En ik wil ook geen ruggeprik, vind dat eng, hopelijk kan ik het nu ook zonder doen daar gaan we maar van uit.

Hier is vandaag het kraampakket ook gekomen, weer hetzelfde cadeau erbij waar je niets aan hebt zoals de vorige keer het staat nu naast de commode.

De kamer voor Jane is al een heel eind, manlief moet morgen de roze muur nog een keer schilderen, dan gaan we zondag de meubels in elkaar zetten.

We moeten alleen nog een matrasje kopen en wat extra beddegoed. Dan kan ik nog met de decoratie beginnen en het kamertje inrichten met haar spulletjes.

Wel apart gevoel, straks een babykamer en een kleine meisjes kamer.

Vandaag de papieren voor zwangerschapsverlof in orde gemaakt.

Verder weer druk met 2 opdrachten, ik denk dat het de laatste zijn voor mijn verlof, dan alleen nog dingen afronden e.d. Heb mijn klanten gezegd dat ik na de feestdagen geen nieuwe dingen meer wil opstarten alleen afronden.

Met mijn broertje gaat het niet goed, hij heeft gisteren te horen gekregen dat hij een tumor in zijn hoofd heeft. Hij had al een tijdje last van hevige hoofdpijn, sneller emotioneel en vergeetachtig. Eind deze maand krijgt hij weer een MRI scan en waarschijnlijk gaan ze ook een bioptie doen om te kijken of het goed of kwaadaardig is. Ben er wel wat van slag door, die jongen heeft het al te verduren met zijn scheiding en dan nu dit weer. Zo is het emotioneel ook veel geweest in zijn leven ups en downs.

Maar goed ik ben een positief denker, mijn schoonvader is op zijn 72ste ook door een operatie van een hersentumor heen gekomen, dan kan hij dat ook en laten we het hopen dat het ook vooral goedaardig is.

Liefs Roossie

Geplaatst

Jeetje Roos wat ontzettend naar van je broertje zeg, wat een rotnieuws. Zelfs al is het goedaardig, het zit op een plek was de druk op zich al voor problemen kan zorgen....heftig hoor. Herken wat je schrijft, mijn broertje heeft ook heel veel problemen en ups en downs gehad en al zijn we volwassen....het blijft mijn broertje en je wilt dat hij ook gewoon gelukkig en gezond is. Sterkte!

En dan ondertussen aan de slag met de kamertjes, dat is dan wel weer erg leuk. Hier een behangdrama gisteren. Ik had een heel leuk ruitje uitgezocht, maar zelfs mijn vader de superbehanger kreeg dat dus niet aansluitend op de muur. Echt zoooo balen. We hebben dus vanochtend nieuw behang gekocht en beginnen weer overnieuw, zucht....

Ben gisteren wel erg leuk met m'n moeder even naar de h.ema geweest, alles 15% korting dus ingeslagen: lakentjes, onderlakentjes, moltons, hydrofielen, hydrofiel washandjes, aankleedkussen en nog drie rompertjes en een boxpakje. Ik begin de smaak van het kleertjes kopen ook te pakken te krijgen geloof ik ;-)

Gisteravond alleen weer erge last van harde buiken, ik kan echt duidelijk niet teveel doen.

Goed dat je het zegt van verlof! Ik moet dat ook zelf aanvragen vanuit de ziekte.wet, dus volgende week maar eens doen. Lijkt me heel goed om na de feestdagen niet meer aan de slag te gaan, iets van vijf weken voor de uitgerekende datum toch?

Suzanne jij stopt toch ook rond Kerst met werken?

Geplaatst

Meiden, wilde jullie toch ff bedanken voor de schrijfuurtjes hier.

Ik lees nog wel af en toe mee, kan toch wat moeilijk afscheid nemen van jullie en onze droom.

Geniet van jullie zwangerschap en kindjes...., het is en blijft een wonder!.

liefs Dion

Geplaatst

@Dion, fijn dat je een berichtje hebt geschreven! Oh ik krijg ook kippenvel van je fotootje. Dikke knuffel meis en sterkte! X

@Henne, mijn verlof gaat officieel 9 januari in, ik wil weer 4 weken van te voren stoppen. Maar doordat de feestdagen ertussen zit stop ik eerder bij het bedrijf waar ik als freelancer werk, maar ik werk dan nog wel thuis voor mijn klanten.

Leuk dat je al die inkopen gedaan hebt, leuk hé om daar mee bezig te zijn nu kan en mag het allemaal!

Heb net een zwaar telefoongesprek met mijn broertje gehad. Het positieve is dat de neuroloog zijn kansen positief in ziet, nou dat zegt al heel wat! Alleen heeft hij zelf veel strijdkracht verloren, hij weet niet of hij wel verder wil pffff.........maarja door de medicijnen wordt hij ook afgemat dat wel. Heb hem zoveel mogelijk positieve kracht gegeven. Blijft moeilijk allemaal.

Hij heeft beloofd om ons van alles op de hoogte te houden.

De roze muur van het kamertje van Jane is nog een keer geschilderd, morgen de meubeltjes in elkaar zetten.

Vandaag met Jane naar Sinterklaas op tv gekeken, ze had er niet veel aandacht voor hahaha....wel nog met haar de schoen gezet en liedjes gezongen, ik was helemaal buiten adem van het zingen hahaha...

Ze is erg verkouden, dus maar lekker thuis gebleven met haar en manlief had lekker chinees gehad toen hij van voetbal kwam.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey dames,

Ik ben een nieuwe hobby begonnen aangezien ik 5 maanden in de ziektewet moet zitten voordat

de kleine meid zich aandient..

Dit is mijn 1e hobby .. ben nog van plan om dekbedhoesjes te maken .. maar eerst dit even;

Dit zijn kruikzakken gevoerd met badstof of soort van fleece, ik verkoop ze voor 5 euro.

Ik hoef er hier niets aan te verdienen.. buitenom het forum zijn ze 7,50.

Ik heb tot nu toe deze stofjes.. : (binnenkort ga ik naar de stoffen winkel om één en ander stofje te fotograferen,

want ik maak ze op bestelling dus om veel stof in te slaan is niet haalbaar, maar wil je wat anders let me know)

[ATTACH=CONFIG]4789[/ATTACH]

En dit is mijn eerste bestelling;

[ATTACH=CONFIG]4790[/ATTACH]

En dit zijn de kruikenzak voor de kleine meid van ons zelf;

[ATTACH=CONFIG]4791[/ATTACH]

Mocht je interesse hebben stuur me dan een mailtje op; roxanne@humme.me

Groetjes

Geplaatst

Roos veel sterkte met je broertje!

Mijnbaby joehoe 26 weken! Ik vind het vanaf die mijlpaal zelf opeens veel sneller gaan, zit nu al bijna aan 29!

Vanochtend weer snelle check gehad bij de gyn. Bloeddruk iets hoger dan ik normaal heb, maar werd niks van gezegd dus zal wel. Buik mooie soepel, koppie ligt nu idd beneden dus hopen dat meneer niet weer gaat draaien. Hartje nog even gehoord. Over drie weken weer echo en afspraak vk in ziekenhuis.

Roxanne leuk! In zelf ook thuis en wil ook aan de slag met stofjes, kantjes en bandjes :-) Maar wel alleen voor mezelf haha.

Suzanne hoe is het bij jou? We zijn hier echt maar met een heel klein clubje nog over zeg, ik schrik er soms van. Het was de beste testmaand in tijden op het wachtbankje en nu schrijven hier nog vier meiden actief mee.....

Geplaatst

[breekt in]

wow, Henne, het gaat opschieten! Wens je toe dat je nu eindelijk onbezorgd en met volle teugen durft te genieten!

Liefs,

Lot

[breekt uit]

Geplaatst

@ Henne idd we hadden een behoorlijke groep maar het is hier zo rustig.. hoop dat het met iedereen goed gaat...

fijn dat je zh bezoekje goed was, op de bloeddruk na maar volgens mij is dat normaal hoor, dat het zo schommelt..

ik heb al maanden een lage bloeddruk..

Ja heerlijk 26 weken.. ja idd jij zit al bijna op 29 weken, bij 30 weken kan je echt gaan aftellen...

Vandaag heel mijn kast opnieuw gevouwen en oude dingen weg gegooid en zomer spullen er tussen uit gepakt..

heerlijk! morgen ga ik de douche meubels aanpakken.. :)

Geplaatst

Lekker hè, dat opruimen. Hier gaat het wel in hele kleine stapjes, maar toch. Morgen komt mijn vader opnieuw behangen en mijn moeder komt mee om 'iets schoon te maken ofzo'. Hoop dat we samen wat keukenkastjes onder handen kunnen nemen.

Bloeddruk was nog niet echt hoog, alleen tot nu toe normaal of laag. Ach zal wel.

Geplaatst

@Henne, wat fijn dat je korte check weer goed was! Ja de tijd gaat snel hé, volgende week dinsdag krijg ik de 30 weken echo.

En idd, er zijn maar weinig mensen over die hier schrijven.

@Roxanne, leuk dat je een hobby hebt gevonden om je tijd mee door te brengen! Ik heb al twee kruikzakken.

Henne en mijnbaby aan de schoonmaak en aan het opruimen? Nesteldrang? :laugh:

Hier is het kamertje van Jane alweer ver gevorderd, de meubels zitten in elkaar en staan erin, ze staan nu te luchten wat kunnen nieuwe meubels stinken. Deze week krijg ik wat behangvelletjes die ik besteld heb, waarmee ik ga docoreren. Vandaag ook het rolgordijntje op maat geknipt. We hebben uiteindelijk voor makkelijk gekozen een rolgordijn ipv dat ik zelf een gordijn ga maken. Toen ik naar de lappenmarkt wilde was ik moe en het was regenachtig. Ik had die dag ook teveel gepland, had smiddags met Jane ook nog een verjaardagsfeestje. In plaats daarvan zijn we naar de Praxis geweest en zag ik een leuk verduisterend rolgordijn hangen, ik dacht doen we dat. Weet ook even niet waar ik anders de tijd moet vandaan halen om het zelf te maken, overdag druk met Jane en savonds aan het werk. Het is ook maar 1 raam. De lamp hangt er ook trouwens, erg leuk!

Nu nog matras kopen en beddegoed. Ohja, bijkomend voordeel van de meubels dat wisten we nog niet, we kunnen het ledikant ombouwen tot peuterbed! :laugh:

Geplaatst

Roos wat leuk dat Janes kamertje zo opschiet! Eigenlijk een bonus hè, twee kamertjes inrichten ;-) Hier is gisteren het nieuwe behang erop gegaan en het staat super! Wel even wennen, het is heel wat anders dan de vrolijke, frisse ruitjes die ik eerst had. Maar het wordt denk ik erg mooi. Proberen van de week nog de kozijnen tevreden en dan zaterdag naar I.kea te gaan voor de meubels, dan kunnen die volgende week bezorgd worden.

En gisteravond heb ik mijn eerste 'zwangergym' gehad! Ik vond het helemaal niet verkeerd moet ik zeggen. Had wel erna juist harde buiken, weet niet of dat de bedoeling is. Volgende week maar even vragen.

Geplaatst

Roos: lekker dat kamertje van Jane bijna af is.. heeft ze een beetje door dat er een baby komt?

Henne: Lekker hoor zwangerschap gym, die harde buiken zijn daarna minder, maar komt misschien gewoon door

de inspanning..

Hier gaat het goed, moet er snachts wel echt 3 x uit om te plassen, me buik is dan keihard en moet dan

zo nodig.. als ik ben geweest kan ik weer even paar uur slapen en dan weer en weer.. GGRRR!!

Geplaatst

Zo gaan de nachten hier ook al een half jaar mijnbaby...frustrerend hè. Ik ga rond tienen naar bed, twaalf uur/half een plassen, rond drie uur weer en dan rond zessen weer, soms kan ik dat rekken tot de wekker een half uur later gaat en heeeeeel soms sla ik die van drie uur over. Het lijkt wel een voedingsschema haha.

Geplaatst

Met u.w.v gebeld ivm mijn verlof, omdat ik in de ziekte.wet zit gaat dit automatisch zes weken van tevoren in, 27 december. Het maakt in de praktijk voor mij niks uit, maar het voelt toch wel apart hoor...nog maar vijf weken tot ik officieel 'verlof' heb.

Geplaatst
Henne hahahah kunnen we alvast wennen :) heb jij er ook harde gespannen buik bij?

Ja altijd als ik moet plassen, ook voor ontlasting. Vaak erna ook. En als ik me omdraai, opsta, bul, iets til....ik heb heel vaak een gespannen of harde buik. Stress werkt ook niet mee :-) dus ik mag van m'n man niet boos worden of me opwinden ofzo, jaja, lekker gezegd met die hormonen. Pfff, toen we eerst twee weken geleden geleden zonder verwarming zaten en dan vorige week dat het behang niet goed was....dat merk ik meteen aan mijn buik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden