Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jolanda,vreselijk nieuws voor je! Ik leef enorm met je mee meidje.. Véél sterkte! knuffel

Natasja:dank je wel meid.. Hopelijk heb ik na de punctie niet al te veel last maar dat nemen we erbij! We weten waarom we het doen.. Hoe gaat het met je?

Rackster,dank je! Alles goed met jou?

An:Dank je wel hoor meidje.. Ik voel me goed,wel héél erg moe,wss van die hormonenhandel maar bon.. Ik kan morgen slapen tot 8u30,waauw zalig lang,want moet pas om 10u me melden op de fertiliteitsafdeling.. Om 11u30 de punctie! Ja,de hoeveelheid follikels weet ik niet exact hoor maar m'n gyne was erg tevreden over het aantal en de grootte ervan ondanks mijn endo aan de linkerkant,dus we zijn positief.. Het wordt deze keer volledig icsi.. Er is meer kans op een goeie bevruchting doordat ik weer heftige endo heb aan mijn linkerkant.. Laten we hopen op een super-resultaat! ;) Alles goed met jou meidje?

Aan alle andere dames,een fijne groet en veel succes met het wachten,tp of punctie!

Fijne avond allen!

Groetjes

Annelies

Geplaatst

@annelies, veel succes morgen! Ik zal aan je denken en ga duimen voor je.

@an, voor jou blijf ik ook duimen, hopelijk heb je de 20e een prachtige positieve test.

@Jolanda, wat vreselijk voor je. Ik voel met je mee en denk aan je.

Het bloedverlies is alweer gestopt en ik weet niet goed hoe ik me moet voelen. De vorige keer tp had ik op dag tien ook wat lichy bloedverlies en ging het een dag later alsnog mis. Vorige keer gebruikte ik estradiol en utro, dat heb ik deze keer niet. Wie eeet wat dr rest van de week nog brengt. Tot die tijd blijf ik gewoon lekker voor jullie duimen en een update plaatsen indien de situatie veranderd.

Dikke kus, Denise

Geplaatst

Goedemorgen dames!

@Annelies: mijn gedachte gaan uit naar je!!! Succes vandaag, dat er maar een mooi eitje tussen mag zitten die jou mama gaat maken!!!

@Denise: bloedverlies klinkt altijd griezelig. Volgens mij ben je er zelf vrij ontspannen onder, wat knap! Heeft het nu verder doorgezet of niet?

@Els: ? Ik mis je, hoe is het met je?

@Ellie: hoe is het met jou?

@Jolanda: hoe voel je je? Heb je kunnen slapen? Kun je dit vervelende nieuws een plekje geven?

@Natasja: hoe is het ermee?

Hier alles oke! Net wakker geworden op wachtdag 2. Alles voelt goed. Geen kwaaltjes, dat vind ik wel vreemd, want normaal reageer ik sterk op de utrogestan. Zelfs geen zere borsten. Wel een beetje een trekkerig gevoel in mijn onderbuik, maar volgens mij komt dat omdat ik gisteren erg veel heb gegeten. Ik heb er echt een supergoed gevoel over deze ronde. Tot nu toe nog geen stress o.i.d. Nee, heel ontspannen en afwachtend. Maar we staan natuurlijk pas aan het begin, over 10 dagen kan ik er heel anders aan toe zijn...

In ieder geval ben ik wel volop aan het dagdromen over een leven met een kindje. Ik kan me met dat dromen in slaap krijgen, de tijd gaat sneller als ik ergens op moet wachten, ik krijg een glimlach als ik in de bus zit... ...kortom ik ben er maar druk mee en ik vind het heerlijk!

Fijne dag allemaal! Knuffel An

Geplaatst

@an, fijn dat het zo goed gaat. Ik heb gisteren al gereageerd, 10 over half 8, haha. Vandaag krijg ik uiyslag van de bloedtest. Ze widen mij eerst nog een week laten gaan, maar dat wilde ik niet.

@ annelies. Sterkte vandaag!

Geplaatst
@an, fijn dat het zo goed gaat. Ik heb gisteren al gereageerd, 10 over half 8, haha. Vandaag krijg ik uiyslag van de bloedtest. Ze widen mij eerst nog een week laten gaan, maar dat wilde ik niet.

@ annelies. Sterkte vandaag!

Sorry Els, ik heb er overheen gelezen! Wat fijn dat je positief hebt getest, dat is het begin!!! Vervelend zeg dat bloedverlies, ik snap dat je je zorgen maakt! Laat je weten wat de resultaten zijn, ik ga superhard voor je duimen!!!

@Wendy: ik had ook over jou bericht heen gelezen, wat fijn dat er een mooi follikel zat! Ik ga voor je duimen voor donderdag!

x An

Geplaatst

Hi An,

Het bloeden heeft beet doorgezet en ik zit nu vier dagen voor de testdatum. Ik heb me vanochtend niet langer in bedwang kunnen houden en heb er een test tegenaan gegooid. Deze was heeeel licht positief, maar dit kan net zo goed door de pregnyl komen. Ik ben er idd vrij kalm en rustig onder, terwijl ik ook momenten heb dat ik mezelf best zielig kan vinden omdat het weer niet lijkt te lukken. Het ene moment willen we helemaal stoppen met alle vormen van behandeling en het andere moment roepen we weer: stoppen is geen optie! We zien wel wat de week ons brengt. Thnx voor je interesse.

Geplaatst

Ohhh Deniseke spannend, nog een paar daagjes wachten!

@Annelies, de punctie is denk ik al achter de rug, ben benieuwd wat de oogst is!

@dromenvaneenwonder, pff ellendige ww......

Hier alles rustig, klinkt het raar dat sinds ik in de mmm zit steeds beter ga voelen wanneer de eisprong eraan zit te komen? Rommelen in de buik, steekjes. Ik moet donderdag weer dus nog ff wachten.

Succes allemaal.

Geplaatst
Goedemorgen dames!

@Annelies: mijn gedachte gaan uit naar je!!! Succes vandaag, dat er maar een mooi eitje tussen mag zitten die jou mama gaat maken!!!

@Denise: bloedverlies klinkt altijd griezelig. Volgens mij ben je er zelf vrij ontspannen onder, wat knap! Heeft het nu verder doorgezet of niet?

@Els: ? Ik mis je, hoe is het met je?

@Ellie: hoe is het met jou?

@Jolanda: hoe voel je je? Heb je kunnen slapen? Kun je dit vervelende nieuws een plekje geven?

@Natasja: hoe is het ermee?

Hier alles oke! Net wakker geworden op wachtdag 2. Alles voelt goed. Geen kwaaltjes, dat vind ik wel vreemd, want normaal reageer ik sterk op de utrogestan. Zelfs geen zere borsten. Wel een beetje een trekkerig gevoel in mijn onderbuik, maar volgens mij komt dat omdat ik gisteren erg veel heb gegeten. Ik heb er echt een supergoed gevoel over deze ronde. Tot nu toe nog geen stress o.i.d. Nee, heel ontspannen en afwachtend. Maar we staan natuurlijk pas aan het begin, over 10 dagen kan ik er heel anders aan toe zijn...

In ieder geval ben ik wel volop aan het dagdromen over een leven met een kindje. Ik kan me met dat dromen in slaap krijgen, de tijd gaat sneller als ik ergens op moet wachten, ik krijg een glimlach als ik in de bus zit... ...kortom ik ben er maar druk mee en ik vind het heerlijk!

Fijne dag allemaal! Knuffel An

An, ik ben inmiddels op wd 10 aangekomen (vanaf de puntie). Behalve dat ik moe en emotioneel ben heb ik eigenlijk geen klachten. Volgens mij is het geen goed teken. Toen ik zwanger was(helaas mk)voelde ik me juist heeeeel goed.

Ik moet eerlijk bekenen dat ik niet zoveel gelezen heb hier. Ik denk uit een soort zelfbescherming (niet de hele dag ermee bezig zijn).

Jij bent bij wd 2 aangekomen. Dan valt de spanning nog mee, maar daar weet jij alles van. Jij hebt ook al een lange weg achter de rug. Ik hoop dat het deze keer gaat lukken.

Overigens wens ik dat voor alle dames hier!

Geplaatst
An, ik ben inmiddels op wd 10 aangekomen (vanaf de puntie). Behalve dat ik moe en emotioneel ben heb ik eigenlijk geen klachten. Volgens mij is het geen goed teken. Toen ik zwanger was(helaas mk)voelde ik me juist heeeeel goed.

Ik moet eerlijk bekenen dat ik niet zoveel gelezen heb hier. Ik denk uit een soort zelfbescherming (niet de hele dag ermee bezig zijn).

Jij bent bij wd 2 aangekomen. Dan valt de spanning nog mee, maar daar weet jij alles van. Jij hebt ook al een lange weg achter de rug. Ik hoop dat het deze keer gaat lukken.

Overigens wens ik dat voor alle dames hier!

Bedankt Ellie! Wat je zegt die laatste wachtdagen zijn echt heftig. Nog even volhouden meid, je bent er bijna! We hebben inderdaad al een lange weg achter de rud. Ik weet gewoon zeker dat onze kindjes alle ellende strax meer dan waard zijn! Hier is alles nog relaxed en ontspannen. Meestal gaat het bij mij mis als ik vroeg ga testen, dus dat ga ik deze keer maar gewoon niet doen! 20 juli komt iedere dag een stukje dichterbij.... Ik heb vandaag wel wat lichte krampjes in mijn onderbuik, hoop zo dat het een goed teken is, maar waarschijnlijk is het gewoon de utrogestan die zijn werk doet!

Geplaatst

Hoi Dames!

Aller eerst zit iedereen op dit forum in spanning en emotie, ik duim voor iedereen dat zn dromen en wensen uitkomen!!!!!!!!!!!

Ik zit op wachtdag 9 na terugplaatsing (als punctie dag 0 is zit ik nu op dag 12 na punctie).....en ik word nu echt zooooo onrustig! Heb een kruidvat test gekocht net, maar ben zo in dubio of ik zal testen. Heb overigens nergens last van, ook geen eens zere borsten meer zoals in week 1. Voel echt niets, ook niet in mn buik....Wat zouden jullie doen?Help!

Liefs Nienke

Geplaatst
Hoi Dames!

Aller eerst zit iedereen op dit forum in spanning en emotie, ik duim voor iedereen dat zn dromen en wensen uitkomen!!!!!!!!!!!

Ik zit op wachtdag 9 na terugplaatsing (als punctie dag 0 is zit ik nu op dag 12 na punctie).....en ik word nu echt zooooo onrustig! Heb een kruidvat test gekocht net, maar ben zo in dubio of ik zal testen. Heb overigens nergens last van, ook geen eens zere borsten meer zoals in week 1. Voel echt niets, ook niet in mn buik....Wat zouden jullie doen?Help!

Liefs Nienke

Hoi Nienke,

Wat leuk dat je meeleest en schrijft. hierin kan ik je echt geen goed advies geven. Ik heb zelf al eens op dag 6 een positieve test in mijn handen gehad, maar was ook wel eens positief na NOD. Ik word er erg onrustig van als ik vroeg test, want als het negatief is, denk ik: het kan nog positief worden, maar als het positief is denk ik: er is nog niks zeker (het is bij mij al vaker voor de NOD al mis gegaan). Volg je hart, als jij denkt dat je je beter voelt als je 'de zekerheid' van de test hebt, dan moet je het gewoon doen. Maar als je denkt dat het je alleen maar onzekerder maakt, zou ik het niet doen. Ik heb makkelijk praten nu, want ik zit pas op wd2, alleen de eerste keer heb ik het testen afgewcht to wd 18 en de andere keren kon ik het ook niet eerder laten.

Laat je in ieder geval niet misleiden door je lijf, want de echte kwaaltjes komen bij mij pas met 6/7 weken. En de keren dat ik zwanger was, voelde ik ook helemaal niks, des te verwarrender dat ik toen een positieve test in mijn handen had.

Tja, het blijft moeilijk. Wd9, ik denk dat ik het (ondanks mijn advies) toch erop zou wagen...

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes An

Geplaatst
Een 8-cellige teruggeplaatst!! Nu 12 dagen wachten

Wow Natasja, gefeliciteerd! En nu beginnen de spannende wachtweken weer. Dus 22 juli mag je testen. Ik hoop met je mee meid! Kunnen we samen (met hopelijk alle wachtenden van dit wachtbankje) naar het 12-weken bankje!!!

Liefs An

Geplaatst

Ha dames,

Gisteren heb ik bloed geprikt in het ziekenhuis. Ik kon ook nog een week wachten, maar dat wilde ik niet. Vanochtend heb ik de uitslag gekregen en zoals wij al verwacht hadden, is het wederom mis! Mijn HCG is 10 en veelste laag voor een zwangerschap. Nu hoop ik, dat het zelf komt, maar buiten de gewone menstruatie om, ben ik nog niets verloren. Donderdag ga ik weer bloedprikken en dan hopen dat het verder gedaald is.

Daar krijg ik dan vrijdag de uitslag van en dan gaan we direct een afspraak maken met de dokter om te kijken waar het aan ligt. Wij willen het nu wel weten waarom het misgaat. Dit is nu de tweede keer en ik ben nu echt heel verdrietig en boos. Gelukkig kan ik het nu ook wel relativeren, omdat er in de familiekring gisteren een kindje dood geboren is. En dat is toch wel weer andere koek.

We hebben helaas nog maar 1 poging en na de onderzoeken willen wij deze graag benutten in oktober. En dan kunnen we altijd later zelf nog een poging betalen.

Meiden, allemaal heel veel succes en sterkte! Ik lees en leef altijd mee, maar reageer niet vaak!

Geplaatst

@Els, heb voor ons eerste kindje na IVF 2 (maar 2 tp) een kijkoperatie ondergaan. Er is toen een eileider dichtgebrand omdat ze dachten dat die misschien wel vocht lekte in mijn baarmoeder. De andere eileider is toen opengespoten. We hebben daarna 5x iui gedaan, maar ik wilde weer IVF doen. Na nog een poging en de enige cryo tp was ik zwanger. Wil hiermee zeggen dat mocht er nog niet gekeken zijn wat er scheelt, het misschien wel de moeite waard is.

Knufff

Geplaatst

Jeetje Els wat verschrikkelijk naar! Getver! Kan me voorstellen dat je nu echt zo boos en verdrietig bent! Waarom blijft het niet lekker bij je zitten???!!! Ik denk aan jullie, sterkte. Veel liefs, Nienke

Geplaatst

@Nienke, mag je zelf testen dan na een verse tp? Ik ben na een verse tp altijd netjes gaan bloedprikken op de aangegeven dag. Kan je daar helaas niet mee helpen. Bij mijn enige cryo tp mocht ik na twee weken zelf testen op dag 12. Heb toen de avond daarvoor pas getest. Schijtluis. Ik was toen wel zwanger :D

Geplaatst

Ja ik mag vrijdag zelf een test doen.

@Nienke, mag je zelf testen dan na een verse tp? Ik ben na een verse tp altijd netjes gaan bloedprikken op de aangegeven dag. Kan je daar helaas niet mee helpen. Bij mijn enige cryo tp mocht ik na twee weken zelf testen op dag 12. Heb toen de avond daarvoor pas getest. Schijtluis. Ik was toen wel zwanger :D
Geplaatst
Ha dames,

Gisteren heb ik bloed geprikt in het ziekenhuis. Ik kon ook nog een week wachten, maar dat wilde ik niet. Vanochtend heb ik de uitslag gekregen en zoals wij al verwacht hadden, is het wederom mis! Mijn HCG is 10 en veelste laag voor een zwangerschap. Nu hoop ik, dat het zelf komt, maar buiten de gewone menstruatie om, ben ik nog niets verloren. Donderdag ga ik weer bloedprikken en dan hopen dat het verder gedaald is.

Daar krijg ik dan vrijdag de uitslag van en dan gaan we direct een afspraak maken met de dokter om te kijken waar het aan ligt. Wij willen het nu wel weten waarom het misgaat. Dit is nu de tweede keer en ik ben nu echt heel verdrietig en boos. Gelukkig kan ik het nu ook wel relativeren, omdat er in de familiekring gisteren een kindje dood geboren is. En dat is toch wel weer andere koek.

We hebben helaas nog maar 1 poging en na de onderzoeken willen wij deze graag benutten in oktober. En dan kunnen we altijd later zelf nog een poging betalen.

Meiden, allemaal heel veel succes en sterkte! Ik lees en leef altijd mee, maar reageer niet vaak!

heftig Els, wat verschrikkelijk voor je! Wat goed dat jullie het nu verder laten onderzoeken. Henne heeft er ook een onderwerp over gestart waar ze mij vorige maand op wees, toen had ik hetzelfde, een positieve test en toch ongesteld geworden. Dit is te vinden bij vage streep - Alan Beer.

Heel heel heel veel sterkte bij dit verlies, ik kan geen woorden bedenken om je te troosten. En dan ook nog een kindje verloren in je omgeving, sterkte meid! Hopelijk horen we je nog eens!

Dikke virtuele knuffel van jou!

Geplaatst

Els jij maakt dus hetzelfde mee als ik..een positieve test en bloedverlies...

Bij mij is het al de 3de x dat het zo is gegaan. Dit was onze eerste poging bij Geertgen..voorheen hebben we er 4 gehad in Nijmegen. En nu zagen ze gister bij Geertgen dat ik dus vocht in mijn eileider heb. Dat kan dus een oorzaak zijn waardoor de zwangerschap niet doorzet. Als dat vocht terug de baarmoeder inloopt sterft het embryo af! Het lijkt wel een soort gif! Nu gaan ze daar hopelijk verder onderzoek naar doen en ze hadden het gister al over om misschien 1 eileider af te sluiten!

Maandag hebben we een gesprek hopelijk worden we dan wat wijzer!

Sterkte ermee!

Wat erg dat er een dood kindje is geboren in je familie! Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden