Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maatje in de race voor een brusje, wat leuk! we hebben samen geschreven destijds op de wachtbank

en vervolgens heel lang op het geboren bankje, heel veel suc6 hoop dat het snel raak mag zijn..

ik ben volgende week 12 weken zwanger :)

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sproet, ik vind het ook fijn om op het forum te kletsen, het helpt echt in die moeilijke weken! Mensen in je omgeving snappen het toch niet, die zeggen van die suffe dingen als: 'Ach meid, gewoon geduld hebben, wat is nou twee weekjes'. Nou, dan kan ik ze wel vermoorden!

Nou Poezebeest, de eerste rits positieve testen van mij is binnen, tussen vannacht half drie en net... een stuk of zes: allemaal lichte streepjes. Een foto ligt nu bij de strepenexpert voor beoordeling....

X

Geplaatst

@ Floortje, ja dat is het. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook lastig vind met m'n lief te bespreken. Kan wel tegen m aanzeuren en piepen maar hij voelt niets. Hier voelt het thuis. :-) en wOoohoooo spannend de positieve tests. Ik duim heel hard... Hier WD 8 en ik blijf onwijze grote en pijnlijke tetten hebben. Zeurende buikpijn (vanaf dag 1), opvliegers (temp van 37.3 ongeveer), veel plassen, last van mn eierstokken lijkt wel, winderigheid en wat obstipatie. Nog steeds niet gerookt. En weet je, best trots op!! En Hoegaarden rosé bier. 0,0%... Best binnen te houden... :-))XxPs KV 2v5 gekocht. Ik ga dinsdag testen. We gaan morgen een paar daagjes op vakantie. VOnd het wel een mooi moment. :-)) spannend.

Geplaatst

Lieve Sproet,

Wat goed dat je nog niet hebt gerookt! En ik heb ook constant 37,3! Wel lekker dat jullie er even uit gaan! Kan je dan een beetje afleiding vinden denk je? Spannend hoor, dinsdag testen! Wij zijn onderweg naar KV ;-))) Ik ben bang maar ook wel blij dat er vanmorgen en vannacht een streepje was! Ik had de hoop eigenlijk een beetje opgegeven, maar nu begint het toch wel te kriebelen.... Stel je voor! Ik duim voor ons!!!!

x

Geplaatst

Spannend Floortje! Maar dat lijkt me toch zowiezo goed nieuws: er komt geen streepje zonder hormonen. Wat zegt de streepjesexpert?

Hier nu eindelijk minder bloedverlies, maar over is het nog niet. Misschien idd innesteling (had ik de vorige zwangerschap wel, maar dat was veel minder en hoofdzakelijk lichtroze en niet zoveel als nu) of een bloedvaatje wat geraakt is of van de utrogestan. Ga morgenvroeg iig even bellen tijdens het spreekuur, maar denk dat we gewoon moeten afwachten.

Geplaatst

Soort behandeling:

Nikkie: 2x IUI, 1x IVF, ICSI 1, 2, 2A, 3, 3A en nu ICSI 4

Floortje: IVF 3 na geboorte zoontje

Hobbesje: 1e cryo terugplaatsing na geboorte zoontje nov 2010

Jolanda : 4e ICSI

Chrissy: 2e cryo TP na geboorte dochter nov 2010

Poezebeest: 1e ICSI na geboorte zoontje

Anna18904: 2e icsi

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Colle: 1e ICSI-D na geboorte zoontje aug 2010

Ivfmoeke: 1 ISCI vers na geboorte zoontje mei 2011

Maaikie: 3e ICSI, nu met IMSI in DD.

Sproet: 1e IVF / ICSI

Sometimes: 2e IVF

Maartje: 1x IUI en 1e IVF

Faye: 2e cryo TP en 2e IVF na geboorte zoontje (2010)

Voortraject:

Nikkie: sinds begin 2009 in de MMM - oorzaak mijn leeftijd

Floortje: sinds 2008 wegens pcos en verkleefde eileiders

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Jolanda: sinds 2008 MMM

Chrissy: dochter geboren na 10x ICSI, nu cryo's van de ICSI

Poezebeest: zoon geboren na 1x ICSI

Anna18904: sinds 2009 in de mmm. Man heeft vermindert zaad

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Colle: Zoon geboren na 13xIUI-D (waarvan 1 BBZ) en 1xIVF-D

Ivfmoeke: Zoon geboren na 3 x isci (waarvan 1 misses abortion bij 8 wkn)

Maaikie: sinds okt.2010 MMM, slecht zaad, dus ICSI

Sproet: Sinds sept 2009 MMM na heftige bloeding en leeftijd.

Sometimes: kinderwens met nieuwe partner na sterilisatie

Daan: moeder na 3e ICSI, 2 cryo's over

Maartje:spontaan zwanger 2008/ 2009, miskraam in 12e week, geen oorzaak gevonden voor onvruchtbaarheid

Faye: sinds 2002 in MMM, na 10 jaar zwanger en in 2010 ons geduld beloond met de geboorte van een zoon

Uitgangsecho:

Nikkie: 10 juli

Floortje: 21 juli

Jolanda: 27 juli

Hobbesje: 6 aug

Colle: 14 aug

Bettyboopke: 16 aug

Maaikie: 1 aug

Sproet: 20 juli

Follikelmeting:

Nikkie: 18 juli FM1 en 23 juli FM2

Floortje: 27 juli FM1 en 30 juli FM2

Jolanda: 27 juli FM6

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Ivfmoeke: 30 juli FM en 2 aug FM

Maaikie: 7 aug FM1 en 9 aug FM2

Sproet: 27 juli FM 1 en 31 juli FM2

Sometimes: 5 augustus FM1 en 8 augustus FM 2

Daan: 13 augustus 3e BMS meting

Maartje: 5 augustus en 7 augustus

Punctie:

Nikkie: 25 juli

Floortje: 3 augustus

Anna18904: 19 juli

Bettyboopke: 30 aug?

Ivfmoeke: 4 aug

Maaikie: 11 aug?

Sproet: 1 aug

Sometimes: 11 augustus

Maartje: 9 augustus

Medicatie:

Nikkie: Decapeptyl, Puregon 300 & Ovitrelle

Floortje: Decapeptyl, Puregon, Ovitrelle

Hobbesje: progynova

Jolanda : Menopur 4amp, clomid, sinds 2507 antibiotica

Chrissy: Pregnyl, Utrogestan, Aspirine

Poezebeest: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Anna18904: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Colle: Microgynon, Lucrin, Gonal-F, Fluconazol, Pregnyl, Utrogestan

Ivfmoeke: Gonal F, Menopur, cetrocide, DHEA, Utrogestan

Maaikie: Synafrel, Gonal-F, Menopur, Otrivelle, Utrogestan

Sproet: Decapeptyl, Puregon, Pregnyl, Utrogestan

Sometimes: decapeptyl, gonal-f, menopur, otrivelle, utrogestan

Maartje: Decapeptyl, Puregon, Pregnyl, Utrogestan

Terugplaatsing:

Poezebeest: 26 juli

Nikkie: 28 juli

Floortje: 6 augustus

Jolanda:

Chrissy: 30 juli

Anna18904: 22 juli

Bettyboopke:

Ivfmoeke: (hopenlijk) 9 augustus

Hobbesje: 9 augustus

Maaikie: 16 aug?

Sproet: 4 aug

Sometimes: 14 augustus

Maartje: hopelijk 12 augustus

Faye: 7 augustus

Testen:

Poezebeest: 10 augustus

Nikkie: 9 augustus

Anna18904: 3 augustus

Floortje: zo snel mogelijk, haha (vroegtester)

Jolanda:

Chrissy: 13 augustus

Bettyboopke:

Maaikie: nog geen idee

Sproet: weet ik nog niet....

Sometimes: 29 augustus

Maartje: Weet ik nog niet

Faye: 20 augustus

Hobbesje: 24 augustus (maar echt niet dat ik zo vreselijk lang kan wachten hoor!)

Geplaatst

Hobbesje, wat fijn dat het bloeden is gestopt! Kon ook bijna niet anders, want het was hoe dan ook veel te vroeg voor je menstruatie! Wel verstandig dat je morgen even het ziekenhuis gaat bellen. Misschien dat ze toch voor de zekerheid even een echo willen maken ofzo. Hopelijk kunnen ze je in ieder geval geruststellen!

Geplaatst

Soort behandeling:

Nikkie: 2x IUI, 1x IVF, ICSI 1, 2, 2A, 3, 3A en nu ICSI 4

Floortje: IVF 3 na geboorte zoontje

Hobbesje: 1e cryo terugplaatsing na geboorte zoontje nov 2010

Jolanda : 4e ICSI

Chrissy: 2e cryo TP na geboorte dochter nov 2010

Poezebeest: 1e ICSI na geboorte zoontje

Anna18904: 2e icsi

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Colle: 1e ICSI-D na geboorte zoontje aug 2010

Ivfmoeke: 1 ISCI vers na geboorte zoontje mei 2011

Maaikie: 3e ICSI, nu met IMSI in DD.

Sproet: 1e IVF / ICSI

Sometimes: 2e IVF

Maartje: 1x IUI en 1e IVF

Faye: 2e cryo TP en 2e IVF na geboorte zoontje (2010)

Voortraject:

Nikkie: sinds begin 2009 in de MMM - oorzaak mijn leeftijd

Floortje: sinds 2008 wegens pcos en verkleefde eileiders

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Jolanda: sinds 2008 MMM

Chrissy: dochter geboren na 10x ICSI, nu cryo's van de ICSI

Poezebeest: zoon geboren na 1x ICSI

Anna18904: sinds 2009 in de mmm. Man heeft vermindert zaad

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Colle: Zoon geboren na 13xIUI-D (waarvan 1 BBZ) en 1xIVF-D

Ivfmoeke: Zoon geboren na 3 x isci (waarvan 1 misses abortion bij 8 wkn)

Maaikie: sinds okt.2010 MMM, slecht zaad, dus ICSI

Sproet: Sinds sept 2009 MMM na heftige bloeding en leeftijd.

Sometimes: kinderwens met nieuwe partner na sterilisatie

Daan: moeder na 3e ICSI, 2 cryo's over

Maartje:spontaan zwanger 2008/ 2009, miskraam in 12e week, geen oorzaak gevonden voor onvruchtbaarheid

Faye: sinds 2002 in MMM, na 10 jaar zwanger en in 2010 ons geduld beloond met de geboorte van een zoon

Uitgangsecho:

Nikkie: 10 juli

Floortje: 21 juli

Jolanda: 27 juli

Hobbesje: 6 aug

Colle: 14 aug

Bettyboopke: 16 aug

Maaikie: 1 aug

Sproet: 20 juli

Follikelmeting:

Nikkie: 18 juli FM1 en 23 juli FM2

Floortje: 27 juli FM1 en 30 juli FM2

Jolanda: 27 juli FM6

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Ivfmoeke: 30 juli FM en 2 aug FM

Maaikie: 7 aug FM1 en 9 aug FM2

Sproet: 27 juli FM 1 en 31 juli FM2

Sometimes: 5 augustus FM1 en 8 augustus FM 2

Daan: 13 augustus 3e BMS meting

Maartje: 5 augustus en 7 augustus

Punctie:

Nikkie: 25 juli

Floortje: 3 augustus

Anna18904: 19 juli

Bettyboopke: 30 aug?

Ivfmoeke: 4 aug

Maaikie: 11 aug?

Sproet: 1 aug

Sometimes: 11 augustus

Maartje: 9 augustus

Medicatie:

Nikkie: Decapeptyl, Puregon 300 & Ovitrelle

Floortje: Decapeptyl, Puregon, Ovitrelle

Hobbesje: progynova

Jolanda : Menopur 4amp, clomid, sinds 2507 antibiotica

Chrissy: Pregnyl, Utrogestan, Aspirine

Poezebeest: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Anna18904: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Colle: Microgynon, Lucrin, Gonal-F, Fluconazol, Pregnyl, Utrogestan

Ivfmoeke: Gonal F, Menopur, cetrocide, DHEA, Utrogestan

Maaikie: Synafrel, Gonal-F, Menopur, Otrivelle, Utrogestan

Sproet: Decapeptyl, Puregon, Pregnyl, Utrogestan

Sometimes: decapeptyl, gonal-f, menopur, otrivelle, utrogestan

Maartje: Decapeptyl, Puregon, Pregnyl, Utrogestan

Terugplaatsing:

Poezebeest: 26 juli

Nikkie: 28 juli

Floortje: 6 augustus

Jolanda:

Chrissy: 30 juli

Anna18904: 22 juli

Bettyboopke:

Ivfmoeke: (hopenlijk) 9 augustus

Hobbesje: 9 augustus

Maaikie: 16 aug?

Sproet: 4 aug

Sometimes: 14 augustus

Maartje: hopelijk 12 augustus

Faye: 7 augustus

Testen:

Poezebeest: 10 augustus

Nikkie: 9 augustus

Anna18904: 3 augustus

Floortje: zo snel mogelijk, haha (vroegtester)

Jolanda:

Chrissy: 13 augustus

Bettyboopke:

Ivfmoeke:20 augustus

Maaikie: nog geen idee

Sproet: weet ik nog niet....

Sometimes: 29 augustus

Maartje: Weet ik nog niet

Faye: 20 augustus

Hobbesje: 24 augustus (maar echt niet dat ik zo vreselijk lang kan wachten hoor!)

Geplaatst

Haha, ja hoor, zolang het nog niet definitief is, is de pool nog open ;-)

Hoe is het met jou vandaag?? Voel je je al wat beter?

Ik vind het zo rustig op onze bankjes... Ik durf bijna niet meer te posten, denken ze, heb je haar weer!

x

Geplaatst

Joehoe!! Ik ben er ook nog!! Vandaag aan de schoonmaak geweest. Morgen paar daagjes weg.

Nog steeds geen bloed, dus dat is goed. Iets minder menstruatiepijn (iets nieuws, dus eng.. Was er net aan gewend geraakt hèhè).

Ik ga dus dinsdag testen (14dagen na punctie, 10dagen na tp) als de test nou negatief is. Kan het dan nog komen? Of moet ik er vanuit gaan dat ik niet zwanger ben als de test negatief is. Ook omdat ze me pas op z'n vroegst vrijdag wilden zien in het Z'huis. Jullie testgoeroe's help me! :-))

@sometimes, trek je een beetje bij na de punctie? Xx

@floortje, hoeveel testjes tot nu?

Ik ga prOberen Travel&Surf te doen op m'n iPhone komende week. Anders laat ik van me horen op de wifi spots...

Geplaatst

Dat ik op mn Telefoon zit is wel te merken...ik druk op verzendknopjes terwijl m'n bericht nog niet klaar was..... Nu ja... Ik ga verder m'n spullen klaar leggen.

Lat0r!! Dikke knuf

Geplaatst

Sometimes, hoe is het? Kom je een beetje bij?

Hobbesje, hoe is het met jou vandaag?

Sproet, veel plezier, geniet er lekker van!

Hier een witter dan witte test.... Balen dus. Als er iets was, is het waarschijnlijk weg. Ik heb ook echt het idee dat ik ongesteld moet worden, dus ik hoop dat het vandaag begint, dan is het weer klaar. Het is niet goed als je eerst positief test en dan niet meer.... Ik baal als een stekker, dus ik ga er maar op uit vandaag! Even een beetje afleiding zoeken.

X

Geplaatst

Floortje, jij ook al een witte test. Hier hetzelfde nieuws. Ik ben gestopt met de bollen en hoop snel ongesteld te worden want ik heb ook kramp in mijn buik.

Straks maar even doorbellen dat de poging mislukt is. Even een maand rust en dan op naar onze laatste kans op een brusje. Ik wil gezien mijn leeftijd geen nieuwe icsi behandeling meer doen, dus we hebben alleen nog die 2 cryo's. Spannend dus!

Geplaatst

Chrissy! Verdorie, wat ontzettend balen zeg! Je zult wel behoorlijk verdrietig zijn! Ik denk aan je! Gelukkig heb je nog 2 cryo's ok hoop zo ontzettend voor je dat die volgende maand meer geluk gaan brengen! Liefs en sterkte! Floor

Geplaatst

Chrissy: nee... sterkte!

En Floortje: balen dat je test nu weer wit is.... heb jij nog cryo's over van deze poging??

Hier eindelijk alleen nog maar wat rozeverlies en dan zo weinig dat er niets meer nodig is aan inlegkruisjes of wat dan ook. Heb vanmorgen gebeld en het is niet vreemd dat je net na de tp bloedverlies hebt. We wachten af...

Geplaatst

@ Floor Oohh floor wat jammer.. Heel erg balen. Zie je eerst toch echt een streepje en dan nu dit.. Dikke knuffel voor jou hoor!! Ik heb vanochtend ook getest.. OMO wit! Het gaat hem niet worden.. Nu even op mij in laten werken.. En vooruit kijken naar de 3e ivf in Dusseldorf.. Ik kan me er nu in gaan verdiepen! Vrijdag de officiele test dag.. En dan ook doorbellen.. Het liefst stop ik al met die bollen, maar ik doe het toch nog een paar dagen.

@chrissie Ook erg balen voor jullie!! Sterkte!! Fijn dat jullie nog cryo's hebben.. En ook dat blijft toch weer super spannend. Volgende keer meer geluk hoor!!

@sproet.. Succes met het testen.. hopelijk kom jij met goed nieuws!!!

@ de rest.. succes met jullie wachtweken...

Geplaatst

Oh nee meiden! Ik wil geen omo wit zien! Alleen omo color en dan groen!!!!! Sterkte en een dikke x

Ik ben vanmorgen weer geweest en mag vanavond mijn spuit zetten. Zaterdag worden we gebeld of we kunnen komen voor een tp... De stress slaat alweer toe!

Xxx van Daan

Geplaatst

Nou hup Daan, jij gaat voor Omo Color!!! We gaan allemaal voor je duimen!!

Dikke knuffel,

ps. we hebben inmiddels wel recht op aandelen Omo, zo vaak als wij Omo noemen is niet te evenaren!!! :-))

Geplaatst

He meiden dat hadden we toch niet afgesproken! Dikke knuffel!! :CYBER_HUGS:

Floortje, heb je er echt helemaal geen goed gevoel meer over? Het is toch pas een week na TP?

Sproet: ging jij nu morgen testen???? Al knikkende knieën?

Hobbesje: goed dat het bloeden gestopt is. Maf he?

Sometimes trek je het nog een beetje?

Daan: spannend!!!!!!

Geplaatst

Lieve meiden wat een nare berichten nou toch allemaal. :-((

Dikke knuffels voor jullie allemaal vanuit een snikheet Duitsland. Morgen testen. Enorm knikkende knieën maar al was het om augustus enigszins in groen te huldigen... Brrrr. Dikke kussen allemaal. Xxx

Geplaatst

@ floor,ik geef nog nie op hoor. Ik wil me 5 euro... Het is pas een week na TP. Het streepje was heeel licht en geen bloed, dus we blijven hopen..

@ sproet succes morgen met testen, jij gaat ook groen krijgen

@ hobbesje een beetje bloed kan hoor na de TP. Zo vroeg zegt dat echt niets. Succes meid!

@ faye hoe gaat het wachten?

@ maatje,superspannend hoor. Fingers crossed. Trouwens je mag ook eigen merk color nemen hoor. Als het maar groen wordt :P

@ remmir, dikke knuffel voor jou en succes in de volgende poging, meid

@ crissy, balen joh. Succes met verwerken en meer stucces in de volgende poging

Hier grote spanning en ff paniek. Zaterdag per ongeluk iets gegeten met garnalen erin dus zondag enorm opgezwollen ogen. Ben allergisch voor garnalen. Nu kan ik mijn gewone meds niet gebruiken tijden een evt. Zwangerschap. Lekker, hb dinsdag de TP. Dus stress bellen naar ziekenhuis, geen antwoord. Dus vandaag naar de huisarts, nieuwe meds gekregen, pfieew . Gelukkig. Verging van de jeuk.

Nog steeds kleine beetjes bloed van de punctie en al bezig met de befaamde bollen. Morgenochtend mag ik bellen om te horen als onze embryootjes zijn gaan delen.... Spanning....!!!

Geplaatst

Sometimes, Jeetje, meiske, wat een enorme schrik! Kan me voorstellen dat je helemaal in de stress was... Gelukkig dat je nu wel andere medicijnen hebt gekregen! Maar geen schelp- en schaaldieren meer he? En geen rauw vlees en rauwmelkse kaas, oude sla en dingen die te lang in de koelkast hebben gestaan (listeria en toxoplasmose). Heerlijk he, die bollen?! Ik mag er gelukkig weer bijna mee stoppen! Alleen nog even mijn menstruatie afwachten...

Sproet, jij gaat gewoon helemaal Omo-color onze maand kleur geven! Dat eisen wij Omo-witte meiden van je, want je gaat ons hoop geven voor onze volgende keer!!! Niet knikken met je knieën, gewoon piesen in het potje en dan wachten op dat mooie tweede streepje! Jij gaat het gewoon wel doen deze keer!!!

X, Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden