Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.....

Ik lees elke week een beetje mee en blijf zo een beetje op de hoogte....heb zelf niet zo heel veel te vertellen behalve dat ik al een paar weken elke vrijdag een echo heb ivm de groei van de 2ling. Ik ben nu 28 weken en ze wegen rond de 1100 gr z'on beetje afgelopen vrijdag. De 1 ligt in wat meer vruchtwater dan de ander en dat houden ze ook bij maar de man die de echo's doet vind dat nu nog steeds super gaat en is tevreden. Ik moet vrijdag wel nuchter bloedprikken voor me suiker dan een drankje en na 2 uur weer prikken maar als ik dat hier zo lees dan is dat ook wel een beetje standaard maar ben wel benieuwd wat er uit komt. Me bloeddruk is nog steeds goed aan de lage kant maar dat is alleen maar goed!

We zijn al druk bezig met het kamertje net als jullie de muren zijn geverfd de meubels zijn al binnen en zaterdag word de vloer gelegd. Dus dat gaat de goede kant op....

De dokter in het ziekenhuis zei dat ik moest rekenen dat het week 37 gaat gebeuren en dat ze ze niet langer laten zitten dus nog maar 9 weken!

Ik vind dat de tijd vliegt....jullie ook???

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pucca leuk om van je te horen! En wat heerlijk dat alles goed gaat met de tweeling! Je wordt in ieder geval ook goed in de gaten gehouden. En duidelijkheid over hoe lang nog, dat lijkt me ook erg prettig. Ik vind het zelf sinds de 26 weken wel hard gaan ja.

Hoe gaat het kamertje worden? Hier donkerblauw met wit als basis en dan leuke gekleurde accesoires erbij, 't is natuurlijk wel een kinderkamer :-)

Ik had een iets andere suikertest, niet nuchter en zonder het drankje gelukkig, maar suiker testen rond deze periode is idd normaal. Lage bloeddruk is vervelend hè? Hier schommelt het, toen ik laag zat was ik vaak duizelig. Vooral bijvoorbeeld als je bij een winkel in de rij staat.

Meiden hoe staat het bij jullie met namen en kaartjes? Naam staat hier wel 99% vast, maar kaartje....weet echt niet waar ik moet beginnen. Er is natuurlijk nog tijd, maar de feestdagen zitten er ook tussen. Dan zijn drukproeven ed misschien wat minder snel binnen?

Geplaatst

Het kamertje word bij ons donker grijze en licht grijze muren met witte superglans meubels. En een lichtgrijze laminaat vloer. Dan met een lichtgrijze rolgordijn en witte gordijnen met zilvergrijze sterren! Voor de aankleding vind ik met nijntje of met Ior wel leuk maar zo ver ben ik nog niet.

De namen zijn we al uit....zaterdag 1 dec hebben we een fotoshoot met zn 3 vriend pup en ik daar willen we dan een foto voor gebruiken voor het geboortekaartje...

Klinkt leuk je kamertje Henne....:-)

Kl

Geplaatst

Gaat het goed met de pup? Kamertje klinkt leuk! Heel lief :-) Ik vind Nijntje ook zoooo schattig, maar wil er niet teveel van. Heb wel bij d.waze dagen een Nijntje lamp gescoord, gaat geweldig staan tegen de donkerblauwe muur denk ik. Heerlijk toch he, om daar zo mee bezig te kunnen zijn.

Geplaatst

Pucca leuk om wat van je te horen, gelukkig gaat het goed met jou en je twin...

Henne: lekker goed opdreef met de kamer leuk!

Hier vandaag de hele badkamer schoongemaakt, was wel even bezig maar het is nu zo heerlijk fris en schoon :)

nu even denken wat ik de volgende keer ga aan pakken :)))

Mijn buik begint nu echt groter te worden, eerst had ik een buikje maar nu is die echt GOED zichtbaar je kan er

niet meer omheen hahahha....

Geplaatst

@Pucca leuk weer wat van je te lezen en dat het goed gaat met de twins. Ik vind de tijd ook zo hard gaan! Leuk Nijntje, Jane is daar nu helemaal weg van ze zegt van Nijn hahaha.

@Henne, we hebben nog geen kaartje uitgezocht en de 2e naam moet ook nog vastgesteld komen. Ik denk dat we dat allemaal eens tijdens de kerstvakantie gaan uitzoeken.

@mijnbaby, leuk dat het nu goed te zien is de zwangerschap.

Dit weekend staat in het teken van Sinterklaas, als ik de puf heb en het weer staat het toe ga ik met Jane even naar het winkelcentrum hier om naar Sinterklaas te kijken. Zondag gaan we naar het Sinterklaasfeest van manliefs werk.

En dinsdag de 30 weken echo!

Liefs Roossie

Geplaatst

Leuk Roossie, wij hebben volgende week don op de psz sinterklaas viering en za op de werk van mijn man :)

Fijn weekend allemaal!

Morgen 27 weken :) en maandag naar de VK..

Geplaatst

Hai meiden, leuk al die Sinterklaas vieringen.....wij volgend jaar ook :-) Vorige week logeerden wel,onze neefje en nichtje hier en hebben ze hun schoen gezet. Zo vreselijk leuk was dat.

Wij hebben vandaag bij ik.ea bedje, kast en stoel besteld. Wordt maandag bezorgd. Gisteren een box opgehaald die ik via markt.plaats had gekocht. Het wordt wel echt zo allemaal hoor. En als je ziet wat er inmiddels aan 'babyzooi' op zolder staat :-/ ongelooflijk wat een bende joh haha. Maar snel proberen kozijnen te verven, dan kan de vloer gedaan en kunnen de meubels in elkaar. Mijn man heeft alleen de weekenden en moet dan ook de 'normale' dingen doen, dus het is af en toe wel een beetje veel. Maar als ik in het kamertje sta word ik wel helemaal blij.

Ik had trouwens van mijn schoonzusje een buikband te leen gekregen en vanochtend maar eens geprobeerd....zo'n tocht door de ik.ea.... Was best fijn. Weet natuurlijk niet hoe mijn buik had gevoeld zonder, maar thuis had ik m afgedaan en net met opruimen en schoonmaken toch best weer veel last en vanochtend bijna niet.

Mijnbaby heerlijk hè, die weken die aftellen. Roos wij gaan al naar de dertig! Wauw! Ik heb bij 32 weer een echo, dus moet nog even geduld hebben. Maar natuurlijk pas eentje gehad.

Hebben jullie bij vlagen ook zo'n last van benauwdheid? Vooral eind vd middag en savonds als ik op de bank lig. Helemaal als ik dan een harde buik krijg, lijkt het net of ik tot in m'n hoofd de druk voel. Niet heel erg fijn, maar zal er wel bij horen. Baarmoeder komt al bijna tegen m'n ribben voor mijn gevoel. Laatst ook voetjes (of billen, armpjes, weet ik veel) die uit mijn zij kwamen :-))) zo grappig.

Fijn weekend!

Geplaatst

Er komen zoveel spullen bij kijken voor die kleine hummeltjes :) huisje vol haha..

Ja weken tellen is heerlijk, denk dat je er na de 30 weken misschien wel minder mee bezig bent..

Ik heb hier elke avond last van onderrug en lies pijn, zo irritant.. ga denk ik een afspraak maken bij de fysio.

en heb nu ook al een week of 2 last van obsitipatie verschrijkkelijk, ipv 1 keer naar de plee moet ik wel 100 x :(

ga morgen vragen of ze er iets voor hebben, want het is echt super irritant..

Verder mag ik niet klagen en voel ik me top! gisteren allemaal leuke kleertjes gehaald voor de beeb,

een een bevallings tas gehaald voor me zelf en een mooie badjas en pantoffels, wil me tas dit keer op tijd klaar hebben :)

Geplaatst

Hey dames,

Alles goed hiero? wat is het stil?

Vandaag naar de VK geweest, alles was goed :) ik heb het hartje gehoord en me buik was spoel en zag er prima uit :)

Over 3 weken heb ik de groeiecho en ijzerprikken en mag ik weer urine afgeven, kijk er erg naar uit :)

Geplaatst

Hi! Ja heb niet zo heel veel te melden :-) Hier gaat het z'n gangetje, lekker veel beweging en rustig aan bezig met kamertje en de uitzetlijst. Pas over twee weken weer controle, dus in die zin ook geen nieuws.

Roos morgen weer een echo!

En bij jou alles oké mijnbaby, het gaat nu echt sneller hè, na die 26 weken? Ik kan nu zelf ook echt wel echt genieten, begin steeds meer te geloven dat we straks een kleintje bij ons hebben.

Heb je voor je rug/bekken al een bellenbanen geprobeerd? Ik heb m zaterdag voor het eerst gebruikt bij het winkelen en dat maakt echt wel verschil in harde buiken enzo. En idd even de fysio bellen, je moet nog 13 weken dus beter nu actie ondernemen dan straks met echt nare klachten zitten.

Morgen hier weer zwangergym, best zin in zelfs haha. En dan proberen woensdag/donderdag kozijnen te verven. Vandaag zijn de meubels bezorgd dus de hele gang staat vol met dozen :-D Die kunnen er natuurlijk ook geen weken blijven staan.

Geplaatst

Henne thnx voor de tip. ik ga deze week ff fysio bellen en waar kan ik zo een band halen???

De vk zei over de pijn in me liezen en onderrug dat het er bij hoort, omdat dit me 2e zwangerschap is

je er sneller last van kan hebben na druk geweest te zijn.. maar als zo een band kan helpen zou super zijn!

Geplaatst

Pijn in m'n liezen heb ik savonds trouwens ook, nog niks gevonden dat daar echt tegen helpt. Wel een kussentje tussen m'n knieën ed als ik op mijn zijn lig.

Ik heb die band van mijn schoonzusje geleend, maar volgens mij heeft pre.natal ze: ik heb zoiets http://www.prenatal.nl/shop/positiemode-Buikbanden/Anita-Buikband-micro-1700-59001.htm?startValue=&rangeValue=&prevVisit=&id=59001 Als je echt veel meer steun nodig hebt, moet je denk ik bij een thuiszorgwinke oid zijn. Maar dat zou ik dan ook eerst aan een fysio vragen. Wat ik heb is lekker voor winkelen, als je lang moet lopen of eel staan. Je mag m ook niet de hele dag om, want dan verslappen je spieren en ben je nog verder van huis.

Geplaatst

Thnx ga van het weekend wel even kijken en passen.. ik gebruik voor me liezen en onderrug van die warmte compressen..

moet zeggen dat het wel heel fijn is..

Roos morgen echo leuk! geniet ervan! laat je weten hoe zwaar de kleine is en hoe lang ben benieuwd..

Geplaatst

Hallo allen,

Afgelopen vrijdag wezen bloedprikken en suikertest gehad! Vandaag de uitslag gehad gelukkig geen suiker maar wel ijzertekort was 6,3 en moet geloof ik 7 zijn dus krijg nu ijzertabletten....

Vrijdag uiteraard ook echo gehad die heb ik nl elke vrijdag: ze wogen beide 1300 gr was helemaal goed want de echoman zei dat gewicht eigenlijk bij 30 weken hoort en was vrijdag 28w en 2 d...ze waren dus in 1 week tijd 200 gr gegroeid dat is voor een 2-ling super :-)

Ik heb niet zo heel veel last van me rug wel van me voeten en knieen maar ben 14 kilo aangekomen en dat zit eigenlijk alleen maar bij me buik kan nl gewoon me lage heupbroeken aan....

Geplaatst

Pucca fijn dat je suiker goed was! Ijzertabletten is ook niet alles natuurlijk. Als je last krijgt van verstopping, pb me dan even...ik gebruik een ijzersuplement waarbij dat niet is. Mijn ijzer was dik onder de 7 op een gegeven moment, maar de gyn vond het nog oké. Alleen voelde ik me wel erg moe, dus ben zelf toch ijzer gaan slikken. Weet niet of het helpt want is daarna niet meer geprikt ;-)

En wat super dat ze zo goed groeien! Maar nu al 14 kilo pfff....dat is letterlijk zwaar. Wel grappig dat je je eigen broeken nog aankunt. Ik heb wel alleen buik, maar dat zit me toch niet lekker hoor een heupbroek. Ben nu best blij met de positiekleding, alleen soms irritant als je en een legging en een rokje en een shirt en een trui aan hebt. Dan heb je vier lagen over je buik, niet zo handig als je naar de wc moet :-D

Geplaatst

@Pucca, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! 14kg aankomen is heel wat, ik ben toen met Jane in totaal 12kg aangekomen. Achja grotendeels raak je alles kwijt als je eenmaal bevallen bent. Jammer dat je ijzer laag is, maar gelukkig zijn daar de pilletjes voor.

@mijnbaby, wat fijn dat alles goed gaat!

@Henne, heel fijn te lezen dat je nu durft te genieten!

Jaaa morgen echo, kijk er erg naar uit, is alweer 10 weken geleden dat ik een echo gehad heb! Het rommelt lekker in mijn buik, dus maak me nergens zorgen om. Heb met deze zwangerschap niet zoveel kwaaltjes, slaap ook nog steeds zonder voedingskussen die ik de vorige keer toch wel nodig had. Het scheelt echt een zomerzwangerschap of een winterzwangerschap.

De Sint feestjes waren leuk, Jane heeft flink rond lopen dartelen tussen de kids door, heel grappig om te zien en ze heeft een mooi cadeau gekregen.

Geplaatst

Hier een mijlpaal, ben vandaag precies 30 weken! Vandaag een mooie echo gehad, alleen jammer dat madam met de rug naar ons toe lag. Ze ligt wel netjes met haar hoofdje naar beneden en het gekriebel van ik van onderen voel zijn idd haar handjes. Ze is al flink aan het eten in mijn buik, haar buik omtrek was wat meer dan bij 30 weken hoort. Gemiddeld ben ik ongeveer 31 weken, heb ook wel het gevoel dat deze dame eerder zal komen net als Jane. De kleine weeg nu 1863 gram en als ik het goed gezien heb 28 cm ongeveer. Ik ben nu totaal 6 kg aangekomen. De verloskundige vond dat ik er goed uit zie! :icon_smile:

Over 3 weken weer controle.

Liefs Roossie

Geplaatst

Heerlijk Roos! Zo fijn altijd als controle en echo's goed zijn. Word ik blij van :-) Hier morgen ook dertig weken, super gevoel.

Vanavond de tweede zwangergym gehad. Vind het best leuk en nuttig. Krijgen wat theorie/uitleg, kletsen wat en doen oefeningen. Vind het vooral fijn om daar even echt zwanger te zijn en herkenning te vinden. Ook nog even over harde buiken gehad, dat ik dat nog steeds en vind. Loslaten....ik ben dertig weken zwanger dus zelfs áls het nu zou komen..het mag. Maar ja, het idee dat ik nu al zou moeten bevallen word ik ook niet vrolijk van haha. Koekie blijft dus mooi nog maar even zitten, met of zonder harde buiken.

Hoeveel te vroeg was Jane Roos?

Geplaatst

@Henne, harde buiken zijn niet fijn, hou koekie maar lekker bij je!

Jane was 4 dagen te vroeg. Manlief voorspelde dat ze op 28 juli geboren zou worden. De vk lachte er zelfs om, hij dacht dat het nog wel langer zou gaan duren. Ik was 1 aug uitgerekend. Uiteindelijk is ze om 00.04 geboren nog net op 29 juli, ze is lang jarig!

Geplaatst

Dus het gaat er nu ook om spannen of het wel februari wordt :-) Hier ook hoor. Ik heb heel sterk het gevoel van 1 of 2 februari. Maar dat heeft te maken met een overleden oudtante. Zij heeft voor ze overleed aan mijn moeder gezegd zich geen zorgen te maken zij 'zou het wel in orde maken'. Stom genoeg was ik toen net bezig met een poging en raakte zwanger....dit was een bbz en ik lag tijdens haar begrafenis in het ziekenhuis. Zij was 1 of 2 februari jarig, ik heb dat nooit kunnen onthouden, en toen ik mijn huidige uitgerekende datum zag dacht ik gelijk....dat wordt een paar dagen eerder. Is natuurlijk heel ver gezocht en vaag, maar zelfs mijn beide ouders hadden dat meteen gedacht. Dus ik ben benieuwd. Hij zal wel twee weken overtijd komen :-D

Vandaag tot nu toe minder last van mijn buik. Het heeft ook te maken met mijn prikkelbare darm, bij veel last wordt mn buik ook hard. Wel snotterig/verkouden, is ook niet echt fijn. Maar niet aan te ontkomen deze tijd van het jaar. Ga zo proberen de kozijnen een eerste laagje te schilderen, niet erg veel zin in maar als dat niet af is kan de vloer niet gedaan en dus e meubels niet en de hele gang staat vol met dozen haha.

Geplaatst

Ben net gebeld door de kraamzorg, maandag intake.... Het wordt heel erg echt nu!

Verder kozijn in babykamer eerste laag verf gegeven, hoop het morgen af te maken. Wil verder en dat verven moet eerst voordat de stucloper weg kan. Wel op marktplaats vandaag een item gescoord dat ik heel graag wilde hebben :-)

Geplaatst

Roos: wat fijn een goeie echo, en wat een flinkerd! of is dat een normaal gewicht voor 30 weken?

geven ze ook al een richtlijn hoeveel de baby bij geboorte gaat wegen?

Henne: ja wordt nu allemaal heel echt he, zeker als je de KZ op bezoek krijgt :) spannend!

Geplaatst

Vandaag weer gewinkeld voor de kleine :) leuke kleertjes kan het echt niet laten liggen...

heb nu echt wel genoeg, ga in de uitverkoop nog wel leuke dingen halen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden