Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Roxanne! Welkom (terug) op het bankje.. Wat een verschrikkelijke tijd moet het geweest zijn voor je maar wel erg fijn dat je direct door kan gaan! Ik duim dan ook dat je cryo's prachtig ontdooien zodat ze zich fijn kunnen nestelen.. Duim,duim!

Hoi An,ja ik ben al een beetje nerveus voor morgen,hihi! Laten we hopen dat het een toppertje is,deze embryo en dat het zich direct 'thuis' voelt zodat het niet meer weg wil gaan :) Heel fijn te horen dat je je goed voelt meid! Ik duim harstikke met je mee dat je cryo's zich goed nestelen! :)

Denise: Hoe voel je je meidje?

Natasja,hoe gaat het met jou meidje?

Jolanda: Hoe voel jij je meid?

Groetjes!

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

ik meld me op het nippertje toch maar op de wachtbank...ben altijd wat huiverig voor de lijstjes met rood en groen (als er al 10 groen zijn ben ik altijd bang dat er dan weer een rode moet komen en dat ik dat dan zal zijn ;-) Onzin natuurlijk maar ja....ik doe er nu dus al 4 terugplaatsingen over maar hierbij zit ik erop!

Ik heb zondag 1 juli een TP gehad van een topper met 0 fragmentatie. Maar...die heb ik al eerder gehad en tot nu toe niet zwanger. In mijn handtekening staat mijn historie wel. Ik zit dus nu op wachtdag 12!!! en het is echt ongelófelijk spannend! Kan nu ook elle dag ongy worden dus dat maakt het nog spannender, of houden die bollen utrogestan dat tegen? In eigen cyclus kreeg ik altijd pregnyl en werd ik vaak 2 weken na de punctie ingesteld. Dat zou morgen zijn.

Ik kan dus elke dag van dit bankje vallen! Ik hoop dan over te stappen naar het 12 weken bankje :-) en anders liggen er 2 cryo's te wachten. Ik mag de 16e testen maar ga zaterdag testen. Ik heb geen pregnyl meer in mijn bloed zitten en test liever in het weekend zodat ik niet aan het werk hoef.

Ik heb geen klachten en daar maak ik me dan ook meteen wel weer zorgen over. In de eerste week wel maar die werden denk ik veroorzaakt door de pregnyl en de punctie. Ik heb alleen al 3 dagen aan de linkerkant in mijn buik een zeurderig gevoel. Nou ja al met al spannend dus! Leuk om jullie ervaringen te lezen en samen deze spannende weken door te komen.

Geplaatst

Hoi dames,

Roxanne, heel veel succes, hopen dat het weer een streepje wordt en dat het 9 maandjes mag blijven zitten.

Tinkerbel, oeh spannend, nog eventjes wachten!

dromen van een wonder, fijn dat je toch een leuke middag hebt gehad! Valt achteraf toch altijd weer mee he.

Natas, hoe gaat t?

Hier vanochtend weer voor een fm geweest, follikel zit op 17+, dus nog een dagje wachten, morgen opnieuw een echo.

fijne dag allemaal, en als ik iemand ben vergeten, succes!

Geplaatst

@droomvaneenwonder - voel heel erg met je mee:) mijn geduld wordt hier ook echt op de proef gesteld. Normaal hou ik van het denken in het nu, maar in deze situatie zou ik toch echt graag de dagen even iets sneller over willen laten gaan.

Leuk trouwens dat je ondanks je bedenken vooraf een heel leuke middag bij je collega had.

Geplaatst

Hoi dames,Ik zit op dag 11 na TP, morgen mag ik testen.Heb net negatief getest en ben zo bang dat t niet gelukt is! Maar ook nog geen teken van menstruatie. Voel nog steeds niets... Echt balen, ben al stiekem verdrietig....Liefs

Hey Nienke,Hoe is het met jou? Jij zit vandaag op wd11, heb je nog vroeg getest of niet?Liefs An
Geplaatst
Hoi dames,Ik zit op dag 11 na TP, morgen mag ik testen.Heb net negatief getest en ben zo bang dat t niet gelukt is! Maar ook nog geen teken van menstruatie. Voel nog steeds niets... Echt balen, ben al stiekem verdrietig....Liefs

Hoi Nienke, ik voel met je mee, maar duim ook heel erg voor je dat er morgen op de 'offieciele' testdag toch een ander resultaat op je wacht! Het is nog niet zeker. Probeer er even nog je positieve gedachten in te houden. :myfignerscrossed: Ik hoop het voor je!

Veel sterkte en liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Mijn menstruatie heeft dan toch doorgezet. Eindelijk, want van die onzekerheid werd ik helemaal gek. We hebben nog één cryo. We zijn erover aant denken om na de volgende cryo poging, naar Dusseldorf te gaan. We willen nl. IMSI doen ipv ICSI in combinatie met assisted hatching. We willen dan alles uit onze laatste poging halen.

X Denise

Geplaatst
Hoi meiden,

Mijn menstruatie heeft dan toch doorgezet. Eindelijk, want van die onzekerheid werd ik helemaal gek. We hebben nog één cryo. We zijn erover aant denken om na de volgende cryo poging, naar Dusseldorf te gaan. We willen nl. IMSI doen ipv ICSI in combinatie met assisted hatching. We willen dan alles uit onze laatste poging halen.

X Denise

Balen Denise, echt superjammer! Maar wat je schrijft.. ..nu heb je in ieder geval zekerheid en dat is ook wel weer fijn. En dan op naar je laatste poging. Ik vind het altijd erg dubbel als ik ongesteld wordt, aan de ene kant denk ik: 'verdorie, poging mislukt', maar aan de andere kant denk ik ook altijd: 'gelukkig, nu ben ik van dat nare wachtbankje afgevallen en kan ik zelf weer aan het werk voor een nieuwe poging'. Heb jij dat ook?

IMSI en assisted hatching, dat biedt wel veel meer kansen. Wordt dit vergoed of gaan jullie het zelf bekostigen?

Heel veel liefs en houd ons op de hoogte! x An

Geplaatst

Hoi An,

Ik ervaar het wachten precies hetzelfde. Ik ben verdrietig als een poging mislukt, maar ook blij dat ik zekerheid heb. Ik kan dan altijd weer vol goede moed beginnen. We gaan contact zoeken met mijn zorgverzekeraar en als ze het niet vergoeden, dan gaan we het zelf bekostigen. Dat zou dan betekenen dat we de laatste poging in nederland afmaken en voor een vierde poging naar dusseldorf zullen gaan. We stellen dan ook meteen onze grens. Een betaalde poging en als het dan niet lukt, dan is het jammer maar helaas (al typ ik dat nu een stuk gemakkelijker dan dat het voelt). We zien wel wat de toekomst ons nog gaat brengen.

X Denise

Geplaatst
Hoi An,

Ik ervaar het wachten precies hetzelfde. Ik ben verdrietig als een poging mislukt, maar ook blij dat ik zekerheid heb. Ik kan dan altijd weer vol goede moed beginnen. We gaan contact zoeken met mijn zorgverzekeraar en als ze het niet vergoeden, dan gaan we het zelf bekostigen. Dat zou dan betekenen dat we de laatste poging in nederland afmaken en voor een vierde poging naar dusseldorf zullen gaan. We stellen dan ook meteen onze grens. Een betaalde poging en als het dan niet lukt, dan is het jammer maar helaas (al typ ik dat nu een stuk gemakkelijker dan dat het voelt). We zien wel wat de toekomst ons nog gaat brengen.

X Denise

Wat een heftige keuze moet je maken zeg! Ik hoop voor je dat de zorgverzekering het vergoed! En anders hoop ik dat het helemaal niet meer nodig zal zijn om naar Düsseldorf te gaan, dat je straks gewoon al een klein wonder in je armen mag sluiten!

Houd ons op de hoogte!

In ieder geval denk ik aan je meid! Liefs

Geplaatst

* breek even in*

deneseke wat ik begrepen heb vergoed verz. Maatschappij de hoeveelheid kosten die gepaard gaan in Nederland alles wat daarboven komt moet je zelf bij betalen.

Gr. Shanna mama van N.ore 15 juni 2012.

* breek weer uit*.

Geplaatst

Hallo, ik heb bewust even wat afstand genomen maar er is de afgelopen dagen weer veel geschreven!

Het gaat best goed...vandaag hebben we een vakantie geboekt en gaan we over 2.5 week 12 dagen genieten van de Spaanse zon! Lekker er tussenuit en hopelijk even alle zorgen op een laag pitje.

Morgen ga ik weer even voor het eerst naar mijn werk zie daar wel tegenop..collega`s gaan dingen vragen wat natuurlijk heel lief is maar ik merk dat ik er soms gewoon even niet over wil praten. We zullen zien eens moet die stap genomen worden en kan dan maar beter meteen gaan.

Er word veel geschreven en kan eigenlijk niet bijhouden wie hoe en wat!

Heel veel succes voor de mensen die op het wachtbankje zitten!

Ik duim voor jullie!

Fijne avond nog allemaal!

Geplaatst

Hallo dames allemaal,

Voor mij zit WD 5 er bijna op;-) Ik hoop dat ik vannacht wat meer dan 2 uurtjes kan slapen... Ik wens iedereen alvast weltrusten!

Geplaatst

Lief dat je ernaar vraagt. Vandaag is de officiële testdag. Negatief getest! Heb geen menstruatie nog. Helemaal niets. Gister moest ik stoppen met de utrogestan bolletjes dus wie weet word ik het vandaag. Voel me dus erg verdrietig...

Hoi Nienke, ik voel met je mee, maar duim ook heel erg voor je dat er morgen op de 'offieciele' testdag toch een ander resultaat op je wacht! Het is nog niet zeker. Probeer er even nog je positieve gedachten in te houden. :myfignerscrossed: Ik hoop het voor je!Veel sterkte en liefs
Geplaatst
Lief dat je ernaar vraagt. Vandaag is de officiële testdag. Negatief getest! Heb geen menstruatie nog. Helemaal niets. Gister moest ik stoppen met de utrogestan bolletjes dus wie weet word ik het vandaag. Voel me dus erg verdrietig...

Wat een domper, ik leef met je mee! Ik wens je veel verwennerij en troost toe vandaag!

Trix

Geplaatst

Hoi Denise,

Allereerst heel veel sterkte toegewenst!

Dank voor de tip over IMSI, dat is nieuw voor mij en het overwegen waard voor een eventuele volgende keer.

Ik zit nog op het wachtbankie deze week te duimen.

groet,

Trix

Geplaatst

Dat spijt me heel erg voor je. Wat rot en niet eerlijk. Ik hoop dat je er vandaag iemand bij je hebt met wie je je verdriet kan delen. Heel veel sterkte en groetjes tina

Geplaatst

Deniseke: Wat jammer zeg.. Veel sterkte toegewenst met het verwerken! Je moet idd dan ook nog es een heel zware keuze maken! Ik hoop,zoals An het al schreef,je helemaal niet naar Dusseldorf hoeft te gaan.. In ieder geval ik duim enorm voor je! Nogmaals veel sterkte en houd ons op de hoogte! Dikke virtuele knuffel..

Jolanda: Fijn om te lezen dat je je al beter voelt! En echt fijn dat jullie een vakantie geboekt hebben! Het zal je deugd doen meid,even je hoofd leeg maken en genieten..

Hoe was de 'confrontatie' met de collega's? Ik hoop dat het best is meegevallen. x

Nienos: wat een verschrikkelijk nieuws meid.. Heel veel sterkte en troost! Neem maar je tijd meid! xx

An: Hoe voel jij je vandaag?

Aan allen:fijne dag gewenst en succes!

Ik ben best nerveus,niet veel geslapen deze nacht want mijn gedachten zitten natuurlijk volledig bij de tp (12uur) Ik hou jullie op de hoogte!

Lieve groeten

Annelies

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Hoe is het met iedereen?

@Annelies: vandaag is de grote dag meid! Vet spannend, ik hoop dat je lekker rustig zult zijn en dat je een topper teruggeplaatst zult krijgen!!!

@Denise: Hoe voel je je vandaag? Heb je een beetje kunnen slapen en alles een beetje een plekje kunnen geven? Sjee, dat klinkt zo makkelijk maar het is zo verschrikkelijk moeilijk!

@Jolanda: Wat fijn om van je te horen. Heel begrijpelijk dat je even afstand hebt gehouden, ik denk dat iedereen hier dat heel goed kan begrijpen! Fijn dat je even ertussenuit gaat, hopelijk krijg je dan rust in je hoofd en in je lijf.

@Nienke: Wat jammer meid, hoe voel je je nu? Heb je een beetje kunnen slapen? Ik hoop dat je duivels snel doorzetten, nu zit je ook maar zo te wachten en dat is heel vervelend... Heel veel sterkte!

@Trix: Volgens mij had ik je nog niet eerder gezien op dit forum. Zo te zien zit je ook op het wachtbankje, een dag verder dan ik. Hoe gaat het met je en hoe voel je je?

@Tina: Hoe voel jij je vandaag?

Hier ben ik beland op wachtdag 5. Dit is de dag waarop ik mij vorige maand niet meer kon beheersen en een test heb gedaan. Waar ik volledig van ingestort ben toen deze negatief bleek, terwijl ik later in de maand alsnog een positieve test in handen had. Vandaag is het uit met het hoopvol en geduldig zijn. Vandaag is een zwarte wolk boven mijn hoofd. Ik heb geen test gedaan. Maar mijn geduld is op, ik zou willen dat we een week verder waren, o wat zal dat fijn zijn.

Gisteren de hele dag geen plannen gehad en meiden, dat raad ik iedereen ten strengste af! Ik heb me doodverveeld, kon alleen maar aan een eventuele zwangerschap denken en er is niks uit mijn handen gekomen. Ook had ik vreselijke buikpijn en kon ik niet naar de w.c. Helaas nog steeds niet afgeweest en mijn buik staat helemaal bol. Ik denk dat dit wel een eventuele zwangerschap in de weg zal staan, dus de hoop zakt me in de schoenen...

Vanmorgen wel lichte steekjes in mijn borsten toen ik opstond. Dat is één van de signalen waar ik wel op zit te wachten.

O ja, ik heb zojuist een pittig gesprekje met mijn man gehad met veel verdriet en tranen. Hij zei dat ik zo moeilijk was en dat ik alles persoonlijk naar me toe trek. Hij zei er ook doodleuk bij dat zijn vrienden dat ook vinden. Oké, toen was ik diep gekwetst. Ik begon te huilen en te stampvoeten! Tja, die emoties gaan zo met me op de loop, ik word er echt gek van!

Al met al is mijn positieve instelling behoorlijk verdwenen en ben ik het wachten goed zat! Over tien minuten komt mijn visite gelukkig en vanavond lekker met een vriendin naar de film, dat zet mijn gedachte even op een ander spoor! Morgen heb ik geen plannen gemaakt, ik denk dat ik dan maar eens de zolder ga verven, alles op mijn gedachte maar op nul te krijgen!

Lieve meiden, allemaal een heel prettige dag gewenst! Hopelijk gaat het zonnetje nog een beetje schijnen. Voor alle wachtenden: ik hoop dat deze dag maar lekker snel mag gaan!

Liefs Ancoliene

Geplaatst

Gelukkig lees ik bij jou iets wat heel herkenbaar is. M'n vriend en ik hebben veel ruzie deze dagen omdat we elkaar niet begrijpen... Hij vindt dat ik het een beetje los moet laten en rustig moet zijn, maar dat kan ik gewoon niet. Heb hem uitgelegd dat ik al bijna m'n hele leven weet dat ik moeder wil worden en dan zit je opeens aan de ICSI. Dat is gewoon hard. Misschien nog iets extra omdat het aan de zaadkwaliteit ligt en niet bij mij. Dat is echt heel erg om dit nu zo op te schrijven, want ik wil alleen maar dat HIJ de vader wordt van m'n kind!

Goedemorgen meiden!Hoe is het met iedereen?@Annelies: vandaag is de grote dag meid! Vet spannend, ik hoop dat je lekker rustig zult zijn en dat je een topper teruggeplaatst zult krijgen!!!@Denise: Hoe voel je je vandaag? Heb je een beetje kunnen slapen en alles een beetje een plekje kunnen geven? Sjee, dat klinkt zo makkelijk maar het is zo verschrikkelijk moeilijk! @Jolanda: Wat fijn om van je te horen. Heel begrijpelijk dat je even afstand hebt gehouden, ik denk dat iedereen hier dat heel goed kan begrijpen! Fijn dat je even ertussenuit gaat, hopelijk krijg je dan rust in je hoofd en in je lijf.@Nienke: Wat jammer meid, hoe voel je je nu? Heb je een beetje kunnen slapen? Ik hoop dat je duivels snel doorzetten, nu zit je ook maar zo te wachten en dat is heel vervelend... Heel veel sterkte!@Trix: Volgens mij had ik je nog niet eerder gezien op dit forum. Zo te zien zit je ook op het wachtbankje, een dag verder dan ik. Hoe gaat het met je en hoe voel je je?@Tina: Hoe voel jij je vandaag?Hier ben ik beland op wachtdag 5. Dit is de dag waarop ik mij vorige maand niet meer kon beheersen en een test heb gedaan. Waar ik volledig van ingestort ben toen deze negatief bleek, terwijl ik later in de maand alsnog een positieve test in handen had. Vandaag is het uit met het hoopvol en geduldig zijn. Vandaag is een zwarte wolk boven mijn hoofd. Ik heb geen test gedaan. Maar mijn geduld is op, ik zou willen dat we een week verder waren, o wat zal dat fijn zijn.Gisteren de hele dag geen plannen gehad en meiden, dat raad ik iedereen ten strengste af! Ik heb me doodverveeld, kon alleen maar aan een eventuele zwangerschap denken en er is niks uit mijn handen gekomen. Ook had ik vreselijke buikpijn en kon ik niet naar de w.c. Helaas nog steeds niet afgeweest en mijn buik staat helemaal bol. Ik denk dat dit wel een eventuele zwangerschap in de weg zal staan, dus de hoop zakt me in de schoenen...Vanmorgen wel lichte steekjes in mijn borsten toen ik opstond. Dat is één van de signalen waar ik wel op zit te wachten.O ja, ik heb zojuist een pittig gesprekje met mijn man gehad met veel verdriet en tranen. Hij zei dat ik zo moeilijk was en dat ik alles persoonlijk naar me toe trek. Hij zei er ook doodleuk bij dat zijn vrienden dat ook vinden. Oké, toen was ik diep gekwetst. Ik begon te huilen en te stampvoeten! Tja, die emoties gaan zo met me op de loop, ik word er echt gek van!Al met al is mijn positieve instelling behoorlijk verdwenen en ben ik het wachten goed zat! Over tien minuten komt mijn visite gelukkig en vanavond lekker met een vriendin naar de film, dat zet mijn gedachte even op een ander spoor! Morgen heb ik geen plannen gemaakt, ik denk dat ik dan maar eens de zolder ga verven, alles op mijn gedachte maar op nul te krijgen!Lieve meiden, allemaal een heel prettige dag gewenst! Hopelijk gaat het zonnetje nog een beetje schijnen. Voor alle wachtenden: ik hoop dat deze dag maar lekker snel mag gaan!Liefs Ancoliene
Geplaatst

Hoi Dromenvaneenwonder!

Wat stress al niet in een relatie teweeg kan brengen hè. Heel vervelend! Ik ken het wel. Zeker op zwakke momenten, zoals nu. Voor de mannen is het lastig, omdat zij niet continu de pijntjes en de kwaaltjes hebben, dus is het lastig voor te stellen voor hen, lijkt me, dat wij HEEL VEEL moeite hebben om rustig en onbezorgd te blijven. Hé, het gaat hier wel om een levensdroom, niet om een tentamenstress/sollicitatiestress ofzo. Ja toch?

Houd moed meiden!

Met mij gaat het vandaag best ok. Ik heb deze week griep gehad, bovenop de utro-bijwerkingen (denk ik). Zondag mag ik testen, daar ben ik vreselijk huiverig voor.

Geplaatst

@Ancoliene: wat lief dat je vraagt. lichaamelijk gaat alles prima. Ik voel eigenlijk helemaal niets meer. Maar emotioneel vind ik het met de dag zwaarder worden. Mijn stemming en geloof wankelen erg. Ik wil zo graag positief blijven, maar de twijfel weten zich toch op de een en ander manier een weg naar voren te dringen. Zou ik niet iets moeten voelen?? Is er nog iets bezig in mijn buik?? Nou ja, je weet waarschijnlijk precies waarover ik het heb:(.

Maar hoe is het met jou? Je zit nu op de helft van je wachttijd, toch?

By th way een vraagje - ik las al een aantal keren iets over een 'lijstje' met de dames die op het wachtbankje zitten? Ik wil me daar graag aansluiten, maar kan die lijst niet vinden?

Geplaatst
Gelukkig lees ik bij jou iets wat heel herkenbaar is. M'n vriend en ik hebben veel ruzie deze dagen omdat we elkaar niet begrijpen... Hij vindt dat ik het een beetje los moet laten en rustig moet zijn, maar dat kan ik gewoon niet. Heb hem uitgelegd dat ik al bijna m'n hele leven weet dat ik moeder wil worden en dan zit je opeens aan de ICSI. Dat is gewoon hard. Misschien nog iets extra omdat het aan de zaadkwaliteit ligt en niet bij mij. Dat is echt heel erg om dit nu zo op te schrijven, want ik wil alleen maar dat HIJ de vader wordt van m'n kind!

Oh ja ik herken de reactie - mijn man zegt dat ook vaak tegen mij - loslaten, rustig afwachten, pfff rustig??? Hoe dan? Nou ja, ik denk dat mannen het erg moeilijk hiermee hebben. Ze voelen zich hulpeloos. Ze kunnen hier niets aan bijdragen. Erger nog - als het aan hun zaad ligt zit er onderhuids misschien ook nog wat meer pijnpunten. Bij ons is het helaas ook de zaadkwaliteit en ik voel sterk dat manlief er moeite mee heeft. Hij voelt zich schuldig dat ik daarom deze tortuur doorlopen moet.

@Ancoliene: sorry ik lees nu eerst de rest van je bericht hiervoor. Meid ik voel echt met je mee. Het is verschrikkelijk hoe langzaam de dagen omgaan. Ik hoop dat je vandaag wat leuke afleiding hebt en geniet van de film! (Welke ga je zien?) Ik heb vandaag helaas geen afspraken met klanten en ook geen andere dingen , dus bij dit triste weer een niet zo handige combinatie. Ik ga nu proberen mijn creatieviteit in te zetten en met mijn nieuwe website te beginnen.... kijken of er nog inspiratie over is:)

Allen een heel goede dag en hopelijk later nog wat ZON

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden