Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier alles goed hoor....vandaag 32 weken wat vliegt de tijd!! Ik heb op zich nergens last van hou alleen beetje vocht vast dus heb wat dikkere handen en voeten, wat ben ik nu blij met Uggs want gewone schoenen en laarzen kan ik bijna niet meer aan alleen s morgens kom ik er in maar s middags wil ik ze gauw weer uit!!

Vrijdag weer een echo...vorige week waren ze beide rond de 1800 gr dus ben benieuwd hoeveel ze nu wegen??

Nog 5 weekjes voor mij want met 37 weken moeten/gaan ze eruit omdat ik zelf heel smal ben en maar 1 moederkoek heb! Weet nog niet of natuurlijk of ks wordt dat bekijken ze bij de 34 weken echo!

Ze bewegen heel erg goed af en toe toch een heel raar gevoel....maar kan nog best veel doen alleen bukken gaat wat moeilijk!

Ben ook blij dat ik helemaal nog niet grieperig verkouden of keelpijn heb gehad zoals jullie lijkt me erg vervelend!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pucca dat is echt aftellen dus, februari ga je dan niet eens halen :-) Fijn dat alles zo goed gaat, keurige gewichten toch ook? De rest van dit topic lijkt wel tienponders te verwachten, maar dat lijkt me voor een tweeling ook niet gezond.

Met het kamertje enzo ook al bijna klaar? Ik heb me eerst maar even op kerstkaarten gestort ipv het geboortekaartje ;-)

Geplaatst

Het kamertje is zo goed als af de meeste spullen zijn in huis....geboortekaartje is in de maak dat doet mijn broertje....kerstkaarten daar doe ik dit jaar niet aan over een paar weken moet ik weer kaartje sturen als of het allemaal nog niet duur genoeg is!

Zet wel een leuk berichtje op facebook dat is tegenwoordig wel makkelijk....

Geplaatst

Wij sturen dit jaar ook alleen directe familie en oudtantes ed die geen internet hebben ;-) Kom nu op veertig kaarten, de vind ik al meer dan genoeg, idd ook om de kosten. Over een paar weken moeten we weer de hele meute voorzien, vind je knap duur die geboortekaartjes!

Geplaatst

Gaan jullie naar een drukker, of bestel je ze op internet? 8 Jaar geleden had ik daar nog nooit van gehoord en zijn we gewoon naar een paar drukkers gegaan om kaartjes en prijzen te vergelijken.

Nou weet ik eigenlijk niet wat beter/goedkoper is.

Geplaatst

Ik heb nu via interne gekeken. Eentje zelf gemaakt op de site waa ik ook onze trouwkaart heb gemaakt. En eentje via een andere site. Omdat ik de meeste kaartjes uit de bekende collecties niet leuk vond, ben ik maar niet naar een drukker gegaan. Had het idee dat die toch vaak met de standaard merken/collecties werken, maar dat kan ik mis hebben. Heb ook niet echt prijzen vergeleken maar gekeken naar wat wij leuk vinden, was al moeilijk genoeg ;-)

Geplaatst

Wij zijn ook nog een beetje aan het kijken voor de kaartjes, wil er niet te te veel geld aan uit geven...

misschien daarom gewoon via internet bestellen....

Gelukkig geen last meer van keel en oor, maar me neus zit nog elke keer zo volllll PFFFFF....

ik heb al neusspray en vicks inhaler wat ik gebruik, maar straks even dampo halen om te stomen...

Verder mag ik niet klagen voel me nog steeds goed, wel ben ik BEKAF als ik savonds eindelijk op de bank

zit.... en na druk geweest te zijn voel ik me liezen en billen en rug :(

Geplaatst

Vanmorgen weer echo gehad en alles zag er weer goed uit ze wegen 1838/2143 dus mooie gewichten.

Hij zei dat ze misschien wel met 34 weken er uit mogen en anders wordt het met 36 weken! Dus nog 2 of 4 weken te gaan.....spannend en ook wel beetje eng want het komt nu wel heel dichtbij....

31 dec volgende echo.....

Geplaatst

Tjee Pucca, dan gaat het opeens wel heel snel! 34 weken....dat zou bij mij over een paar dagen al zijn :-s Om welke reden idd zo vroeg? Misschien heb je het al verteld hoor, maar dat ben ik even kwijt :-)

Met de rest ook alles oké? Mijn bil/heup doet wat minder pijn, geeft nog wel last. Ben snel moe, snel last van buik en dat terwijl ik nog zoveel wil. Aangezien ikzelf en mijn neefje met 36 weken zijn geboren (geloof mn broertje ook trouwens) heb ik een soort van haast, terwijl het natuurlijk nog rustig zes weken of langer kan duren. Heb ook nog niet heb gevoel eraan toe te zijn. Nu alles minder eng is, wil ik nog best even zwanger zijn, ondanks de ongemakjes. Over een weekje weer controle.

Geplaatst

Tegelijk aan het typen Pucca, je had het idd al eerder verteld :-) Heb je zelf een 'voorkeur'/gevoel hierover? En wordt het een ellende keizersnede dan? Je zult in ieder geval wel de eerste hier uit het topic zijn denk ik!

Geplaatst

Oke pucca had ik denk ik over heen gelezen, wat gaat het dan ineens snel... spannend hoor!

Henne: gelukkig is de pijn minder erg, ik heb sinds gister weer last van me liezen PFFF... alsof ik een soort van spierpijn heb..

zo niet fijn! de keer er voor ging het weg paar weken hoop dat ik er snel weer vanaf ben....

In mijn geval is het nu ook behoorlijk spannend, mijn zoon kwam met 34.5 dagen uit het niks, kreeg ik last van vruchtwater verlies ( kleine beetjes)

48 later kwamen de weeen door en na 17 uur weeen is hij dmv KS gehaald...

Ondanks dat de artsen zeggen, je had gewoon pech medisch is er niks gevonden waarom het weer zou kunnen gebeuren..

vind het nu erg spannend worden, het weekend al weer 31 weken ik kom langzaam bij die 34.5 dagen :)

hoop dat de baby dit keer langer blijft zitten...

Geplaatst

Oh, Pucca, jouw tweeling is al zwaarder dan de mijne bij de geboorte! Die waren 2100 en 1620 gram, maar het scheelt niet veel. Toch was ik toen al 35 wk, 3 dg zwanger. Maar hun placenta's zaten in elkaar gegroeid (ook alsof het er maar één was), waardoor vooral meisjelief te weinig placenta had en achterbleef in groei. Hoe groot ze dan ongeveer zijn kun je zien op de foto's bij m'n artikeltje van ruim een jaar geleden. Maar dat van die placenta's zagen ze pas achteraf, ook al heb ik tig echo's gehad.

Geplaatst

@Pucca, het aftellen is voor jou echt begonnen!

Wij hebben de kerstkaarten ook de deur uit, ik zie er ieder jaar weer tegenop, maar het is weer gebeurd samen met mijn man.

Mijn man heeft nu kerstvakantie, we gaan hard aan de slag om het de kamertjes klaar te krijgen en nog de laatste inkopen te doen. En ik moet mijn werk nog afronden.

Ik merk ook dat ik nu steeds sneller moe wordt.

Gisteren de laatste zwangerschapsgymles gehad, na de bevalling krijg ik nog 6 lessen, gelukkig zitten ze dan in een nieuw eigen pand veel dichter bij huis.

Liefs Roossie

Geplaatst

Bloempje mooi stukje heb je geschreven.

Roossie einde is in zicht, en je heb al een kleine lopen dus niet gek dat je sneller moe word. nog

even en jullie 2e dochter is er.. spannend he?

Henne hoe gaat het met jou?

Hier gister optijd naar bed gegaan en goed gerust, lekker lang uitgeslapen... ( za is mijn uitslaap dag HEERLIJK)

en voel me liezen nog heeel licht, maar gister was het echt pijnlijk... dit weekend al weer 31 weken :)

Geplaatst

soms lees ik nog wel eens mee op dit forum aangezien ik ook eerst uitgerkend was op 5 februari.

leuk dat alles goed gaat met jullie

op dit moment ben ik 5 juli uitgerkend en natuurlijk super blij dat alles goed gaat

ik schrijf op het het forum juli 2013 mee

groetjes diana

Geplaatst

Diana wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!

Roos, ben blij te lezen dat jullie ook nog niet 'klaar' zijn ;-) Veel mensen verwachten dat wel bij ons, soms een beetje irritant als ze dan eerst zeggen 'en, is het kamertje helemaal af?' en als je dan zegt van niet dan is het opeens 'vooral niet druk maken hoor, het kindje heeft alleen een bedje nodig'. En dat zeiden ze ook al toen ik nog geen rompertje is huis had....leek mij toch dat ie op z'n minst ook iets van kleertjes moest hebben ;-) Merk dat ik steeds meer sociaal wenselijk antwoord om irritatie bij mezelf te voorkomen. Maarrrrr....net wel de laatste gestreken kleertjes in de kast gelegd. Lakentjes ed moeten allemaal nog, maar vond de kleertjes gewoon het leukste dus daar ben ik mee begonnen :-)

Mijnbaby vervelend van je liezen. Doen bij mij soms ook pijn. Ik doe wel elke avond een oefening van zwangergym: op je rug liggen, bennen optrekken en dan je knieën voorzichtig naar buiten laten vallen. Deed in het begin verrot zeer, maar nu kan ik bijna plat met m'n knieën op de grond. Ik leg dan soms tegelijk een warm (niet heet) kruiken tegen mn liezen, dat voelt wel fijn.

Roos voor jou zit de gym er al op. Ik heb nog drie lessen en nu met de feestdagen ertussen is de laatste keer met 38 weken dus ik ben best benieuwd of ik dat haal. Hoop dat we in ieder geval de partnerles meepikken :-)

Mijnbaby ook weer 31 weken. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt nu de termijn nadert waarbij je zoontje is geboren. Maar het zegt idd niks. Wel typisch, ik ga heel blij zijn als ik de 34 weken heb gehaald en heb zoiets van 'dan kan het' maar het is natuurlijk eigenlijk nog wel ontzettend vroeg en als je die ervaring hébt dan wil je juist dat je volgende kindje lekker langer blijft zitten. Komt vast goed.

Gaan jullie nog veel doen met Kerst? Wij hebben twee lunches, diners trek ik niet meer, zeker niet als we of moeten reizen/rijden of als ik zelf moet koken. De lunch bij mijn ouders is verzet naar ons huis, zodat ik met m'n bil/rug niet zo lang in de auto hoef te zitten (twee keer ruim 1,5 uur ). Nu dus wel wat meer opruimen/schoonmaken maar ik hou het binnen de perken. En eerste kerstdag komen schoonzus, zwager en kinderen hier lunchen. Ik blijf dus lekker in ons eigen huis en ga m'n best doen zoveel mogelijk uit handen te geven.

Geplaatst

Henne: 34 weken is vroeg maar gelukkig zijn ze dan al wel helemaal compleet... maar je mag ze dan gewoon nog niet naar huis nemen,

ik had toen een KS gehad en moest na 5 dagen op en neer naar het ziekenhuis om me kleine te zien, erg zwaar als je net dmv ks bent bevallen..

maar hopelijk blijft deze kleine even zitten :) en mocht die komen bij 34 weken, weet ik iig dat die hele maal compleet is haha..

vandaag geschopt bij H&M ze hadden goeie sale, ik heb een lekkere jas gehaald, ondanks dat het nog maar een paar

weken is, wilde ik toch een dikkere jas.. en een broek en wat bovenkantjes super goedkoop!

Henne thnx voor de tips!

Fijn weekend meiden! Morgen lekker uit eten met vriendinnen en me zus :)

Geplaatst

Als Koekie zoveel vuil maakt dat het twee wassen per DAG zijn, verbruikt hij dus per dag zijn hele (huidige) garderobe en ruim de helft van alle lakentjes en hydrofielen. Kan natuurlijk, maar dat zien we dan nog wel. Zoals ik al eerder zei: twee klikken en de droger wordt thuisbezorgd.

Geplaatst

Maar eerst even stug volhouden om ons ongelijk te bewijzen he! :-)

Je vergeet dat jullie zelf ook kleren dragen en af en toe het bed moeten verschonen? :-)

Geplaatst

Ik heb nu drie of vier wassen per week, doen we allemaal in het weekend. En mijn zus heeft ook nog steeds geen droger hoor, het kan echt ook zonder. Ben helemaal niet tegen, ga m alleen niet op voorhand kopen. Tot nu toe nooit gemist, dus waarom nu al geld aan uitgeven? Zeggen we niet bij alles van de babyuitzet: niet teveel van tevoren kopen, eerst kijken wat je echt nodig hebt ;-)

Geplaatst

Ja ik zag het commentaar van je zus op FB...

Mijn beste vriendin zei toen ik de eerste keer zwanger was: Maakt niet uit wat je verder allemaal koopt, als je maar een droger koopt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden