Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè wat vervelend Bobby, je kunt natuurlijk morgen nog een keer proberen met meer geconcentreerde urine... Of vanmiddag als je gewoon een paar uur niet drinkt en plast.

Sproet, dat gaat lekker! Je doet me aan iemand denken!!! Haha, alleen ik zit pas op WD 2... Ik weet nu al dat ik vanaf morgen nog maar met een ding bezig ben. Ik heb het net teruggezocht en vorige keer werd ik al op WD 6 ongesteld. Het weekend wordt dus heel spannend...

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha: ik zit nog niet eens in de wachtdagen en ben al aan het zoeken wanneer ik zou kunnen gaan testen!

We zijn net gebeld en onze cryo's zijn allebei goed ontdooid (en er zitten er nog steeds 2 in de vriezer). Morgenmiddag terugplaatsing van 2.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom me ook weer melden! Gisteren een cryo TP gehad dus vol goede moed er weer tegenaan!

Hey Hobbesje,

Super grappig dat we weer tegelijk op een wachtbankje zitten! Dat moet gewoon geluk brengen :)

Meiden allemaal heel veel succes met deze moeilijke weken!

Geplaatst

Moet via mijn gsm reageren en dat is niet handig, dus even kort.

Bobby; wat vervelend, bruinverlies en een negatieve test. In ieder geval een dikke knuffel en veel sterkte!

Geplaatst

Soort behandeling:

Nikkie: 2x IUI, 1x IVF, ICSI 1, 2, 2A, 3, 3A en nu ICSI 4

Floortje: IVF 3 na geboorte zoontje

Hobbesje: 1e cryo terugplaatsing na geboorte zoontje nov 2010

Jolanda : 4e ICSI

Chrissy: 2e cryo TP na geboorte dochter nov 2010

Poezebeest: 1e ICSI na geboorte zoontje

Anna18904: 2e icsi

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Colle: 1e ICSI-D na geboorte zoontje aug 2010

Ivfmoeke: 1 ISCI vers na geboorte zoontje mei 2011

Maaikie: 3e ICSI, nu met IMSI in DD.

Sproet: 1e IVF / ICSI

Sometimes: 2e IVF

Voortraject:

Nikkie: sinds begin 2009 in de MMM - oorzaak mijn leeftijd

Floortje: sinds 2008 wegens pcos en verkleefde eileiders

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Jolanda: sinds 2008 MMM

Chrissy: dochter geboren na 10x ICSI, nu cryo's van de ICSI

Poezebeest: zoon geboren na 1x ICSI

Anna18904: sinds 2009 in de mmm. Man heeft vermindert zaad

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Colle: Zoon geboren na 13xIUI-D (waarvan 1 BBZ) en 1xIVF-D

Ivfmoeke: Zoon geboren na 3 x isci (waarvan 1 misses abortion bij 8 wkn)

Maaikie: sinds okt.2010 MMM, slecht zaad, dus ICSI

Sproet: Sinds sept 2009 MMM na heftige bloeding en leeftijd.

Sometimes: kinderwens met nieuwe partner na sterilisatie

Uitgangsecho:

Nikkie: 10 juli

Floortje: 21 juli

Jolanda: 27 juli

Hobbesje: 6 aug

Colle: 14 aug

Bettyboopke: 16 aug

Maaikie: 1 aug

Sproet: 20 juli

Follikelmeting:

Nikkie: 18 juli FM1 en 23 juli FM2

Floortje: 27 juli FM1 en 30 juli FM2

Jolanda: 27 juli FM6

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Ivfmoeke: 30 juli FM en 2 aug FM

Maaikie: 7 aug FM1 en 9 aug FM2

Sproet: 27 juli FM 1 en 31 juli FM2

Sometimes: 5 augustus FM1 en 8 augustus FM 2

Punctie:

Nikkie: 25 juli

Floortje: 3 augustus

Anna18904: 19 juli

Bettyboopke: 30 aug?

Ivfmoeke: 4 aug

Maaikie: 11 aug?

Sproet: 1 aug

Sometimes: 11 augustus

Medicatie:

Nikkie: Decapeptyl, Puregon 300 & Ovitrelle

Floortje: Decapeptyl, Puregon, Ovitrelle

Hobbesje: progynova

Jolanda : Menopur 4amp, clomid, sinds 2507 antibiotica

Chrissy: Pregnyl, Utrogestan, Aspirine

Poezebeest: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Anna18904: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Colle: Microgynon, Lucrin, Gonal-F, Fluconazol, Pregnyl, Utrogestan

Ivfmoeke: Gonal F, Menopur, cetrocide, DHEA, Utrogestan

Maaikie: Synafrel, Gonal-F, Menopur, Otrivelle, Utrogestan

Sproet: Decapeptyl, Puregon, Pregnyl, Utrogestan

Sometimes: decapeptyl, gonal-f, menopur, otrivelle, utrogestan

Terugplaatsing:

Poezebeest: 26 juli

Nikkie: 28 juli

Floortje: (hopelijk) 6 augustus

Jolanda:

Chrissy: 30 juli

Anna18904: 22 juli

Bettyboopke:

Ivfmoeke: (hopenlijk) 9 augustus

Hobbesje: (hopenlijk) 9 augustus

Maaikie: 16 aug?

Sproet: 4 aug

Sometimes: 14 augustus

Testen:

Poezebeest: 10 augustus

Nikkie: 9 augustus

Floortje: zo snel mogelijk, haha (vroegtester)

Jolanda:

Chrissy: 13 augustus

Anna18904: 3 augustus

Bettyboopke:

Maaikie: nog geen idee

Sproet: weet ik nog niet....

Sometimes: 29 augustus

Geplaatst

En weer een dag voorbij. Vol met ustrogestan en buikpijn die ik daar nu echt wel toe durf te rekenen. Meer die daar last van hebben??. Ik heb namelijk al vanaf de terugplaatsing zaterdag dat zeurende menstruatiepijn achtige gevoel. Dat moet dan toch haast wel van die klotebolletjes zijn die ik vanaf vandaag liefkozend erwten ben gaan noemen. Maargoed. Ik heb er zeker buikpijn van. Want ook al ga ik doemdenken.... Dan had ik het al op de dag van de terugplaatsing. (verder maak ik mezelf niet gek hoor...?!) :-)) dat stoppen met roken. Ook zo'n goed idee!! *proest* wat super fijn dit wachtbankje... Anders wordt mijn lief alleen maar knettergek van me. Hèhè. Ga ik nu maar patatjes eten en jullie met rust laten. Op naar weer een dag van de kalender af. Op naar dag 6! Slaap lekker. Mooie dromen. X

Geplaatst

Hey meiden!

Gister voor de eerste bms echo geweest in het emc en vrijdag mag ik weer terug komen om half 1. Recept meegekregen voor de ovitrelle spuit en die ga ik straks even halen bij de apotheek.

Jammer genoeg waren er wel weer heel veel cystes te zien op de echo. Ik baal daar flink van! Eerst was ik een beetje positief dat deze allerlaatste (Cryo) poging best wel kon slagen, nu kan ik alleen maar denken aan die endometriose die er weer volop zit. Onze laatste kans.... Zou het?

Sorry trouwens dat ik niet meer heb gereageerd, mijn laptop doet het niet en op iedereen reageren via de iPhone is niet handig :-(((

Ik zal mijn best doen om vanaf nu te reageren....

Groetjes van Daan

Geplaatst

Sproet, kan me herinneren ook last te hebben gehad van die bolletjes! Vieze dingen vond ik dat! En dat stoppen met roken ook zo herkenbaar! Ik ben in januari 2009 gestopt. De ochtend voor de tp, daarna acuut gestopt en vervolgens een jaar later weer begonnen (stom stom stom) en rook nu nog steeds. (nog stommer)

Stoppen is makkelijk gezegd voor de mensen die niet roken dan wel!

Geplaatst

Hi Dames,

Sometimes welkom! Hoe is het met de zenuwen?

Nikkie, vandaag jouw dag, laat je wat weten? Ik duim!!

Sproetje! Meiske, het gaat al lekker met die zenuwen! Drink rooibos thee (van Lipton, die is niet zo vies bitter) in plaats van koffie en ga wat doen als je trek krijgt in een sigaret. Of eet een zak Dorito's leeg! Helpt bij mij heel goed! Ik ben een (gestopte) partyroker. Ik rookte bij vlagen (feestjes en deadlines) heel veel en dan weer een hele tijd een of twee per dag en dan weer niet. Het is een hel om te stoppen, maar je gaat je echt fitter voelen en het is zo belangrijk voor je kindje! Zet 'm op! Het is WD 6, dat schiet op!

Daan, spannend, maar misschien gaat het toch gewoon goed? Of zitten die cystes in de weg voor de terugplaatsing? Ik snap niet helemaal of ze in je baarmoeder of in je eierstokken zitten. Sorry hoor, heb er gewoon niet zo veel verstand van.

Hobbesje, zet 'm op!!!

X, Floor

Geplaatst

Floor, de vorige keren allemaal bij mijn eierstokken vandaar ook de operaties. Nu dus ook in mijn baarmoeder plekken te zien :-(... De arts vertelde gister dat het de tp niet in de weg zit dus dat is wel positief.

Omdat wij een positieve zwangerschap hebben gehad krijgen we nu 3 volledige pogingen tegoed mochten we dat willen. Maar dan moet ik wel weer aan de slag met lucrin en eventueel weer een operatie. Nu op dit moment zien we de verse nieuwe pogingen niet zitten, vandaar dat deze 2 cryo's een beetje onze laatste kans zijn.

Geplaatst

Nou ja, als de arts positief is, gewoon er voor gaan toch?! En weer lekker drie pogingen tegoed! Klinkt goed! Nu zie je een verse poging niet zitten, maar dat kan veranderen.

Ik zei na de punctie van de vorige keer dat ik NOOIT meer een verse poging zou doen.... Nou ja, ik ben gewoon weer overstag gegaan. Wij hebben na deze poging nog een poging over. Maar we hebben ook nog een cryo, dus we zien wel. En anders kunnen we altijd nog een poging zelf betalen.

Geplaatst

@all. Negatief getest. Boos. Teleurgesteld. Onbegrip. Verdrietig (hoewel de andere emoties momenteel overheersen en deze klap eigenlijk nog moet komen ...). De emotionele rollercoaster op zijn top! Al die positiviteit brengt me dus ook niets! Alles gedaan wat moet en alles gelaten wat niet mag en toch lukt het niet ... Het portie geluk ontbreekt ons en ik zou niet weten waarom ...?!?

Geplaatst

Lieve, lieve, Nikkie, ik krijg er kippenvel van! Ik vind het zo ontzettend erg voor je! Wat zal je boos zijn.... Geen enkel woord zal je troosten. Ik wens je heel erg veel sterkte!

veel liefs, Floor

Geplaatst

Floortje, na 8 jaar Mmm zijn we er een beetje "klaar" mee... Vooral omdat we voor een verse poging weer van alles moeten ondernemen...

We gaan proberen positief te blijven en hopen dat deze cryo's het zullen overleven

Geplaatst

Hoi Nikkie,

Sterkte .. :( ik heb vandaag ook negatief getest en ben echt ongesteld geworden.

Wat doet dit pijn

sterkte x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden