Ga naar inhoud

Extra check bij 20w echo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames

recent heeft mijn buurvrouw een 20 weken echo gehad en zonder dat er bij haar aanleiding voor was werd er een cervixmeting gedaan; de lengte van de baarmoederhals wordt dan gemeten.

Er werd aan haar verteld dat dit in onderzoeksverband werd gedaan.

Daar wij onze tweeling verloren zijn vanwege een baarmoederhals die niet goed werkt was ik blij te lezen dat hier onderzoek naar wordt gedaan, nu vroeg ik mij alleen af of meer dames een dergelijke meting bij de 20w echo hebben gehad.

Even ter info zij staat ondere controle in het MMC te Veldhoven/Eindhoven

Geplaatst

hi Babeth, hoe doen ze zo'n meting dan? volgens mij heb ik dat niet gehad en ik heb een behoorlijk uitgebreide 20w echo gehad. Noemden ze GEO ofzoiets. Werd door een ervaren gynaecologe gedaan en er werd o.a. met speciale apparatuur gekeken naar de bloedstromen in de organen e.d.

Geplaatst

Ik heb dat ook niet gehad alleen de uitgebreide echo

Er is wel iemand in het uitgerekend sept/okt die het gehad heeft een waarbij die ook niet goed was geloof ik

Geplaatst

Hoi sen, nee dan heb je hem niet gehad, het is nl. Inwendig, net als bij een fm meting.

zou heel goed kunnen dat het niet landelijk is dit onderzoek of dat het nog maar zeer recent gestart is.

Geplaatst

Hi Meiske, Dit is inderdaad een onderzoek die ze "recentelijk" zijn gestart. Vooraf, voor mijn 20 weken echo werd mij gevraagd om hieraan mee te doen. Netjes alle papieren ingevuld. Echter achteraf zijn ze het vergeten uit te voeren. Zo jammer. Ik liep bij het Lucas Ziekenhuis i.c.m. het VU ziekenhuis.

Gr Ig

Geplaatst

Hoi Meiske,

Ik heb dit onderzoek tegelijl met de 20 weken echo (GUO) gehad. Het heet TripleP onderzoek, via Google kun je info vinden.

Met dit onderzoek kijken ze of het toedienen van progesteron werkt om vroeggeboorte te voorkomen als de baarmoederhals te kort is. Dit wordt opgemeten via een inwendige echo. Bij mijn verloskundige kreeg iedereen dit aangeboden, bij de intake kreeg ik een folder mee.

Geplaatst

Dames alvast bedankt voor de reacties! Ikzelf heb op eigen verzoek gevraagd om prolutoninjecties, dat is ook progesteron, dit om de baarmoeder rustig te houden. En preventief kreeg ik met 13 weken een cerclage, achteraf blij met beide! Met 22 weken was de bmh nog maar 1,9cm maar na 2 weken volledig plat te zijn gegaan was deze weerdruk 4 cm.men sprak toen bij mij van een dynamische cervix.ik ben erg benieuwd wat er verder gaat uitkomen en ik ben ook blij dat op deze wijze mogelijk vroeg problemen ontdekt gaan worden!!

jessi ik daal eens gaat googelen, en geniet net als Iggie van jullie wondertje!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi dames, gisteren had ik zelf een echo ivm een cryo tp, de echoscopie voert zelf ook 29w echo's uit en zo kwam het ter sprake, inmiddels zijn er van 15000 metingen de gegevens verzameld, gelukkig zijn er maar weinig met een verkorte hals maar ze zijn er wel, ik ben blij dat er nu preventief een eerste check gedaan wordt!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Babeth, ik heb dit ook laten doen met de 20w echo. Ik was niet eens meer onder behandeling in het ziekenhuis maar bij een vk.

Ik heb wel papieren moeten invullen omdat het toen nog op 'onzoeksbasis' was.

Succes met je cryo-tp.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden