Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ HvR: een kruik is geen probleem, is zelfs goed, maar het mag niet té warm zijn (dus best geen kokend water). Je kunt die dan best afwisselend tegen je rug en je buik leggen (om de 10 min wisselen) dan wordt het zeker niet te warm.

Maar geen paniek, want ik heb dat destijds bij mijn eerste IVF ook gedaan, alle wachtdagen! En het resultaat: een dochter! Dus het wil niet zeggen dat je slecht gedaan hebt hoor!

@Noor: mag ik vragen waarom je 3 emmy's teruggeplaatst krijgt? Daar hebben ze bij ons nl nog nooit over gesproken...En ben ook in België in behandeling (woon er ook).

Nog een vraagje: mijn acupuncturist raadt zwemmen af, omwille van de wondjes en omwille van de kou (niet goed voor de innesteling). Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat die wondjes nu echt wel genezen zijn en ik perfect mag zwemmen. We wilden volgende week naar een centerparcs gaan (kamperen), en ons dochtertje is gek op water! Nu dacht ik dat die baden van centerparcs best wel warm van temperatuur zijn, niet?

Hebben jullie advies of iets dergelijks gekregen ivm zwemmen?

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nog een vraagje: mijn acupuncturist raadt zwemmen af, omwille van de wondjes en omwille van de kou (niet goed voor de innesteling). Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat die wondjes nu echt wel genezen zijn en ik perfect mag zwemmen. We wilden volgende week naar een centerparcs gaan (kamperen), en ons dochtertje is gek op water! Nu dacht ik dat die baden van centerparcs best wel warm van temperatuur zijn, niet?

Hebben jullie advies of iets dergelijks gekregen ivm zwemmen?

Hi Bettyboopke,

Willen jullie voor of na de datum van bloedafname gaan kamperen? Ik denk dat je of je wel of niet gaat zwemmen het beste kunt laten afhangen van hoe lang geleden de TP is geweest (dus mn of je verwacht of er nog een innesteling gaande is of dat dit al geweest is). Dus als het is voor de bloedafname, lastig, is het erna, dan moet het denk ik wel kunnen... En dan nog. Volgens mij is het advies tegenwoordig vooral: doe waar jij je goed bij voelt. Voelt het voor jou goed om te gaan zwemmen, zeker doen! Voelt het niet goed? Dan zeker laten... Niet echt een advies waar je wat aan hebt he!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

@Betty.. dat probleem had ik ook elke keer ... elke keer als ik een tp had had ik weken van te voren iets geboekt met een zwembad ofzo..

Ik heb mijn vraag neer gelegd op een forum, huisartsen, verloskundige en gynaecologen en oh ja feriliteitsarts.

Bij gaven ze aan na 4 a 5 dagen tp mag je wel gewoon zwemmen.. want dan is je baarmoedermond gewoon weer gesloten.. Succes!

Geplaatst

Hallo dames,

nou vanmorgen natuurlijk weer een test gedaan en echt een duidelijk streepje te zien. Hij is nog wel vaag, maar niet meer zo vaag als gisteren. Heb nog nooit zo vroeg getest en ben me wel heel bewust van het feit dat de eerste dagen nog zo vaak fout gaat. Dus over een week juich ik pas echt. Maar stiekem maakt mijn hart natuurlijk wel een sprongetje en ben ik voor nu gewoon zwanger!! Kijken hoe lang het duurt, hopelijk tot ergens half mei.....;-)

Adrienne, hoe is het bij jou? Jij hebt 1 dag voor mij de punctie gehad, dus we lopen zowat gelijk op!

Neel, hoe ging je punctie?! Rust maar goed uit en hopelijk zitten we straks met zijn allen in een nieuw topic, uitgerekend mei 2013!

HvR, welkom hier op de wachtbank! Nu de volgende stap, die positieve test.

Betty, ik zou gewoon lekker gaan zwemmen hoor. Vlak na de punctie misschien niet, want dan heb je inderdaad wondjes. Maar ik sluit me aan bij Beanie; voelt het goed, dan gewoon lekker doen hoor. En het zal inderdaad lekker lauw water zijn, dus heerlijk aangenaam, dat kan toch alleen maar goed zijn?

Hoe is het met de rest? Het komt allemaal weer dichtbij, ik hoop op een mooi groen september!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hvr, welkom hier! Mooi een morula terug. Ik hoop dat ie heel lang blijft zitten.

Bettyboopke, ik krijg er altijd 3 terug, volgens mij vanwege mijn leeftijd. Ik begon met de behandelingen op mijn 36 en als het dan 2 keer niet gelukt is staapen ze van twee over naar drie embryo's per keer. Dat was in duitsland destijds, maar in brussel kreeg ik het zelfde advies. Ik ben nu sinds een paar maandjes veertig geworden. Getver wat klinkt dat vreselijk. Maar ik ben nog een jonge deerne hoor haha

Kirsten hoe gaat t met jou?

Oh ja wat zemmen betreft zeiden ze tegen mij 5-7 dagen na de pickup niet baden. Wel douchen uiteraard haha.

Super AT dat het streepje weer wat dikker is. Heb je geen foto? Zo leuk om naar te kijken!! Nogmaals dikke proficiat hoor.

doewie

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4511[/ATTACH]

Ik moet zeggen dat het op deze foto wel heel vaag is, ik zie vrijwel niks... dus vergrootglazen uit de kast, leesbrillen op....:-). Op mijn mobiel zie je het beter, en in het echt was hij niet te missen. Ik zal het morgen weer proberen.

Geplaatst

Hey Noor, 40 klinkt inderdaad raar, maar dat is slechts 2 jaartjes meer dan ik! Ik word in december namelijk 38. Mar voel me ook nog steeds een jonkie ;)We zijn ook met de behandelingen begonnen toen ik 36 was. Iza is geboren nèt voordat ik 37 werd (in oktober). Jullie zoontje scheelt niet veel met Iza (is toch van september 2010?!). Is ie nu ook zo heerlijk aan het puberen?! ;)

Ondanks mijn leeftijd èn mijn lage AMH (0.57 - is zelfs voor 38 jaar relatief laag), hebben ze bij mij nog niet gesproken over 3 embryo's. Komt waarschijnlijk omdat we bij Iza direct de eerste keer zwanger waren, en voor het brusje zijn we nu 'pas' aan een 2e IVF bezig (4e tp). Het is ook nog maar de eerste keer dat we er 2 hebben laten terugplaatsen. Maar ik vraag me af of het kan verschillen van het ene ziekenhuis tegen het andere. Leuven is nl wat conservatiever (hangt samen met de Katholieke Universiteit Leuven) dan menig ander ziekenhuis.

Ach, komt tijd, komt raad, toch?! Nu ga ik me focussen op die twee kleintjes die in mijn baarmoeder ronddobberen :)

AnnetjeTannetje, op mijn scherm zie ik het idd niet zo goed. Ik zie het wel (!!!!) maar inderdaad heeeeeeel licht. Maar ik weet dat die lichtere strepen moeilijk te fotograferen zijn! En dan hangt het ook nog ervan af hoe licht of donker het computerscherm staat afgeregeld. We zullen hier gewoon wat geduld uitoefenen, waarschijnlijk heb je over 2 à 3 dagen een streep die zich beter laat fotograferen!! Deze is nog wat verlegen denk ik ;)

Neel, hoe ging het vandaag? Heb aan je gedacht!!!! Hopelijk een mooie oogst en niet te veel last van de punctie?!

Ik snap trouwens niet hoe jullie dat doen zonder sedatie!!! Wat een bikkels zijn jullie! Mijn puncties zijn altijd onder sedatie. Twee keer heb ik echt helemaal niks gevoeld, maar nu de laatste keer...aiaiai, was behoorlijk pijnlijk! Ik moest toen direct aan jullie denken! 'straffe madammen' zouden we hier in België zeggen!

Geplaatst

Oh ja, was ik bijna vergeten... *schaam* Bedankt voor jullie zwem-reacties!! Ik ga nog zien wat ik doe. Hangt ervan af hoe ik me voel. Sowieso, als het water te koud voelt, ben ik er direct uit!

We vertrekken dinsdag pas, dus àls ik ga 'zwemmen' (is eerder spelen in het water), dan zal dat ten vroegste woensdag zijn: dat is 9 dagen na punctie - 6 dagen na tp. Maar waarschijnlijk zal het zelfs nog wat later zijn. Lijkt me oké, toch?! Het zal alleszins vóór mijn BN zijn, want die heb ik op WD 15 (waarbij punctie is WD 0) oftewel op WD 12 (waarbij TP is WD 0).

Hoe rekenen jullie eigenlijk die WD-en? In België doen ze dat altijd vanaf de punctie, maar ik heb het idee dat jullie dat doen vanaf de TP?

Nog een tweede vraagje: waarschijnlijk ben ik in Nederland als ik mijn BN dag heb... Waar kan ik die het beste laten nemen? Kan dat gewoon in een ziekenhuis? In Belgie kan ik gewoon een ziekenhuis binnenstappen, mij laten inschrijven en dan naar het labo. De bloedbon heb ik namelijk al. Is dat bij jullie ook zo?

En nu ga ik van de zon genieten!! Nog een fijn zonnig weekend allemaal!!

Geplaatst

Hier ook een net 40-jarige... Maar volgens de gyn zie ik er uit als 28! (helaas denken mijn eicellen daar vrees ik toch anders over...). In NL plaatsen ze ook nooit meer dan 2 embryo's terug! Maximaal 2 maar steeds vaker bij voorkeur 1. Ook op mijn leeftijd nog. Aan de andere kant: bij IVF 1 was ik nog 39 maar werd wel zwanger van dat ene embryo... Helaas bleef ik het alleen niet!

Maar: 40 is toch het nieuwe 30? We zijn toch zo jong als we ons voelen? En lees je niet steeds vaker dat oudere moeders het verre van slecht doen op opvoedtechnisch vlak?

Anne: ik zie je streep best duidelijk hoor! Echt geen twijfel over mogelijk! Deze is van vandaag? Dus zeg maar 5 dagen voor je testdatum? Ik vind het moedig dat je al durft te testen... Zit zelf nog steeds te twijfelen wanneer ik zal gaan testen. Riep eerst woensdag maar als puntje bij paaltje komt weet ik helemaal niet of ik dat wel ga durven...

Had je al duidelijke signalen of was je gewoon te nieuwsgierig?

Noor, hoe is het met jou? WD 1.... Ja, hier WD 5 maar het gaat zo langzaam.... Nou ja, als het goed is start ik ik denk dinsdag met therapeutisch werken, dan gaat de tijd vast sneller dan met alleen maar thuis op de bank zitten!

HVR: mooie morula binnen, nu lekker warm houden! Voeten warm houden, buik ook (doe ik met een sjaal of een dekentje of zo) en gezond eten! Meer kun je nu niet meer doen. Spannend hoor!

Neel, hoe is het gegaan? Ik hoop goed en dat het allemaal is meegevallen, ook zonder sedatie!

Hier nogal onzeker... Maar helaas kan alleen de tijd antwoord geven. Nog steeds een zeurende buikpijn, maar ook wat hoofdpijn. Let nu natuurlijk enorm op signalen van mijn lichaam maar vind geen antwoorden... Gek he! Het is nu 10 dagen na de pregnyl (5000 ie) dus die is als het goed is wel uit mijn bloed. Ik rook heel erg sterk, maar dat zal door de pregnyl geweest zijn. Is nog steeds wel sterker dan normaal maar niet meer zo erg als 2-3 dagen geleden... En zegt nog steeds niks volgens mij! Alles wat ik voel komt door de bollen tot het tegendeel bewezen is! O ja, ik heb het steeds zo warm, ook hele warme handen en voeten (en dat is normaal echt niet zo). Ook bollen!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Dank voor jullie medeleven! Ik lig lekker in bed en punctie is weer meegevallen. 10 grote follikels en 5 eicellen gevonden. Eerlijk gezegd valt dat me wat tegen, maar ik kan er toch niets aan doen dus probeer er niet over na te denken. Zaad man was goed. Wel icsi, want de allereerste keer hadden we IVF en geen bevruchtingen. Dus sindsdien doen we altijd icsi ookal is zaad goed. Kans op bevruchting is dan veel groter. Stel je voor weer geen bevruchting...

Als het goed is dinsdag tp van 2. En dan het lange lange wachten...dat vind ik het allerergste! Vanavond lekker rood stuk vlees met een glas rode wijn besteld bij manlief

Geplaatst

Was weer niet klaar..stomme i pad ook.

Annetje, ik zie duidelijk een positieve test hoor! Ook zonder vergrootglas. Ik ben zelf geen vroegtester en wacht altijd braaf tot 15 dagen na tp. Dan is er in ieder geval geen twijfel over de uitslag. Toen ik 3 jaar geleden zwanger was stond er binnen 10 sec een hele dikke dikke plus, geen twijfel mogelijk. Dus ook nu ga ik braaf wachten, maar een test geeft echt geen plus aan als er geen hcg is, dus je bent cut zwanger volgens mij.

Enne Noor, 3 emmies, spannend! Ik heb een collega met een drieling, ook icsi in België, dus wie weet!!

Succes met wachten wachten wachten...ik ga nu lekker ff relaxen, boekje lezen enz...

Tot snel weer!

Neel

G

Geplaatst

*** breek in ***

Annetje-Tannetje, ik ben de testexpert en ik zie een duidelijke streep op mijn iPad! Als ik 'm klein laat, als ik 'm vergroot, onmiskenbaar de streep waar we allemaal van dromen. Je bent vroeg,modus niet gek dat in licht is, maar ik ga je gewoon voor nu feliciteren! Benen bij elkaar en vasthouden die handel!

*** breek uit ***

Geplaatst

Deze test moet een kruis geven toch? Want de streep die je t dikste ziet is niet degene die je moet hebben maar er moet een horizontale ook zijn is het niet? Nou die lijk ik ook te zien!! Mijn ogen hebben honderden uren test-gluren ervaring, honderden testen heb ik onderzocht. Laat me raden is het de clearblue? Haha

Nee dat zit wel snor, heerlijk zo'n test! Ik ga duimen dat ie nog veel dikker wordt!

Kom later ff terug beetje lastig vanaf tel

Groetjes

Geplaatst

Hoi dames ,

Hier gaat het iets minder .....

Vannacht erge buikpijn gehad maar niet aanhoudend dus

met vlagen , vanmorgen tot mijn grote schrik wat bruin bij afvegen en nog steeds die buikpijn vlagen van een paar minuten.

Gek genoeg wel een duidelijk positieve test en ook al binnen enkele seconden......

Tot en met nu is de situatie niet veranderd nog steeds die buikpijn en bruin bij afvegen !

Ik vrees het ergste .... M'n enige hoop is op morgen weer een positieve test !

Adrienne

Geplaatst

@Beanie: officieel mag je pas na twee weken testen in het Umc ,of het nou een verse of een cryo is...maar ik denk dat ik maandag of dinsdag al een test ga doen.....als ik niet zwanger ben word ik donderdagof vrijdag ongesteld,dus daar wil ik wel graag op voorbereid zijn....en bovendien zie ik liever een negatieve test op dinsdag die als ik toch niet ongesteld word toch verandert in een positieve:) :) .....

En jij? Volgens mij vind jij het ook moeilijk om twee weken te wachten....

Nou,ga er weer vandoor. De hele dag gewerkt en nu ff n goede vriend in Finland skypen...fijne avond,ook voor de rest natuurlijk!!

Geplaatst

Hoi Adrienne,

Ik las je berichtje en ik wil je geruststellen, dit had ik ook toen ik net zwanger was van mijn dochter. Het bruine bij het afvegen heeft wel t/m week 8 geduurd. Dit wil echt niets zeggen....mijn dochter is nu alweer 1,5 jaar!

Ik weet heel goed hoe je je voelt, je wilt eigenlijk de hele dag gerust gesteld worden dat het goed zit!

Het bruine met het afvegen hoor je echt van heeeel veeel mensen. Op een gegeven moment werd het zelfs donkerder bij mij, weet je wat ze in het ziekenhuis zeiden; zolang het niet (helder)rood is, is het gewoon goed!

Echt, je bent zwanger! Probeer er echt elke dag van te genieten....

en......gefeliciteerd!

Gr.Flr

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

hoe is het vandaag met iedereen?

Adrienne, kan heel goed nog een innestelingsbloeding zijn toch? Had ik ook na tp cryo, toen leek het echt of ik ongi werd, zelf een paar keer helderrood bij het afvegen. Toen het niet doorzette heb ik pas een test gedaan, want ik was overtuigd dat het mislukt was. Maar toen was ik hardstikke zwanger! Heb je vanmorgen nog een test gedaan?

Neel, fijn dat de punctie weer achter de rug is. Nu op naar dinsdag, er zitten vast 2 mooie emmies bij! Nu lekker rustig aan .

Floortje, bedankt voor het inbreken. Trouwens iedereen bedankt voor de reacties. Jullie hebben wel hele goede ogen, want ik zie echt niks op die foto.

Bettybookpe, haha een verlegen streepje. Hier wordt inderdaad vanaf de tp geteld. Ik vind het zelf logischer vanaf de punctie, dan zou ik nu op wd 12 zitten.

Banie, ik vind het juist knap van de meiden die kunnen wachten! Ik had donderdag zo'n opgezette buik, en had woensdag wat steken in mijn baarmoeder gevoeld. Verder heb ik sinds donderdag heel snel koud, dat kan ik me nog herinneren van mijn vorige zwangerschap. Maar ik was ook veel te nieuwsgierig hoor!

Noor, het was geen cb test, maar kv. 2 voor 10 euro. Ik had ook een kv test gebruikt, die van 2 voor 5 euro, maar daar zag ik gisteren nog maar een heeeeeeeeeeeeeeeeel vaag streepje op.

Berteltje, spannend, ga je morgen testen? Op welke WD zit je dan?

Vanmorgen heb ik die kv test gedaan van 2 voor 5 euro. Waar ik gisteren dus bijna niks op zag. Vandaag toch wel duidelijker!! Oh, het wordt steeds echter, kan het nog steeds neit geloven, omdat het de vorige keer zo lang duurde!

Ik stuur een fotootje mee, ben benieuwd of het daar wel op te zien is.

[ATTACH=CONFIG]4512[/ATTACH]

Geplaatst

Bettyboopke, het peuter puberen... Soms zeker wel ja! Maar nu is ie weer even zo zoet als wat... De fase wisselen elkaar zo af. Net als je denkt dat je totaal mislukt bent als moeder, is ie in een keer weer het zoetste mannetje op aarde. Niets dan lachen gieren, en dat nu al weer een paar weken. Ik geniet er volop van, en weet dat ik binnenkort vast weer even een door-de-grond-zak momentje zal hebben in de supermarkt :-))

Ja beetje laag amh maar als je zulke goede embryo's maakt, dan is de amh ook slechts een getal. Die twee toppers in je buik zitten er toch maar mooi!

Wachtdagen worden hier volgens mij vanaf de tp gerekend waarbij de tp dag nul is.

Wat betreft de bloedbon... Oef ik zou er niet zeker van zijn dat het zomaar kan hoor. Zonder formulier van de huisarts die bij het labo hoort waar je het laat prikken is het al snel onmogelijk. En ook weten ze dan niet waar de rekening naar toe moet. Ik heb zelf al grote problemen gehad met mijn brusselse formuliertjes en dat is iets wat ze met heel veel moeite en na heel veel bidden en smeken hebben geaccepteerd. Het zou me verbazen als het je lukt, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Beanie jonge blom van me, voel je je al wat zekerder? Druk in de buik is goed teken meestal. Ben inmidels 5x zwanger geweest en bij die keren had ik ook zeurend gevoel, net of ongetledheid er al aan kwam. Dus houd moed!

Neel hoe was je wijntje? En de biefstuk? Ben je weer beetje hersteld? Nog even en dan is het al weer dinsdag!

adrienne nog getest vandaag? Och meid ik hoor zo veel over bruin bloed hier, tis echt heel normaal hoor. Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen!

Annetje tannetje wat een fijne test. Ik hoop dat je snel volop kunt genieten. Ik zeg t nog een keer... je bent zwanger!!! Hoera!!

Kirsten lekker geskypt? Ga je nu morgen al testen? Of volgende week maandag?

Hier op wd 2 aanbeland. Dit zijn de makkelijke dagen want het is nog technisch onmogelijk dat er iets te voelen of te merken valt. Dat geeft nog rust. ik geniet er maar vanwant er zal nog genoeg wacht-onrust komen :-))

Zuzie hoe gaat t met jou?

En met jou hvr?

Groetjes

Geplaatst
Hai Hai Even kort vanuit het ziekenhuisbedje in jette..zojuist Ed, Edd en Eddy teruggekregen! Ed en Edd waren 10 cellig en Eddy was 12 cellig en alledrie nagenoeg geen fragmentatie. Van de 10 waren konden er 7 bevrucht worden, 1 daarvan was afwijkend met slechts 1 kern, 1 is verloren gegaan met injecteren en de rest was niet goed genoeg. Reageer later ff uitgebreid maar wel vast voorzichtige joepie voor annetje!!!

Beetje late reactie, maar Noor!!! Wat een goed resultaat!!! 3 toppers! Ik gok al bijna op een drieling. Heel veel succes op het killing wachtbankje!

Beanie, jij ook strekte met de tijd die (te) langzaam voorbij kruipt.

Alle andere dames: natuurlijk ook veel succes.

----breekt weer uit. - - ------

Geplaatst

Hi dames,

Wen, idd heel lief! Ben nog steeds zo blij voor je! Las dat je weer een mooie echo had? Echt zo super! En vast een meisje!

Noor, een 3-ling... Nou, maak je borst maar nat als die gaan (peuter) puberen! Gelukkig nu nog geen stress... Wou dat ik dat kon zeggen! Wacht-stress!

Anne, echt wel een duidelijke streep hoor! Klopt het dat het nu WD 9 is? Dat is voor mij woensdag en dat is de dag dat ik (als ik durf) voor het eerst wil gaan testen... Maar ik weet nog niet of ik me woensdag stoer genoeg voel hoor!

Berteltje, spannend morgen of overmorgen! Kan me je redenering wel voorstellen... Weet alleen bij mezelf niet wanneer ik ongesteld moet worden als het niet goed gaat aangezien ik de eerste ronde positief testte op WD13 (niet eerder getest). Verwacht anders vrijdag, dat is 14 dagen na de punctie. Dus als ik woensdag niet durf te testen ga ik dat zeker op vrijdag doen!

Adrienne, hoe is het met jou? Heb je nog getest vanmorgen? Hoop zo dat het bij jou, net als wat de andere dames zeggen, gewoon niks te betekenen heeft! Kan ook nog een kleine aanvulling op de positieve verhalen geven: bij IVF 1 had ik op WD11 heel erge krampen 's nachts en 's morgens wat bruinverlies, en toen dacht ik toch echt dat het einde oefening was. 2 dagen later getest (voor het eerst) en hartstikke positief! Helaas eindigde het na een week of 8,5 in een MA, maar dat had echt niks met het bruinverlies op dat moment te maken.

Neel, heeft je wijntje en biefstuk gesmaakt? Ik hoop zo voor je dat je dat pas weer over 8,5 maand mag hebben! Trouwens heb ik ook gedaan tussen punctie en TP: lekker filet Americain gegeten. In de hoop dat ik volgende week niet al weer op herhaling kan... Overmorgen TP van 2, spannend hoor! Hoe voel je je verder? Niet al te veel last van napijn?

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hallo Dames,

Wat een verhalen allemaal! Adriënne, maak je geen zorgen, hoor heel vaak over bruin verlies! Hoop echt voor je dat goed blijft gaan!

Anne, wat een mooie test! Die is echt positief hoor!

Noor, 3 toppers terug! Daar moet er toch in ieder geval 1 van blijven zitten!! Ik duim voor jullie!!

Nieuwe dames. van harte welkom! Ik hoop ook voor jullie op een hoop positieve testen!

Vullen jullie het lijstje even aan?? Dan kan ik het nog een beetje overzien :icon_smile: en vergeet ik niemand!

Hier gaat het redelijk, nog een beetje beurse buik en 2 drukke dagen gehad. Omdat ik vrijdag de punctie had en dus een dag niet kon werken moest ik van mijn baas de koopzondag werken. Hoe gaan jullie werkgevers met dit traject om? Die van mij is zo onwijs moeilijk! Ik ben deze poging maar 1 ochtend een half uurtje later geweest en dus de dag van de punctie (waar ik best een vrije dag voor wilde nemen) maar hij blijft zeuren en hij blijft me onder druk zetten om dat maar weer extra te komen werken.

En dat terwijl ik vandaag vrij had gevraagd! Maar goed, maar weer van me af laten glijden en me richten op morgen!

Tussen 9 en 9:30 bellen of de terugplaatsing door gaat en als dat zo is dan hoor ik meteen hoe laat. 's middags hoor ik dan of er nog potentiele cryo's zijn.

Gaat hoe dan ook een spannend dagje worden......

Geplaatst

@Suzie, kan me zo voorstellen dat dit extra stress oplevert. En werkgevers gaan hier volgens mij heel verschillend mee om. Mijn leidinggevende is een vrouw en ik krijg alle begrip en ruimte voor de behandeling. Ik werk als beleidsadviseur en hoef niet altijd op kantoor te zijn. Ik werk ook vanuit huis nadat ik op controle ben geweest bijvoorbeeld. Als ik mijn werk maar af heb. En op de dag van de puntie meld ik me ziek, het is een poliklinische ingreep en daarna ben je echt niet in staat om te werken. Dus ziek. Misschien moet je er een keer goed over praten met je baas? Vaak hebben ze geen idee wat het allemaal inhoudt dus door uit te leggen hoe een traject eruit ziet kan je misschien wel meer begrip verwachten. En kan je afspraken maken over vrije dagen opnemen, de dag van punctie vrij of ziek enz.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden