Jump to content
Aftellen naar Kerstmis...

Sign in to follow this  
MellieMel

ivm, heeft iemand ervaring hiermee?

Recommended Posts

hallo, ik ben nieuw hier.

geen idee hoe het werkt.

misschien moet ik mezelf eerst elders voorstellen..

ivm, heeft iemand ervaring met deze behandelmethode?

Hoi Melliemel,

Er is ergens wel al een topic over ivm.

Geloof dat ik een aantal jaar geleden zelf een topic hier over geopend had.

Ik ben geen ivm gaan doen omdat ik er weinig vertrouwen in had, Vond de slagings percentage veel te laag.

En las alleen maar negatieve verhalen van vrouwen.

Succes met speuren!

Groetjes Bianca

Nu we ruim een jaar verder zijn ben ik benieuwd wie er in de tussentijd ervaring heeft opgedaan met IVM? In NL alleen in het Jeroen Bosch ziekenhuis dacht ik gelezen te hebben. Hoop van iemand te horen! Groetjes!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Hoi hoi.  Ik heb ook menopur gebruikt.  tijdens ivf Gent.  Dit werkte goed, maar uiteindelijk bleek dat mijn eitjes toch te oud zijn. En de celdeling verliep te traag.  ik had echter al wat ingeslagen voor de volgende poging.  dit is nu dus niet meer nodig.  dus als jij of iemand die je kent/spreekt en die moet dit zelf bekostigen..  stuur mij dan ff een pb dan kan ik vast wat voor je betekenen!    en hopelijk komt er iets moois uit voort!   
    • Goedemorgen allemaal!Bij onze eerste IVF poging drie weken terug zijn er geen bevruchtingen opgetreden, dit omdat er geen rijpe eicellen waren.De arts zegt dat er twee opties zijn: of ik reageer niet goed genoeg op de medicatie (1 x daags 150 gonal-f, 1 x daags decapeptyl en eenmalig 5000 pregnyl). Dan zal ik bij de volgende poging menopur erbij krijgen en een dubbele dosis pregnyl. Of dit hoort nou eenmaal bij mij en dan is er niks aan te doen.Zijn er hier dames die met gonal-f geen rijpe eicellen hadden maar in combinatie met menopur wel rijpe eicellen?Het komt maar heel weinig voor en kan er zo weinig (niks) op internet over vinden.
    • @Kitje Hee! wat mij betreft blijf je welkom hier hoor om te praten. Wat balen dat je van het bankje afgevallen bent 😢 Altijd weer teleurstellend. Sterkte! En ik had in het eerste jaar dat wij probeerden 10 zwangerschappen in onze omgeving. Het is ook dubbel, natuurlijk ben je superblij voor anderen, maar je wilt zelf ook heel graag. En dat kan naast elkaar bestaan, maar je mag er ook best om huilen hoor, het is ook nogal wat. Wat vervelend dat je aan het einde van je eitjes bent. Hoe oud ben je? Zou een nieuw traject nog een optie zijn? Welke weg wil je nu bewandelen? Ik heb mazzel denk ik, ik was 35 toen ik het icsi traject in ging. Ik was wel erg gevoelig voor de medicatie, dus zat tegen overstimulatie aan. Ik vond het best tegenvallen, uit 18 eitjes, maar 5 bevruchtingen, maar dan hoor ik verhalen over 1 of 2 eitjes en dan ben ik vooral heel blij. De kwaliteit van mijn mans zaad is prima, het is alleen weinig, rond de 1 a 2 miljoen. Dus de kans dat wij natuurlijk zwanger worden is rond de 10% per jaar ipv 90% bij "normale" stellen. In groene thee zit theïne, net als cafeïne wordt dat afgeraden. En een warm bad verwarmd je hele lijf, het is beter om dat in de eerste 3 maanden van je zwangerschap niet te doen, ivm hogere kans op afwijkingen en miskraam. Net als de sauna. Al kan ik me niet voorstellen dat je zwanger naar de sauna wilt, ik had het vaak warm toen ik zwanger was, haha, ik was mijn eigen kachel. Acu is wel fijn inderdaad. Het bracht vooral mijn lijf weer in balans en dat gaf mij meer ruimte en rust. Tja, uiteindelijk moet er toch een vonk van leven zijn en geloof ik dat je zwanger wordt als dat de bedoeling is. Dat klinkt mss wat zweverig. En ik troost me bij de gedachte dat we al een dochter hebben, zeker. Ik ben zelf enig kind en ik gun haar vooral een broer of zus. Lief dat je duimt, zondag 🙂 vind het weer heel spannend. Het was wel even lekker rustig de afgelopen maanden. Het komt ook allemaal weer terug van de vorige 2 jaar proberen en wensen. Vind dat wel pittig, kennelijk heb ik daar nog wel wat in te verwerken ook.  
    • Hoi @Johanna82 welkom hier op het wachtbankje, ik ben er intussen afgepleurd, op de 31e gesprek bij de kliniek, hopelijk kan ik in januari dan weer een bankje bezetten, dat zal de laatste keer worden dan. Jij had wel veel eitjes, fijn dat je er ook 5 goede bevruchtingen van had. Wonderlijk he, hoe ze met een beetje hulp dan toch bevruchtingen tot stand kunnen brengen met minder goed zaad. Fijn ook dat je een dochtertje hebt gekregen en dat je nog cryo's over hebt. Hopelijk ontdooien ze je eskimootje goed en kun je het de komende maanden lekker opwarmen. Spannend voor je dan zondag, ik zal voor je duimen! 🤞 Helaas ben ik aan het eind van mijn eitjes, dus ik moet realistisch blijven hierin, ben ook een stukje ouder dan jullie allemaal. Ik heb een zoon, dus zit niet met lege handen hoor, daarbij zijn er ook nog andere mogelijkheden als het met de eigen eitjes niet lukt. Maar ik dwaal af, das niet de bedoeling van een wachtbankje waar ik geeneens meer op zit... Het is zeker een pittige tijd, leven tussen hoop en vrees, domme opmerkingen incasseren van onwetende mensen en blij zijn voor de kraamvrouwen in je omgeving, terwijl je dat zelf zo graag wil. Vandaag maar weer genoten van mijn dagelijkse kopje groene thee op het werk (schijn je beter niet te kunnen drinken na een tp, geen idee waarom) en een heerlijk warm bad genomen (werd schijnbaar ook afgeraden na een tp maar weet ook niet waarom).... Acu heb ik geen ervaringen mee, maar van wat ik van anderen vernomen heb schijnt het enorm rustgevend te zijn en das goed voor de baby. Of het helpt, zijn de meningen over verdeeld, maar als het goed voelt, gewoon doen dan, in zo'n traject moet je ook een beetje aan jezelf denken he? Groetjes en liefs!
  • Topics

Copyright IVF Moeders Powered by Invision Community

AdBlock Extensie Gedetecteerd

Deze website bevat advertenties van onze sponsoren.

Deactiveer de AdBlock browser extensie, om dit forum te kunnen gebruiken.

• Create New...

Important Information

Terms of Use