Ga naar inhoud

slechte kwaliteit eicellen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben een vrouw van 41 en ben ongeveer 4 weken geleden gestart met mijn eerste IVF behandeling. Punctie 2.5 weken geleden waarvan 3 eicellen, 1 embryo die helaas niet goed genoeg was voor terugplaatsing (arts had het over dat het niet is gaan splitsen). Heb vorige week mijn eerste gesprek gehad met de arts die mij mededeelde dat de kwaliteit van de eicellen niet goed waren. Ze had het over fragmentatie en zei dat het kan liggen aan mijn leeftijd. Ze zei dat er niks aan gedaan kan worden en ziet een 2e, 3e behandeling somber in. Als optie had ze het over eiceltransplantatie.

Ik was nogal in shock van het nieuws en heb niet veel doorgevraagd. Vind het raar dat ze er gelijk vanuit gaan dat mijn eicellen te oude zijn zonder het verder te onderzoeken.

Ik kan ook niet meepraten over het feit dat ik al lang bezig ben met het proberen zwanger te worden op een natuurlijke manier want dat is niet zo. Mijn partner woont in het buitenland en is al een paar keer naar NL gekomen ter voorbereiding van het eerste IVF. Bij de onderzoeken bleek alles goed te zijn dus wij hebben dit niet aan zien komen.

Ben ten einde raad en weet nu niet of ik verder moet gaan of moet stoppen.

Zijn er vrouwen hier die soortgelijke resultaat hebben gehad? Kan er onderzocht worden of mijn eicellen inderdaad te oud zijn voor IVF? Ik weet niet veel over IVF en wil voordat ik een tweede afspraak maak bij de arts zoveel mogelijk informatie / ervaringen van andere weten.

:-(

Geplaatst

Hallo zizi, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Geplaatst

Hoi Zizi, welkom hier! Ik kan je inhoudelijk niet helpen maar misschien kun je met de zoekfunctie op dit forum wat informatie vinden? Als je het oordeel van de arts niet vertrouwt kun je altijd en second opinion vragen trouwens, mss een idee?

Ik hoop dat je hier wat wijzer wordt!

Geplaatst

Hoi Zizi,

Als ik het dan goed begrijp, had je 3 eicellen, waarvan er 1 bevrucht was, die niet doorgedeeld is zodat er geen TP was ?

Het is inderdaad wel zo, dat als je ouder bent, dat je eicelvoorraad dan minder wordt en van mindere kwaliteit is, maar om nu te zeggen, het is hopeloos ? dat lijkt me niet. In een ivf traject zijn er heel wat medicijnen / hormonen voorhanden, het is alleen, iedere persoon reageert anders op die behandelingen, waardoor het langer duurt om te kijken wat bij jouw lichaam aansluit. 3 eicellen met een huidige stimulatie, zou met andere medicijnen / hormonen meer kunnen worden, waardoor je uiteindelijk ook maar 1 ei over houdt, maar die dan wel goed bevrucht wordt ?

Welke medicijnen / hormonen heb je de laatste ronde gebruikt ?

Ikzelf ben 40jaar en heb vorige maand de behandeling moeten stopzetten, omdat ik maar 1 ei had. Deze maand andere medicijnen / hormonen gekregen, en ik zit nu op 6 follikels.

Ik zou je adviseren, verdiep je eens in de materie op het internet, google gewoon eens op bijv. "ivf op oudere leeftijd" en in dit forum op fora's op het internet en je zult zien dat je heus niet de enige bent. Er zijn nog wel oudere dames die (ook met bepaalde complicaties) toch met veel inspanning toch een gezonde beeb krijgen.

Suc6 !

Liefs,

Jolanda

Geplaatst

@ Zizi, niet meteen opgeven hoor! Ik ben zelf bijna 45 en heb 3x icsi gedaan in dusseldorf met telkens een eigen bevruchte eicel. Helaas zonder succes. Bij mij bleek wel duidelijk dat ik oude eicel(len) heb. In Dusseldorf testen ze ook je AMH waarde, die wat zegt over hoe dicht je bij de overgang zit en iets kan zeggen over je kwaliteit van de eicellen. Ik heb nu net een week 2 embryos in mijn buik die van een anonieme eiceldonor komen. Ik begrijp heel goed dat je schrikt van het bericht van je arts en dat eiceldonatie geopperd wordt. Ik sluit mij aan bij de vorige schrijfster, verdiep je in de materie, vraag desnoods een second opnion aan( overweeg evt uitwijken naar buitenland zoals dusseldorf of belgie) En kijk ook een op het 45+ topic; daar schrijven we met vrouwen vanaf een jaar of 40 en daar zijn er ook bij die via ivf zwanger geworden zijn. Succes meid!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Zizi,

Ik zal me eerst kort voorstellen.

Ik ben een vrouw van 35 en nu bijna 4 jaar bezig om zwanger te worden.

Na 3x IUI, 1 x IVF zonder bevruchte eicellen en 2x icsi met maar enkele bevruchte eicellen en een voor mijn leeftijd lage amh van 1,0ben ik nu met de derde icsi poging bezig, maar nu in Gent.

Ik hang volgens de artsen al een tijdje tegen de overgang aan, ondanks mijn leeftijd. In Nederland konden ze echter niets extra doen om mijn kansen te verbeteren. Ik kreeg na mijn 2e icsi het advies om maar goed na te denken of doorgaan op eigen kosten wel zinvol was. Omdat ik me hier niet bij neer wilde leggen zijn we voor een seconde opinion naar Gent gegaan.

Hier hebben ze alle onderzoeken bekeken, aanvullende onderzoeken gedaan en kwamen tot de conclusie dat er zeker wel mogelijkheden met goede kans van slagen waren.

Bij mij is in Gent het hormoon dhea geadviseerd om de kwaliteiten mogelijk de hoeveelheid eicellen te verbeteren. (dit is in nl alleen via internet te bestellen)Hiernaast worden er pas 5 dagen na de punctie eventuele embryos geplaatst en wordt er assisted hatching toegepast als het vliesje van de embryo te dik blijkt te zijn.

ik heb hier inmiddels best veel over opgezocht op internet en de situatie is echt niet zomaar hopeloos hoor!

Ook lees je op alle forums dat doorzetten en vragen naar seconde opinions heel vaak nieuwe kansen en zelfs zwangerschappen opleveren!

Geef dus niet zomaar op en kijk eens naar de mogelijkheden in Duitsland en België ! Hier heb ik heel veel positiefs over gelezen!

Groetjes Debbie

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo Debbie,

Bedankt voor je reactie. Ga het zker niet opgeven. Moest het even laten bezinken en ben van plan voor een second opinion naar Belgie te gaan.

Jij ook succes!

Groetjes

Geplaatst

Bedankt Sas. Het nieuws kwam zo hard aan maar heb nu het een en ander gelezen en ben zeker niet van plan het zomaar op te geven,

Super dat je hebt gereageerd.

Groetjes

Geplaatst

Hallo Jolanda,i

Ik ben er even tussen uit geweest en heb alles even laten bezinken. Ga het zker niet opgeven. Ik heb puregon gebruikt. Had onlangs een tweede gesprek met de arts en andere medicijnen zien zij niet als een optie voor verbetering. Voor mijn tweede poging zijn ze dus ook van plan dezelfde medicijnen te gebruiken. Ik overweeg om naar Belgie te gaan voor een second opinion. Thanks voor de tips. Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden