Ga naar inhoud

1e keer cryo terugplaatsing in augustus/septmber

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Na 2 x een mislukte IVF, hebben we uit de 2e behandeling 2 cryo's. Mits deze goed ontdooien en doorgroeien zal de terugplaatsing augustus/september zijn denk ik.

Dit is de eerste keer dat we hier mee te maken krigjen en ik heb geen flauw idee hoe het in zijn werking gaat. Ik lees over terugplaatsing in eigen cyclus, geen medicatie maar ook met medicatie.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee en wil dit delen?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,

Ciska

• Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Onze cryo is teruggeplaats in een natuurlijke cyclus

alleen ovitrelle om de eisprong te timen.

ze maken dus echos om te kijken hoe je eigen eitje groeit

en hoe je bms groeit als dit allemaal goed is moet je de ovitrelle zetten

en na 6 dagen plaatsen ze de cryo terug. Ligt eraan op welke dag de cryos zijn ingevroren en ontdooit.

Na de tp heb ik op eigen verzoek ustrogestan bolletjes

wil je heel veel succes wensen. Een cryo tp is lichamelijk

zoveel relaxter dan een verse

Geplaatst

hoi hoi,

Wij gaan ook een cryo tp krijgen ( als alles goed gaat) in eigen cyclus: ik moet met ovulatietesten aan de slaags ik een positieve test heb worden ze bij ons gedooid ( die van ons zijn eendaagse cryo's) op dag 5 Wirdt er aks het Gied is een cryo teruggeplaatst. Ik ga op eigen verzoek ook utrogestan gebruiken.

ik wens je alvast heel veel succes!!

Geplaatst

Hoi Ciska

Ik verwacht in deze dagen mijn menstruatie en dan begin ik met progynova pilletjes en dat 17 dagen lang en en dan op dag 17 heb ik mijn cryo terugplaatsing en vanaf dag 14 ga ik de utrogestan bollen erbij gebruiken.

Veel succes..

groetjes

Geplaatst

Hoi Ciska,

Ik krijg ook een cryo tp in Aug of Sept. Hangt er van af wanneer mijn menstruatie komt. Mijn NOD is 8 Aug, maar volgens de fertiliteitsarts is het goed mogelijk dat mijn cyclus iets langer is deze keer. (Ben 11 Juli ongesteld geworden op de testdatum van onze eerste ICSI poging) Ik hoop dat dat klopt, want dat zou betekenen dat we in Aug de tp hebben (mits de cryo goed ontdooit) ivm een zomerstop in het ziekenhuis waar we lopen. Als ik eerder ongi word dan schuift de tp op naar Sept.

Afgelopen donderdag had ik een gesprek met de fertiliteitsarts en die vertelde dat de cryo tp volledig in natuurlijke cyclus is. Ik krijg dus geen hormonen. Vooraf krijg ik echo's om mijn ei op te sporen, maar geen Pregnyl of Utrogestan etc.

We hebben van onze ICSI helaas maar 1 cryo over gehouden, dus als ie niet goed ontdooit of niet blijft plakken dan begint het hele circus weer opnieuw...

Spannend allemaal! Heb jij inmiddels al meer info over het verdere verloop van je traject?

Liefs,

RooDje

Geplaatst

hoi dames,

ook wij gaan augustus beginnen met onze 1e cryopoging :) hopelijk einde deze week m'n menstruatie en dan moet ik ovulatietesten gaan doen vanaf dag 10 :)

van onze 1e verse poging icsi waren we zwanger maar helaas miskraam gekregen.

hoop dat we hier met ze alle beetje ervaringen kunnen delen :)

@marielle he meid kom ik j hier weer tegen :P en is je menstruatie al doorgezet?

Geplaatst

Norwegian sky, wat geweldig dat je zwanger bent! Kan je het al bevatten?! :)

Heb je al symptomen?

Spannend he Soentje? Weer een nieuwe kans!

De arts vertelde ons dat de cyclus na een mislukte verse tp wel eens langer zou kunnen duren dan normaal, dus ben benieuwd wanneer m'n ongi komt. Ik verwacht het rond de 8ste. Afwachten maar!

Hopelijk is het geluk van Norwegian sky een beetje besmettelijk ;)

Geplaatst

@soentje: ja we komen mekaar weer tegen haha, maar ja mijn menstruatie is er al, ik heb volgende week dinsdag een echo en volgende week zaterdag de terugplaatsing, dus weer spannend allemaal.

Jij mag ook bijna starten, dat je menstruatie maar snel mag komen.

@norwegian: wow je bent zwanger gefeliciteerd geniet ervan, hoeveel cryo's hadden jullie?

Geplaatst

Norwegian: vind het echt leuk voor je, geniet ervan. en ja dat misselijk zijn hoort erbij maar dat hebben we er voor over. Ik heb nog maar 1 cryo dus hoop zo dat ie goed ontdooit dan heb ik 11 augustus mijn terugplaatsing, spannend weer

Geplaatst

hoi Dames!

@norwegian gefeliciteerd! lekker van genieten meid en de symptonen zijn alleen maar een goed teken :)

@marielle spannend meid! hoop zoooo dat het gaat lukken bij jullie! duim voor je!

ik hoop eind deze week m'n menstruatie te krijgen maarja dat kan ook nog wel even duren ben ik bang... had 16 juli echo en daar was een follikel van 11 mm te zien dus hopelijk is het allemaal niet meer zo ontregelt :)

@Roodje inderdaad weer spannend ja! hoop voor je dat dat kleintje goed ontdooid en blijft plakken, dat je niet weer heel de behandeling opnieuw moet doen! ik verwacht eind deze week m'n menstruatie maar dat kan ook heel goed volgende week pas zijn.. wie weet lopen we beetje gelijk op :)

Geplaatst

@roodje: dat durf ik niet te zeggen ben daar ook wel benieuwd naar, ik ga een even zoeken op google, misschien dat ik het ergens gevonden krijg....

En jullie ook nog 1 cryo.

Ik steek iedere avond een kaarsje aan in de hoop dat onze enige cryo goed ontdooit, maar volgende week zaterdag zal ik het weten dan heb ik de terugplaatsing, wanneer heb jij je terugplaatsing?

Geplaatst

Hallo dames!Ik hoop deze maand ook voor een terugplaatsing van onze enige cryo te gaan! Duimen dat hij/zij de ontdooiing goed doorstaat. Ik heb een hele onregelmatige cyclus na mijn vorige zwangerschap. Vandaar dat we het in combinatie met progynova en utrogestan doen. Ik ben sinds maandag bezig met de progynova, heb dus nog even te gaa!Sky, wat een succesverhaal, je bent gewoon zwanger! Gefeliciteerd!He meiske! Leuk jou hier ook tegen te komen!Vinden jullie het ook spannend? Brrr. Groetjes mia!

Geplaatst

@mia: Welkom hier. wij lopen zowat gelijk ik ben vorige week donderdag begonnen met progynova, moet jij de progynova ook 17 dagen slikken en heb je dan ook je terugplaatsing, mijn terugplaatsing is 11 augustus en we hebben ook nog 1 cryo, zal voor ons duimen dat onze cryo goed ontdooit

Geplaatst

Hoi marielle,

Inderdaad! Heb je last van de progynova? Ik moet maandag over een week terugkomen. Dan een echo en dan de utrogestan erbij en daarna ontdooien maar!

Ik weet eigenlijk niet wanneer dat erbij komt en wanneer de (please) terugplaatsing is. Ben nog nooit zo slecht voorbereid geweest, ha ha. Eerdere pogingen zat ik er bovenop, wist ik echt alles. Nu is dit allemaal nieuw en ben ik er niet helemaal ingedoken!

We gaan het zien!!!!

Geplaatst

@mia: nee ik heb geen last van de progynova en jij? ik zit vandaag op dag 8 van het slikken, morgen nog 1 en dan vanaf dag 10 tot en met 14 moet ik er 3 per dag en daarna nog tot dag 17, 1 per dag.

Ik moet de utrogestan vanaf dag 14 ook erbij nemen en ik heb aankomenden dinsdag mij echo, spannend allemaal weer.

Succes voor jou en duim dat al onze cryo's zich goed gaan ontdooien....

@meiske: jij ook veel succes met je cryo terugplaatsing

Geplaatst

Hoi Dames!

@marielle nog een weekje meid en dan hopelijk dat de cryo goed ontdooid en een mooie tp! gun het jou zo !

@Meiske weet je al wanneer je de tp zal hebben?? spannend hoor!

@hier gisteravond eindelijk m'n menstruatie doorgebroken! :) heb vanochtend zhuis gebeld en mag vanaf 10 augustus gaan beginnen met ovulatie testen :) dit keer wordt het in hele natuurlijke cyclus gedaan ook zonder pregnyl of die vieze bolletjes... wel fijn hoor :) al had ik misschien de utrogestan wel graag erbij gewild.. dit heeft vorige keer ook goed gedaan dus jaa...

Geplaatst

@soentje: fijn dat je menstruatie door is gezet, jij gaat het in eigen cyclus doen dat is ook wel fijn geen last van medicijnen enzo. Maar hoeveel cryo"s gaan ze ontdooien en hoeveel laat je er terugplaatsen want je heb er nog 4 zag ik in je handtekening, zitten die per 2 ingevroren?

Veel succes alvast, ik gun het jou ook heel erg en iedereen hier...

Geplaatst

Hoi hoi,

Wij hebben als alles goed gaat woensdag de tp van een cryo, de cryo's die zich dan nog mooi ontwikkeld hebben in de embryoscoop gaan dan weer de koude in.....

Ik merk dat ik het toch weer spannender vind dan ik me van te voren had voorgesteld!

op naar een mooie tp, op de dag dat ons wondermeisje 1 jaar wordt!

Manlief heeft het eten klaar, ik kom later terug!

Geplaatst

Hoi dames,

@Marielle hee meid jaa klopt ze zitten per 2 in een rietje dus er worden er dit keer 2 ontdooid :) wij laten het aan 'de natuur' over, het is gewoon zo'n moeilijke keuze... allebei zitten + en - kanten aan maar mochten ze llebei goed ontdooien dan laten we er 2 terugplaatsen :)

@meiske, spannend woensdag! en speciaal op die dag! heel veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden