Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden, mijn lijstje heeft wel effect. Heb nu toch wel een beter beeld van wat je nodig hebt, al heb ik voor sommige dingen nog wel wat info nodig denk ik, met name matrasje en babyfoon. Ach, tijd zat.

Wil wel even meegeven dat Baby.dump deze maand de hydrofiele luiers en washandjes ed in de aanbieding heeft en die zijn nu idd ook goedkoper dan bijv bij h.ema of p.renatal. Dus voor wie het (eind) deze maand aandurf misschien een tip.

Heb zelf op Mp gereageerd op thermobadje met standaard en tummytub, even de reactie afwachten. Wil nog niet teveel kopen voor we het ook kwijt kunnen, want nu stapelt de rommel n het kamertje zich op terwijl we nog moeten verven en behangen :-) erg handig...not.

Dion ik mail je morgen!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Hydrofiele luiers bedoel je denk ik. Dat is eigenlijk heel grappig, dat zijn eigenlijk de stoffen luiers die men gebruikte voordat de pampers e.d. er waren.

Ik dacht eerst ook, wat moet je daar nou weer mee, maarja ik koop het maar. Nou je hebt ze echt nodig!

Wij hebben trouwens een babyfoon van Alecto, was een keer in de aanbieding bij de Blokker. Zit erover na te denken om er nog eentje te kopen, 1 voor Jane en 1 voor Emmy2 hahaha.....wel de naam op de babyfoon zetten anders weten we nog niet wie er huilt haha....

Ja zo'n kleintje heeft veel nodig hé!

Ik zou gewoon een paar met lange en een paar met korte mouwen kopen. Jane deed ik in de winter ook lange mouwen aan onder een shirt met lange mouwen. Mijn man had in de zomer zelfs een paar rompers met lange mouwen erbij gekocht.

Ik heb ook vaak dingen bij de Zeeman gehaald, daar hebben ze voor baby's hele leuke kleren en de rompers zijn ook prima. Ik vind ze van de kruidvat ook fijn, die van bambino.

@mijnbaby, ja heb daar ook last van, dat ik wat afscheiding verlies, vooral met niezen hahaha......als het zoetig ruikt is het vruchtwater, dat merk je snel genoeg hoor. Bij mij braken eerst de vliezen bij Jane, wist gelijk dat het vruchtwater was en dat rook ik ook. Wel goed dat je gelijk aan de bel trekt!

@Dion, fijn weer thuis en lekker dat het weer goed gaat. En voor al die inkopen, rustig aan niets forceren, ben toen met Jane ook pas begonnen met 22 weken, toen durfde ik pas een kledingstuk te kopen.

Vandaag bij de vk geweest, hartje was snel te vinden en klopte weer mooi. Ik moet helaas wel weer zo'n glucose test doen blehhh weer dat vieze drankje drinken op mijn nuchtere maag en een tijdje niets eten. Heb vandaag voor het laatst wat gesnoept, nu maar wat strenger zijn. Heb ook bijna met tranen in mijn ogen over mijn rijangst verteld, wilde graag weten hoe de vk erover denkt wel of niet voor de bevalling aan de therapie beginnen. Ze zei als ik jou was zou ik het gewoon nu al doen, je neemt een hoop stress ook weg. Heb wat info gevraagd, moet eerst een verwijsbrief krijgen van de huisarts. En ik blijk geen schimmelinfectie meer te hebben, omdat ik geen jeuk meer heb. Is gewoon de verandering van afscheiding van de zwangerschap. Wel fijn om te horen, klinkt zo raar schimmel tussen de benen hahaha......

Vandaag ook de lodger shelter gescoord, is in prima staat. Dus de kleine zal het niet koud hebben straks.

Geplaatst

Ik heb al 1 en ander gekregen van mijn zusjes :) dat is wel erg leuk.. zelf heb ik

2 leuke shirts gekocht bij p.rental hele schattige en bijpassende mutsjes.. en van me zus

heb ik ook nog een slaapzak gehad.. ik heb nog heel veel van mijn zoon... maar vind nieuwe kleertjes

ook erg leuk :) Ik doe het rustig aan.. heb nog tijd genoeg.. wil rond 30 weken klaar zijn met spulletjes..

Geplaatst

Ik wil de grote dingen idd ook wel graag voor de feestdagen klaar hebben. In januari kan ik nog best wat laatste dingen kopen, spulletjes wassen etc. maar kamertje, box ed wil ik dan af en in huis hebben.

Word trouwens erg blij en ook beetje emotioneel als ik nu naar mijn handtekening kijk. Soms kan ik me echt niet meer voorstellen dat we zo lang vol hebben gehouden en dat ik dan nu een klein ukkepukkie de hele dag voel rommelen en bewegen in mn buik.....onvoorstelbaar. En heerlijk bijna 24 weken, dan de 26, 28, 30.... ;-) ja we blijven toch op onze hoede hè.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik haak weer in. Ik was even een paar dagen bij mijn zus gaan logeren. En toen ik weer thuis was, was de forumdiscipline eruit ;-)

Fijn dat alle 20 weken echo's goed zijn zeg!! Gefeliciteerd iedereen. Ik lees hier meteen allemaal berichten waaruit ik opmaak dat jullie allemaal meer ontspannen lijken?! Lekker spulletjes aan het verzamelen, druk met namen zoeken. En zo leuk dat de meesten de kleine ook voelen borrelen of schoppen. Bij mij neemt dat zoveel ongerustheid weg.

Sinds afgelopen weekend kan mijn vriend de baby ook voelen, heel bijzonder!

We hadden vandaag een controle bij de vk. Alles keurig op schema en het hartje weer gehoord. En het hoofdje gevoeld door de buik heen, dat vond ik heel speciaal.

Ik zit niet meer lekker-au mijn bekken- na het lange bijlezen. Dus tot snel!

Geplaatst

Welcome back, gezellig :-) Zitten wordt lastig hè, merk ik ook. Zo eens in de zoveel dagen ook last van bandenpijn, zeurende rug e.d. Blijf ik wel vervelend vinden, maar hoort er gewoon ook bij. En het voelen is idd heerlijk, soms is het echt kermis in mijn buik. Mijn man heeft altijd zijn eigen momentje, als hij in bed komt slaap ik meestal al, maar dan schijnt Koekie heel erg actief te zijn als hij een hand op mijn buik legt. En ik merk er niks van, noch van man, noch van kind haha.

Ik kan trouwens vrijdag badje met toebehoren afhalen waar ik op Mp op gereageerd heb. Wel blij mee. Box wacht ik nog even mee, beetje sta in de weg. Stapje voor stapje hè ;-) Zaterdag gaan we naar behang kijken, vind ik ook nog best eng maar rest vd maand zitten de weekenden vol.

Geplaatst

Henne, ik zie dat je een heel handig topic gestart hebt over de baby uitzet. Wat fijn, want het duizelde mij ook al. En we moeten er op een gegeven moment toch mee aan de slag he ;-)

Wat leuk die kermis in je buik. Hier ook af en toe veel drukte. Jee, en we gaan de naam die we al hadden nu ook af en toe hardop zeggen tegen elkaar en het kleintje. Het wordt steeds echter :-)

Volgende week gaan wij -herfstvakantie- flink aan de slag met klusjes in huis. Mijn ouders komen helpen. En als alles dan op orde is, zijn de babyspullen en het kamertje aan de beurt. Ik vind het wel lastig dat ik zelf zo weinig kan ivm bekken- en rugpijn. In niet zwangere toestand had ik de boel allang aangepakt...maar ik ben erg blij met de hulp die we krijgen.

Geplaatst

Moeilijk hè Suzanne dat je jezelf dan fysiek in moet houden terwijl je graag even flink aan de slag zou gaan. Doordat ik tot 20 weken zo idioot moe ben geweest, heb ik al een klein beetje geleerd het 'los te laten'. Maar nog kan ik vreselijk onrustig worden van alles wat, volgens mij, moet gebeuren en ik niet kan doen. En manlief voelt de druk nog niet zo, dus tja....

Dat topic is handig hè! Ik had wat vragen gesteld in een ander topic, maar dit leek me wel slimmer en heb nu al mega veel info waar ik echt wat mee kan. Je maakt natuurlijk nog weer je eigen keuzes, maar zoiets simpels als dat hydrofielen in de voordeelverpakking veel dunner zijn....daar kom je pas achteraf achter en zo is er wel meer.

Ga haar bed, merk dat ik meer last heb van een 'ongemakkelijke buik' als ik moe ben, dus hup....slapen! Truste!

Geplaatst

Ja dan smelt je weg he...:)

Ik smolt ook weg vanmorgen tijdens de echo. Ik kreeg opeens een overweldigend gevoel van liefde, Beebje lag zo lief.

Gisteren wel een baaldag, weer wat verlies, en een mega mentale dip. Weer veel tranen, en waarom...? Gelukkig gaat het vandaag weer goed. Zal de Hormonsters ook wel mede zijn :yikes:.

Lig nu lekker op de bank, laptop op schoot, en prutweer buiten met regen, Gezellig.

Geplaatst

Hormonen..... Af en toe heb ik ook zo'n jankdag...hoort erbij zullen we maar zeggen.

Gelukkig geeft de echo je dan weer een goed gevoel, heerlijk hè.

Na gemene en pijnlijke schoppen gisteren tegen m'n blaas vanochtend weer veel beweging meer bovenin. Ga ik straks vast ook over klagen als m'n ribben her doelwit zijn, maar was er nu maar wat blij mee. Als hij zo enorm te keer gaat krijg ik er soms echt de slappe lach van, zo lief.

Ik heb fysio gehad en net hebben we boodschappen gedaan dus het is hier ook wel weer op voor vandaag. Ik ga het voorbeeld van Dion volgen :-) Lekker met de IPad nog beetje babspullen bekijken enzo.

Geplaatst

Meiden hoe is het hier? Wel een beetje stil!

Nu moet ik zeggen dat ik ook niet zo heel veel te melden heb. Het wereldje is wel heel klein geworden zo, met dat thuis zitten.

Henne, heb je leuk behang gevonden voor de babykamer?

Ik denk dat ik een strandstijl/sfeer kamertje wel leuk vind. Basis een beetje naturel/beige met nog een leuke accent kleur. Ik ben niet zo van de knalkleuren, maar wil ook geen al te saai kamertje.

En misschien iets grappigs bedenken voor aan de muur, iets orgineels.

Maar dat komt wel goed, want ik ben decoratie schilder, dus vertrouw erop dat er nog wel wat orgineels boven komt drijven.

Zit er ook lange levertijd op ledikantjes/commode's, weet iemand dat? Moet echt nog speuren, misschien is er ook wel wat op MP te vinden.

We moeten qua grote dingen in ieder geval een ledikantje, commode, kinderwagen, en mettertijd een box.

Hebben jullie al ideeën voor een leuk kamertje?

Geplaatst

Ja heb behang gevonden! Zoooo dat was nog lastig hoor, zware bevalling ;-)

Zal straks verslag doen, moet nu echt eerst van de bank af komen en gaan koken en eten. Tot later!

Geplaatst

Zo, ben ik weer met het beloofde verslag, ga al m'n briljante en originele ideeën prijsgeven ;-)

Maar eerst Dion wat leuk zeg, decoratieschilder. Zal zeker wel iets origineels uitkomen voor de muur, ben heel benieuwd! Ik heb jaren geleden een diploma binnenhuisarchitectuur gehaald en daardoor ook het idee dat ik origineel moet zijn ;-) Hoewel ik tijdens die cursus al merkte dat ik meer van praktisch dan 'apart' ben. Voor ontwerpen van halfronde keukens met gegolfde kasten kreeg ik wel hoge cijfers, maar het leek me zoooo ontzettend onhandig haha. Maar ik ben wel altijd heel erg bezig met kleuren en dan wil ik vaak toch wel wat anders dan anders, vind ik nu met het kamertje best moeilijk moet ik zeggen. Ook door het aanbod in babspullen verval je snel in 'standaard'.

Had wel al jaren iets in m'n hoofd voor een meisje. Ooit stond er hier een bos lichtroze tulpen tegen de gebroken witte muur en dat lichtroze met dat frisse groen en wit vond ik zo vrolijk, lief en fris. Dat was het geworden voor een meisje. Gecombineerd met een dieproze frambooskleur voor accesoires. Effen muren in lichtgroen en lichtroze en dan op een muur allerlei verschillende stukken behang met leuke motiefjes (pip ed) inlijsten oid.

Voor een jongen wilden we vooral niet te lief en te babyachtig. Een beetje stoer en tijdloos, zodat je over drie/vier jaar met andere accesoires er een peuterkamer van maakt. Eerst kwam ik toch op blauw, rood, grijs, maar dat vond ik niet fris/vrolijk genoeg en te standaard. Denk dat 80% van het 'jongensbehang' die kleuren heeft. Wat we nu gekocht hebben, nadat die mevrouw in de winkel toch met lichtblauwe beertjes aankwam, is voor één muur donkerblauw-wit geruit behang, op de muur er tegenover komt effen donkerblauw en dan alleen op de onderste helft. De rest van de muren verf ik wit met muurverf met een klein beetje glans. De meubeltjes worden wit (van i.kea Dion, geen levertijd!) en de accesoires rood en oranje. Net niet vloekend, en door het oranje net dat beeje aparte en meer vrolijke dan alleen rood.

Op de muur met het effen blauwe behang wil ik daarboven nog iets met kleur doen, posters, muurstickers, sjablonen, zelf een doek schilderen, stukken mdf beplakken met stof, behang of papier.... Weet ik nog niet precies.

Verder hebben we nog een soort 'loze' muur, tegenover de deur door een rare hoek in de kamer. Hier wilde ik eerst magneetverf op doen,maar heb gelezen dat dit er slecht werkt (weet jij dat Dion?). Nu wil ik simpele magneetborden (alweer i.kea) omtrekken met stof. Een leuke plek voor foto's, kaartjes, tekeningen etc.

Ben nu dus lekker online aan het zoeken naar rode en oranje dekentjes, aankleedkussens, lampen etc. :-) Oh en allposters.nl is misschien ook nog een leuke tip, gisteravond wat opties uitgezocht voor aan de muur.

Dion bij beige/naturel kan uiteindelijk alles. Dus ik zo lekker kijken welke accesoires je leuk vindt en met die kleur verder nog iets doen in gordijnen of een stuk muur oid. Er zijn ontzettend veel leuke online shops, bijvoorbeeld

http://www.kleinezebra.com/index.php

http://www.ikenik.nl/

Als je google instelt op afbeeldingen en dan bijvoorbeeld zoekt naar rijstpapieren lamp, of behangrand baby of wat dan ook kom je via de afbeeldingen op de leukste sites terecht.

Levertijd kamertjes ed heb ik me niet in verdiept omdat ik de meeste officiële babykamers niet mooi of veel te duur vind. Wij hebben de h.emnes ladekast van i.kea uitgekozen als commode, lekker veel opbergruimte en halen ook een simpel ledikantje daar. Op veel sites kun je ook gelijk zien of iets op voorraad is. Levertijd van wagens valt volgens mij mee, twee maanden ofzo? Wel rekening mee houden dat de feestdagen veel dingen stil liggen. En ik merk zelf dat er nu veel dingen in de aanbieding komen doordat oude modellen/kleuren eruit gaan. Je ziet nu veel maxi cosi's voor de helft van de prijs, het is net dat die kleurtjes je aan moeten spreken.

Meiden, lang bericht ;-) wel over leuke dingen! Ik ga nog even tv kijken en dan lekker naar bed, genieten van het getrappel voor ik in slag val.

Geplaatst

Mijn baby, Jippie 21 weken! over de helft. Voel je het al goed bewegen? Ik morgen 22 weken en nog maar 18 weken te gaan :). Beebje voel ik goed, ik blijf het bijzonder vinden.

Zo, ben ik weer met het beloofde verslag, ga al m'n briljante en originele ideeën prijsgeven ;-)

Maar eerst Dion wat leuk zeg, decoratieschilder. Zal zeker wel iets origineels uitkomen voor de muur, ben heel benieuwd! Ik heb jaren geleden een diploma binnenhuisarchitectuur gehaald en daardoor ook het idee dat ik origineel moet zijn ;-) Hoewel ik tijdens die cursus al merkte dat ik meer van praktisch dan 'apart' ben. Voor ontwerpen van halfronde keukens met gegolfde kasten kreeg ik wel hoge cijfers, maar het leek me zoooo ontzettend onhandig haha. Maar ik ben wel altijd heel erg bezig met kleuren en dan wil ik vaak toch wel wat anders dan anders, vind ik nu met het kamertje best moeilijk moet ik zeggen. Ook door het aanbod in babspullen verval je snel in 'standaard'.

Had wel al jaren iets in m'n hoofd voor een meisje. Ooit stond er hier een bos lichtroze tulpen tegen de gebroken witte muur en dat lichtroze met dat frisse groen en wit vond ik zo vrolijk, lief en fris. Dat was het geworden voor een meisje. Gecombineerd met een dieproze frambooskleur voor accesoires. Effen muren in lichtgroen en lichtroze en dan op een muur allerlei verschillende stukken behang met leuke motiefjes (pip ed) inlijsten oid.

Voor een jongen wilden we vooral niet te lief en te babyachtig. Een beetje stoer en tijdloos, zodat je over drie/vier jaar met andere accesoires er een peuterkamer van maakt. Eerst kwam ik toch op blauw, rood, grijs, maar dat vond ik niet fris/vrolijk genoeg en te standaard. Denk dat 80% van het 'jongensbehang' die kleuren heeft. Wat we nu gekocht hebben, nadat die mevrouw in de winkel toch met lichtblauwe beertjes aankwam, is voor één muur donkerblauw-wit geruit behang, op de muur er tegenover komt effen donkerblauw en dan alleen op de onderste helft. De rest van de muren verf ik wit met muurverf met een klein beetje glans. De meubeltjes worden wit (van i.kea Dion, geen levertijd!) en de accesoires rood en oranje. Net niet vloekend, en door het oranje net dat beeje aparte en meer vrolijke dan alleen rood.

Op de muur met het effen blauwe behang wil ik daarboven nog iets met kleur doen, posters, muurstickers, sjablonen, zelf een doek schilderen, stukken mdf beplakken met stof, behang of papier.... Weet ik nog niet precies.

Verder hebben we nog een soort 'loze' muur, tegenover de deur door een rare hoek in de kamer. Hier wilde ik eerst magneetverf op doen,maar heb gelezen dat dit er slecht werkt (weet jij dat Dion?). Nu wil ik simpele magneetborden (alweer i.kea) omtrekken met stof. Een leuke plek voor foto's, kaartjes, tekeningen etc.

Ben nu dus lekker online aan het zoeken naar rode en oranje dekentjes, aankleedkussens, lampen etc. :-) Oh en allposters.nl is misschien ook nog een leuke tip, gisteravond wat opties uitgezocht voor aan de muur.

Dion bij beige/naturel kan uiteindelijk alles. Dus ik zo lekker kijken welke accesoires je leuk vindt en met die kleur verder nog iets doen in gordijnen of een stuk muur oid. Er zijn ontzettend veel leuke online shops, bijvoorbeeld

http://www.kleinezebra.com/index.php

http://www.ikenik.nl/

Als je google instelt op afbeeldingen en dan bijvoorbeeld zoekt naar rijstpapieren lamp, of behangrand baby of wat dan ook kom je via de afbeeldingen op de leukste sites terecht.

Levertijd kamertjes ed heb ik me niet in verdiept omdat ik de meeste officiële babykamers niet mooi of veel te duur vind. Wij hebben de h.emnes ladekast van i.kea uitgekozen als commode, lekker veel opbergruimte en halen ook een simpel ledikantje daar. Op veel sites kun je ook gelijk zien of iets op voorraad is. Levertijd van wagens valt volgens mij mee, twee maanden ofzo? Wel rekening mee houden dat de feestdagen veel dingen stil liggen. En ik merk zelf dat er nu veel dingen in de aanbieding komen doordat oude modellen/kleuren eruit gaan. Je ziet nu veel maxi cosi's voor de helft van de prijs, het is net dat die kleurtjes je aan moeten spreken.

Meiden, lang bericht ;-) wel over leuke dingen! Ik ga nog even tv kijken en dan lekker naar bed, genieten van het getrappel voor ik in slag val.

Goh, meis wat zijn juillie al ver hoe jullie het graag willen, En wat een leuke ideeën!

je omschrijving voor een meisjeskamer, lijkt heel veel op wat ik zelf voor een meidje in gedachten had. Maar aangezien we niet weten wat het wordt ( toch onhandig :), is het niet slim om daar op te gokken.

Zelf denk ik dat het een boy wordt..., maar baseer dat op niets. in mijn omgeving denken de meesten wel een meisje, omdat het een vechtertje is, en al veel doorstaan heeft, ha ha, hoezo cliché.

Ik denk dat ik 1 muur taupe schilder, en de rest gebroken wit. Eén kant van het kamertje is een schuin dak, dus niet zo heel erg handig. Maar dat kan ook nog veranderen, geef mezelf bedenktijd tot 26 weken. Wel heel leuk om te brainstormen.

Ik heb ook even naar de H.emnes kast gekeken, lekker strak en wel heel handig lijkt mij. We zijn ook een beetje van plan om niet al te veel geld uit te geven..., maar ff zien of dat lukt, :happydance:ha ha.

Met magneetverf heb ik nooit gewerkt, dus weet ik dat niet, maar je idee om te omspannen met stof is wel heel leuk! Misschien leuk om het de stof terug te laten komen in het kamertje ( gordijnen, knuffeltje, of wat dan ook).

Oh krijg bezoek, dus kap vlug af, groetjes!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Dion: ik voel nu geregeld schopjes :) erg leuk.. kan er echt van genieten...

denk dat de baby tegen me blaas drukt, moet best vaak plassen ( gelukkig geen pijn bij plassen)

en soms is me onderbuik beetje gevoelig.. raar he.. elke zwangerschap is zo anders.. lijkt wel als of alles

weer helemaal nieuw voor me is hahaha... kan de zwangerschap van me zoon niet meer zo herinneren...

Geplaatst

Ja elke week is fijn denk dat je pas bij 28 weken niet meer zo gaat tellen.... veel vriendinnen van mij

weten niet eens hoeveel weken ze precies zijn en houden het allemaal niet zo bij.... denk dat het komt omdat

we toch echt hebben moeten vechten voor deze zwangerschappen.. ze waren er anders niet gekomen...

Geplaatst

Dion je hebt de h.emnes ook in rood, blauw en een grijsbruine kleur. Dat laatste is best weer apart bij taupe en room! En volgens mij heb je ook een ledikantje in die kleur. Neem je een mooie diepe zeegroen accentkleur erbij of okergeel of juist heel fris lila of aqua.....zie je ik kan het niet laten ;-)

Wij nemen er verder een normale p.ax kast bij. Kasten voor babykamers hebben vaak van die rare maten, daar heb je na een paar jaar niks meer aan.

Vriendin van me heeft trouwens deze ladekast als commode en het is ideaal. Heel erg veel opbergruimte en als je de breede neemt, dan kun je dus kleertjes, wasbakken, luier etc. gewoon nog naast het aankleedkussen kwijt. Ik was nog niet eens zwanger toen ik al wist dat die het voor ons ook ging worden :-)

Enne...als ik niet kan slapen ga ik altijd, al jaren, inrichtingen bedenken. Neem ik bijvoorbeeld het huis van vrienden in gedachten en ga bedenken hoe ik het zou doen. De lege babykamer is ook diverse keren aan de beurt geweest dus vandaar de vele ideeën ;-)

Met 26 weken heb je echt de tijd nog hoor!

Mijnbaby wat grappig toch, dat het dan elke keer anders is. Zo blijft het bijzonder! En elk kindje is toch ook uniek. Ik zei gisteren nog van die naam, 'straks zijn er heel veel van' en toen was de reactie van mijn man 'maar er is maar één .... L.' in combi met onze achternaam. En daar heeft hij natuurlijk, letterlijk en figuurlijk, gelijk in!

Hier trapt er ook eentje tegen m'n blaas dus ga maar snel plassen haha.

Geplaatst

Nou Fren, dat is wat veel gezegd. We overwegen hem serieus, dat is al heel wat haha. Zijn eerlijk gezegd ook opgehouden met 'zoeken', werden er niet blij van. Even afwachten of deze naam over een maand ook nog wat lijkt, dan zien we wel verder.

Weet ook nog niet wat de k.oreaanse naam wordt, moeten m'n schoonouders nog mee komen. Ik vind dat het een beeje moet klinken bij elkaar, volgens J maakt dat geen bal uit, tja.

Geplaatst

morgen weer bezoek aan de HA, hele dag plassen en pijnlijke onderbuik.. heb weer de VK gebeld

en die zei dat pijnlijke onderbuik kan komen door de groeiende baarmoeder en dat alles extra doorbloed is bla bla ( niks ergs volgens haar..)

kortom ze vond het niet eng klinken, maar ze zei wel goed om even te kijken of het geen BO is.... word hier zo gek van!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden