Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Mely! Wat een mooi nieuwzs zo wat later op de avond! Ik ben ontzettend blij voor je. Wat zul jij je nu vreemd, bijzonder, raar, enz...voelen. Ik hoop voor je dat je er van kunt genieten en je je niet te veel zorgen maakt. Je bent zwanger!!

En zo te lezen is iedereen nu aan het prikken en spuiten. Vanochtend was alles goed trouwens. Geen cyste te zien en al verschillende kleine blaasjes. Zaterdag weer een echo.

@ Suzie, wat moet jij je naar gevoeld hebben bij zo'n etentje. Ik heb op een gegeven moment ervoor gekozen om dit soort situaties uit de weg te gaan, zeker tijdens behandelingen. Ik was het beu om net te doen alsof ik het allemaal zo leuk vind voor anderen. Echt een boer met kiespijn was ik dan. Dat gaf mij in ieder geval wel wat rust. Ik ga sowieso altijd mijn cocon in, zoals ik dat noem. Even in mijn eigen wereldje, zeker na de terugplaatsing. Nu is dat wel minder en anders, omdat we al een dochter hebben.

Ik heb trouwens altijd zin in veel hartige hapjes als ik aan de hormonen ben. En het is nu al begonnen, veel zin in kaasbroodjes, kaasstengels dat soort dingen...raar maar waar. En het is nu al begonnen!

Neel

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve dames dank jullie wel .

Vanochtend weer de test gedaan en die zegt meid gelooft erin je ben zwanger die 2 strepen zie je toch , maar het lucht me niet mijn gevoelens zijn zo verschillend bang . blij. terughoudend ohhhhhh ik hop dat in de loop van de tijd wat beter wordt.

@Noor jej ben TITA TOVENAAR he he ja jij hebt gezegd dat ik de eerste zou zijn dus de GROENE SEPTEMBER IS GEOPEND !!!!

Dames ik wens jullie dat wij met ze allee over 9 manden met de kleintje in onze armen zijn .

ik ga jullie volgen en voor jullie dauimen en @Noor ga TOFFEREN

Geplaatst

Hi dames,

Laten we idd hopen dat Mely de voorbode vormt voor dit wachtbankje... Of dat Mely de trendsetter is.... Het is tijd voor wat goed nieuws, na een dramatisch verlopen juli en augustus! Maar het eerste goede nieuws is er dus!

Vanmorgen weer FM gehad, er gaan er zeker 4 meedoen. Vrijdag punctie. Vanavond dus laatste deca & menopur, morgen de pregnyl (ik had nog!) en dan lekker niet meer prikken... Daar ben ik wel een beetje klaar mee, na bijna 5 weken voor de IVF en de 2 weken daarvoor ontstollen na mijn knie operatie... Het wordt tijd dat mijn buik even wat minder geplaagd gaat worden! (Alhoewel... na een positieve test moet ik aspirine gaan gebruiken en bij positieve hartactie fraxiparine gaan spuiten, dus wat dat aangaat geef ik mijn buik liever geen rust uiteraard!)

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Nee hoor er gaan er 6 gevonden worden hadden we afgesproken. Een deal is een deal.

Fijn, jij gaat dus als eerste gespie't worden! Heerrrrlijk weer prikkie prikkie.

Spannend.

Alvast succes maar voor vrijdag zullen we elkaar hier nog wel tegenkomen denk ik zo.

Groetjes

Geplaatst
Nee hoor er gaan er 6 gevonden worden hadden we afgesproken. Een deal is een deal.

Fijn, jij gaat dus als eerste gespie't worden! Heerrrrlijk weer prikkie prikkie.

Spannend.

Alvast succes maar voor vrijdag zullen we elkaar hier nog wel tegenkomen denk ik zo.

Groetjes

Dat is waar.... Fertiarts dacht dat 4 of 5 haalbaar is, dus 6 lijkt mij ook prima! Uiteraard laat ik het weten als het achter de rug is...

Geplaatst

Mely!!!!!!! Wauwie!!!! Proficiat meid!!!!

Ok, bij deze is de groene golf in gang gezet! Dit gaat dé oogstmaand allertijden worden! Eicellen oogsten; emmy's oogsten en '2-streepjes' oogsten!!!

Dus Beanie: 6 eicellen! You go for it girl!!!!

Morgen heb ik mijn eerste follikelmeting! Ik kijk er echt naar uit!!! Ik heb gisterenavond al wat slakkengel gevonden hahaha ;) Dit is normaal een teken van een dikker wordend bms... Is wel vroeger dan anders in mijn cyclus, maar dat komt misschien van de verhoogde dosis? Ik voel in elk geval dat mijn lichaam goed reageert! Het grappige is trouwens, dat sinds ik ben beginnen spuiten, ik telkens complimentjes krijg dat ik er zo goed uitzie...mmm... Toeval? Van de hormonen? Of mijn positief gevoel dat uitstraalt? Maakt eigenlijk niet uit, complimentjes krijgen is altijd leuk :)))

Ben vanochtend naar de acupunctuur geweest, zij wist me na de behandeling te vertellen dat mijn lichaam goed aan het reageren is (en ik had haar niks gezegd!). Nu ben ik dus echt heeeeeel nieuwsgierig naar morgen!!!!

In elk geval, ik voel me supergoed, en dat is al veel waard bij zo'n behandeling hè. En met zo'n mooi verhaal van Mely erbij, kan mijn dag niet meer stuk!

Oh ja, mijn chocolademonster heb ik kunnen temmen ;) Slechts nog 1 klein stukje per dag ('s avonds na het eten bij mijn kopje deca-koffie, ipv een toetje). En...heeel flink van mezelf...ik drink zo'n 2L water per dag!!!! Dat is voor mij ècht een overwinning want ik drink dat helemaal niet graag. Maar heb blijkbaar het knopje gevonden ;)

Meiden, lekker prikken allemaal, het komt zoooooo goed!!! Think green xxx

Geplaatst

Hallo dames!

Ik denk dat ik hier aanschuif. Heb vanmorgen de punctie gehad. Er zijn 13 eicellen bevrucht (20 follikels, 14 eitjes)! Dus ik ga eigenlijk wel uit van een tp as vrijdag. Mijn testdag zou dan 6 of 7 september zijn.

Succes iedereen met wachten, weet nog goed hoe spannend het elke keer is, heb het helaas ook al een aantal keer meegemaakt. Maar de aanhouder wint hoor! (zie mijn handtekening).

Liefs,

anne

Geplaatst

Mely Whow! Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!! En wat een super begin van dit wachtbankje zeg! Dat we je allemaal maar mogen volgen!!

Beany, goed nieuws zeg, in ieder geval 4 en laten we hopen op een verrassing vrijdag!

Bettyboobke, wat heerlijk dat je je zo goed voelt! Dan is het allemaal een stuk beter te handelen he! Succes morgen! hopelijk heeft je goede gevoel ook echt gewerkt!

Neel, kan je je nog inhouden met je hartige hapjes :-) ik heb juist meer trek in zoet, eet me een slag in de rondte aan fruit in een poging het gezond te houden :-)

Annetje tannetje, welkom hier! Jij hebt de punctie al weer achter de rug! Heerlijk! En wat een goede score zeg! Nu duimen voor vrijdag!

Ik begin de invloed van de hormonen toch weer flink te merken, al 3 dagen koppijn en ben niet vooruit te branden! Hopelijk wordt dit snel beter wat ik moet donderdag t/m zaterdag echt aan het werk. Mijn baas doet onwijs moeilijk dus wil me echt niet ziek melden....

Geplaatst

Hallo dames,

Lang niets geschreven ivm wat werkdrukte:-) - ja alle waren met vakantie en ik had het lekker druk daardoor:), maar donderdag a.s. ga ik daarvoor met vakantie, dus alle zijn terug en ik mag weg hihihi.

@ Mely: grappig. Ik zoude ook de 18e aan de buurt zijn, maar NIETS... snap het niet echt. Verbasde me al over het briefje van het ziekenhuis dat ik kreeg waar in stond: "als uw in de tijd tussen 29/7 en 26/8 gaat menstrueren dan begint u op de derde dag met de pil...". Omdat ik op 22/7 de laatste duivels had was ik van 18 of 19/8 uit gegaan, maar blijkbaar dus later. Ik wordt er wel wat zenuachtig van. Hoop dan maar op deze week. En bij jou? Alles zo als het zou moeten?

@Suzie: Welkom (wat later) en ik kan je angst goed begrijpen. Ik zit nu ook voor de tweede poging en ben een beetje bang dat als het zo loopt als de laatste keer ik straks al aan de derde/laatste moet beginnen. Ik had bij de eerste 12 eitjes waarvan helaas alleen 3 bevrucht en twee (geen toppers) terug geplaatst werden. De derde was niet sterk genoeg. Houd de moed erin - zoals alle schrijven : kwaliteit gaat voor kwantiteit:)!

@Beanie: Hoe is het met je? Ik kan me voorstellen dat je gebaald hebt van de eerste meeting, maar als zij denken dat je kan doorgaan dan zou ik het waarschijnlijk ook doen. Ik duim voor je. Hoe was je meeting maandag dan??

@Bettyboopke: Leuk je hier weer tegen te komen - ook zou ik dat liever op een verder wachtbankje (12 weken):-) Je bent alweer goed op weg - succes meid!!

@Nikkie: Mooi dat je nog een poging doet! Heel veel succes alvast voor deze spannende tijd. Ik zit ook maar een heel klein beetje op de septemberbank en zal het grootste gedeelte op de oktoberbank doorbrengen, dus we komen elkaar zeker nog tegen:-)

@Noor: Fijn dat je van niets last hebt! Ja, ik had een paar fantastische dagen ondanks wat werkdrukte, maar straks gaan we dus echt twee weekjes met de tent richting zuiden!!! Jippie! Heb er erg zin in. Maakt de zomer zo lekker lang. En als we terug zijn moet ik ook beginnen met spuiten - hoop ik tenminste, want nog wacht ik op mijn duivels...

@Neel: Ja, van de deca had ik ook aan het einde erg veel last. Leek bijna dat ze met de dag moeilijker erin wilden:(( balen.

Zo, dat was even een lang verhaal - puhh:) Ik zal de komende twee weken wat meelezen als we wifi op de camping hebben en wens allen die nu bezig zijn heeeeeeel veeeeeel positieve vibes en vooral een mooie opbrengst! Go for it ladies!

Ciao, Tina

Geplaatst

@Annetje tannetje, welkom hier! Jij hebt de punctie al weer achter de rug! Heerlijk! En wat een goede score zeg! Nu duimen voor vrijdag!

@Suzie probeer maar half uur ligen met je ougen dicht en lekker warme doekje op je gezicht zodat je spiren ontspanen

@ Bettybopke Hoe was je 11 FM ik hop veel eitjes ??? duim voor .

Dames we haan voor de GROEN en voor de GOUDEN EI !!!!

Geplaatst

@Hpppinez

Ben je al ongesteeld gewoden of ga je mee opvolgens he he ik hop het wel ( doe voor de zekkerheid een test en wie weet zie jij ook net als ik de 2 strepen )

En meid leukke vakantie

:av-31:

Geplaatst

@mely: Geweldig. Wouw!!! Gefeliciteerd, wat een geweldige verhaal! Meid ik wens je heel veel geluk en ben erg blij voor je! Prachtig.

Hier nog niets...helemaal niets... ook geen tekens, geen gevoel van, gewoon niets... Ben wat ongerust. Duivels blijken gewoon uit te blijven - kan dat?? Heb ik echt nog nooit gehad. Normaal kan ik de klok ernaar stellen. Ik maak morgen ook een test - wie weet:-))) hahaha nee hoor dat zou wel erg toevallig zijn:-), maaaaar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt:)

Geplaatst
@mely: Geweldig. Wouw!!! Gefeliciteerd, wat een geweldige verhaal! Meid ik wens je heel veel geluk en ben erg blij voor je! Prachtig.

Hier nog niets...helemaal niets... ook geen tekens, geen gevoel van, gewoon niets... Ben wat ongerust. Duivels blijken gewoon uit te blijven - kan dat?? Heb ik echt nog nooit gehad. Normaal kan ik de klok ernaar stellen. Ik maak morgen ook een test - wie weet:-))) hahaha nee hoor dat zou wel erg toevallig zijn:-), maaaaar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt:)

Meid doe maar gewoon :happy3: dan weet je zekker en wie weet he he zie je 2 strepen ik hop het he he

Geplaatst
Als dat waar is, trakteer ik het hele bankje op taart!

Ik zeg: Happinez op Happy Green!!!

Daar houd ik jou aan he he

Geplaatst

Nou, ben wel nu zo nieuwsgierig geweest dat ik direct een poging gedaan heb:-) Had toevallig nog een test liggen. Maar helaas... er is alleen een ding duidelijk en dat is de wit:( , nou ja was ook te mooi geweweest. Nu maar verder wachten.

Geplaatst

He jammer! Maar wat niet is, kan nog komen!

Hier vandaag eerste FM gehad. 5 stuks 3x13 2x10 maar het is nog vroeg, heb pas 4 dagen geprikt natuurlijk. En ik ben zelf geen voorstander van veel follikels want dat heeft mij nog nooit wat gebracht tot nu toe.

Vrijdag weer een meting.

Groetjes en fijne dag

Geplaatst

@ Noor mooie aantal en naar de 2e FM en dat ze voldoende groien zo als je zelf zegt de aantal is niet zo belangrijk je hebt alleen 1 ei nodig toch

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden